نوشته شده توسط : rondbaz

شاید این روز ها تکنولوژی از همه چیز در زندگی های بشر تاثیر گذار بوده است و از طریق همین تکنولوژی گوشی های هوشمند و بسیار جذاب به وجود آمده است که در زندگی های امروزی بسیاری از کار ها را از طریق گوشی های هوشمند انجام می دهیم.اما همین گوشی ها برای ارتباطات و انجام دادن کار ها نیاز به سیم کارت های دائمی یا اعتباری وجود دارد. این سیم کارت ها که بسیار کوچک هستند ولی بسیار مهم هستند و همه گوشی ها نیاز به این سیم کارت ها دارند و بسیاری از اپ های داخل گوشی هم به سیم کارت ها نیاز پیدا می کنند و اگر نباشد تقریبا گوشی های و گجت های هوشمند وسیله ایی برای بازی و فیلم می شوند . به همین خاطر حفظ و نگهداری از سیم کارت ها بسیار مهم است و اگر نباشند می تواند که ارتباط آدم ها را بسیار محدود کند و حتی در زندگی آنها اختلال ایجاد کند

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از خدمات و امکانات به صورت مجازی در اختیار افراد قرار می گیرد، حتی امکان برخورداری از برخی خدمات تنها به افرادی تعلق می گیرد که کد ملی و شماره تلفن آنها با هم مطابقت داشته باشد. به همین خاطر لازم است؛ نسبت به استعلام سیم کارتی که از آن استفاده می کنید؛ اقدام نمایید تا مطمئن شوید سیم کارت به نامتان است.

 

قوانین مربوط به تعیین مالکیت خط

فرقی نمی کند سیم کارتتان دائمی باشد یا اعتباری، متعلق به اپراتور همراه اول باشد یا رایتل، در هر صورت مالک سیم کارت باید همواره در حفظ و نگهداری آن کوشا باشد. زیرا کوچکترین بی دقتی می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

البته در قانون نیز به طور خاص به این موضوع تاکید شده و از افراد خواسته شده تا به هیچ وجه اجازه ندهند از اطلاعات هویتی آنها سوء استفاده گردد. برخی از این قوانین مهم به شرح ذیل می باشد:

·        قابل توجه است که مالکیت سیم کارت یک امر محرمانه است و اطلاعات مربوط به آن نیز محرمانه است. به همین خاطر نمی توانید از اپراتورها درخواست دریافت اطلاعات مالک را نمایید.

·        قطعا تمامی اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول و ایرانسل قادر به تعیین مالکیت سیم کارت می باشند؛ ولی در تمامی روش های موجود شما می بایست سیم کارت فعال را نزد خود داشته باشید.

·        برای تغییر مالکیت سیم کارت راه های گوناگونی وجود دارد؛ به گونه ای که شما می توانید سیم کارتی که مدت زیادی از آن استفاده می کنید و به نامتان نیست را به نام خود کنید. پس اگر مالک سیم کارتتان نیستید و خط شما هنوز فعال است؛ می توانید با مراجعه به اپراتورها خدمات مربوطه را برای تغییر مالکیت دریافت کنید.

·        گاهی اوقات ممکن است؛ افرادی برای شما مزاحمت به وجود آورند. تنها راه فهمیدن مالک سیم کارتی که مزاحمتان می شود؛ این است که شکایت قضایی انجام دهید. توجه داشته باشید اپراتورها بدون در دست داشتن دستور قضایی نمی توانند اطلاعات شخصی افراد را در اختیارتان قرار دهند.

 

نحوه استعلام سیم کارت

به طور کلی روش های متعددی برای استعلام صاحب سیم کارت وجود دارد؛ ولی یکی از راحت ترین و آسان ترین روش ها ارسال کد ملی خود به شماره 3000504901 می باشد. بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلوگیری از سوء استفاده و کاهش تخلفات از اطلاعات مشترکین، افراد می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره اعلام شده، از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ مطلع شوند.

علاوه بر این مشترکین می توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین ارتباطات سیار، نسبت به تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ آگاهی پیدا کنند. این استعلام هر ده روز یکبار امکان پذیر بوده و تمامی سیم کارت های اپراتورهای گوناگون که به نام مشترک می باشد را مشخص می کند. در صورت بروز هرگونه مغایرت مشترک می تواند با ارائه کارت ملی به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به مسدود سازی شماره مورد نظر اقدام نماید.

 

تعیین مالکیت سیم کارت در اپراتور ایرانسل

اگر سیم کارت دائمی یا اعتباری در اختیار دارید که متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، اما نمی دانید مالک سیم کارت چه کسی است؛ می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

·        شماره گیری کد دستوری  # 80 * ( ستاره 80 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

پس از دریافت برنامه، مشترک باید وارد سایت ایرانسل من شده و شماره سیم کارت را وارد نماید. پس از دریافت کد و تایید صلاحیت ورود کاربر، نام و نام خانوادگی مالک سیم کارت قابل مشاهده خواهد بود.

·        مراجعه به نسخه تحت وب ایرانسل من

در این روش مشترک باید در نسخه تحت وب به بخش اطلاعات پرونده مراجعه نماید تا بتواند نام مالک سیم کارت را ببیند.

 

استعلام صاحب سیم کارت در اپراتور همراه اول

برای اطلاع از مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارتاعتباری همراه اول که متعلق به اپراتور همراه اول می باشد، مشترکین باید از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        اپلیکیشن همراه من

ابتدا باید مشترک برنامه همراه من را نصب نموده و به وب سایت مورد نظر مراجعه کند و ثبت نام اولیه را انجام دهد. بعد از ثبت نام و ورود به اپ همراه من، مشترک باید شماره مورد نظر را وارد نموده و سپس کدی ورودی که برای مشترک ارسال می شود را وارد کند. بعد از وارد کردن کد ورودی، مشترک باید یک رمز هشت کاراکتری که ترکیبی از اعداد و حروف می باشد را تعیین کند که بعد از تایید رمز، مشترک می تواند وارد صفحه اصلی برنامه می شود. در نوار بالایی اپلیکیشن اطلاعات مربوط به مالک سیم کارت قابل روئیت می باشد .

·        شماره گیری کد دستوری # 123 * ( ستاره 123 مربع )

 

استعلام صاحب سیم کارت در اپراتور رایتل

اگر سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل دارید و میخواهید اطلاعات مالک آن را مشاهده کنید از روش های زیر استفاده کنید:

·        مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

·        نسخه تحت وب رایتل من

برای این کار باید ابتدا داخل سایت ثبت نام کنید؛ سپس به محض ورود مشخصات کامل مالک سیم کارت را مشاهده نمایید.

·        شماره گیری کد دستوری  # 211 * ( ستاره 211 مربع )

 

اهمیت استعلام سیم کارت

اگر از مالکیت سیم کارت خود مطمئن نیستید، باید هر چه سریعتر نسبت به استعلام مالکیت سیم کارت اقدام نمایید. در صورتی که سیم کارت به نامتان نیست و از آن استفاده می کنید؛ توصیه می شود هر چه سریعتر با مالک اصلی سیم کارت تماس گرفته و با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر و سیم کارت روشن به اپراتور مربوطه مراجعه نموده و نسبت به تغییر مالکیت اقدام نمایید.

اگر در استعلامی که انجام دادید، اطلاعاتی مربوط به یک شماره ناشناس وجود دارد یا شماره ای دیده می شود که به نام شماست؛ ولی سیم کارت مورد نظر در دسترسمان نیست، بهتر است؛ هر چه سریعتر نسبت به مسدود سازی آنها اقدام نمایید. زیرا بر اساس قانون، شما مالک سیم کارت شناخته می شوید و در صورت وقوع جرم یا سوء استفاده از سیم کارت، شما مسئول بوده و باید خسارت های مالی یا جانی وارد شده را جبران نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

 

شاید این روز ها دیگر برای مردم اینترنت یک مسئله بسیار مهم است و خیلی از مردم به خاطر همین اینترنت از خانه هایشان کسب درآمد می کنند یا حتی دور کاری انجام می دهند.این روز ها بسیاری از مردم به دنبال اینترنت های پرسرعت هستند که بتوانند به راحتی به دهکده جهانی وصل شوند. این روز ها اپراتور های سیم کارت برای این که افراد به راحتی از اینترنت استفاده کنند و حتی در زمان مسافرت مشکلی برایشان پیش نیایید بسیار تلاش می کنند. اما اپراتور های سیم کارت این روز ها بسته بلند مدت خود را حذف کردند و مردم از این اتفاق بسیار ناراحت هستند. با وجود آن که برای کاربران بهتر است که از بسته های طولانی مدت و مقرون به صرفه استفاده کنند؛ ولی در حال حاضر دیگر این امکان مانند گذشته برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود ندارد.

بسته های بلند مدت اینترنت در اپراتور ایرانسل

در اپراتور ایرانسل نیز مانند اپراتور همراه اول دیگر بسته های طولانی مدت و یا نامحدود ارائه نمی شود و کاربران باید از بین گزینه های موجود، بهترین و باصرفه ترین بسته بلند مدت را انتخاب نمایند. البته در حال حاضر بسته های بلند مدت ایرانسل بسته های دو ماهه و سه ماهه هستند که با حساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت 39،240 هزار تومان و 67،580 هزار تومان در دسترس کاربران این اپراتور قرار می گیرد.

در ادامه برای آگاهی مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، اطلاعات مربوط به بسته های طولانی مدت ایرانسل را در جدول زیر قرار دادیم تا کاربران بتوانند به راحتی بعد از آگاهی از مشخصات بسته ها، نسبت به خرید و فعال سازی بسته مورد نظر اقدام نمایند:

بسته های طولانی مدت ایرانسل برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری

نوع بسته

مدت اعتبار

قیمت با احتساب مالیات

کد فعال سازی

7 گیگا بایت

6 صبح تا 12 ظهر

8،175 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 10

10 گیگابایت

6 صبح تا 12 ظهر

9،810 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 11

30 گیگابایت

2 تا 7 صبح

9،810 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد  9

بک گیگابایت

یک ماهه

11،445 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 1

2 گیگا بایت

یک ماهه

15،2560 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 2

3 گیگا بایت

یک ماهه

20،710 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 3

4 گیگا بایت

یک ماهه

23،217 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 4

5 گیگا بایت

یک ماهه

25،724 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 5

7 گیگا بایت

یک ماهه

30،738 تومان

# 3 * 5 * 555 *

و شماره گیری 6

10 گیگابایت

دو ماهه

39،240 تومان

# 4 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 1

15 گیگابایت

سه ماهه

67،580 تومان

# 4 * 5 * 555 *

و شماره گیری عدد 6

 

نگاهی کوتاه به جدول فوق نشان می دهد هر چقدر حجم بسته خریداری شده از سوی مشترک بیشتر باشد، قیمت اینترنت به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود؛ بنابراین تنها راه مدیریت هزینه های این بخش، خرید بسته هایی با حجم بیشتر می باشد.

 

نحوه فعال سازی بسته های اینترنت ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل که تمایل دارند؛ بسته های طولانی مدت ایرانسل را خریداری و فعال نمایند می توانند از روش های زیر برای این کار استفاده نمایند:

·        استفاده از کدهای دستوری که در جدول فوق آمده است

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        مراجعه به سایت ایرانسل در بخش خرید آنلاین اینترنت همراه

نکات و شرایط مهم

·        قیمت بسته های اینترنت برای سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل یکسان می باشد.

·        بسته هایی که از طریق وب سایت خریداری می شوند؛ قابلیت تمدید خودکار ندارد.

·        بسته های 500 مگابایت و بیشتر زمانی به صورت خودکار تمدید می شوند که باقیمانده حجم بسته به 50 مگابایت رسیده و یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد. 

·        در صورت خرید بیش از یک بسته تمدید خودکار در مورد آخرین بسته خریداری شده اتفاق می افتد.

·        تاریخ شروع استفاده از هر بسته خریداری شده، معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود. حتی اگر بیش از یک بسته خریداری شود.

·        تعرفه مصرف آزاد و بسته اینترنت همراه، برای پیام رسان های داخلی به یک سوم کاهش یافته است.

·        پیام های خرید، حجم مانده و اتمام بسته از طریق سیستم برای مشترکین ارسال می گردد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل برای بررسی جزئیات حجم بسته می توانند به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نمایند و یا کد دستوری # 4 * 1 * 555 *  ( ستاره 555 ستاره 1 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نمایند.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل توجه داشته باشند؛ برای غیر فعال سازی بسته ای که با تمدید خودکار خریداری شده است، می توانند به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نموده و یا کد دستوری  # 9 * 5 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 5 ستاره 9 مربع ) را از خط خود شماره گیری نمایند.

·        مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل می توانند پس از اتمام حجم بسته اینترنت ماهانه تا حجم 100 مگابایت از اینترنت مصرف آزاد ( با تعرفه 1/0 ريال به ازاء هر کیلو بایت ) استفاده کنند. پس از پایان حجم مذکور ضروریست برای دسترسی مجدد به شبکه اینترنت نسبت به خرید بسته جدید اقدام نمایند.

 

نحوه مدیریت اینترنت مصرف آزاد در اپراتور ایرانسل

مشترکین توجه داشته باشند؛ بسته های اینترنت همراه اپراتور ایرانسل دارای حجم و اعتباری زمانی مشخص هستند که وقتی به پایان برسند؛ به صورت پیش فرض مصرف اینترنت کاربر قطع نمی شود و مصرف اینترنت کاربر به صورت آزاد محاسبه می گردد که قطعا هزینه بیشتری خواهد داشت. در نتیجه برای صرفه جویی در هزینه های این بخش پیشنهاد می شود با استفاده از روش های زیر نسبت به غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت اقدام نمایید:

·        شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من یا وب اپلیکیشن ایرانسل من ( نوار پایین صفحه / سایر / پرونده / تنظیمات / طرح کنترل مصرف آزاد )

البته مشترکین می توانند در مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال کردن بسته های اینترنت را ندارند با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) مصرف اینترنت به صورت آزاد را دوباره فعال سازند. این کار از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من نیز مقدور است. 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها دیگر زندگی نسبت به چندین سال گذشته بسیار متفاوت تر شده است و زندگی های بسیار راحت تر شده است . این روز ها آن هایی که گوشی های هوشمند دارند به دنبال راه هایی هستند که بتوانند از گوشی های خود بهره  لازم را ببرند و از کد های دستوری برای این کار استفاده می کنند. اپراتور های سیم کارت این روز ها برای اینکه افراد بتوانند از سیم کارت های خود بهره وری لازم را کنند .یکی از آن اپراتور هایی که این روز ها کد های دستوری را برای مشترکانش فراهم کرده است اپراتور رایتل است. رایتل در این سال ها در تلاش بوده است که همواره به مشترکان خود امکانات بسیار جذاب و جالبی دهد تا انها به راحتی استفاده کنند.استفاده از کدهای دستوری برای اجرای دستورات و خدمات مختلف یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش های اجرایی است که نه تنها کار را برای مشترکین آسان تر می سازد؛ بلکه آنها را از انجام دستورالعمل های پیچیده و خسته کننده بی نیاز می کند.

اگر مشترک سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید، در این مطلب می توانید لیست کاملی از پرکاربردترین کدهای دستوری مورد نیاز خود را پیدا کنید:

 

·        کد دستوری خرید بسته و شارژ

کد دستوری # 200 * ( ستاره دویست مربع ) به عنوان یکی از پرکاربردترین کدهای دستوری رایتل است که این امکان را به مشترکین اعتباری رایتل می دهد تا نسبت به خرید شارژ و خرید بسته اینترنت اقدام نمایند. این کد دستوری همچنین امکان اعلام وضعیت بسته اینترنت، شارژ یا صورت حساب پیامک و مکالمه را نیز برای مشترک فراهم می کند.

 

·        کد دستوری شارژ شورانگیز

مشترکینی اعتباری رایتل که تمایل دارند تا 25 درصد شارژ بیشتر دریافت کنند؛ می توانند کدهای دستوری # 200 *  ( ستاره  200 مربع )، # 724 *  ( ستاره  724 مربع )،  # 780 * ( ستاره  780 مربع ) و  # 789 *  ( ستاره  789 مربع ) را شماره گیری نموده و از این شارژ بیشتر برای ارسال پیامک، مکالمه و اینترنت استفاده کنند.

 

·        کد دستوری بسته مکالمه نامحدود

بر اساس این طرح، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند از ساعت 12 ظهر پنج شنبه تا 12 ظهر روز جمعه به مدت 24 ساعت به صورت نامحدود با تمامی خطوط فعال در کشور مکالمه نامحدود داشته باشند. کد دستوری # 225 * ( ستاره 225 مربع ) کد مورد نیاز علاقمندان به این طرح می باشد که بعد از شماره گیری، تنها با پرداخت 5 هزار تومان فعال شده و تا 90 درصد هزینه مکالمات مشترکین را کاهش می دهد.

 

·        کد دستوری مدیریت سرویس تماس از دست رفته

شاید شما هم تمایل داشته باشید تا بدانید در زمانی که بنا به هر دلیلی گوشی تلفن همراهتان خاموش بوده و یا از دسترس خارج شده بود؛ چه کسانی با شما تماس گرفته اند. این امکان برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل با شماره گیری کد دستوری # 130 *  ( ستاره 130 مربع ) وجود دارد.

 

·        کد دستوری مدیریت گزارش تماس

 کد دستوری # 130 *  ( ستاره 130 مربع ) قابلیت جدیدی را در اختیار مشترکین اعتباری رایتل قرار می دهد و برای آنها این امکان را ایجاد می کند تا بعد از هر تماس پیامی مبنی بر هزینه تماس، مدت مکالمه و باقی مانده اعتبار خود را دریافت کنند. البته این سرویس به صورت پیش فرض برای کلیه مشترکین رایتل فعال می باشد، اما مشترک اعتباری با شماره گیری این کد دستوری امکان انجام تنظیمات مرتبط با این سرویس را خواهند داشت.

 

·        کد خرید بسته های پیشنهاد دست دوز

بسته های پیشنهادی مکالمه و اینترنت که بر اساس نیاز و الگوی مصرف مشترک به صورت کاملا تخصصی برای هر مشترک در نظر گرفته می شود؛ بسته دست دوز رایتل نامیده می شود.

 کد دستوری برای فعال سازی این سرویس مقرون به صرفه و هیجان انگیز # 222 *  ( ستاره 222 مربع ) می باشد که بعد از شماره گیری آن، هر مشترک می تواند بسته های پیشنهادی اپراتور رایتل که بر اساس الگوی مصرف کاربر می باشد را مشاهده نموده و با ارسال شماره مورد نظر نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید.

 

·        کد دستوری رومینگ بین الملل

سرویس رومینگ بین الملل به عنوان یک سرویس پرکاربرد در سفرهای خارج از کشور، این امکان را برای مشترک ایجاد می کند تا بدون خرید سیم کارت کشور میزبان، سرویس رومینگ بین الملل را فعال کرده و با شماره خود با دوستان و آشنایان در ایران ارتباط برقرار کند.

امکان برقراری ارتباط و ارسال پیامک در بیش از 140 کشور دنیا در اپراتور رایتل به راحتی با شماره گیری کد دستوری # 210 * ( ستاره 210 مربع ) فراهم می شود.

 

·        کد دستوری اعلام وضعیت سیم کارت

با شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع ) مشترکین رایتل می توانند از تعداد سیم کارت دائمی یا اعتباری که به نام آنها ثبت شده است، مطلع شده و شماره های آن را مشاهده نمایند. بعد از مشاهده شماره، مشترک می تواند در صورت تمایل سیم کارتی که از آن بی اطلاع است را سلب امتیاز کند.

 

·        کد دستوری سرویس راینواز

سرویس هیجان انگیز راینواز که به جای صدای خسته کننده بوق انتظار، موسیقی مورد نظر مشترک را برای مخاطبین پخش می کند با شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع ) فعال می شود.

 

·          کد دستوری مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده

اگر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری رایتل تمایل دارید تا از سرویس خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده خود مطلع شوید؛ کد دستوری # 800 *  ( ستاره 800 مربع ) یا  # 195 *  ( ستاره 195 مربع ) را شماره گیری کنید. 

پس از شماره گیری این کد دستوری گزینه خدمات فعال، قطع تبلیغات، قطع خدمات محتوایی، تبلیغ از خط شخصی و هزینه خدمات ارزش افزوده برای مشترک به نمایش در خواهد آمد.

 

·        کد دستوری انتقال اعتبار

در اپراتور رایتل برای مشترکین دیتا و اعتباری رایتل این امکان وجود دارد تا با شماره گیری کد دستوری # 133 * ( ستاره 133 مربع ) از خط خود به مشترکین اعتباری دیگر اعتبار ریالی انتقال دهند.

 

·        کد دستوری صورت حساب

کد دستوری # 140 *  ( ستاره 140 مربع ) به مشترکین اعتباری این فرصت را می دهد تا از میزان اعتبار باقی مانده خود مطلع شوند. البته مشترکین سیم کارت دائمی رایتل نیز می توانند با شماره گیری این کد دستوری صورت حساب پایان دوره خود را مشاهده نمایند.

 

·        کد دستوری هدیه تولد

بر اساس اعلام اپراتور رایتل، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند در روز تولدشان با شماره گیری کد دستوری  # 232 * ( ستاره 232 مربع ) 2 گیگابایت اینترنت رایگان یا یک ساعت مکالمه رایتلی و غیر رایتلی هدیه بگیرند.

 

·        کد دستوری به جای من

اگر به عنوان مشترک رایتل در شرایط اضطراری قرار گرفتید و به شارژ احتیاج دارید اما موجودیتان کافی نمی باشد؛ می توانید با شماره گیری کد دستوری # 444 * ( ستاره 444 مربع ) از یک نفر دیگر بخواهید؛ هزینه مکالمه شما را پرداخت نماید.

 

·        کد دستوری سرویس کودک و نوجوان

در این سرویس اپراتور رایتل این امکان را برای والدین فراهم نموده است تا با اطمینان بیشتری دسترسی فرزندان خود را به اینترنت مدیریت کنند. برای این کار والدین می توانند کد دستوری # 456 * ( ستاره 456 مربع ) را شماره گیری نموده و گزینه فعال سازی اینترنت کودک و نوجوان را انتخاب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید این روز ها دیگر کسی نباشد که در دنیا مدرن از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند و همه مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند . شاید وجود این گوشی های هوشمند نیاز هر فرد باشد تا بتواند کوچک ترین کار های خود را انجام دهد.از این رو گوشی های هوشمند بسیار مهم هستند و حتی مردم بیش تر از طریق گوشی های هوشمند با دوستان و خویشان خود ارتباط می گیرند و حتی به دهکده جهانی هم وصل می شوند. اما هر از گاهی هم نداشتن سیم کارت های کشور های دیگر برای افرادی که در آنجا زندگی می کنند بسیار سخت و دشوار است. زیرا از یک طرف برای برقراری هر نوع ارتباط، با دوستان و عزیزان باید از این طریق اقدام کرد و از طرف دیگر انجام بسیاری از کارهای شخصی، اداری، فرهنگی،  اطلاع رسانی و... با استفاده از یک سیم کارت معتبر، آسان تر وسریع تر خواهد بود.

خرید سیم کارت در یک کشور خارجی قطعا یکی از اصلی ترین چالش های افراد مهاجر می باشد. افرادی که به کشور ایران مهاجرت کرده اند؛ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قطعا برای خرید سیم کارت ایرانی، با چالش هایی روبرو هستند. در ایران بر اساس قانون، اتباع خارجی می توانند با ارائه مدارک قانونی مورد نیاز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند.

حال سوال اینجاست آیا اتباع غیر ایرانی که بنا به هر دلیلی در ایران زندگی می کنند؛ با طی کردن تمام مراحل قانونی، می توانند به همین راحتی که در قانون ذکر شده، یک سیم کارت ایرانی به نام خود تهیه کنند یا نه؟

 

خرید سیم کارت برای اتباع غیر ایرانی

همان طور که گفته شد همه اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ می توانند به راحتی با ارائه مدارک مورد نیاز، هر سیم کارتی ( دائمی یا اعتباری ) که تمایل دارند را به نام خود خریداری نمایند. مطابق این قانون، اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ محدودیتی در انتخاب نوع اپراتور و نوع سیم کارت نداشته و به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز فروش سیم کارت یا دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت شخصی خود را خریداری نمایند.

 البته به نظر می رسد؛ آنچه در عمل اتفاق افتاده به همین راحتی که به نظر میرسد؛ نیست. زیرا حداقل بسیاری از افغان های ساکن در ایران برای آن که در خرید سیم کارت ایرانی به مشکل برنخورند؛ از یک ایرانی برای به نام زدن سیم کارت کمک می گیرند که در این صورت مالک حقیقی و استفاده کننده سیم کارت یک تبعه غیر ایرانی است؛ ولی سند مالکیت به نام یک فرد ایرانی است.

البته در این روش در صورت هرگونه سوء استفاده از سیم کارت، مالک ایرانی مسئول بوده و باید پاسخگو باشد. ضمن این که در صورت عدم دسترسی به مالک سیم کارت، امکان استفاده از برخی خدمات و سرویس ها برای کاربر خارجی سیم کارت وجود نخواهد داشت.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در ایران زندگی می کنند؛ برای خرید سیم کارت دائمی و اعتباری هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به صورت حضوری به دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی شامل:

·        گذرنامه معتبر

·        مدارک شناسایی معتبر

·        اجازه اقامت در ایران یا کارت پناهندگی

البته شایان ذکر است که اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت با محدودیت هایی مواجه هستند و برخلاف ایرانیان که می توانند در صورت تمایل تا 10 سیم کارت اعتباری یا دائمی را به نام خود سند بزنند؛ اتباع غیر ایرانی تنها می توانند مالکیت سه سیم کارت ایرانی را به نام خود ثبت نمایند. ولی با این وجود خیلی از این افراد غیر ایرانی از خرید حتی یک سیم کارت هم عاجز هستند؛ چه برسد به خرید سه سیم کارت؟

 

مشکلات پیش روی اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی

اگر قانون به همین سادگی و صراحت، مراحل خرید سیم کارت را بیان نموده است، پس چرا بسیاری از اتباع حتی با اجازه اقامت هم امکان خرید سیم کارت ایرانی را ندارند؟

بررسی ها نشان می دهد؛ مهم ترین و اصلی ترین مشکلات اتباع غیر ایرانی برای خرید سیم کارت ایرانی در موارد ذیل خلاصه می شود:

 

·        عدم آگاهی از قوانین

فروش سیم کارت به اتباع خارجی یکی از بزرگترین چالش های کارکنان جدید و ناآشنا با قوانین دفاتر پیشخوان دولت می باشد که به دلیل عدم آگاهی از قوانین، ناخواسته مراحل خرید و ثبت سند سیم کارت را برای این افراد طولانی تر و پیچیده  تر می سازد.

 

·        عدم هماهنگی

با توجه به این که بعد از مراجعه اتباع غیر ایرانی به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک معتبر، به غیر از این تائید مدارک شناسایی توسط متصدی در این مراکز، بخش های دیگری هم برای تایید مدارک شناسایی دخیل هستند، لازم است هماهنگی و همکاری های لازم بین آنها به طور دقیق پیش بینی گردد.

ولی متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی این فرایند، روند خرید و ثبت مالکیت سیم کارت در یک چرخه معیوب و طولانی قرار می گیرد که در نهایت باعث می شود تا مراجعه کننده از خرید قانونی سیم کارت پشیمان گردد.

 

·        مشکلات سامانه ای

برای ثبت مالکیت و فعال سازی یک سیم کارت باید استعلامات لازم از سامانه پژواک ( استعلام کد فراگیر اتباع افغانستانی ساکن ایران ) و سامانه شاهکار ( شبکه احراز هویت کاربران) دریافت گردد که معمولا این فرایند با مشکل مواجه بوده و نتیجه استعلامات به درستی مشخص نمی گردد و در نهایت به دلیل منفی بودن این استعلامات، فرایند ثبت مالکیت سیم کارت تکمیل نمی گردد.

 

نحوه ثبت شکایات

با توجه به این که فرایند اعلام شده برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی، بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و همه اپراتورها موظف به اجرای آن هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکل یا مواجهه با عملکرد سلیقه ای دفاتر پیشخوان دولت، فرد متقاضی می تواند از طریق روش های زیر شکایت خود را ثبت نماید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد:

1.      تماس با شماره 195

2.      مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195

قطعا خرید قانونی سیم کارت ایرانی توسط اتباع غیر ایرانی، باعث ثبت اطلاعات هویتی کاربر سیم کارت شده که همین امر بروز تخلفات و مشکلات احتمالی را کاهش می دهد. ضمن این که در صورت بروز هر نوع مشکل به راحتی امکان پیگیری و اقدامات قانونی از سوی مراجع قانونی و قضایی وجود خواهد داشت. بنابراین با برنامه ریزی مناسب و تسهیل در روند اجرای قانون، گام اساسی در راستای ارائه خدمات شهروندی پایه به اتباع خارجی و ایجاد امنیت بیشتر در جامعه، صورت می پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها همراه اول که جز قدیمی ترین اپراتور های سیم کارت در داخل کشور است و اکثر مردم از سیم کارت های این اپراتور استفاده می کنند.این روز ها اپراتور همراه اول در تلاش است که بتواند سرویس های جذاب خود را در بست های مختلف قرار دهند.این روز ها همراه اول سرویس های بسیار جذابی را در اختیار مردم قرار می دهد یکی از این سرویس های جذاب VoLTE است.این سرویس مخصوص سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول است ولی بیشتر گوشی هوشمند ها  هم از این قابلیت استفاده می کنند و بیش تر مردم از این سرویس می توانند استفاده می کنند .ولی اگر حافظه خوبی داشته باشید؛ قطعا فراموش نکرده اید که این سرویس قرار بود؛ سالها پیش توسط اپراتور نسل سوم یعنی رایتل ارائه گردد؛ که به خاطر مخالفت برخی دلواپسان این طرح به طور کامل متوقف شد.

اگر چه بعد از آن رایتل همواره مدعی بود که در زمینه های فرهنگی تدابیر خاصی اندیشیده و تلاش نموده تا مثلا با انتخاب اختیاری مکالمه توسط افراد به صورت صوتی یا تصویری، نگرانی های مطرح شده را کاهش دهد؛ ولی در عمل هیچ اتفاق فوق العاده ای نیفتاد و مردم مجبور شدند در طول این سال ها برای حل مشکلات خود و برقراری تماس تصویری به شبکه های اجتماعی و نرم افزار های مختلف روی بیاورند.

 

سرویس  VoLTE  یا تماس تصویری چیست؟

سرویس Video over LTE یا همان  VoLTE  یک قابلیت بر بستر LTE  است که به مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول این امکان را می دهد؛ تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا نرم افزار خاص با سایر مخاطبین خود تماس ویدیویی برقرار کنند.

 

سرویس تماس تصویری همراه اول چیست؟

در زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که سرویس تماس تصویری همراه اول به صورت آزمایشی بر روی برخی گوشی های هوشمند راه اندازی شده است؛ اما بررسی ها نشان می دهد این قابلیت دوره آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و در حال حاضر کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در صورت داشتن شرایط مناسب از آن استفاده نمایند.

چه کسانی می توانند از این سرویس استفاده نمایند:

در حال حاضر تنها مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که شرایط ذیل را داشته باشند؛ می توانند از این سرویس استفاده نمایند و امکان برقراری مکالمه تصویری ان مشترکین با کاربران سیم کارت های دیگر اپراتورها وجود ندارد.

شرایط خاص برای برقراری تماس تصویری در اپراتور همراه اول به شرح ذیل می باشد:

·        تنها مشترکینی می توانند از این سرویس استفاده نمایند که هر دو طرف تماس از سیم کارت  USIM  استفاده کنند.

·        گوشی هوشمند هر دو طرف تماس باید از  قابلیت VoLTE پشتیبانی کند.

·        در زمان برقراری مکالمه تصویری، هر دو طرف تماس باید تحت پوشش شبکه LTE  باشند.

·        قبل از برقراری مکالمه تصویری، هر دو طرف مکالمه باید نسبت به فعال سازی سرویس VoLTE اقدام نموده باشند.

 

روش فعال سازی سرویس تماس تصویری همراه اول

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، تمام مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که از تلفن های هوشمندی که از قابلیت VoLTE پشتیبانی می کنند، استفاده می کنند؛ می توانند به روش های زیر این سرویس را فعال نموده و از آن استفاده نمایند:

1.      مراجعه به اپلیکیشن همراه من

2.      شماره گیری کد دستوری # 2431 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 2431 مربع )

البته مشترکین توجه داشته باشند؛ برای استفاده از این سرویس، مشترک دریافت کننده و برقرار کننده تماس نیاز به نصب هیچ نوع نرم افزار بخصوصی ندارد و تنها بعد از فعال سازی سرویس و هنگام قرار گرفتن در پوشش شبکه LTE می توانند از آن استفاده نمایند. برای این کار هم باید ابتدا به صورت معمول تماس صوتی را برقرار کرده و سپس بر روی آیکون دوربین یا گزینه تماس تصویری کلیک کند تا درخواست ایجاد مکالمه تصویری برای مخاطب مورد نظر ارسال گردد.

در صورتی که مشترکین بنا به هر دلیلی بخواهند؛ این سرویس را غیر فعال سازند، باید کد دستوری # 2432 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2432 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

تعرفه تماس تصویری در اپراتور همراه اول:

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، سقف تعرفه مکالمه ویدئویی دقیقه ای 150 تومان می باشد، که در ماده 2 این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه اجازه داده شده تا با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوط، بسته های مختلف تعرفه ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند. البته برقراری تماس تصویری همراه اول، برای دریافت کننده تماس هزینه ای نخواهد داشت.

 

کدام گوشی های هوشمند از قابلیت تماس تصویری همراه اول پشتیبانی می کنند؟

بررسی ها نشان می دهد که این قابلیت در حال حاضر تنها برای مشترکین برخی از گوشی های شیائومی و هواوی قابل استفاده می باشد و هنوز امکان استفاده از این قابلیت برای مشترکینی که از گوشی های هوشمند اندروید و آیفون استفاده می کنند، وجود ندارد.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول علاقمند به این تکنولوژی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره پشتیبانی همراه اول یعنی 9990 تماس برقرار کنند و یا به آدرس https://mci.ir/volte-vilte مراجعه نمایند.

شایان ذکر است سرویس VoLTE یا تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (Voice over LTE )، تجربه مکالمه ای متفاوت با بهترین کیفیت صدا را در اختیار مشترکین قرار می دهد که هزینه آن با مکالمه عادی برابر بوده و کلیه دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید Android 19 و بالاتر، سیستم عامل ios 13 و بالاتر و اکثر گوشی های هوشمند تولید شده بعد از سال 2019 از این سرویس پشتیبانی می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول این روز ها دیگر اسمی نا آشنا برای جامعه ایرانی است و همه در حوزه سیم کارت و گوشی همراه اول را می شناسند و در بازار سیم کارت هم اکثر مردم خواهان سیم کارت های همراه اول هستند. این روز ها در جامعه به خاطر مسائل مالی و شرایط اقتصادی که وجود دارد و تورمی که هست این روز ها قیمت سیم کارت های دائمی همراه اول قیمت های بسیار افزایشی وجود داشته است و همین مسئله باعث شد که در بازار سیم کارت بسیاری از مردم خواهان سیم کارت های همراه اول هستند. در همین روز ها بعضی از شماره های خاص همراه اول با قیمت های بسیار جالب جابجا می شوند که بسیار برای مردم جالب است.همراه اول در این روز ها  در تلاش است که خدمات خود را در قالب های بسیار مختلف به مردم ارائه دهد تا بتواند که در بازار سیم کارت محبوب بماند

قطعا در این شرایط اقتصادی همه ما احتمال می دهیم که تغییر یک عدد در شماره سیم کارت دائمی 0912، در تعیین قیمت نهایی آن موثر باشد؛ ولی سوال مهم این است که آیا این تاثیر در همه پیش شماره های 0912 به یک اندازه می باشد؟

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت دائمی 0912

سیم کارت دائمی 0912 که از نظر اعتبار جایگاه بسیار بالا و معتبری در بین مردم دارد، در کل کشور بسیار پرطرفدار و محبوب است و عواملی مانند پیش شماره، میزان رندی شماره، میزان کارکرد و مقدار عرضه و تقاضا بر روی قیمت آن موثر است.

تاثیر هر کدام از این عوامل بر روی قیمت نهایی یک سیم کارت دائمی 0912، غیر قابل انکار است؛ ولی از بین آیتم های بیان شده، میزان رندی یک شماره بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت نهایی یک سیم کارت خواهد شد.

 

تاثیر تغییر یک عدد در شماره 0912 بر قیمت آن

عددها به عنوان یک فاکتور مهم در تعیین قیمت سیم کارت دائمی 0912، همواره نقش مهمی را ایفا می کنند؛ به طوری که قیمت یک شماره با پیش شماره یک گاهی اوقات صدها میلیون با یک سیم کارت با پیش شماره 2 یا 3 فرق می کند. این تاثیرگذاری در مورد شماره های رند سیم کارت دائمی 0912  بسیار قابل ملاحظه تر و بیشتر می باشد.

تکرار یک عدد در شماره های سیم کارت، میزان رند بودن یک شماره را مشخص می کند. هر چقدر تکرار این اعداد بیشتر باشد؛ طبیعتا شماره رند تر، محبوب تر و گران تر خواهد بود. حال اگر در یک شماره رند سیم کارت دائمی 0912 جابجایی یک عدد، باعث رند تر شدن آن شود، به نظر شما تا چه اندازه این عدد می تواند قیمت این سیم کارت را جابجا کند؟

برای درک بیشتر این موضوع، بهتر است به مثال زیر توجه کنید:

·        قیمت حدودی یک سیم کارت دائمی همراه اول با شماره 091211 ( دو عدد یک از ابتدا ) تقریبا 140 میلیون تومان

·        قیمت حدودی یک سیم کارت دائمی همراه اول با شماره 0912111 ( سه عدد یک از ابتدا ) تقریبا یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان ( افزایش قیمت 10 برابری )

·        قیمت حدودی یک سیم کارت دائمی همراه اول با شماره 09121111 ( چهار عدد یک از ابتدا ) تقریبا چهار میلیارد تومان ( افزایش قیمت تقریبا 3 برابری )

·        قیمت حدودی یک سیم کارت دائمی همراه اول با شماره 091211111 ( پنج عدد یک از ابتدا ) تقریبا 15 میلیارد تومان ( افزایش قیمت تقریبا 4 برابری )

·        قیمت حدودی یک سیم کارت دائمی همراه اول با شماره 0912111111 ( شش عدد یک از ابتدا ) تقریبا 100 میلیارد تومان ( افزایش قیمت بیش از 6 برابری )

·        قیمت حدودی یک سیم کارت دائمی همراه اول با شماره 09121111111 ( هفت عدد یک از ابتدا ) تقریبا 700 میلیارد تومان ( افزایش قیمت تا 600 میلیارد تومان )

نگاهی به نوسان قیمت های به وجود آمده در مثال بالا نشان می دهد که با اضافه شدن یک عدد، قیمت ها به صورت تصاعدی تغییر کرده است و این تغییر در برخی شماره ها به قدری زیاد و غیر قابل باور است که یک شماره را می تواند، به یک کالای لوکس سرمایه ای تبدیل کند.

البته این روند تصاعدی تغییر قیمت در مورد شماره های رند  0912  با پیش شماره های یک یا دو مانند مثال بیان شده، بسیار مشهود و قابل ملاحظه می باشد. در مورد شماره های معمولی 0912، در صورتی که تغییر یک عدد باعث رند تر شدن شماره گردد؛ باز هم این تغییر قیمت روند صعودی خواهد داشت؛ ولی مقدار تغییر قیمت به راحتی قابل محاسبه نمی باشد و کاملا به نوع پیش شماره و تاثیر آن بر سلیس تر شدن شماره، بستگی دارد. به همین خاطر بهتر است، از مشورت کارشناسان و متخصصان فعال در این حوزه بهره مند گردید.

 

چگونه می توان قیمت سیم کارت دائمی 0912 را تعیین کرد؟

در سال های اخیر برخی پلتفرم ها و سایت ها مانند رندباز قابلیت تعیین قیمت انواع سیم کارت های اعتباری و دائمی را در وب سایت ها خود ایجاد کردند که به کاربران این اجازه را می دهد تا به راحتی از قیمت سیم کارت خود مطلع شوند.

تعیین قیمت یک سیم کارت دائمی یا اعتباری خصوصا سیم کارت دائمی 0912، یک کار تخصصی است؛ به همین خاطر لازم است حتما به وب سایت های معتبر و مورد اعتماد مانند رندباز مراجعه کنید که نه تنها یک مرجع تخصصی قیمت گذاری در بین حرفه ای های این حوزه شناخته می شوند، بلکه به علت تعداد شماره های زیادی که هر روز در این وب سایت برای خرید و فروش قیمت گذاری می شوند، قیمت ها کاملا رقابتی و بر اساس واقعیت بازار می باشد.

رندباز به عنوان یک پلتفرم تخصصی خرید و فروش سیم کارت که سالهاست در این حوزه فعالیت می کند و مورد اعتماد حرفه ای های این حوزه می باشد، روزانه هزاران بازدید کننده دارد که در صورتی که قصد فروش سیم کارت خود را داشته باشید؛ امکان فروش تخصصی سیم کارت شما را در یک بازار مطمئن و پربازدید فراهم می کند.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت های اعتباری شاید بیش تر جامعه از ان ها استفاده می کنند و در بعضی از مواقع هم بسیار عالی هستند سیم کارت های اعتباری . از مهم ترین ویژگی سیم کارت های اعتباری می توان به  هزینه کم این سیم کارت ها نسبت به سیم کارت های دائمی اشاره کرد. از طرفی هم شاید خوبی این نوع سیم کارت ها در بازار این است که می توان مدیریت هزینه را انجام داد تا بتوان به خوبی از اینترنت و همچنین حرف زدن استفاده کرد. اما بعضی از مواقع ضروری هم هست که شارژ این سیم کارت ها تمام می شود و افراد نیاز به شارژ سیم کارت خود را دارند.این روز ها همراه اول طرح بسیار جالب و خوبی را برای کسانی که سیم کارت های اعتباری همراه اول را دارند گذاشته که میتوانند که سیم کارت های خود را از سیم کارت های اعتباری به سیم کارت های دائمی همراه اول تبدیل کنند

این طرح که با در نظر گرفتن نیازهای مشترکین و در راستای کاهش دردسرهای خرید سیم کارت جدید می باشد؛ به مشترکین اعتباری همراه اول این امکان را می دهد تا بدون خرید سیم کارت جدید و تغییر شماره، سیم کارت اعتباری فعلی خود را به سیم کارت دائمی تبدیل کنند.

 

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

اگر مشترک اعتباری همراه اول هستید و تمایل دارید سیم کارت فعلی خود را به یک سیم کارت با ارزش دائمی همراه اول تبدیل کنید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

1.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

این روش به عنوان راحت ترین روش تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی شناخته می شود که بر اساس آن مشترکین دارای گوشی های هوشمند اندروید باید از آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من استفاده کنند. برای این کار مشترک باید بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من در بخش" خدمات" گزینه "خدمات سیم کارت" را انتخاب نمایند. سپس با انتخاب گزینه" تبدیل به دائمی،" مراحل تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را تکمیل نماید.

 

2.     فروشگاه آنلاین همراه اول

یکی دیگر از روش های آسان برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول می باشد که بر اساس آن مشترک اعتباری بعد از ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول باید مراحل زیر را به ترتیب طی نماید:

·        انتخاب منوی تبدیل اعتباری به دائمی

·        وارد نمودن شماره تلفن اعتباری

·        ارسال رمز یکبار مصرف

·        مطالعه و تایید قوانین و شرایط

·        ارسال تاییدیه جهت کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار

 

3.     مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری

در این روش لازم است؛ مالک اصلی سیم کارت اعتباری همراه اول با در دست داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال به یکی از مراکز فروش و خدمات حضوری همراه اول مراجعه نموده و با تکمیل فرم های مربوطه درخواست خود را ثبت نماید.

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی طبق رفتار مصرفی کاربر تعیین می گردد که حداکثر این مبلغ 1،000،000 ریال (صد هزار تومان ) می باشد که از این مبلغ 360،000 ریال ( سی و شش هزار تومان ) بابت تضمین پرداخت در نظر گرفته می شود.

 

بسته خوش آمد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

اپراتور همراه اول برای تشویق مشترکین اعتباری برای استفاده از این طرح، یک بسته خوش آمد نیز در نظر گرفته است که شامل 30 گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه از زمان فعال سازی می باشد.

شرایط و قوانین مهم :

v    مشترکین اعتباری همراه  اول که از سیم کارت های دیتا، درسا، انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی استفاده می کنند، امکان تبدیل سیم کارت اعتباری خود به دائمی را ندارند.

v    فقط امکان تبدیل شماره اعتباری فعال وجود دارد و سیم کارت هایی که هنوز فعال نشده اند یا دچار قطعی و مشکلاتی از این قبیل هستند را نمی توان به شماره دائم تبدیل کرد.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری، مشترک تا 6 ماه امکان فروش و یا نقل و انتقال سیم کارت دائم خود را نخواهد  داشت.

v    هزینه تبدیل شماره تلفن همراه اول از اعتبار مشترک کسر می گردد؛ بنابراین باید به صورت اعتبار اصلی در حساب مشترک باشد. در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل شماره تلفن همراه، مبلغ مذکور در اولین دوره صورت حساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال خواهد یافت.

v    فقط صاحب امتیاز تلفن همراه که نام او در سیستم اطلاعات مشترکین ثبت شده باشد، مجاز به تبدیل شماره همراه از اعتباری به دائمی می باشد. در صورتی که شخصی غیر از مشترک نسبت به این امر اقدام نماید، شرکت ارتباطات سیار ایران موظف به بازگرداندن شماره به حالت اعتباری ( بدون پرداخت هزینه های تبدیل) بوده و شخص متخلف مسئولیت حقوقی و کیفری در خصوص تلفن همراهی که به طور غیر مجاز تبدیل وضعیت شده را خواهد داشت. بنابراین فرد خاطی باید ضمن جبران خسارت های مالی وارده به مشترک و همراه اول، در برابر شرکت ارتباطات سیار ایران، مراجع قانونی و به ویژه مشترک تلفن همراه راسا مسئول و پاسخگو باشد.

v    فقط سیم کارت هایی را می توان به سیم کارت دائم تبدیل کرد که حداقل 6 ماه از زمان فعال سازی آنها گذشته باشد.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، امکان تبدیل مجدد سیم کارت به حالت اعتباری وجود ندارد.

v    در صورتی که در زمان تبدیل، بسته مصرفی فعال با مدت زمان و حجم باقی مانده در سیم کارت اعتباری وجود داشته باشد و امکان ارائه بسته به شماره تلفن همراه دائمی مشترک وجود داشته باشد، انتقال بسته صورت می پذیرد. اعتبار هدیه انواع شارژ مانند شارژ جوانان، بانوان، شارژ فوق العاده و همچنین سرویس چتر اضطراری، جمعه های رویایی، بسته های دلخواه شامل این بخش نمی شود.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت دائمی همراه اول کلیه قوانین حاکم بر سیم کارت های دائمی مانند چرخه عمر سیم کارت ( سلب امتیاز، استرداد، ودیعه، قطع و ... ) برای این دسته از مشترکین نیز اجرایی می شود.

v    فرآیند تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، نیازمند زمان است و پایان یافتن این روند از طریق پیامک به اطلاع مشترک خواهد رسید. به همین خاطر در طول این دوره به دلیل عدم اتمام فرآیند تبدیل، هزینه های اینترنت مشترک به صورت آزاد حساب می شود. پس لازم است؛ تا زمان دریافت پیامک همراه اول، مشترک هزینه های خود را به درستی مدیریت نماید.

24 ساعت پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، امکان مشاهده و یا پرداخت صورت حساب و یا فعال سازی سرویس های مختلف از درگاه هایی مانند # 10 * ، # 1 * و همچنین سامانه 9990 وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید بیشترین اثری که در دنیای امروزی می توانیم ببینیم وجود گوشی های هوشمند هستند که علاوه بر کارایی بسیار بالایی که دارند جایگزین بسیاری از وسایل شده اند.همین مسئله باعث اهمیت گوشی های هوشمند شده است. علاوه ب ان به خاطر اپ هایی که نیاز به شماره همراه دارند سیم کارت ها هم بسیار با اهمیت و مهم هستند. این روز ها در بازار سیم کارت اکثر مردم خواهان سیم کارت ها اپراتور همراه اول هستند .همراه اول که قدیمی ترین اپراتور داخل کشور است و محبوب ترین پیش شماره برای این اپراتور است.این روز سیم کارت های 0912 اپراتور همراه یکی از گزینه های سرمایه گذاری برای بعضی از افراد جامعه شده اند و بیش تر  کارشناسان هم برای سرمایه گذاری روی سیم کارت 0912 به مردم آگاهی می دهند که مردم سرمایه شان را تبدیل به سیم کارت های 0912 همراه اول کنند

با شروع سال نو به طور معمول هر سال قیمت همه کالاها در کشور افزایش می یابد، به همین خاطر افزایش قیمت سیم کارت خصوصا سیم کارت دائمی 0912 روند صعودی داشته، به طوری که به نقل از بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کد یک سیم کارت دائمی 0912 با قیمت 120 میلیارد تومان به فروش رسیده است!

قطعا شما هم مانند بسیاری از افراد با شنیدن چنین خبرهایی شوکه شده اید و از خود می پرسید؛ چگونه یک سیم کارت می تواند تا این حد با ارزش باشد؟ البته چنین قیمت های نجومی و شوکه کننده ای مربوط به شماره های خاص و منحصر بفرد همراه اول هستند که معمولا تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد؛ ولی این بدان معنی نیست که سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 صحیح و پر سود نباشد.

 

مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912

از نظر کارشناسان مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 قابل مقایسه با سرمایه گذاری های معمول بر روی سکه و طلا نمی باشد و از بسیاری لحاظ با آنها متفاوت است.

به طور کلی مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

·        پیش شماره 0912 به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت های موجود در بازار، در هر زمان متقاضی زیادی دارد. به طوری که هر وقت قصد فروش داشته باشید، به راحتی می توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید.

·        در طول سی سال ظهور سیم کارت دائمی 0912، قیمت این سیم کارت همواره روند صعودی داشته و با افزایش تورم، ارزش آن افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد؛ در شرایطی که قیمت سیم کارت دائمی 0912 بنا به دلایلی مانند افزایش قیمت دلار، بالا رفته باشد، بعد از پایین آمدن قیمت ارز، قیمت سیم کارت دائمی 0912 بدون هیچ تغییری حفظ خواهد شد.

·        با توجه به این که سیم کارت دائمی 0912 از تنوع قیمت زیادی برخوردار هستند، شما می توانید تقریبا با هر بودجه ای یک سیم کارت دائمی 0912 تهیه کنید.

·        یکی از مهم ترین تفاوت های سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 نسبت به سایر سرمایه گذاری ها، امکان استفاده از آن می باشد. مثلا سکه و طلای آب شده جزء سرمایه هایی هستند که قابل استفاده نبوده و باید از آنها نگهداری کرد.

·        با توجه به این که تقریبا تمام پیش شماره های سیم کارت دائمی 0912 عرضه شدند و شماره جدیدی با این پیش شماره عرضه نمی گردد، قطعا سرمایه گذاری بر روی این سیم کارت با پیش شماره های محدود یک سرمایه گذاری پر سود خواهد بود که نه تنها ارزش ریالی بالایی دارند، بلکه شرایط فروش آن نیز به راحتی امکان پذیر است.

·        سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 ریسک نگهداری ندارد، زیرا در صورت سرقت رفتن یا گم شدن به راحتی می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت قبلی را سوزانده و یک خط جدید تهیه کنید.

 

قیمت های اعلامی سیم کارت دائمی 0912 در سال 1402

در هر صورت اگر تمایل دارید تا با خرید یک سیم کارت دائمی 0912 یک سرمایه گذاری پر سود را تجربه کنید؛ می توانید با بررسی شماره ها در مراکز خرید و فروش معتبر، نسبت به انتخاب شماره مناسب و اقتصادی اقدام نمایید.

به طور کلی نوسان قیمت سیم کارت دائمی 0912 در سال 1402 در بازار به شرح ذیل می باشد:

نوع کد

نوسان قیمت

کد یک

از 96 میلیون تومان تا 120 میلیارد تومان

کد دو

از 35 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان

کد سه

از 33 میلیون تومان تا 3 میلیارد  و 300 میلیون تومان

کد چهار

از 23 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان

کد پنج

از 21 میلیون تومان تا 45 میلیارد تومان

کد شش

از 17 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان

کد هفت

از 17 میلیون تومان تا یک میلیارد  و 500 میلیون تومان

کد هشت

از 15 میلیون تومان تا 9 میلیارد تومان

کد نه

از 10 میلیون تومان تا 344 میلیون تومان

کد صفر

از 33 میلیون تومان تا 1 میلیارد  و 200 میلیون تومان

 

علت نوسان قیمت سیم کارت دائمی 0912 چیست؟

علت نوسان قیمت و اختلاف فاحش میلیاردی در قیمت های اعلامی در جدول فوق، ارتباط مستقیم با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 دارد. به طور کلی سیم کارت دائمی 0912 بر اساس نوع کد، میزان کارکرد و میزان رندی شماره قیمت گذاری می شوند که در یک کد مشخص هر چه شماره رند تر و میزان کارکرد کمتر باشد، قیمت بالاتر خواهد بود.

نوسان قیمت در کدهای مختلف نیز به میزان محبوبیت هر پیش شماره بر می گردد که در سیم کارت دائمی 0912 کد یک محبوب ترین و معتبرترین پیش شماره در بازار می باشد که بسیار مورد توجه پزشکان، وکلا، مدیران و افرادی که به نوعی به دنبال کسب اعتبار هستند؛ می باشد. هر چند که همه کدهای سیم کارت دائمی 0912 معتبر و با ارزش می باشند، ولی قطعا خرید شماره های رند، پرسودتر می باشد که در یک بازه زمانی کوتاه، افزایش قیمت بیشتری را تجربه می کند.

 

از کجا سیم کارت دائمی 0912 بخرم؟

به طور کلی قیمت های اعلامی در جدول فوق، کاملا تقریبی بوده و قطعا می توان سیم کارت هایی با قیمت هایی بیشتر یا کمتر پیدا کرد که برای این کار لازم است به مراکز و وب سایت های معتبر خرید و فروش سیم کارت مانند رندباز مراجعه کنید. زیرا این مراکز به علت قابل اعتماد بودن، به عنوان یک مرجع قیمت گذاری سیم کارت شناخته می شوند و روزانه هزاران بازدید کننده دارند؛ که همین امر تعداد سیم کارت هایی که در لیست فروش قرار می گیرد را بسیار زیاد و متنوع می سازد و به خریدار این فرصت را می دهد تا با بررسی دقیق، بهترین و مناسب ترین سیم کارت مربوط به خود را خریداری نمایید.

علاوه بر این با توجه به پرسود بودن این بازار، تعداد کلاهبرداری ها و تخلفاتی که توسط سودجویان انجام می شود، بسیار زیاد است که این موضوع نیز به نوعی اهمیت خرید از یک مرکز معتبر مانند رندباز را افزایش می دهد. قیمت گذاری اصولی و حرفه ای در وب سایت رندباز به خریداران این امکان را می دهد تا به راحتی و با صرف اندکی وقت، یک سیم کارت دائمی 0912 با قیمت مناسب و اقتصادی تهیه نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در زمانه امروزی مهم ترین وسیله ایی که وجود دارد اینترنت است که همه کار ها با اینترنت گره خورده اند و شاید از جهاتی بسیار خوب باشد و از جهاتی هم بسیار بد. شاید مهم ترین اتفاقی که باعث شد که مردم بدانند اینترنت بسیار مهم است در زمان همه گیری کرونا بوده است که افراد جامعه از طریق اینترنت همه کارهای خود را انجام می دادند و حتی اموزش های عالی از طریق اینترنت انجام می گرفت. این روز ها اپراتور های سیم کارت بسیار روی اینترنت کار می کنند و در بسته های مختلف اینترنت را به مشترکان خود می دهند. این روز ها استقبال بسیار گسترده ای توسط مردم برای خرید بسته های اینترنت انجام شده است و مردم هم بسیار از بسته های اینترنت راضی هستند و اپراتور ها هم در تلاش هستند که بهترین خدمات را انجام دهند اما در این مطلب نگاهی اختصاصی به بسته های بلند مدت اپراتورها خواهیم داشت.

بسته های بلند مدت در اپراتورهای مختلف

بعد از فروردین 1401 که به یکباره قیمت اینترنت افزایش قابل توجهی داشت، بسیاری از بسته های بلند مدت اپراتورهای پرطرفدار مانند همراه اول و ایرانسل حذف گردید یا در برخی موارد هدیه های تخصیص داده شده به بسته ها لغو شد. به همین خاطر تغییرات اساسی در قیمت و نوع بسته های بلند مدت ایجاد شد.

در حال حاضر بسته های بلند مدت اپراتورها را می توان در گروه های زیر دسته بندی کرد:

 

1.     بسته های اینترنت یک ماهه

بسته های اینترنت یک ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

1 گیگا بایت

100 مگا بایت صبحانت

10،400 تومان

2 گیگا بایت

200 مگا بایت صبحانت

13،900 تومان

2 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

10،400 تومان

3 گیگا بایت

-

19،000 تومان

3 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

12،400 تومان

4 گیگا بایت

-

21،300 تومان

5 گیگا بایت

-

23،600 تومان

5 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

15،400 تومان

7 گیگا بایت

-

28،200 تومان

7 گیگابایت (ویژه مشترکین جدید )

-

18،400 تومان

12 گیگابایت صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

10،000 تومان

ایرانسل

1 گیگا بایت

-

10،500 تومان

2 گیگا بایت

-

14،000 تومان

3 گیگا بایت

-

19،000 تومان

4 گیگا بایت

-

21،300 تومان

5 گیگا بایت

-

23،600 تومان

7 گیگا بایت

-

28،200 تومان

7 گیگابایت( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

7،500 تومان

10 گیگابایت( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

9،000 تومان

30 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

-

9،000 تومان

رایتل

1 گیگا بایت

-

9،900 تومان

2 گیگا بایت

-

13،500 تومان

3 گیگا بایت

-

17،900 تومان

4 گیگا بایت

-

19،900 تومان

5 گیگا بایت

-

21،900 تومان

7 گیگا بایت

-

24،900 تومان

10 گیگابایت

-

28،900 تومان

15 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

39،900 تومان

20 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

49،900 تومان

شاتل موبایل

500 مگا بایت

-

5،500 تومان

850 مگا بایت

-

9،000 تومان

1 گیگا بایت

-

9،500 تومان

1 گیگا بایت

100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 100 پیامک شاتل موبایلی + 100دقیقه مکالمه برون شبکه + 100 پیامک برون شبکه

12،000 تومان

2 گیگا بایت

-

12،900 تومان

2 گیگا بایت

100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 100 پیامک شاتل موبایلی + 100دقیقه مکالمه برون شبکه + 100 پیامک برون شبکه

12،000 تومان

5/2 گیگابایت

مکالمه درون شبکه نامحدود

16،000 تومان

3 گیگا بایت

-

17،000 تومان

4 گیگا بایت

-

19،200 تومان

4 گیگا بایت

200 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 200 پیامک شاتل موبایلی + 200 دقیقه مکالمه برون شبکه + 200 پیامک برون شبکه

25،500 تومان

4 گیگابایت اینترنت همراه + 20گیگا بایت اینترنت ثابت

-

70،000 تومان

7 گیگا بایت

-

27،500 تومان

10 گیگابایت اینترنت همراه + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

-

119،000 تومان

10 گیگابایت

-

33،000 تومان

20 گیگابایت

-

68،000 تومان

40 گیگابایت

-

98،000 تومان

50 گیگابایت همراه + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

-

290،000 تومان

70 گیگابایت

-

210،000 تومان

 

 

نگاهی اجمالی به جدول فوق نشان می دهد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها برای انتخاب بسته های یک ماهه حق انتخاب بسیار زیادی دارند که این امکان را به آنها می دهد تا با مقایسه قیمت ها، بهترین بسته مورد نیاز خود را فعال نمایند.

 

2.     بسته های اینترنت 2 ماهه

بسته های اینترنت 2 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

12 گیگابایت

-

46،000 تومان

ایرانسل

10 گیگابایت

-

36،000 تومان

رایتل

12 گیگابایت

-

42،000 تومان

20 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

68،000 تومان

شاتل موبایل

20 گیگابایت

-

70،000 تومان

 

 

آنچه در جدول فوق قابل تامل است، عدم تنوع حجمی در بسته های ارائه شده؛ می باشد که به نوعی کاربر را مجبور می کند در صورت نیاز تنها از یک بسته استفاده نماید.

 

3.     بسته های اینترنت 3 ماهه

بسته های اینترنت 3 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

اپراتور همراه اول بسته 3 ماهه ارائه نمی کند.

ایرانسل

اپراتور ایرانسل بسته سه ماهه ارائه نمی کند.

رایتل

15 گیگابایت

-

55،000 تومان

25 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

75،000 تومان

شاتل موبایل

3 گیگا بایت ماهیانه یک گیگا بایت

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

33،000 تومان

6 گیگا بایت

-

33،000 تومان

6 گیگابایت ماهانه 2 گیگابایت

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

39،900 تومان

6 گیگابایت اینترنت همراه

30 گیگا بایت ثابت + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه ماهی 100 دقیقه + 300 پیامک برون شبکه ماهی 100 عدد

112،000 تومان

8 گیگا بایت

-

33،500 تومان

10 گیگابایت

-

37،900 تومان

30 گیگابایت ثابت

-

119،000 تومان

12 گیگابایت

-

44،000 تومان

12 گیگابایت ( ماهیانه 4 گیگابایت )

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

59،000 تومان

17 گیگا بایت اینترنت همراه

40 گیگابایت اینترنت ثابت + 1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

170،000 تومان

20 گیگابایت

-

75،000 تومان

 

بررسی جدول فوق نشان می دهد که برعکس اپراتور همراه اول و ایرانسل که بسته سه ماهه ارائه نمی کنند، کاربران سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل و شاتل موبایل می توانند از بسته های ارائه شده ی این دو اپراتور استفاده نمایند. شایان ذکر است که بسته های سه ماهه ارائه شده از سوی شاتل موبایل هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت، از تنوع بالایی برخوردارند.

 

4.     بسته های اینترنت 4 ماهه

بسته های اینترنت 4 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

15 گیگابایت

-

62،000 تومان

ایرانسل

15 گیگابایت

-

62،000 تومان

رایتل

اپراتور رایتل بسته اینترنت 4 ماهه ارائه نمی کند.

شاتل موبایل

اپراتور شاتل موبایل بسته اینترنت 4 ماهه ارائه نمی کند.

نگاهی اجمالی به بسته های ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نشان می دهد که این دو اپراتور بسته های با اعتبار زمانی بیشتر از 4 ماه نداشته و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل در صورتی که بخواهند از بسته های بلند مدت استفاده نمایند، حق انتخاب دیگری ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها پیشرفت تکنولوژی شاید مهم ترین خوبی اش اینترنت  و گوشی های هوشمند بوده که توانسته آدم ها را به هم دیگر نزدیک تر کند.اینترنت در زمان کرونا هم بسیار به آدم ها کمک کرد و توانست که بسیاری از کارها رو از خانه انجام داد و همین مسئله باعث کمک کردن زود تمام شدن کرونا شد و همچنین باعث شد که در زمان کرونا اموزش دانش اموزان عقب نیافتد که بسیار مسئله مهمی برای خانواده ها بود.اما این روز ها اپراتور های سیم کارت برای اینکه هزینه های مردم کمتر شوند از بسته های اینترنتی استفاده می کنند که بسیار جذاب و جالب برای مردم می تواند باشد.استقبال بی نظیری که مردم از اپراتور های سیم کارت برای  خرید بسته های اینترنت بسیار بالا بوده. بنابراین اگر تمایل دارید تا با مقایسه دقیق بسته ها، بهترین و ارزان ترین بسته را انتخاب نمایید تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورها

به طور کلی بسته های ارائه شده از سوی اپراتورها را از نظر مدت زمان اعتبار می توان در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت قرار داد.

بسته های کوتاه مدت که شامل بسته های ساعتی روزانه یا هفتگی می باشند، در هر اپراتور با شرایط مختلفی ارائه می گردد. در این مطلب ما به طور خاص بسته های کوتاه مدت اپراتورهای فعال در کشور را در جداول مختلف قرار داده و آنها را با هم مقایسه کردیم که به شرح ذیل می باشد:

 

1.     بسته های اینترنت یک روزه

بسته های اینترنت یک روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

60 مگابایت

-

1،600 تومان

150 مگابایت

-

2،700 تومان

250 مگابایت

-

3،600 تومان

500 مگابایت

-

4،900 تومان

750 مگابایت

-

5،900 تومان

یک گیگابایت

-

6،400 تومان

3 گیگابایت

-

9،900 تومان

ایرانسل

60 مگابایت

-

1،600 تومان

100 مگابایت

-

2،200 تومان

200 مگابایت

-

3،200 تومان

300 مگابایت

-

3،900 تومان

400 مگابایت

-

4،500 تومان

500 مگابایت ( 2 تا 7 صبح )

-

5،000 تومان

750 مگابایت

-

5،700 تومان

5/1 گیگابایت

-

7،400 تومان

5/2 گیگابایت

-

9،400 تومان

رایتل

50 مگابایت

-

1،400 تومان

100 مگابایت

-

2،000 تومان

300 مگابایت

-

3،700 تومان

500 مگابایت

-

4،700 تومان

یک گیگابایت

-

6،200 تومان

3 گیگابایت

-

9،500 تومان

شاتل موبایل

4 گیگابایت 2 ساعته

-

9،000 تومان

100 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

1،800 تومان

250مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

2،900 تومان

400 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

3،900 تومان

650 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

5،400 تومان

750 مگابایت

-

5،500 تومان

یک گیگابایت

-

5،800 تومان

5/2 گیگابایت

-

8،400 تومان

5 گیگابایت

-

17،000 تومان

7 گیگابایت

-

22،000 تومان

نگاهی اجمالی به این جدول نشان می دهد که تنوع حجم بسته های اعلامی زیاد بوده و تقریبا همه اپراتورها بسته های یک روزه با حجم و قیمت مناسب ارائه می کنند که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

2.     بسته های اینترنت سه روزه

بسته های اینترنت سه روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

اپراتور همراه اول بسته اینترنت سه روزه ارائه نمی کند.

ایرانسل

150 مگابایت

-

3،500 تومان

250مگابایت

-

4،400 تومان

400 مگابایت

-

5،300 تومان

750 مگابایت

-

6،700 تومان

5/1 گیگابایت

-

9،000 تومان

5/2 گیگابایت

-

11،000 تومان

رایتل

150 مگابایت

-

3،300 تومان

یک گیگابایت

-

8،200 تومان

3 گیگابایت

-

11،900 تومان

شاتل موبایل

750 مگابایت

-

5،800 تومان

یک گیگابایت

-

7،000 تومان

5/2 گیگابایت

-

10،500 تومان

 

بر اساس این جدول با وجود آن که اپراتور همراه اول هیچ بسته سه روزه ای ارائه نمی کند، تنوع این بسته ها برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل مناسب و کاربردی می باشد.

 

3.     بسته های اینترنت هفتگی

بسته های اینترنت هفتگی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

200 مگابایت

-

4،400 تومان

300 مگابایت

-

5،500 تومان

500 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

8،300 تومان

1/5 گیگابایت

-

10،900 تومان

2/5 گیگابایت

-

13،000 تومان

4 گیگابایت

-

16،000 تومان

6 گیگابایت

-

19،000 تومان

ایرانسل

200 مگابایت

-

4،400 تومان

300 مگابایت

-

5،500 تومان

500 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

8،300 تومان

5/1 گیگابایت

-

10،900 تومان

2 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح )

-

1،500 تومان

5/2 گیگابایت

-

13،000 تومان

4 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

4،500 تومان

5 گیگابایت( 2 تا 7 صبح )

-

2،500 تومان

5 گیگابایت

-

18،000 تومان

رایتل

500 مگابایت

-

6،900 تومان

یک گیگابایت

-

9،500 تومان

3 گیگابایت

-

13،500 تومان

6 گیگابایت

-

18،900 تومان

شاتل موبایل

100 مگابایت

-

2،000 تومان

200 مگابایت

-

3،900 تومان

300مگابایت

-

4،500 تومان

550 مگابایت

-

6،300 تومان

800 مگابایت

مکالمه نامحدود درون شبکه

7،500 تومان

800 مگابایت اینترنت همراه + 3 گیگابایت اینترنت ثابت

مکالمه نامحدود درون شبکه

14،300 تومان

5/1 گیگابایت

مکالمه نامحدود درون شبکه

9،900 تومان

5/2 گیگابایت

-

12،000 تومان

5/2 گیگابایت اینترنت همراه + 5 گیگابایت اینترنت ثابت

-

26،000 تومان

5 گیگابایت

امکان انتقال مانده بسته دیتا

17،500 تومان

20 گیگابایت

-

64،000 تومان

مطابق جدول فوق، تنوع بسته های هفتگی ارائه شده از سوی اپراتور شاتل موبایل بسیار زیاد می باشد و مشترکین سیم کارت های این اپراتور می توانند علاوه بر فعال سازی بسته ها از هدیه های تخصیص داده شده به این بسته ها نیز استفاده نمایند.

 

4.     بسته های اینترنت 15 روزه

بسته های اینترنت 15 روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

بسته 15 روزه از سوی اپراتور همراه اول ارائه نمی گردد.

ایرانسل

400 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

9،000 تومان

5/1 گیگابایت

-

11،500 تومان

5/2 گیگابایت

-

14،500 تومان

5/3 گیگابایت

-

16،500 تومان

5 گیگابایت

-

18،500 تومان

رایتل

5/1 گیگابایت

-

11،000 تومان

3 گیگابایت

-

15،900 تومان

5 گیگابایت

-

17،900 تومان

40 گیگابایت (ویژه رایتل من )

-

90،000 تومان

شاتل موبایل

750 مگابایت

-

8،000 تومان

5/1 گیگابایت

-

10،200 تومان

5/2 گیگابایت

-

13،000 تومان

5 گیگابایت

-

18،500 تومان

 

بررسی اجمالی جدول فوق نشان می دهد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، تنها مشترکینی هستند که نمی توانند از بسته های اینترنت 15 روزه استفاده نمایند. البته تنوع بسته ها در اپراتورها دیگر هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت زیاد می باشد.

البته اپراتورها بسته های اینترنتی را به صورت بلند مدت هم ارائه می کنند که به علت تنوع بالا، در مطلبی دیگر به آن می پردازیم.





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()