نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه تعمیرات وسایل الکترونیک باعث میشه که جنس ها بهتر از روز اول بشه و باعث خوب کار کردن بشه و جالب باشه و باعث موفق شدن بشه. در مورد جک های در ممکنه بهتر بشه و جالب بشه و باعث این بشه که در هامون بهتر بشه و کیفیت را حتی بالا ببرو خوب بشه.

 

تعمیرات انواع جک برقی درب پارکینگ

 

تعمیر لوازم برقی و الکترونیکی را میتوان مهم ترین بخش خدمات پس از فروش این محصولات دانست.تعمیر جک های پارکینگی نیز از این قائله مستثنی نیستند.این نکته بسیار حائز اهمیت است که تعمیر و نصب این محصولات همیشه باید توسط افراد متخصص و کاربلد انجام شود تا از وارد شدن خسارت های مالی و جبران ناپذیر به وسیله ی شما جلوگیری شود زیرا در شرایط امروزی در صورت وارد شدن خسارات هایی به جک ها توسط افراد کارنابلد, هزینه ی تعمیر آنها بالا بوده و فشار اقتصادی بالایی به شما وارد می آورد.

به همین منظور و برای جلوگیری از این مسائل , همکاران ما در بخش خدمات پس از فروش شرکت رازی تکنولوژی در خدمت شما مشتریان عزیز و ارجمند میباشند تا مشکلات وسایل شما را  از هر نمونه ای و مدلی که باشد , در اسرع وقت با کیفیت بالا و با هزینه ی کم مرتفع نمایند.

 

با این حال , اگر شما از تعمیرکاران یا علاقه مندان در زمینه ی تعمیرات جک برقی پارکینگ میباشید ما در ادامه نکاتی برای تعمیرات جک پارکینگی برای شما آماده نموده ایم:

۱-ابتدا باید چراغ ریموت را بررسی نمایید که اگر روشنایی آن کم شده باشد باید باطری آن عوض شود یا ریموت تعمیر گردد.

۲-پس از اطمینان از سالم بودن ریموت , باید هنگامی که به صدای دستگاه گوش میدهید , دکمه ای از دکمه های ریموت را بزنید. اگر در هنگام فشردن دکمه , صدای رله ی دستگاه شنیده شد بیانگر این است که هم ریموت و هم فیوز دستگاه سالم اند , در غیر این صورت باید برد دستگاه و سیم کشی های آن بررسی گردد.

۳-اگر درب ها بعد از زدن دکمه ی ریموت باز نمیشوند به این معنی است که مشکل مربوط به بازوهای جک پارکینگی بوده و باید آنها را تعمیر یا تعویض نمود.

۴-اما اگر درها در هنگام باز شدن مشکلی ندارند ولی بسته نمی شوند باید بدانید که در این مورد مشکل از چشمی آنها میباشد که میتواند دلایلی مانند : تنظیم و میزان نبودن آنها , کثیفی و یا نبود سایه بان و ایجاد اختلال در کارکرد آنها به خاطر پرتوهای نور خورشید باشد.

برای بررسی صحت عملکرد چشمی دست خود را در جلوی آن بالا و پایین کنید , اگر صدای قطع و وصل شدن آن را نشنوید یعنی سنسور دچار مشکل گردیده است که باید موارد زیر را بررسی نمایید:

-گاهی علت خرابی هرز بودن پیچ سوکت یا قطع گردیدن سیم آن است که این مشکلات پس از باز کردن چشمی از درون حل میگردد.

-اگر مشکل به دلیل کثیفی باشد باید پس از باز کردن آن , با آب گرم و مواد شوینده شست و شو شود و سر جای خود دوباره قرار گیرد.

-نفوذ آب به دلیل آب بندی نامناسب از عمده دلایل خرابی سنسور ها میباشد که در این صورت امکان تعمیر آنها موجود نبوده و باید عوض شوند.

-اگر خرابی سنسور به دلیل شکسته شدن چشمی باشد هم باید کاملا عوض گردند.

۵-مطمئن بودن از متصل بودن برق ساختمان قبل از هر کاری

۶-داشتن دو ریموت و بررسی خرابی ریموت با استفاده از کنترل زاپاس

۷-در صورتی که لنگه های درب به هنگام باز و بسته شدن به یکدیگر برخورد دارند باید با روانکاوی لولاها و ایرادات فیزیکی سیستم و سپس با تنظیم قدرت و زمان دهی دوباره آنها , مسئله را حل نمایید.

۸-اگر ریموت کنترل خود را گم نموده اید یا به سرقت رفته است , باید در اولین فرصت دستگاه را ریست نموده و دوباره ریموت های آن را کددهی نمایید .البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این ریست وکددهی یک کار تخصصی بوده و باید توسط متخصص آن انجام شود تا از به وجود آمدن مشکلات دیگر جلوگیری شود.

 

 

در پایان این نکته قابل ذکر است که اگر در مورد تعمیرات جک درب پارکینگ یا درب اتوماتیک خود و یا درخواست تعمیرکار , نیاز به کسب راهنمایی و مشاوره دارید میتوانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید. آنها همواره برای این کار در خدمت شما عزیزان ارجمند و گرامی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هنر همیشه زیبا بوده و مردم دوست داشتن ادم معروفی بشن یکی از کار ها خوانندگی بوده است . خیلی از هنرمند ها علاوه بر اینکه  خواننده بودن بازیگر هم هست که این کار باعث معروفیت بیش تر این چهره ها میشه. از روزی که برادران لومیر اولین تصاویر را بر روی پرده آوردند بعد از مدتی ان هیجان اولیه را نداشت که موسیقی به آن اضافه شد باعث هیجان انگیز تر بشه.

خوانندگی بروس ویلیس

 

بروس ویلیس به عنوان خواننده اولین آلبوم خود را با عنوان The Return of Bruno در سال 1987 و دو آلبوم دیگر در 1989 و 2001 منتشر کرد. او اولین کار خود را در برادوی در سال 2015 انجام داد. ویلیس در دوران حرفه ای خود افتخارات متعددی دریافت کرده است ، از جمله یک گلدن گلوب ، دو جایزه امی پرایم تایم و دو جایزه انتخاب مردم .

جنیفر لارنس

 

جنیفر لارنس با "درخت آویزان" در فیلم  "The Hunger Games" خواننده یکی از 20 آهنگ برتر شد.

 ترانه "درخت معلق" در سریال "The Hunger Games"  پخش شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

این ترانه به صورت تک آهنگ منتشر شد و در بیلبورد به رتبه 12 از 100 آهنگ و نیز به رتبه 10 از 12 آهنگ رسید و در نهایت پلاتین دریافت کرد. جنیفر لارنس در زمینه ی آواز نیز مانند بازیگری به خوبی عمل کرده است

 

آن هاتاوی

 

آن هاتاوی پنج موسیقی متن فیلم را اجرا کرده است ، از جمله موسیقی متن فیلم "Les Misérables" که نامزد گرمی شد.

 هاتاوی موسیقی متن فیلمهای "بینوایان"، "Ella Enchanted" ، "Hoodwinked" ، "ریو و "ریو2" را اجرا کرده است.

آلبوم های "ریو" و دنباله آن در جدول موسیقی متن بیلبورد به شماره های 11 و 4 رسید. موسیقی متن فیلم  "بینوایان" در هر دو جدول بیلورد 200 و موسیقی متن فیلم بیلورد، در صدر جدول قرار گرفت.

بازی فوق العاده هاتاوی در نقش فانتین برای او اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به ارمغان آورد و آهنگ بزرگ او "I dreamed a dream"  به رتبه 69 در چارتهای آمریکا رسید.

 

 زکری لی وای

 

 لی وای بیشتر با بازی در انیمیشن "Tangled" در سال 2010 شناخته شد ، اما بعداً مردم صدای او را در همخوانی "I see the Light" با مندی مور شنیدند .

این آهنگ خود نامزد بهترین آهنگ در گلدن گلوب بود و برنده بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه های تصویری در گرمی شد.

موسیقی متن فیلم همچنین نامزد بهترین موسیقی متن تدوین شده برای رسانه های تصویری در گرمی شد و در بیلبورد 200 به رتبه 44 رسید.

از آن زمان ، لی وای به تئاتر موزیکال روی آورد و برای بازی در "او مرا دوست دارد" نامزد جایزه تونی برای بهترین بازیگر مرد بخش موزیکال شد.

زکری-لی-وای

لیتون میستر

 

لیتون میستر در سال 2009 موفق به حضور در 10 آهنگ برتر شد و یکی از خوانندگان موسیقی متن "Country Strong" بود.

لیتون میستر آلبوم انفرادی خود "Heartstrings" را در سال 2014 منتشر کرد ، که استقبال چندانی به دنبال نداشت. او همچنین در سال 2010 در فیلم "Country Strong" بازی کرد. او چهار آهنگ از موسیقی متن موسیقی را خواند که از آن جمله آهنگ "Give Me to Me"  را با گرت هدلوند همخوانی کرد. این آهنگ در لیست 100 آهنگ برتر قرار گرفت.

 

جیسون سیگل

 

جیسون سیگل چندین آهنگ را در کمدی های "فراموش کردن سارا مارشال" و "ماپت ها" در سال 2008 نوشت و اجرا کرد.

نوشتن فیلم بود که سیگل را ملزم به نوشتن اشعار آهنگهای گروه راک Infant Sorrow و ترانه های موزیکال عروسکی دراکولا کرد. او همچنین ترانه " Get Him to the Greek " را برای گروه Infant Sorrow  نوشت.

سیگل همچنین آهنگ "ماپت ها" را در نسخه سال 2011 اجرا کرد ، که این آلبوم در بیلبورد، از 200 آهنگ به رتبه 38 رسید.

جیسون-سیگل

نیکول کیدمن

 

نیکول کیدمن در سال 2001 با دوئت خود با رابی ویلیامز موفق شد رتبه یک را در انگلستان را کسب کند.

علاوه بر حضور در فیلم موزیکال "مولن روژ" در کنار ایوان مک گرگور ، کیدمن همچنین در سال 2001 یک تک آهنگ منتشر کرد. دوئت با رابی ویلیامز ، کاور آهنگ " Something' Stupid" فرانک سیناترا و نانسی سیناترا ، تک آهنگ اصلی چهارمین آلبوم ویلیامز بود.

این موسیقی در انگلیس ، نیوزلند ، ایتالیا و پرتغال رتبه اول را کسب کرد.

کیدمن

جرمی رنر

 

جرمی رنر در اکتبر 2018 در آهنگ "Heaven Don't Have a Name" ساخته دی جی سم فلدت (Sam Feldt) حضور داشت.

شاید در زمان "انتقام جویان: جنگ بی نهایت" بود که رنر تک آهنگی با دی جی سم فلدت را ضبط کرد.

نتیجه این همکاری در اکتبر 2018 منتشر شد و بیش از 500،000 stream در اسپاتیفای بدست آورد.

جرمی-رنر

هایلی استاینفلد

 

هایلی استاینفلد ابتدا در "Pitch Perfect 2" خواند ، و اکنون با چندین تک آهنگ پلاتینی موسیقی حرفه ای پررونقی دارد.

وقتی استاینفلد در دنباله فیلم "Pitch Perfect" در سال 2015 انتخاب شد ، تعداد کمی از مردم می دانستند که او می تواند بخواند.

دو ماه پس از شروع فیلم ، استاینفلد اولین تک آهنگ خود را با نام "خود را دوست دارم" منتشر کرد که از آن زمان تا کنون موفق به دریافت دو پلاتین شده است. دیگر تک آهنگ های پلاتینی او در چند سال گذشته عبارتند از "گرسنگی کشیدن" ، "اکثر دختران" و "رهایم کن".

در نوامبر 2018 او همچنین یک تک آهنگ برای فیلم جدید ترنسفورمرز خواند به نام "بازگشت به زندگی ". او خودش نیز در این فیلم بازی می کند .

 

کریستن بل

 

کریستن بل دارای سه آهنگ است که در بیلبورد در لیست 100 ترانه برتر است.

بل نقش پرنسس آنا را در "Frozen" بازی می کند - نقشی که در سال 2019 برای قسمت دوم این فیلم بازی کرد.

هر سه آهنگی که وی اجرا کرد، به 100 تای اول بیلبورد رسیدند.

دوئت او با سانتینو فونتانا ، "عشق یک درِ باز است" ، جزو 50 آهنگ برتر و دو آهنگ دیگر او "برای اولین بار در همیشه" و "آیا می خواهی آدم برفی بسازی؟" به ترتیب به رتبه 57 و 51 رسید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در دهه های قدیم قتل هایی رخ می دهد که باعث  ایجاد رعب  و وحشت بین مردم تهران میشود و به همین دلیل همه نیروی نظامی به دنبال یافتن قاتل میشود و بهترین کارآگاهان  رو استخدام می کنیید که بتواند قاتل را پیدا کنند که که مردم آرامش پیدا کنند.

 شما در بازی رومیزی سیزده سرنخ می بایست با استفاده از 13 سرنخ نهایی که برای شما باقی می ماند، پرونده ی مربوط به قتلی که به شما سپرده شده را حل کنید. در این مسیر شما باید قاتل، مکان قتل و آلت قتاله رو پیدا کنید. قاتل میتونه زن یا مرد باشه، مکان قتل می تونه سر بسته یا سرباز باشه و آلت قتاله نیز میتونه دور زن یا نزدیک زن باشه.

 

نحوه بازی: در این بازی ما به عنوان یک کاراگاه باید 13 سرنخ خود را  نسبت به همکارای دیگه زود تر حل کنیم و بفهمیم که قتل در کجا با کدام وسیله  و چه نوع سلاحی کشته شده است .

 هر بازیکن در ابتدا یک کارت آلت قتاله یک کارت قاتل و یک کارت مکان قتل رو پشت صفحه بازیکن سمت راست یا چپ خود قرار میده و در ادامه هر بازیکن در نوبت خود می تونه از سایر بازیکنان درباره ی تعداد نوع سرنخی که مشاهده می کنند سوال کنه و یا یک کارت مربوط به کارت آلت قتاله، قاتل و یا مکان از روی دسته کارت ها بکشد. در بازی 13 سرنخ، بازیکن در صورتی که بتونه پرونده قتل مربوط به خودش رو حل کنه و نام آلت قتاله، قاتل و مکان قتل مربوط به پرونده خودش رو به همه بازیکنان اعلام کنه، در صورت تایید همه بازیکنان، برنده بازی میشه.

بردگیم 13 سرنخ یه بازی پر از استنتاجه که به خوبی حس و حال اینکه شما در نقش یک کارآگاه هستید رو به شما القا میکنه. اگه دنبال بازی هایی میگردید که تم جنایی داره و می خواید قدرت تحلیل خودتون از وقابع اطراف رو به چالش بکشید، بردگیم 13 سرنخ یکی از بهترین گزینه های شماست.



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

روش انتقال مخاطبین گوشی به سیم کارت

 

درگوشی همراه تمامی شماره ی افرادی وجود دارد که ما آنها را نمی بینیم و ارتباط زیادی با آنها نداریم انا از طریق تلفن هر از گاهی تماس یا پیامی با آنها برقرار می کنیم از طرف دیگر بسیاری از مشاغل به صورت غیرحضوری اجرا میشوند و در نتیجه خدماتی که نیز به مشتری خود ارائه میکنند غیرحضوری است مانند خدمات مشاوره ای و حتی پزشکی و درمانی برای همین اینجاست که  اهمیت ذخیره سازی مطمئن شماره های تلفن همراه اهمیت ویژه ای پیدا میکند هرچند که قبل از تمامی این مباحث شماره ی همکاران و آشنایان نیز مهم میباشد و ممکن است در مواقعی که به آنها و تماس به آنها به هر دیلی نیاز پیدا میکنیم شمارشان را نتوانیم پیدا کنیم

 

روش های متداول ذخیره لیست مخاطبین

 

ذخیره مخاطبین بر روی سیم کارت

ذخیره مخاطبین بر روی حافظه یو اس بی

ذخیره مخاطبین بر روی کارت حافظه

انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت

 

افراد می توانند به خاطر آسیب دیدن احتمالی گوشی، خریدن گوشی جدید و یا حتی انتقال مخاطبین کاری به گوشی کاری خود، نسبت به انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت اقدام کنند. با توجه به این که سیم کارت یک فضای ذخیره سازی مطمئن می باشد و شما می توانید به راحتی و با خیالی آسوده اطلاعات مخاطبین را از سیم کارت بازگردانی نمایید، این روش ساده ترین و سریعترین راه برای ذخیره فرست مخاطبان می باشد.

ابتدا لازم است کاربر به برنامه مخاطبین یا Contact گوشی هوشمند خود مراجعه کرده و بر روی خطوط افقی در گوشه سمت چپ صفحه کلیک کند. با انجام این کار منوی مربوط به مدیریت مخاطبین برای شما به نمایش در خواهد آمد. در منوی باز شده، شما روی گزینه Manage Contacts یا مدیریت مخاطبین در قسمت پایین صفحه کلیک کنید، سپس؛ از بین گزینه های موجود با انتخاب گزینه سوم Move Contact یا انتقال مخاطب صفحه ای برای شما باز می گردد. در این صفحه با انتخاب گزینه Phone یا تلفن مبدا ارسال را مشخص خواهید کرد. سپس با انتخاب شماره مخاطبین مورد نظر، دکمه Done یا انجام شد را کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله شما باید تعیین کنید، قصد دارید اطلاعات مخاطبین خود را به کدام فضا انتقال دهید به عبارت ساده تر: مقصد انتقال را مشخص کنید. ابتدا گزینه Sim 1 یا سیم کارت 1 را انتخاب کنید که در واقع همان سیم کارت گوشی شما می باشد.دقت فرمایید: در صورتی که سیم کارت جدید در گوشی موبایل قرار داده اید، روی گزینه سیم کارت 2 کلیک کنید.

سپس هشداری را روی صفحه نمایش گوشی خود خواهد دید. این هشدار به این خاطر است که در ضمن فرایند انتقال احتمال دارد اطلاعات جانبی مانند ایمیل ، آدرس و ... از دست برود.

بعد از دیدن هشدار باید گزینه Continue یا ادامه را انتخاب کنید و در پایان روی دکمه Move یا انتقال کلیک کنید تا عملیات انتقال مخاطبین گوشی به پایان برسد.

اکنون شما توانسته اید اطلاعات اصلی مخاطبین (نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ) را به راحتی به سیم کارت انتقال دهید.

استفاده از قابلیت انتقال مخاطبین به سیم کارت، یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی در گوش های هوشمند اندروید می باشد که گوشی های هوشمند آیفون از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

از دست دادن اطلاعات تماس مخاطبین مهم از اعضای خانواده گرفته تا تماس یک دوست یا همکار ، همواره برای کاربران ناخوشایند است، پس بهترین کار این است که از لیست مخاطبین پشتیبان گیری کرده و سپس در زمان مناسب آنها را به کارت حافظه یا سیم کارت منتقل کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت همراه , اپراتور همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

رونمایی محصولات جدید اپل در رویداد سپتامبر

 

نمیدانم شما جزو مصرف کنندگان کمپانی اپل و یا حتی جزو طرفدارانش هستید یا خیر اما در هر دو صورت اگر فقط اخبار این کمپانی را پیگیری کنید خواهید دریافت که اپل سالیانه مانند سامسونگ طی یک رویدادی محصولات خود را معرفی میکند که مورخ سپتامبر میباشد و در این رویداد فقط گوشی های هوشمند نیستند که معرفی می شوند بلکه تمامی محصولات جدید این کمپانی از جمله ساعت های هوشمند ایرپاد و... معرفی میشوند و بعد این مراسم است که موج منقایسه ها و انتقادات به سمت این شرکت جاری می شود که گاه مثبت است و گاه منفی البته قبل از این مراسم نیز تحلیلگران پیش بینی های خود را در توییتر اینستاگرام و… نظرات خود را بیان میکنند 

 

مارک گرمن، تحلیلگر بلومبرگ، فهرستی از محصولات جدید اپل که قرار است در این رویداد رونمایی شوند را منتشر کرده است.

 

آیپد مینی 6

 

آیپد مینی 6 که به احتمال زیاد آخرین تبلت از خانواده آیپد مینی می باشد، از محصولات دیگری است که انتظار می رود در مراسم سپتامبر از آن رونمایی گردد. این مدل که بعد از یک دهه برای نخستین بار، باز طراحی می شود؛ از طرح های قدیمی فاصله گرفته و در قالبی زیباتر و مشخصات سخت افزاری پیشرفته تری به بازار عرضه می گردد.

این تبلت با استفاده از تراشه A15 و با لیتو گرافی 5 نانومتری پلاس TSMC ساخته شده است که احتمالا شامل 6 هسته پردازشی متشکل از 2 هسته قدرتمند برای پردازش سنگین و 4 هسته ضعیف تر برای پردازش روزمره خواهد بود. با توجه به این که این تراشه از نوع SOC (سیستم روی جیپ) می باشد، انتظار می رود اجزای تبلت مانند موتور عصبی، ISP و ... نسبت به نسل پنجم آیپد مینی که از تراشه A12 استفاده می کردند، بهبود قابل توجهی داشته باشند.

به نظر می رسد اپل با حذف درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده خواهد کرد و لوازم جانبی این آیپد از صفحه کلید تا کیس تغییرات زیادی خواهد داشت و قسمت تحتانی پشت دستگاه به اسمارت کانکتور مجهز خواهد شد.

علاوه بر این محصولات ، گرمن بر این باور است که اپل از یک آیپد نسل 9 باریک و اقتصادی با هدف جذب دانش آموزان و دانشجویان رونمایی می کند.

علاقمندان به مک بوک پرو باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند، چرا که به نظر نمی رسد این محصول در سپتامبر رونمایی گردد.گرمن می گوید: مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M1X امکان دارد در یک رویداد جداگانه ای به زودی رونمایی شوند.

 

 

اپل واچ سری 7

 

اپل واچ سری 7 با طراحی متفاوت و تغییراتی در صفحه نمایش و فریم، از جمله محصولاتی است که انتظار می رود در این رویداد رونمایی شود. ساعت هوشمند سری 7 با نمایشگر جدید و حاشیه های باریک تر و بدنه ضخیم تر از تراشه S7 بهره می برد و با مصرف انرژی کمتر و قدرت پردازشی بالاتر نسبت به سریهای قبل، شانس بیشتری برای تصاحب بازار خواهد داشت.

اپل مانند قبل تلاش کرده است تا تنوع قابلیت های ساعت های هوشمندش را در زمینه پایش فعالیت های ورزشی افزایش دهد. ویژگی Time to Walk برای مشترکان اپل فیتنس و دو کلاس جدید Time to Run و Meditations صوتی، از جمله این تلاشها به شمار می رود.

آیفون 13

 

گوشی هوشمند آیفون 13 ، نخستین محصولی است که در این فهرست می درخشد. گوشی هوشمندی از خانواده S، که هنوز نیامده، اخبار و حواشی زیادی را به همراه داشته است. اپل که در طراحی گوشیهای هوشمند آیفون 13 ، از تراشه A15 و نمایشگر 120 هرتزی با ناچ کوچکتر بهره برده، امیدوار است به فروش بسیار خوبی در عرضه این سری قدرتمند برسد.

 

 

ایرپاد 3

 

ایرپاد 3 اپل، نسل سوم از هندزفری فاقد سیم است که نسبت به ایرپادهای قبلی کامل تر و پیشرفته تر بوده و شانس زیادی برای حضور در این مراسم را خواهد داشت. این محصول کوچکتر و سبک تر، با تغییرات ظاهری نسبت به مدل استاندارد به بازار عرضه می گردد و طراحی آن بسیار شبیه ایرپاد پرو کنونی است. مدل جدید با حذف صدای محیط، دارای ANC نمی باشد.

 

آیپد مینی 6

 

آیپد مینی 6 که به احتمال زیاد آخرین تبلت از خانواده آیپد مینی می باشد، از محصولات دیگری است که انتظار می رود در مراسم سپتامبر از آن رونمایی گردد. این مدل که بعد از یک دهه برای نخستین بار، باز طراحی می شود؛ از طرح های قدیمی فاصله گرفته و در قالبی زیباتر و مشخصات سخت افزاری پیشرفته تری به بازار عرضه می گردد.

این تبلت با استفاده از تراشه A15 و با لیتو گرافی 5 نانومتری پلاس TSMC ساخته شده است که احتمالا شامل 6 هسته پردازشی متشکل از 2 هسته قدرتمند برای پردازش سنگین و 4 هسته ضعیف تر برای پردازش روزمره خواهد بود. با توجه به این که این تراشه از نوع SOC (سیستم روی جیپ) می باشد، انتظار می رود اجزای تبلت مانند موتور عصبی، ISP و ... نسبت به نسل پنجم آیپد مینی که از تراشه A12 استفاده می کردند، بهبود قابل توجهی داشته باشند.

به نظر می رسد اپل با حذف درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده خواهد کرد و لوازم جانبی این آیپد از صفحه کلید تا کیس تغییرات زیادی خواهد داشت و قسمت تحتانی پشت دستگاه به اسمارت کانکتور مجهز خواهد شد.

علاوه بر این محصولات ، گرمن بر این باور است که اپل از یک آیپد نسل 9 باریک و اقتصادی با هدف جذب دانش آموزان و دانشجویان رونمایی می کند.

علاقمندان به مک بوک پرو باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند، چرا که به نظر نمی رسد این محصول در سپتامبر رونمایی گردد.گرمن می گوید: مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M1X امکان دارد در یک رویداد جداگانه ای به زودی رونمایی شوند.



:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , تلفن همراه تاشو , تلفن همراه , رندباز , آیفون ۱۲ مینی ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از روزی که برادران لومیر اولین تصاویر متحرک رو به مردم نشان دادند و مردم خوشش آمدند سینما به وجود آمدند و باعث این شدند که سینما در قرن 19 به وجود بیاد و پس از آن هم کارگردانها هم به فکر ساخت فیلم هایی به فکر کودکان بی افتد و باعث پیشرفت بشه که ژاپن از این نظیر بود. انیمیه که کلمه ایی ژاپنی است و بیشتر مردم جهان انیمیشن ها است. ما در این مقاله در مورد چند تا از معروف ترین انیمه های ژاپنی حرف می زنیم.

اولین فیلم انیمیشنی که در ژاپن منتشر شد -و بنابراین اولین انیمه- احتمالاً در اواخر سال 1916 یا اوایل 1917 توسط Shimokawa Oten  و با گچ ساخته شد و مدت آن کمتر از پنج دقیقه بود. عدم قطعیت اینکه این اولین انیمه بوده یا خیر  ناشی از این واقعیت است که فیلمهای زیادی با تخریب بسیاری از استودیوها و تئاترهای سینمایی در زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 از بین رفت، در بمباران‌های جنگ جهانی دوم تخریب شد یا به سادگی با گذشت زمان نابود شد. همچنین فیلمهای اولیه نیتروسلولز که روی آنها چاپ شد بسیار ضعیف و فوق العاده قابل اشتعال بودند و از بین رفته اند.

گفته می شود که همراه با Ōten Shimokawa  انیماتورهای دیگری همچون Seitarō Kitayama و Jun'ichi Kōuchi، هر سه به عنوان "پدران انیمه" هستند و فیلمهای متعددی تولید کردند .

 

ژانرهای انیمه:

 

انیمه نیز مانند فیلمها ژانرهای متفاوتی دارد. دسته‌های اصلی ژانر انیمه‌ها عبارتند از:

اکشن

ماجراجویی

کمدی

درام

برشی از زندگی

فانتزی

جادویی

ماوراء طبیعی

ترسناک

معمایی

روانشناختی

عاشقانه

علمی- تخیلی

حال با این مقدمه با ما همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از انیمه‌های پرطرفدار بیندازیم:

 

10 تا از پرمخاطب ترین انیمه‌ها:

 

Howl’s Moving Castle

 

قلعه متحرک هاول، یکی از پرفروش ترین فیلم‌های انیمیشن در ژاپن، در سال 2004 اکران شد. این فیلم بر اساس رمان انگلیسی Howl's Moving Castle  نوشته دیانا واین جونز است. قهرمان داستان، سوفی با نفرین جادوگر به یک زن نود ساله تبدیل می شود. ماجراجویی او با شخصیت اصلی Howl و قلعه متحرک ادامه می یابد.

انتشار: 2004

ژانر: فانتزی

Howl s Moving

 

سرود قلب (The Anthem of the Heart)

 

در سال 2015 این سریال توسط کارکنانی که در سریال انیمیشن Anohana: The Flower We saw at the Day  کار کرده بودند، تولید شد. دختر جوانی به نام جون ناروس گذشته تکان دهنده ای (تجربه طلاق والدین) دارد. وی نمی تواند خیلی صحبت کند اما می تواند آواز بخواند. او در جشنواره مدرسه برای اجرای موسیقی تعیین شده است و ...

انتشار: 2015

ژانر: درام

 

نام تو (Your Name)

 

نام تو، به کارگردانی ماکوتو شینکای در سال 2016، از انیمه‌های مشهور در سطح داخلی و بین المللی شناخته شده است و بیشترین فروش را در گیشه خارجی فیلم‌های انیمه ژاپنی داشت.

نام تو عمدتا بر اساس دو مکان واقعی توکیو و تاکایاما در مرکز ژاپن است. ماکوتو شینکای به زیبایی نمایانگر دنیای واقعی است، که طرفداران را تشویق می کند تا در نقاطی که در فیلم نشان داده شده سفر کنند.

انتشار: 2016

ژانر: فانتزی

 

حمله به تایتان‌ (Attack on Titan)

 

این مجموعه در دنیایی اتفاق می افتد که بشریت در شهرهایی زندگی می کند که توسط دیوارهای عظیمی احاطه شده اند و انسان‌ها را در برابر تایتان‌ها محافظت می کنند. ارن یگر به سربازی می رود و قول می دهد که برای گرفتن انتقام مادرش، تایتان‌ها را متوقف کند. حقایق مربوط به تیتان‌ها به تدریج با پیشرفت داستان آشکار می شود.

انتشار: 2009

ژانر: حادثه ای- فانتری

 

Attack on Titan

ناروتو (Naruto)

 

سریالی که شخصیتی به نام ناروتو را دنبال می کند. یک روباه شیطانی نه دم به روستا  حمله کرده تا اینکه ناروتو، رهبر روستا، جان خود را در این راه گذاشت تا آن روباه شیطانی را بگیرد...

انتشار: 1999

ژانر: ماجراجویی، کمدی فانتزی

 

Log Horizon

 

این سریال جدید شامل بازیکنانی است که در حین انجام یک بازی آنلاین در دنیای دیگری به دام افتاده اند. بازیکنان به دام افتاده زنده هستند اما در مبارزه با هیولا باقی می مانند. بازیکنان نمی دانند چه اتفاقی برای آنها افتاده است، شیرو به همراه دوست قدیمی خود و دیگران یک گروهی به نام Log Horizon تشکیل می دهد تا از آنچه در جریان است مطلع شود.

انتشار: 2010

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، علمی- تخیلی

 

همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

 

همسایه من توتور، یکی از محبوب ترین فیلم‌های استودیو گیبلی است.

محوطه داستان همسایه من توتورو، توکوروزاوا در استان سایتاما در دهه 1950 است. خانواده ای به روستایی نقل مکان می کنند که متشکل از دانش آموز ابتدایی ساتسوکی، خواهر جوانش می و پدرشان تاتسو است. مادر آنها در بیمارستانی واقع در نزدیکی روستا است. یک روز، بچه‌ها با موجودات رازآلودی به نام توتورو آشنا می شوند...

انتشار: 1988

ژانر: فانتزی

 

جنگهای تابستانی (Summer Wars)

 

جنگهای تابستانی یکی از فیلم‌های انیمیشن مامورو هوسودا است که دارای بالاترین شهرت است، در سال 2009 منتشر شد. داستان یک شاگرد دبیرستانی به نام کنجی و دختری به نام ناتسوکی. در اینجا فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ژاپنی با طبیعت روستایی به تصویر کشیده شده است. در عین حال، داستان با مشکلاتی در دنیای مجازی به پیش می رود...

انتشار: 2009

ژانر: فانتزی، علمی تخیلی

 

قلعه کالیسترو (The Castle of Cagliostro)

 

قلعه کالیسترو، به عنوان دومین فیلم انیمیشن لوپن سوم در سال 1979 روی پرده آمد، همچنین به عنوان اولین فیلم انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی شناخته می شود. سارقی به نام آرسن لوپن سوم و همکارش دایسوکه جیگن مبالغ هنگفتی را برای یک کازینو می دزدند اما تشخیص می دهند که این پول اسکناس تقلبی است. سپس، آنها به کشوری که به نظر می رسد منبع اسکناس‌های تقلبی است، می روند و قهرمان کلاریس را می بینند.

انتشار: 1979

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، کمدی

The Castle of Cagliostro

 

بازار تماکو  (Tamako Market )

 

یک فیلم انیمیشن مدرن برش زندگی است که توسط Kyoto Animation تولید شده است. قسمت اول داستان با 12 قسمت در سال 2013 از تلویزیون پخش شد و اقتباس فیلم به عنوان دنباله آن در 2014 منتشر شد. داستان عشق بین پسر بچه دبیرستانی موچیزو و دوست دوران کودکی اش تماکو به تصویر کشیده شده است.

انتشار: 2014

ژانر: برشی از زندگی ، کمدی

 

سخن پایانی:

 

انیمه‌ها در گذر زمان تغییرات زیادی کرده اند. صنعت مدیا با در اختیار داشتن اینترنت، تبلیغات، بازی‌ها و ... طوری پیش رفته که ذائقه مخاطبان نیز به همین ترتیب تغییر کرده است. رنگ، تصویر، موسیقی، نقاشی‌ها و ظرافتهایی که در تصاویر وارد شده از دلایلی هستند که به پذیرش تغیرات در محتوا و موضع داستهان‌ها کمک کرده اند. انتقادات و دفاعیات مختلفی در خصوص موضوعات و محتواها و تغییرات روانشناختی‌ای که بعضی از انیمه ها بر افراد می گذارد مطرح شده است که پیشنهاد می کنیم از مطالعه آنها نیز غافل نشوید

 



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در زمان های بسیار قدیم شهر افسانه ایی بود در جاهای دور.این افسانه نسل به نسل گشت تا به امروز رسید و خیلی از دانشمندان و تاریخ نگاران بسیار دنبال این شهر افسانه ایی که نامش آتلانتیس بوده راه افتادند و به گشت و گذار همه دنیا  را جست اند که بتوانند آن را پیدا کنند و بالاخره پیدا کردند.نهر های پر از آب، کاخ های زیبای پوشیده شده از مرمر که گیاهان سبز اون ها رو خوشگل تر کردن و از همه مهم تر غنائم و سرمایه های بی پایانی که توی آتلانتیس پنهان شدن از جذاب ترین نکات این جزیرست.

اما افسانه ها دارن رنگ حقیقت میگیرن.همین کنجکاوی که باعث میشد مردم سعی کنن بفهمن چه بلایی سر دوستاشون اومده، اتفاقاتی رو رقم زد تا توی افق خشکی جدیدی رو پیدا کنن؛ آتلانتیس بیرون از آب اومده بود.توی دریا موجودات عجیبی دیده شدن که تعداد زیادی کشتی رو از بین بردن. وقتی به جزیره می رسیم کوه اتش فشان می خواهد فوران کند.در ادامه آموزش چگونگی بازی سروایو یا فرار از آتلانتیس رو میگیم

در این بازی باید سعی کنیم که ادم هی خودمون رو به هر نحوهی  به جزیره برسانیم اما در این مسیر ممکن است اتفاقات بسیار عجیبی بی افتد.

در این بازی زیر آدم های از 1 تا 10 امتیاز قرار دارد و ما باید سعی کنیم که هر چقدر بیشتر آدم به خشکی برسانیم تا برنده بازی باشیم.

توی بردگیم فرار از آتلانتیس شما نقش افرادی رو دارید که برای به دست آوردن غنائم ذخیره شده توی جزیره آتلانتیس به سمت اون هجوم بردن ولی به ناگهان آتشفشان فعال میشه و زمین جزیره شروع به فروپاشی میکنه و همه دست به فرار میزنن. زمین بوردگیم 40 قطعه داره که هرچقدر توی بازی بیشتر پیش میریم قطعه های بیشتری از بین میرن و فرار از بازی سخت تر میشه.

حواستون به موجودات ترسناک و عظیم الجثه ای که توی دریا پرسه میزنن باشه. شما کنترل 10 نفر رو توی بازی به عهده دارید که هر کدومشون ویژگی خاصی برای خودشون دارن و باید سعی کنید بر اساس اولویت بندی و امتیازی که هر کدوم از اونا بهتون میدن، اونا رو از با بازی فکری survive نسخه‌ی فرار از آتلانتیس، به مدت یک ساعت وارد افسانه ها بشید و همزمان با موجودات عجیب و انسان های دیگه به خاطر جونتون بجنگید.

مهلکه نجات بدید و امتیازشون رو کسب کنید.

این بازی رومیزی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده و بازیکنای اون باید بالای 8 سال سن داشته باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

رومینگ یا فراگردی چیست؟

برای عموم مردم که اکثریت در شهرهای بزرگ زندگی میکنند مسئله ی آنتن دهی هیچگاه یک مشکل نبوده است چرا که بعد از گذشت چندین سال از ارائه ی خدمات اپراتورها آنتن دهی در کلان شهرهایی مثل تهران مشهد شیراز و… یک امر ساده می باشد البته ای پیشرفت تا جایی بوده است که روستاها نیز از آنتن دهی بالایی برخوردارند برای همین است که شما تا به حال نام رومینگ را نشنیده اید به قول معروف برایتان نا آشنا به ننظر میرسد که البته کاملا هم حق دارید البته اگر اهل سفرهای خارج از کشور چه برای کار چه برای تفریح و یا هر دلیل دیگر هستید باید از این سرویس استفاده کرده باشید

با توجه به نوع سفر، داخلی یا خارجی، مشترکین می توانند از سرویس رومینگ ملی یا بین المللی استفاده کنند.

 در رومینگ ملی، اپراتوری که از پوشش سراسری و بیشتر برخوردار است، ملزم به سرویس دهی به اپراتورهای کوچک تر می شود. یعنی رومینگ ملی امکان استفاده از خدمات ارتباطی و پوشش شبکه را در داخل کشور برای همه مشترکین (همراه اول،ایرانسل ورایتل) مهیا می سازد.

بعضی از برنامه های موجود در گوشی های هوشمند به صورت اتوماتیک در پس زمینه به یک شبکه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومینگ ملی می پردازند. یعنی در زمان جابجایی یا مسافرت ، با ورود به منطقه ای که تحت پوشش آنتن دهی اپراتور شما نیست، از پوشش شبکه اپراتور دیگر استفاده می کنید.

این طرح که با هدف بالا بردن کیفیت خدمات اپراتورها صورت گرفته، برای مصرف کننده هزینه ای نخواهد داشت و هزینه آن مابین اپراتورها تسهیم می شود.

بدیهی است؛ در رومینگ ملی اپراتوری که دارای پوشش شبکه و فراگیری بیشتر می باشد، تعداد کاربران بیشتری را مهمان خود می کند. این سرویس احتمال زنگ نخوردن گوشی هوشمند و نداشتن آنتن را تقریبا به صفر می رساند و مشترک هر اپراتور می تواند در هر لحظه از پوشش شبکه ای دیگر اپراتورها استفاده نماید.

با توجه به این که همراه اول به عنوان اولین اپراتور، از بیشترین پوشش شبکه برخوردار است، طبیعتا بیشترین نرخ میزبانی رومینگ نیز بر عهده این اپراتور می باشد.

در گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(فصل بهار 1400) نرخ میزبانی این اپراتور شش برابر از رتبه بعدی بالاتر است.

 

تعداد مکالمه از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها پایان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

 

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

 

2127820

0

ایرانسل

13577955

 

0

رایتل

4181149

2747257

 

 

وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفکیک اپراتور بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهای تحت پوشش

تعداد روستاهای تحت پوشش

درصد پوشش جمعیتی

کیلومتر جاده های اصلی،فرعی و ریلی تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ایرانسل

1366

19498

87.21

64066

رایتل

438

1069

60.5

27562

 

 






:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

امکانات جذاب سری جدید آیفون

جالب است که حتی کسانی که از محصولات اپل استفاده نمیکنند طرفدار این برند هستند البته افرادی نیز وجود دارند که مدام دست روی باگ های کوچک موجود در سیستم عامل و یا طرحی این کمپانی گذاشته و قصد تخریبش را دارند اما این در مورد اکثریت افراد صدق نمی کند و خیلی از افراد تنها دلیلی که از این کمپانی استفاده نمیکنند قیمت بالای محصولاتش هست که اپل سالیانست با وجود حجم بالای انتقادات وارد بر خودش دست به کاهش هزینه ها نزده است و همچنان صدر لیست گران قیمت ترین ها در هر زمینه ای را از آن خودش کرده است

گوشی های جدیدآیفون به نام های دی 16، دی 17، دی 63 و دی 64 از جمله محصولاتی هستند که قرار است در این مراسم رونمایی شوند. ولی گزارشات حاکی از آن است که اپل قرار است مدل جدید اپل واچ، ایرپاد و یک مدل مینی آیپد دانش آموزی با تراشه M1X که مدل ارتقا یافته مک بوک پرو خواهد بود؛ به بازار عرضه کند.

این شرکت که همواره به دنبال ارتقا محصولات خود از نظر کیفی و کمی بوده است، در عرضه مدل های جدید، تغییرات قابل ملاحظه ای خصوصا در قابلیت دوربین ها ارائه کرده است. به نظر می رسد قابلیت دوربین های گوشی های هوشمند جدید اپل، نقطه عطف جانشین آیفون 12 باشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که اپل در مدل های جدید این شرکت، از سه دوربین جدید و قابلیت های ضبط ویدئویی حرفه ای استفاده خواهد کرد. تکنیک سینما تک ویدئو قابلیتی است که در گوشی های هوشمند جدید برای ضبط ویدئو اضافه شده است. این تکنیک بسیار شبیه حالت Portrait می باشد که نخستین بار در سال 2016 در گوشیآیفون 7 پلاس از آن استفاده شده است. این قابلیت محبوب در بین کاربران ، فرد را در فوکوس واضحی قرار می داد و همزمان زمینه تصویر را تار می کرد.

گوشی های هوشمند جدید، قابلیت ضبط ویدئو در فرمت proRes را نیز دارا می باشد که امکان ضبط کلیپ هایی با کیفیت بالاتر را به کاربر می دهد، علاوه بر این؛ برای ویرایشگر نیز امکان کنترل بیشتر پس از تولید ویدئو فراهم شده است. شرکت اپل از قابلیت Pro RAR  در گوشی های آیفون عرضه شده در سال گذشته استفاده کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری را می داد.ولی قابلیت ProRes امکان ضبط ویدئو با وضوح اچ دی و 4K را به کاربر می دهد و مخصوص گوشی های گران قیمت آیفون پرو می باشد.

به نظر می رسد اپل در عرضه سری جدید محصولات خود با حفظ مولفه هایی همچون بهره گیری از اینترنت 5G ، طراحی و اندازه های 5.4 اینچ و 6.1 اینچی برای مدل های معمولی و اندازه های 6.1 اینچ و 6.7 اینچی مدل پرو، قرار است بیشترین تغییر را در بخش داخلی و نمایشگر ایجاد کند. مجهز بودن سری جدید به تراشه A15 سریعتر، لبه کوچکتر صفحه نمایش و فناوری صفحه نمایش جدید که نرخ ریفرش را برای پیمایش روانتر امکان پذیر می سازد، از جمله این تغییرات می باشد.

یکی از قابلیت های منحصر بفرد گوشی های هوشمند جدید، کنترل کاربر بر روی ظاهر رنگهای تصویر می باشد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که از بین چندین سبک از سبکی که مثلا رنگها را گرمتر یا سردتر نشان می دهد و در عین حال رنگ سفید را خنثی نگه می دارد، استفاده کند. در گزینه های دیگر نیز کاربر می تواند سایه ها را عمیق تر و با کنتراست بیشتر نشان دهد.

اپل در صدد است تا یک استایل متوازن تر برای نشان دادن سایه ها و رنگ های طبیعی با ظاهر روشن تر ارائه دهد. در این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی تغییرات روی اشیا و افراد اعمال می شود و کاملا با فیلتر استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال 2013 وجود دارد، متفاوت می باشد.

 






:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , ساسونگ , اپل , گوشی هوشمند اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اولین اطلاعات بدست آمده از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

اگر قصد تعویض گوشی هوشمند خود را دارید و از طرفداران گوشی های هوشمند سامسونگ نیز میباشید بهتر است دست نگه دارید چراکه ما در آستانه ی رویداد گلکسی انپکد میباشیم رویدادی که هر ساله سامسونگ در آن از محصولات جدیدش رونمایی میکند و شما جدیدترین های بازار سامسونگ را در این رویداد مشاهده خواهید کرد البته این نکته را هم در نظر بگیرید که با توجه به اینکه این محصولات جدید ترین محصولا این کمپانی میباشند از قیمت بالایی برخوردارند و به عبارتی در اکثر اوقات پرچمداران این کمپانی در این مراسم رخ می نمایانند 

 

مشخصات گلکسی زد فولد 3

با توجه به نزدیک شدن رویداد آنپکد، اطلاعات دقیق تری از مشخصات گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 3 منتشر شده است. این مدل که به نظر می رسد از نظر شکل ظاهری شبیه نسل کنونی باشد، با قابلیت های قابل ملاحظه ای به بازار عرضه می شود که آن را از نسل قبلی کاملا متمایز می سازد.

گلکسی زد فولد 3، دارای دو نمایشگر امولد تاشو و نمایشگر کاور روی صفحه می باشد.

·        نمایشگر انعطاف پذیر داخلی 6/7 اینچی با مساحت 1818.1 سانتی متر مکعب و رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل که از نرخ نوسازی تا 120 هرتز پشتیبانی می کند. .

·        صفحه نمایش بیرونی سوپر آمولد 6.23 اینچی و رزولوشن 816 در 2260 که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می کند.

استفاده از نمایشگر بهتر برای صفحه نمایش کاور از طراحی های هوشمندانه این شرکت است. چرا که کاربران معمولا برای انجام بیشتر کارها و چک کردن های سریع از نمایشگر کاور استفاده می کنند. علاوه بر این سامسونگ با استفاده از محافظ گوریلا گلس ویکتوس، مقاومت این صفحه را در برابر ضربه و خط و خش افزایش داده است.

گلکسی زد فولد 3 از دو دوربین سلفی برخوردار است .یک دوربین 10 مگاپیکسلی که داخل حفره ای در بالای صفحه نمایش قرار دارد و دوربین 4 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، که در پشت صفحه نمایش مخفی شده است. این مدل، اولینگوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که با قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو تمام بدنه را به صفحه نمایش اختصاص داده است.

دوربین اصلی زد فولد 3، از سه دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است که در پنل پشتی قرار دارد. این دوربین از لنز عریض 26 میلی متری و لرزش گیر اپتیکال تصویر با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 برخوردار است. در کنار این دوربین، دوربین 52 میلیمتری تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f2/4 و لرزش گیر اپتیکال قرار دارد که امکان بزرگنمایی دو برابری را نیز دارد. دوربین سوم از لنز اولترا واید و گشودگی دریچه دیافراگم f2.2 و اندازه پیکسل 12/1 میکرومتر برخوردار است.

مغز متفکر اکثر عملکردهای این گوشی تراشه اسنپدراگون 888 می باشد که قدرت و سرعت عملکرد خود را در دیگر گوشی های پرچمدار، ثابت کرده است. انتظار می رود گلکسی زد فولد 3 با حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ظرفیت 16G/512G و 12G/256G به بازار عرضه گردد.

پرچمدار جدید سامسونگ نازک تر و سبک تر از مدل های قبل می باشد. این مدل با ضخامت 4/6 میلی متر و وزن 271 گرمی از ظاهری بسیار چشم نواز برخوردار است. سامسونگ تلاش کرده است که ابعاد ظاهری این مدل بسیار باریک باشد به همین خاطر این مدل از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند و کاربر نمی تواند ظرفیت ذخیره سازی را با کارت های حافظه خارجی افزایش دهد.

 قرار دادن سنسور اثر انگشت در پنل پشتی نیز طراحی هوشمندانه ایست و به کاربر این امکان را می دهد تا در هر دو حالت باز و تا شده به آن دسترسی داشته باشد سامسونگ دو بلندگو نیز برای تجربه صدای استریو، در انتهای گلکسی زد فولد 3، تعبیه کرده است.

اگر چه منتقدان معتقدند که این مدل با باتری 4400 میلی آمپری با قابلیت شارژ 25 وات نسبت به مدل پیشین پسرفت داشته است ولی به نظر می رسد استفاده از چیپ اسنپدراگون 888 که می تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند، کوچک بودن باتری به نسبت نمایشگر را جبران کند.

سامسونگ تلاش کرده است تا با پشتیبانی این مدل از قلم هوشمند S Pen، امکان استفاده از قلم استایلوس را برای کاربر فراهم کند و این مدل را به طرفداران نوت بفروشد .

گلکسی زد فولد 3 با بهره گیری از گواهی IPX8 اولین گوشی هوشمند تاشو می باشد که در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است. این مدل با سیستم عامل غنی از برنامه به همراه تراشه قدرتمند، گوشی مناسب گیمرها است. درباره دوام و استحکام این گوشی نیز سامسونگ گفته است که لولاهای این مدل تا دویست هزار بار باز و بسته شدن مقاوم خواهند بود که رقمی خیره کننده می باشد.

گفته می شود این مدل با طراحی چشم نواز و برخورداری از مودم 5G در رنگهای نقره ای، مشکی و سبز در آگوست به بازار عرضه می شود.

اطلاعات دقیقی از قیمت گوشی در دست نیست ولی با توجه به سوابق این برند و در نظر گرفتن نمایشگرها و دیگر مشخصات این مدل قیمت چندان اقتصادی نخواهد داشت . ولی با توجه به خصوصیات نرم افزاری و سخت افزاری این مدل انتظار می رود از استقبال بسیار خوبی در کل جهان برخوردار باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هدیه ایرانسل و همراه اول به خبرنگاران

خبرنگاری در مشاغل مانند شغل معلمی میماند از آن جهت که اهمیت به ویژه و غیر مستقیمی روی طرز تفکر جامعه میزان آگاهی و خط فکری آنان تاثیر می گذارد همچنین هیچگاه از درآمد خوبی برخوردار نبوده است بنابراین کسانی که قدم در این شغل میگذراند بی هیچ چشم داشت مالی وارد این صنف میشوند و به عبارتی تنها با عشق و علاقه قدم در این مسیر می گذارند  چراکه هیچ سودی غیر از جایگاه اجتماعی برای این  عزیزان وجود ندارد و البته روزی در تقویم نیز به نام این عزیزان ثبت شده است که امسال اپراتورها به این بهانه هدایایی را برای این عزیزان در نظر گرفته اند

شرکتایرانسل نیز به عنوان دومین اپراتور در کشور، ضمن حمایت از جامعه رسانه ای به عنوان رکن چهارم دموکراسی، هدیه ویژه ای برای خبرنگاران ایرانسلی در نظر گرفته است.

همراه اول، به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور کشور، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و همچنین بیست و هفتمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت توسط این اپراتور در ایران؛ هدیه ویژه ای را برای خبرنگاران تدارک دیده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول، در 19 مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4سیم کارت همراه اول به نهاد ریاست جمهوری، عرضه رسمی سیم کارت را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، همواره با ارائه طرح های خاص و متنوع حضوری پررنگ در کنار مشترکین داشته است.

اداره کل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد : همراه اول، بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم 200 گیگابایت را برای کلیه خبرنگارانی که اسامی آنها از طریق معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی( مرجع رسمی پیگیری امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه نگاران ) ارسال شود، فعال می سازد و پیامک فعالسازی از سوی اپراتور برایشان ارسال می شود.

در همین راستا روابط عمومی ایرانسل اعلام کرده است: به پاس زحمات جامعه خبرنگاری و تقدیر از تلاش های آنان، بسته اینترنت هدیه یک ساله، با حجم 200 گیگابایت، برای تمام خبرنگاران فهرست ارسالی سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می شود.





:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت اگرچه در ابتدا وسیله ای تجملی به حساب میاد اما با گذشت زمان این تجمل را از دست داد به یک وسیله ای عادی تبدیل شد اما دوباره گویا جایگاه خود را در دنیای تجملات و چشم تو چشمی ها بدست آورده به خصوص سیم کارت همراه اولو داره به خصوص  سیم کارت 912 آن که گاهی قیمتش به میلیارد هم میرسد

 از همان آغاز تا کنون، سیم کارت هایهمراه اول، محبوب ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در کشور هستند.

قیمت های نجومی سیم کارت  همراه اول

 

با توجه به محدودیت عرضه و تقاضای بالا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا، قیمت سیم کارت در بازار همواره نوسان داشته است. نوسان قیمت سیم کارت فقط به خاطر قدمت و کد سیم کارت نیست و رند بودن شماره ها در ارزش گذاری آنها نقش اساسی دارد.

سیم کارت  همراه اول، همواره از استقبال خوبی در بازار برخوردار بوده و به سرعت به فروش میرسند، ولی در این بین شماره هایی هستند که اکثر مردم قدرت خرید آنها را نداشته و از قیمت های نجومی برخوردارند.

در ابتدا فروش سیم کارت از طریق ثبت نام و تایید هویت صورت می گرفته است و شماره های رند و غیر رند با قیمت یکسان و به شکل منظم و بر اساس فیش واگذار می شد. بعد از واگذاری ها؛ کسانی که بر اساس شانس، شماره رند نصیبشان شده بود ، با مبالغ گزاف نسبت به فروش این سیم کارت ها اقدام کردند. رفته رفته با گذشت زمان و شروع بازار سیاه سیم کارت و قیمت های نجومی؛ مخابرات تصمیم می گیرد تا با راه اندازی سامانه هایی، جلوی این کار را بگیرد. به همین خاطر از سال 93 ، اپراتور همراه اول شماره های رند را به مزایده می گذارد.

این سیم کارت ها را که بیشتر، برندها یا مشتریان لاکچری برای هدیه دادن خریداری می کنند، گاها با قیمت هایی بسیار بالاتر از نرخ رایج به فروش می رسند.سیم کارت رند تاریخ تولد، سیم کارت هایرند حروفی (حروف اسم یک عدد خاص را ایجاد می کند) رند پله ای از اول یا آخر و یا رند آیینه ای(یک یا دو رقم غیر تکراری در ارقام وسط مثل 4445444) از این دست هستند.

با توجه به آنچه که بیان شد، بازار خرید و فروش سیم کارت در بین مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه روش رایجی بوده و هست. هرچند که اپراتور همراه اول تلاشهایی برای کنترل بازار انجام داده است، ولی نوسانات نرخ ارز و عدم توازن بین عرضه و تقاضا همواره از عوامل موثر بر افزایش قیمت سیم کارت های همراه اول می باشند

 سیر تا پیاز سیم کارت های همراه اول

 

سیم کارت 912 مربوط به شهر تهران می باشد ولی در سطح کشور، اکثر کسانی که قصد انجام کارهای تجاری را دارند از این سیم کارت استفاده می کنند. با توجه به این که اولین عامل ارتباطی بین افراد شماره تلفن است که در صورت معتبر بودن، جایگاه اجتماعی فرد را بالا میبرد، افراد مهم جامعه مانند پزشکان ، وکلا، مدیران شرکت های بزرگ و ....  که به برند شدن نیاز دارند، از این سیم کارت استفاده می کنند.

به اولین رقم بعد از پیش شماره کد سیم کارت گفته می شود. پیش شماره 912 دارای کدهای 0 تا 9 می باشد. این شماره ها که از نظر آنتن دهی و نحوه عملکرد تفاوتی باهم ندارند، دارای قیمت های متفاوتی در بازار سرمایه هستند.

 

سیم کارت های کد 1 همراه اول، از ارزش مالی و اعتباری بالاتری نسبت به بقیه کدها برخوردارند. این سیم کارت ها که همیشه بازار بسیار خوبی دارند، نشان اعتبار اجتماعی یوده و معمولا مدیران شرکت های بزرگ و افراد صاحب نام از مشتری های اصلی این سیم کارت ها محسوب می شوند. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها نیز برای برندینگ به دنبال شماره های این کد هستند.

از اوایل سال 93 سیم کارت هایی با کد صفر به بازار آمد. تنوع شماره و قیمت مناسب تر، شماره های این خطوط که قدمت زیادی ندارد را به یک انتخاب هوشمندانه برای خریداران تبدیل کرده است. ضمن این که امکان پیدا کردن شماره صفر و یا رند در این سیم کارت نسبت به بقیه بیشتر می باشد.

 

 سیم کارت کد 2 که نسبت به کد 1 قیمت مناسب تری دارد، به علت تکرار حرف 2 ( 09122) برای تبلیغات مناسب بوده و برای اعتبار بخشیدن به کارهای برندینگ از استقبال بالای صاحبان کسب و کار برخوردار است.

 

 سیم کارت کد 3، به علت قیمت پایین تر نسبت به کد 1 و 2 برای کسب و کارهای جدید و نوپا مناسب تر می باشد. چرا که علاوه بر قیمت تقریبا با صرفه ؛ می توانید سیم کارت صفر این کد را نیز در نمایندگیهای معتبر پیدا کنید.

در 26 اسفند 92، سیم کارت های همراه اول با پیش شماره 9 به بازار آمد، این سیم کارت ها که قدمت زیادی نداشته از تنوع بالایی برخوردار است و قیمت ارزان آنها قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد. ضمنا، پیدا کردن شماره رند یا صفر در این کد بسیار آسان تر می باشد.

 

 

تاریخچه سیم کارت 912

 

سیم کارت دائمی 912 یک سیم کارت دائمی و متعلق به اپراتور همراه اول می باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولین و قدیمی ترین فناوری گوشی همراه در کشور ، در مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4 سیم کارت به ریاست جمهوری به طور رسمی عرضه سیم کارت در ایران و البته فقط در شهر تهران را آغاز کرد.

شماره 09112110000 اولین شماره واگذاری شده در تهران بود که بعدها با تغییر پیش شماره 0911 به 0912 این شماره به 0912111000 تغییر پیدا کرد.

در ابتدا، همراه اول سیم کارتهای دائمی با پیش شماره 0912111 را به اشخاص عادی و 0912112 به دولت مردان و نهادهای مهم کشوری ( قوه قضائیه، بیت رهبری) واگذار کرد.

فراخوان اولیه ثبت نام سیم کارت های همراه اول، در تیر ماه سال 1372 با استقبال زیادی مواجه نشد و روند ثبت نام ماه ها طول کشید. به طوری که بالاخره تا سال 1374 با بازاریابی و تبلیغات و طرح های تشویقی؛ جمعا 9 هزارو 947 نفر برای دریافت سیم کارت ثبت نام کردند و در شهریور همان سال واگذاری ها صورت پذیرفت.

با گذشت زمان و تغییر باور عمومی نسبت به این وسیله، کسانی که در اولین دوره فراخوان برای ثبت نام سیم کارت، توانسته بودند به این کالای لوکس دسترسی پیدا کنند، سود خوبی به جیب زدند. به همین خاطر صف های طولانی در مقابل مراکز مخابراتی برای ثبت نام سیم کارت، باعث افزایش قیمت سیم کارت گردید. از آن زمان تا کنون، این چرخه به صورت های مختلف ادامه دارد و سیم کارت های همراه اول همواره به عنوان سرمایه محسوب می شوند. اکنون که بیش از ربع قرن، از آن روزها می گذرد، این شماره ها هم از نظر قدمت و هم از نظر ارزش ریالی از اهمیت خاصی برخوردارند.

 

.

 






:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

پیشگوی اعظم شهر که اسمش استوژیت است دارد  از قصر میرود و پادشاه بسیار نگران است که نتواند پیشگوی مناسبی برای قصر بیاورد تا بتواند خواب های پادشاه را پیشگویی کند برای همین پادشاه  تصمیم میگیرد که برای جایگذاری  پیشگوی اعظم مسابقه ایی بگذارد تا برنده این مسابقه را به عنوان پیشگوی اعظم انتخاب کند و به جای استوژیت بگذارد و  برای همین در این بازی باید خواب 

پادشاه را پیشگویی کنیم  تا بتوانیم به جای استوژیت انتخاب شویم.

در واقع بازی رومیزی استوژیت و بوردگیم دیکسیت خیلی شبیه به همدیگه هستن و فقط طرح های کارتها و Art اونا با هم فرق داره

نحوه بازی استوژیت: در بازی گونه ایی هست که هر کس که نوبتش  یک  کارت را انتخاب میکند و به صورت ضرب المثل یا یک کلمه یا یک جمله میگه و باید بر اساس صحبت های آن همه یک کارت به کسی که جمله یا ضرب المثل گفته می دهند و بر اساس آن باید  خواب آن شخص تشخیص بدهند.

نحوه امتیاز دهی: همه بر اساس خواب کسی گفته امتیاز می گیرند مگر کسی که  هیچ کس به کارتش امتیاز نداده است. در دو صورت خود کسی که خواب گفته امتیاز نمی گیرد

1_ هیچ کدام از بازیکنان نتوانند خواب پیشگو را تشخیص دهند به خاطر توضیح دادن سخت است. در این صورت به جز کسی که خواب تعریف کرده است بقیه بازیکنان 2 امتیاز میگیرند و خود پیشگو هیچ امتیازی نمی گیرد.

2_ همه بازیکنان بتوانند که خواب پیشگو رو حدس بزنند خود پیشگو هیچ امتیازی نمی گیرد و بقیه بازیکنان  هر کدام 2 امتیاز میگیرند

3_  پیشگو زمانی امتیاز میگیرد که نصف بازیکنان بتوانند خواب پیشگو را تشخیص دهند .در این صورت خود پیشگو 3 امتیاز و آنهایی که خواب پیشگو را تشخیص داده اند هر کدام از آنها 3 امتیاز دریافت می کند

نکته ای وجود دارد که اگر .کارت بازیکنی بیشتر از خواب پیشگو رای آورده باشد به تعداد کسانی که بهش رای داده اند هم امتیاز می گیرد

اما بهرحال بازی فکری استوژیت رو کمتر کسی هست که نشنیده باشه چون ذهن رو کامل درگیر میکنه و لحظه های بی نظیری رو برای دورهمی ها به ارمغان میاره…

بازی رومیزی استوژیت با اینکه یه بازی ایرانیه، اما توی وبسایت معتبر BoardGame Geek هم هستش.

همین نشون میده که این بازی خیلی محبوب و موفق بوده و میتونه کودکان و بزرگسالان رو تا مدتها سرگرم کنه…

 

 



:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه کار در هنر بسیار جذابیت دارد به طوری که همیشه دنبال خلق و ساختن است. در موسیقی هم خیلی از افراد یا به خاطر صدا یا نواختن یا ساختن ساز ها  بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به خاطر خلاقیت شان مورد توجه قرار گرفته اند و باعث دیده شدن در جامعه و فرهنگ شده اند و اسمشان در تاریخ و موسیقی آن کشور ماندگار شده است.

در اینجا به تعدادی از سازهای عجیب و غریب می پردازیم. به نظر شما در ساخت کدام ساز خلاقیت و تفکر بیشتری بکار رفته است؟

 

ارگ بزرگ استالاک پایپ (The Great Stalacpipe Organ)

 

این ارگ که در یک غار زیرزمینی در ویرجینیا واقع شده، در سال 1956 توسط لِلاند اسپرینکل ابداع شد. این ساز با ضربه زدن به استالاکتیت های قدیمی توسط چکش لاستیکی کار می کند. همه اینها به یک کنسول متصل می شوند که شبیه یک ارگ سنتی است. یکی از اتفاقاتی که در مورد ابداع این ساز می گویند اینست که اسپرینکل این ایده را زمانی به دست آورد که پسرش سرش را به یکی از استالاکتیت ها زد و صدایی مانند همهمه در غار ایجاد کرد.

 

The Great Stalacpipe Organ

یخ های آهنگین (Musical ice)

 

ترج آیسانگست یک درامر و آهنگساز نروژی است. وی با استفاده از یخ های دریاچه های یخ زده، سازهای موسیقی ابداع می کند. ترومپت یخی او صدایی مانند شیپور جنگ را دارد.

لزوماً اینطور نیست که هر قطعه یخ برای این منظور کارایی داشته باشد و  فقط یخ هایی با ساختار میکروسکوپی مناسب، صدایی زیبا ایجاد می کند.

 

Musical ice

 

اتاقک بادی  صوتی آئولوس (Aeolus Acoustic Wind Pavilion)

 

این ساز، یک ساز 10 تنی است که توسط لوک جرام خلق شده است. سیم های بلند از تیرها تا یک قوس فلزی بزرگ کشیده می شوند. هر سیم در باد ارتعاش ایجاد می کند. سپس صدا توسط لوله ها تقویت می شود. در نتیجه صدایی وهم آور و تپنده ایجاد می کند و حجم باد است که تعیین می کند حجم صدای ساز چقدر باشد.

 

Aeolus Acoustic Wind Pavilion

 

درخت آواز خوان زنگ دار (The Singing Ringing Tree)

 

 این مجسمه به ارتفاع 3 متر در ارتفاعات بالای برنلی و بر روی مورهای پنین قرار دارد. این ساز از بادهای غالب غربی که در انتهای لوله ها می وزد استفاده می کند تا صداهایی نامتعارف و دلخراش را در کنار منظره  Crown Point  ایجاد کند. این سازه در سال 2006 توسط معماران مایک تونکین و آنا لیو طراحی شده است.

 

The Singing Ringing Tree

 

ارگ دریایی (Sea Organ)

 

این پروژه جسورانه و بلند پروازانه سعی داشت با استفاده از ساحل بازسازی شده در زادار- کرواسی به عنوان یک ارگ فوق العاده، خود دریا را به یک نوازنده تبدیل کند. لوله های زیر تفرجگاه هنگام برخورد امواج دریا با آنها، واکنش نشان می دهند و صداهایی هماهنگ ایجاد می کنند که موجب استقبال گردشگران از آنجا شده است.

 

Sea Organ

ویولن سل شیپوری (Cello Horn)

 

نامی که خودش، ساز را معرفی میکند. این سازِ ترکیبی، صفحاتی از مجله Popular Science Monthly  را در سال 1936 به خود اختصاص داد. صدایی که با خم شدن سیم ها ایجاد می شد به جای یک بدنه چوبی سنتی، از یک شیپور برنجی خارج می شد و گویی صدایی در بین تار و برنج تولید می کرد.

 

Cello Horn

 

فلوت هایپر باس (Hyperbass Flute)

 

این ساز بزرگترین عضو خانواده فلوت است که بیش از 15 متر لوله دارد. این یک ساز نسبتاً جدید است و طبق گزارشات اولیه، صدای آن از آنجا که کمی مانند غرش است، در حال بررسی و اصلاح است.

 

Hyperbass Flute

 

پهپاد هورنوکوپی (Hornucopian dronepipe)

 

این یک ابزار چاپ سه بعدی است که توسط استودیو MONAD ، اریک گلمبرگ و ورونیکا زاکربرگ همراه با اسکات اف هال (نوازنده) طراحی شده است.

Hornucopian dronepipe

 

Octobass

 

این سازه در سال 1850 توسط طرفدار سازهای زهی عظیم  Jean-Baptiste Vuillaume ساخته شد. این یک کنترباس با صدای بلند است که 3.48 متر ارتفاع دارد. در این دستگاه،  نواختن با دست بسیار سخت است و پدالهای پایی روی آن تعبیه شده تا این کار را ممکن سازد. و شباهتی به سازهای خانواده ی ویولن دارد

 

Octobass

 

Sharpsichord

 

هنری داگ یکی از جالب ترین عناوین شغلی تاریخ را دارد - مجسمه ساز صدا. داگ در نقش شگفت انگیز خود به عنوان مجسمه ساز صدا ، ساز مشابهی با صدای عجیب به نام Sharpsichord را ابداع کرد. این در واقع یک چنگ سنجاق دار بزرگ است که شامل 11 سیلندر است و سنجاق ها هنگام چرخش به سیم های داخلی برخورد می کنند و تولید نوا می کنند.

 

Sharpsichord

سخن پایانی:

 

هر چیزی در این دنیا وظیفه و هدفی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وظیفه موسیقی چیست؟

فکر می کنید کدام ساز کاربردی تر است؟ و از این میان کدام ساز بهتر به آن چیزی که شما از ساز انتظار دارید، می پردازد؟

 

 





:: برچسب‌ها: آموزش موسیقی , آموزش آنلاین موسیقی , ساز های عجیب , ساز های متفاوت ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

جایگاه نخست پرفروش ترین گوشی در سال 2021 متعلق به کیست

گوشی هوشمند شیائومی ره صدساله را یک شبه طی کرد و در کسری از ثانیه در کنار برندهای مطرح جهانی همچون اپل سامسونگ و …. قرار گرفت اما به همین هم راضی نشد و پیشرفت را تا جایی پیش برد که از تمامی این برندها پیشی گرفت و رتبه ی نخست را در پرفروش ترین گوشی ارزان خودش کرد هرچند پیشی گرفتن شیائومی از اپل در زمینه ی فروش امری طبیعی است چراکه کمپانی اپل به دلیل قیمت بالای محصولاتش هیچگاه در زمینه پرفروش ترین ها درخشان نبوده است اما کمپانی سامسونگ که علاوه بر تولید گوشی های هوشمند پرچمدار و گران قیمت در تولید گوشی های میان رده نیز حرفی برای گفتن دارد رقیب قدر و قوی برای شیائومی به حساب میاد که باز نیز شیائومی بر آن چیره شد

 

امسال نیز شرایط به همان منوال است و روند گرایش به سمت گوشی های میان رده؛ شتاب بیشتری به خود گرفته است. به طوری که بر اساس آخرین گزارش ها، برترین شرکت تولید کننده در اروپا در سه ماهه دوم سال 2021، شرکت شیائومی می باشد.

البته افزایش قیمت محسوس گوشی های پرچمدار در جهان و تنوع گوشی میان رده و خوش قیمت بودن محصولات شیائومی، در این محبوبیت بی تاثیر نبوده است، به طوری که در سه ماهه دوم سال 2021 ، رتبه دوم پرفروش های تولید کننده در جهان نیز متعلق به این شرکت چینی است.

شیائومی در سال های اخیر گام های فوق العاده موثری در تولید گوشی های هوشمند برداشته است و میزان فروش و محبوبیت محصولات این برند در بین مردم، بیانگر موفقیت آن است.

 بر اساس تحقیقات Counterpoint، جایگاه اول پرفروش ترین برندگوشی هوشمند در جهان در ماه ژوئن 2021، متعلق به شیائومی می باشد. در سال 2020 نیز، گوشی های هوشمند شیائومی، از پرفروش های بازار بوده است. به طوری که ردمی نوت 8 ، عنوان دومین گوشی پرفروش سال را از آن خود کرده بود.

 ظاهر زیبایشیائومی رد می نوت 8 با نمایشگر 603 اینچی با وضوح FHD+ در فروش بالای این گوشی و جذب مشتری، بسیار موثر بوده است. این گوشی چشم نواز با 4 دوربین در قاب پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و دوربین سلفی 13 مگاپیکسل از محبوب ترین گوشی های موجود در بازار بود. سیستم عامل اندروید 9 با باتری 4000 میلی آمپر ساعت این گوشی را به محصولی جذاب و کاربردی در بین کاربران بدل کرده بود.

 به نظر می رسد ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه، محصولات این برند را در مقایسه با رقبا، در جایگاه بهتری قرار داده است. ولی با توجه به رقابت بسیار شدید در کسب بازار جهانی، تلاش برندهای مطرح دنیا برای باز پس گیری جایگاه نخست پرفروش ترین برند های موبایل در جهان امری بدیهی است.اگر چه پیشی گرفتن شیائومی از اپل و سامسونگ، از بزرگترین دستاوردهای این شرکت محسوب می شود، ولی به نظر می رسد با بهبود وضعیت کرونا و رفع موانع تولید در ویتنام شاهد تغییر در جدول پرفروشهای جهان باشیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه از نخستین آدم تا به امروز در یکی از مشکلات زندگی بوده است و برای حفاظت ادم ها به کار گرفته می شود و باعث جلوگیری بودن از کلی اتفاقات بد میشود و باعث به سرقت رفتن وسایل خانه می شود , همین مسئله باعث شده امروزه در های الکترونیک بیاد تا باعث راحت تر شدن زندگی شود و دیگر لازم نباشد که آدم ها از ماشین های خود پیاده شوند و در را باز کنند.

در ابتدای امر باید گفت که بهترین جک های درب پارکینگ را شاید بتوان در دو دسته تقسیم نمود.

 

دسته ی اول مخصوص به افراد ثروتمندی است که در خرید خود از نظر اقتصادی و هزینه کرد هیچ محدودیتی ندارند و اگر حتی جک گران قیمت آن ها زود به زود نیاز به تعمیر , سرویس و یا تعویض داشته باشد باز هم فشار چندانی متوجه آنها نخواهد شد. برای این دسته از افراد طبق ضرب المثل هرچقدر پول بدی آش میخوری مطمئنا نمونه های گران قیمت خارجی گزینه ی مناسبی باشد اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به قیمت های ارز در شرایط کنونی , واقعا قیمت نمونه های خارجی به صرفه نبوده و حتی برای افراد ثروتمند نیز انتخاب یک جک داخلی مناسب و با کیفیت بهتر میباشد.

 

اما دسته ی دوم مشتریان کسانی هستند که توانایی پرداخت هزینه های سرسام آور را برای خرید جک های پارکینگی ندارند و به همین دلیل دنبال بهترین و با کیفیت ترین جک های درب پارکینگ با قیمت مناسب می باشد. این دسته از افراد ابتدا باید با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است در آن از جک استفاده شود محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایند تا از انتخاب اشتباه و هزینه ی مجدد جلوگیری شود.

به همین منظور ما در بخش بعدی توضیح مختصری از انواع جک های درب پارکینگ میدهیم تا شما مشتریان عزیز و ارجمند بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب نمایید.

 

 

جک های پارکینگی را میتوان به دو دسته ی زیر تقسیم نمود :

۱- جک های بازویی : این نمونه جک که پر استفاده ترین نوع میباشد مناسب برای مکان هایی است که از نظر عمقی چه به داخل ساختمان و یا چه به بیرون ساختمان فضایی برای باز شدن درب وجود داشته باشد . پس اگر شما در محیط خود همچین فضایی را ندارید نباید به سراغ این جک ها بروید. نکته ی دیگر در مورد این جک ها این است که به هنگام خرید باید به تک لنگه بودن یا دو لنگه بودن آن توجه نمایید تا اشتباها محصولی را خریداری نمایید.

جک های بازویی خود نیز به دو مدل زیر قابل دسته بندی میباشند:

– جک های الکتروهیدرولیک : این مدل که با پمپ روغن و یا هوا کار میکند مناسب برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد است و در ضمن برای درهای با ابعاد بزرگ و وزن های سنگین مانند : درب کارخانه ها استفاده میگردد.البته در هنگام استفاده از این جک ها باید دقت لازم را همیشه داشت زیرا هزینه ی تعمیر این مدل جک ها بالا میباشد.

– جک های الکترومکانیک : این نمونه از جک ها که با گیربکس و چرخ دنده کار میکند , متداول ترین نوع جک میباشد که خیل زیادی از مردم استفاده میکنند. این نمونه , مناسب برای مکان هایی با حجم تردد محدود و  برای درهایی با ابعاد و وزن محدود ( در حدود ۲٫۵ الی ۴ متر و ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم ) است. پس اگر محلی که قرار است در آن جک نصب شود شلوغ است این مدل , انتخاب مناسبی نمیباشد.

 

۲- جک های ریلی یا پنهان : یکی دیگر از نمونه جک های پارکینگی این مدل است که زمانی از آنها استفاده میشود که ابعاد و وزن در به گونه ای است که دیگر جک های بازویی قابلیت کارکرد بر روی آن ها را ندارند. البته در مواردی برای درب های ظریفی هم که نمیخواهند فشاری توسط جک های بازویی به آن ها وارد شود یا حتی اگر در نظر دارند جک از دید عموم پنهان باشد این گزینه انتخاب خوبی است. این مدل جک , توانایی نصب بر روی درب هایی با ابعاد حدودا ۱۵ متری و وزن تقریبی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را داراست.

 

 

یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب بهترین جک برقی پارکینگ , مسئله ی مدت گارانتی آن ها میباشد . در همین راستا ما در ادامه لیستی از شناخته شده ترین برند های  داخلی و خارجی تولید و عرضه کننده ی جک های پارکینگی را به همراه مدت گارانتی و محدوده ی قیمتی آن ها می آوریم تا شاید کمک هر چند کوچکی برای انتخاب بهترین جک پارکینگی به شما عزیزان کرده باشیم.

 

برند های ایرانی :

– تابا : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– سیماران ( فراز ) : دارای گارانتی ۲۴ تا ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۱۲ میلیون تومان

– جک یال : دارای گارانتی ۳ تا ۵ ساله با حدود قیمتی ۴ تا ۶ میلیون تومان

– اتوماتیک گیت : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– جک سوزوکی :  دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– میلان : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– ویرا : دارای گارانتی ۱۲ ماه تعویض به علاوه ۱۸ ماه تعمیر با حدود قیمتی ۶ تا ۱۰ میلیون تومان

– الکتروپیک ( یوتاب ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– تکنما ( محک ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– لنسر :  دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– آلدو : دارای گارانتی ۱۸ تا ۳۰ ماهه

– فلای :  دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمت ۴ میلیون تومان

– جابان : دارای گارانتی دو ساله

– کسری : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– بتا : دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۸ میلیون تومان

– سهند : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– الاروی : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– پویا در ( آریا ) : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– سوپر لایف : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

 

برندهای خارجی :

  • BFT : دارای گارانتی ۱۸ ماهه تا ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۲ تا ۴۷ میلیون تومان

  • جک V2 : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۸ تا ۲۳ میلیون تومان

  • جک پروتکو : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان

  • لایف : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۵ میلیون تومان

  • نایس : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان

  • گوچی : دارای گارانتی ۶ ماهه

  • فک : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۹ تا ۹۱ میلیون تومان

  • ایور : دارای گارانتی ۲ ساله

  • جنیوس : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان

  • تیتان : دارای گارانتی ۱ ساله با حدود قیمتی ۸ میلیون تومان

  • زومر : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان

  • بنینکا : دارای گارانتی ۴ ساله

  • فادینی : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۴۰ میلیون تومان

  • والنسیا : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

  • بلانکو : دارای گارانتی ۳ ساله با حدود قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان

  • جی بی دی : دارای گارانتی ۲ ساله

–   کافه گیتس : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۷ میلیون تومان

 



:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم

ازآنجایی که سیم کارت یک وسیله ی ضروری میباشد و دیگر در دسترس تمام افراد است در این  مقاله به شرح همه چیز اعم از قیمت فعال کردن و…. میپردازیم

پرداخت کارکرد تلفن همراه:

 

 

 

مشترک می توانند در زمانی که برای سیم کارت ثبت نام می کنند یک مبلغی را به عنوان سپرده برای دریافت اشتراک خدماتی خود به هرکدام از اپراتورهایی که در آن ثبت نام کرده اند بپردازند.

 

همچنین می تواند وجهی را به به عنوان تضمین پیش پرداخت کند تا حد نصاب کارکرد خود را برای اینکه از قطعی تلفن جلوگیر نماید، بیشتر کند.

 

مشترکین می توانند خط تلفن را به سه نحو خریداری کنند:

 

1-پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده تضمین پرداخت

 

2-پس پرداخت دارای مبلغ سپرده

 

3-پس پرداخت دارای تضمین پرداخت.

 

زمانی که مشترکین نحوه پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت را انتخاب می کند، فقط هزینه مالیات، اتصال و عوارض را پرداخت می کند.

 

اگر مشترکین در زمان ثبت نام پس پرداخت (دائمی) دارای مبلغ سپرده را انتخاب کند، باید علاوه بر هزینه مالیات و عوارض و اتصال، مبلغ سپرده را نیز پرداخت کند.

 

در نهایت در صورت انتخاب پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت، مشترکین باید به اضافه اینکه مبلغ اتصال، مالیات و عوارض را می پردازند، یک مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت را هم به اپراتور بپردازند.

 

برای پرداخت بدهی های مشترکین اپراتور باید وضعیت بدهی مشترکین خود را از طریق صورت حساب هایی که برای آنها ارسال می کنند، مشترکان را از بدهی هایشان از این طریق آگاه کنند؛ که این از وظایف اپراتورهای تلفن همراه می باشد. همچنین مشترکین حداکثر 15 روز فرصت دارند تا این بدهی را پرداخت کنند.

 

حدنصاب کارکرد به معنای حداکثر مبلغی است که میزان کارکرد خط تلفن همراه پس پرداخت را کنترل می کند و میزان آن 80 درصد مبلغ تضمین پرداختی است که مشترک پرداخت نموده است.



 

تهیه سیم کارت و فعال سازی آن:

 

 

 

هنگام خرید سیم کارت برای فعال سازی آن از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) که برای سیم کارت های قبلی خریداری شده و ثبت شده امکان پذیر است.

 

 هنگامی که شخص سیم کارت اولی باشد، می تواند با دادن شماره معرف به متصدی فروش سیم کارت این رمز یک بار مصرف را از طریق پیامک به شماره فرد معرف دریافت کند و اقدام به فعالسازی سیم کارت نماید.

 

به چه سیم کارتی فعال می گویند؟ سیم کارتی که فرد بتواند در شبکه تلفن همراه خدمات را دریافت کرده و از طریق مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امتیاز آن سیم کارت سلب نشده باشد.

 

 

هزینه سیم کارت:

 

 

 

هزینه ای که اپراتورهای فروش برای سیم کارت هایشان تعیین می کنند متغیر بوده و این تفاوت به شماره آن خط وابسته است به عنوان مثال حداکثر هزینه ای که برای یک سیم کارت معمولی اعتباری تعیین شده است 20 هزار تومان بوده و برای یک سیم کارت دائمی با شماره های معمولی 120 هزار تومان قیمت گذاری شده است. مخابرات علاوه بر هزینه ای که بابت سیم کارت دریافت می کند، از افرادی که متقاضی سیم کارت های دائمی هستند مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت دریافت می نماید.

 

با توجه به مصوبات سازمان کمیسیون مقررات ارتباطات، اپراتورها فروش خط های رند و ویژه دائمی خود را با قیمت بالاتر و به صورت مزایده ای می توانند بفروشند.

 

 

تعداد سیم کارت هایی که می توان خرید:

 

 

 

تعداد سیم کارت هایی که اشخاص حقیقی بر اساس مقررات تعیین شده در تمامی اپراتور ها می توانند خرید کنند 10 سیم کارت فعال می باشد.

 

افراد و اتباع غیر ایرانی نیز می تواند حداکثر سه سیم کارت فعال از همه اپراتورها داشته باشند اما به شرط داشتن مدارک هویتی معتبر نظیر کارت پناهندگی، گذرنامه، کارت هویت، کارت اقامت و کارت سبز که بتوان آن ها را احراز هویت نمود.

 

این محدودیت ها برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

 

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت‌ها:

 

 

 

 اشخاص برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده باید از طریق سیم کارت فعالی که در دست دارند کدملی خود را به شماره 3000150 ارسال نمایند ویا از طریق سایت www.cra.ir به قسمت منو حقوق کاربران رفته و گزینه استعلام سرویس های مشترکین از سیم کارت هایی که به نام وی ثبت شده باخبر می شوند. همچنین از طریق اپلیکیشن های مربوط به اپراتور ها می توانید از سیم کارت هایی که به نام شما است با خبر شوید.

 

مسئولیت‌های مالک سیمکارت:

 

 

 

تمام مسئولیت هایی که برای یک خط تلفن بر عهده مالک سیم کارت است. برای پیامک های تبلیغاتی نباید از سیم کارت شخصی استفاده شود که در صورت استفاده از این سرویس با سیم کارت شخصی باعث مسدود شدن ارسال پیامک و قطعی سیم کارت می شود.

 

 

 

افزایش سقف قطع میان دوره:

 

 

 

چنانچه مشترکین دائمی بخواهند سقف اعتبار میان دوره ای خود را افزایش دهند که از یک سری خدمات و اعتبارات بیشتر بهره مند شوند، باید مبلغی را پرداخت کنند.

 

این خدمات در زمان استفاده از رومینگ به هنگام سفر خارجه بسیار به کار می آید. برای استفاده از این خدمات در هر اپراتوری می توانید کد #117*10*را شماره گیری کنید.

 

نحوه برخورد دارنده پروانه با مشترکان بدهکار دائمی

 

در خطوطی که پس پرداخت بدون سپرده و تضمین پرداخت هستند حد نصاب کارکرد خط تلفن همراه 30 هزارتومان است؛ اما در خطوط پس پرداخت با سپرده یا تضمین، 80 درصد مقدار سپرده و یا تضمین را به عنوان حد نصاب در نظر می گیرند.

 

هنگامی که خط پس پرداخت بدون سپرده به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد باید به مشترکین اطلاع رسانی شود و به آنها حداقل 24 ساعت مهلت پرداخت داد. هنگامی که این میزان به 100 درصد برسد اپراتور می تواند فرایند قطع خطوط تلفن را برای مشترکان بدهکار اقدام نمایند. ولی اگر این به حد نصاب 100 درصد نرسد افراد می تواند تا قبل از پایان مهلتی که تعیین شده این مبلغ را پرداخت کنند.

 

اگر در خطوط پس پرداخت دارای سپرده یا تضمین پرداخت میزان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه باید مدت زمان حداقل 72 ساعت را در زمان اطلاع رسانی جهت پرداخت کارکرد را تعیین کند، هنگامی که کارکرد به 100 درصد برسد اپراتور میتواند نسبت به قطع خدمات و خط تلفن همراه مشترک بدهکار اقدام نماید. در صورتی که پس از اطلاع رسانی، کارکرد این خط به ۱۰۰ درصد حد نصاب نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان مهلت تعیین شده، مبلغ کارکرد خود را پرداخت کند.

 

این اپراتورهای تلفن همراه باید بازه های زمانی حداقل یک ماهه را برای صورت حساب مشترکین صادر کنند.

 

هنگامی که مهلت پرداخت بدهی به پایان می رسد اپراتور می تواند خط مشترک بدهکار را به مدت دو هفته به صورت یک طرفه دربیاورد.

 

هنگامی که مشترکین به اطلاع رسانی اپراتور و اخطارهای کتبی و مهلتی که به مدت یک سال به آن ها داده شده است توجه نکنند و نسبت به پرداخت بدهی خود بی تفاوت باشند دارنده پروانه اجازه دارد که خط تلفن این مشترکین را به صورت کامل تخلیه کرده و امتیاز آنها را سلب نماید.

 

 

تبصره:

 

 

 

۱-اپراتوری که پروانه دارد می تواند با شخصیت حقوقی غیر دولتی که 10 سال فعال است خطوط تلفن را با مهلت دو ساله برای مالک حفظ نماید و اگر این مهلت به پایان رسید و مشترک مراجعه کرد مقدار مبلغ بدهی را از اشتراکش کم کند و بقیه را به وی بازگرداند.

 

2- در زمانی که خط تلفن رند به مزایده می رسد و مشترک با پرداخت هزینه های اضافی مالک آن می شود، اپراتور باید به علاوه یک مهلت یک ساله ای که تعیین شده است، این خط را به مدت دوسال در مالکیت مشترک نگه دارد و زمانی که مشترک با گذشت زمان این بدهی را پرداخت نکرد، اپراتور می تواند با کمک کارشناس دادگستری و قیمتی که تعیین می کند این خط را دوباره به وسیله مزایده به فروش برساند و پس از تهاتر بدهی مشترک باقی مبلغ خط را به وی بازگرداند.

 

 

مقررات عمومی:

 

 

 

۱ –هنگامی که بدهی مشترک به مهلت قطع خط برسد دارنده پروانه نمی تواند خطوط دیگر این مشترک را قطع نماید و یا به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی نمی توانند از وی خسارت بگیرند.

 

 ۲ هنگامی که مشترک قبل از تخلیه خط و جمع آوری آن بدهی را پرداخت کند این اپراتور باید خط مشترک را حفظ نماید.

 

۳ براساس تعرفه های وضع شده زمانی که مشترک اقدام به پرداخت بدهی قبل از جمع آوری و تخلیه خط تلفن کند، اپراتورها می توانند برای وصل مجدد این هزینه را براساس تعرفه های تعریف شده دریافت نمایند.

 

۴ – هنگامی که خط مشتری تخلیه و جمع آوری میشود او باید نسبت به درخواست جدیدی برای دریافت خط به اپراتور اقدام نماید و هزینه اتصال و خرید یک سیم کارت جدید را پرداخت کند.

 

 ۵ اپراتور یا دارنده پروانه باید نسبت به قرارداد تنظیم شده بین خود و مشترکش مسئول باشد و تمامی موارد را رعایت کند و اگر این قرارداد نیاز به اصلاح دارد، آن را با هماهنگی مشترکش اصلاح نماید.

 

۶ –اپراتورها باید مشترکین خود را نسبت به نحوه عملکردشان و حق و حقوقی که دارند آگاه سازند

 

فرایند قطع یکطرفه: به این نحو است که مشترک فقط قادر به دریافت پیامک و تماس می باشد و امکان برقراری تماس با هر خطی به غیر از خطوط اضطراری برای وی وجود نخواهد داشت.

 

فرایند قطع دوطرفه: مشترک به غیر از برقراری تماس با خطوط اضطراری نمی تواند هیچ تماسی برقرار کند یا دریافت نماید.

 

فرایند سلب امتیاز: در این قسمت مشترک حق امتیاز استفاده از شماره اش سلب شده و مجوز حضور وی در شبکه لغو خواهد شد و در نهایت اپراتور ها می توانند این شماره را به اشخاص دیگری واگذار نمایند.

 

روش‌های مختلف اطلاع رسانی به مشترک: اپراتورهای همراه باید با استفاده از وسایل مختلف ارتباطی مانند افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتباری که باقی مانده و وضعیت اعتبار و همچنین قطع دوطرفه یا یک طرفه بودن به مشترکین خود اطلاع دهند که این کار را باید بدون دریافت هزینه ای انجام دهند. ا

 

 

مقررات استفاده از سیم کارت اعتباری:

 

 

 

زمانی اجازه حضور مشترک در داخل شبکه و استفاده از خدمات داده می شود که او ثبت نام کرده باشد.

 

هنگامی که اعتبار مشترک به پایان می رسد، اپراتور باید نسبت به اطلاع رسانی قطع یک طرفه شماره مشتری اقدام نماید.

 

 

هنگامی که مشترک تراکنشی در یک بازه سه ماهه نداشت:

 

 

 

الف) اگر مشترک سه ماه فعالیت و تراکنش نداشت اپراتور یا دارنده پروانه می تواند زمانی که خط دارای اعتبار بود، ابتدا اطلاع رسانی کرده و سپس به ازای هر یک ماه حداکثر 20 دقیقه مکالمه را از اعتبار وی در جهت جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباطات از مشترک کم کند و بعد از این اتفاق مشترک می تواند از باقی مانده اعتبار خود استفاده نماید.

 

ب) هنگامی که مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد این اپراتور می تواند بعد از اینکه اطلاع رسانی را انجام داد این خط را به صورت دوطرفه قطع کند.

 

همواره آخرین تراکنش مشتری مبنای این بازه سه ماهه محسوب می شود و به وی بابت هر تراکنش سه ماه زمان داده می شود.

 

هنگامی که مشترک تراکنشی ثبت نکرد دارنده پروانه می تواند از اعتباری وی در جهت جبران هزینه ها، کسر کند.

 

دارنده پروانه باید تماس با خطوط اضطراری را برای مشترکینی که در وضعیت قطع یک طرفه یا دوطرفه قرار دارند برقرار کرده ولی مجاز است سیار خدمات را برای مشترک غیرفعال کند.

 

در زمانیکه وضعیت خط به صورت قطع دوطرفه است دارنده پروانه موظف است که شماره مشترک را تا زمانی که امتیاز وی سلب می شود، حفظ کند.

 

اپراتور ها و دارندگان پروانه موظف اند که هرگونه اطلاعاتی را که مربوط به ثبت نام و یا غیرفعال کردن، قطع یک طرفه و دوطرفه و رنهایت سلب امتیاز را در قراردادی که با مشتری تنظیم می کنند، ارائه دهند.

 

 




 






:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که وسواس شدیدی در مراقبت از وسایل خود دارید به احتمال به علت قیمت بالای گوشی های هوشمند وسواس دوچندانی در نگهداری این وسیله ی شخصی خود به خرج میدهید و اگر به دلیل آیتم هایی مثل مد و لاکچری بودن گوشی خود را عوض نکرده باشید احتمالا همان گوشی قدیمی خود را در دست دارید 

البته این نکته را نمیشه فراموش کرد که اگرچه یک گوشی هوشمند می تواند سالیان سال در دستت اشخاصی سالم بماند اما نمی توان از تاثیر امکانات جدید گوشی های جدید مانند دوربین سیستم عامل پر سرعت و … غافل شد همین عوامل موجب از کار افتادن نسل قبلی گوشی های سامسونگ شده است

همانطور که می دانید، سیستم عامل اندروید غالب ترین سیستم عامل در جهان بوده و بیش از 86 درصد سهم بازارتلفن هوشمند، متعلق به این سیستم عامل می باشد. سیستم عاملی که گسترش آن با  کمپانی گوگل، غول دنیای دیجیتال؛  می باشد و بسیاری از امکانات  این سیستم عامل مانند جی میل، یوتیوب، ارتباط با فروشگاه های نرم افزاری، استفاده از نقشه ها و.... با سرویس های گوگل کار می کند .

چند روز پیش کمپانی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که پشتیبانی خود از برخی نسخه های قدیمی اندروید 2.3.7 )   Gingerbread ) را ادامه نخواهد داد. در صورت عدم پشتیبانی گوگل از این سرویسها،  بعد از تاریخ  27 سپتامبر ( 5 مهرماه)، این سیستم عامل بر روی گوشی های قدیمی اجرا نمی شود و کاربر با پیغام " ورود اشتباه نام کاربری و رمز عبور " مواجه می شود.

هدف اصلی گوگل از این کار، پایان دادن به دغدغه های امنیتی نسخه های قدیمی اعلام شده است.  تصمیمی که شاید در نگاه اول؛ آسیب زیادی به صاحبان گوشیهای قدیمی اندروید بزند؛ ولی آنچه که مسلم است این امر در طولانی مدت امنیت کلی سیستم و برنامه های مربوط به آن را ارتقا می بخشد.

با توجه به این که  بیشترین گوشی ها و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، متعلق به شرکتسامسونگ می باشد، اگر به دلایل مختلف، امکان خرید گوشی جدید را ندارید؛ توصیه می شود از رام های غیررسمی با نسخه اندروید بالاتر ، مثلا نسخه اندروید 4 استفاده کنید.

اگر از محصولاتی مانند : Galaxy S, Galaxy 3,Galaxy 5,Galaxy Epic 4G, Galaxy Mini,

 Galaxy Pop, Galaxy M PrO, Galaxy Y Pro,Galaxy S II, Galaxy Tab   استفاده می کنید؛ بهتر است برای این که دچار مشکل نشوید، یا به دنبال ارتقای سیستم عاملگوشی هوشمند خود باشید یا گوشی جدیدی خریداری کنید.

 

       



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

چگونه حافظه ی گوشی خود را بیشتر کنیم

 

در نسل های اول گوشی های هوشمند حافظه ی داخلی این تلفن ها به قدی کم بود که ذخیره ی چند شماره تلفن و گرفتن چند عکس پیغام حافظه پر است در نوتیفیکیشن ظاهر میشد و افراد مدام در حال انتقال عکس ها و اطلاعات خود از گوشی هوشمند خود به رم و کامپیوتر و دیگر وسایل شخصی خود بودند البته الان این مشکلات حل شده است اما بد نیست با چند ترفند در مورد افزایش و تقویت حافظه ی گوشی آشنا شوید

 

توجه کنید:

 

با توجه به این که گوشی های هوشمند موجود در بازار از کارت حافظه هایی با کلاس استاندارد بالای 4 پشتیبانی می کنند، توصیه می شود از کلاس استاندارد گوشی خود آگاهی پیدا کنید .

نکته مهم دیگر؛ سرعت انتقال داده در کارت حافظه می باشد و ارتباط مستقیمی بین سرعت داده و زمان انتقال آن وجود دارد. در حال حاضر کارت حافظه هایی با سرعت 80 MBps و 120 MBps در بازار موجود است.

 

 استفاده از USB OTG

 

کابل های OTG یک کابل ساده با دو سر USB است که بهتلفن همراه نصب شده و برای افزایش حافظه گوشی می توان از آن بهره برد. شما با استفاده از این وسیله ارزان، فلش مموری خود را به موبایل متصل می کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال می دهید و حافظه گوشی خود را خالی می کنید.

 

خرید گوشی هایی با حافظه زیاد

 

یکی از مهمترین تفاوت گوشی های هوشمند امروزی با نسل قدیم تلفن های همراه، حافظه داخلی آن می باشد. با توجه به تفاوت کارکردهای گوشی های امروزی؛ تولید کنندگان ظرفیت داخلی گوشی ها را افزایش داده و حافظه داخلی گوشی ها از 32 به 64 ، 128 و 256 گیگابایت افزایش یافته است. گوشی های جدید از حافظه داخلی،RAM، و کارت حافظه بالایی برخوردارند و امکان نصب برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف را به کاربر می دهند.

پیشنهاد می شود در صورتی که قصد تعویض یا خرید گوشی را دارید به سراغ گوشی های هوشمند با حافظه زیاد بروید. با توجه به گران بودن این نوع از گوشی ها، نسل های جدید گوشی های هوشمندشیائومی؛ که از لحاظ کیفیت قابل رقابت باسامسونگ و هواوی بوده و ازقیمت مناسب تری برخوردار می باشند، توصیه می شود.

 

پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه پنهان گوشی

 

بی شک در همه گوشی های هوشمند برنامه ها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که از زمان نصب تا کنون حتی یک بار مورد استفاده قرار نگرفتند، پاک کردن حافظه گوشی از این برنامه و اپلیکیشن ها، می تواند یک راهکار مفید برای افزایش حافظه گوشی باشد. برنامه هایی که به طور معمول در زمان خرید گوشی نصب می شوند، ولی شما به ندرت از آنها استفاده می کنید، نیز در این گروه قرار می گیرند.

گوشی های هوشمند، قسمتی تحت عنوان حافظه پنهان دارند که تقریبا همه عکس ها، فیلم و.... در آنجا ذخیره می شود و معمولا بخش قابل توجهی از ظرفیت ذخیره سازی گوشی را اشغال می کند.در تنظیمات گوشی بخشی با عنوان Storage در نظر گرفته شده که از ناحیه Setting قابل دسترسی می باشد. حجمی که در بخش Storage می بینید مربوط به خود برنامه، دیتا برنامه و کش (cache) می باشد، با پاک کردن این بخش حافظه گوشی خود را افزایش خواهید داد.

 

 

استفاده از کارت حافظه

 

بیشتر گوشی های هوشمند قابلیت نصب یک حافظه جانبی را دارند، یعنی می توانید با اضافه کردن یک کارت، حافظه گوشی را تا چند گیگابایت افزایش دهید. کارت حافظه یا Memory Card به عنوان یک دیسک اضافه برای گوشی هوشمند شما عمل می کند. استفاده از Micro SD Card یا همان کارت حافظه، یک روش مفید برای افزایش ذخیره سازی در تلفن همراه است که در صورت بروز هر گونه اتفاق به محافظت از محتوی گوشی هوشمند شما می پردازد. فقط قبل از خرید لازم است به چند نکته توجه کنید:

 در حال حاضر،در بازار کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 یافت می شود، ولی لازم است که شما قبل از خرید به این نکته کهگوشی هوشمند شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی میکند؛

 

 

خرید هارد اکسترنال

 

خالی کردن گوشی از تمامی اطلاعات اضافی و انتقال آنها به حافظه خارجی یک راهکار مطمئن و محبوب در بین کاربران می باشد. استفاده از هارد اکسترنال با ظرفیت بالا به شما کمک می کند تا با انتقال عکس ها ، فیلم ها و فایل های غیر ضروری، حافظه گوشی را خالی کنید.

فقط در زمان خرید هارد ، به دنبال یک هارد پر قدرت با حافظه بسیار زیاد و سرعت انتقال بالا باشید. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال که از ظرفیت های مختلف و سرعت بالایی برخوردار است، پیشنهاد ما می باشد.

 

 

از فضای ابری استفاده کنید

 

اسکای درایو، گوگل دراپ باکس و وان درایو مایکروسافت ، سرویس های امنی هستند که شما می توانید به صورت رایگان برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات از آن استفاده کنید و همیشه و همه جا در صورت اتصال به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. این روش مطمئن و جدید نه تنها فضای مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما کمک می کنددر صورت گم شدن؛ خراب یا فرمت شدن گوشی نیز دیگر نگران از دست دادن فایلها نباشید.






:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هنر همیشه برای ایرانیان از زمان باستان و تا به امروز ارزش خاصی داشته است و برایشان مهم بوده است.هنر در بعضی دوره ها در ایران  بسیار رشد و نمود داشته است و در دوره  صفویه به اوج خود می رسد. خطاطی یکی از آن هنرهایی است که در دوره صفویه به اوج خود رسید و تا به امروز یکی از هنرها  محسوب میشود . ما در این مقاله سعی می کنیم که در مورد خط های خوشنویسی توضیح دهیم .

 

همانطور که در مقاله‌های بیشتر از این گفته بودیم، برای مشخص کردن آغاز تاریخ بشریت، پیدایش خط را ملاک قرار داده‌اند. پیدایش خط در ایران و البته در جهان با خط پارسی باستان بوده که مربوط به تقریباً سال 525 پیش از میلاد مسیح است.

خطی که در بین ایرانیان استفاده می‌شده - تقریباً از سال 300 پیش از میلاد- پارسی میانه بوده و تا 800 سال پس از آن نیز مورد استفاده بوده است و متاسفانه با شروع حکومت خلفای عباسی و بعد دولت‌های گماشته اعراب، پارسی میانه به تدریج از بین رفت. مردمان ایران تا پیش از حمله اعراب از خطوطی مانند میخی، پهلوی و اوستائی استفاده می‌کردند و حالا این حمله موجب رو به افول نهادن پارسی میانه می‌شد. اما همین تحولات و همین افت و خیزها سبب شد که در دوره‌های آتی، پارسی نو در ایران ثبت شود، ثبت به عنوان خط رایج و رسمی ایران.

در اینجا می خواهیم نگاهی به خطوط رایج خوشنویسی در ایران بیندازیم و چون امکان بررسی کامل آن و بررسی تاریخچه خط در ایران در یک مقاله نمی‌گنجد، سعی می‌کنیم در مقالات آتی به آن را تکمیل نماییم.

 

خط ایرانی

 

آشناترین خط شاید برای همه ما خط نستعلیق" باشد. در دوران صفویه با قانونمند شدن خط، زمینه بوجود آمدن نستعلیق فراهم شد. اما بیشتر از آن مقدماتی لازم بود به این شکل که...

در قرن 4 هجری و در سیر رشد و بالندگی خط فارسی بود که استادان خوشنویسی موفق به ابداع این خط‌ها شدند: محقق، ریحان، ثلث، نسخ، رقاع و توقیع که به "خطوط اصول" معروف شدند. از میان آن افراد می‌توان به یاقوت مستعصمی و ابن مقله شیرازی اشاره کرد.

آنچه این خطوط را از هم متمایز می‌سازد، شکل حروف و نسبت سطح و دور در آنها است. ابن مقله شیرازی همچنین برای این خط‌ها اصول و قاعده گذاشت و با تکامل این خط‌ها، از خطوط توقیع و رقاع، خط تعلیق به وجود آمد

 

سوره حمد

تعلیق

 

از قرن پنجم هجرى قمری کم کم تغییراتی در خط تحریری بوجود آمد و از اواسط قرن هفتم، بلوغ و تکامل خط موجب بوجود آمدن خطی شد که محصولی از خط تحریری، توقیع و رقاع بود و بعنوان خط تعلیق معرفی شد. این خط در نوشتن کتاب‌ها و دیوان اشعار استفاده می‌شده و تا قرن هشتم نیز به تکامل خود ادامه داده است.

خط تعلیق مورد استفاده عثمانى‌ها و مصرى‌ها نیز قرار گرفت و آنها با تغییراتی به سلیقه خودشان از آن بهره‌مند شدند.

 

نستعلیق

 

عروس خطوط اسلامی. از ترکیب و ادغام دو خط نسخ و تعلیق بوجود آمد (قرن 8 هـ. ق). خطی که گویی کلمات در حال رقص را به نمایش درآورده و در عین حال این فرصت را فراهم کرده که خواننده بتواند آن را به راحتی بخواند. بزرگان و استادان برجسته‌ زیادی برای رشد و تعالی خط نستعلیق تلاش کردند و دو تا از نام‌هایی که به آنها اشاره می‌شود میرعماد حسنی و میر عل تبریزى است. تغییراتی که میرعماد حسنی -که هم عصر شاه عباس صفوی بوده- در سبک خط نستعلیق ایجاد کرد، همچنان پس از 400 سال توسط خوشنویسان استفاده می‌شود.

این خط نه تنها در کشور ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، بلکه تمام کشورهای عرب نیز نتوانستند مانند آن را خلق کنند و این خط عنوان خود را بعد از تمام این سال‌ها به عنوان "عروس خطوط اسلامی" حفظ کرده است. البته حتماً این توقع زیادی از آنان است که بخواهند چنین کنند، به یک دلیل ساده و آن هم اینکه تاریخچه خط امروز فارسی به خطوط "ایرانی کهن" می‌رسد اگر نگوییم که به پیشتر از آن و این چیزی است که در تاریخ هیچ کشور دیگری دیده نشده است. در ادامه مطلب به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

خط نستعلیق

شکسته نستعلیق

 

در اوایل قرن یازدهم و آخر دوره صفویه شاید بتوان سرعت در نگارش را دلیلی دانست که موجب شد پیوستگی کلمات به هم پذیرفته شده و بدین ترتیب خطی متولد شود که آن را شکسته تعلیق نامیدند. این خط، همان خطی بود که مورد استفاده کاتبان دیوان بوده است.

خط شکسته نستعلیق

سخن پایانی

 

سرگذشت خط در ایران بسیار جالب توجه است. سیر تکامل الفبا نیز همینطور شگفت انگیز است. خط فارسی امروزی از خط‌های کهن ایرانی سربرآورده که از دگرگونی خط “ایرانی کهن” به ایرانیِ هخامنشی‌ (پارسی)، اشکانی (پهلوی اشکانی) و ساسانی (پهلوی ساسانی) بدل شده، و امروز خط دبیره فارسی را از آن داریم و این همان خطی است که از ایران به همه کشورهای دیگری که امروز خطی مشابه فارسی دارند، یا مانند خط پیشین ترکیه که حالا خط خود را تغییر داده، رفته است.

شاید با همین اندک اطلاعات شما هم تمایل داشته باشید قدم اول را برای خوانا و زیبا نوشتن خط زبان مادری خود یا زبان دومتان، بردارید. می‌توانید همین حالا با ثبت نام در کلاس‌های خوشنویسی ماژورین آغاز کنید

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش خط , آموزش آنلاین خط , آموزش خوش نویسی , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

جهان درگیر جنگ جهانی شده است و همه کشور ها سعی می کنند که کشورهای همه درگیر را بگیرند تا بتوانند به جهان مسلط شوند. بازی ریسک که توسط آلبرت لا موریس ساخته شده است و امروزه  طرفداران به خصوصی  دارد . بازی ریسک اونقدری جذاب و محبوب شده که حتی بازی های کامپیوتری و موبایلی اون رو هم ساختند تا وقتایی که بردگیم ریسک رو بازی نمیکنید، با گوشی‌تون ریسک بازی کنید.

در واقع خیلی زود، تمام زندگی تون ریسک خواهد شد…

شلیک توپ ها، یورش تانک ها و حمله ی پیاده نظام در تمام دنیا دیده میشه و فقط یه رهبر فهیم میتونه کشور خودش رو نجات بده و نهایتا جهان رو فتح کنه. هر کشور تعداد زیادی سواره نظام و پیاده نظام در اختیار دارد تا به کمک آنها بتوان سرنوشت کشورش رو رقم بزنه…

حالا که همه‌ی قاره ها درگیر جنگ شدن، وقتشه تا دل به دریا بزنید و ریسک کنید.

استراتژی حمله و دفاع بچینید تا با یه مدیریت درست بتونید از این مهلکه جون سالم به در ببرید.

نکته جالب در مورد بازی ریسک اینه که بردگیم ریسک یه بازی فکری کلاسیک محصول سال 1959 توسط یه کارگردان فرانسوی برنده اسکار “Albert Lamorisse” و یه بازی جذاب جنگی استراتژیک محسوب میشه.

توی بردگیم ریسک 42 بخش مختلف در قالب 6 قاره وجود داره که هر کس بنا به استراتژی خودش، با نیروهایش شروع به فتح و پیشروی میکنه.

حمله کردن یه سری شرایط داره؛

شما فقط میتونید به منطقه ای حمله کنید که بخش کناریش مال خودتون باشه.

جمع توان نیروهاتون با اعداد تاس میتونه شما رو برنده یا بازنده ی جنگ در اون منطقه بکنه؛ حواستون باشه که مناطق همسایه هم ممکنه به جنگ شما بیان، چون در قانون جنگ بازی ریسک، همسایه ها هم میتونن درگیر جنگ شن.

چه نیروهای خودی باشن و چه بیگانه…

تاس هم در بازی وجود داره و این جنگ ها رو کمی شانسی هم میکنه؛ مگر اینکه توان نیرو هاتون خیلی بیشتر از نیروهای دشمن باشه که حتی تاس هم نتونه کمکش کنه.

البته تعدادی کارت هم در بازی موجوده که یه سری ویژگی ها و امتیازات به دارندش میده، پس اگه با فکر بازی کنید و کمی هم شانس داشته باشید، کارتها رو هم کنار هم میچینید.

بازی ریسک بعد از عرضه اولیه اش، به صورت مجدد بارها و بارها تولید شد و نسخه های بعد اون آپدیت میشدن؛ تا جایی که بسیاری از شرکت ها این بازی رو تولید کردند و نسخه های نهایی اون هر بار بهتر میشد.

البته بازی های دیگری هم مثل ریسک روانه ی بازار شدن که برای جلوگیری از دعواهای حقوقی، اسم خودشون رو نتونستن risk بذارن ولی کلیاتی شبیه به همین بردگیم ریسک دارن.

بسته به اینکه چند نفر هستید و چه مدل از بازی رو دارید انجام میدید ممکنه مدت زمان بازی ریسک بین 1 تا 3 ساعت متفاوت باشه.

اجزا و محتوای جعبه بازی ریسک Risk:

12 تا کارت ماموریت

42 تا کارت قلمرو

زمین بازی شامل بخش های مختلف جهان

1 عدد کارت آتش بس

5 ارتش بزرگ در 5 رنگ (هر کدام شامل 40 سرباز، 12 سواره نظام و 8 عدد توپ نظامی)

 3 تا تاس برای حمله

 2 تا تاس برای دفاع

دفترچه راهنمای فارسی ریسک

توی بازی رومیزی ریسک، شما به عنوان یه رهبر میتونید بخش های مختلف جهان رو که اسم هاشون هم مشخص شده فتح کنید. چالش های نظامی و استراتژیک، مرزهای دریایی و زمینی، و سازماندهی نیروها رو توی بازی فراموش نکنید. به دنیای بزرگ و محبوب بردگیم ریسک خوش اومدین…

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

امداد از طریق گوشی های هوشمند

 

شاید عجیب بنظر برسد که گوشی های هوشمند که تا به حال جز ضرر و زیان به بشر چیزی نرسانده اند حال بتوانند باعث نجات دادن جون افراد شوند البته این که بگوییم هیچ سودی نداشته اند قدری خالی از لطف است چراکه شبکه های مجازی باعث رونق بسیاری از کسب و کارها شده اند و این کسب و کارها فقط از طریق گوشی های هوشمند میسر است

 

نحوه فعال سازی شناسه پزشکی

 

·        ابتدا نرم افزار Health یا سلامت را باز کرده و بر رویMedical ID یا شناسه پزشکی کلیک کنید.

·        در این قسمت باید اطلاعات اصلی مربوط به سلامتی خود را وارد کنید. نوع این اطلاعات امکان دارد در هر گوشی هوشمند متفاوت باشد.

·        با استفاده از علامت + می توانید شماره مخاطبانی که تمایل دارید در مواقع اضطراری با آنها ارتباط برقرار کنید را اضافه کنید.

·        توصیه می شود عبارت Show When Lock یا نمایش در زمان قفل بودن را نیز فعال کنید تا در زمان قفل گوشی نیز امکان استفاده از شناسه پزشکی شما برای دیگران وجود باشد.

·        در نهایت با تپ روی دکمه Done تنظیمات را ذخیره نمایید.

 در گوشیهای آیفون 8 و بعد از آن؛ لازم است تا کاربر در قسمت Emergency SOS گزینه Call With Side Button را فعال کند تا در مواقع اضطراری با 5 بار فشار دادن دکمه پاور، با شماره ای که در Medical ID انتخاب کرده است، تماس بگیرد.

 

قابلیت SOS اضطراری

 

درخواست وضعیت اضطراری، قابلیتی است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان تلفن های همراه، نسبت به اضافه کردن آن به رابط کاربری خود اقدام کرده اند. گزینه ای که به کاربر این امکان را می دهد تا در شرایط اضطراری (ربوده شدن) در خواست کمک کند.

برای استفاده از این قابلیت کافیست در مواقع اضطراری با نگه داشتن یا کلیک بر روی دکمه تلفن همراه، به مخاطبینی که از قبل انتخاب کرده اید، یک پیام اضطراری با بیان موقعیت مکانی و وضعیت شما ارسال گردد. بعد از آن، تلفن همراه شما به صورت خودکار شناسه پزشکی شما را نشان می دهد و باز کردن قفل با صورت یا اثر انگشت را غیر فعال می کند. در این زمان تلفن همراه هوشمند شما فقط پین کد یا رمز عبور را برای باز کردن قفل قبول می کند.

 

شناسه پزشکی

 

فرض کنید که در موارد اضطراری مانند: حادثه یا آسیب دیدگی قرار گرفته اید و قادر به استفاده از تلفن همراه یا دادن اطلاعات به کسی نباشید، چه اتفاقی برای شما می افتد؟ حال اگر شما جزء افرادی باشید که از داروی خاصی استفاده می کنید یا آلرژی دارید و... در لحظات اضطراری چگونه می شود بیشترین کمک را به شما کرد؟

قابلیت Medical ID یا شناسه پزشکی به کاربران این اجازه را می دهد تا اطلاعات مهم مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه شماره تماس ضروری در اختیار مراکز اورژانسی قرار دهند. ویژگی که بسیار برای کودکان، بیماران روانی، کسانی با قابلیت گم شدن ، مبتلایان به بیماری های مزمن مانند صرع و غش مناسب می باشد.

 ایجاد شناسه پزشکی راهی سریع و مطمئن برای ارائه اطلاعاتی نظیر نام، وزن، قد، نوع گروه خونی ،حساسیت های شدید، بیماری های مزمن، داروهای مصرفی و... به متخصصان پزشکی و سایر افراد است.

 این قابلیت که امکان دسترسی به آن ، بدون باز کردن قفل تلفن همراه وجود دارد، در همه گوشی ها موجود می باشد و در مواقع ضروری کمک می کند که افراد اطلاعات مهم پزشکی شخص حادثه دیده را در اختیار پلیس یا مراکز پزشکی قرار دهند. کشورهای جهان برای تماس های اضطراری با پلیس و اورژانس شماره های مختلفی دارند که در ایران شماره های 110 برای پلیس و 115 برای اورژانس می باشد.

در قسمت شناسه پزشکی امکان تماس اضطراری با با شماره تلفن کسی که در این قسمت ذخیره شده، در حالت قفل وجود دارد. این قابلیت که بسیار برای کودکان یا کسانی که آلزایمر دارند مفید می باشد، به دیگران این امکان را می دهد تا با تماس با یکی از مخاطبینی که کاربر انتخاب کرده ، آنها را از نگرانی نجات دهد.

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

پگاسوس، اپلیکیشن جاسوس اسرائیلی

 

شاید مسئله ی امنیت اطلاعات برای ما که یک شهروند معمولی هستیم دارای اهمیت زیادی نباشد اما وقتی صحبت از افراد سیاستمدار و حتی بازیگران و سلبریتی میشود قضیه فرق میکند چرا که  اطلاعات این افراد قبیل از شماره تماس هایشان عکس ها و حتی نوشته هایشان میتواند برای تمامی افراد جذاب باشد و وقتی صحبت از اطلاعات سیاستمداران میشود میتواند مسئله حتی حاتی جلوه کند از این رو حتی اگر سایر و عموم مردم از اموری مانند نا امن بودن برخی از اپلیکیشن ها بگذرند به سرقت رفتن اطلاعاتشان را نادیده بگیرند دولتمردان و افراد مشهور این کار را به دلایل ذکر شده انجام نمیدهند همین باعث شده است که خبر جاسوسی یک نرم افزار اسرائیلی ترند اخبارها شود 

 این نرم افزار که بر روی گوشی هایی که با سیستم عامل اندروید و IOS کار می کنند، فعال می شود؛ نخستین بار در سال 2016 کشف شد و تا کنون تلفن همراه افراد سرشناسی زیادی چون امانوئل مکرون؛ رئیس جمهور فرانسه ؛ مورد حمله این بدافزار قرار گرفته است

 

واکنش ها به پگاسوس

 

پاول دوروف با بیان این که از سال 2018 تحت نظر این بدافزار بوده و این امر هیچ نگرانی ای برای او نداشته است. چرا که او چیزی برای پنهان کردن ندارد، فعالیت این اپلیکیشن ها را به گردن اپل و گوگل انداخت . او معتقد است که در این سیستم ها، راه های نفوذ عمدی وجود دارد که باعث هک گوشی ها توسط این نوع بدافزارها می گردد.

 با توجه به این که حدود 10 سال است که شرکت NSO ابزار نظارتی خود را به فروش می رساند، احتمال این که حق با او باشد، بسیار بالاست.

رئیس جمهور فرانسه نیز که خبرها حاکی از تعویض گوشی و شماره او بعد از هک شدن می باشد، از نخست وزیر اسرائیل در مورد پگاسوس توضیح خواست.

یک مقام آمریکایی نیز که نامی از او برده نشده است گفت : بدون شک شرکت ان اس او اطلاعات حساس امنیت ملی را با دولت اسرائیل به اشتراک می گذارد.

شرکت های فناوری مانند اپل و گوگل، سالانه مبالغ زیادی سرمایه گذاری می کنند تا از هک شدن سیستم هایشان توسط هکرها مصون بمانند. به طور خاص اپل به شهرت ایمنی خود افتخار می کند. ولی به ناچار نقاط آسیب پذیر در چنین نرم افزار پیچیده ای وجود دارد و این بدافزار به طور خاص از نقاط ضعفی که تا کنون توسط شرکت های توسعه دهنده سیستم عامل اصلاح نشدند، بهره می برد.

 

چه باید کرد؟

 

کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و مسائل امنیتی معتقدند که پگاسوس توانمندترین ابزار دسترسی از راه دور است و تائید این که آیا یک تلفن خاص طعمه این ویروس شده است یا نه بسیار دشوار است.

با توجه به اینکه بارزترین ویژگی این برنامه هک گوشی بدون پاسخ به تماس می باشد، اگر ویروس در حافظه ذخیره شده باشد، به صورت تئوری راه اندازی مجدد باید آن را پاک کند.بنابراین به کسانی که در معرض خطر چنین ویروسی هستند توصیه می شود تا مرتبا دستگاه را خاموش و روشن کنند.

هر چند که پاسخ کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات به این سوال که چگونه در برابر پگاسوس ایمن باشیم؟ این است: اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم هیچ کاری نمی توان کرد.

 

نحوه عملکرد این بدافزار

 

شروع روند جاسوسی با کشت ویروس در تلفن همراه هدف آغاز می شود. در سالهای ابتدایی، با ارسال پیام متنی به گوشی هدف، بدافزار روی گوشی موبایل نصب و اقدام به جاسوسی می کرد. ولی از آنجا که در این روش، ویروس بعد از کلیک روی پیام فعال می گردید و معمولا افراد نسبت به ابن امر هوشیار بودند، طراحان با روش دیگری را ایجاد کردند. امروزه، این بدافزار به راحتی با برقراری یک تماس واتساپی با شماره هدف به آن گوشی نفوذ کرده و اطلاعات آن را تخلیه می کند. پگاسوس حتی اگر کاربر هرگز به آن تماس هم پاسخ ندهد، در گوشی هدف ، کد مخصوص عملیاتی خود را نصب کرده و از این طریق عملیات مخربش را آغاز می کند.

نحوه عملکرد این بدافزار نیز جالب می باشد. به محض این که پگاسوس به گوشی هدف راه یابد؛ بدون آن که کاربر متوجه شود، 24 ساعته، کلیه مکالمات فرد ضبط و شنود می شود. این بدافزار قادر است از تمامی پیام های ارسالی و دریافتی کپی تهیه کند، میکروفن گوشی را فعال کرده و از فرد و محیط پیرامون به صورت مخفیانه فیلم بگیرد. تمامی اطلاعات، پست الکترونیک، فایل های ویدئویی، تعیین موقعیت مکانی، تاریخچه تماس ها و جستجوها و... در اختیار این 

 

 

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

چگونه از یک گوشی به گوشی دیگری شارژ باتری منتقل کنیم

 

سلامت باتری گوشی موبایل به قدری دارای اهمیت است که هر چقدر  گوشی موبایل جدید از امکانات ویژه ای برخوردار باشد اگر باتری ضعیفی داشته باشد این امکانات به چشم نمی آید به همین دلیل نه تنها هنگام خرید گوشی باید به قدرت باتری آن توجه کنیم بلکه باید در طول زمانی که از گوشی هوشمند استفاده میکنیم از کارایی که باتری را حتی ذره ای دچار آسیب میکند بپرهیزیم

 

کابل OTG

 

این کابل به صورت یک مبدل دو سری است که یک سر آن microUSB و سر دیگر آن USB معمولی است و دارای کاربرد های بسیار زیادی است. مهم ترین کاربردی که این کابل دارد این است که دیگر نیاز نیست برای انتقال فایل های مختلف از فلش مموری به موبایل از کامپیوتر استفاده کرد که باعث شده انتقال فایل بسیار سریع و آسان شود.

دیگر کاربردی که کابل OTG دارد منتقل کردن شارژ باتری از گوشی موبایل به گوشی موبایل دیگر است که کمک بسیاری به افراد می کند تا در مواقعی که به پریز برق دسترسی ندارند بتوانند گوشی خود را شارژ کنند. 

 

نکته ای که در این روش باید به آن توجه نمود این است که بهتر است در مواقعی از این روش شارژ کردن استفاده نمایید که بسیار داشتن شارژ برایتان حیاتی و ضروری بوده، چون ولتاژی که به وسیله کابل OTG منتقل می گردد بسیار کمتر از مقدار ولتاژ آداپتور شارژر تلفن همراه است و استفاده بیش از حد از روش شارژ کردن با OTG باعث آسیب به هر دو گوشی می شود پس باید به این نکته توجه ویژه شود.

  

تجهیزات لازم برای انتقال شارژ باتری از یک تلفن همراه به تلفن همراه دیگر:

 

1-کابل USB(منظور همان کابل شارژ است)

2-کابل ( OTG ( USB On-The-Go 

مراحل انتقال شارژ باتری از راه کابل OTG

 

1- ابتدا باید به موبایلی که برای منبع انرژی انتخاب شده است کابل OTG را متصل کنید.

2- به موبایلی که قرار است شارژ شود هم کابل USB یا همان کابل شارژر را متصل نمایید.

3-کابل شارژر یا USB را به بخش USB کابل OTG متصل نمایید تا شارژ شدن آغاز شود. 

 

تکرار این نکته که باید از این روش در شرایط ضروری استفاده کنید بسیار مهم است پس حتما این نکته را به خاطر بسپارید تا از خرابی هر دو موبایل جلوگیری نمایید.

 

دومین نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی مجاز به استفاده از این روش هستید که شارژ هر دو گوشی باهم برابر شوند، این بدان معناست که به وسیله OTG نمی شود یک گوشی را کامل یا بیشتر گوشی دوم شارژ کرد.

 

 

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

گوشی مورد نیاز رانندگان اینترنتی

 

همه ی ما در طول روز با گوشی های موبایل مان سرو کله میزنیم گاه تنها برای وقت گذراندن و تفریح از این وسیله استفاده میکنیم و گاهی دیگر کلاس های مدرسه و دانشگاه را از طریق آن پاس میکنیم

اما عده ای از افراد شغلشان وابسته به این وسیله ی کوچک است به شکلی که منبع درآمدشان از این طریق میسر است برای مثال رانندگان تاکسی های اینترنتی تنها با داشتن یک گوشی هوشمند است که می توانند به درآمد برسند و خب نکته ی قابل توجه این است که گوشی های هوشمند این افراد در طول ساعات کاریشان به اینترنت متصل است و در اکثر اوقات در اپلیکیشن های مربوطه در حال مسیریابیست پس مشخص است که گوشی های این افراد علاوه بر قیمت مناسب باید مقاومت لازم را برای کار کردن در ساعت های طولانی متوالی را داشته باشد

در ادامه 8 گوشی مناسب برای رانندگان این سیستم ها را معرفی خواهیم کرد:

شیائومی پوکو F3

 

پوکو سومین گوشی رده بالا از سری F شرکت نوپای پوکو می باشد که تا چندی پیش از زیر مجموعه های شیائومی محسوب می شد.

این مدل از نمایشگر امولد 6.67 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتزی با رزولوشن +FHD برخوردار است. در پشت گوشی دوربین اصلی 64 مگا پیکسلی با دو دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار دارد.

مهمترین مشخصه این گوشی استفاده از تراشه اسنپدراگون 5G 870 رم 6 و 8 گیگابایتی می باشد که امکان اجرای اپلیکیشن ها و بازیهای مختلف را به کاربر می دهد.

باتری 4520 میلی آمپر ساعتی این گوشی می تواند مدت زمان مناسبی شارژ را نگه دارد

پوکو F3 یک گوشی نسبتا گران و مناسب برای رانندگان اینترنتی می باشد.

با توجه به این که برنامه اسنپ رانندگان در گوشی های جدید هواوی پشتیبانی نمی شود؛ در این مطلب به آنها اشاره نشده است.

 

سامسونگ گلکسی A31

 

گلکسی A31 مجهز به پردازنده مدیاتک میان رده دیگری است که برای رانندگان اینترنتی مناسب می باشد. صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد با ابعاد عریض و رم 4 گیگابایت از مزایای این محصول کره ای می باشد.

باتری 5000 میلی آمپر با شارژ سریع 15 واتی به راحتی پاسخگوی نیاز کاربرانش می باشد. دوربین چهارگانه این مدل برای ثبت صحنه بیشتر کاملا مناسب می باشد. تراشه Helio P65 با پردازنده پیشرفته هشت هسته ای  امکان پردازش سریع و فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را به کاربر می دهد که در کنار سایر ویژگی ها؛ عملکرد مناسبی به این گوشی داده است.

   

شیائومی ردمی نوت 9T 5G

 

گوشی محبوب و اقتصادی و مقرون به صرفه شیائومی که با هدف شکست دادن سامسونگ در سال 2021 وارد بازار شد، مجهز به تراشه دیمنستی 8000U 5G می باشد.

صفحه نمایش 6.53 اینچی این تلفن هوشمند از فناوری IPS استفاده می کند و حداکثر روشنایی 450 نیت می باشد.

گوشی دو سیم کارت با رم 4 گیگابایتی شرکت شیائومی در برابر قطرات آب مقاوم بوده و پوشش ضد آب در قسمت های داخلی به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت به ضد عفونی کردن گوشی خود در این دوران کرونایی بپردازید.

باتری 5000 میلی آمپر با فست شارژ 18 واتی از دیگر مزایای این گوشی می باشد. در این گوشی تمام بهینه سازی های لازم انجام شده تا مصرف باتری به حداقل برسد.

در این گوشی از دوربین اولترا واید خبری نیست و سه دوربین 48 مگاپیکسلی واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق، دوربینهای این گوشی هوشمند هستند

گوشی شیائومی ردمی 9

 

اولین گوشی پیشنهادی یک میان رده بسیار پرطرفدار از شرکت شیائومی می باشد.شیائومی رد می 9 جزء جدید ترین و ارزان ترین محصولات شیائومی که در نیمه سال 2020 عرضه شده و با توجه به امکانات موجود در این تلفن هوشمند، مطمئنا پاسخگوی نیازهای رانندگان سیستم حمل و نقل اینترنتی خواهد بود.

 نمایشگر بزرگ 6.53 اینچی با رزولوشن فول اچ دی این گوشی ها، آنها را جزء بهترین نمایشگرهای بازار با قیمت ارزان قرار داده است. نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه 83.2 درصد با وضوح تصویر 1080 در 2340 پیکسل،این گوشی دو سیم کارته را در بین کاربران محبوب ساخته است.

ردمی با ابعاد بدنه 163.3 در 77 در 9.1 میلی متر و جنس نمایشگر از IPS LCD با 16 میلیون رنگ ؛یک گوشی ارزان با عملکرد خوب در بین کاربران شناخته می شود.

صفحه نمایش این تلفن ،در زیر نور خورشید قابل قبول می باشد. در محیط باز و زیر نور خورشید، نوشته ها به خوبی قابل خواندن است و صفحه نمایش رنگ ها را به خوبی نشان میدهد، که این امر به رانندگان و موتورسوارها کمک شایانی در انجام کارهای روزانه می کند.

از آنجا که گوشی ظاهر مات دارد ؛کیفیت ساخت آن به نحوی است که اثر انگشت راحت روی آن نمی افتد.

وزن این گوشی 198 گرم است که باتری بزرگ این گوشی، وزن نسبی آن را توجیه می کند. ردمی از ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات بهره جسته که از لحاظ قدرت و ماندگاری باتری در شرایط استفاده معمولی، دو الی سه روز گوشی روشن می ماند.

این محصول از چهار دوربین واید، اولترا واید، ماکرو و عمیق برخوردار است که برای ثبت تصاویر، مناسب و با کیفیت می باشد.

ردمی با قدرت پردازش متوسط و ارزان ، خریدی فراتر از انتظار است که با وجود تراشه مدیاتک هلیو G80 برای رانندگان اینترنتی انتخاب مناسبی می باشد.

 

سامسونگ گلکسی AO2

 

شرکت کره ای سامسونگ در سری A محصولات خود سعی کرده است تا همه خریداران محصولات این شرکت را راضی نگه دارد و در این سری همه نوع گوشی از پایین رده و میان رده و بالارده یافت می شود.

در اوایل سال 2021 گوشی هوشمند ارزان قیمت گلکسی AO2 که بسیار شبیه گوشی های AO1 می باشد وارد بازار شد.

این شرکت برای تامین انرژی از باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری با شارژدهی بسیار خوب، بهره برده است که در صورت استفاده معمولی تا دو روز شارژ دارد. برای شارژ کامل این گوشی به دو ساعت و نیم زمان احتیاج دارید.

نمایشگر 6.5 اینچی PLS IPS این گوشی با رم 3 گیگابایت از دیگر مزایای این گوشی ارزان قیمت می باشد.

ماژول دوربین از دو لنز اصلی 13 مگاپیکسل و لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است که در کلاس خود عکس قابل قبول خواهد گرفت.

به طور کلی گلکسی AO2 یک خرید کاربردی و البته اقتصادی خواهد بود.

.

 

 

شیائومی ردمی نوت 10

 

در مارس سال 2021 شرکت چینی یکی از جدیدترین میان رده ها از سری ردمی نوت را وارد بازار کرد که با وجود

قیمت مناسب و امکانات سخت افزاری عالی، پیش بینی می شود تا از پرفروش های بازار باشد.

صفحه نمایش 6.43 اینچی سوپر امولد این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 ، این مدل میان رده را از انتخاب های مناسب برای رانندگان اینترنتی قرار داده است.

تراشه قدرتمند میان رده اسنپدراگون 678 نیز در عملکرد خوب این گوشی نقش اساسی ایفا می کند. باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 33 واتی نیز به راحتی پاسخگوی کاربران خواهد بود.

 

سامسونگ گلکسی M31

 

این گوشی خوش قیمت کره ای با باتری فوق العاده و نمایشگر جذاب و عملکرد عالی دوربین؛ یک گوشی جذاب برای رانندگان اینترنتی می باشد.

گلکسی M31 با پردازنده اگزینوس 9611 در کنار 6 گیگابایت رم از میان رده های قدرتمند بازار به حساب می آید.

ویژگی برجسته این گوشی باتری 6000 میلی آمپری آن است که شما را تا مدت ها از شارژ بی نیاز می سازد، و البته این گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 وات نیز برخوردار است.

لنز 64 مگا پیکسلی اصلی این گوشی در کنار لنزهای اولترا واید 8 مگاپیکسل و دو لنز 5 مگاپیکسلی عمق و ماکرو، عکسهای جذابی برای شما ثبت خواهد کرد.

 

گلکسی M51

 

گلکسی M51 که از قدرتمند ترین محصولات میان رده سری M سامسونگ به شمار می آید؛ از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد پلاس تشکیل شده که این صفحه بزرگ و جذاب در کنار باتری 7000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری؛ وزن 213 گرمی به این گوشی داده است. اگر از وزن نسبتا سنگین این میان رده صرف نظر کنیم ؛ وجود تراشه اسنپدراگون G730 با پردازنده گرافیکی آدرنو 618؛ امکان اجرای برنامه های سنگین را به این تلفن هوشمند می دهد.

دوربین چهارگانه و رم 6 و 8 گیگابایتی نیز از دیگر مشخصه ای این گوشی می باشد.

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شهر در آرامش قرار دارد و ارام مردم در حال کار هستند که زوزه گرگی به گرگینه به گوش می رسد که چند سال بود که وجود نداشت و حالا به گوش میرسه. و شهر کلمه جادویی  دارد که باعث نجات میشود و ما باید این کلمه جادویی رو پیدا کنیم.

شهردار: نقشی که در بازی یک کلمه را انتخاب می کند و شهروندان برای جلوگیری از گرگینه شدن باید این کلمه را حدس بزنند. اما یک سری نکات در مورد نقش شهردار وجود دارد که در ادامه بهش می پردازیم.هر کس نقش هایی را که بازی کنندگان دادیم رو میبینند  و به صورت مخفیانه به god بازی می کنند و کار ت ها رو در وسط می گذارند و شهردار باید یک کارت رو بکشه تا ببینه باید به کی کمک کنه.

1 اگر کارت وسط شهروند بود او جزو شهروندان است و باید جوری کمک کنه که شهر پیروز بشه باید کلمه ای رو که که نوشته به صورت  بگه که شهروندان پیروز بشه.

2 اگر کارت وسط پیشگو بود، باید شهردار بازی به شهروندان کمک کنه که بازی رو ببرن .

3 اگر کارت وسط گرگینه بود، شهردار باید به گرگینه کمک کنه که شهر رو کیف کنه و همه رو گرگینه کنه و گرگینه برنده بازی بشه .

وارد بازی بشید، بلوف بزنید و از هویت خودتون هرجور شده دفاع کنید.

چه گرگینه و چه شهروند، اجازه ندید شما رو از بین ببرن.

از بین چند شخصیت مختلف، به شما یک شخصیت داده میشه تا با اون بازی کنید.

اگر اهالی بتونن وقت طلوع آفتاب یک گرگینه رو بشناسن برنده‌ی بازی میشن.

بوردگیم کارتی گرگینه از لحاظ مدت زمان، بازی کوتاهی حساب میشه ولی تنها چیزی که میتونید توی این بازی ازش مطمئن باشید اینه که دستی که در حال انجامه دست آخر نیست، چون دل کندن از این بازی کار راحتی نیست.

در واقع بازی werewords در دسته بندی بازی های مافیایی قرار داره که بردگیم گرگینه هم جزوی از اوناست…

بردگیم هایی با سبک مافیایی طرفدارای زیادی رو برای خودشون جمع کردن و دیگه شکی تو جذابیت این دسته از برد گیم برای بوردگیم بازا وجود نداره.

این بوردگیم ترکیبی از بیست سوالی و بازی وروولفه.

بوردگیم گرگینه برای 4 تا 10 نفر طراحی شده که باید بالای 8 سال سن داشته باشد و زمان این بازی هم حدود 10 دقیقه طول میکشه.

این بازی که در سال 2017 تولید شده برنده جوایز زیر هم شده:

2019 Spiel des Jahres Nominee

2017 Golden Geek Best Party Game Winner

2017 Golden Geek Best Party Game Nominee



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

رویداد گلکسی آنپکد 2021 سامسونگ

تمامی ما برای خرید یک گوشی تلفن همراه فیلتر ایی را روبروی خود قرار می دهیم برای مثال قیمت گوشی کیفیت دوربین قدرت باتری و… و از بین گوشی های رد شده از میان این فیلترها یکی را به دلخواه انتخاب می کنیم  و اگر چنین تجربه ای را داشته باشید متوجه میشوید در نهایت در بین گوشی های تایید شده بیشترین گوشی متعلق به کمپانی سامسونگ میباشد چراکه متنوع ترین گوشی ها را هر ساله به بازار جهانی تقدیم میکند و برخلاف کمپانی اپل صرفا برای یک گروه و سلیقه ی خاصی اقدام به طراحی گوشی نمیکند و تلاش می کند مورد پسند تمامی اقشار جامعه واقع شود 

 این روزها شرکت سامسونگ، آماده برگزاری بزرگترین رویداد تابستانی خود یعنی Samsung Unpacked 2021 یا همان گلکسی آنپکد می شود. تاریخ رسمی اعلام شده برای این رویداد که معمولا طیف گسترده ای از محصولات این شرکت کره ای در آن معرفی می گردد، 11 آگوست ( 20 مرداد ماه ) خواهد بود و همانند سال گذشته به صورت آنلاین برگزار می گردد.

عدم حضور محصولی از خانواده گلکسی نوت در رونمایی امسال، باعث دلخوری بعضی از طرفداران این سری گردیده است . چرا که طی دهه ها، این رویداد بر رونمایی از مدل جدید گلکسی نوت متمرکز بود، اما شنیده ها نشان می دهد که که گوشی های پرطرفدار گلکسی نوت جدید در سال 2021 عرضه نخواهد شد.

در صدر فهرست محصولات این شرکت" Z Fold 3 و Z Flip 3" قرار دارد. گلکسی زد فولد 3 ؛ جدید ترین تلفن همراه تاشو با شبکه 5G دارای دو نمایشگر سوپر امولد است . این گوشی موبایل از یک باتری 4500 میلی آمپری تشکیل شده است.

"گلکسی زد فولد 3 "از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی می کند و این شرکت تلاش کرده است تا جای خالی گوشی جدید از سری نوت را با قرار دادن S Pen پر کند تا شاید باعث آرامش خاطر طرفداران سری گلکسی نوت شود. از آنجا که " S Pen یا S Pen Pro " به عنوان لوازم جانبی اختیاری برای "گلکسی زد فولد" در نظر گرفته شده و محل اختصاصی برای قرار گرفتن S Pen روی دستگاه تعبیه نشده، باید تا برگزاری رویداد آنپکد منتظر ماند و دید چه تعداد از طرفداران سری نوت از این اتفاق راضی خواهند بود.

خبرها حاکی از آن است که رونمایی از گوشی گلکسی" S21 FE 5G "که قرار بود در روزهای آینده شاهد معرفی آن باشیم؛ نیز تا زمان رویداد گلکسی آنپکد به تاخیر افتاده ؛که علت تاخیر ؛ کمبود جهانی تراشه، بیان شده است.

 "گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک" به همراه" گلکسی بادز 2 " نیز در فهرست محصولات در انتظار معرفی این رویداد قرار دارد.

 

 



:: برچسب‌ها: سامسونگ , آیفون , گوشی های هوشمند , سایت رندباز , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که  علم پیشرفت کرده  و باعث شده که  در همه چیز تاثیر گذار باشه و حتی در ساختمان هم امروزه مشهود است . جک در امروزه بسیار مهم است که الکترونیک باشد به خاطر اینکه بتوانند راحت تر بسته شوند و باز . به خاطر همین در این مقاله  ما می پردازیم به جک پارکینگی که کدام مدل بهتر است.

 

بررسی مشخصات انواع جک پارکینگی

 

اگر شما هم ساکن یک آپارتمان (مخصوصا آپارتمان های با ساکنین زیاد) می باشید به اهمیت وجود جک اتومات برای درب پارکینگ ساختمان خود آگاه هستید.

در ابتدای آشنایی با جک برقی درب پارکینگ بد نیست با انواع آن نیز آشنا شویم:

 

انواع جک پارکینگی و تفاوت های آنها

 

حال اگر دنبال انتخاب یک جک درب اتوماتیک می باشد باید فاکتورهایی را در انتخاب خود مدنظر قرار بدهید.برای دانستن این فاکتورهای تاثیرگذار لطفا تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

معیار های تصمیم گیری برای انتخاب جک  را میتوان در ۳ مورد زیر خلاصه کرد:

۱-هر کدام از لنگه  درهای پارکینگ شما چه وزنی دارد؟

۲-هر کدام از لنگه در های پارکینگ شما در چه ابعادی ساخته شده است؟

۳-در هر شبانه روز چندین بار قرار است در پارکینگ ساختمان شما باز و بسته شود؟(علی الخصوص در هنگام اوج ترددها)

 

حال اگر جواب ۳ سوال بالا را در ذهن خود آماده کردید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه جکی مناسب ساختمان شما میباشد.

 

انواع جک پارکینگی را میتوان در ۳ دسته ای که در پایین به آنها اشاره می شود جا داد:

 

۱-جک پنهان(جک ریلی):

در مواردی که ابعاد و ساختار در پارکینگ شما به گونه ای است که جکی در صورت نصب بر روی آن ,باعث ایجاد خرابی  در میشود یا حتی اگر علاقه مندید که جک درب پارکینگ شما در جلوی دید نباشد بهتر است از جک های پنهان استفاده کنید.این نوع جک های درب پارکینگ در قسمت زیر در نصب میشوند .باید بدانید که با توجه به محل نصب این جک های درب پارکینگ نیاز به آماده سازی و تعبیه محل نصب میباشد.

 جک بازویی الکترومکانیکی درب بازکن اتوماتیک پارکینگ:

 

همانطور که از پیش از این عوامل تعیین کننده ی نوع جک پارکینگی برای خرید را برای شما شرح دادیم.نوع الکترومکانیک برای ساختمان هایی مناسب است که میزان عبور و مرور در آنها در اندازه ی پایینی بوده و درهای این ساختمان نیز با ابعاد پایین و با وزنی سبک ساخته شده اند.

طریقه ی عملکرد این نوع از جک به شرح زیر است:

در بازوهای این جک ها موتور کوچک و ظریفی تعبیه شده است.این موتورها قدرت تولید شده ی خود را به گیربکس های جک منتقل کرده که این کار باعث به حرکت درآمدن بازوهای جک درب پارکینگ با سرعتی مشخص خواهد شد.

نقطه ی قوت این نوع از جک ها امنیت بالای آنها و مقاومت شگفت انگیزشان در برابر نیروها و فشارهای وارده از خارج میباشد.با این وجود اگر شما هنوز هم این مقدار از امنیت راضیتان نمیکند کافی است دست به کار شده و یک عدد قفل برقی بر روی جک الکترومکانیکی خود نصب کرده و با خیال راحت مطمئن شوید که دیگر امکان نفوذ برابر با صفر میباشد.

نوع الکتروهیدرولیک جک درب بازکن اتوماتیک پارکینگ(جک بازویی):

 

برخلاف نوع الکترومکانیک آن, این نوع مناسب درهای مکان های پرتردد و درهای سنگین و با ابعاد بزرگ طراحی شده(مخصوصا ساختمان ها و مکان های صنعتی)میباشد.با خرید و نصب این نوع از جک های پارکینگی شما دیگر نگرانی ای بابت صدمه دیدن در به دلیل رفت و آمدهای زیاد در شبانه روز و استهلاک آن نمی باشد.

اگر قصد دارید از مزایا و معایب این نوع نیز مطلع شوید باید به این موارد توجه کنید:

نقطه ی قوت این درها به جز موارد گفته شده در بالا امنیت بیشتر آنها در مقایسه ی با نوع مکانیکی میباشد.قابل توجه است که اگر به دنبال امنیت بیشتر می باشد باز هم راه حل استفاده از قفل های برقی مخصوصا برای درهایی که لنگه های آن دارای ابعادی بزرگتر از ۲ متر میباشد است.اما نقطه ضعف این نوع(اگر بتوان اسم آنها را نقطه ی ضعف گذاشت)یکی هزینه ی گرانتر آنها در مقایسه با نوع الکترومکانیکی و یکی دیگر نیاز به بازدید و سرویس های دوره ای میباشد که البته این موارد با توجه به ویژگی های مفید این جک شگفت انگیز طبیعی و قابل چشم پوشی است.

 امیداوریم مطالب تهیه دیده شده در زمینه ی انواع جک های درب پارکینگ مورد توجه شما قرار گرفته باشد.همچنین شما همواره میتوانید در زمینه ی کسب راهنمایی و مشاوره برای خرید جک های پارکینگی، ریموت جک پارکینگ , نصب , تعمیر و سرویس آن ها با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسته ی ویژه ی همراه اول به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

همانطور که میدانید  در پنجشنبه ی پیش رو یعنی مورخ هفتم مرداد ماه کشور در تعطیلی رسمی به سر میبرد و همچنین کشور در چهارشنبه ی هفته ی اخیر یعنی در 30 تیر نیز تعطیل بوده است و این تعطیلی ها هر دو جنبه ی مثبت داشته اند زیرا هر دو روز دو عید بزرگ ما مسلمانان بوده است و علاوه بر کشور ایران تمامی کشورهای مسلمان مثل کشورهای حاشیه ی خلیج فارس و… نیز تعطیل میباشند هر دوی این عیدها یعنی اعیاد غدیر و قربان آدابی را دارا هستند چه از نظر دینی چه از نظر فرهنگی یکی از آدابی که در تمامی کشورهای دارای عید مرسوم است اعطای عیدی میباشد که برای مثال همانطور که در خبرهای گذشته در سایت رندباز مشاهده کردید اپراتور ایرانسل بسته ی درای تخفیفی را در قالب عیدی و به مناسبت این دو عید به هموطنان خود تقدیم کرد حال نوبت به همراه اول رسیده که عیدی خود را به کاربرانش دیه دهد با ما تا انتهای این خبر همراه باشید تا به بررسی عیدی همراه اول بپردازیم

 

امسال نیز مانند هر سال، اپراتورهای تلفن همراه برای اعیاد مذهبی به مشترکان خود عیدی می دهند و هدیه همراه اول برای این روزهای مبارک مشخص شد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ همه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول و مشترکان انارستان مشمول طرح " عید قربان تا عید غدیر" می شوند و برای فعالسازی آن لازم است که در بازه زمانی 30 تیرماه ( مصادف با عید قربان) لغایت 7 مرداد ماه ( روز عید غدیر) اقدام نمایید.

 بسته ویژه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول شامل" 3 گیگابایت اینترنت و 180 دقیقه مکالمه درون شبکه و تلفن ثابت" با قیمت تخفیفی و ویژه 10 هزار تومان می باشد؛ که البته مشترکان متقاضی باید توجه کنند که امکان استفاده همزمان این طرح با بسته های ترکیبی دیگر برای آنها مقدور نبوده و اعتبار طرح برای 3 روز می باشد.

برای فعال نمودن این بسته ویژه ترکیبی ، مشترکان همراه اول باید با مراجعه به اپلیکیشن جدید" همراه من " و شماره گیری کد دستوری #67*100* اقدام نمایند.

مشترکان می توانند در صورت اتمام بسته در بازه زمانی تعیین شده، نسبت به خرید مجدد هر تعداد بسته که تمایل دارند، اقدام نمایند. در فعالسازی مجدد، امکان فعالسازی همزمان طرح عیدانه با سایر بسته های مکالمه و اینترنت وجود دارد.

بسته ویژه عیدی همراه اول برای مشترکان " انارستان" نیز شامل " 7 گیگابایت اینترنت 7 روزه" به قیمت 7 هزار تومان می باشد. انارستانی ها می توانند با مراجعه به اپلیکیشن " همراه من" و شماره گیری کد دستوری #6671* 100* نسبت به فعالسازی این طرح اقدام نمایند. امکان فعال سازی مجدد این بسته برای انارستانی ها مطابق شرایط ذکر شده برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

موسیقی از زمان پیدایش باعث ایجاد حال خوب بین مردم میشود از زمانی که ساز ها پیشرفته تر شده اند عشق و علاقه بین مردم افزایش پیدا کرده است و زندگی مردم را تحت تاثیر گذاشته . در سال های اخیر فیلم هایی ساخته شده است که مردم را عاشق فراگیری سازها و موسیقی کره است. ما در این مقاله سعی میکنیم که در مورد بعضی از سازهایی که توسط نوازندگان معروف نواخته شده است توضیح دهیم .

ویولن Vieuxtemps Guarneri

 

به قیمت 16 میلیون دلار فروخته شده است.

این ساز اکنون با قیمت تقریبی 16 میلیون دلار گران‌ترین ویولن جهان است. صاحب جدیدش آن ساز را به ویلونیستی به نام "آن آکیکو مِیِرز" داد و تصمیم داشت تا پایان عمر آن را پس نگیرد.

پس از اینکه در قرن نوزدهم ویولونیست بلژیکی به نام Henri Vieuxtemps مالک این ساز شد، نام آن نوازنده به این ساز هم تعلق گرفت.

Yehudi Menuhin و Pinchas Zukerman دو نفر دیگر از نوازندگانی بودند که از این ساز استفاده کرده‌اند.

 

ویولن سل Paganini Stradivarius

 

به قیمت 6 میلیون دلار فروخته شده است.

آنتونیو استرادیواری، سازنده ایتالیایی معروف سازهای زهی است. این ویولن سل زمانی متعلق به پاگانینی بود و پس از آن نیز برنارد گرین ‌هاوس مالک آن شد. پس از مرگ وی، خانواده گرین ‌هاوس تصمیم گرفتند آن را بفروشند، و گفته شد که می‌خواستند این ساز به نوازنده‌ای که استحقاق آن را دارد، برسد. خریدار یک "حامی هنر از مونترال" بود که ویولن سل را به استفان تترو که نوازنده‌ای جوان بود، قرض داد.

*Stradivarius به سازهایی گفته می شود که توسط استرادیواری یا شاگردان او ساخته شده اند.

 

پیانوی کریستال هاینتزمن

 

به قیمت 3.2 میلیون دلار فروخته شده است.

این ساز در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2008 پکن استفاده و به مخاطبان جهانی معرفی شد.

این ساز توسط Heintzman Pianos که سازنده کانادایی پیانو است، طراحی شده و پس از تنها اجرای خود در یک حراج فروخته شد.

 

1

Asia Fender Stratocaster

 

به قیمت 2.7 میلیون دلار فروخته شده است.

در سال 2004 با عنوان جمع آوری کمک برای به سونامی اقیانوس هند عده ای از هنرمندان نام خود را روی این گیتار امضا کردند. این ساز در یک حراجی به قیمت 2.7 میلیون دلار فروخته شد.

 

2

فلوت وِرن پاول

 

به قیمت 187،000 پوند فروخته شده است.

در سال 1986، این فلوت در حراجی به قیمت 187،000 دلار فروخته شد. گرچه این ساز نسبت به خیلی از سازهای دیگر با قیمت کمتری فروخته شده ولی هنوز هم گران‌ترین فلوت در جهان است.

 

3

ساکسوفون Grafton Alto متعلق به چارلی پارکر

 

به قیمت ۹۳.500 پوند فروخته شده است.

ساکسوفون آلتوی گرافتون، ساکسوفون پلاستیکی آکریلیک بود که در اواخر دهه 1940 توسط هکتور ساماراگا طراحی شد. تولید تجاری آن در سال 1950 با قیمت فروش فقط 55 پوند – به میزان نصف هزینه یک ساکسوفون برنجی معمولی در آن زمان - آغاز شد.

مهمترین نوازنده Grafton، نوازنده ای به نام چارلی پارکر بود.

گفته شده که یک نماینده فروش گرافتون از پارکر خواسته است که از سازهای آنها را برای یک برنامه ضبط شده در تورنتو در سال 1953 استفاده کند. پارکر در برنامه جاز در سالن ماسی از این ساز استفاده کرده است.

پس از پارکر این ساز در حراج دیگری با قیمت 93،500 پوند فروخته شده. خریدار آن موزه جاز آمریکا بود، واقع در شهر زادگاه پارکر، کانزاس سیتی، میسوری، جایی که هنوز ساکسیفون افسانه ای در آن نمایش داده می شود.

 

4

سخن پایانی:

 

بله! تنها یکی از عوامل قیمت بالای فروش این سازها این بوده که از جنس مرغوب تولید شده اند و اینکه لزوماً قیمت ساز نشان دهنده ارزش بالاتر آن نیست. عوامل دیگر در ارزش ساز " اشخاص" هستند. اینکه اولین نوازنده آن ساز چه کسی بوده یا آخرین بار توسط کدام نوازنده محبوب نواخته شده است. کدام سازنده آن را طراحی کرده و ساخته است. در کدام فیلم از آن ساز استفاده شده و ...

به نظر شما چه نامهای دیگری در افزایش قیمت ساز تاثیر دارند؟

 



:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش موسیقی , آموزش ساز , آموزش پیانو , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شایعات در مورد دوربین آیفون 13

 

چیزی که آیفون 11 و پشت سر آن آیفون 12 را جزو پرفروش ترین های بازار کرد تحولی عظیم در زمینه ی دوربین آن بوده است ! چرا که این گوشی ها دارای سه لنز می باشد و جالب هست شما هنگام خرید یک دوربین حرفه ای مخصوص عکاسی تنها یک لنز میخرید و برای داشتن عکس های واید تله و… باید به طور جداگانه اقدام به خرید لنز با قیمت های وحشتناک کنید اما شما خرید یکی از این گوشی ها علاوه بر استفاده از سایر امکانات یک گوشی هوشمند صاحب سه لنز مختلف خواهید شد اما قسمت ناراحت کننده اینجاست که در دوربین آیفون 12 ضعف هایی دیده شده که صدای طرفداران این کمپانی و به خصوص کسانی که این گوشی را با قیمت بالایی خریداری کرده اند درآورده است با ما تا انتهای این خبر همراه باشید تا علاوه بر بررسی نقاط ضعف آیفون 12 به احتمالات رفع این مشکلات در نسخه ی جدید آیفون بپردازیم

 

 به نظر می رسد که در نگاه اول گوشی های جدید تفاوت خاصی از نظر ظاهر با دیگر اعضای خانواده ندارند، ولی به احتمال زیاد قرار است از لحاظ سیستم درونی تغییرات گسترده ای داشته باشند. تغییراتی که به نظر می رسد در نهایت مدل مورد انتظار را به انتخابی به مراتب با ارزشتر از محصولات کنونی تبدیل می کند. تمامی لنزها و حسگرهای مدل های جدید به روز رسانی می شوند و همه آنها به لرزشگیر اپتیکال  تصویر از نوع سنسور – شیفت مجهز می شوند.

 

بعد از آشفتگی همه بازارهای جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا، شرکت اپل مجبور به ایجاد تغییراتی در برنامه رونمایی از سری جدید محصولاتش شد. ولی اکنون بعد از گذشت تقریبا دو سال و آرامش نسبی شرایط جهانی، شرکت به روال سنتی رونمایی از محصولات برگشته و قصد دارد که محصولاتش را در اواسط ماه سپتامبر ( اواخر شهریور ماه ) رونمایی کند. که با در نظر گرفتن این شرایط باید در اواخر ماه سپتامبر ( اوایل مهرماه) شاهد عرضه رسمی این گوشی ها در فروشگاه ها باشیم.

با توجه به این که تا زمان عرضه گوشی های جدید این شرکت ، به نام های آیفون 13، 13 پرو،13 پرومکس و 13 مینی چیزی نمانده است، بازار شایعات و گمانه زنی در این مورد بسیار داغ است.

 

 

 

 از لحاظ طراحی و استایل مدل جدید پرومکس کمی سنگین تر و ضخیم تر از آیفون 12 پرومکس می باشد، که آن هم به خاطر تغییراتی که این شرکت آمریکایی در درون گوشی اعمال کرده است. بزرگترین تغییر در طول عمر باتری خواهد بود که افزایش وزن این مدل را توجیه می کند.( بهبود چشمگیر ظرفیت باتری به 4352 میلی آمپر ساعت در مقابل ظرفیت آیفون 12 پرومکس 3687 میلی آمپر ساعت)

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون افشا شده، آیفون 13 با ناچ بسیار کوچکتر که در مرکز و قسمت بالای نمایشگر قرار گرفته است، عرضه می گردد. این شرکت با ترکیب سنسورهای فروسرخ و عمق سنج در یک سنسور، توانسته اندازه ناچ را کوچکتر کند.

چینش مورب دوربین ها در مدل های جدید و افزایش فاصله میان لنزها، قطعا سعی در برطرف کردن نقص دوربین های سری آیفون 12 را دارند. مشکلی که از زمان عرضه گوشی های آیفون 12 وجود داشته و به نظر نمی رسد از نواقص نرم افزاری گوشی باشد. با توجه به نوع چینش و نزدیکی فاصله در آیفون 12، ممکن است بازتاب نوری که به یکی از لنزها برخورد داشته و با انعکاس های دیگر لنزها ادغام شده، سبب به وجود آمدن پدیده فلر شود. لنز فلر زمانی رخ می دهد که نوری به غیر از منبع نور اصلی وارد لنز دوربین شده و به حسگر برخورد کند. که این امر در گوشی های آیفون 12 در مواقعی که در نور کم عکاسی می کنید و دوربین را به سمت سوژه های روشن مثل تابلوها و پنجره ها هدایت می کنید، دیدهمی شود؛ که البته بعضی از عکاسان با استفاده از این نقص عکسهای بی نظیری ثبت کرده اند.

گوشی های آیفون معمولا به داشتن بهترین دوربین فیلم برداری ، رنگ عالی، وضوح تصویر و دامنه دینامیکی فوق العاده مشهور هستند که مطمئنا با برطرف شدن مشکل لنز فلر، این شرکت همچنان حاکم بی رقیب این عرصه خواهد بود.

آنچه که در ماکت ها دیده می شود این است که سری جدید آیفون 13 نیز به ماژول دوربین مربعی شکل مجهز است ولی فضای بین لنزها کمی افزایش یافته و هر لنز در امتداد گوشه فوقانی و تحتانی ماژول کلی دوربین قرار گرفته است.

با توجه به آنچه که گفته شده است ؛گوشی های جدید قطعا در بخش دوربین پیشرفت خواهند داشت و سنسور لیدار در تمام مدل ها موجود خواهد بود. گشودگی دریچه دیافراگم 1.5/f برای دوربین فوق عریض جهت ثبت تصاویر روشن تر در محیط هایی با نور کم، در آیفون 13 پرومکس از قابلیت هایی است که اپل تلاش کرده تا به کمک آن کیفیت تصاویر را ارتقا ببخشد.

اعضای دیگر خانواده از لنز واید با گشودگی f/1.6 و مشابه با لنز آیفون 12 استفاده می کنند. این قابلیت برای بهینه سازی جمع آوری نور و کاهش انحراف رنگی بسیار کارآمد است.

احتمال دارد که مدل پرو نیز از یک لنز فوق عریض 6 المانه بهره مند شود. این مدل به لنز تله فوتو ارتقا یافته ای مجهز است که پیشتر در انحصار 12 پرومکس بوده است. مینگ چی کو، متخصص ارائه اطلاعات در مورد نوآوری های آینده اپل اعلام کرد: "لنز فوق عریض سری آیفون 13 پرو، اولین لنز گوشی آیفون خواهد بود که با قابلیت فوکوس عرضه خواهد شد." در ماژول دوربین های مدل پرو از حسگر تصویر بزرگتر و باز طراحی شده ICMOS با وضوح بهبود یافته استفاده می شود.

گفته می شود که آیفون جدید تنوع رنگ بهتری نسبت به سایر اعضای خانواده دارد. رنگ برنز که بیشتر شبیه طلای تیره رنگ است . و رنگ مشکی مات که برخلاف مدل های کنونی به جای این که خاکستری تیره باشد،کاملا مشکی است ، دو رنگ جدید این گوشی ها خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات در این مقاله فرضیه هایی با توجه به الگوی تولیدی شرکت اپل هستند.

 

 



:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , تلفن همراه تاشو , تلفن همراه , رندباز , آیفون ۱۲ مینی ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()