نوشته شده توسط : rondbaz

یکی از مهم ترین دلایل ترند شدن گوشی های هواوی در سال های اول فعالیتش آن بود که گوشی های میان رده ای را وارد بازار میکرد که تمامی امکانات گوشی های سامسونگ را از نظر دوربین قدرت باتری و.. داشتند اما قیمتشان چیزی حدود نصف گوشی های سامسونگ بود و خب این درست در زمانی بود که گوشی های هوشمند تازه روانه ی بازار شده بودند و اکثریت مردم قصد خرید یک گوشی هوشمند با قیمتی متوسط را داشتند تا بتوانند نیازهای اولیه خود را برآورده کنند اکنون چندین سال از آنروزها میگذرد و برند هواوی دیگر به تولید گوشی های میانرده اکتفا نکرده است و حال دارد گوشی هایی را تولید میکند که با پرچمداران برندهای معتبر مانند سامسونگ اپل و… رقابت میکند

 

 

پیش از این چهار مدل از اعضای این خانواده به نام های نوا 5G 8، نوا 8 پرو 4G، نوا 8 پرو 5G و نوا SE 8 به بازار عرضه شده بود. شنیده ها حاکی از آن است که احتمال معرفی گوشی های هوشمند نوا 8i و نوا 9 به بازار جهانی بسیار زیاد است.

 

گوشی هوشمند هواوی نوا 9

 

این مدل هم که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در کشور چین معرفی شده بود، از جمله محصولاتی است که انتظار می رود در رویداد 21 اکتبر شاهد آن باشیم تا به همراه نوا 8i روانه بازارهای اروپایی گردد.

گوشی هوشمند هواوی نوا از نمایشگر اولد 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می برد.

در پنل جلویی این مدل دوربین سلفی 32 مگاپیکسل و در پنل پشتی ماژول دوربین چهارگانه قرار دارد که متشکل از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور RYYB می باشد. در کنار این دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسل و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج 2 قرار دارد.

این گوشی هوشمند دو سیم کارته از نسخه 4G چیپست اسنپدراگون 778 بهره می برد که برای آنلاک کردن آن، لازم است تا کاربر حسگر اثر انگشت را که زیر نمایشگر قرار دارد، لمس کند.

انرژی گوشی هوشمند نوا 9 از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از فناوری شارژ سریع 66 وات برخوردار است.

شرکت چینی هواوی گوشی هوشمند نوا 9 با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی را در رنگ های آبی، بنفش، سبز و مشکی روانه بازار خواهد کرد.

 

گوشی هوشمند نوا 8i

 

هرچند که گوشی هوشمند نوا 8i در تاریخ 7 جولای 2021 در کشور مالزی رونمایی شده بود، به نظر می رسد که این شرکت تصمیم دارد تا این مدل را به زودی روانه بازارهای اروپا کند.

گوشی هوشمند نوا 8i از یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع LCD IPS با رزولوشن فول اچ دی پلاس برخوردار است که در لبه سمت راست آن حاشیه های 1.3 میلی متری و در قسمت بالای آن حاشیه 1.35 میلی متری دیده می شود.

در پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین اصلی چهارگانه دایره ای شکل با سنسور 64 مگا پیکسلی و دریچه دیافراگم f/1.9 دیده می شود که با دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمقی همراهی می شود.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند با دریچه دیافراگم f/2.0 در یک بریدگی قرص مانند در بخش بالایی صفحه نمایش قرار دارد.

هواوی در گوشی هوشمند نوا 8i از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده کرده است که انرژی آن را یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی تامین می کند که از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می کند و مدت زمان شارژ کامل آن فقط 38 دقیقه می باشد.

گوشی هوشمند دو سیم کارته نوا 8i از حسگر های شتاب سنج،ژیروسکوپ، سنسور مجاورت ، قطب نما و سنسور اثر انگشت (کنار گوشی) استفاده می کند و از حافظه 8/6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است.

این شرکت چینی در این مدل از سیستم عامل اندروید 10 در کنار رابط کاربری EMUI 11  استفاده کرده و این مدل را در رنگ های نقره ای، آبی و مشکی به بازار عرضه می کند.

 

 



:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , گوشی موبایل , رندباز , هارمونی , تبلت هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

به طور عادی تمامی افراد صاحب یک سیم کارت هستند اما گاهی برخی سیم کارت های خود را به دسته های کاری خانوادگی دوستی و… تقسیم میکنند و ترجیح میدهند هر گروه از افرادی که با آنها در ارتباطند شماره ی مخصوص خود را داشته باشند از این رو چند سیم کارت به نام هر شخص واحد وجود دارد اما سوال این است که ایا هیچ محدودیتی در تعداد سیم کارت هایی که به نام هر شخص حقیقی میباشد وجود ندارد؟ تا انتهای این محتوا با ماه همراه باشید تا علاوه به ارائه ی یکسری اطلاعات درباره ی اپراتورها به بررسی سوال مطرح شده ی محدودیت واگذاری سیم کارت بپردازیم

اولین سیم کارت های واگذاری شده در کشور، مربوط به اپراتور همراه اول می باشد که در حال حاضر به عنوان بزرگترین اپراتور در داخل کشور مشغول به فعالیت است. در سال 85 اپراتور ایرانسل به عنوان دومین اپراتور، وارد میدان رقابت شد که به زودی توانست با ارائه سیم کارت های ارزان تر در زمان کوتاهتر، کاربرانی وفادار برای خود دست و پا کند. رایتل نیز سومین اپراتور فعال در کشور می باشد.

فعالیت اپراتورها و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و آنها موظف به تبعیت از قوانین ابلاغی این سازمان می باشند.

 درست است بر اساس قانون، هر شخص بالای 18 سال که تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد، می تواند نسبت به خرید و ثبت سیم کارت در کشور اقدام نماید؛ ولی در خصوص تعداد سیم کارت های قابل خریداری برای هر فرد حقیقی محدودیت هایی وجود دارد. بر اساس مصوبه کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر شخص حقیقی می تواند حداکثر 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. البته اشخاص حقوقی مانند نمایندگان رسمی شرکت ها، برای ثبت سیم کارت به نام شرکت هیچ محدودیتی نخواهند داشت.

اتباع غیر ایرانی نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند گذرنامه، کارت اقامت، کارت هویت، کارت سبز و یا کارت پناهندگی به طور همزمان سه سیم کارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود ثبت کنند.

از آن جا که ثبت کننده سیم کارت قانونا مالک آن بوده و مسئولیت حفظ و نگهداری سیم کارت بر اساس قانون فقط با مالک است، مالکان دقت نمایند که در صورت بروز هرگونه

سهل انگاری، ممکن است دچار صدمات جبران ناپذیری گردند.به همین خاطر نهادهای نظارتی همواره به مشترکان هشدار می دهند که سیم کارت های خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند،چرا که در صورت استفاده غیر قانونی و وقوع جرم، تنها مالک سیم کارت مسئول خواهد بود.

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت رایتل , سیم کارت اعتباری رایتل , رایتل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در زمانی که جادو و جادوگری بسیار معنا پیدا میکند و خیلی ها از جادوی سیاه استفاده میکنند که تاقدرت هایی را بدست آورند تا بتوانند به هر که می خواهند فرمانروایی کنند و بتوانند که  مردم را در اختیار خود داشته باشند. در این میان ممکن است هر از گاهی دو جادوگر با هم برخورد کنند که خطرناک می شود.

هر جادوگر بر اساس علمی که داره میتونه موجودات خوفناک تر و قوی تری رو ظاهر کنه.

اما حالا بزرگ ترین جادوگر های تاریخ دور هم جمع شدن تا قدرت خودشون رو به اثبات برسونن، اما برای این کار باید بقیه جادوگر ها رو از بین ببرن و خودشون رو به عنوان بهترین جادوگر زمانه به تاریخ معرفی کنن. این داستان بازی فکری تش کلاره…

بازی تش کالار : آوردگاه اسطوره ها (Tash-Kalar: Arena of Legends)

برد گیم  تش کالا مثل رینگ بوکس میمونه ولی بوکسور های این بازی جادوگر هایی با توانایی های خارق العاده ان.

شما و هم بازی هاتون نقش همین جادوگر های اعجوبه رو دارید که با اجرای الگو هایی خاص ارواحی رو ظاهر میکنید تا بینی حریف رو به خاک بمالید. حواستون باشه که حریفتون هم توانایی های خاصی داره و میتونه موجودات عجیبی رو براتون احضار کنه.

پس سعی کنید برنامه های حریف تون رو هم پیش بینی کنید.

هر کارت توی این بازی شامل یک الگو میشه، که با اجرای اون الگو ها توی زمین بازی میتونید هیولای کارت رو وارد نبرد کنید و از قدرت هاش استفاده کنید. این بوردگیم قدرت استراتژیک شما رو به چالش میکشه، باید بدونید چه زمانی چه برنامه ای رو اجرا کنید تا قبل از اینکه جادوگر رو به رویی به شما حمله کنه، انتخاب درستی داشته باشید. تا حالا کارتون دیجیمون رو دیدید؟

پس تاش کالار رو بازی کنید :))))

این بازی رومیزی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده و حدود یک ساعت شما رو به دنیای جادو میبره.

برای استفاده از این بوردگیم باید بالای 13 سال سن داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هنر و موسیقی دو کلمه ایی که هیچ وقت از هم جدا نمیشوند . موسیقی هایی که از گذشتگان ما به جا مانده بسیار عالی و زیبا بودند . موسیقی دانانی که ساز  اصلی هایشان پیانو بوده و توانسته اند که با این ساز جادوهایی بنویسند که آدم را مجذوب خود کند.

در اینجا ما اول 5 تن از پیانیست های مشهور را معرفی می کنیم، سپس لیستی از پیانیستهایی که تا سال 2020 در قید حیات بوده اند را ارائه می دهیم.

لازم به یادآوری نیست که این مقاله فقط تعدادی از برترین نوازندگان پیانو را معرفی می کند.

 

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1756-1791، اتریش)

موتزارت یکی از اولین استادان بزرگ پیانو و البته یکی از مشهورترین نوازندگان پیانو تاریخ محسوب می شود. او از کودکی به دلیل استعداد موسیقی و توانایی آهنگسازی اش شناخته شد.

موتزارت به عنوان یک مترجم شروع به کار کرد، اما به زودی، به خاطر گوش موسیقی فوق العاده اش مشهور شد و به یکی از بزرگترین پیانیست های تمام دوران تبدیل شد.

موتزارت به عنوان نویسنده آهنگ نیز بسیار مولد بود. او از سونات ها، سمفونی ها تا کنسرت ها و اپراها آهنگسازی می کرد. او در کلاسیسیسم برجسته بود و یکی از تأثیرگذارترین موسیقیدانان نه فقط در زمان خود، بلکه در طول تاریخ بود.

 

لودویگ ون بتهوون (1770-1827، آلمان)

بتهوون علاوه بر اینکه یکی از مشهورترین آهنگسازان عصر خود بود، بخاطر پدرش که بسیار سخت گیر بود شروع به نواختن پیانو کرد. او اولین کنسرت خود را در کودکی اجرا کرد. بتهوون مبتکر و با استعداد و در عین حال بسیار سخت کوش بود.

در بزرگسالی، او مجبور بود با ناشنوایی مبارزه کند، و حتی این مشکل هم، او را از آهنگسازی برخی از مهمترین قطعاتش در ده سال آخر عمر باز نداشت.

بتهون جمله مشهوری دارد که: "موسیقی راحت تر از کلمات به سراغ من می آید."

او به عنوان یکی از بهترین پیانیست های تمام دوران ها، یکی از مشهورترین آهنگسازان پیانو و یکی آهنگسازان ارکستر در تاریخ محسوب می شود.

گفته می شود Hammerklavier (شماره 29 در B Flat major ) سخت ترین سونات بتهوون بود، تا زمانی که فرانتس لیست در سال 1836 آن را به طور عمومی اجرا نکرده بود، تقریباً غیرقابل اجرا تلقی می شد. متأسفانه، هیچ ویدئویی از اجرای فرانتس لیست وجود ندارد.

 

بتهوون

 

فرانتس شوبرت (1797-1828، اتریش)

شوبرت، نوازنده بزرگ پیانو، به عنوان یکی از آخرین آهنگسازان بزرگ کلاسیک و یکی از پیشگامان رمانتیسیسم شناخته می شود. به گفته هولزر، معلم پیانوی شوبرت، او هیچ آموزش واقعی به شوبرت نداد، زیرا او قبلاً از هر چیزی که سعی می کرد معلمش به او بیاموزد، اطلاع داشت و هولزر او را با "حیرت و سکوت" می نگریست.

با وجود اینکه وی به عنوان یک ویولونیست، نوازنده ارگ و خواننده نیز شناخته شده بود، پیانو منابع متعدد بیشتری برای آهنگسازی به او می داد.

 

فلیکس مندلسون (1809-1847، آلمان)

او یک کودک اعجوبه، یک نوازنده پیانو و ملقب به "موتزارت قرن نوزدهم" بود.

وقتی 9 ساله شد، اولین اجرای خود را روی صحنه انجام داد. و در 10 سالگی آهنگسازی را آغاز کرد و به یکی از مهمترین آهنگسازان رمانتیسیسم تبدیل شد.

به همین دلیل است که او چنین آثار گسترده ای را به عنوان میراث پشت سر گذاشت و یکی از پدران رمانتیسم محسوب می شود. می توان گفت او یکی از بهترین پیانیست های آلمانی در تمام دوران است.

 

فردریک شوپن (1810-1849، لهستان)

شوپن با آثار خود پیانو را با موسیقی عاشقانه در هم پیچید. می توانیم شوپن را لطیف، دقیق، با تکنیک بی نقص و هارمونی منحصر به فرد توصیف کنیم. او برای تعداد زیادی از پیروان، پیانیست ها و علاقه مندان به موسیقی به عنوان بهترین پیانیست معرفی شده است.

او در شش سالگی به دلیل شیوه اجرای پیانو و ترکیبات فوق العاده و پیچیده اش جامعه را متعجب کرد. شوپن در سال 1849 درگذشت و پیکرش در گورستان Père Lachaise در پاریس به خاک سپرده شد.

قطعه Nocturne Op.9 No.2 in E flat major شوپن یکی از محبوب ترین ساخته های او بود و می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین قطعات پیانو تا به امروز مورد بحث قرار داد. این قطعه بسیار محبوب است و پیدا کردن کسی که علاقه ای به پیانو کلاسیک داشته باشد و نام این قطعه حیران کننده را نشنیده باشد، دشوار است.

بله! ما هم دوست داشتیم نام راخمانینف، آرخریچ، برامس و... را نیز در این لیست داشته باشیم ولی امیدواریم در آینده بتوانیم مقاله کاملتری درباره پیانیست های بزرگ دنیا داشته باشیم و در آنها حق مطلب را ادا کنیم.  

شوپن

 

پیانیستهای معاصر:

همانطور که قبلاً گفته شد، در ادامه نام تعدادی از پیانیست های بزرگ دنیا را ارائه می کنیم که تا سال 2020 در قید حیات بوده اند:

Louis Lortie

Tigran Hamasyan

Yuja Wang

Brad Mehldau

Marc-André Hamelin

Ethan Iverson

Hélène Grimaud

Lang Lang

Dimitris Sgouros

Ian Pace

Cory Henry

Daniil Trifonov

Evgeny Kissin

Fazil Say

Grigory Sokolov

Herbie Hancock

Ivan Bessonov

Ivo Pogorelić

Jon Batiste

Khatia Buniatishvili

Lydian Nadhaswaram

Martha Argerich

Maurizio Pollini

Mikhail Pletnev

Nikolai Lugansky

Nobuyuki Tsujii

Robert Glasper

Stevie Wonder

Valentina Lisitsa

Vladimir Ashkenazy

شما چه کسانی را می شناسید که در راه ارتقای نواختن و یا آموزش پیانو تلاش کرده اند؟ آیا نام آنها در لیست ما ذکر شده بود؟

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

درست است که هرچند وقت یکبار از طرف دولت هدایایی همچون اینترنت رایگان یا مکالمه های رایگان به مردم اعطا میشود اما بدلیل اطلاع رسانی اشتباه و نادرست بسیاری از افراد از استفاده ی این خدمات محروم میمانند به همین دلیل ما در این محتوا روش فعالسازی اینترنت رایگان دانشجویی را خدمت شما بیان میکنیم

 

با توجه به پایان یافتن زمان ثبت نام، از امروز اپراتورها بسته اینترنت هدیه متقاضیانی که در روزهای ابتدایی طرح، نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند، فعال کرده و فعال سازی بسته هدیه سایر متقاضیان نیز در چند روز آینده انجام خواهد گرفت.

البته از سوی اپراتورها، تمهیداتی در خصوص ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاهها و متقاضیانی که بنا به هر دلیلی (مثلا کامل نبودن اطلاعات) ثبت نام خود را تکمیل ننموده اند، در نظر گرفته شده و امکان ثبت اعتراض برای کلیه افرادی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش بینی شده است.

بسته اینترنت هدیه پس از طی مراحل فنی به زودی برای کلیه افرادی که توانسته اند با موفقیت ثبت نام کنند، فعال خواهد شد. متقاضیانی که درخواست اعتراض خود را در سیستم ثبت نموده اند نیز؛ بسته اینترنت هدیه خود را پس از اخذ تایید نهادهای متولی و طی مراحل فنی مرتبط، دریافت خواهند کرد.

اپراتور همراه اول اعلام کرده است که بسته هدیه اینترنت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق با لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال شده است. بسته هدیه اینترنت همراه اول که شامل 60 گیگابایت اینترنت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، 40 گیگابایت اینترنت ویژه معلمان و 30 گیگابایت اینترنت ویژه دانشجویان و طلاب می باشد، به متقاضیانی تعلق می گیرد که در سامانه ictgifs.ir ثبت نام کرده اند.

اپراتور ایرانسل نیز بسته اینترنت هدیه را مطابق فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کاربران خود فعال نموده است. مهلت استفاده از بسته هدیه اینترنت ایرانسل، شش ماه می باشد.

اپراتور شاتل موبایل هم اعلام کرد: هنوز لیست شماره ها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شاتل موبایل اعلام نشده است و به محض دریافت این فهرست، بسته اینترنت هدیه شش ماهه این شرکت به سیم کارت شاتل موبایل کلیه دانشجویان، معلمان و اساتید گرانقدر به صورت خودکار تخصیص می یابد.

بسته هدیه این شرکت شامل 60 گیگابایت اینترنت ویژه اساتید دانشگاه ها، 40 گیگابایت اینترنت برای معلمان و 30 گیگابایت اینترنت برای دانشجویان می باشد که به کلیه اساتید، معلمان و دانشجویان مشترک سیم کارت شاتل تعلق می گیرد.

کاربران توجه داشته باشند که در هنگام فعال شدن بسته، این موضوع از طریق پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

درست است که کیفیت محصولات هواوی به برندی مانند اپل و یا سامسونگ نمیرسد اما این برند همیشه بین قشر متوسط جامعه به دلیل قیمت مناسبش محبوب بوده مخصوصا تو ی کشورهای مانند ایران که همیشه مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند اما در سال گذشته از طرف دولت آمریکا اتهاماتی بر این کمپانی مبنی بر سرقت اطلاعات کاربران بر این کمپانی وارد کرد که حواشی و البته خسارات زیادی را بر این کمپانی تحمیل نمود که نتیجه ی آن مستقل شدن این کمپانی تولید سیستم عامل هارمونی بود سیستم عاملی که گوشی هوشمند هواوی را متمایز ساخت و حال ما شاهد تولید گوشی های جدید و قوی از این کمپانی با چنین سیستم عاملی میباشیم

 

بر اساس گزارشات منتشر شده، قرار بود که شرکت هواوی مدل جدید میت را تا پایان سال جاری به بازار عرضه کند که ظاهرا مشکلات مربوط به تامین قطعات، این امر را به تعویق انداخته است. اخیرا شایعاتی مبنی بر لغو تولید سری میت 50 شنیده می شد که کارشناسان این شرکت آن را رد کرده و زمان رونمایی از این مدل را اوایل سال 2022 میلادی معرفی کردند. هرچند که برخی گزارشات حاکی از عرضه این مدل تا پایان سه ماهه دوم سال 2022 می باشد، ولی قطعا عرضه سری میت 50 لغو نشده است.

با توجه به شایعات شنیده شده پیرامون جزئیات اصلی گوشی میت 50، درست است که عدم عرضه این مدل تا این لحظه نتوانسته انتظارات علاقمندان به این برند را برآورده کند؛ ولی جزئیات مشخصات میت 50 نشان می دهد که شرکت هواوی در تلاش است تا در عرضه پرچمدار آینده اش سنگ تمام بگذارد.

این گوشی هوشمند که با سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی به بازار عرضه می شود؛ به نظر می رسد که از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی می کند. خبری که اگر صحت داشته باشد، نشان می دهد خانواده آیفون 13 تنها گوشی های هوشمندی نخواهند بود که از این قابلیت پشتیبانی می کنند و شرکت هواوی با انتخاب سیستم ماهواره ای Beidou به کاربران خود این اجازه را می دهد تا در شرایطی که آنتن دهی وجود ندارد، از طریق ارتباط ماهواره ای پیام کوتاه ارسال کنند.

با توجه به تحریم های آمریکا در خصوص عدم دسترسی این شرکت به چیپست های پیشرفته، هواوی در این مدل از چیپ اسنپدراگون 898 با عملکرد پردازشی بالا استفاده کرده است که نشان از پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع و مشکلات توسط کارشناسان این شرکت خواهد بود.

گوشی هوشمند هواوی میت 50 مانند سری آیفون 13 پرو مجهز به صفحه نمایش LTPO می باشد که از نرخ نوسازی تطبیقی و 120 هرتزی پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد چینی ها با وجود تمام محدودیت ها، دست به نوآوری های زیادی زده اند و کاربران باید خود را آماده سورپرایزهای بیشتری کنند. با توجه به تعویق زمان رونمایی مدل میت 50 ، انتظار می رود این گوشی هوشمند با قابلیت های منحصر به فردی به کاربران معرفی شود.

 



:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , گوشی موبایل , رندباز , هارمونی , تبلت هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

مصر باستان ایمهوتپ  تصمیم گرفته است که شکوه مصر را بیشتر کند برای همین از صنعتگران و معماران را دور هم جمع کرده است تا بتواند یک چیز عجیب بسازد تا در جهان تک باشد و باعث تعجب آدمیان شود .و هر کس بتواند نقشه خوبی ارائه کند از فرعون  جایزه بسیار خوبی را می برد

بازی ایمهوتپ imhotep رو میتونیم از تاریخچه ی بسیار جذابش شروع کنیم نظرتون چیه؟؟!!!!

اولین و معروفترین استاد معماری و عمارتگر مصر باستان کسی نبوده جز ایمهوتپ! گفته میشه ایمهوتپ عزیز مسئول ساخت و ساز اولین هرم در مصر “هرم جسور” در ساغرا و کلا آدم خفنی بوده. سوال اینه که ایا شما میتونید با دستاوردهای اون مرحوم در ساخت و ساز بناهای مختلف در طول تاریخ رقابت کنید ؟ شـما کشتی های نیـاز داریـد کـه بلوکهـا و سنگها رو بـه محل های کارگاه ساختمانی متفاوت برسانند ولـی شـما تنهــا کســی نیســتید کــه تصمیــم خواهیــد گرفــت کــه کجــا ایــن کشتیها و محموله هــا إرســال بشن. رقبای شما هم برنامه های خودشون رو دارند و در تلاشند که از موفقیت شما جلوگیری کنند. کشمکش و رقابت شــدیدی بــرای ارزشمندترین محموله های ســنگ پیش خواهد آمد و بــه تاکتیکهای هوشمندانه و البته یه کمی شانس برای پیروزی نیازه. خلاصه که رقابت بسیار داغه تو بردگیم ایمهوتپ!

حالا تویبازی فکری ایمهوتپ شما در نقش معماران مصر باستان هستید و در تلاشید تا لقب اولین و بهترین معمار اون سرزمین را بنام ایمهوتپ برای خودتون کنید.

اجزای بورد گیم ایمهوتپ چیست؟

120 تا بلوک چوبی ( بهشون سنگ میگن! 30 عدد از هرکدام در ۴ رنگ سیاه/سفید/ قهوه ای و طوسی)

45 تا صفحه کارگاه های ساختمانی

۱ دونه صفحه امتیاز شمار

8 تا توکن کشتی

21 کارت دور بازی

34 تا کارت بازار

4 تا توکن ارابه ( بازم به ازای هر رنگ سیاه/ سفید/ قهوه ای و و طوسی 1 توکن)

 

شما 6 دور زمان دارید که سنگهای خودتون رو به محل های مختلف انتقال بدید تا بناهایی رو بسازید به طوری که بیشترین امتیازها رو از اونها کسب کنید. زمانی که نوبت شما میرسه باید یکی از این حرکات رو انجام بدید:

سنگهای جدید بگیرید

یک سنگ را روی کشتی قرار بدید

یک کشتی را به یکی از کارگاه های ساختمانی ببرید

یک کارت بازار آبی رنگ را بازی کنید

بردگیم ایمهوتپ شاید ساده به نظر برسه، اما به این آسونی نیست؛ بازیکنان دیگر هم دائما در حال خنثی کردن برنامه های ساخت و ساز شما و انجام کارهای خودشون هستن. هر کس برنامه های خودش رو داره. اما فقط کسی پیروز میدان میشه که بهترین زمانبندی و عملکرد رو داشته باشه. پس دل بزن به کویر مصر تا ایمهوتپ ثانی تو باشی…

 

در آخر برای اینکه بفهمیم بازی ایمهوتپ imhotep چقدر جذاب و پرمخاطب نظر شما رو به جوایزی که گرفته جلب میکنم:

2019 Spiel des Jahres Recommended

2017 Nederlandse Spellenprijs Best Family Game Nominee

2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Winner

2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Nominee

2016/Fall Parents’ Choice Gold Award Winner

2016 Spiel des Jahres Nominee

2016 Meeples’ Choice Nominee

2016 Jocul Anului în România Beginners Finalist

2016 Golden Geek Best Family Board Game Nominee

2016 Cardboard Republic Architect Laurel Nominee

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

کره  کشوری که در شرق آسیا که  مناظر بسیار زیبایی دارد و باعث  سرازیر شدن مردم هر سال به آن کشور میشود کشوری که در گذشته توسط پادشاهان اداره می شد و بسیاری از مناطق را پادشاهان کشور ها ساخته اند و باعث زیبایی های کره شده بودند . ما در این مقاله سعی میکنیم  جاهای جذاب کره رو معرفی کنیم

 

گیونگجو (Gyeongju)

برای مجموعه ای فوق العاده از جاذبه های تاریخی کره جنوبی ، به شهر ساحلی گیونگجو بروید. در این پایتخت باستانی "پادشاهی سیلا" می توانید آثار و جاذبه های باستانی زیادی را ببینید. شاید معروف ترین مکان برای بازدید در اینجا معبد Bulguksa باشد ، یک معبد بودایی به جا مانده از قرن ششم. در اینجا همچنین می توانید غار Seokguram  و مجسمه بزرگ بودای نشسته را ببینید. حوضچه آناپجی و غرفه بومون از دیگر دیدنی های اطراف شهر است که غرفه بومون زیبایی کره در فصل بهار را با شکوفه های گیلاس به نمایش می گذارد.

 

سئول

آیا می دانستید که سئول خواهر خوانده تهران است؟!

شهردار تهران در سال 1351 به کره جنوبی سفر کرد و در آن زمان پایتخت  این دو کشور بعنوان خواهر خوانده اعلام شده و خیابانی در هر دو شهر به نام خواهرخوانده هایشان ثبت شد. خیابان تهران در منطقه گانگنام قرار گرفته است و در آن شرکتهای بزرگ تجاری و صنعتی قرار دارند.

سئول کلان شهری مملو از جاذبه های دیدنی است. در اینجا می توانید از کاخ تاریخی گیونگ بوک گونگ گرفته تا روستای جذاب بوکچون هانوک را بازدید کنید. سئول یک پارک ملی به نام پارک ملی بوخانسان نیز دارد که مسافران می توانند در آن پیاده روی کرده و مناظر پانوراما از شهر را مشاهده کنند و به صدای مردمی که به زبان کره ای صحبت می کنند گوش دهند.

 

جزیره ججو

جزیره آتشفشانی ججو در تنگه کره ، یکی از زیباترین نقاط کره است. سواحل آرام ، صخره های قدرتمند و کوههای فوق العاده ای مانند هالاسان ، همه از طریق مسیرهای پیاده روی که دورتادور جزیره می گردند قابل دیدن هستند. برای تماشای چشم اندازهای عالی ، به قله "طلوع آفتاب سونگسان" و یا به کنار دریا در Seopjikoji و فانوس دریایی آن بروید ، جایی که می توانید بهترین چشم اندازها را از خود قله داشته باشید.

 

بوسان

یکی از دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی، شهر بندری بوسان است. تمرکز اصلی بسیاری از بازدیدکنندگان از بوسان سواحل باشکوه شهر است که ساحل Haeundae و ساحل Gwangalli دو مورد شناخته شده آن هستند. البته در بوسان نیز جاذبه های فرهنگی فراوانی وجود دارد ، از معبد باستانی بائوموسا گرفته تا روستای فرهنگی Gamcheon  که بسیار مشهور است ، محله ای برقی و رنگارنگ که در گذشته اش تاریخچه فقیرنشین بودن را دارد. در کوههای مجاور شهر بوسان مسیرهای پیاده روی  مانند Geumjeongsan  وجود دارد که  مناظر زیبا و آرامش بخشی دارد.

 

منطقه غیرنظامی کره (DMZ)

با توجه ارتباط دو کشور کره شمالی و کره جنوبی،  تور منطقه غیرنظامی کره از بازدیدهای جالب در سفر کره جنوبی است. این تور تنها راه بازدید از نوار 250 کیلومتری (155 مایل) بین کره جنوبی و شمالی است. تور شامل توقف در منطقه امنیتی مشترک است ، جایی که دو کشور در سال 1953 توافقنامه آتش بس را امضا کردند و تنها جایی است که هنوز در حال مذاکره دیپلماتیک هستند. از دیگر مقصدهای سفر می توان به تونل نفوذ سوم (Third Infiltration Tunnel) اشاره کرد که از آنجا می توانید نماهایی از کره شمالی را مشاهده کنید.

1

 

دائگو

سومین شهر بزرگ کره جنوبی، دائگو است که از دیرباز به عنوان مرکز اصلی اقتصادی این کشور شناخته می شد و غالباً بازدیدکنندگان را با طیف وسیعی از جاذبه های خود شگفت زده می کند. اگر به تاریخ ، فرهنگ علاقه دارید ، احتمالاً این شهر جنوب شرقی کره، چیزهای جالبی برای شما آماده کرده است. مکانهای مهم فرهنگی دائگوعبارتند از معبد دونگواسا و معبد سئونبوسا در اطراف کوه پالگونگسان ، به علاوه کلیسای جامع گیسان. اگر نیاز به استراحت پس از گشت و گذار دارید ، به دره آبگرم دائگو و یا شهربازی E-World بروید.

 

پارک ملی نائجنگسان

به جاذبه های طبیعی کره جنوبی علاقه دارید؟! یکی از مقاصد عالی ، پارک ملی نائجانگسان است. این پارک ملی با مرکزیت در کوه نائجنگسان ، به خاطر رنگهای پاییزی ، آبشارها و معابد متعدد دیدنی است. اگرچه رنگهای پاییزی آن بسیار چشم نواز هستند، ولی می توانید پارک ملی نائجنگسان را در تمام طول سال بازدید کنید. البته وقتی کوه ها با برف زمستانی پوشانده شود ، ممکن است رفتن به مسیرهای پیاده روی مشکل باشد. از دیگر جاذبه ها می توان به آبشار دودوک ، آبشار گئومسئون و معبد نائانگسا اشاره کرد که درختان زیبایی در مسیر شان دارد.

2

 

 جئونجو

شهر کوچک Jeonju یکی از جاهایی است که خود مردم کره جنوبی خیلی برای بازدید به آنجا می روند ولی در بین گردشگران خارجی چندان شناخته شده نیست. یکی از دلایل آن را می توان اقدامات مهم آشپزی آن دانست. گفته می شود که این شهر جایی است که غذای سنتی bibimbap اولین بار در آن پخته شده. در این شهر همچنین غذاهای خیابانی و کافه هایی وجود دارد که تجربه غذا خودن در آنها لذت بخش است. جئونجو آثار تاریخی ای دارد که پیوندهای تاریخی آن با سلسله چوسون در کاخ گیونگجیئون و معماری قدیمی روستای جئونجو هانوک در آن به نمایش گذاشته شده است.

 

پارک ملی دادوهائه سانگ

پارک ملی Dadohaehaesang با پوشش تقریبا 1700 جزیره مختلف در حاشیه جنوب غربی شبه جزیره کره ، یک منطقه حفاظت شده و بزرگترین پارک ملی در کره جنوبی است. با توجه به گستردگی این پارکتعیین اینکه بازدید این پارک ملی را باید از کجا شروع کرد ، می تواند مشکل باشد.

محبوب ترین جزایر مورد بازدید گردشگران عموماً Hongdo ، Heuksando ،  Geomundo  و Baekdo هستند. در این پارک با چشم اندازهای عجیب و غریب و جزایر زیبا، تنوع گسترده ای از حیات وحش در خشکی و آب و نیز سواحل زیبا آشنا خواهید شد.

3

 

جزیره جئونگدو

جزیره جئونگدو ، جزیره ای آرام در سواحل جنوب غربی کره جنوبی  است، جزیره ای با ویژگیهای زیست محیطی جالب و پر از شگفتی. برای شروع ، مزرعه نمک Taepyeong که دارای بزرگترین مزارع نمک در کشور است، در این شهر وجود دارد. سپس تپه های گلی جزر و مدی و پوشش گیاهی رنگارنگ آنها است که می توانید بدون توجه به فصل از طریق پیاده روی در آن کاوش کنید. سایر کارهایی که در جزیره جئونگدو می توانید انجام دهید شامل استراحت در سواحل آرام و امتحان کردن غذاهای دریایی مختلف است که از همان ساحل صید شده اند.

 

جزیره نامی

جزیره پاییزی نامی، در ابتدا جزیره نبوده است و پس از ساخت سد چئونگ پیونگ در سال 1944 بصورت جزیره درآمده است. اگرچه امکان بازدید از جزیره نامی در تمام طول سال وجود دارد ، اما درختان زیبا و مسیرهای جنگلی آن وقتی جامه پاییزی به تن می کنند زیباترین شکل خود را دارند.

این جزیره به دلیل استفاده از آن به عنوان محل فیلمبرداری برنامه تلویزیونی "زمستان سونات" ، یک مقصد گردشگری بومی محبوب در کره است. در طراحی این جزیره علایق کودکان در نظر گرفته شده و برای آنها یک قطار مینیاتوری و زمین های بازی  ساخته اند و برای کسانی که دل جوانی دارند، یک زیپ لاین تدارک دیده شده است.

 

سخن پایانی:

آیا شما تا به حال با هیچ کدام از این مناطق، در فیلم ها و یا توصیف دوستداران کشور کره برخورد کرده اید؟ یا مثلاً خودتان به این جاها سفر کرده اید؟ به نظرتان کدام فصل این کشور زیباتر است؟ مردمشان را چطور دیدید؟ آیا می توانستید با آنها به زبان کره ای صحبت کنید یا آنها زبان شما را بلد بودند؟ نظراتتان را بصورت کامنت برای ما بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

درست است که بازار سیم کارت مانند بازار گوشی هوشمند دچار چشم تو چشم هایی از قبیل خط دائمی و 0912 و رند بودن شماره میباشد و خیلی از افراد به دلیل رند نبودن شماره ی خود و نداشتن کلاس اجتماعی اقدام به تعویض آن میکنند اما باز هم این تعویض خط ها به بازار تلفن های همراه هوشمند نمیرسد چرا که یک فرد در طول عمر خود نهایتا سه یا چهار بار اقدام به تعویض سیم کارت خود میکند همچنین به هنگام به سرقت رفتن سیم کارتمان به راحتی میتوانیم اقدام به دریافت آن از دفاتر پیشخوان دولت کتنیم بنابراین و با این محاسبات ذخیره سازی لیست مخاطبین بر روی سیم کارت کار عاقلانه ای میباشد

 

 

 

حافظه رم دستگاه

 

حافظه رم که تقریبا مانند حافظه گوشی هوشمند شما می باشد، معمولا به عنوان یک روش مطمئن و امن شناخته نمی شود، درست است که این فضا محدودیت های فضایی سیم کارت را ندارد، ولی با استفاده از آن، امکان نمایش این لیست در تلفن های همراه دیگر وجود دارد.

 

اکانت گوگل

 

اکانت گوگل هم به عنوان یک فضای گسترده برای ذخیره سازی لیست مخاطبان، بخش مناسبی است که به راحتی می تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. البته این بخش امکان دسترسی به لیست مخاطبان را به تمام دستگاه هایی که به اکانت گوگل شما دسترسی داشته باشند را فراهم می کند، بنابراین لازم است کاربران در صورت استفاده از این فضا، دقت و هوشیاری بیشتری را برای محافظت از این فهرست داشته باشید.

 

سیم کارت گوشی هوشمند

 

سیم کارت ها معمولا اولین و مهم ترین بخش ذخیره سازی فهرست مخاطبان می باشند. با توجه به این که همیشه امکان انتقال لیست مخاطبان با تغییر دستگاه برای افراد مهیا بوده و عملا کاربران، مخاطبان خود را از قبل به صورت ذخیره در تلفن جدید خواهند داشت، سیم کارت ها از اولویت های لیست ذخیره سازی کاربران می باشند. البته با توجه به محدود بودن فضای ذخیره سازی سیم کارت ها، وارد کردن نام های طولانی و کامل بعضی از مخاطبان در این بخش وجود ندارد که همین نکته کوچک از مهمترین معایب این فضای ذخیره سازی می باشد.

 

 

 

 

 

حافظه گوشی هوشمند

 

حافظه هر تلفن به عنوان یک فضای گسترده قابل دسترس، یکی از بخش های مهم ذخیره سازی لیست مخاطبان می باشد که از محدودیت های سیم کارت به دور بوده و امکان ذخیره سازی نام های طولانی را به کاربر می دهد. تنها ایراد این بخش این است که در صورت تغییر تلفن همراه هوشمند خود، لیست مخاطبان در دستگاه جدید به نمایش در نخواهد آمد.

ذخیره سازی مخاطبان در حافظه گوشی هوشمند به این معناست که این اطلاعات در سیم کارت موجود نبوده و برای برقراری تماس، اطلاعات از حافظه گوشی خوانده می شود که در صورت تعویض گوشی هوشمند، کاربر برای دسترسی به این فهرست دچار مشکل می شود. در چنین مواقعی که افراد بنا به هر دلیلی نیاز به انتقال لیست مخاطبان از حافظه به بخش های دیگر پیدا می کنند؛ مطمئنا مهمترین دغدغه اشخاص، امنیت و انتقال کامل این لیست می باشد.

در چنین زمان هایی کاربران می توانند در صورت تمایل، فهرست مخاطبان را به حساب گوگل خود انتقال دهند که در این صورت بدون تغییر نام مخاطبان، امکان انتقال کامل این فهرست به تمامی دستگاه هایی که به حساب کاربری شخص دسترسی داشته باشند، فراهم می شود.

انتقال فهرست مخاطبان به سیم کارت نیز یکی دیگر از روش های کاربردی می باشد که در صورت صرف نظر از فضای محدود سیم کارت، از امنیت بیشتر و دسترسی آسان تری برخوردار است.

 

 برای انتقال مخاطبان به سیم کارت کاربران لازم است مراحل ذیل را رعایت نمایند:

 

·       ابتدا به لیست مخاطبان وارد شوید.

·       در قسمت تنظیمات لیست مخاطبان، آیکون سه نقطه یا سه خط را که در بالای لیست مخاطبان قرار دارد، انتخاب کنید.

·       در این قسمت، مدیریت مخاطبان یا Manage Contacts را کلیک کنید.

·       در این بخش گزینه انتقال مخاطبان یا Move Contacts را انتخاب کنید.

·       سپس با انتخاب تلفن یا Phone، مبدا انتقال مخاطبان را مشخص کنید.

·       اگر قصد انتقال کلیه مخاطبان را دارید، حال لازم است گزینه همه یا All را که در بالای صفحه وجود دارد، انتخاب کنید، در غیر این صورت بعد از انتخاب تک تک مخاطبان، گزینه انجام شود یا Done را در پایین صفحه کلیک نمایید.

·       سپس به بخش ذخیره سازی لیست مخاطبان برگشته و سیم کارت 1 یا Sim1 را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورتی که گوشی هوشمند شما دو سیم کارته می باشد، باید در این بخش سیم کارت مد نظر خود را مشخص نمایید.

·       سپس گزینه انتقال مخاطبان یا Move را کلیک کنید.

·       در این مرحله یک پیام اخطار مبنی بر محدود بودن فضای ذخیره سازی سیم کارت مشاهده خواهید کرد که به شما یادآوری می کند در صورت انتقال لیست، کاراکترهای اضافی نام مخاطبان حذف خواهد شد. در صورتی که با این پیام مشکلی ندارید، گزینه ادامه یا Continue را انتخاب کنید.

·       در نهایت با انتخاب گزینه انتقال یا Move ، فهرست مخاطبان خود را از حافظه به سیم کارت انتقال دهید.

 

در صورتی که فهرست مخاطبان شما طولانی می باشد، اندکی تامل بفرمایید تا انتقال به صورت کامل انجام شود.

 

آنچه که همواره در نقل و انتقال اطلاعات موجود در هر گوشی هوشمند مهم و ضروری به نظر می رسد، لو نرفتن اطلاعات است که دقت نظر و هوشیاری کامل کاربران را می طلبد. بنابراین لازم است که در صورت تعویض گوشی، دقت نمایید که گوشی هوشمند شما به حساب گوگل متصل نباشد. البته برای حفظ امنیت مخاطبان نیز بهتر است چک کنید که لیست مخاطبان را از دستگاه حذف کرده باشید.

 

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , همراه اول , ایرانسل , رایتل , رندباز , انقال مخاطبین , ذخیره سازی مخاطبین ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بازیابی سیم کارت گمشده

 

اینکه سیمکارت نیز بتواند روزی دردسرساز شود در نگاه اول عجیب بنظر میرسد اما اگر بخواهیم کمی دقیق به ماجرا نگاه کنم کاملا منطقی میباشد چراکه همین سیم کارت چند سانتی متری توانسته بخش قابل توجهی از شکایات و پرونده های دادگاهی رو به خودش اختصاص بده افراد سواستفاده گر و مریضی که در پی آزار و اذیت و از بین بردن آرامش افرادن با سیم کارت ها گم یا به سرقت رفته ی مسدود نشده هدف خود را دنبال میکنند بی آنکه ذره ای آسیب ببینند چرا که سیم کارت به نام آنها نیست و در صورت شکایت نامی از آنها هویدا نمی شود البته درست است که با پیگیری های بیشتر شخص سواستفاده گر نیز پیدا میشود اما بازهم دردسرهای زیادی برای صاحب سیم کارت به وجود میاید بنابراین ما در این محتوا طریقه مسدودسازی سیم کارت رو برای شما بیان میکنیم

 

 

با این تفاسیر در صورت سرقت یا گم شدن سیم کارت چه باید کرد؟

 

مهمترین و اولین اقدام در زمانی که سیم کارتتان را پیدا نمی کنید، مسدود کردن شماره و تهیه سیم کارت جدید با شماره قبلی تان می باشد.

 

سیم کارت ایرانسل

 

در صورت مفقود شدن سیم کارت ایرانسل می توانید به روش های زیر اقدام کنید:

 

1.     به صورت آنلاین با اپلیکیشن "ایرانسل من"

 

اگر از قبل شماره سیم کارت گم شده یا سرقت شده را در گوشی دیگری در برنامه "ایرانسل من" ثبت نام کرده اید، اکنون به راحتی و صد در صد رایگان می توانید آن را به صورت موقت مسدود کرده و جلوی سوء استفاده سودجویان را بگیرید.

برای این کار در صورتی که سیستم عامل گوشی هوشمند شما اندروید باشد، در صفحه اصلی اپلیکیشن، گزینه "حساب من"، سپس گزینه "خدمات سیم کارت" را انتخاب کنید، در این قسمت  در بخش " مسدودیت/ رفع مسدودیت" باید علت مسدود شدن را انتخاب کنید.

 

علت مسدود شدن :

 

·        دستگاه تلفن همراه / سیم کارتم را گم کرده ام.

·        درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم.

در صورتی که گزینه قطع موقت سیم کارت را انتخاب کنید، بعدا می توانید با تماس با مرکز تماس ایرانسل نسبت به وصل مجدد آن اقدام کنید.

البته این خدمات هنوز در نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من برای کاربران فضای ios فعال نشده است.

 

2.     تماس با مرکز تماس ایرانسل

 

کاربران می توانند با تماس با مرکز تماس ایرانسل درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه سیم کارتشان را بدهند که البته برای دریافت سیم کارت، لازم است به صورت حضوری به مرکز خدمات یا نمایندگان ایرانسل مراجعه کنند.

برای این کار با یک خط ایرانسلی با شماره 700 تماس بگیرید و یا شماره 0937700000 را از خط غیر ایرانسل شماره گیری کنید.

این روش که 5000 تومان هزینه دارد، فقط به مالک سیم کارت ارائه می شود که مالک می تواند بعد از دریافت سیم کارت برای رفع مسدودی مجددا با شماره های ذکر شده تماس بگیرد.

 

پیدا کردن شماره سیم کارت

 

شاید برای شما هم پیش بیاید که شماره سیم کارتتان را فراموش کرده باشید که در این صورت بهترین روش این است که سیم کارتتان را در یک گوشی گذاشته و با یک خط دیگر تماس بگیرید.

 

ولی اگر خط ایرانسلتان شارژ نداشته باشد، راه حل چیست؟

 

·        شماره گیری کد #91* و #1*2*780* شماره سیم کارت ایرانسل بر روی گوشی نمایش داده می شود.

·        مشاهده سیم کارت با گوشی هوشمند

 

گوشی های اندرویدی

 

در بخش تنظیمات گزینه About Device را انتخاب و در بخش Phone Number شماره خود را مشاهده کنید.

 

گوشی های آیفون

 

در قسمت Contacts یا مخاطبین و بخش My Card یا سیم کارت من شماره را ببینید. البته می توانید وارد تنظیمات گوشی شده و در قسمت Phone و بخش My Number شماره را ببینید.

 

پیدا کردن شماره سیم کارت اینترنت ثابت

 

در صورت فراموش کردن شماره سیم کارت ثابت می توانید در اپلیکیشن "ایرانسل من " نسخه PWA شماره را بازیابی کنید و یا با تماس با کارشناسان ایرانسل این کار را انجام دهید.

 

برای تهیه شناسه TDLTE:

 

·        اپلیکیشن ایرانسل من

 

کاربران فضای اندروید، بعد از ورود به برنامه در پایین صفحه در قسمت "اضافه کردن حساب "گزینه" انتخاب حساب " را کلیک کرده و بخش "شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام " را انتخاب کنند.

کاربران فضای ios به آدرس my.irancel.ir مراجعه کرده و گزینه" شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام "را انتخاب کنند.

 

·        کد دستوری

 

شماره گیری کد دستوری #8*8*555* که مخصوص مشترکین حقیقی بوده و دانستن شماره ملی مالک و کد IMEI دستگاه الزامی می باشد. 

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , همراه اول , ایرانسل , رایتل , رندباز , مسدودشدن سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

امپراطور ژاپن به رسم سالیانه ایی که دارد از همه ی نقاشان دنیا دعوت می کند که به مراسم او بروند و بهترین نقاشی های خود را بکشند. پادشاه خود هم یک نقاش توانمند است و برای همین نقاشی را بسیار دوست میدارد و سعی میکند که بهترین کسی که نقاشی را می کشد جایزه دهد

هر سال با فرا رسیدن بهار و شکوفه زدن غنچه ها گیلاس فضا بسیار فضای جذاب و زیبایی برای پیاده روی و قدم زدن هستش

امپراطور هم هر سال در باغ بزرگ گیلاس خود شروع به قدم زدن میکنه و این فرصت مناسبی برای نقاشان هستش تا بتونن در بهترین نقطه از امپراطور قرار بگیرند و نقاشی امپراطور رو بکشن…

اجزای بازی:

60 عدد کارت

7 عدد مهره

زمین بازی

نحوه انجام بردگیم ساکورا SAKURA :

به هر بازیکن 5 کارت داده میشه که بازیکنا میتونن با اون در برد بازی حرکت کنن و یا امپراطور رو روی برد بازی حرکت بدن…

در هر دور بازی، بازیکنان یک کارت از دست خود بازی کرده که این کارت ها دو قابلیت دارند:

  • خود بازیکن رو جا به جا میکنن

  • امپراطور رو جابجا میکنن

به این نکته هم توجه داشته باشین که بعد از رو شدن کارت ها توسط همه افراد کمترین عدد رو شده از روی کارت نفر اول شروع کننده بازی خواهد بود و اول قابلیت کارت نفر اول اجرا و اعمال میشه…

در طول بازی این احتمال وجود داره که بازیکنا حتی از روی هم بپرن و این یه چیز عادیه…

بازی کارتی ساکورا SAKURA در سال 2018 به بازار جهانی عرضه شد و گروه آکو این بازی رو باگردانی کرده و از ابتدای سال 1400 ایرانی ها هم میتونن از تجربه این بازی لذت ببرن…

 



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه یه شبه پولدار شدن آرزوی همه مردم جهان است ولی این آرزو خیلی سخت است و حتی غیر ممکن.در جامعه امروزی که اختلافات طبقاتی زیاد شده که مردمی که از نظر مالی مشکل دارن حاضر هستن هر کاری بکنند تا پولدار شوند فیلم  کره ای بازی ماهی  مرکب که این روز ها ها سر و صدا کرده است این مسئله رو به خوبی نشان داده است..

این مجموعه بر روی مسابقه ای تمرکز می کند که در آن 456 بازیکن، از قشرهای مختلف اجتماعی -اما هر کدام بدهکار- به صورتی باور نکردنی در بازی هایی با عواقب مرگبار ایفای نقش می کنند تا برنده مبلغ 45.6 میلیارد پوند جایزه شوند!! هوانگ این ایده را بر اساس مبارزات اقتصادی خود در اوایل زندگی و همچنین اختلاف طبقاتی موجود در کره جنوبی نوشته است. گرچه در این فیلمنامه در سال 2008 نوشته شده، اما از طرفی هم هوانگ نتوانست پشتیبانی برای فیلمنامه خود پیدا کند و هم شرایط اجتماعی طوری بود که این داستان نامانوس و غیرواقعی را نمی پذیرفت. تا اینکه حدود 10 سال بعد، در سال 2019 مورد توجه بخش توسعه برنامه های خارجی Netflix قرار گرفت. هوانگ هر 9 قسمت را خودش نوشته و کارگردانی کرده است.

 

 

بازی مرکب

 

خلاصهٔ داستان:

سونگ گی هون راننده ای است که از همسرش جدا شده و بدهی زیادی دارد. او برای بازی کردن در مجموعه ای از بازی های کودکان دعوت شده و به او وعده داده شده که در صورت برنده شدن، جایزه نقدی زیادی دریافت خواهد کرد. با پذیرش این پیشنهاد، او به مکانی نامعلوم منتقل می شود و خود را در میان 455 بازیکن دیگر می بیند که همگی بدهی های کلانی دارند. این بازیکنان می فهمند که حالا مجبور به ادامه این وضعیت هستند در حالی که همیشه تحت مراقبت افرادی هستند که ماسک به صورت زده اند و لباس سر تا پا صورتی پوشیده اند و آنچه بازی نامیده می شود توسط شخص جلودار نظارت می شود. بازیکنان به زودی این را هم متوجه می شوند که باخت در این بازی ها منجر به مرگ آنها می شود و هر مرگ 100 میلیون پوند به جایزه بزرگ اضافه می کند!! گی-هون با بازیکنان دیگر از جمله دوست دوران کودکی اش چو سانگ وو متحد می شود تا سعی کند از پیچ و خم های فیزیکی و روانی این معرکه جان سالم به در ببرد.

بازی ماهی مرکب

 

بازیگران اصلی:

اعداد داخل پرانتز نشان دهنده شماره اختصاص داده شده به شخصیت ها در فیلم است.

لی جونگ جه در نقش سونگ گی هون (456)، راننده و معتاد به قمار است. او با مادرش زندگی می کند و در تلاش است تا مخارج دخترش را تأمین کند. او برای تسویه بدهی های زیاد خود در بازی شرکت می کند.

پارک هه سو در نقش چو سانگ وو (218)، سرپرست تیم سرمایه گذاری در یک شرکت اوراق بهادار است. او جوانتر از گی هون است و دانشجوی با استعدادی بوده که در دانشگاه ملی سئول تحصیل کرده، اما اکنون به دلیل سرقت پول از مشتریانش تحت تعقیب پلیس است.

جونگ هو یون در نقش کانگ سائ بایوک (067)، فراری اهل کره شمالی که برای پرداخت هزینه های یک دلال وارد بازی می شود تا بقیه اعضای خانواده خود را که هنوز در آن سوی مرز هستند پیدا کند.

او یونگ سو در نقش او ایل نوم (001)، پیرمردی با تومور مغزی که به این معرکه آمده تا در دنیای خارج انتظار مرگ را نکشد.

هئو سون ته در نقش جانگ دوک سو (101)، گانگستری که برای تسویه بدهی های عظیم قمار خود وارد بازی می شود.

آنوپام تریپاتی در نقش عبدالعلی (199)، کارگر خارجی از پاکستان که پس از امتناع کارفرما از پرداخت حقوق ماهانه وی، برای هزینه های خانواده اش وارد بازی می شود.

کیم جو ریان در نقش او ایل نایو (212)، زنی مرموز که ادعا می کند فقیر است و فرزندش را به تنهایی بزرگ می کند.

وای ها جون در نقش هوانگ جون هو، یک افسر پلیس که به عنوان نگهبان برای پیدا کردن برادر گمشده خود وارد بازی می شود.

 

بازی ماهی مرکب

ساخت فیلم:

همانطور که گفته شد، هوانگ در سال 2008 هنگامی که در وضعیت بد مالی قرار داشته روی این فیلمنامه کار کرده است، یعنی وقتی که کتاب هایی مانند بازی دروغگو و آخرالزمان قمار: کایجی را می خوانده. هوانگ همان زمان درباره این داستان گفته "درک آن بسیار دشوار است و [خود داستان] عجیب است ". او همچنین گفته: "من می خواستم داستانی بنویسم که تمثیلی یا افسانه ای در مورد جامعه سرمایه داری مدرن باشد، چیزی که یک رقابت شدید را به تصویر میکشد، تا حدودی مانند رقابت شدید زندگی. اما من می خواستم که از شخصیت هایی استفاده کنم که همه ما در زندگی واقعی ملاقات کرده ایم."

در دهه 2010، Netflix شاهد رشد چشمگیری در تعداد مخاطبان خارج از آمریکای شمالی بود و شروع به سرمایه گذاری در تولیدات سایر مناطق از جمله کره کرد. در سال 2019 نتفلیکس به فیلمنامه هوانگ علاقه مند شد و در سپتامبر همان سال اعلام کرد که آنها کار هوانگ را به صورت یک سریال تولید می کنند.

هوانگ در مورد بازگشت خود به پروژه گفته: "این یک داستان غم انگیز است. اما دلیل بازگشت من به پروژه این است که جهان 10 سال پس از آن به مکانی تبدیل شده است که این داستانهای باورنکردنی نزاع برای بقا بسیار مناسب هستند، و من فهمیدم که این زمانی است که مردم این داستانها را جذاب و واقع بینانه می نامند."

هوانگ معتقد است که همه گیری COVID-19 در سال 2020 و 2021 بر نابرابری اقتصادی بین طبقات اجتماعی در کره جنوبی تأثیر گذاشته می گوید "همه این نکات این داستان را در مقایسه با یک دهه قبل برای مردم واقع گرایانه کرده است".

باور آن بسیار دشوار است ولی در طول 10 سال جهان و مردم، آن چنان تغییر کرده اند که آنچه تا چند سال پیش برای مردم "غیرقابل باور" و حتی "اغراق آمیز" بود، حالا با عنوان "واقع بینانه" توصیف می شود. مشکلات را آنچنان بر  جوامع مستولی کرده اند که مردم حاضرند جان خود را به خطر بیندازند یا جان دیگران را بگیرند ولی به هدف برسند و بیننده انقدر غرق در نقشها و نور و تصاویر شده که این سوال اولیه را فراموش کرده که این قرار بود یک بازی باشد...

 



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

با توجه به اینکه تمامی وسایلی که ما به طور دائم و روزمره ازان استفاده میکنیم ثابت نبوده و دچار تغییر و پیشرفت میشوند از سیم کارت ها نیز انتظار میرود بتوانند تغییر و یا پیشرفتی در خود ایجاد کنند هرچند که تمامی افراد فارغ از بح اپراتور از ماهیت خود سیم کارت ها راضی هستند و کمتر کسی گلایه ای سیم کارت دارد بنابراین روند تغییر سیم کارت به نسل بعدی خود به معنای وجود نقض نیست بلکه به معنای بهتر شدن عملکرد آن و اضافه شدن امکاناتی میباشد

 

eSIM یا (Embedded SIM) به معنی"سیم جاسازی شده" نخستین بار از سال 2017 پا به عرصه تکنولوژی نهاد. این قطعه دیجیتالی که از تمام استانداردها و فناوریهای سیم کارت های قدیمی پشتیبانی می کند، بیشتر در گوشی های هوشمند نسل جدید؛ فرستنده های از راه دور مانند بی سیم و واکی تاکی و یا گجت های هوشمند مانند ساعت و لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از سیم کارت (Subscriber Identity module) به معنی "ماژول شناسایی مشترک" تقریبا به 25 سال قبل بر می گردد و در طول این سالها، مهمترین تغییر صورت گرفته در اندازه و ابعاد این وسیله کوچک بوده است که با پیشرفت تکنولوژی روز به روز کوچکتر گردیده است. با روی کار آمدن گجت هایی که امکان استفاده از سیم کارت را داشتند، سیم کارت های امروزی دیگر پاسخگوی تمام نیازهای دنیای تکنولوژی نبوده و این ماژول های کوچک، در مقایسه با گجت های امروزی باز هم بزرگ بودند. بنابراین دنیای فناوری این بار شاهد ظهور قطعه دیجیتالی کوچکی بود که علاوه بر کاربرد گسترده، جایگزین مناسبی نیز باشند.

eSIM که شباهت بسیار زیادی به سیم کارت های قدیمی دارد با ابعاد بسیار کوچکتر، ظرفیت استفاده در دستگاههای اکوسیستم اینترنت اشیا را متحمل می شود.

 سیم کارت های قدیمی از دو بخش پوسته و بخش فلزی تشکیل می شوند که اطلاعات درون حافظه سیم کارت قرار گرفته و با یک شماره منحصر بفرد از طریق اپراتور اصلی قابل شناسایی است که امکان استفاده از خدمات تماس و اینترنت را به کاربر می دهد. در عوض سیم کارت های الکترونیکی، بر روی مادر بورد گوشی هوشمند یا گجت نصب شده که به کمک آن اطلاعات تمامی دکل های مخابراتی به برد دستگاه منتقل شده و به کاربر این امکان را می دهد تا اپراتور بی سیم، داده یا برنامه خدمات را از طریق نرم افزار تغییر دهد.

برای فعال سازی سیم کارت eSIM لازم است، ابتدا با بخش پشتیبانی اپراتور تماس گرفته و درخواست اختصاص شماره به سیم کارت خود را مطرح کنید، سپس مخابرات، بارکد QR را به ایمیل شما ارسال کرده و شما با اسکن این QR می توانید بعد از راه اندازی شماره؛ وارد پنل کاربری خود شده و به اطلاعات دسترسی یابید. این شیوه خرید و فعال سازی که کاملا به صورت مجازی بوده و حضور افراد در شرکت مخابراتی را از بین می برد، بسیار آسان تر و سریعتر از خرید سیم کارت های قدیمی می باشد.

استفاده از این سیم کارت که تداخلی با ارتباطات مخابراتی ندارد، مانند هر وسیله دیگری دارای معایب و مزایایی می باشد که آگاهی از آنها در به کارگیری بهتر این فناوری کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

eSIM و جهان پیش رو

 

نخستین بار شرکت اپل در گوشی های هوشمند خود مانند آیفون 12 و آیفون 11 از این فناوری استفاده کرد و رفته رفته کمپانی های دیگر مانند سامسونگ نیز به ارائه دهندگان این سیستم پیوستند. در ایران نیز شرکت ایرانسل اولین شرکتی که از سال 96 نسخه آزمایشی eSIM را امتحان کرد و امروزه تاحدودی امکان پشتیبانی از این تکنولوژی در کشور فراهم است که البته امیدواریم به زودی، شاهد بهره مندی کامل کاربران از این تکنولوژی باشیم.

 هم اکنون در مشخصات برخی از لپ تاپ های برندهایی مانند سامسونگ، ایسر، دل، اچ پی، لنوو، ایسوس و مایکروسافت پشتیبانی از این فناوری دیده می شود. کارشناسان پیش بینی می کنند که در آینده ای نه چندان دور همه گوشی های هوشمند و تبلت ها از eSIM پشتیبانی می کنند. چرا که eSIM انعطاف پذیری بیشتری در مدیریت خدمات داشته و برخی از پروژه های نظامی مانند هواپیمای بی سرنشین، ردیاب های مکان یابی و حسگر های حرارتی با استفاده از آن راحت تر انجام می پذیرد.

مشخص است که استفاده از این تکنولوژی علاوه بر مجهز بودن گجت ها به سخت افزار داخلی، احتیاج به بسترسازی های پیشرفته نیز داشته تا کاربران بتوانند با در نظر گرفتن شرایط و استانداردهای مد نظر از پتانسیل بالای این فناوری بهره مند گردند.

 

معایب

 

·  در حال حاضر استفاده از این تکنولوژی گران قیمت است و دستگاه هایی که مجهز به این تکنولوژی هستند، قیمت نسبتا بالایی دارند.

·  برای انتقال اطلاعات تماس به دستگاه دیگر، باید اطلاعات را ابتدا آپلود، سپس به دستگاه دیگر دانلود کنید.

·  در حال حاضر به علت آماده نبودن بستر و زیر ساخت های استفاده از این تکنولوژی مشکلات مختلفی مانند کیفیت و سرعت اینترنت و مکالمات وجود دارد.

·  سیم کارت های فیزیکی قابل تعویض می باشند، ولی eSIM قابلیت جابجایی ندارد؛ یعنی سیم کارت با گجت یکپارچه شده و قابل جدا شدن نمی باشد.

·  برای جلوگیری از ردیابی، کاربران می توانند سیم کارت های قدیمی خود را از دستگاه خارج کنند، ولی این امکان در eSIM وجود ندارد.

 

مزیت

 

·  مهمترین مزیت eSIM ابعاد بسیار کوچک و کاربردی آن است.( تقریبا 30 میلی متر مربع )

·  حافظه درونی سیم کارت های قدیمی بین 8 تا 256 کیلوبایت ( بیش از 250 شماره تلفن ) می باشد، ولی eSIM با ظرفیت نامحدود، امکان ذخیره سازی نامحدود اطلاعات را دارد.

·  eSIM امکان ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری که بسیار ایمن تر است را دارا می باشد.

·  در گوشی های فعلی سخت افزاری برای نصب و قرار گرفتن سیم کارت وجود دارد که در صورت جایگزینی با eSIM ، این قطعات حذف شده و امکان جایگزینی قطعات جدید وجود خواهد داشت که در نتیجه می توان  دستگاهی با قطر نازک تر و ظاهری ظریفتر داشت.

·  در eSIM برای تغییر اپراتور یا شماره نیازی به تعویض سیم کارت نیست و این کار به صورت مجازی صورت خواهد گرفت. بنابراین در مسافرت های خارجی نیز نیازی به تهیه سیم کارت جدید نخواهید داشت.

·  در eSIM استفاده همزمان از چند اپراتور بدون استفاده از سیم کارت جداگانه فراهم است.

·  در eSIM تغییر سیم کارت بدون نیاز به وسایل جانبی صورت می گیرد.

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت ایرانسل , ایرانسل , سیم کارت رند ایرانسل , فناوری eSIM ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در حالت لی عموم افراد در صورت خرابی گوشی خود یا پاسخگو نبودن مواردی همچون سیستم عامل کیفیتدوربین قدرت باتری و.. با نیازهای روزمره شان اقدام به تعویض گوشی هوشمند خود میکنند و اگر گوشی قدیمیشان بتواند از عهده ی مصارف روزانه ی کاربر بربیاید دست به تعویض گوشی نخواهند زد اما در این میان افرادی هستند که هرساله با توجه به بازای گوشی های هوشمند گوشی خود را تعویض کرده و این کار به صورت روتین برایشان ادامه دارد و به طور مداوم د حال مقایسه ی گوشی های هوشمند با یکدیگر می باشند برای این افراد که میتوان به طور اغراق آمیر گفت معتادان بازار گوشی های هوشمند هستند مراسم های رونمایی برندهای مختلف اهمیت خاص و ویژه ای دارد 

 

 

که در اینجا به معرفی اختصاری برخی از این محصولات می پردازیم:

 

1 .      گوشی هوشمند Moto G 31

 

قرار است شرکت موتورولا در ماه اکتبر سال جاری گوشی هوشمند Moto G31 را اه اندازی کند. این گوشی هوشمند میان رده که از گواهینامه های بین المللی همچون NCC ، Wifi Alliance، NBTC و .... برخوردار است، با صفحه نمایش حفره دار و باتری 4850 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 10 وات ، ممکن است به زودی روانه بازارهای جهانی گردد. این دستگاه مجهز به دوربین سه گانه است که با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی هدایت می شود.    2.     گوشی هوشمند iQoo Z5x

 

گوشی هوشمند iQoo Z5x که قرار است به زودی وارد بازار چین گردد از محصولات شرکت iQoo می باشد. از جزئیات و مشخصات این گوشی هوشمند اطلاع دقیقی در دست نیست، ولی شنیده ها حاکی از آن است که این محصول در همین ماه میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

آنچه که پیش ازین در مورد این دستگاه در لیست کنسول Play Google منتشر شده بود، بیان می کند که این گوشی هوشمند با صفحه نمایش حفره دار و رزولوشن فول اچ دی پلاس از 8 گیگابایت رم برخوردار است که از تراشه Dimensity 900 مدیاتک پشتیبانی می کند.

 

 

 

3.     گوشی هوشمند Asus 8Z

 

گوشی هوشمند Asus 8Z از خانواده Asus Zenfone 8 می باشد که در ماه می میلادی به بازار عرضه شد. بر اساس تایید رسمی شرکت ایسوس، این گوشی هوشمند قرار است با صفحه نمایش 5.9 اینچی و رزولوشن فول اچ دی پلاس به زودی وارد بازار هند گردد. گوشی هوشمند Asus 8Z که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 پشتیبانی می کند از 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است.

 

4.     گوشی هوشمند Honor 50

 

گوشی هوشمند Honor 50 که قرار است در تاریخ 26 اکتبر سال جاری روانه بازار های اروپا گردد، در ژوئن امسال در بازارهای چین عرضه گردید. در حال حاضر شرکت آنر در تلاش است تا با عرضه این محصول در بازارهایی خارج از بازار چین، به انتشار جهانی این محصول دست یابد.

Honor 50 با صفحه نمایش 6.57 اینچی OLED و نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز به تراشه Snapdragon 778G می باشد که با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از محصولات بسیار خوب شرکت آنر است. بعلاوه، این گوشی هوشمند دارای دوربین چهارگانه با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی برای عکسبرداری ماکرو و عمق مناسب می باشد.

 

5.     گوشی هوشمند Jiophone Next

 

گوشی هوشمند Jiophone Next ، محصول فوق العاده ارزان قیمت و مقرون به صرفه شرکت چند صنعتی و هندی رلیانس (Reliance) است که با صفحه نمایش اچ دی پلاس قرار بود در ماه سپتامبر روانه بازارهای هند گردد، ولی رونمایی از آن بر اساس اعلام شرکت سازنده، به جشن ملی دیوالی موکول شده است. با توجه به این که شروع جشن دیوالی در هفته اول ماه نوامبر خواهد بود، انتظار می رود در پایان اکتبر این گوشی هوشمند را در بازارها ببینیم.

این گوشی هوشمند با 3 گیگابایت رم و دوربین 13 مگاپیکسلی omnivision در پنل پشتی و دوربین 8 مگاپیکسلی از پردازنده Mobile Platinum Qualcomm 215 در محیط Android 11 پشتیبانی می کند.

 

6.     گوشی هوشمند گوگل پیکسل 6

 

یکی از محصولات پرچمدار شرکت گوگل که قبلا توسط این شرکت معرفی شده بود، گوشی هوشمند گوگل پیکسل 6 است که تا به امروز تاریخ عرضه دقیقی برای آن اعلام نشده است و انتظار می رود تا پایان اکتبر سال جاری روانه بازار گردد.

نسخه پیکسل 6 این گوشی هوشمند از صفحه نمای 6.4 اینچی و فول اچ دی از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است که سیستم دوربین دوگانه دارد ولی نسخه Pixel 6 Pro دارای پنل 6.7 اینچی QHD+ با نرخ تازه سازی 120 هرتزی می باشد که از تنظیم دوربین سه گانه برخوردار است. در خصوص پردازنده این گوشی هنوز خبر موثقی منتشر نشده ولی انتظار می رود از چیپست Exynos 9855 برخوردار باشد.

 

7.     گوشی هوشمند Tecno camon 18

 

گوشی هوشمند چینی Tecno camon 18 که انتظار می رود تا پایان سال جاری روانه بازار گردد، گفته می شود در محیط اندروید 12 اجرا می شود و از تراشه Mediatek G96 برخوردار است. البته آنچه که در این گوشی چشمگیر می باشد، دوربین فوق العاده آن است که با قابلیت زوم 60، دارای یک تثبیت کننده شبیه به Gimbal بوده که ویدئویی روان را ارائه می کند و از قابلیت بزرگنمایی قابل ملاحظه ای برخوردار است.
8 .     گوشی هوشمند Realme GT Neo 

 

گوشی هوشمند Realme GT Neo 2 با صفحه نمایش 6.62 اینچی AMOLED و رزولوشن فول اچ دی پلاس، در سپتامبر امسال در چین معرفی شده و قرار است در ماه اکتبر روانه بازارهای هند گردد.

پردازنده این گوشی هوشمند Qualcomm Snapdragon 870 می باشد که از 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 برخوردار است. این دستگاه در پنل پشتی از دوربین سه گانه 64 مگا پیکسلی و از یک لنز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره مند است.

 

9.    گوشی هوشمند OnePlus 9RT

 

شایعات زیادی در مورد محصول جدید شرکت چینی OnePlus و زمان عرضه آن وجود دارد که هیچ گاه مورد تائید رسمی این شرکت قرار نگرفته است. ولی این محصول جدید با نام OnePlus 9RT انتظار می رود تا پایان ماه جاری میلادی در بازارهای مناطق آسیایی مانند هند و مالزی عرضه گردد.

گوشی هوشمند OnePlus 9RT با صفحه نمایش 6055 اینچی AMOLED و نرخ نوسازی 120 هرتزی، یک پرچمدار سطح ابتدایی است که از 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره مند است. اگر چه پیرامون نوع چیپست استفاده شده در این گوشی هوشمند شایعاتی وجود دارد، ولی انتظار می رود که این گوشی هوشمند از یک تراشه میان رده با یک دوربین 16 مگاپیکسلی در پنل جلویی و از یک دوربین چهارگانه 50 مگاپیکسلی در پنل پشت برخوردار باشد.



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

قیمت روزافزون گوشی های هوشمند صدای خیلی از افراد را درآورده است چراکه کمپانی های مختلف گوشی هوشمند مانند اپلسامسونگ و… مدام و به طور مستمر در حال تولید نسخهی جدیدی از خانواده ی خود هستند که قطع به یقین قسمت بالاتری نسبت به سری های قبلی خانواده ی خود دارد درست است که طراحی این گوشی ها هر بار متفاوت است اما این برای ترغیب کاربران برای پرداخ تهزینه های سنگین گوشی های هوشمند کافی نیست و به همین علت کمپانی ها به اقدامات دیگری روی آورده اند که هریک جذابیت ویژه ی خود را دارد

تکنولوژی CAR KEY شرکت اپل، با امکان باز کردن قفل ماشین با استفاده از گوشی های هوشمند آیفون و اپل واچ ، قابلیتی است که روی خودروهای سازگار با NFC کار خواهد کرد و نیاز به هیچگونه اتصال شبکه ای نخواهد داشت.

تکنولوژی کلیدهای دیجیتال که برای نخستین بار توسط شرکت اپل در سال 2020 از آن رونمایی شد، یکی از این فناوری های پر فایده است که احتمال سهل انگاری و مشکلات پیش روی افراد پر مشغله را بسیار کم می کند.

شرکت کره ای سامسونگ نیز تلاش کرده است تا از این عرصه عقب نمانده و گوشی های هوشمند جدیدش را در حالی به بازار عرضه کرده است که مجهز به این سرویس جذاب می باشند. گوشی های هوشمند گلکسی S 21 یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت می باشد که از قابلیت کلید دیجیتال خودرو پشتیبانی می کند.

قابلیت CAR KEY گوشی های هوشمند سامسونگ که در حال حاضر تنها در خودرو جنسیس GV 60 از آن پشتیبانی می شود، به کاربران این امکان را می دهد تا بدون بیرون آوردن گوشی از جیب، در ماشین خود را قفل یا باز کند. البته امکان روشن کردن خودرو، تنظیم صندلی ها، آینه ها و گزینه های دیگر نیز با در دست داشتن گوشی به راحتی فراهم می شود.

شرکت سامسونگ بیان کرده است که تراشه eSE از کلیدهای دیجیتال که در سامسونگ پس (Samsung Pass) ذخیره شده است، محافظت خواهد کرد و این کلیدها با استفاده از اپلیکیشن دانلود شده در محیط اندروید 11 قابل اشتراک گذاری با افراد دیگر می باشند.

گوشیهای هوشمند دیگر شرکت سامسونگ مانند گلکسی نوت 20 اولترا، گلکسی زد فولد 2 و 3 ، گلکسی S 21 + ، گلکسی S 21 اولترا که از قابلیت NFC و فناوری UWB پشتیبانی می کنند، مجهز به فناوری کلید دیجیتال می باشند.

درست است که کلیدهای دیجیتال مجهز به باند فوق عریض (UWB) و NFC در حال حاضر فقط در کشور کره جنوبی عرضه خواهد شد؛ ولی انتظار می رود به زودی این تکنولوژی برای اکثر خودروها و تقریبا در همه کشورها در دسترس قرار گیرد.

 

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

نمایشگر از آن دسته پارامترهایی است که اهمیت بسیار بالایی در یک گوشی هوشمند دارد چرا که سلامت چشم ما بستگی به نوع و کیفیت نمایشگر گوشی هوشمند  دارد اما از آنجایی که سر خریداران و مصرف کنندگان گوشی هوشمند گرم پارامترهای پر جلوه تری مانند کیفیت دوربین قدرت باتری رنگ گوشی و.. است نمایشگر و اهمیت آن معمولا در بین این آیتم ها دفن می شوند به همین دلیل معمولا منتقد های بزرگ و یا حتی کمپانی های بزرگ مقایسه ای دقیق بین نمایشگرها انجام داده و و نتیجه ی کلی را به کاربران اعلام میکنند تا کاربران یک پیش زمینه ای درباره ی نمایشگر ها داشته باشند امسال در لیست بهترین نمایشگرها نام پرچم داری از آیفون می درخشد یعنی آیفون13 پرومکس

 

این پرچم دار اپل با گرفتن امتیاز A+ توانست جایزه بهترین نمایشگر در بین گوشی های هوشمند را ازان خود کند،همچنین علاوه بر این ها با کسب 12 جایزه دیگر موفق شد که به رکورد قبلی اپل برسد.

نمایشگری که برای سری آیفون 13 پرومکس طراحی شده از HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی می کند که به همین دلیل حداکثر روشنایی برای محتوای HDR به 1200 نیت می رسد.صفحه نمایش این گوشی فقط 4.5 درصد از نور را منعکس می کند که تاکنون بهترین عملکرد را بین گوشی ها در دیسپلی میت داشه است و در نهایت حالت True Tone براساس تغییر محیط نور، حرارت رنگ ها را بالانس می کند.

به صورت پیش فرض نمایشگر آیفون 13 پرومکس در دقت بی نظیر و در کنتراست بسیار عالی تنظیم شده است.آیفون13 پرومکس از sRGB و DCI-P3 پشتیبانی می کند که هردو بالاترین کیفیت را رندر می کند.نمایشگر آیفون13 پرومکس در بخش JNCD که برای تشخیص دقت رنگ ها است توانسته نمره 0.5 را کسب کرده است.امتیاز های زیر یکی که در این بخش داده می شود به این معناست که نمی شود تفاوتی را در رنگ تولیدی به وسیله چشم غیر مسلح تشخیص داد.

براساس تصویر پخش شده تغییری در دقت رندر شدن رنگ ها ایجاد نمی شود. میزان روشنایی نمایشگر برای محتوای sRGB و DCI-P3 در زمان روشن نگه داشتن صفحه اتوماتیک و نمایش تصویری سفید رنگ به 1051 نیت می رسد و در زمان خاموش شدن نور صفحه اتوماتیک، روشنایی به 846 نیت خواهد رسید.

نمایشگر آیفون 13 پرومکس به دلیل داشتن پنل امولدش عملکرد خوبی را در جهت داشتن زاویه دید دارد.زمانی که از زاویه 30 درجه به این پنل نگاه کنید،تنها 24 درصد از روشنایی آن از بین می رود.نکته جالبی که در رابطه با این نمایشگر وجود دارد این است که با عینک آفتابی پولاروید در حالت های عمودی و افقی نیز قابل دیدن است.

 



:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , تلفن همراه تاشو , تلفن همراه , رندباز , آیفون ۱۲ مینی ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شهر پر از آشوب شده است گروهی به دزدی پرداخته اند و خزانه کشور را غارت کرده اند و باعث به هم خوردن کار بیشتر مردم شده انده . اما آنهایی که این کار را کرده اند حالا در مکانی برای تقسیم غنائم نشسته اند و گروه برای تقسیم غنائم لحظه شماری می کنند .

وقتشه که غنائمی رو که دزدیدیم تقسیم کنیم. 140 کارت غنیمت توسط رئیس بین دزدها تقسیم میشه و اولین جرقه ها رو برای آتش جنگ داخلی روشن میکنه.

رئیس هم طبیعتا هوای دوستای خودشو بیشتر داره و پس قطعا تعداد زیادی از افراد گروه از سهم های خودشون ناراضی میشن و اونا هم سهم بیشتری میخوان؛

در نتیجه تصمیم به برکناری رئیس گروه میگیرن. یک سری هم بلوف میزنن و بقیه رو متهم به برداشتن سهم اضافه تر از سهم خودشون میکنن.

گروهی دیگه حتی با دادن رشوه به بقیه زد و بند میکنن.

بردگیم زد و بند پر از بلوف است و برای پیروزی در این بازی باید خلاقیت استراتژیک خودتون رو به خوبی به رخ بکشید و بدونید

کی، کجا و با کی زد و بند کنید؟
به کی دروغ بگید؟
و به کی تهمت بزنید؟
حق هیچکس دو دستی تقدیمش نمیشه و باید توی این بوردگیم هر کس برای حقش بجنگه.

این بازی رومیزی شامل 140 کارت غنیمت، 16 توکن رشوه، 10 کارت عملیات، 8 توکن تهدید، 8 پایه توکن، 40 توکن پول، 1 توکن رئیس و 1 کارت پایان بازیه.

برد گیم زد و بند که نسخه ایرانی بازی good critters است، برای افراد بالای 12 سال طراحی شده و 4 تا 8 نفر میتونن همزمان با هم بازی کنن.

مدت زمان بازی هم حدود 30 دقیقه است که البته مثل برق و باد میگذره. حالا وقت زد و بند کردنه …

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

مصر کشوری غنی در افریقا که در زمان خود شهره خاص و عام بود و نیمی از کشور ها  زیر حکومت فرعون ها  بود . کشوری که همیشه زیر نظر جادوگران می گذشت و یکی از تفریحات فرعون ها بود که وقت خود را به دیدن جادوی جادوگران بگذارند. وقتی هم پادشاهان میمرند نفرین هایی گذاشته می شد که کسی نتواند زنده از آنجا در بیایید.

 

در اینجا داستان هایی را در مورد مرگ هایی که با عنوان نفرین مصر باستان معروف شده اند، برای شما می آوریم.

 

دزد آلمانی

 

در سال 2007 یک عتیقه مصری همراه با یادداشتی به سفارت آلمان در مصر ارسال شد ، یادداشتی از فرستنده ناشناس که اعتراف می کرد از زمان سرقت آن چیزی جز درد و رنج برای او و خانواده اش وجود نداشته است.

ظاهراً سارق یادگار را هنگامی که در مصر بود دزدید و با خود به آلمان برده اما ناگهان به بیماری ناشناخته ای مبتلا می شود. نویسنده نامه گفته بود که او تب کرده، فلج شده و سرانجام جانش را از دست داده است.

این عتیقه دزدیده شده، توسط پسر ناتنی آن مرد به مصر پس فرستاده شد.

 

نفرین توت‌عنخ‌آمون 

 

هشدار روی مقبره توت‌عنخ‌آمون  می گوید: "مرگ با بالهای سریع به سراغ کسی خواهد آمد که آرامش شاه را بر هم زند."

چیزی که توسط لرد کارنارون مصرشناس و کاشف هوارد کارتر نادیده گرفته شد، وقتی که در سال 1922 تصمیم گرفتند قبر توت‌عنخ‌آمون  را باز کنند .

لرد کارنارون پشتیبان مالی تیم بود و 4 ماه پس از باز کردن قبر درگذشت. نکته جالب این است که او بر اثر گزش پشه روی گونه اش مرد و گفته شده وقتی او جان باخته ، تمام چراغ های خانه اش خاموش شده است.

 

دست بریده

 

در این حادثه هیچ کس فوت نکرد ولی حوادث دیگری رخ داد... سِر بروس اینگهام دوست هاوارد کارتر بود (یادتان هست که در مورد قبلی از او نام بردیم؟! کسی که ظاهرا برای باستان شناسی به مصر رفته بود ولی از قضا آثار باستانی را برای دوست و آشناهای خودش ارسال می کرده!!). اینگهام در کمال شگفتی هدیه ای از دوست خود دریافت کرد. هدیه ای غریب و وحشتناک.

این یک دست مومیایی شده بود که دستبندی به دست داشت و روی آن نوشته شده بود: "لعنت بر کسی که بدن من را حرکت می دهد." چند روز بعد خانه اینگهام به طور کامل سوخت و پس از بازسازی خانه ، سیل دوباره آن را خراب کرد.

راستی به نظرتان جاب نیست که در هیچ کدام از این دو مورد اتفاقی برای کاشف هوارد کارتر گزارش نشده است!؟

دست بریده

 

 قربانیان توت‌عنخ‌آمون 

 

یک فرد ثروتمند آمریکایی به نام جورج جِی گولد یک سال پس از کشف آرامگاه توت‌عنخ‌آمون  وارد آن شد. وی به محض خروج از قبر بیمار شد، او هرگز بهبود نیافت و بعداً بر اثر ذات الریه درگذشت.

اتفاق عجیبی هم برای سِر آرچیبالد رید افتاد.  رادیولوژیستی که حتی در آن سفر نبود. آرچیبالد رید فقط مومیایی توت‌عنخ‌آمون  را به اشعه ایکس داد، او روز بعد از دریافت مومیایی بیمار شد و کمتر از یک هفته بعد درگذشت.

 

کتاب مردگان

 

آرون اِمبر ، مصرشناس آمریکایی در خانه خود که در حال سوختن بود، جان باخت. این اتفاق در حالی افتاد که او می توانست همراه خانواده اش از خانه در حال سوختن فرار کند، اما او برای حفظ کردن اسنادی که روی آن کار می کرد به داخل خانه برگشت. اسنادی با عنوان "کتاب مصری مردگان".

 

 تسلیم نفرین شدن

 

هیو ایولین وایت باستان شناس که از نفرینی که جان چند تن از دوستان و همکارانش را گرفته بود وحشت زده بود، در خانه اش خودکشی کرد.

گزارش های ضد و نقیض حاکی از آن است که وی یادداشتی بر جا گذاشته است که در آن آمده است: "من تسلیم نفرینی شدم که مرا مجبور به ناپدید شدن می کند."

 

اوزیریس بهترین کاری را که می تواند، انجام می دهد.

 

در سال 1971 مصرشناس والتر برایان امری مجسمه کوچکی را از اوزیریس ، خدای مرگ، در ساکارا پیدا کرد. او آن را به دفتر حفاری آورد ، اما پس از رفتن او به دستشویی ، دستیارش سرو صدایی شنید و پس از آن امری را در حالت فلج پیدا کرد. امری روز بعد پس از تشخیص فلج در سمت راست تمام بدنش، درگذشت.

 ملاقات سالانه با مرگ

 

این داستان مربوط به کاشف و مصر شناس مصری زَهی هواس است. روزی اشیائی را از یک سایت باستان شناسی به نام "کوم ابو بیلو" حمل می کرد ، عمه اش فوت کرد. یک سال بعد و در همان روز عمویش درگذشت. سال بعد مرگ پسر عموی او بود ، اما مرگها پس از آن متوقف شد. هاواس هنوز به وجود نفرین اعتقاد ندارد.

سخن آخر:

 

شما چه داستانهایی درباره مرگ های مصر باستان شنیده اید؟ چقدر آنها را باور کرده اید؟ درباره زبان هیروگلیف چطور؟ چقدر با آن آشنایی دارید یا چقدر برایتان جالب است که منظورتان را با ترسیم آن اشکال منتقل کنید؟ اگر می خواهید زبان هیروگلیف را بیاموزید، با ما تماس بگیرید.

ماژورین، کمکت می کنه.

 



:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

درست است که کاربرد گوشی های هوشمند ماهیت یکتایی دارد و در اکثر اوقات به یک منظور تولید و خریداری میشوند اما هر یک از ما به طور منحصر به طور پررنگ تری برای منظور خاصی آن را تهیه میکنیم برای مثال شخصی که فعالیت بالایی در شبکه های اجتماعی دارد باید گوشی را خریداری کند که از کیفیت دوربین بالایی برخوردار است یا برای مثال شخصی که گیمر میباشد و ساعات زیادی را صرف گشت و گذار در بازی های مختلف میکند باید به باتری گوشی هوشمند خود دقتی دوچندان داشته باشد و… این تنها یک فاکتور بود که قبل از خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه می کردیم و فاکتور های زیاد دیگری نیز موجودند که در این محتوا به بررسی آنها می پردازیم

 

طراحی

 

با توجه به این که گوشی هوشمند خریداری شده قرار است عصای دست شما باشد، بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باب دلتان باشد. برای این کار بهتر است با حضور در فروشگاه های معتبر، طراحی و جنس بدنه گوشی را از نزدیک ببینید. با در دست گرفتن گوشی ها می توانید نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئیات طراحی و حتی جنس بدنه آن آگاهی پیدا کنید. توجه به استاندارد مقاومتی گوشی یا IP از نکات ضروری و مهم در انتخاب می باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است که عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مایعات را نشان می دهد.

 

سخت افزار

 

البته یک گوشی با طراحی زیبا باید از عملکرد خوبی هم برخوردار باشد، بنابراین در کنار جنبه های ظاهری به بخش سخت افزار گوشی هم توجه کنید. حافظه داخلی، پردازنده، باتری، میزان رم و کیفیت دوربین از جمله موارد قابل ملاحظه ای هستند که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.

و در نهایت هیچگاه خود را از نظر و مشاوره متخصصین بی نیاز ندانید و سعی کنید به دور از تبلیغات پر سروصدای شرکت های سازنده، با بهره گیری از نظر متخصصین بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

 

 

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، قبل از هرچیز لازم است بودجه خود را تعیین کنید. با توجه به تورم و نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند، شما با مشخص کردن بودجه مد نظر، خرید خود را محدود خواهید کرد و با کوچک کردن محدوده انتخاب، امکان یک خرید بی دردسر را برای خود فراهم می سازید.

 

هدف از خرید

 

در گام بعدی هدف خود را از خرید گوشی هوشمند مشخص کنید. منظور از هدف، اولویت اصلی و مهم در خرید گوشی هوشمند می باشد. با توجه به این که قرار است این وسیله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی همواره همراه شما باشد، لازم است بدانید،کدام قابلیت گوشی از نظر شما بدرد بخور تر است. مثلا از گوشی خود عمدتا برای تماشای فیلم و ویدئو استفاده می کنید یا اهمیت دوربین و باتری گوشی برای شما بیشتر می باشد.

 

.

 

 

 انتخاب سیستم عامل

 

به طور کلی دو سیستم عامل اندروید و ios ، برترین سیستم عامل های شناخته شده در جهان می باشند. شما با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت می توانید به راحتی نسبت به نقاط و قوت و ضعف این سیستم ها آگاهی پیدا کنید. لازم است بعد از انجام تحقیقات و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب سیستم عامل اقدام کنید.

شرکت ها و برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی ، هواوی و... گوشی های اندرویدی به بازار عرضه می کنند که هیچ محدودیتی برای نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نیاز به برنامه جداگانه برای انتقال داده ها ندارند. سیستم عامل اندروید که امکان شخصی سازی و ادیت بخش های مختلف را به کاربر می دهد، از پشتیبانی کمتری نسبت به سیستم عامل ios برخوردار است.این سیستم عامل با کارایی مناسب و عملکرد خوب می تواند از انتخاب های درست باشد.

سیستم عامل ios تنها مختص به گوشی های هوشمند شرکت اپل می باشد که با امنیت بسیار بالا و پشتیبانی فوق العاده نرم افزاری، امکان دریافت آپدیت های این سیستم را تا 5 سال برای کاربران فعال خواهد کرد. این سیستم عامل با کارکرد بهینه و بدون نقص دارای معایبی نیز می باشد که می توان به هزینه بالا برای دریافت بعضی اپلیکیشن ها و کد بسته منبع اشاره کرد

 

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

 

سیستم دانا سیتمی بود که برای تسهیل آموزش مجازی و داشتن یک سامانه ی منظم و یکپارچه طراحی شده بود که به دلیل وقت کم و فشار زمانی و البته ضعف سیستم برنامه نویسی ایران دچار باگ ها و خطاهای بسیار زیادی بود که کار را برای دانشجویان و اساتید به شدت دشوار میکرد و همین باعث میشد که بسیاری از کلاس ها خارج از این سامانه برگزار شود هرچند که این کار برخلاف قوانین دانشگاه بود به همین دلیل بقیه ی شرکتها و موسسات و حتی اپراتورهای سیم کارت  به کمک این سیستم آموزش مجازی و به اصطلاح برگزاری دانشگاه ها در تلفن همراه دانشجویان کردند

 

در همین راستا "شبکه دانا"، به عنوان زیر ساخت اختصاصی ایجاد مدارس هوشمند در کشور با هدف تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی شروع به کار کرد. این شبکه با هدف تسهیل در استفاده یکپارچه از سامانه های آموزشی، امکان دسترسی به انواع خدمات و محتوای مختلف آموزشی را فراهم می کند. 

"دانا پلاس ایرانسل" به عنوان یکی از پلتفرم های اصلی "شبکه دانا" در قالب آیین بهره برداری از طرح های ملی، روستایی و عشایری در تاریخ 14 مهرماه 99 با حضور رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، افتتاح شد.

ایرانسل در قالب این پروژه، زیرساخت مدارس هوشمند در مناطق شهری و روستایی را برنامه ریزی کرد که بر اساس آن مراکز آموزشی می توانند سامانه مدیریت آموزشی خود را به بستر دانا پلاس متصل کرده و از سرورهای این پلتفرم برای برگزاری کلاس های آنلاین بهره مند شوند.

پلتفرم اصلی این شبکه برای آموزش آنلاین و برگزاری نشست های مجازی و وبینار می باشد که امکان شخصی سازی برند، لوگو و فایل ارائه موجود روی صفحه را برای موسسات آموزشی و اشخاص فراهم می کند.

ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران، طرح C+ این پلتفرم را به جای 550 هزار تومان به صورت رایگان در اختیار مشترکان جدید خود قرار می دهد. این طرح که تا تاریخ 15 مهرماه 1400 قابل فعال سازی بوده و به مدت یک ماه از زمان فعال سازی قابل استفاده است، یک پیشنهاد ویژه برای دریافت خدمات رایگان از این پلتفرم می باشد.

دانا پلاس، ذیل برنامه ایران هوشمند، برای آموزش آنلاین و برگزاری نشست های مجازی و جلسات با حضور 150 نفر شرکت کننده همزمان و استفاده همزمان 5 وب کم در دسترس مراکز آموزشی قرار گرفته است.

این طرح که همزمان با شروع سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها ارائه شده، تلاش کرده است تا با ارائه امکانات متعدد پاسخگوی نیازهای مختلف سیستم آموزشی کشور باشد. امکاناتی همچون تخته سیاه و سفید، ابزارهای نوشتاری، ایجاد کلاس زیر مجموعه، تعریف و پیگیری تکالیف و پروژه ها، آزمون و کوئیز، برگزاری نظر سنجی و به اشتراک گذاری انواع فایل ها و .. می باشد که در این صورت، مراکز آموزشی نیاز به ایجاد مجدد حساب کاربری برای دانش آموزان و معلمان و تعریف محتوای دروس نخواهند داشت.

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

موسیقی در فرهنگ های و جامعه های بین الملل باعث نزدیک تر شدن به هم می کند. موسیقی امروزه تاثیر بسزایی در قلب و جان مردم دارد و احساسات آنها را بیان میکند. ممکن است که بعضی از گروه ها اسم ترانه که یک بار خوانده شده را در گروه خود بگذارند و مردم همیشه یاد آنها باشند.گروه نگریتا ایتالیا هم از آن  گروه هایی است که اسم ترانه نگریتا رو خواندن و همون اسم رو روی گروهشون گذاشتن.

 

2

نگریتا:

 

این گروه پس از اجرایهای مختلف، با اجرای ترانه "Hey Negrita در سال 1992، نگرایتا نام گرفت. پس از چندین اجرا ، اولین آلبوم گروه ، با نام نگریتا ، در سال 1994 توسط Mercury و Black Out منتشر شد. تا سال 2014 ، نگریتا هشت آلبوم استودیویی منتشر کرده بود ، از جمله XXX در 1997 ، Reset در 1999 و HELLdorado در 2008. این گروه همچنین دو آلبوم تلفیقی Hey Negrita را در سال 2003 نگریتا و دژاوو (Déjà Vu ) را در سال 2013 منتشر کرد. Déjà Vu اولین آلبوم آنها بود که به صدر جدول آلبوم های ایتالیایی رسید.

این گروه سه بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازی ایتالیایی در MTV Europe Music Awards برای در سالهای 1999 ، 2003 و 2005 شده است. در ژانویه 2012 ، آلبوم Reset آنها در لیست 100 آلبوم برتر ایتالیایی همه دوره ها که توسط نسخه ایتالیایی موسیقی رولینگ استون گرد آوری شده بود در رتبه 77 قرار گرفت.

با پیوستن روبرتو "زاما" زاماگنی به گروه، که به پائولو "پاو" برونی ، سزار "مک" پتریچیچ ، انریکو "دریگو" سالوی و فرانکو "فرانکی" لی کاسی پیوست، ساختار کلاسیک نگریتا به پایان رسید. سومین اجرای نگریتا در سال 1993 ، مقدمه ای برای اولین ضبط واقعی و بهانه ای برای اجرای بدون وقفه در همه کلوپ های آن منطقه بود. هنگامی که سرانجام آلبوم نگریتا وارد فروشگاه ها شد ، صحنه موسیقی ایتالیا دچار لرزشی شد: آلبومی با نوای و پر جنب و جوش گیتار و اشعار با پیامهای نافذ. چیزی که طبقه بندی آن در صحنه موسیقی ملی آن زمان دشوار است.

در موج شور و اشتیاق ، سال بعد نگریتا یک مینی آلبوم با عنوان Paradisi Per Illusi (پردیس متوهمان) را منتشر کرد ، که مرحله گذار را در گروه کاملاً به تصویر می کشید ، انگیزه های جدید در کار و بیش از هر چیز بار دیگر تاکید گروه بر اجراهای خوب زنده. تور پس از انتشار Paradisi Per Illusiis بسیار موفق بود. توری که آن را در سراسر ایتالیا اجرا کرد، اما مهمتر از همه اولین برنامه های خارج از کشور را اجراها نمود: فرانسه ، سوئیس و بلژیک.

پس از آن تورها و با کسب تجربیات در کشورهای دیگر و تثبیت وضعیت خود در داخل ایتالیا، نگریتا دست به کار تغییراتی شد. در اولین ایده ها برای آنچه که با نام XXX شناخته خواهد شد و در سال 1997 منتشر می شود، در مزرعه ای در توسکانی شکل می گیرد.

XXX اولین آلبومی است که از سفری فراتر از مرزهای ملی متولد شده است و نه تنها نشان دهنده بلوغ قطعی در سبک موسیقی و اشعار است ، بلکه در عین حال گروه شهر آریتزوی توسکانی را به ریشه های خود و به خلوص ملودیک باز می گرداند. کاری که شاید تعداد کمی در ایتالیا می توانستند آن را انجام دهند.

شصت هزار نسخه از این آلبوم در مدت کوتاهی به فروش رسیده است. جدیدترین تک آهنگ این آلبوم ، I Learned To Dream ، توسط آلدو ، جیووانی و جیاکومو در موسیقی متن و در صحنه ای بسیار دل انگیز از فیلم Three Men And One Gamba آورده شده است.

در سال 2000 ، نگریتا با Live In Alcatraz حاضر شد؛ یک اجرای بسیار ویژه با نورپردازی عالی که با همکاری نویسنده برنامه رادیو- تلویزیون آلکاتراس به نام دیگو کوگیا اجرا شد.

 

با توجه به آنکه کمی درباره سیر تشکیل و تکامل نگریتا صحبت کردیم، بیایید در اینجا بطور خلاصه به سوابق نگریتا بپردازیم:

 

1

XXX (1996-1998)

Reset and So is Life (1998-2000)

رادیو زامبی (2001)

هی! نگریتا (2003-2004)

انسان رویای پرواز و غلتیدن به جنوب را دارد (Man dreams of flying and Rolling South ) (2005-2006)

اجرای HELLdorado and Atlantico در 27 فوریه 2009 (2008-2009)

Damned live، Negrita Live (2011-2012)

Unplugged Tour 2013 and Déjà vu (2013-2014)

9 (2015-2016)

باشگاه قایقرانی صحرایی (2018)

پسران خوب هستند (2019- تا کنون)

آیا می دانستید اعضای کنونی نگریتا چه کسانی هستند و از چه تاریخی به گروه پیوستند؟

پائولو "پاو" برونی - آواز ، گیتار ، سازدهنی (1991 تا کنون)

انریکو "دریگو" سالوی - گیتاریست اصلی ، خواننده پشتیبان (1991 تا کنون)

سزار "مارک" پتریچیک - گیتار ریتم ، خواننده پشتیبان (1991 تا کنون)

جاکومو روزتی - باس ، خواننده پشتیبان (2014 تا کنون)

Guglielmo Ridolfo Gagliano - پیانو ، کیبورد ، ویولن سل (2013 تا کنون)

کریستیانو دالا پلگرینا - درامز (2005 تا کنون)

 

و آیا می دانستید چه کسانی از گروه جدا شدند؟

 

روبرتو "زاما" زامگانی - درام (1991-2003)

فرانکو "فرانکی" کی کازی - باس (1991-2013)

پائولو "نینو" والی- درامز (2003-2004)

Itaiata De Sa - پرکاشن (2005-2009)

گابریله "جیوا" جیوانی- باس (2013-2014)

فابریزیو "سیمونچیا" سیمونچیونی - کیبورد، خواننده پشتیبان

جان تایپ (2008-2012)

 

سخن آخر:

 

در 22 دسامبر 2018 ، گروه نگریتا به طور رسمی در فهرست شرکت کنندگان در شصت و نهمین دوره جشنواره آهنگ ایتالیایی سانرمو قرار گرفت. شانزده سال پس از اولین حضور و بیست و پنج بعد از انتشار اولین آلبوم ، گروه با آهنگ I Ragazzi Stanno Bene به سالن نمایش آریستون بازگشت و پیروزی خود را با آهنگ سانرمو ، به علاوه دو آهنگ منتشر نشده دیگر، در مجموعه ای با عنوان I Ragazzi Stanno Bene 1994-2019 که کل سفر گروه از مبدا تا امروز را دنبال کرده است، جشن گرفتند.

 



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

دوربین ویژه ی گوشی جدید شیائومی

 

رونق پیدا کردن کسب و کارهای مجازی و اینفلوئنسر مارکتینگ به قدری پیشرفت کرده است که دیگر بسیاری از افراد برای رشد پیدا کردن در شبکه ها اجتماعی مانند اینستاگرام نه تنها وقت میگذارند بلکه هزینه ی زیادی را نیز متحمل می شوند چرا که همه می دانند این هزینه چند برابر بیشتر بازدهی برایشان به ارمغان می آورد یکی از اصول مهم پیشرفت در این شبکه ها محتوای تصویر با کیفیت است یعنی آنکه شخص بتواند تصاویر با کیفیتی از خود و یا زمینه ی فعالیت خود تولید و به اشتراک بگذارد و به همین دلیل داشتن یک دوربین عکاسی و یا یک گوشی موبایل که دوربین با کیفیتی داشته باشد ضروری است وقتی صحبت از کیفیت دوربین گوشی موبایل میشود ناخواسته ذهنمان به سمت کمپانی اپل میرود اما جالب است بدانید که کمپانی های دیگری مانند شیائومی نیز در این زمینه حرفی برای گفتن دارند 

 

 

خوش آمدگویی به Civi

 

طراحان شیائومی Civi برخلاف سری قبلی این گوشی یعنی Mi CC 9 Pro تمرکز خود را دیگر بر روی کیفیت بیش از حد دوربین 100 مگاپیکسلی و تله زوم X5 نگذاشته اند و تلاش زیادی را در جهت ظرافت ظاهری این گوشی داشته اند.

سری Civi دارای یک صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED، همراه با یک حفاظ دور صفحه نمایش 2.55 میلی متری می باشد که یک کیفیت تصویر ۱۰۸۰p+ را نمایش می دهد و از ویدیوهای HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. همچنین روشنایی را تا 90 نیت به نمایش می گذارد.

دلیل قدرتمند بودن سری Civi در داشتن جدیدترین تراشه حال حاضر بازار یعنی Snapdragon 778G می باشد که دارای TSMC بوده و به نوعی نسخه فرعی ۷۸۰G (سامسونگ ۵ نانومتری) محسوب می‌شود. همچنین این تراشه دارای یک ریز تراشه گرافیکی Adreno 642 L، مودم X53 5G و چهار هسته بزرگ Cortex A78 هستند و در نهایت برای خنک شدن تراشه این مدل 9 لایه گرافین وجود دارد.

شیائومی Civi نرخ بارگذاری صفحه نمایش 120 هرتز و تشخیص تاچ نیز 240 هرتز تعیین شده که یک گوشی مناسب برای گیمر ها هم می تواند باشد به طوری که بازی هایی با نرخ فریم ۹۰fps به سرعت و به وسیله ریز تراشه گرافیکی ۶۴۲L که دارد، اجرا می کند.

اتفاق مثبت بعدی در این سری گوشی های شیائومی دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی اش با دیافراگم f/1.8 می باشد که در آن دیگر از تکنولوژی ضد لرزش استفاده نشده است.

 

دوربین بعدی این گوشی از نوع ماکرو 2 مگاپیکسلی است که در کنار آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید 120 درجه ای با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. برای عکس و فیلمبرداری سلفی نیز یک دوربین 32 مگاپیکسلی قرار دارد که فوکوس خودکار لنز بهره می برد.

شیائومی Civi دارای یک باتری 4500 میلی آمپر بر ساعت است که با توجه به اطلاعات منتشر شده این باتری قابلیت کارکرد 24 ساعته را دارد. شارژر ساخته شده برای این گوشی 55 واتی است که در مدت زمان 45 دقیقه کامل گوشی را شارژ می کند.

سری Civi اسپیکرهای استریو دارند که از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و دارای تاییدیه Hi Res می باشند. طراحان شیائومی در طراحی این گوشی برای استفاده از هدفون تنها به یک پورت USB C اکتفا کرده اند.

یکی از مهمترین دلایل متفاوت بودن شیائومی Civi طراحی عالی این گوشی است که وزن آن حدود 166 گرم و ضخامتش 7 میلی متر می باشد که در کنار عرض 71.5 میلی متری توجه ویژه ای را به خودش جلب کرده است.

پایین ترین نسخه سری Civi دارای رم 8 گیگ و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که 2600 ین یا 400 دلار قیمت گذاری شده است. برای نسخه 8 گیگ و 256 گیگابایت نسب به قبل باید 300 ین بیشتر هزینه کنید. قیمت نسخه رم 12 گیگ و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز 3200 ین می باشد 

 






:: برچسب‌ها: شیائومی , تلفن همراه هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

جاده ابریشم مسیری که آسیا را به اروپا وصل می کرد و باعث پیشرفت و انتقال تجربیات به  همگانی که در تجارت بوده اند . یکی از شهر هایی که در آن زمان  بازار بسیار عالی و مناسبی داشت استانبول داشت که باعث رونق دولت عثمانی هم میشد. توی بازار استانبول هم چیز فروخته می شد وتجارت بسیار عالی بود.

در بردگیم استانبول شما نقش یکی از تاجران بزرگ بازار این شهر رو دارید که با استفاده از منابع مالی، خدم و حشم و از مهم تر سیاست و استراتژی‌تون، برای افزایش مقدار دارایی‌تون می جنگید

وقتشه که دستیار هاتون رو با گاری هاشون به ماموریت هایی بفرستید تا به شما توی این مسیر کمک کنند.

بازی استانبول تاسی

هدف اصلی بازی فکری استانبول تاسی رسیدن به 6 یاقوت گرانبها و ارزشمند هستش!

توی هر دور از بازی رومیزی استانبول تاسی با ریختن تاس یک سری action یا حرکت میتونیم انجام بدیم،

وجه های تاس بازی به ما سکه، کالا و یکسری بازار و … میدند و در واقع این تاس هایی که میریزیم حکم دستیاران ما توی بازی استانبول اصلی (بازرگان) رو داره که میرفتند و برامون کارهای مختلف انجام میداند.

همون طور که گفته شد هدف بازی شانسی استانبول تاسی جمع آوری یاقوت هاست و برنده ی بازی کسی است که آخرین و یا 6امین یاقوت رو بدست بیاره!

برای بدست آوردنش هم باید منابعی رو از طریق تاس چند وجهی بازی بدست بیاریم و با تبدیل کردنشون باید یاقوت هارو بدست بیاریم!



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپلیکیشن شاد اپلیکیشنی بود که آموزش و پرورش به منظور یکپارچه شدن کلاس ها مچازی وارد سیستم آموزشی ایران کرد که مشکلات زیادی را به همراه داشت چرا که این اپلیکیشن به نسبت پیام رسان های مشابه خود مانند واتساپ به شدت ضعیف عمل می کرد و تنها باعث  از دست رفتن اینترنت و زمان دانش آموزان میشد یبا وجود تاعتراض های شدید نسبت به برگزاری کلاس ها در اپلیکیشن ها خارجی آموزش و پرورش کوتاه نیامد و از هر دری برای به کرسی نشاندن حرف خود و این اپلیکیشن استفاده کرد گاه این طرح ها تهدید دانش آموزان به حذف شدن از امتحانات در صورت عدم حضور در شاد بود و گاه رایگان سازی بسته های اینترنتی که به آن می پردازیم

 

امسال نیز سال تحصیلی جدید در بیشتر مدارس با استفاده از "سامانه شاد" شروع شد و آموزش و پرورش تمام تلاش خود را کرده است تا استفاده از این پلتفرم برای همه دانش آموزان، معلمان و خانواده ها رایگان باشد.

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سال جدید بیان کردند: امکان حضوری بودن کلاس ها در مدارس کم جمعیتی که امکان دسترسی به امکانات به راحتی مقدور نمی باشد، وجود دارد؛ ولی تقریبا بیش از 60 درصد دانش آموزان سال تحصیلی جدید را به صورت مجازی و با استفاده از سامانه شاد آغاز می کنند.

با توجه به رونمایی نسخه جدید اپلیکیشن شاد، وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی با مسئولان همراه اول برگزار کرد تا امکان بهره گیری رایگان از نسخه جدید سامانه شاد، برای کلیه کاربران همچون سال گذشته فراهم شود.

مهدی اخوان بهابادی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران، اعلام کردند که امسال نیز مانند سال گذشته استفاده از نسخه جدید اپلیکیشن شاد برای تمامی معلمان و دانش آموزان رایگان خواهد بود.

ایشان بیان کردند که قصد دارند با اعلام فراخوانی از جوانان با استعداد و خوش ذوقی که پتانسیل طراحی و ارائه خدمات مرتبط با فضای آموزش و پرورش را دارند دعوت بعمل آورده و با کسب مجوزهای لازم از آموزش و پرورش و استفاده از پتانسیل این جوانان سرویس هایی را روی پلتفرم شاد فعال کنند.

با شروع سال تحصیلی جدید شرکت ایرانسل نیز استفاده از سامانه شاد را برای تمامی کاربران اینترنت همراه و پرسرعت ثابت (TD- LTE) رایگان در نظر گرفته است.

مشترکان ایرانسل از تاریخ اول مهرماه 1400 بدون تهیه بسته دیتا به صورت رایگان امکان دسترسی به سامانه شاد را خواهند داشت. این شرکت اعلام کرد اینترنت رایگان به صورت خودکار و بدون نیاز به شماره گیری کد دستوری در طول استفاده از سامانه شاد برای کاربران فعال می گردد و فقط کافیست، کاربران نرم افزارهای تغییر دهنده IP را روی دستگاه خود غیر فعال سازند تا امکان تشخیص IP های سامانه شاد به طور خودکار وجود داشته باشد.

مجید سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز استفاده از سامانه شاد در بستر اینترنت شرکت مخابرات ایران را رایگان اعلام کرد.

با توجه به سهم 50 درصدی بازار ADSL در کشور، این طرح با هدف تسهیل در دسترسی دانش آموزان و معلمان ارائه می گردد که با توجه به بهره برداری حدود 6 میلیون و 500 هزار شماره از پورت شرکت مخابرات ایران، اقدام این شرکت در کنار سایر اپراتورها برای دستیابی آسانتر آینده سازان این مرز و بوم بسیار ستودنی است.

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

جدا از بحث بسته های تشویقی مشترکین سیم کارت همراه اول خیلی از بسته ها و طرح ها وجود دارد که به طور مستمر و دائم تکرار میشوند اما به دلیل آنکه ما مدام بسته ی تکراری خود را رزرو و فعال میکنیم از آنها بی خبریم و از نظر اقتصادی دچار خسران می شویم برای مثال اپراتور همراه اول از جمله اپراتورهایی است که بسته های مقرون به صرفه ای را برای بارها با عناوین مختلف و یا حتی با عنوان های ثابت تکرار میکند ما در این محتوا در ابتدا روش های فعالسازی بسته های اینترنتی همراه اول را برای شما مشخص کرده و سپس اقدام به معرفی دو طرح ویژه ی این اپراتور خواهیم کرد

 

 

روش های خرید بسته های اینترنت همراه اول

 

سامانه پیامکی 8080:

 

ارسال عدد 32 لاتین

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

سامانه جامع پیامکی 009810 یا +9810 :

 

ارسال عدد 32 لاتین

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

سامانه جامع همراه اول  #10*

 

شماره گیری  #32*10*

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

سامانه  #100*

 

شماره گیری #100*

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول (#1*)

 

1-خرید بسته نوترینو به صورت مستقیم: 

خرید این بسته با شماره گیری #1* و سپس پرداخت به وسیله کارت بانکی خود

2-خرید بسته نوترینو همراه اول برای دیگران:

خرید بسته های نوترینو برای سایر اعضای خانواده و یا برای سایر دستگاه های خود

 

اطلاع از وضعیت بسته های اینترنت همراه اول

 

شما می توانید برای اطلاع از وضعیت بسته، مهلت اعتبار بسته، حجم باقی مانده و بسته رزور شده خود از روش های زیر استفاده نمایید:

سامانه #100* : شماره گیری #10*100*

سامانه جامع #10* : شماره گیری  #320*100*

سامانه پیامکی 8080: ارسال عدد 0 لاتين

سامانه جامع پیامکی 10: ارسال عدد 320 لاتين

در برنامه همراه من نیز می توانید با رفتن به بخش گزارش مصرف از وضعیت بسته خود مطلع شوید.

 

فعالسازی بسته اینترنت شبانه نامحدود همراه اول

 

خرید بسته اینترنتی شبانه همراه اول فقط با کد دستوری ممکن است و نمی توان به صورت انلاین آن را خریداری کرد.

در جدول زیر برای شما حجم، بازه زمانی و قیمت بسته های اینترنتی شبانه اپراتور همراه اول در پاییز 1400 که به صورت نامحدود یک ماهه هستند را لیست کرده ایم.

 

حجم و مدت بسته اینترنت شبانه همراه اول

دائمی-اعتباری

قیمت

سی روزه نامحدود/ 1بامداد تا 11 صبح 

دائمی-اعتباری

19900

 

بسته های اینترنت شبانه نامحدود همراه اول از ساعت 1 تا 11 صبح فعال هستند و حجم منصفانه سی روزه این بسته نامحدود 450 گیگابایت می باشد و قیمت 19900 برایش تعیین شده است.

برای فعال سازی بسته اینترنتی نامحدود شبانه همراه می توانید کد *100*33232# را شماره گیری نمایید.

 

 

بسته مکالمه نامحدود شبانه همراه اول

 

زمان استفاده از بسته مکالمه شبانه همراه اول از ساعت 11 شب تا 7 صبح می باشد.

 بسته مکالمه شبانه هیچ محدودیتی برای مشترکین دائمی و یا اعتباری ندارد وکاربران می توانند با فعال کردن این بسته های مکالمه به صورت نامحدود داخل شبکه مکالمه داشته باشند، اما زمانی که تماس به خارج از زمان ذکر شده طول بکشد تعرفه به صورت عادی محاسبه می گردد.

 

نوع خط

بسته

هزینه فعالسازی

خطوط دائمی-اعتباری

شبانه(24 ساعت)

5000ریال

خطوط دائمی-اعتباری

هفتگی

30000ریال

خطوط دائمی-اعتباری

ماهامه

110000ریال

 

راهنمای فعالسازی بسته‌های مکالمه نامحدود درون شبکه شبانه همراه اول

 

برای فعالسازی بسته مکالمه نامحدود شبانه همراه اول باید از روش های زیر اقدام نمایید:

 

با ارسال یک پیامک بدون متن به 8057

با شماره گیری کد #333*10*

 

توجه:

 

مشترکین نمی توانند به صورت همزمان دو بسته مختلف را به عنوان مثال شبانه و ماهانه را فعال نماید.

مشترکین اعتباری در زمان فعالسازی بسته مکالمه نامحدود شبانه همراه اول 9% را به عنوان مالیات باید پرداخت کنند که از اعتبار مشتری کسر می گردد.

مشترکین زمانی می تواند بسته مکالمه نامحدود خود را مجددا فعال سازی کنند و یا بسته دیگری را خریداری نمایند که زمان بسته قبلی به پایان رسیده باشد درغیر این صورت مجاز به خرید نیستند.

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هزینه ی بالای تماس های خارج از کشور مسئله ی واضح برای تمامی ما است به طوری که در چندسال اخیر زمانی که تماس از طریق واتساپ امکان پذیر نبود هزینه ی این مکالمات یکی از دغدغه های ایرانیان ساکن کشور های  خارجی بود همچنین در سفرهای خارج از کشور مسافران همیشه باید حواسشان به این هزینه ی هنگفت می بود

درست است که اکثریت سفرهای خارجی جنبه ی تفریحی دارد و برای اوقات فراغت و خوشگذرانی است اما سفرهای خارجی زیارتی نیز وجود دارد نمونه ی بارز و مبرهن آن تجمع عزادارن برای اربعین حسینی به سوی کربلا میباشد که اپراتورهای تلفن همراه در مرحله ی اول برای ابراز عزاداری خود و خدمت به این زائران و در مرحله دوم برای نشان دادن وحدت و ارادت مسلمانان به تمام جهانیان تخفیفاتی را برای این زائران قائل شده تا آنها با خیالی آسوده تر سفر کنند و بتوانند با اقوام خود در ایران تماسی داشته و آنها را نیز در این زیارت شریک کنند

 

 

 

شرکت ایرانسل

 

ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران نیز با هدف تسهیل ارتباطات زائران ایرانی تعرفه ویژه ای برای زائران اربعین در نظر گرفته است. بر اساس این طرح، تعرفه هر دقیقه تماس صوتی به ایران از 9900 به 9500 تومان، تعرفه هر دقیقه تماس از ایران از 6900 به 6000 تومان و تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه از 3000 تومان به 2000 تومان کاهش یافته است. این اپراتور دریافت پیامک را رایگان در نظر گرفته است.

 

 

خدمات

تماس صوتی خروجی

(به ایران)

تماس صوتی ورودی

( از ایران)

 

تماس

بین المللی

مکالمه در کشور مقصد

ارسال پیامک

اینترنت همراه

 ( مگا بایت )

تعرفه های ویژه اربعین

9500

6000

تعرفه های فعلی

4900

2700

2000

تعرفه های معمول

9900

6900

تعرفه های فعلی

4900

2700

3000

 

زائران باید دقت نمایند برای تماس با شماره های ایرانی حتما پیش از شماره مشترک کد 0098 را شماره گیری کنند.

فعال سازی خدمات رومینگ شرکت ایرانسل با استفاده از کد دستوری #1*111* و یا اپلیکیشن " ایرانسل من " صورت می گیرد.

در صورتی که زائران ایرانی مشترک ایرانسل برای برقراری تماس اعتبار کافی نداشته باشند، دوستان آنها در ایران می توانند هزینه رومینگ را بپردازند که به همین منظور سامانه گویا از مخاطب تماس می خواهد در صورت تمایل این هزینه را بر عهده بگیرد.

البته زائران می توانند با تهیه کارت شارژ در ایران و یا با به همراه داشتن کارت شارژ برای شارژ سیم کارت در عراق از داشتن اعتبار در حساب ایرانسلی خود مطمئن باشند.#PIN*۱۴۱* (PIN همان عدد ۱۶ رقمی درج شده روی کارت شارژ است.) نیز برای شارژ سیم کارت در کشور عراق مفید می باشد. شماره گیری کد دستوری #7* و سایر کدهای دستوری و همراه داشتن رمز دوم کارت بانکی نیز از تمهیدات این شرکت برای شارژ سیم کارت زائران در کشور عراق می باشد.

به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران؛ کارشناسان شرکت ایرانسل در کانترهای فرودگاهی در فرود گاه های امام خمینی( ره ) تهران و فرودگاه های شیراز، مشهد، اهواز و اصفهان مستقر بوده و آماده پاسخگویی به زائران درباره استفاده از خدمات رومینگ می باشند. البته مشترکان می توانند با شماره گیری 00989377110000 با بخش ویژه رومینگ در مراکز شبانه روزی ایرانسل نیز تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنند. وب سایت ایرانسل و اپلیکیشن " ایرانسل من " نیز پاسخگوی مشترکان و زائران می باشد.

 

ایرانسل و طرح بازسازی عتبات

 

مشترکان ایرانسل که قصد مشارکت در توسعه صحن و شبستان حضرت زینب (س) ، حرم مطهر حضرت امام حسین ( ع ) و سایر پروژه های بازسازی عتبات عالیات را دارند می توانند به بخش "خدمات" در اپلیکیشن "ایرانسل من "مراجعه و یا با شماره کیری کد دستوری #72* در این طرح شرکت کنند. این هماهنگی بین شرکت ایرانسل و ستاد بازسازی عتبات عالیات در جهت مشارکت سریعتر مشترکان ایرانسل صورت پذیرفته است . 

 

همراه اول

 

شرکت همراه اول، به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور داخلی کشور همچون سال های گذشته در راستای کاهش تعرفه های بخش رومینگ بین الملل طرح ویژه "اربعین 1400" مخصوص زائران اربعین را معرفی کرده است. این طرح در راستای تکریم زائران کربلای معلی تا پایان ماه صفر هجری قمری معتبر بوده و تخفیفات ویژه ای در هزینه های مکالمه و پیامک در نظر گرفته است.

تخفیف های ویژه اربعین شامل دریافت "تخفیف 1000 تومانی در هر دقیقه مکالمه با ایران، تخفیف 500 تومانی در هر دقیقه مکالمه دریافتی از ایران و تخفیف 500 تومانی در ارسال پیامک می باشد. با احتساب این تخفیفات هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران برای زائران 9500 تومان، دریافت مکالمه از ایران 6000 تومان، ارسال پیامک 3000 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه 2000 تومان خواهد بود.

بعلاوه این طرح شامل تعرفه مکالمات بین الملل عراق هم می شود که بعد از اعمال تخفیف هزینه مکالمه با تلفن ثابت عراق در هر دقیقه 4500 تومان و با تلفن همراه همراه آن کشور 6000 تومان می باشد.

 

طرح ویژه اصحاب رسانه و ستاد اربعین

 

شرکت ارتباطات سیار ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود، دو بسته هدیه اربعین 1400 ویژه اصحاب رسانه و ستاد اربعین تدارک دیده است که شامل بسته هدیه "اعتبار هدیه 500 هزار تومانی رومینگ عراق قابل استفاده در تمامی سرویس ها اعم از مکالمه، پیامک و اینترنت همراه" و بسته "هدیه 400 مگابایتی اینترنت همراه" می باشد. فعال سازی این دو بسته در اختیار نماینده ستاد عتبات و عالیات قرار گرفته که در اتصال به اپراتور های عراقی قابل استفاده است.

 

پشتیبانی همراه اول از زائران اربعین

 

همراه اول؛ مانند همیشه تمامی تلاش خود برای ارائه گسترده ترین خدمات ارتباطی به زائران اربعین را کرده است و با ارتقای پهنای باند خدمات رسانی و افزایش تعداد کریرهای ارتباطی برای انتقال ترافیک سعی در ایجاد پوشش ارتباطی مطلوب برای زائران اربعین را داشته است. این شرکت با برگزاری جلسات مختلف با وزارت اتصالات عراق و ایجاد هماهنگی های لازم تلاش فراوان نموده است تا در برگزاری هر چه بهتر این رویداد مذهبی نقش آفرینی بهتری داشته باشد.

هم اکنون تیم خدمات و پشتیبانی همراه اول در کنار گروه های مجازی که مسئولیت پشتیبانی از زوار اربعین را به عهده دارند، در شهر کربلا حضور دارند.

مشترکان همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری #29*10* یا ارسال عدد 29 به سرشماره پیامکی 10 و یا اپلیکیشن همراه من رومینگ بین الملل گوشی خود را فعال و غیر فعال کنند.

مشترکان اعتباری همراه اول نیز می توانند از طریق اپلیکیشن "همراه من" و یا درگاه رسمی USSD نسبت به خرید شارژ اقدام نمایند. 

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , همراه اول , ایرانسل , رایتل , رندباز , تعرفه مکالمه ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

رم باستان دوره باشکوه و عالی برای کسانی که در آنجا زندگی می کردند. بعضی افراد در رم  صاحب نفوذ بودند حتی از سناتور ها هم قوی تر بودند  و به سزار کمک می کردند. و حتی در مسائل سیاسی و نظامی هم دخالت می کردن و باعث  به چالش کشیدن رم می شدن و بعضی اوقات هم باعث ایجاد هرج و مرج در رم می شدن ولی همچنان صاحب قدرت بودند.مکانیزم اصلی بازی  تراخانبراساس مانکالا است و بازیکنان در نوبت خود می توانند یکی از شش اکشن ممکن را انجام دهند:

خریدن ساختمان. تجارت و داد و ستد کالا. افزایش قدرت نظامی و قلمرو گیری. شرکت و اعمال نفوذ در سنا. خریدن تایل های تراخان و گرفتن تایل های ابزار و مایحتاج .

بازی با توجه به تعداد نفرات بازی در چند سال برگزار می شود زمانی گردونه نشانگر فصل چهار بار دور بزند یک سال تموم شده و بازیکنان می بایست مالیات خودشون رو بدهند!

و با توجه به برتری اعمال نفوذ در سنا تایل های طلایی و یا نقره ای میگیرند در پایان سال آخر بازیکنی که بیشترین امتیاز رو گرفته باشد برنده بازی می شود

 



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تعمیر درب یک کار کار تخصصی است و باید به افراد خبره بدهیم تا با در ست کردنش به مشکلات دیگری نخوریم.اگر اختلالی به وجود بیاد که باعث خرابی در بشود باعث بروز مشکلاتی و همچنین  ضرر های مالی شود و باعث صدمه دیدن و آسیب های جدی در فردی که تخصص این کار را ندارد می توانیم مشاهده کنیم.

اختلالی در آن پیش نیاید و اگر به این مسائل توجهی نشود ممکن است ضرر های مالی سنگین , آسیب های جانی جبران ناپذیر و یا مشکلات امنیتی و سرقتی پیش بیاید.

یکی از مهم ترین و متداول ترین بخش های سرویس اکثر وسایل زندگی از جمله همین جک های برقی درب پارکینگ , قسمت روغن کاری و روانکاری آنها میباشد که به دلیل سایش و اصطکاک هر روزه ی قسمت های مختلف جک ها به یکدیگر نیاز به این عمل احساس میشود.

این کار نیز حتما باید توسط افرادی متخصص انجام شود تا هم بتوانند روغن و گیریس اصل و با کیفیت را انتخاب نمایند و هم کار روغن کاری جک های برقی درب پارکینگ را به صورت اصولی و درست انجام دهند.

 

به همین منظور و برای جلوگیری از بروز مشکلات اشاره شده در بالا , همکاران ما در شرکت رازی تکنولوژی جمعی از مجرب ترین و قابل اعتماد ترین سرویس کاران و نصابان جک های پارکینگی را گرد هم آورده اند تا بتوانند مشکلات شما را در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین قیمت مرتفع نمایند.

 

اگر شمایی که در حال مطالعه ی این محتوا هستید از فعالان و علاقه مندان بخش سرویس و تعمیر جک های برقی میباشید ما در ادامه چندین نکته برای آموزش روغن کاری جک های درب پارکینگ را برای شما آماده نموده ایم :

۱- ابتدای امر تمام روغن های مانده بر روی سطح جک را با دقت و تمیزی به طور کامل پاک نمایید.

۲- در نظر بگیرید که لازم نمیباشد تمام قسمت های جک را به یک میزان روغن کاری نمایید.این کار بیشتر برای ریل ها , غلطک ها و فنر ها لازم میباشد.

۳- نحوه ی روغن کاری به این صورت است که شما مقدار مناسبی روغن را بر روی سطح جک به صورت یکنواخت پخش می نمایید.سپس دستگاه را فعال نموده تا با حرکت کردن آن روغن در بین قسمت ها جاری شود و خود به خود این کار انجام گیرد.

 

امیدواریم مطلب تدارک دیده شده در این صفحه برای شما مفید واقع شده باشد.همچنین شما عزیزان همواره میتوانید با تماس با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت در مورد نحوه و آموزش روغن کاری و روانکاری جک های پارکینگی مشاوره و راهنمایی کسب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در سالهایی که علم  پیشرفت کرده و توانسته ویروس های مختلفی را شناسایی کند و موفق به کنترل آن ها شده است . درست در جایی که علم فکرش را می کرد که اندکی از ویروس ها را کشف کرده است ناگهان یک ویروس به نام کرونا سر باز میزند که آدم ها را درون خانه ها زندانی میکند

پس ماسک و رعایت فاصله اجتماعی فراموش نشه. حالا داروش کشف شده ولی این دارو خیلی نادر و کمیاب است.

خلاصه که مردم طوری شدن که برای زنده موندن دست به هر کاری میزنند حتی دزدیدن اعضای سالم این و اون.

بردگیم ویروس یک بازی کارتی بامزه است که متاسفانه باید با چنگ و دندون زنده بمونید و به هر قیمتی این کارو باید انجام بدید. شاید بشه به اون اسم بازی کرونا رو هم داد …

نحوه انجام بردگیم ویروس :

virus شامل یک دسته کارت ۶۸ عددیه که تقسیم بندیش به این شکله: کارت های اعضای بدن / ویروس ها / دارو ها و کارت های عملیات

برای برنده شدن توی بردگیم ویروس باید ۴ عضو بدن سالم (4تا عضو سالم هم کار رو راه میندازه) و یک عدد از هر رنگ را جمع کنید؛

چون هیچ زمانی نمی تونید دو عضو بدن یکسان (‌یا همون همرنگ) در مقابل خودتون داشته باشد.

با استفاده از کارت های ویروس، کارت های اعضای بدن و داروی حریفانتون رو از بین ببرید و البته که ویروس ها تنها بر روی اعضای بدن و یا داروی هم رنگ خودشون تاثیر میذارن.

کارت های دارو به عنوان سپر حفاظتی علیه ویروس ها عمل میکنند و همچنین می توانند برای نابود کردن ویروس یک عضو و یا محافظی برای جلوگیری از آلوده شدن عضوی بکار بیان.

کارت های عملیات می توانند جریان بازی رو به شکلی تغییر بدن تا پیروزی شما آسون تر بشه.

از کارتهای عملیات برای منافع خودتون و همچنین در جهت جلوگیری از کامل شدن بدن رقیباتون می توانید استفاده کنید.

بازی فکری ویروس! یک بازی بر اساس سرعت هستش یعنی طبیعتا هرچه سریعتر بازی کنید و استراتژی هاتون رو پیاده کنید بازی جذابیت اش بیشتر میشه.

پس بازی رومیزی جذاب ویروس که در مورد علوم تجربی و برای خانواده هم هست رو از دست ندید…



:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه  فرهنگ یک جامعه را می توان از موسیقی و کتاب ها و تاریخ  اش شناخت. درست مثل تاریخ شوروی که مانوس شده است با کتاب و جنگ. درست است که در زمان شوروی کتاب های باشکوهی نوشته شد که ادبیات جهان رو فرا گرفت  و باعث ارتقا فرهنگ دوران بعد از خود شد و باعث عاشق شدن مردم به کتاب خواندن شد. 

 

در منابع مختلف از آثار متفاوت و بعضاً مشترکی از نویسندگان زبردست روسی بعنوان بهترین آثار ادبی روسیه یاد شده است. ما تلاش کردیم در اینجا تا حد امکان این آثار را بیاوریم.

 

نابالغ- نوشته دنیس فانویزین

 

نقل قول های کمدی قرن 18 ، نابالغ، که برجسته ترین اثر طنز دنیس فانویزین است ، به سرعت منبع بسیاری از اصطلاحات و ضرب المثل ها در ادبیات و زبان روسی شد. قهرمان اصلی ، میتروفانوشکا ، یک نجیب زاده خودخواه و تحصیل نکرده است. او هدف اصلی طنز فانویزین است. این کمدی بلافاصله پس از ظهور در صحنه تئاتر مسکو در سال 1783 ، مورد استقبال قرار گرفت. در همان زمان ، کاترین کبیر فانویزین را از انتشار سایر آثار ادبی منع کرد ، که این بهایی بود که فانویزین برای طنز گزنده اش در مورد زندگی روسیه پرداخت.

 

فغان از زیرکی-نوشته الکساندر گریبایدوف

 

الکساندر گریبایدوف ، سیاستمدار و نمایشنامه نویس ، صرفاً به عنوان نویسنده یک نمایشنامه ، فغان از زیرکی ، وارد تاریخ ادبیات روسیه شد. تک گویی های قهرمان اصلی این شاهکار ، چاتسکی ، اغلب در مدرسه با دل و جان یاد گرفته می شود. این نمایشنامه در قرن نوزدهم درگیری یک فرد تحصیل کرده که قادر به جلب رضایت یک جامعه ریاکار نیست را نشان می دهد. این نمایشنامه در سال 1824 به پایان رسید و به دلیل سانسور دولتی در سال 1833 منتشر شد. گریبایدوف انتشار کتاب فغان از زیرکی را ندید. او به عنوان سفیر در ایران در سال 1829 در سن 34 سالگی در جریان شورش ضد روسی در تهران به قتل رسید.

 

یوجین اونِگین- نوشته الکساندر پوشکین

 

الکساندر پوشکین درخشان ترین ستاره در شعر روسی ، پیشگام ژانر رمان در شعر بود ، که نمونه اش برجسته ترین اثر او، یوجین اونگین است. این داستان عاشقانه ناگوار بین اونِگین، یک مرد خوشحال و خسته از زندگی و تاتیانا، یک دختر طبقه متوسط ​​روستایی است. او منتظر مردی است که عاشق او شود، اما وانگین در ابتدا او را جدی نمی گیرد. پوشکین زمان زیادی را صرف توصیف فرهنگ ، تاریخ و سنت های روسیه می کند. این رمان به درستی دائره المعارف زندگی قرن نوزدهم روسیه نامیده می شود و از همان ابتدا تا به امروز برای روس ها عزیز بوده است. مهمترین عناصر این رمان عبارتند از نامه معروف تاتیانا به اونگین ، توصیف مسکو ، کلماتی که به زیبایی طبیعی کشور اختصاص یافته  و طنز و کنایه های نویسنده.

 

قهرمان عصر ما- نوشته میخائیل لرمونتوف

 

این رمان، داستان گریگوری پچورین ، افسر روسی است که در منطقه قفقاز در حال سفر و خدمت است. پچورین یکی از اعضای تحصیلکرده طبقه اشراف روسیه بوده و مردی بدبین ، پوچ گرا و مالیخولیایی است. او هیچ هدفی در زندگی ندارد و با مرگ بازی می کند و دیگران را به عنوان اسبابی برای آزمایش های بی رحمانه و لذت طلبانه می بیند. قهرمان لرمونتوف بعدها با بسیاری از شخصیتهای دیگر در ادبیات قرن 19 همراه شد. لرمونتوف به همراه پوشکین از بزرگترین شاعران روسیه محسوب می شوند.

 

نفوس مرده- نوشته نیکولای گوگول

 

نفوس مرده اثر نیکولای گوگول یکی از قدرتمند ترین آثار ادبیات قرن نوزدهم روسیه است. با این حال ، نویسنده دنباله اثر را سوزاند و خود به زودی بر اثر بیماری روانی دار فانی را وداع گفت. افسانه ای وجود دارد که گوگول ایده رمان خود را از الکساندر پوشکین گرفته است. داستان درباره نجیب زاده ای فقیر به نام پاول چیچیکوف است ، که برای خرید رعیتهایی که فقط روی کاغذ وجود دارند ، به کشور سفر می کند و سپس با رهن دادن رعیتهایی مرده انگار که زنده هستند ، کلاهبرداری مالی می کند. سپس تصمیم میگیرد که وام بانکی بگیرد و... . سفرهای چیچیکوف واقعیت زندگی روستایی قرن نوزدهم روسیه و افراد مختلفی را که در آنجا زندگی می کنند بررسی می کند.

 

جنایت و مکافات- نوشته فئودور داستایوفسکی

 

جنایت و مکافات با بیش از 25 اقتباس سینمایی در سراسر جهان ، احتمالاً مشهورترین کتاب فئودور داستایوفسکی است. داستان بر معضل اخلاقی یک دانشجوی سابق متمرکز است: رودیون راسکولنیکوف، با این سوال که آیا او "موجودی لرزان" است یا خیر ، و آیا "حق" کشتن را دارد. او خود را با ناپلئون مقایسه می کند و فکر می کند که نیت خوب می تواند هر جنایتی را توجیه کند. او پیرزنی را که پول قرض می داده را می کشد و سپس در اثر ناراحتی خود، تسلیم پلیس می شود. امروزه در سن پترزبورگ ، جایی که رمان در آن اتفاق می افتد ، تورهای متعددی به زندگی راسکولنیکوف اختصاص داده شده است. او هنوز هم بخشی از بافت شهر است.

 

جنگ و صلح- نوشته لئو تولستوی

 

احتمالاً تعداد زیادی از روس ها نتوانسته اند چهار جلد کتاب جنگ و صلح را به پایان برسانند که اولین صفحات آن به زبان فرانسه نوشته شده است. با این وجود ، تقریباً همه در سنین بالاتر به آن برمی گردند. برخی خطوط مربوط به عشق را ترجیح می دهند ، در حالی که برخی دیگر از توصیفات جنگ علیه ناپلئون در سال های 1805-1812 لذت می برند. بدون شک جنگ و صلح یکی از مهمترین کتابها در ادبیات روسیه و جهان است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی ، این کتاب بیشترین تعداد چاپ را با بیش از 360 میلیون نسخه در 312 ویرایش، در کل کشور داشت.

 

داستانهای کوتاه از آنتون چخوف

 

روس ها خواندن داستان های کوتاه چخوف را در اولین سالهای مدرسه شروع می کنند.

یکی از داستانهای مورد علاقه کودکان داستان "کشتانکا" سگی است که به اربابش وفادار بود و این داستان در قلب بسیاری از بچه ها جا دارد. داستانی کوتاه و  پر از طنز و کنایه. داستانهای چخوف همیشه مورد علاقه دانش آموزان و بزرگسالان در روسیه بوده است. از جمله این موارد می توان به "ایونیچ"، "چاق و لاغر" و "سه گانه کوچک" اشاره کرد. نمایشنامه های چخوف شامل "مرغ دریایی" ، "عمو وانیا" ، "سه خواهر" و "باغ گیلاس" - معمولاً در سالهای بعدتر و در دبیرستان های روسیه مورد مطالعه قرار می گیرند.

 

دُن آرام- نوشته میخائیل شولوخوف

 

تألیف این کتاب ، که میخائیل شولوخوف برای آن برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1965 شد ، هنوز مورد بحث منتقدان ادبی است. برخی می گویند برای یک جوان 22 ساله امکان نوشتن چنین اثر استثنایی در این سن کم وجود ندارد. دست نویس شولوخف مدت ها  است که از بین رفته اند ، که با توجه به اهمیت و طولانی بودن رمان، عجیب است. برخی از کارشناسان معتقدند که این رمان توسط فئودور کریوکوف ، افسر ارتش سفید نوشته شده است. حقیقت هر چه باشد ، این کتاب در مورد سرنوشت یک مرد در زمان انقلاب روسیه است که زندگی "دون قزاق" را توصیف می کند. این کتاب یکی از مهمترین کتابهای ادبیات قرن بیستم روسیه است.

 

یک روز در زندگی ایوان دنیسوویچ- نوشته الکساندر سولژنیتسین

 

آثار دیگر الکساندر سولژنیتسین، برنده جایزه نوبل (1970)، مدت ها در مدارس روسیه ممنوع بود. داستانها و رمانهای کوتاه این نویسنده فقط در اواخر دهه 1980 در دوران پرسترویکا به مدارس آمد. آنها بدترین شواهد از سرکوب های شوروی شدند. یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ ، که اولین بار در سال 1962 منتشر شد ، اکنون در مطالعه ادبیات قرن بیستم در هر کلاس دبیرستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این کتاب، داستان یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ شوخوف ، زندانی در اردوگاه کارگری شوروی در دهه 1950 را روایت می کند. انتشار این کتاب عجیب بود زیرا اولین بار بود که سرکوب های استالین به صراحت توصیف می شد.

 

آنا کارنینا- نوشته لئو تولستوی

 

رمان آنا کارنینا فقط مربوط به آنا کارنینا نیست. داستان او - عاشقانه، ناامیدانه، غم انگیز - با داستان زندگی ظاهراً کسل کننده کنستانتین لوین در هم تنیده است. لوین مانند پیِر در جنگ و صلح ، شخصیتی بی دست و پا و دوست داشتنی است که در آسایش به دنیا آمده اما در عین حال دردمند است و به دنبال راهی معنادار برای ادامه زندگی است.

بر خلاف بسیاری از ازدواجهای دشوار یا ناموفق که در رمان به تصویر کشیده شده ، لوین با زنی که دوست دارد ازدواج می کند و اتحاد آنها یک رابطه شاد است. اما ، از آنجا که نویسنده این رمان تولستوی است ، "پس از آن به خوبی و خوشی زندگی کردند" وجود ندارد...

 

دکتر ژیواگو- نوشته بوریس پاسترناک

 

دکتر ژیواگو تقریباً هرگز منتشر نشد. این نسخه خطی که توسط اتحاد جماهیر شوروی سانسور شده بود ، به صورت قاچاق وارد ایتالیا شد ، جایی که توسط فلترینلی در سال 1957 منتشر شد. سال بعد جایزه نوبل ادبیات به پاسترناک اهدا شد.

اگر فکر می کنید موضوع این داستان را از طریق فیلم آن می دانید ، دوباره فکر کنید. داستان لارا و یوری ژیواگو یکی از بزرگترین داستان های عاشقانه ای است که تاکنون نوشته شده است ، اما رمان دکتر ژیواگو چیزی فراتر از این رابطه است. بیشتر از آنکه پاسترناک نشان دهد که منظور از قرار دادن ملت خود در مقابل خود و در مقابل دیگران چیست، قویترین یادآوری را می کند و آن این است که آزادی شخصی را نباید بی اهمیت تلقی کرد.

 

زندگی و سرنوشت- نوشته واسیلی گروسمان

 

حماسه واسیلی گروسمان ، به دنبال کتابش "برای یک دلیل عادلانه" ، ما را به تاریخ جدیدتر روسیه می برد - دهه 1940 ، زمانی که استالینگراد در محاصره نازی ها قرار دارد و پاکسازی قومی در حال گسترش است.

ویکتور اشتروم ، فیزیکدان هسته ای درخشان در قلب رمان ، برگرفته از خود گروسمان است. یکی از متاثر کننده ترین قسمت های رمان آن است که اشتروم از نامه ای می فهمد که مادرش در هولوکاست در اوکراین کشته شده است ، درست همانطور که گروسمان از مرگ مادر خود مطلع شد.

رمان زندگی و سرنوشت پرتره ای از خانواده ای است که در ناآرامی های سیاسی و اجتماعی روسیه قرن بیستم حرکت می کنند.

 

پایان سخن:

 

آیا شما نام این آثار را شنیده و یا آنها را خوانده بودید؟ کدام یک از آنها فکر شما را بیشتر درگیر کرد؟

آیا شما تا کنون به یادگیری زبان روسی فکر کرده اید؟ می توانید این فکر را با ماژورین به عمل تبدیل کنید.

ماژورین کمکت می کنید

 



:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین , آموزش زبان , آموزش زبان روسی , ماژورین ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()