نوشته شده توسط : rondbaz

اولین بار سیم کارت های اعتباری توسط اپراتور ایرانسل عرضه شد و این سیم کارت های اعتباری نسبت به سیم کارت های اعتباری قیمت پایین تری داشتن که عموم مردم می توانستند با قیمتی ارزان تر صاحب سیم کارت شوند
حضور ایرانسل با یک سیم کارت جدید که با در اختیار داشتن کلیه امکانات سیم کارت های دائمی همراه اول، از قیمتی به مراتب ارزان تر برخوردار بود، انقلابی در این عرصه به وجود آورد که توانست به رویای موبایل دار شدن بسیاری از افراد؛ جامه عمل بپوشاند.
علاوه براین ایجاد یک فضای رقابتی سبب گردید تا اپراتورها برای جذب مخاطب؛ خدمات و سرویس های متنوعی را در اختیار مشترکین قرار دهند که به نوعی به نفع کاربران بوده و باعث گسترش شبکه و زیر ساخت های مورد نیاز در آن زمان گردید.
دیری نپایید که اپراتور همراه اول نیز مانند اپراتور رقیب و رفیق علاوه بر ارائه سیم کارت های دائمی، اقدام به فروش سیم کارت های اعتباری نمود. سپس اپراتور رایتل نیز به عنوان اپراتور نسل سوم، سیم کارت های دائمی و اعتباری خود را عرضه نمود و این شرایط برای مشترکین فرصتی ایجاد کرد تا با آگاهی کامل نسبت به نیازها و تمایلات خود سیم کارتی مطابق با خواسته های خود خریداری نمایند.
به طور کلی سیم کارت های دائمی و اعتباری همه اپراتورها از نظر قابلیت و ویژگی ها، تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه با آن اشاره می کنیم:

1. قیمت سیم کارت
بارزترین تفاوت سیم کارت های دائمی و اعتباری در قیمت آنها می باشد. سیم کارت های اعتباری هر اپراتور از سیم کارت دائمی همان اپراتور ارزان تر می باشد. البته در قیمت سیم کارت فاکتورهای مهمی تاثیر گذارند و آنچه که بیان شد؛ در مورد شماره های معمولی اپراتورها می باشد که در شرایط نرمال در بازار خرید و فروش می شوند و موارد خاص و استثنائی مانند شماره های رند اعتباری که از نظر قیمت تفاوت فاحش با دیگر شماره های اعتباری دارند، در این مبحث نمی گنجد.

2. اعتبار و جایگاه اجتماعی مالک سیم کارت
امروزه سیم کارت های دائمی خصوصا سیم کارت دائمی همراه اول در بین مردم از ارزش و اعتبار ویژه ای برخوردار می باشند. به همین خاطر کسانی که به دنبال شروع یک کسب و کار جدید هستند یا مدیرانی که به دنبال پرستیژ شخصی و جایگاه اجتماعی می باشند، از اعتبار این شماره ها برای ایجاد اعتماد و حس اطمینان استفاده می کنند.
بنابراین در مقام مقایسه اعتبار سیم کارت های اعتباری یک اپراتور از سیم کارت های دائمی همان اپراتور کمتر می باشد.

3. ارزش سرمایه گذاری
سیم کارت های دائمی از همان روزهای اولیه عرضه، به عنوان یک کالای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شدند و امروزه با وجود گذشت سالها، همچنان روز به روز گران تر و قیمتی تر می شوند. به همین خاطر خیلی از افراد با سرمایه گذاری در این بخش مانند طلا و سکه اقدام به خرید این شماره ها نموده و بعد از گذشت مدتی آن را به بهایی گران تر می فروشند. البته این موضوع در مورد بعضی از شماره های سیم کارت های اعتباری که قدیمی تر و رند هستند، صدق می کند. ولی به طور کلی سیم کارت های اعتباری بیشتر کالای مصرفی بوده و قیمت قابل ملاحظه ای دارند.

4. مدیریت هزینه ها
اصلی ترین مزیت سیم کارت اعتباری، مدیریت هزینه ها می باشد. زیرا در این نوع سیم کارت مشترک باید قبل از مصرف هر نوع بسته، دریافت سرویس و یا خدمت نسبت به خرید اقدام نموده و سپس از آن استفاده نماید. این شیوه به کاربر کمک می کند تا همواره از موجودی شارژ و اعتبار خود آگاه بوده و با کنترل هزینه ها، شرایط را مدیریت نماید.
البته این امکان هم وجود دارد که در بین مهمترین مکالمات شما، ناگهان به دلیل کمبود اعتبار مکالمه شما قطع گردد و اثرات ناخوشایندی را برجا بگذارد. ولی به طور کلی، آگاهی از میزان اعتبار و شارژ مهمترین مزیت سیم کارت های اعتباری محسوب می گردد.
این ویژگی در سیم کارت های دائمی وجود نداشته و سبب می گردد تا در بسیاری موارد مشترک با دیدن قبض دچار شوک شود. یکی از مهم ترین دلایل قطعی یا یک طرفه شدن سیم کارت های دائمی هم همین عدم پرداخت بدهی می باشد.

5. تعرفه ها در سیم کارت
در حال حاضر هزینه سرویس ها و خدمات مختلف در اپراتورها یکسان نبوده و هر اپراتور با توجه به سیاست ها و برنامه ریزی های بلندمدت و کوتاه مدت، خدمات خود را با یک تعرفه مشخصی در اختیار کاربران قرار می دهد. ولی معمولا تعرفه خدمات سیم کارت های دائمی کلیه اپراتورها از سیم کارت های اعتباری کمتر می باشد. البته این تعرفه امکان دارد در بعضی موارد برابر هم باشد، به طور کلی می توان ادعا کرد تقریبا تعرفه خدمات سیم کارت های دائمی هیچ وقت بیشتر نبوده است. این موضوع در خصوص بسته ها و سرویس های ویژه اپراتورها هم تقریبا صدق می کند.
به طور کلی می توان گفت تعرفه خدمات در سیم کارت دائمی ارزان تر از سیم کارت های اعتباری می باشد.

6. امکانات و خدمات سیم کارت
با توجه به نفوذ بیش از 167 درصدی تلفن های همراه در کشور، شرایط آنتن دهی و گسترش شبکه نسبت به گذشته روند رو به رشدی داشته که همین موضع باعث شده تا تفاوت چندانی در نحوه و نوع خدمات ارائه شده به مشترکین دائمی و اعتباری وجود نداشته باشد. به طور کلی اپراتورها معمولا خدمات، سرویس ها، بسته ها، جشنواره ها و جوایز یکسانی برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود در نظر می گیرند و همه آنها در شرایط یکسان می توانند از این خدمات بهره مند گردند.
علاوه بر این با اجرا شدن طرح رومینگ ملی، اپراتورها ملزم هستند تا در صورت پوشش شبکه، خدمات خود را در اختیار اپراتورهای متقاضی دیگر قرار دهند. بنابراین در حال حاضر در خصوص آنتن دهی نیز تفاوتی بین اپراتورها وجود نداشته و خدمات ارائه شده به مشترکین مهمان کاملا مشابه کیفیت خدماتی است که مشترکین میزبان همان اپراتور دریافت می کنند.

7. امکان سلب امتیاز سیم کارت
بر اساس قانون، در صورتی که مشترک اعتباری در یک مدت زمان طولانی از سیم کارت خود هیچ استفاده ای نماید، اپراتور می تواند مالکیت سیم کارت را سلب امتیاز نماید. البته این موضوع در مورد سیم کارت های دائمی صدق نمی کند و مشترکین می توانند فقط با پرداخت آبونمان، سیم کارت را تا هر وقت که بخواهند فعال نگه دارند، بدون آن که از آن استفاده ای نمایند.
با توجه به آمار تا پایان سال 1400 بیش از 140 میلیون سیم کارت در کشور واگذار شده که این یعنی به طور متوسط به نام هر ایرانی بالغ بالای 18 سال، حداقل دو سیم کارت ثبت شده است. بر اساس این آمار بیشترین تعداد سیم کارت های دائمی فعال در کشور مربوط به اپراتور همراه اول بوده و اپراتور ایرانسل پرچمدار تعداد مشترکین اعتباری فعال در کشور می باشد.
همه آنچه که در این مطلب به عنوان تفاوت های بین سیم کارت های دائمی و اعتباری بیان شد، در صورتی می تواند کارآمد باشد که شما با در نظر گرفتن بودجه و شناخت از نیاز خود نسبت به انتخاب بهترین سیم کارت اقدام نمایید.

 


:: برچسب‌ها: سیم کارت دائمی همراه اول ، سیم کارت همراه اول ، تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری ، مزیت سیم کارت اعتباری ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روزها فضای مجازی و بازی های مربوط به آن، به عنوان یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین سرگرمی های مورد علاقه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته می شوند و خانواده ها مجبورند خواسته یا ناخواسته این بستر را به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تاثیر گذار بر اخلاق و رفتار کودک خود بپذیرند.
هر چند که پذیرش این موضوع به هیچ وجه از دغدغه های مربوط به آن کم نکرده و خانواده ها همواره نگران حجم عظیم اطلاعات و محتواهای موجود در این فضاها هستند. به همین خاطر فضای فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های موجود در طراحی اولویت های برنامه ریزی و برنامه سازی نسبت به تولید محتوای سالم و مفید اقداماتی انجام داده است که در ادامه ویژگی ها و امکانات آن را بررسی می کنیم.
در همین راستا، از سال 94 اپراتور همراه اول خانواده درسا را طراحی نموده است که با شعار" دانایی، رشد و سرگرمی" تلاش می کند تا از آرمان به سمت واقعیت گام برداشته و با تولید، تامین و حمایت از تولیدات حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی از مهم ترین مصرف کنندگان این حوزه یعنی آینده سازان این مرز و بوم حمایت کند.

اهداف خانواده درسا:
این مجموعه به عنوان یک مجموعه پویا و فعال تلاش می کند تا با هر گام به اهداف از پیش تعیین شده خود که در ادامه به آن اشاره می کنیم، نزدیکتر شود:
· ارائه ابزارهای مدیریت و نظارت والدین بر فعالیت های مجازی فرزندان
· آموزش مهارت های استفاده موثر از فضای مجازی به خانواده ها و ارتقای سواد مجازی والدین
· ارائه بازی ها و برنامه های آموزشی، کاربردی و سرگرم کننده و محتوای منطبق با نیاز های کودکان و نوجوانان
· ایجاد فضای سالم مفید و ایمن برای کودکان و نوجوانان در مقابل محتوای ناسالم و رفتارهای مجرمانه
· بومی سازی و رده بندی انواع محتوای صوتی، تصویری و چند رسانه ای کودکان و نوجوانان و تسهیل دسترسی خانواده ها به آن
به همین منظور خانواده درسا مجموعه کاملی از خدمات را در زمینه حفظ و حراست از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عرضه نموده که برخی از این خدمات به شرح ذیل می باشند:

1. درسا بازار
این بازار با ارائه بیش از 4 هزار اپلیکیشن اندرویدی با رویکرد ایرانی - اسلامی مناسب رده سنی کودک و نوجوان در گروه های مختلف از قبیل سرگرمی، بازی و آموزشی امکاناتی را فراهم نموده تا خانواده ها با خاطری آسوده از محتوای مناسب سن و سال فرزندان خود بهره مند گردند.
این بازار به عنوان یک بازار تخصصی از یک طرف به تولید کنندگان اپلیکیشن در حوزه کودک و نوجوان این فرصت را می دهد تا با تولید اپلیکیشن طبق استانداردهای این بازار، آن را در این بازار تخصصی انتشار دهند و از طرف دیگر به خانواده ها کمک می کند از این بازار تخصصی اپلیکیشن هایی را دانلود کنند که از لحاظ کیفیت تولید عاری از هر گونه بدافزار باشند.
علاقمندان برای فعال سازی این سرویس می توانند عدد 50 را به سرشماره 3003 ارسال نموده و با مراجعه به سایت خانواده درسا، این برنامه را دریافت کنید.

2. دنیای درسا
این برنامه که با هدف مدیریت و نظارت والدین بر فعالیت های مجازی فرزندانشان طراحی شده است؛ می تواند تمام فرایندهای موجود در تلفن همراه و تبلت فرزندان را مدیریت نماید.
والدین با نصب این برنامه می توانند محتوا و نوع دسترسی های کودک به برنامک های موجود در تلفن همراه را مدیریت نموده و محیط امنی را برای فعالیت کودکان فراهم کنند. با توجه به این که این امکان به راحتی و بدون خرید تبلت یا دستگاه هوشمند دیگری برای والدین فراهم می شود، تنها هزینه انجام شده از سوی خانواده ها نصب یک برنامه می باشد؛ که برای فعال سازی آن کافی است عدد 84 را به سرشماره 3003 ارسال کرده و با مراجعه به درسا بازار، این برنامه را دریافت و از آن استفاده نمایند.

3. پرسا
پرسا یکی دیگر از برنامه های موجود در این سرویس می باشد که صرفا برای کودکان طراحی نشده و والدین نیز می توانند در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.
این سرویس به عنوان یکی از نخستین سرویس های موجود در زمینه کودک و نوجوان، با هدف پاسخگویی به پرسش های کودکان طراحی شده است و کودکان می توانند بعد از طرح پرسش، پاسخ متخصصان حوزه کودک و فضای مجازی را به راحتی دریافت کنند. البته این امکان برای والدین نیز فراهم بوده و آنها نیز می توانند پاسخ سوالات و مشکلات خود و فرزندان خود را در مواجهه با فضای مجازی دریافت کنند.
علاقمندان می توانند برای استفاده از این سرویس عدد 92 را به سرشماره 3003 ارسال نموده و نسخه اپلیکیشن این برنامه را دریافت کنند.

4. فندقستان
فندقستان برنامکی است که از محتواهایی از جنس شعر، داستان، قصه، مسابقه و ... برخوردار بوده و با هدف ایجاد سرگرمی، تلاش می کند تا در کنار سرگرمی ایمن، آموزش های مربوط به نحوه استفاده از فضای مجازی را نیز به کودک آموزش دهد.
با توجه به این که یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها، دسترسی کودکان به محتواهایی است که از لحاظ ارزشی و اخلاقی قابل اعتماد بوده و علاوه بر برخورداری از جذابیت های لازم، نیاز کودکان را به درستی برطرف سازد، برنامه فندقستان طراحی شده تا بتواند این نگرانی را کاملا مرتفع سازد.
کاربران می توانند در صورت تمایل برای فعال سازی این سرویس عدد 80 را به سرشماره 3003 ارسال کرده و با مراجعه به درسا بازار این برنامه را دریافت نموده و از آن استفاده نمایند.

نحوه فعال سازی خدمات خانواده درسا
نوع خدمات
کد دستوری
درسا بازار
ارسال کد دستوری 50 به سرشماره 3003
دنیای درسا
ارسال کد دستوری 84 به سرشماره 3003
پرسا
ارسال کد دستوری 92 به سرشماره 3003
فندقستان
ارسال کد دستوری 80 به سرشماره 3003



البته خدمات ارائه شده در سرویس خانواده درسا، بسیار بیشتر از لیست ارائه شده در این مطلب بوده و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خانواده درسا مراجعه نموده یا با ارسال کد 100 به سرشماره 3003 به صورت کاملا رایگان عضو سامانه پیامکی و اطلاع رسانی و آموزشی این برنامه شوند. علاوه بر این امکان دریافت اطلاعات تکمیلی از طریق تماس با شماره 53878 – 021 نیز برای علاقمندان مقدور می باشد



:: برچسب‌ها: خانواده درسا همراه اول ، اهداف خانواده درسا ، سیم کارت دائمی همراه اول ، سیم کارت همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هرسال به مناسبت سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر و مقام زن اپراتورها در این روز هدایایی را برای مشترکین خود ارائه میدهند که امسال این روز پر خیر برکت مصادف است با 23 دی ماه 1401 که مشترکین میتوانند از این هدایای ویژه استفاده کنند.

 

 

اپراتور ایرانسل

بنا به گزارش روابط عمومی ایرانسل، به مناسبت گرامی داشت روز مادر و روز پدر، اولین اپراتور دیجیتال در کشور، یک بسته ترکیبی ویژه در نظر گرفته که شامل 5 گیگابایت اینترنت و 5 ساعت مکالمه ایرانسلی ( درون شبکه ) می باشد. این بسته ترکیبی ایرانسل در بازه زمانی 23 روز با تخفیف ویژه در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل قرار می گیرد.

بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه ویژه ایرانسل به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) از تاریخ جمعه 23 دی ماه 1401 که مصادف با روز مادر است شروع شده و تا سالروز ولادت حضرت علی ( ع ) که مصادف با روز پدر می باشد، یعنی تا شنبه 15 بهمن ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

علاقمندان به این بسته ترکیبی می توانند در بازه زمانی اجرای این طرح ( روز مادر تا روز پدر ) این بسته را که از زمان فعال سازی تنها 10 روز اعتبار خواهد داشت، با قیمت تخفیفی 20 هزار تومان از طریق شماره گیری کد دستوری # 5 * ( ستاره 5 مربع ) یا با مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، خرید یا فعال سازی نمایند.

البته مشترکین در بازه زمانی یاد شده، می توانند در صورت تمایل نسبت به خرید مجدد بسته اقدام نمایند و هیچ گونه محدودیتی در خصوص تعداد خرید و فعال سازی بسته ندارند.

 

محبت بی منت، پیش شماره بی حرف پیش

علاوه بر بسته ترکیبی ویژه، اپراتور ایرانسل به مناسبت روز مادر و به پاس قدردانی از زحمات مادران و همسران این مرز و بوم، کد تخفیفی در نظر گرفته است که برای برخورداری از آن کافی است شماره سیم کارت خود را وارد نموده تا از کد تخفیف بهره مند گردند.

لازم به ذکر است مشترکین با کد تخفیف دریافت شده می توانند از فروشگاه های زیر خریداری نمایند:

 

نام فروشگاه

درصد تخفیف

دیوید جونز

20 درصد

مدیسه

50 هزار تومان

گلستان

25 درصد

عطر افشان

100 هزار تومان

ایران تایمر

2 درصد

 

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) بسته های ویژه ای را تدارک دیده که به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور قرار می گیرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت بیستم جمادی الثانی، همراه اول سه بسته ویژه سه روزه تدارک دیده که مشخصات بسته ها به شرح ذیل می باشد:

 

عنوان بسته

مدت

حجم

مدت مکالمه

قیمت

کد دستوری

بسته مکالمه درون شبکه و ثابت

3 روزه

0

300 دقیقه

3،000 تومان

# 67 * 100 *

بسته اینترنت 1.5 گیگابایت

3 روزه

1.5 گیگابایت

0

6،000 تومان

# 67 * 100 *

بسته ترکیبی 2 گیگابایت اینترنت و 200 دقیقه مکالمه درون شبکه و ثابت

3 روزه

2 گیگابایت

200 دقیقه

9،000 تومان

# 67 * 100 *

 

قیمت های اعلامی در جدول فوق بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده و برای مشترکین اعتباری در زمان فعال سازی بسته، 9% مالیات به قیمت بسته ها اضافه و از اعتبار مشترک کسر می گردد. برای مشترکین دائمی نیز علاوه بر قیمت بسته، 9% مالیات به صورت حساب پایان دوره اضافه خواهد شد.

قوانین و نکات مهم:

·        بسته های طرح روز مادر قابلیت رزرو شدن ندارند.

·        این بسته ها قابلیت تمدید خودکار ندارند.

·        امکان فعال سازی این بسته با سایر بسته های مکالمه، اینترنت و ترکیبی وجود دارد.

·        امکان همزمان فعال سازی این بسته با خودش وجود ندارد.

·        این بسته ها از روز چهارشنبه 21 دی ماه لغایت روز جمعه 23 دی ماه بر روی درگاه # 67 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) راه اندازی شده و بعد از این بازه حذف می گردد.

·        مشترکین می توانند در صورت تمایل این بسته را برای دوستان، آشنایان و عزیزان خود ( کاربران همراه اول ) تهیه و به آنها هدیه دهند.

·        این بسته در صورتی به اتمام می رسد که حجم تمامی المان های آن به پایان رسیده باشد و یا مدت اعتبار بسته تمام شده باشد.

·        محدودیتی در مورد تعداد خرید بسته برای مشترکین وجود ندارد؛ البته در صورتی که در بازه زمانی اجرای طرح، حجم بسته خریداری شده، به اتمام رسیده باشد.

 

نحوه فعال سازی بسته:

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول توجه داشته باشند بعد از شماره گیری کد دستوری # 67 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) باید، بسته ویژه کمپین را انتخاب نمایند. بسته مورد نظر بعد از تایید مشترک، فعال می گردد.

درگاه های ارتباطی :

 

مشترکین

درخواست

کد دستوری

کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری

فعال سازی

# 67 * 100 *

استعلام

# 10 * 100 *

راهنمایی

# 679 * 100 *

 

 

 



:: برچسب‌ها: بسته ترکیبی اینترنت و مکالمه ویژه ایرانسل ، هدیه ویژه همراه اول ، روز مادر ، هدیه روز مادر ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور عرضه کننده سیم کارت در کشور، در روزهای نخستین فعالیت خود، سیم کارت های خود را باپیش شماره استانی عرضه می کرد، البته این بدان معنا نبود که ساکنان یک استان اجازه استفاده از سیم کارت های استان دیگر را نداشتند، بلکه با توجه به این که در آن زمان همه سیم کارت های عرضه شده از سوی همراه اول از نوع دائمی بودند؛ هزینه جابجایی به عنوان یک آیتم در قبض ها در نظر گرفته می شد، به همین خاطر افراد برای مدیریت در هزینه ها، معمولا ترجیح می دادند از سیم کارت مربوط به استان خود استفاده نمایند. در حال حاضر بعد از اجرای طرح رومینگ ملی، هزینه جابجایی کاملا حذف شده و هزینه های مربوط به استفاده از سیم کارت در همه جای کشور به یک اندازه می باشد.

دلایل خاص بودن سیم کارت 0912:
اپراتور همراه اول، پیش شماره 0912 را به استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، زنجان و قم اختصاص داد و ساکنان این مناطق می توانستند بدون پرداخت هزینه جابجایی از این سیم کارت ها استفاده نمایند.

1. پیش شماره 0912 شماره اعتباری ندارد
رفته رفته با ظهور ایرانسل و سیم کارت های اعتباری، همراه اول نیز سیم کارت اعتباری خود را با همان پیش شماره ها روانه بازار نمود. با این تفاوت که تنها پیش شماره ای که در حال حاضر سیم کارت اعتباری ندارد، پیش شماره 0912 می باشد.
شاید یکی از مهم ترین دلایل ارزش سیم کارت های 0912، همین ویژگی منحصر بفرد بودن آن می باشد. زیرا با توجه به ارزش و اعتبار سیم کارت دائمی در بین مردم، خصوصا بازاریان، مالکان این سیم کارت ها هم ناخودآگاه از جایگاه معتبر و قابل اعتمادی برخوردار خواهند شد.

2. پیش شماره 0912 معتبر می باشد
به طور کلی سیم کارت های 0912 هر چه قدیمی تر، گران تر و معتبرتر هستند. مثلا سیم کارت های 0912 با کد یک که زودتر از کد 2 عرضه شدند، گران تر هستند، به همین ترتیب سیم کارت کد 2 از کد 3 گران تر بوده و این روند تا به آخر ادامه دارد.
به علت قیمت بالای سیم کارت های 0912؛ معمولا هیچ انسان عاقلی حاضر نمی شود با یک شماره گران قیمت، کلاهبرداری کند و باعث مسدود شدن یا سلب امتیاز سیم کارت گردد. در نتیجه، دارندگان چنین شماره هایی به صورت پیش فرض معتبرتر از رقبا بوده و قابل اعتماد تر هستند.

3. تعداد سیم کارت های این پیش شماره محدود است
از سال 72 که اپراتور همراه اول فعالیت خود را آغاز کرده است، تقریبا تمام پیش شماره های سیم کارت های دائمی 0912 به بازار عرضه شده و به فروش رفته اند. به همین خاطر در حال حاضر، تعداد سیم کارت هایی که برای فروش عرضه می گردند، همواره محدود می باشد. همین عدم تناسب بین عرضه و تقاضا سبب شده تا این سیم کارت های محبوب، بسیار پرطرفدار و گران باشند.

مسائل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت :
البته مسائل دیگری مانند میزان کارکرد خط و نوع رندی شماره هم بر قیمت سیم کارت 0912 موثر هستند که گاهی وقتها باعث می شوند که قیمت یک سیم کارت با پیش شماره بالاتر گران تر از سیم کارت هایی با پیش شماره پایین تر شوند.

میزان کارکرد خط:
به طور کلی سیم کارت ها از نظر میزان کارکرد، به دو نوع سیم کارت های صفر و کارکرده تقسیم می شوند. سیم کارت صفر، سیم کارتی است که تا کنون فعال نشده باشد و از آن استفاده نکرده باشند. به طور کلی قیمت این نوع سیم کارت ها به علت آکبند بودن همیشه از سیم کارت های کارکرده بیشتر می باشد. البته در بعضی موارد امکان دارد که سیم کارتی با پیش شماره 0912 از سوی مخابرات سلب امتیاز شده باشد و مخابرات آن را به عنوان سیم کارت صفر دوباره عرضه کند که به این سیم کارت ها سیم کارت صفر سلبی می گویند و قیمت آنها از سیم کارت های صفر مخابراتی و آکبند کمتر است.
سیم کارت های کارکرده هم به دو نوع سیم کارت کم کارکرد و پرکارکرد تقسیم می شوند که طبیعتا سیم کارت های کم کارکرد به علت زنگ خور پایین، قیمت بالاتری دارند.
در مورد سیم کارتهای 0912، با توجه به این که سالهاست عرضه پیش شماره های این نوع سیم کارت؛ از سوی مخابرات به پایان رسیده، همه سیم کارت 0912 موجود در بازار کارکرده هستند که به طور طبیعی سیم کارت های 0912 که کاربرد کمتری داشته باشند؛ قیمت بالاتری دارند.

میزان رندی شماره:
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت ها؛ میزان رندی شماره می باشد که این روزها بحث داغ همه بازارهای سیم کارت می باشد. رندی یک شماره از هر نوع اپراتوری که باشد، تاثیر زیادی بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت دارد ولی این تاثیر بر روی پیش شماره های 0912 بسیار قابل ملاحظه و مشهود می باشد، خصوصا اگر شماره رند مربوطه از کد یک تا 4 باشد.
آنچه که یک شماره رند را خاص و منحصر بفرد می سازد، تکرار یک شماره می باشد که هر چه قدر این تکرار بیشتر باشد، شماره سلیس تر و گران تر خواهد بود. شماره های متقارنی که علاوه بر جذابیت به راحتی در خاطره های می مانند و به همین دلیل مناسب برندسازی و شروع یک کسب و کار متفاوت می باشند.
البته قیمت همه شماره های رند به یک اندازه نبوده و در بازار اصطلاحات متنوعی برای سیم کارتهای رند وجود دارد که هر کدام از ارزش ریالی متفاوتی برخوردار هستند. مثلا رند آینه ای، رند ده دهی، رند پلکانی، رند ترتیبی، رند تاریخ تولد و...
یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت رند، محدود بودن تعداد شماره های رند می باشد که سبب محبوبیت بیشتر این نوع سیم کارت ها هم می شود. این سیم کارت ها که معمولا مشتری های مخصوص به خود را دارند، مورد توجه خاص صاحبان برندها، وکلا، پزشکان و افراد ثروتمندی هستند که همیشه به دنبال متفاوت بودن؛ می باشند. بنابراین خرید یک سیم کارت رند 0912 با یک شماره خاص به ارزش یک ماشین چند میلیاردی یا به قیمت یک آپارتمان برای آنها خیلی عجیب و دور از ذهن نیست.

سیم کارت ارزان 0912
البته در همین بازار پر تب و تاب هم می توان سیم کارت هایی پیدا کرد که قیمت نسبتا متعادلی داشته باشند و در رده سیم کارت های اقتصادی قرار گیرند. با توجه به این که همراه اول در چند سال گذشته، کد صفر و کد 9 پیش شماره 0912 را ارائه نموده است، سیم کارت های این کدها به عنوان اقتصادی ترین سیم کارت های 0912 برای آنهایی که به دنبال یک شماره معتبر اما ارزان می گردند؛ بسیار مناسب می باشد.
از آنجا که مدت زمان زیادی از عرضه این کدها نمی گذرد، پیدا کردن کد صفر و کار نکرده نیز در این پیش شماره بسیار آسانتر بوده و افراد می توانند حتی شماره های رند این کدها را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنند.
به همین خاطر کسانی که بنا به هر دلیلی از مسائل کاری گرفته تا پرستیژ اجتماعی به دنبال یک خط دائمی 0912 معتبر می گردند، بهتر است قبل از انتخاب هر پیش شماره ای نسبت به بررسی این شماره های مقرون به صرفه اقدام کنند. برای این کار افراد می توانند با مراجعه به وب سایت های معتبری همچون رندباز، شماره های موجود در این وب سایت را دیده و بعد از بررسی قیمت و مقایسه آنها، نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایند.



:: برچسب‌ها: دلایل خاص بودن سیم کارت 0912 ، مسائل تاثیر گذار بر قیمت سیم کارت ، سیم کارت ارزان 0912 ، قیمت سیم کارت ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور همراه اول بزرگترین اپراتور کشور است که قابلیت استفاده از اینترنت 5G را برای مشترکین خود فراهم کرده است و همراه اول همیشه در تلاش بوده تا در مسیر پیشرفت حرکت کند.

 

تقریبا 30 سال از عرضه نخستین سیم کارت دائمی همراه اول در کشور می گذرد و سیم کارت همراه اول از آن زمان تا کنون از قابلیت ها و کارکردهای فوق العاده ای پشتیبانی می کنند که سبب گردید تا این سیم کارت ها همچنان به عنوان پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت ها در بین مردم شناخته شوند.

هرچند که خدمات خاص و منحصر بفرد این اپراتور مانند تعویض سیم کارت به یوسیم، بسته های مختلف اینترنت، مکالمه و ترکیبی، سرویس های خدماتی و سرویس های هواداری در حوزه های ورزش، فرهنگ، هنر، ارائه انواع سیم کارت ها و محصولات متنوع و ... نیز در این محبوبیت نقش اساسی داشتند.

 

 

اینترنت 5G در ایران

اینترنت 5G در ایران نخستین بار در مرداد ماه سال 99 با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور ایرانسل با راه اندازی دو سایت داخل ساختمانی رونمایی شد. سپس در اسفند ماه همان سال؛ اپراتور همراه اول نخستین سایت نسل پنجم شبکه تلفن همراه را در مشهد راه اندازی کرد و چندی بعد با گسترش این سایت ها در شهر های تهران و قم، تعداد سایت هایش را به عدد 5 رساند. در ادامه مبین نت نیز در این زمینه اقداماتی انجام داد و یک سایت برای استفاده خبرگزاری ایرنا و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران راه اندازی کرد.

 

مزیت های اینترنت 5G

5G نسل پنجم شبکه تلفن همراه می باشد که اولین بار در سال 2019 راه اندازی شود. این فناوری نوع جدیدی از ارتباط را برای کاربران فراهم می کند که برای اتصال تقریبا همه گجت ها از گوشی هوشمند و تبلت ها گرفته تا ماشین ها و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری 5G نرخ تاخیر بسیار کمی در ارسال و دریافت اطلاعات دارد و این بدان معناست که اینترنت از سرعت بیشتری در انتقال داده ها برخوردار بوده که می تواند چند گیگابایت بر ثانیه باشد. اینترنت 5G در ایران مانند تمام جهان رکورد سرعت را جابجا نموده است که با سرعت 1.5 گیگابایت برای دانلود به ثبت رسیده است. این رقم زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که بدانید میانگین سرعت دانلود در ایران 24.31 مگابیت بر ثانیه می باشد. البته توجه داشته باشید که این ارقام برای زمانی بود که قطعی اینترنت و اختلال در شبکه وجود نداشت.

 

علاوه بر این تکنولوژی 5G می تواند دسترسی کاربران در سطح جهانی به یکدیگر را در شرایطی فراهم نماید که امکان انتقال فایل های حجیم در عرض فقط چند ثانیه میسر گردد.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های اینترنت 5G دسته بندی یا تخصیص سرعت های متفاوت در یک محدوده واحد می باشد. این ویژگی منحصر بفرد این امکان را ایجاد می کند تا طبق درخواست کاربر یا هزینه پرداختی سرعت متفاوتی را در یک شبکه واحد در اختیار او گذاشت. البته این امکان در نسل های پیشین اینترنت هم وجود داشت ولی با این تفاوت که برای سرعت های مختلف باید از شبکه های متفاوت استفاده می شد.

 

آینده اینترنت 5G در ایران

روی هم رفته با توجه به هزینه هنگفت توسعه اینترنت 5G روند توسعه این فناوری اتفاق زمان بری است که با وجود برنامه ریزی ها باید رفته رفته و در گذر زمان انجام گیرد. البته بیشتر شبکه های اولیه 5G از زیر ساخت های 4G و به خصوص TD-LTE و LTE استفاده می کنند، ولی به دلیل شلوغی شبکه های 4G در ایران و تعداد پایین متقاضیان یا کسانی که امکان استفاده از 5G را دارند، توسعه این بخش در کشور با روندی بسیار آرام طی می شود.

علاوه بر این یکی از مهم ترین چالش های پیش روی گسترش اینترنت 5G قیمت بالای گوشی های مجهز به 5G می باشد که به دلیل کمبود این گوشی ها در کشور هنوز کاربران عادی امکان استفاده از آن را ندارند. شاید به دلیل قیمت بالای تمام گوشی های پرچمدار و بعضی از گوشی های میان رده که قابلیت پشتیبانی از این فناوری را دارند، اپراتورها تا به امروز تمایل زیادی به راه اندازی عمومی این فناوری نداشته اند و توسعه این فناوری صرفا محدود به آزمایش و تحقیقات شده است.

درست است که موضوع اختصاص باندهای فرکانس 5G ، هزینه بالای توسعه و قیمت بالای گوشی های هوشمند می تواند مانع فراگیر شدن این تکنولوژی در ایران می شود؛ ولی امید است با همکاری هایی از این دست که بین اپراتور همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف صورت پذیرفته، توسعه شبکه 5G در کشور روندی رو به رشد داشته باشد.

 

 



:: برچسب‌ها: اینترنت 5G ، اینترنت 5G همراه اول ، مزیت های اینترنت 5G ، سیم کارت همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در اوایل که گوشی های تلفن همراه به بازار آماده بود جز کالای لوکس محسوب میشود و یک وسیله لاکچری است. 

 کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که برای انجام امور روزمره از تلفن های همراه استفاده نکند. البته این وسیله های کاربردی بدون سیم کارت، عملا ابزاری غیر قابل استفاده هستند که کارایی خاصی نخواهد داشت. ضریب نفوذ 167 درصدی تلفن های همراه در سه ماهه اول سال 1401، نشان می دهد تعداد سیم کارت های واگذار شده در ایران تقریبا دو برابر جمعیت بالغ ایران می باشد. ( بیش از 141 میلیون سیم کارت )

همین آمار به خوبی بیانگر ارزش سیم کارت در بین مردم می باشد و نشان می دهد که سیم کارت در ایران، کاربردی فراتر از برقراری ارتباط داشته که همین امر، آن را از یک کالای مصرفی به کالایی سرمایه ای تبدیل کرده است به طوری که مانند همه بازارهای دیگر از نوسانات فراوانی برخوردار می باشد. در حال حاضر ارزش سیم کارت بر کسی پوشیده نیست و خرید و فروش آنها به عنوان یک کالای سرمایه گذاری یکی از بازارهای پرسود ایران به شمار می آید.

 

گران ترین سیم کارت ایران، چه شماره ای است؟

نگاهی اجمالی به بازار سیم کارت ایران نشان می دهد که در این بازار؛ قیمت سیم کارت دائمی از اعتباری بیشتر می باشد، از بین اپراتورها نیز سیم کارت همراه اول پرطرفدارترین و گرانترین سیم کارت های موجود در بازار می باشند. البته در تعیین قیمت نهایی یک سیم کارت فاکتورهای مهمی مانند میزان کارکرد؛ میزان رندی شماره و .... تاثیرگذارند که هر کدام به تنهایی میتوانند قیمت یک سیم کارت را تا چندین میلیون جابجا نمایند.

در حال حاضر گران ترین سیم کارت ایرانی، یک شماره رند همراه اولی است که به علت تقاضای بالا همچون یک کالای لاکچری و لوکس معامله می شود. شماره رند 0912 با کد یک که 6 رقم یک دیگر بعد از آن می آید، گران ترین سیم کارت ایران به قیمت 300 میلیارد تومان می باشد.

 

چرا بازار سیم کارت بهتر از بازار طلا و مسکن است؟

با توجه به افسار گسیختگی قیمت دلار در ایران، قیمت 300 میلیاردی یک سیم کارت، گرچه برای بسیاری از خواننده ها دور از ذهن می باشد ولی برای فعالان این حرفه امری بدیهی و طبیعی است. زیرا کارشناسان و فعالان حوزه خرید و فروش سیم کارت معتقدند که به لطف سیاست های دولت در طول این سالها، سیم کارت ها به عنوان یک کالای سرمایه ای از نوسانات بازار ارز تاثیر می پذیرد و همچون طلا و ماشین با بالا رفتن نرخ دلار، قیمتش بالا می رود. البته با این تفاوت که قیمت سیم کارت با بالا رفتن دلار افزایش می یابد، ولی با کاهش یافتن آن، از کاهش قیمت خبری نیست. به همین خاطر سرمایه گذاری در این بازار به عنوان سودآورترین بازار کشور از بازار طلا، مسکن و خودرو بسیار بهتر می باشد.

یکی از مهم ترین دلایل توجه نمایشگاه داران و زمین داران به این بازار هم، همین لجام گسیختگی این بازار می باشد که شرایط را برای هر نوع سرمایه گذاری مناسب می کند. زیرا از یک طرف هر سیم کارتی که امروز خریداری شود، ماه آینده به قیمتی به مراتب بالاتر به فروش می رسد، از طرف دیگر هم در صورت خرید شماره های رند و لاکچری، امکان تهاتر این سیم کارت ها با خانه، ماشین و زمین به راحتی فراهم می باشد.

 

دلایل مناسب بودن بازار سیم کارت برای دلالان؟

با توجه به امنیت بالای این بازار، همه کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند می توانند با خیال راحت سیم کارت مورد نظر خود را تهیه کرده و بعد از مدتی از افزایش قیمت آن لذت ببرند. هر چند که این افزایش قیمت همیشه در یک حد نبوده و قطعا بعضی شماره های رند افزایش قیمت بیشتری را تجربه می کنند. برای نمونه یکی از فعالان خرید و فروش سیم کارت در مورد افزایش قیمت انواع سیم کارت در این روزها می گوید: " در همین مدت، سیم کارت های معمولی و ارزان قیمت ظرف مدت چند روز، دو الی سه میلیون تومان افزایش قیمت داشتند، ولی همین مورد روی خط های رند به افزایش قیمت 500 میلیون تومانی و بیشتر هم رسید. "

همه این ها در حالی است که وزارت کار در سال گذشته خط فقر مطلق یک خانواده چهار نفره در شهر تهران را هفت میلیون و چهار صد هزار تومان و برای ساکنان باقی شهرها چهار میلیون و 541 هزار تومان اعلام کرده است.

 

آینده این بازار چگونه است؟

همه ما می دانیم که سرمایه گذار در هر شرایطی به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن می گردد. با توجه به وضعیت کنونی کشور که شرایط را برای هر نوع سرمایه گذاری پرخطر ساخته است، بازار خرید و فروش سیم کارت به عنوان یک بازار امن و کم حاشیه می تواند مامن مناسبی برای فعالان اقتصادی باشد تا با خیال راحت با تبدیل پول ملی کشور به کالایی که هر روز روند صعودی را طی می کند، جلوی ضرر بیشتر را بگیرند.

درست است که سیم کارت یک کالای غیر ضروری است؛ ولی به همت سیاست گذاری های غلط مسئولان؛ همین کالای مصرفی غیر ضروری در این روزها از چنان بازار داغی برخوردار است که دلالی در آن حتی از سرمایه گذاری بر بازار زمین، ماشین، دلار و طلا سودآورتر است. کار به جایی رسیده که خیلی از افراد به صورت مشارکتی یک سیم کارت رند می خرند تا آن را با یک ماشین خارجی و یا خانه تاخت بزنند.

علاوه بر این، در شرایط این روزها که پیش بینی قیمت دلار بسیار سخت بوده و سرمایه گذاری در آن را به یک سرمایه گذاری پر خطر تبدیل شده است، بازار پرسود سیم کارت نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است و تقریبا از هر قشری در این حیطه دلالی می کنند.

آنچه که مسلم است بازار داغ این روزهای شماره های رند همراه اول و یا ایرانسل، قطعا تحت تاثیر مستقیم نوسانات نرخ ارز می باشد، ولی آنچه این بازار را به یک مکان مناسب برای حضور دلالان تبدیل کرده، نتیجه سالها تلاش مسئولان می باشد که با سیاست گذاری های اشتباه و عدم نظارت شرایط را برای مردم سخت تر از همیشه کرده است

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت همراه اول ، خرید و فروش سیم کارت ، قیمت سیم کارت 0912 ، قیمت سیم کارت ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

ایرانسل یکی از اپراتورهای محبوب بین مشترکین است که در طول این سالها خدمات خاص و بی نظیری در اختیار کاربران خود گذاشته است که این خدمات هم برای مشترکین دائمی هم برای مشترکین اعتباری قابل استفاده است. سرویس هایی که ایرانسل ارائه می دهد برای رفاه بیشتر کاربران طراحی شده است و خدماتی مانندآوای ناشنوا، پیامک صوتی و پیامک هدیه که هر کدام به نحوی تلاش می کنند تا نیاز مشترکین را رفع نماید. برای آشنایی بیشتر با ابن خدمات در ادامه به آنها می پردازیم:

 

سرویس آوای ناشنوا ایرانسل

اپراتور ایرانسل سرویس آوای ناشنوا را به عنوان یک سرویس استثنایی برای افرادی در نظر گرفته که ناشنوا یا کم شنوا هستند و به نوعی اختلالات کلامی دارند تا با فعال سازی این سرویس به تماس گیرنده اطلاع دهند تا به جای تماس صوتی، از طریق پیامک با آنها در ارتباط باشند

 

نحوه فعال سازی سرویس:

در این سرویس مشترک می تواند از طریق پیام صوتی یا به صورت ارسال پیام متنی به تماس گیرنده خود اطلاع دهد که او یک فرد کم شنوا یا ناشنوا بوده و آنها باید به جای تماس صوتی با او از طریق پیامک در ارتباط باشند.

برای فعال سازی این سرویس، مشترک باید عدد 15 یا کد 921584 را به سرشماره 7575 ارسال کند. بعد از فعال سازی این سرویس رایگان، اطلاع رسانی به تماس گیرنده از طریق متن یا پیام صوتی با مضمون زیر صورت می گیرد:

" سلام. شما با یک فرد ناشنوا یا کم شنوا تماس گرفته اید. در صورت تمایل اطفا برای برقراری ارتباط، از طریق پیامک اقدام فرمایید."

برای غیر فعال سازی این سرویس نیز کافی است مشترک کد 921584 ( فاصله ) HZ را به سرشماره 7575 ارسال کند.

مشترکین توجه داشته باشند ارسال کلیه پیامک های این سرویس کاملا رایگان می باشد.

 

سرویس پیامک صوتی ایرانسل

این سرویس که مخصوص مشترکین اعتباری ایرانسل می باشد، امکان ارسال پیام صوتی را برای کاربران فراهم می کند. بر اساس این سرویس، مشترکین ایرانسلی میتوانند در صورت تمایل برای سایر مشترکین ایرانسلی و غیر ایرانسلی تا 60 ثانیه پیامک صوتی ارسال نمایند.

 

امکانات سرویس:

البته این سرویس از امکانات فوق العاده دیگری نیز برخوردار می باشد که به شرح ذیل است:

ارسال همزمان یک پیام صوتی برای چند مشترک

ارسال پیام صوتی از طریق پیامک و تماس خودکار

ارسال پیامک شنیده شدن پیام توسط گیرنده برای فرستنده

زمان بندی برای ارسال پیامک صوتی در روز و ساعت مشخص

 

نحوه فعال سازی سرویس:

مشترکین اعتباری ایرانسل ابتدا باید برای ارسال پیام صوتی با شماره 719 تماس گرفته و پیام خود را ضبط نمایند، سپس برای ارسال پیامک مشترکین می توانند یکی از روش های ذیل را انتخاب نموده و از آن استفاده نمایند:

 

روش اول : تماس خودکار

در این شیوه، سیستم با  مشترک مورد نظر شما تماس گرفته و پیام ارسالی را پخش می کند. البته اگر مشترک پاسخگو نباشد، سیستم به صورت خودکار تا چهار مرتبه تماس با مشترک را تکرار می کند، در صورت عدم پاسخگویی در هر چهار مرتبه، با ارسال یک پیامک، از او خواسته می شود تا شماره 719 تماس گرفته و پیام خود را بشنود.

 

روش دوم: ارسال پیامک

در این روش، ابتدا مشترک مورد نظر با دریافت یک پیامک، از این که شما برای او پیام صوتی فرستاده اید، مطلع می شود، سپس می تواند از طریق تماس با سیستم ( شماره 719 برای مشترکین ایرانسلی و شماره 09377190000 برای مشترکین غیر ایرانسلی ) پیام مورد نظر را بشنود.

 

نکات و شرایط مهم:

در این سرویس همه مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند برای سایر مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و اعتباری ایرانسل و یا مشترکین اپراتورهای دیگر پیام صوتی بفرستید.

هزینه هر پیام صوتی برای ارسال به مشترکین ایرانسلی و غیر ایرانسلی یکسان بوده و معادل 9/89 تومان می باشد.

تماس با شماره 719 رایگان می باشد.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل برای شنیدن پیام های قدیمی خود به صورت رایگان با شماره 719 تماس بگیرند. این امکان برای مشترکین غیر ایرانسلی از طریق تماس با شماره 09377190000 فراهم می باشد.

 

پیامک هدیه ایرانسل

بر اساس این سرویس، مشترکین ایرانسل می توانند به دوستان و عزیزان خود پیامک هدیه دهند تا جواب پیامک آنها برای مشترک رایگان محسوب گردد. بنابراین در صورتی که مشترک از این سرویس استفاده نماید، هزینه ارسال پیامک های شخص هدیه گیرنده نیز به حساب او خواهد بود.

 

نحوه فعال سازی سرویس:

در این سرویس اگر کاربری می خواهد پیامک هدیه را به یکی از دوستان و آشنایانش تا مدت مشخص هدیه دهد تا او به صورت رایگان پاسخ پیام های ارسالی مشترک را بدهد، باید کد 705 را پیش از شماره مورد نظر وارد کند تا سرویس فعال گردد. برای نمونه *********70509

البته اگر مشترک تمایل ندارد از یک شماره خاص، پیامک هدیه دریافت کند، می تواند فهرست غیر مجاز تهیه کرده و آن شماره را به این لیست اضافه کند. برای تهیه فهرست غیر مجاز، مشترک باید پیش از شماره مورد نظر کد 7053 را وارد کند. مانند: *********705309

مشترکین می توانند برای مشاهده لیست غیر مجاز خود  Q را به سرشماره 7055 ارسال نمایند. در صورتی که بعد از مشاهده لیست، کاربر بخواهد شماره ای را از فهرست غیر مجازها حذف کند و به حالت عادی بازگرداند، باید کد 7054 را پیش از شماره مورد نظر خود وارد کند تا همه چیز مانند روال گذشته شود. مانند *********705409

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل ، سیم کارت ایرانسل ، سیم کارت دائمی ایرانسل ، سیم کارت اعتباری ایرانسل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها همراه اول در تلاش است که بتواند مشکلات و دغدغه های کسانی که سیم کارت های دائمی همراه اول را دارند را برطرف کنند. یکی از دغدغه هایی که مشترکان سیم کارت دائمی همراه اول دارند وبرایشان بسیار آزار دهنده است این است که  قطع میان دوره ایی به علت مصرف بالا است. این روز ها همراه اول در تلاش است که این مشکل را بر طرف کند  از این رو دو سرویس جالب و کاربردی را معرفی کرده است که بتواند مشکل کسانی که سیم کارت دائمی همراه اول را دارند  برطرف کند که بسیار جالب و خوب است . این راهکار ها  تحت عناوین سرویس افزایش بستانکاری و سرویس افزایش قطع میان دوره که مخصوص مشترکین دائمی همراه اول میباشد؛ که این امر باعث این می شود که بسیاری از مشکلات مشترکان سیم کارت دائمی همراه اول راحل می کند.

سرویس افزایش بستانکاری

سرویس افزایش بستانکاری از آن دست خدمات خاص و منحصر بفرد اپراتور همراه اول می باشد که کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند از آن استفاده نمایند و با افزایش ودیعه در هر دوره بدون قطعی پیش از موعد میزان بیشتری بدهکار شوند. در این طرح مشترکین خطوط دائمی می توانند با واریز مقداری وجه به دلخواه خودشان، با افزایش بستانکاری خط خود، سقف مبلغ بدهی را افزایش دهند و از قطع میاندوره خط خود جلوگیری نمایند.  به همین خاطر این سرویس مناسب افراد ذیل می باشد:

*    مشترکینی که مصرف بالایی دارند و قبل از پایان دوره مجبور به پرداخت قبض میان دوره هستند، با استفاده از این سرویس می توانند قبض خود را در زمان معمول پرداخت نمایند.

*    مشترکین سازمانی که به جهت کاربری، معمولا مصرف بالایی داشته و قطع میان دوره به علت بدهی می تواند موجب بروز اختلال در کار آنها گردد. افزایش بستانکاری به این افراد کمک می کند تا از بروز این مشکلات جلوگیری نمایند.

*    مشترکینی که از سرویس رومینگ بین الملل استفاده می کنند و نمی خواهند در سفر خارج از کشور با قطع میان دوره مواجه شوند. با افزایش بستانکاری می توانند میزان مصرف خود را افزایش داده و از قطع میان دوره هم جلوگیری کنند.

 

نحوه فعال سازی سرویس

به طور کلی در سرویس افزایش بستانکاری همراه اول، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول میزان ودیعه خود را افزایش داده و از قطع میان دوره جلوگیری کنند. برای فعال سازی این سرویس مشترکین می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کدهای دستوری یا USSD

این روش به عنوان راحت ترین روش، یکی از متداول ترین شیوه های اجرای سرویس افزایش بستانکاری می باشد که با استفاده از کدهای دستوری ذیل قابل اجراست:

·        ارسال کد دستوری # 9 *

در این شیوه مشترک باید ابتدا کد دستوری # 9 *  ( ستاره 9 مربع ) را شماره گیری کرده و سپس منوی افزایش بستانکاری را انتخاب نموده و مبلغ آن را افزایش دهند.

·        ارسال کد دستوری # 1 *

در این روش مشترک باید کد دستوری  # 1 *  ( ستاره 1 مربع ) را شماره گیری نموده و سپس با انتخاب منوی قبض، در بخش منوی بستانکاری مبلغ مورد نظر را افزایش دهند.

·        ارسال کد دستوری # 10 *

برای این کار مشترک باید کد دستوری  # 10 *  ( ستاره 10 مربع ) را شماره گیری کرده و در منوی خدمات پرداخت گزینه مشترکین دائمی را انتخاب نموده و در بخش افزایش بستانکاری، مبلغ مورد نظر را افزایش دهد.

 

2.     ارسال پیامک

در این شیوه مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول، باید ابتدا حروف B را به 990009  ارسال نموده و سپس مبلغ مورد نظر را انتخاب نماید. در مرحله بعد با دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت با روش های معمول مانند تلفن بانک، اینترنت بانک، خودپرداز و ... مبلغ را پرداخت نموده و میزان ودیعه خود را افزایش دهند.

 

3.     آنلاین

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می توانند با مراجعه به پرتال همراه من، نسبت به افزایش بستانکاری سیم کارت خود اقدام نمایند.

 

4.     مراجعه حضوری

در این روش مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر همراه اول، میزان بستانکاری را تا مبلغ مورد نظر افزایش دهند.

 

سرویس افزایش سقف قطع میان دوره مشترکین دائمی

بر اساس این طرح همراه اول برای افزایش رضایتمندی مشترکین دائمی خوش حساب، سقف قطع میان دوره این مشترکین را بر اساس ارزش شماره تلفن، امتیاز خوش حسابی، مبلغ قبوض پرداختی و مدت حضور در همراه اول افزایش خواهد داد. امتیاز خوش حسابی بر اساس رفتار پرداخت و سوابق احتمالی قطع بدهی و وصل مجدد مشترک، به صورت دوره ای محاسبه می گردد.

 

این سرویس مخصوص مشترکین حقیقی سیم کارت های دائمی همراه اول می باشد که از شرایط زیر برخوردار باشند:

*    حداقل 6 ماه از فعال سازی یا تغییر نام خطشان گذشته باشد.

*    وضعیت تقسیط بدهی نداشته باشند. ( بعد از پایان تقسیط امکان استفاده از این سرویس وجود دارد )

امتیاز خوش حسابی مشترکین واجد شرایط، در هر دوره و بر اساس سابقه 10 ماه گذشته در قطع میان دوره و پایان دوره مشترکین و پرداخت به موقع صورتحساب محاسبه می گردد و به مشترک امتیازی بین 0 تا 100 تعلق می گیرد.

 

نحوه استفاده از این سرویس

در صورتی که مشترک دائمی از امتیاز سابقه خوش حسابی ( امتیاز بالاتر از 60 ) برخوردار باشد، پیامکی مبنی بر استفاده از این طرح دریافت می کند که در صورت مثبت بودن پاسخ مشترک مبنی بر افزایش سقف قطع میان دوره، این طرح بدون هیچ گونه هزینه ای به صورت کاملا رایگان برای مشترک فعال شده و سقف میان دوره مشترک افزایش می یابد.

سقف افزایش یافته برای مشترکین عضو طرح، به صورت خودکار و هر سه ماه یک بار بر اساس امتیاز خوش حسابی و سابقه کارکرد مشترکین بروز رسانی می شود.

 

نکات و شرایط مهم:

*    در طول یک ماه، فقط یک بار امکان افزایش یا کاهش سقف قطع میان دوره وجود دارد.

*    چنانچه بدهی مشترک از سقف قطع میان دوره بیشتر نشده باشد، مشمول استفاده از این سرویس نمی گردد.

*    سقف افزایش یافته، تنها در طول دوره و با هدف جلوگیری از قطع میان دوره قابل استفاده می باشد و این موضوع مانع از پرداخت قبض پایان دوره نمی گردد. زیرا پرداخت قبض پایان دوره جهت جلوگیری از یک طرفه شدن خط ضروری می باشد.

*    چنانچه بدهی مشترک از سقف میان دوره بیشتر شود، تلفن همراه پس از دریافت پیامک اخطار یک طرفه خواهد شد.

به طور کلی در این سرویس مشترکین می توانند با افزایش سقف قطع، از یک طرفه شدن خط جلوگیری کنند. برای این کار درگاه های ارتباطی مورد نیاز کاربران به شرح ذیل می باشد:

نوع درخواست

کد دستوری

افزایش سقف قطع میان دوره

# 1 * 117 * 10 *

استعلام سقف قطع اصلی

# 0 * 1 * 117 * 10 *

افزایش سقف قطع

# 1 * 1 * 117 * 10 *

بازگشت به سقف قطع اولیه

# 2 * 1 * 117 * 10 *

امتیاز خوش حسابی

# 2* 117 * 10 *

راهنما

# 9 * 117 * 10 *

 

در این جدول سقف قطع فعلی جهت جلوگیری از یک طرفه شدن سیم کارت می باشد. افزایش سقف قطع نیز بر اساس میزان کارکرد و امتیاز خوش حسابی مشترک می باشد که در صورت فعال سازی توسط کاربر به سقف قطع اولیه اضافه می گردد.

به نظر می رسد در حال حاضر که هزینه های ارتباطی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، این دو سرویس همراه اول می تواند تا حدی از یک طرفه شدن خط و مشکلات مربوط به آن جلوگیری نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در بازار کنونی ایران، عوامل زیادی بر تعیین قیمت سیم کارت موثر است که یکی از مهم ترین آنها میزان کارکرد سیم کارت می باشد. آگاهی از نوع سیم کارت های عرضه شده؛ به خریداران کمک می کند تا در این آشفته بازار از سوء استفاده دلالان به دور باشند و با دانش کامل نسبت به خرید سیم کارت مورد نظر خود اقدام نمایند.

به همین خاطر در ادامه به مهم ترین دسته بندی های سیم کارت های موجود در بازار ایران اشاره می کنیم:

 

1.     سیم کارت صفر

این سیم کارت که در بازار به سیم کارت صفر خشک یا صفر مخابرات هم معروف می باشند، سیم کارتی است که تا کنون فعال سازی نشده و هیچ استفاده ای از آن نشده است. این نوع سیم کارت در زمان فعال سازی دارای کد فعال سازی می باشد.

 

2.     سیم کارت سلبی

سیم کارت سلبی یا سیم کارت تخلیه شده همان سیم کارت های کارکرده ای هستند که توسط اپراتور به علت بدهی یا تخلف، از مالک سلب امتیاز شده و بعد از طی مدت زمان مشخصی تخلیه و دوباره به بازار عرضه شده و به فروش می رسند. این نوع سیم کارت ها هم مانند سیم کارت های صفر مخابراتی، دارای کد فعال سازی می باشند.

 

3.     سیم کارت در حد صفر

به سیم کارتی که زمانی فعال بوده و از آن استفاده می شده؛ ولی بعد از آن برای چند ماه یا چند سال خاموش بوده و زنگ خورهای آن به صفر یا نزدیک به صفر می باشد؛ سیم کارت در حد صفر می گویند.

 

4.     سیم کارت کارکرده

به سیم کارتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد و فعال می باشد، سیم کارت کارکرده می گویند.

با توجه به آنچه که بیان شد سیم کارت های در حد صفر که مدت ها خاموش بودند، سیم کارت صفر محسوب نمی شوند، سیم کارت هایی هم که عنوان می شود فقط برای اینترنت در مودم سیم کارتی استفاده می شوند نیز سیم کارت صفر نمی باشند. به همین خاطر لازم است؛ راه های تشخیص سیم کارت های صفر از کارکرده را نیز بیاموزید تا در مواقع ضروری بتوانید با استفاده از آنها با خیال راحت سیم کارت مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

نحوه تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده

حال برای این که بتوانید صفر بودن شماره ای را تشخیص دهید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

·        تماس با شماره مورد نظر

این روش که تقریبا قابل اطمینان می باشد، به عنوان یکی از راحت ترین و ابتدایی ترین روش های تشخیص سیم کارت صفر شناخته می شود. در این شیوه، در صورت تماس با شماره خط، با پیام" شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نیست" روبرو می شوید که می تواند به معنای عدم فعال سازی سیم کارت در شبکه باشد.

البته باید توجه داشت که اپراتورها هر چند وقت یک بار برخی از سیم کارت های سلب امتیاز شده را مجددا به بازار سیم کارت عرضه می کنند و در اختیار خریداران قرار می دهند که در صورت تماس با چنین شماره هایی نیز پیام فوق اعلام می شود. بنابراین در این روش امکان شناسایی دقیق سیم کارت های صفر مخابراتی وجود ندارد.

 

·        استعلام شماره از 9990

یکی از روش های مطمئن تشخیص سیم کارت صفر، تماس با شماره 9990 و استعلام میزان کارکرد خط می باشد.

 

·        استعلام کارکرد خط

این روش به عنوان بهترین روش تشخیص سیم کارت صفر، می تواند خیال شما را از نوع کارکرد سیم کارت راحت سازد. در این روش صاحب اصلی خط می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارک شناسایی معتبر، درخواست استعلام کارکرد خط را ثبت نموده و از صفر بودن شماره اطمینان حاصل نماید.

 

تفاوت قیمت سیم کارت های صفر با سایر سیم کارت ها

به طور کلی قیمت سیم کارت صفر مخابراتی و صفر سلبی یکسان نیست و سیم کارت های صفر مخابراتی گران تر می باشند. با توجه به این که عرضه سیم کارت 0912 همراه اول با پیش شماره های یک تا 8 به پایان رسیده، سیم کارت هایی که تحت عنوان صفر در بازار به فروش می رسند، معمولا سیم کارت های صفر سلبی می باشند که قیمت پایین تری نسبت به سیم کارت های صفر خشک دارند.

تفاوت قیمت سیم کارت صفر با سیم کارت های کارکرده هم حداقل 40% می باشد، یعنی سیم کارت های صفر بیش از 40 درصد از سیم کارت های کارکرده گران تر هستند. دلیل اصلی این اختلاف قیمت هم به خاطر تماس های دریافتی سیم کارت های کارکرده می باشد که می تواند آزار دهنده و خسته کننده باشند. البته این مشکل با گذشت زمان برطرف میگردد، ولی احتیاج به کمی صبوری دارد.

در هر صورت فرق نمی کند چه سیم کارتی از چه اپراتوری ( همراه اول، ایرانسل، رایتل) تهیه کنید، فقط لازم است برای جلوگیری از بروز مشکلات و دردسرهای ناخوشایند، بلافاصله بعد از تکمیل نمودن مراحل خرید سیم کارت، نسبت به انتقال مالکیت آن اقدام نمایید. مالکیت سیم کارت نه تنها خیال شما را از جانب تخلفات و دردسرهای احتمالی که می تواند به خاطر مالکیت قبلی ایجاد شود؛ راحت می سازد، بلکه امکان برخورداری از کلیه مزایا و خدمات ارائه شده از سوی اپراتورها را نیز مقدور می سازد.



:: برچسب‌ها: قیمت گذاری سیم کارت ، قیمت سیم کارت ، سیم کارت صفر ، سیم کارت 0912 ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت دائمی همراه اول همیشه نسبت به سیم کارت های دیگر قیمت بالاتری را داشته است و بین مردم محبوبیت فراوانی دارد اما در طول سالها همیشه قیمت آن روند صعودی داشته و جالب است بدانید با نوسانات دلار قیمت سیم کارت ها هم تغییر میکنند 

ماجرای گران تر شدن سیم کارت دائمی همراه اول هیچ ربطی به مسائل همیشگی مطرح شده مانند رندی شماره و میزان کارکرد سیم کارت ندارد و به نظر می رسد با بی ارزش شدن پول ملی، هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را با ریال خرید و فروش کند و با نوسانات بازار دلار، سیر صعودی قیمت سیم کارت ها را پایانی نخواهد بود.

 

سرمایه ای به نام سیم کارت

در همه کشورهای پیشرفته دنیا، سیم کارت ها به عنوان یک کالای مصرفی از قیمت ثابتی برخوردار بوده و کاربران می توانند در صورت نیاز به راحتی با حضور در مراکز معتبر خرید و فروش با ارائه کارت شناسایی معتبر سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند. ولی در این سر دنیا کاملا برعکس است و سیم کارت به عنوان یک کالای سرمایه ای از قوانین مربوط به آن پیروی می کند.

به لطف سیاست های غلط اقتصادی و هنر مسئولان، سیم کارت در کشور ما به عنوان کالای سرمایه ای خرید و فروش می گردد و گرانی های این روزهای این بازار به خاطر تورم و نرخ دلار در بازار می باشد. زیرا فروشندگان حاضر نیستند؛ سرمایه خود را در این روزهای سخت و پر تلاطم با پول کاغذی بی ارزش بدون پشتوانه معامله نمایند.

 

این نکته را از یکی از فروشندگان فعال در بازار سیم کارت پرسیدیم که این گونه پاسخ دادند: "سیم کارت از مدت ها پیش که تورم ترمز بریده؛ دیگر یک وسیله مصرفی نیست. مخصوصا سیم کارت های دائمی سری قدیمی همراه اول که تعداد آنها محدود است، این روزها کاملا به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده اند. کالاهای سرمایه ای هم این روزها در کشور ما با نرخ دلار نوسان می کنند و طبیعتا وقتی نرخ طلا و مسکن و خودرو با نرخ دلار نوسان می کنند، سیم کارت هم به همین روال قیمت گذاری می شود. "

 

قیمت های دلاری سیم کارت

اگر این روزها گذرتان به بازار خرید و فروش سیم کارت خورده باشد، وضعیت عجیب و غریبی را در این بازار خواهید دید. از سالها قبل خرید فروش سیم کارت های رند که از شماره های سلیس و روان تشکیل می شدند، به خاطر محدودیت در عرضه و کمیاب بودن این شماره ها، همیشه قیمت های نجومی و غیر قابل باوری داشتند که به علت لوکس بودن این شماره ها و ثروتمند بودن خریداران، رفته رفته به عنوان روتین بازار پذیرفته شد.

 

ولی وضعیت این روزهای بازار سیم کارت؛ ربط چندانی به شماره های رند ندارد و قیمت سیم کارت ها اعم از رند و معمولی رشد فزاینده ای داشته است که هوش از سر هر رهگذری می برد. اولین نکته قابل اهمیت در این بازار؛ بی ثباتی قیمت هاست که شرایط را بسیار پیچیده می سازد. زیرا در این بازار؛ قیمت های اعلامی هر نوع سیم کارت اعم از دائمی و اعتباری، رند و معمولی قیمت روز می باشد که قطعا فردا به همین مقدار نبوده و قیمتی بالاتر خواهد داشت. به طوری که هر فروشنده ای در سخنان خود به این موضوع اشاره می کند و خریدار را از روند صعودی بازار می ترساند. هرچند که این موضوع کاملا واقعی بوده و آنچه که در بازار سیم کارت ایران رخ می دهد، نشان می دهد؛ قیمت ها در این بازار با نرخ دلار هماهنگ شده و با این روند افسار گسیخته قیمت دلار، کاهش قیمت سیم کارت نیز بسیار بعید و دور از ذهن خواهد بود.

 

این شرایط برای سیم کارت دائمی 0912 بسیار سخت تر و پیچیده تر می باشد. این سیم کارت ها که همواره به علت تقاضای بالا بسیار پرطرفدار و محبوب بودند، این روزها قیمت هایی غیر قابل باور پیدا کردند. مثلا این روزها سیم کارت 0912 کد 1، قیمتشان از 30 میلیون شروع می شود، البته اگر این سیم کارت ها صفر باشند، شروع قیمت ها از 55 میلیون خواهد بود. حال اگر سیم کارت رند باشد، بسته به رندی شماره و خوش خوان بودن اعداد، قیمت ها از 300 میلیون تومان شروع شده و تا 5 میلیارد تومان قیمت گذاری می شوند.

البته این روند برای سایر پیش شماره ها هم به همین صورت ادامه خواهد داشت. هر چند که در قیمت گذاری سیم کارت، هر چه پیش شماره بالاتر باشد؛ قیمت سیم کارت کمتر می شود، ( مثلا کد دو از کد سه گران تر است).  ولی در حال حاضر فاصله چندانی بین قیمت های اعلامی سیم کارت 0912 وجود نداشته و کلیه قیمت ها به همین صورت نجومی و غیر قابل باور می باشد.

 

نکته ترسناک ماجرا اینجاست که این روند غیر قابل قبول؛ محدود به سیم کارت دائمی 0912 و یا شماره های رند در بازار نبوده و سیم کارت های اعتباری که زمانی به قیمت اندک به فروش می رفتند و در بعضی شرایط به صورت یکی بخر، یکی رایگان هدیه ببر، در اختیار متقاضیان قرار می گرفتند هم؛ کمتر از 50 هزار تومان به فروش نمی رسند. هر چند که در این بین بعضی از این شماره های اعتباری هم قیمتی تا یک میلیون تومان پیدا کرده اند.

به نظر می رسد تاثیر نوسانات بازار ارز بر این بازار بسیار بیشتر از تصور باشد و خرید و فروش سیم کارت با دلار و اعلام قیمت به صورت لحظه ای قطعا به دلیل سیاست گذاری های اشتباه در طول این سالها می باشد. نکته جالب توجه در این بازار، تبدیل شدن این ابزار ارتباطی به وسیله ای برای جلوگیری از اثر تورم بر پول ملی می باشد که قیمت های عجیب و غریبی را به آنها بخشیده است.

در آشفته بازار کنونی که هیچ چیز از ثبات برخوردار نیست و هر آنچه که بیان شد فقط در این لحظه قابل استناد می باشد و قطعا هیچ کدام از قیمت ها در زمانی که شما این مطالب را می خوانید، به همین مقدار نخواهد بود، تنها یک نکته مهم و مستند وجود دارد و آن این است که تا وقتی محرک های تورم و مهم ترین آنها نرخ دلار ثبات پیدا نکند، بازار سیم کارت ایران به همین منوال ادامه خواهد داد. 

 



:: برچسب‌ها: قیمت های دلاری سیم کارت ، سرمایه ای به نام سیم کارت ، سیم کارت 0912 کد 1 ، سیم کارت دائمی همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول سرویس جدیدی را معرفی کرد  که باعث کاهش هزینه مکالمه میشود و هزینه مکالمه از طریق اینترنت مصرف میشود با اینکه خیلی از اپلیکیشن ها دارای این قابلیت بودند اما همراه اول برای اولین بار از سرویس تلفای یا همان وای فای کالینگ (برقراری ارتباط تلفنی بر بستر وای فای ) رونمایی کرد که این قدم بزرگی در خصوص ارتباطات کشور می باشد.

 

این سرویس جدید و نوآورانه که تنها با اتصال به شبکه وای فای قابل استفاده میباشد، نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی نداشته و مشترکین می توانند به راحتی با استفاده از شماره گیری گوشی هوشمند خود، همانند دیگر تماس های عادی خود با دیگران تماس برقرار و یا دریافت نمایند. سرویس تلفای که در سطح جهانی با نام Wifi Calling شناخته می شود، در شرایطی که گوشی هوشمند آنتن دهی مناسبی نداشته باشد، از طریق اتصال به اینترنت می تواند یک تماس پایدار و بدون پارازیت را برقرار کند.

 

مزایای سرویس تلفای همراه اول:

شاید مهم ترین مزیت سرویس تلفای، امکان برقراری تماس بدون نیاز به سیگنال تلفن باشد، ولی این سرویس کارآمد، مزیت های دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

1.     تماس بدون نیاز به اپلیکیشن واسط

مشترکین تنها با نصب تلفای و فعال سازی این سرویس می توانند بدون مراجعه به اپلیکیشن خاصی، تماس تلفنی خود را برقرار کنند. علاوه بر این برای برقراری ارتباط با استفاده از این سرویس، لازم نیست هر دو طرف مکالمه یک اپلیکیشن یکسان را در تلفن همراه خود نصب کنند. زیرا این سرویس مانند تماس های عادی برای مخاطب به نمایش در خواهد آمد و مخاطب نیاز به تغییر تنظیمات ندارد.

 

2.     برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا:

در مکانهایی که آنتن دهی ضعیف می باشد یا در نقاط کور، سرویس تلفای قادر به برقراری ارتباط پایدار و مستمر از طریق اینترنت می باشد.

 

نحوه استفاده از سرویس تلفای:

برای استفاده از این سرویس مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید به روش زیر عمل کنند:

گام اول: دانلود اپلیکیشن تلفای از گوگل پلی

گام دوم: اتصال به وای فای و یا دیتای تلفن همراه، نصب اپلیکیشن و فعال سازی سرویس

گام سوم: اتصال به وای فای و برقراری یا دریافت تماس همانند دیگر تماس های عادی با شماره گیر تلفن همراه

در سرویس تلفای، مشترکین می توانند بدون نیاز به اپلیکیشن خاص تنها با استفاده از شماره گیر تلفن همراه ارتباط تلفنی خود را برقرار کنند. این سرویس نوین مانند دیگر راهکارهای تماس های اینترنتی نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن خاص جهت برقراری تماس نخواهد داشت. علاوه بر این در هنگام تماس مخاطب، تفاوتی بین تماس های تلفای و تماس عادی وجود نداشته و مخاطب می تواند مانند همیشه به راحتی تماس را برقرار کند.

 

نکات و شرایط مهم:

·        برای فعال سازی سرویس تلفای، مشترک باید سیم کارت خود را به یوسیم USIM یا سیم کارت نسل چهارم تعویض کرده باشد.

·        در حال حاضر سرویس تلفای تنها برای مشترکین داخل کشور قابل استفاده می باشد.

·        در صورت فعال بودن سرویس تلفای تمامی تماس ها به صورت پیش فرض با تلفای صورت می پذیرد. برای تغییر در این پیش فرض؛ لازم است مشترک در قسمت تنظیمات این سرویس را به صورت موقت غیر فعال سازد.

·        در صورت فعال بودن سرویس، وجود آیکون تلفای در نوار وضعیت بالای صفحه نمایش همراه به معنای آماده بودن برای برقراری و دریافت تماس می باشد.

·        فعال سازی این سرویس برای کلیه مشترکین همراه اول رایگان می باشد.

·        تعرفه تماس های تلفام مانند تعرفه تماس های عادی می باشد.

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس تلفای

کیفیت مکالمه در سرویس تلفای کاملا به کیفیت وای فایی که تلفن همراه به آن متصل می شود، بستگی دارد، به همین خاطر توصیه می شود جهت برقراری تماس مطلوب، از شبکه وای فای با پهنای باند کافی ( با بیت ریت حداقل 12 کیلو بیت بر ثانیه ) برای برقراری و دریافت تماس تلفای استفاده می شود.

البته یکی از مشکلاتی که در این نوع ارتباط وجود دارد، این است که در صورتی که مشترک از محدوده آنتن دهی وای فای خارج شود، تماس قطع شده و سرویس به صورت اتوماتیک قابلیت انتقال به آنتن معمولی سیم کارت را نخواهد داشت، در چنین شرایطی مشترک باید تماس را قطع کرده و دوباره اقدام به تماس نماید. البته امکان غیر فعال سازی این سرویس به صورت موقت و دائمی نیز وجود دارد که مشترکین می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

نحوه غیر فعال سازی این سرویس به صورت موقت:

برای این کار مشترک باید با مراجعه به صفحه تنظیمات اپلیکیشن تلفای از طریق گزینه فعال/ غیر فعال کردن تماس های تلفای، تنظیمات لازم را انجام دهد.

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس تلفای به صورت دائم:

برای این کار مشترک باید برنامه تلفای را از تلفن همراه خود حذف یا ( Unistall ) کنند.

در حال حاضر اپراتور همراه اول تنها اپراتوری است که این سرویس را به صورت قطعی راه اندازی نموده است، البته در طول سال های گذشته، اقداماتی از سوی اپراتور ایرانسل انجام شده است که در حد رونمایی باقی مانده است، ولی با توجه به این که این سرویس امکان برقراری تماس به دیگر شبکه های تلفن مانند تمام اپراتورهای موبایل و هم چنین تلفن ثابت تمام کشورها را فراهم می کند و هزینه های مشترکین را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، قطعا در آینده ای نه چندان دور، شاهد رشد گسترده اینگونه خدمات در کشور خواهیم بود.

 



:: برچسب‌ها: سرویس تلفای ، وای فای کالینگ ، سرویس تلفای همراه اول ، مزیت سرویس تلفای ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در طرح اینترنت همراهی به تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول، بسته های اینترنت ویژه و طرح مکالمه همراهی برای تماس درون شبکه (همراه اول به همراه اول- همراه اول به تلفن ثابت) در نظر گرفته شده است. این بسته ها بسیار مقرون به صرفه بوده و با توجه به اختصاصی بودن برای هر مشترک، می تواند تا 40 درصد هزینه ها را کاهش دهد.

 

 

بسته اینترنت همراهی همراه اول

بعد از گران شدن اینترنت، یکی از بهترین بسته های اینترنت طراحی شده از سوی اپراتور همراه اول، بسته اینترنت همراهی می باشد که متناسب با الگوی مصرف مشترکین بسته های اینترنت کاملا مطابق نیاز کاربر طراحی و پیشنهاد می شود. بر اساس اعلام همراه اول، این پیشنهاد با بهره گیری از هوش مصنوعی صورت پذیرفته و می تواند تا 40% هزینه های اینترنتی مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول را کاهش دهد.

با توجه به این که این بسته پیشنهادی کاملا اختصاصی طراحی شده، هر مشترک بسته پیشنهادی مخصوص به خود را داشته که از شرایط و ویژگی های متفاوتی نسبت به بسته های عادی موجود در وب سایت همراه اول برخوردار می باشد.

 

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت تمایل برای مشاهده و ثبت درخواست این بسته های پیشنهادی می توانند از روش زیر استفاده نمایند:

1.     ابتدا کد دستوری # 211 * 1000 * ( ستاره 1000 ستاره 211 مربع ) یا کد دستوری # 62 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 62 مربع ) را شماره گیری نمایند.

2.     بسته یا بسته های پیشنهادی طرح همراهی؛ که مختص به آنها می باشد را مشاهده نمایند.

3.     شماره بسته پیشنهادی را انتخاب نموده و درخواست را ثبت نمایند.

 

درگاه های ارتباطی مشترکین برای استفاده از این سرویس مطابق جدول ذیل می باشد:

سرویس

روش اول

روش دوم

فعال سازی

# 211 * 1000 *

# 62 * 100 *

استعلام

# 210 * 1000 *

# 10 * 100 *

راهنما

# 9 * 1000 *

# 9 * 100 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        تمام مشترکین عادی و مشترکینی که به شبکه همراه اول ترابرد کرده اند، به جز مشترکین انارستان امکان استفاده از این بسته همراهی را خواهند داشت.

·        بسته پیشنهادی بر اساس الگوی مصرف مشترک بوده و هیچ تفاوتی بین استفاده از سیم کارت دائمی و اعتباری در این طرح وجود ندارد.

·        بسته های اینترنت همراهی بر اساس الگوی مصرف مشترکین، به صورت ماهانه به روز می گردد.

·        بعد از شماره گیری کد دستوری بسته پیشنهادی برای مشترک فعال می گردد، در صورتی که مشترک بسته اینترنت فعال داشته باشد، این بسته رزرو خواهد شد.

·        محدودیتی در خرید بسته های پیشنهادی برای مشترک وجود ندارد و در صورت اتمام بسته مشترک می تواند در همان ماه بسته جدیدی خریداری نماید.

·        امکان استفاده همزمان از بسته اینترنت همراهی با سایر بسته های عادی همراه اول وجود ندارد.

 

بسته مکالمه همراهی همراه اول

این طرح که برای علاقمندان به مکالمه بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد، بر اساس الگوی مصرف مشترکین بسته های مکالمه درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت ) به مشترکین پیشنهاد می شود.

با توجه به این که این بسته های پیشنهادی توسط هوش مصنوعی و بر اساس الگوی مصرف به مشترکین پیشنهاد می شود؛ استفاده از آنها می تواند تا 90% هزینه های مکالمات را نسبت به استفاده از بسته های عادی کاهش دهد.

 

نحوه فعال سازی بسته مکالمه:

برای فعال سازی این بسته های پیشنهادی، مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول می توانند روند ذیل را طی نمایند:

1.     ابتدا کد دستوری # 11 * 1000 * (ستاره 1000 ستاره 11 مربع ) را شماره گیری نمایند.

2.     بسته یا بسته های پیشنهادی طرح مکالمه همراهی را مشاهده نمایند.

3.     در نهایت شماره بسته را انتخاب نموده و درخواست فعال سازی بسته را ثبت نمایند.

 

درگاه های ارتباطی برای استفاده از بسته مکالمه همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

فعال سازی

# 11 * 1000 *

استعلام

# 10 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        بسته های پیشنهادی مکالمه همراهی، صرفا برای مکالمات درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت) بوده و تعرفه گفتگو با مشترکین دیگر اپراتورها با نرخ عادی محاسبه می شود.

·        مبلغ بسته های مکالمه به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه شده و از اعتباری ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد.

·        امکان رزرو بسته های مکالمه همراهی وجود نداشته و مشترک تنها زمانی که بسته مکالمه فعال نداشته باشد، می تواند از این بسته استفاده نماید.

 

بسته پیامک همراهی همراه اول

در طرح پیامک همراهی، اپراتور همراه اول بر اساس الگوی مصرف مشترکین، بسته مخصوصی به آنها پیشنهاد می کند که بسیار مقرون به صرفه تر از بسته های عادی موجود در وب سایت همراه اول می باشد.

برای مشاهده و فعال سازی این بسته مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول باید کد دستوری # 41 * 1000 * ( ستاره 41 ستاره 1000 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

درگاه های ارتباطی همراه اول برای فعال سازی بسته پیامک همراهی به شرح ذیل می باشد:

سرویس

کد دستوری

مشاهده و فعال سازی بسته های پیامک همراهی

# 41 * 1000 *

استعلام وضعیت بسته پیامک همراهی

# 40 * 1000 *

راهنما

# 9 * 1000 *

 

شرایط و نکات مهم:

·        بسته های پیامک همراهی قابلیت رزرو خودکار ندارند.

·        مشترکین همراه اول در هر ماه می توانند، حداکثر سه بسته پیامک همراهی را فعال نمایند.

·        مشترکینی می توانند از این پیشنهاد ویژه استفاده نمایند که حداکثر 12 ماه از تاریخ فعال سازی سیم کارت آنها گذشته باشد.

·        هزینه بسته پیشنهادی به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه خواهد شد و یا از حساب ریالی مشترکین اعتباری کسر خواهد شد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: بسته اینترنت همراهی همراه اول ، بسته مکالمه همراهی همراه اول ، بسته پیامک همراهی همراه اول ، سرویس منحصر بفرد اقتصادی ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

آیا میدانید هنگامی که سیم کارت شما مفقود میشود باید چه کاری انجام دهید؟ مفقود شدن سیم کارت یکی از اتفاقات بسیار ناخوشایند است که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و اولین اقدام بعد از گم شدن سیم کارت مسدود سازی سیم کارت است زیرا براساس قانون در صورت بروز هرگونه تخلف، مزاحمت و کلاهبرداری از طریق سیم کارت تنها مالک اصلی آن مسئول بوده به همین دلیل اولین قدم باید مسدود سازی سیم کارت باشد. 

این اقدام به عنوان یک گام مهم، همواره از سوی کارشناسان توصیه می شود و به همین خاطر، همه اپراتورها شرایط خاص و منحصر بفردی را ایجاد نمودند تا مشترکین در هر ساعت از شبانه روز بتوانند به راحتی نسبت به این امر اقدام نمایند.

 

مسدود سازی سیم کارت ایرانسل:

در صورت گم شده یا دزدیده شدن سیم کارت، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من

اگر مشترک، شماره سیم کارت دزدیده شده یا مفقود شده را قبلا در برنامه کاربردی ایرانسل من ثبت کرده باشد، حال می تواند به صورت آنلاین با مراجعه به این اپلیکیشن، سیم کارت خود را به صورت رایگان و به راحتی مسدود نماید. البته اگر گوشی هوشمند مشترک اندروی باشد، زیرا در حال حاضر در نسخه PWA ( وب اپلیکیشن ایرانسل من ) برای سیستم عامل ios امکان استفاده از این خدمات وجود ندارد.

پس اگر سیستم عامل گوشی هوشمند مشترک اندروید می باشد، مشترک باید در صفحه اصلی اپلیکیشن با انتخاب گزینه حساب من، بخش خدمات سیم کارت، گزینه مسدودیت/ رفع مسدودیت را انتخاب نماید. در این قسمت مشترک باید از بین دو گزینه شماره 1. دستگاه تلفن همراه/ سیم کارتم را گم کرده ام و شماره 2. درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم، یکی از گزینه ها را انتخاب و مراحل اجرای دستور را تکمیل نماید.

 

2.     تماس تلفنی با مراکز تماس ایرانسل

کلیه مشترکین ایرانسل می توانند به صورت آفلاین با مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه خط خود را اعلام کنند. بعد از آن هم می توانند با مراجعه حضوری به به مراکز خدمات یا نماینده های ایرانسل نسبت به تحویل سیم کارت جدید اقدام نمایند.

بعد از دریافت سیم کارت جدید، مشترک می تواند با شماره های مراکز تماس ایرانسل تماس گرفته و نسبت به رفع مسدودی اقدام نماید. البته امکان انجام این کار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد.

نکات مهم:

·        این خدمات فقط به مالک اصلی سیم کارت ارائه می گردد.

·        درخواست مسدودی سیم کارت از این روش 5،000 تومان هزینه دارد.

·        برای تماس با این مراکز، مشترک می تواند با یک سیم کارت ایرانسل با شماره 700 تماس بگیرد و یا با خط غیر ایرانسلی با شماره 09377000000 تماس گیرد.

 

نحوه بازیابی شماره سیم کارت پیدا شده در ایرانسل:

البته امکان دارد عکس این ماجرا هم اتفاق بیفتد و به جای گم شدن سیم کارت، گاهی در یک خانه تکانی یا اسباب کشی سیم کارتی را پیدا کنید و مشتاق باشید تا بدانید شماره سیم کارت جدید چیست؟ در چنین مواقعی راحت ترین و در دسترس ترین روش ممکن، قرار دادن سیم کارت جدید در گوشی هوشمند و زنگ زدن به شماره دیگری که به آن دسترسی دارید؛ می باشد.

ولی این شیوه در صورتی که سیم کارت شارژ نداشته باشد، امکان پذیر نمی باشد و لازم است که روش های ذیل را امتحان کنید:

 

1.     استفاده از # 91 * ( ستاره 91 مربع )

در صورتی که مطمئن هستید سیم کارتی که پیدا کردید متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، کد دستوری # 91 * را شماره گیری نمایید، تا شماره سیم کارت بر روی گوشی هوشمندتان به نمایش در آید.

 

2.     استفاده از گوشی هوشمند

·        اگر گوشی هوشمندتان آیفون می باشد، بعد از قرار دادن سیم کارت پیدا شده در آن وارد بخش مخاطبین یا Contacts شده و در قسمت کارت من ( My card )، شماره مورد نظر را ببینید.

البته امکان انجام این کار از طریق بخش تنظیمات ( Settings )، قسمت تلفن ( Phone) در بخش شماره من (My number ) نیز وجود دارد.

 

·        اگر گوشی هوشمندتان اندروید می باشد در بخش تنظیمات ( Settings) گوشی هوشمند؛ گزینه " در مورد دستگاه "( About Device ) را انتخاب نموده و در قسمت شماره تلفن یا Phone Number ، شماره مورد نظر را مشاهده کنید.

 

نحوه بازیابی شماره اینترنت ثابت:

در صورتی که مشترک شماره اینترنت ثابت خود را فراموش کرده باشد، امکان بازیابی شماره وجود دارد و کاربران می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به تهیه شناسه TD LTE اقدام نمایند:

 

1)      اپلیکیشن ایرانسل من نسخه PWA ( وب اپلیکیشن )

مشترکینی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، ابتدا به برنامه ایرانسل من وارد شده و در قسمت پایین صفحه اصلی مراحل زیر را به ترتیب طی نمایند. گزینه اضافه کردن حساب / انتخاب حساب / شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام

 

2)      نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکینی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند، پس از ورود به آدرس www.irancell.ir گزینه شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام را انتخاب نمایند.

 

3)      با استفاده از کد دستوری

مشترکین حقیقی ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری # 8 * 8 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 8 ستاره 8 مربع ) شماره اینترنت ثابت خود را بازیابی نمایند. البته در این بخش مشترک باید اطلاعات IMEI دستگاه که بر روی جعبه و برچسب اطلاعات مودم موجود می باشد را نیز ارائه کند. ارائه شماره ملی مالک حساب نیز الزامی می باشد.

البته مشترکین توجه داشته باشند، در صورتی که سیم کارت ویژه اینترنت ثابت را بدون مودم خریداری کرده باشند؛ تنها با استفاده از کد دستوری می توانند شماره سیم کارت TD LTE را بازیابی نماید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: مسدود سازی سیم کارت گم شده ، مسدود سازی سیم کارت ایرانسل ، نحوه بازیابی شماره سیم کارت پیدا شده ، نحوه بازیابی شماره اینترنت ثابت ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور همراه اول خدمات و سرویس های بی شماری برای اکثر اقشار جامعه دارد در همین راستا سرویس های متنوعی را برای جوانان، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، اساتید و … هم در نظر گرفته است که باعث کاهش هزینه های ارتباطی میشود.

 

شارژ هدیه بانوان همراه اول

سرویس هدیه شارژ بانوان نیز، فقط مخصوص افرادی می باشد که سیم کارتشان در پایگاه داده اطلاعاتی همراه اول، به نام یک خانم ثبت شده باشد. هنگامی که مشترک کد دستوری هدیه شارژ بانوان را شماره گیری می کند، ابتدا پروفایل مشترک در پایگاه داده همراه اول چک می گردد و در صورتی که خانم باشد می تواند با استفاده از روش های زیر 30% شارژ بیشتر دریافت کند:

 

روش اول: استفاده از کد دستوری

مشترکین سیم کارت های اعتباری که سیم کارتشان به نام یک خانم در سیستم همراه اول ثبت شده است؛ می توانند مستقیما با شماره گیری کد دستوری # 114 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 114 مربع ) اقدام به افزایش اعتبار و دریافت هدیه شارژ بانوان نمایند.

 

نوع درخواست

کد دستوری

دریافت شارژ بانوان

# 114 * 1 *

دریافت راهنما

# 149 * 1 *

 

در این روش مستقیما بعد از شماره گیری کد دستوری؛ 130 درصد مبلغ شارژ پس از کسر مالیات به اعتبار مشترک افزوده می شود.

 

روش دوم: خرید پین شارژ

در این روش، مشترک اعتباری ابتدا باید پین شارژ را خریداری نموده و سپس با استفاده از کد دستوری که در جدول ذیل آمده، نسبت به دریافت هدیه اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

دریافت شارژ بانوان

# 1222 * 10 *

دریافت راهنما

# 1292 * 10 *

 

در صورتی که مشترک با استفاده از این روش، اعتبار خود را افزایش می دهد، پس از وارد نمودن رمز شارژ از کد مربوطه، ابتدا مشترک به اندازه مبلغ پین، افزایش شارژ خواهد داشت. سپس این مبلغ کسر شده و به جای آن شارژی به ارزش 130 درصد مبلغ پین ( پس از کسر مالیات ) به حساب مشترک واریز می شود.

 

روش سوم: مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول

در این روش مشترکین می توانند به صورت آنلاین به فروشگاه همراه اول به آدرس shop.mci.ir مراجعه نموده و نسبت به شارژ هدیه بانوان اقدام نمایند.

نکته قابل توجه در شارژ هدیه بانوان، محدودیت زمانی استفاده از این شارژ می باشد که هم شامل شارژ اصلی و هم شامل شارژ هدیه می گردد.

 

مهلت مصرف اعتبار شارژ بانوان

مبلغ شارژ

5،000 تومان

10،000 تومان

20،000 تومان

مهلت مصرف اعتبار

10 روز

15 روز

20 روز

 

بر اساس جدول فوق مشترکینی که سیم کارت خود را با شارژ هدیه بانوان شارژ می کنند؛ می بایست کل مبلغ پین و 30% شارژ هدیه را در مدت زمان اعلام شده؛ مصرف نمایند.

نکات و شرایط مهم:

·        تنها مشترکین حقیقی همراه اول می توانند از این سرویس استفاده نمایند و مشترکین حقوقی امکان دریافت این هدیه را ندارند.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) را نمی توان به سایر خطوط اعتباری انتقال داد.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) را نمی توان برای تماس با خارج از کشور و رومینگ استفاده کرد.

·        شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) برای استفاده از مکالمه و پیامک درون شبکه و همچنین با سایر اپراتورهای داخل کشور است. علاوه بر این مصرف اینترنت نیز بر اساس تعرفه جاری همراه اول قابل استفاده می باشد.

·        با استفاده از شارژ دریافتی ( مجموع شارژ خریداری شده و شارژ هدیه ) نمی توان بسته های تشویقی از جمله بسته اینترنت همراه، پیامک و ... خریداری نمود.

·        هنگامی که مشترک کد دستوری هدیه شارژ بانوان را برای همراه اول ارسال میکند، ابتدا پروفایل مشترک در پایگاه داده همراه اول چک می گردد و در صورتی که خانم نباشد، به وی اطلاع داده می شود که مشمول طرح نمی باشد، ولی پین خریداری شده؛ همچنان قابلیت مصرف داشته و مشترک می تواند پین خریداری شده را به صورت عادی یا در طرح های دیگر شارژ هدیه مورد استفاده قرار دهد.

 

شارژ فوق العاده همراه اول

براساس این طرح کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل علاوه بر مبلغ اصلی شارژ خریداری شده، شارژ هدیه نیز دریافت کنند.

مهم ترین تفاوت شارژ فوق العاده با شارژ معمولی محدودیت در زمان استفاده این نوع شارژ می باشد که مشترک باید میزان کل شارژ را در بازه اعلام شده، استفاده نماید، در غیر این صورت کل شارژ منقضی می گردد.

مبلغ شارژ، شارژ هدیه و مدت زمان اعتبار کل شارژ در شارژ فوق العاده همراه اول بر اساس جدول زیر می باشد:

 

مبلغ شارژ

مبلغ شارژ هدیه

مبلغ کل شارژ

مدت زمان اعتبار مبلغ کل شارژ

50،000 ریال

5،000 ريال

55،000 ريال

5 روز

100،000 ريال

15،000 ريال

115،000 ريال

7 روز

200،000 ريال

50،000 ريال

250،000 ريال

15 روز

500،000 ريال

150،000 ريال

650،000 ريال

20 روز

1،000،000 ريال

350،000 ريال

1،350،000 ريال

30 روز

 

مشترکین اعتباری اپراتور همراه اول برای استفاده از این طرح می توانند از درگاه های ارتباطی که در جدول زیر آمده است، استفاده نمایند:

فعال سازی

# 12 * 1 *

راهنما

# 122 * 1 *

استعلام

# 11 * 140 *

 

نکات و شرایط مهم:

·        شارژ هدیه در این طرح شامل مکالمات داخل شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت )، پیامک و دیتای تعرفه آزاد می باشد.

·        امکان خرید بسته با استفاده از شارژ هدیه فوق العاده وجود ندارد.

·        انتقال اعتبار با شارژ فوق العاده امکان پذیر نمی باشد.

·        در صورتی که مشترک در بازه تعیین شده، کل مبلغ شارژ را مصرف نکند، شارژ اصلی به علاوه شارژ هدیه منقضی خواهد شد. البته مشترکین توجه داشته باشند، منقضی شدن فقط مختص شارژ افزایش یافته از طریق شارژ فوق العاده می باشد و شارژی که از قبل یا بعد از آن به صورت معمول انجام شود، مشمول انقضای زمانی نخواهد بود.

 



:: برچسب‌ها: شارژ هدیه بانوان همراه اول ، شارژ فوق العاده همراه اول ، هدیه شارژ بانوان ، شارژ هدیه بانوان ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اصولا چه تفاوتی بین دو نوع سیم کارت صفر و کارکرده وجود دارد و مزیت های هر یک چیست؟ از جمله سوال های مهمی است که پیشنهاد می شود؛ ما را همراهی کنید تا بتوانید دانش خود را در مورد آنها در حد یک کارشناس افزایش دهید.

تعریف سیم کارت صفر و کارکرده:
به طور کلی سیم کارت ها از نظر وضعیت کارکرد به دو دسته، صفر و کارکرده تقسیم می شوند.
سیم کارت صفر سیم کارتی است که تاکنون فعال نشده باشد و هیچ گونه استفاده ای از آن برای ارسال پیامک، برقراری مکالمه و سرویس اینترنت نشده باشد.
سیم کارت کارکرده نیز به سیم کارتی گفته می شود که قبلا فعال شده باشد و از آن مانند همه سیم کارت های معمولی استفاده شده باشد. البته سیم کارت های کارکرده بسته به میزان استفاده به دو دسته سیم کارت کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند. بر اساس این تعریف؛ اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده نشده باشد، سیم کارت کم کارکرد است و یا اگر سیم کارتی فعال شده باشد و تنها از سرویس اینترنت آن استفاده شده باشد، باز هم سیم کارت کم کارکرد می باشد.

بنابراین اگر سیم کارتی فعال شده باشد و از آن استفاده کمی شده باشد، یا برای مدتی خاموش باشد به آن سیم کارت کم کارکرد میگوییم که طبیعتا به علت زنگ خور پایین تر، قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارند؛ ولی در رده سیم کارت های صفر قرار نمی گیرند و همچنان سیم کارت های صفر بالاترین قیمت را نسبت به همتایان خود در بازار دارند.
حال در این بین مشکلی که به وجود می آید این است که در بعضی از پیش شماره ها، سیم کارت صفر نداریم، مثلا برخی کدهای سیم کارت همراه اول مانند کد یک تا 7 به دلیل اتمام سرشماره در سال های گذشته، خطوط صفر وجود ندارد و کلیه سیم کارت هایی که با این پیش شماره در بازار عرضه می گردند از نوع کارکرده می باشند.

فوت کوزه گری بازار سیم کارت ایران
ولی این بازار نیز مانند هر بازار دیگری فوت های کوزه گری مخصوص به خود را دارد که اگر بدانید کی و چگونه از آن استفاده کنید؛ به راحتی می توانید سیم کارت خود را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید. مثلا یکی از فوت های فروش سیم کارت این است که اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید، سیم کارت را برای مدتی خاموش کنید و زنگ خور گوشی را به میان قابل توجهی کاهش دهید تا سیم کارت در رده سیم کارت های کم کارکرد قرار گیرد و ارزش ریالی بیشتری پیدا کند. البته حتما در این بازه آبونمان را پرداخت کنید تا سیم کارت مسدود نگردد.
یکی دیگر از این فوت های کاربردی، خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده می باشد که دوباره به چرخه فروش بازگردانده می شوند و معمولا کم کارکرد یا در حد صفر می باشند و از قیمت مناسبی هم برخوردارند.

دلایل سلب امتیاز سیم کارت
بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها می توانند در شرایطی خاص؛ حق استفاده از خدمات خط را از مشترک سلب نمایند. در این صورت مشترک دیگر صاحب خط نبوده و امکان واگذاری اشتراک به دیگران وجود دارد.

1. فوت مشترک
در صورتی که مشترک فوت نماید و ورثه هم در مدت قانونی، اقدام به تقسیم مبلغ سیم کارت پس از فروش ننمایند و یا از آن استفاده نکنند، اپراتور می تواند سیم کارت را سلب امتیاز نماید.
البته در صورت مراجعه ورثه یا مشترکی که مهاجرت نموده و ارائه دلایل و مستندات لازم در خصوص عدم پرداخت بدهی در مهلت تعیین شده، اپراتور می تواند یک مهلت شش ماهه دیگر برای پرداخت بدهی بدهد. در صورت عدم پرداخت بدهی در این تاریخ، سیم کارت سلب امتیاز می گردد.

2. استفاده غیر مجاز
بر اساس قانون در صورتی که مشترک از خدمات شبکه به صورت غیر مجاز و برای مقاصد نامناسب استفاده کند و یا اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی غیر اخلاقی و غیر قانونی نماید؛ در نوبت اول اخطار، در نوبت دوم قطعی 15 روزه و در نوبت سوم سیم کارت سلب امتیاز خواهد شد.

3. ایجاد مزاحمت
در صورتی که مشترک از طریق تلفن همراه برای دیگران ایجاد مزاحمت نماید، برای بار اول به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه سیم کارت قطع می گردد. در بار سوم سیم کارت به طور دائم قطع شده و تلفن همراه سلب امتیاز می گردد.

4. عدم پرداخت قبض
یکی دیگر از این موارد که سبب سلب امتیاز سیم کارت ها می گردد، عدم پرداخت قبض پایان دوره و یا عدم استفاده از سیم کارت های اعتباری برای یک بازه طولانی می باشد که البته این مدت در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

· سلب امتیاز سیم کارت های دائمی در همراه اول
در اپراتور همراه اول، برای قطع کامل و تخلیه سیم کارت دائمی همراه اول به مشترک حدود یک سال فرجه داده می شود تا در این مدت در صورت تمایل، مشترک با پرداخت قبض نسبت به رفع مسدودی و قطعی دو طرفه سیم کارت اقدام نماید، ولی اگر در این بازه با وجود ارسال پیامک از سوی همراه اول، اقدامی برای پرداخت بدهی صورت نگیرد، سیم کارت سلب امتیاز می شود.
البته در خصوص شماره های رند همراه اول، این اپراتور به مدت دو سال پس از اتمام مهلت یک ساله تعیین شده؛ شماره مشترک را حفظ می کند و پس از پایان این مهلت و در صورت عدم پرداخت بدهی نسبت به تخلیه و سلب امتیاز خط اقدام می کند.

· سلب امتیاز سیم کارت های اعتباری در همراه اول
در مورد سیم کارت اعتباری همراه اول در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد و یا از تاریخ اعتبار شارژ بگذرد، ( محدودیت مبلغ شارژ زیر 5،000 تومان است ) ابتدا سیم کارت یک طرفه شده و سپس معلق و تخلیه می گردد.
البته در قانون جدید اگر سیم کارت اعتباری شارژ داشته باشد، اپراتور 993 تومان از مبلغ سیم کارت کسر می کند تا سیم کارت را فعال نگه دارد. علاوه بر این اگر سیم کارت بسته اینترنتی داشته باشد که از اعتبار زمانی برخوردار باشد، اپراتور به مرور از اعتبار آن به صورت سه ماه؛ سه ماه کسر می کند تا جایی که میزان اعتبار به زیر اعتبار 1،000 تومان برسد. سپس به مشترک تا سه ماه فرصت داده می شود که اگر در این بازه مشترک هیچ استفاده ای از سیم کارت نکند، سیم کارت سلب امتیاز می شود.

· سلب امتیاز در سیم کارت های دائمی ایرانسل
مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل در صورتی که در یک سال یعنی 6 دوره پرداخت قبض هیچ پرداخت و مصرفی نداشته باشند، سیم کارتشان سلب امتیاز می گردد که برای بازگرداندن بعد از پرداخت هزینه ها، 7 روز زمان می برد.

· سلب امتیاز در سیم کارت های اعتباری ایرانسل
در مورد سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورتی که مشترک به مدت سه ماه متوالی یعنی 90 روز هیچ استفاده ای اعم از دریافت و برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و یا شارژ مجدد نداشته باشد، سیم کارت سلب امتیاز شده و امتیاز آن به مشترک بازگردانده نخواهد شد و اپراتور آن را به شخص دیگری واگذار می کند.

· سلب امتیاز در سیم کارت های رایتل
مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل در صورتی که 180 روز سیم کارت خود را شارژ نکنند، به صورت یک طرفه مسدود خواهند شد و اگر این روال به صورت 30 روز دیگر ادامه پیدا کند سیم کارت به صورت دو طرفه مسدود می شود.
در صورت عدم شارژ بعد از گذشت یک سال؛ سیم کارت به حالت ترمینیت در خواهد آمد که در این حالت مشترک باید با مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل برای بازگشت سیم کارت به چرخه سرویس دهی و استفاده مجدد؛ هزینه های لازم را پرداخت نماید.

نحوه خرید سیم کارت های سلب امتیاز شده
در هر صورت اگر سیم کارتی سلب امتیاز گردد، مجددا به چرخه فروش بر می گردد و قیمت گذاری سیم کارت از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام می گردد و متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به خرید آنها اقدام نمایند.
در صورت تخلیه و سلب امتیاز خط، پس از کسر بدهی تلفن ( با یادآوری مبلغ اولیه حق اتصالی که دریافت گردیده به کارشناس دادگستری جهت کسر آن از قیمت نهایی اعلامی از سوی کارشناس هزینه های مجاز واگذاری، حقوق دولتی، مالیات های متعلقه پرداختی و سایر هزینه ها از جمله هزینه کارشناس رسمی دادگستری) به مشترک قبلی بازگردانده می شود.
از آنجایی که بعد از خرید سیم کارت، کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده در سیم کارت دسترسی خواهد داشت که در صورت سوء استفاده از این اطلاعات، همه عواقب متوجه صاحب قانونی سیم کارت می باشد؛ توصیه می شود حتما قبل از واگذاری؛ تمامی اکانت های فعال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را غیرفعال سازید و فیلم ها و عکس های بار گذاری شده را پاک کنید.

 


:: برچسب‌ها: قیمت گذاری سیم کارت ، خرید سیم کارت ، دلایل سلب امتیاز سیم کارت ، سیم کارت صفر و کارکرده ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

*    جشنواره سیم کارت را روشن کن

اپراتور ایرانسل با شروع فصل زمستان جشنواره ای را برای مشترکین خود تدارک دیده است که تحت عنوان" سیم کارت را روشن کن " در اختیار آنها قرار می گیرد. در این جشنواره که از اول دی ماه 1401 تا 29 اسفند ماه 1401 ادامه دارد؛ کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و سیم کارت ایرانسل مودم می توانند در قرعه کشی 10 کمک هزینه 200 میلیونی خرید خودرو شرکت کنند.

مشترکین سیم کارت های مختلف ایرانسل برای شرکت در این قرعه کشی می توانند با استفاده از روش های ذیل، یک امتیاز کسب کنند و شانس خود را برای برنده شدن بالا ببرند :

1.     خرید سیم کارت جدید دائمی، اعتباری و یا سیم کارت مودم ایرانسل

2.     استفاده مجدد از سیم کارت هایی که بیش از 90 روز غیر فعال بوده اند

3.     تراکنش بالای 1،000 تومان

 

خرید سیم کارت و تراکنش نیز از طریق روش های ذیل امکان پذیر می باشد:

·        استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من ( به جز تراکنش های مربوط به استفاده از خدمات دیجیتال غیر ایرانسلی )

·        فروشگاه اینترنتی ایرانسل

·        فروشگاه های مجاز ایرانسل در سراسر کشور

·        شماره گیری کدهای دستوری:

 

# 5 * ( ستاره 5 مربع ) 

# 6 * ( ستاره 6 مربع)

# 7 * ( ستاره 7 مربع)

# 55 * ( ستاره 55 مربع) 

# 555 * ( ستاره 555 مربع)

# 4444 * ( ستاره 4444 مربع)

مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و سیم کارت مودم ایرانسل برای شرکت در این قرعه کشی باید کد دستوری # 321 * ( ستاره 321 مربع ) را شماره گیری نمایند.

 

*    جشنواره خرید سیم کارت های اعتباری

علاقمندان به جشنواره های ایرانسل می توانند با خرید سیم کارت اعتباری ایرانسل، علاوه بر شرکت در جشنواره " گوشی را روشن کن " از هدایای خرید این سیم کارت نیز بهره مند گردند.

هدایای خرید سیم کارت اعتباری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        5 گیگابایت اینترنت هدیه با مدت اعتبار 5 ماه

·        4 گیگابایت اینترنت هدیه ویژه سیم کارت های اعتباری زرین ایرانسل به مدت سه ماه

·        60 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور به مدت سه ماه

·        60 پیامک رایگان به تمام خطوط داخلی کشور به مدت سه ماه

·         5،000 ریال معادل 500 تومان اعتبار اولیه

این هدیه بلافاصله پس از فعال سازی سیم کارت اعتباری به صورت خودکار برای کلیه مشترکین جدید ایرانسلی فعال می شود. برای فعال سازی نیز کافی است مشترک کد دستوری # 2 * 1 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 1 ستاره 2 مربع ) را شماره گیری نماید. البته شماره 700 به عنوان شماره مرکز تماس ایرانسل نیز در اختیار مشترکین خواهد بود که در صورت نیاز می توانند از آن استفاده نمایند.

 

*    جشنواره خرید سیم کارت دائمی ایرانسل

این جشنواره نیز که در مدت زمان محدود اجرا می شود، فرصتی است برای خرید سیم کارت دائمی ایرانسل تا علاوه بر شرکت در جشنواره زمستانی " گوشی را روشن کن "، از هدایا و مزایای این سیم کارت نیز بهره مند گردید.

هدایای خرید سیم کارت دائمی ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        20 گیگابایت اینترنت هدیه به مدت 6 ماه

·        900 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور به مدت 6 ماه

·        900 پیامک رایگان به تمام خطوط داخلی کشور به مدت 6 ماه

·        6 ماه مکالمه نیم بها با تمام خطوط داخلی ( دقیقه ای 30 تومان )

·        سقف مصرف مجاز 60،000 تومانی برای خرید سیم کارت های دائمی و حداکثر 50،000 تومانی برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

البته تمام هدایا و مزایای فوق شامل حال مشترکینی که سیم کارت های اعتباری خود را به سیم کارت دائمی ایرانسل تبدیل کنند نیز می گردد.

کلیه مشترکین ایرانسل توجه داشته باشند در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در خصوص طرح هایی که فعال نمودند، حداکثر 30 روز پس از فعال سازی فرصت دارند تا مسائل خود را با کارشناسان ایرانسل در مرکز تماس در میان بگذارند و پاسخ دریافت کنند. متاسفانه مواردی که بعد از زمان مذکور، گزارش شود، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

 



:: برچسب‌ها: جشنواره زمستانه ایرانسل ، جشنواره سیم کارت را روشن کن ، جشنواره خرید سیم کارت دائمی ایرانسل ، جشنواره خرید سیم کارت های اعتباری ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

مطمئنا شما نیز با کدهای دستوری ایرانسل (Irancell) یا همان کدهای SSD این اپراتور آشنایی دارید. چنین کدهایی علی‌رغم استفاده آسانی که دارند، بسیار کاربردی و سریع نیز هستند. در سالهای گذشته که هنوز اپلیکیشن‌های مدیریت سیم‌کارت رواج چندانی نداشت یا حتی طراحی نشده بودند، کاربران با استفاده از گوشی و شماره‌گیری این کدها می‌توانستند از خدمات بسیاری بهره ببرند.

 

به طور کلی کدهای دستوری که از سوی اپراتور ایرانسل ارائه می گردد و در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل قرار می گیرد، از گستردگی بسیار زیادی برخوردار می باشد که تقریبا در هر شرایطی به بهترین نحو ممکن گره گشای مشکلات مشترکین است.

البته بعضی از این کدهای دستوری مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنت و .... به خاطر نوع دستوراتی که اجرا می کنند، پرکاربردتر بوده و در بین کاربران معروف ترند. این کدها به این خاطر که بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاص یا باز کردن یک مرورگر به راحتی قابل استفاده میباشند، در بین مشترکین ایرانسل بسیار محبوب و پرطرفدار نیز هستند. یکی دیگر از مزیت های این کدهای دستوری؛ دسترسی به آنها در شرایط آفلاین، بدون نیاز به اینترنت می باشد.

پر کاربردترین کدهای دستوری اپراتور ایرانسل که در شرایط آفلاین قابل استفاده می باشد؛ به شرح ذیل می باشد:

 

1.     کد دستوری  ستاره 141

کد دستوری # شماره رمز 12 یا 16 رقمی * 141 * ( ستاره 141 ستاره شماره رمز 12 یا 16 رقمی مربع ) به عنوان شناخته شده ترین کد در بین کاربران سیم کارت اعتباری ایرانسل برای شارژ ریالی سیم کارت مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران می توانند بعد از خرید شارژ از فروشگاه ها یا دستگاه های خودپرداز یا دستگاه کارت خوان، با استفاده از این کد دستوری سیم کارت خود را شارژ کنند.

 

2.     کد دستوری  ستاره 144

شارژ شگفت انگیز ایرانسل که با استفاده از کد دستوری # شماره رمز 12 رقمی * 144 * ( ستاره 144 ستاره شماره رمز 12 رقمی مربع ) اجرا میگردد، از جمله خدمات خاص و هیجان انگیز ایرانسل می باشد که سیم کارت های مشترکین اعتباری را تا 30 درصد بیشتر از مبلغ شارژ خریداری شده؛ شارژ می کند.

 

3.     کد دستوری ستاره 815

کد دستوری # 815 * ( ستاره 815 مربع ) که برای سرویس شارژ و اینترنت اضطراری در نظر گرفته شده است، به عنوان یک راهکار فوری و اورژانسی در اختیار مشترکین اعتباری ایرانسل قرار دارد تا در شرایط اضطراری از این سرویس شارژ و اینترنت اضطرای یا امدادرسان استفاده کنند.

 

4.     کد دستوری ستاره 142

اپراتور ایرانسل برای مواقعی است که شما می خواهید سیم کارت اعضای خانواده، دوستان و یا آشنایانتان را شارژ کنید، کد دستوری # رمز * مبلغ * شماره موبایل * 142 * ( ستاره 141 ستاره شماره موبایل ستاره مبلغ ستاره رمز مربع ) را در نظر گرفته است که به کد انتقال شارژ خط به خط نیز معروف می باشد.

 

5.     کد دستوری ستاره 7

کد دستوری # 7 * ( ستاره 7 مربع ) امکان دسترسی کاربران ایرانسل به خدمات متنوع این اپراتور را فراهم می کند. بخشی از این خدمات به شرح ذیل می باشند:

·        شارژ

·        خرید بسته های اینترنتی و مکالمه

·        افزایش سقف مصرف

·        پرداخت قبض ایرانسل

·        پرداخت قبض آب، برق و ...

·        تکمیل تراکنش های ناتمام

 

6.     کد همه کاره ستاره 555

کد دستوری # 555 * ( ستاره 555 مربع ) مجموعه ای از سرویس ها و خدمات مورد نیاز مشترکین را در اختیار آنها قرار می دهد. کارایی این کد بسیار شبیه اپلیکیشن ایرانسل من می باشد و به مشترکین ایرانسل این امکان را می دهد تا به تمام مواردی که برای مدیریت سیم کارت خود به آن نیاز دارند؛ دسترسی داشته باشد.

خدمات ارائه شده در این کد دستوری به شرح ذیل می باشد:

·        خرید بسته های اینترنت همراه

·        خرید بسته اینترنت ثابت

·        خرید بسته مکالمه ایرانسلی

·        خرید محصولات ایرانسل

·        تعویض سیم کارت به نسل چهارشنبه

·        شارژ کیف پول

·        پیگیری سفارش

·        دریافت پیشنهاد فصلی

·        تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی ایرانسل

 

7.     کد دستوری ستاره 777

کد دستوری # 777 * ( ستاره 777 مربع) یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین خدمات ایرانسل را در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل قرار می دهد و آنها با استفاده از این کد میتوانند خدمات آهنگ پیشواز ایرانسل را دریافت کنند.

 

8.     کد دستوری ستاره 4444

این کد دستوری که به کد شگفتی های ایرانسل معروف است، طرح هایی را به مشترکین معرفی می کند که به کاربران کمک می کند تا هزینه های ارتباطی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند برای دسترسی به بسته ویژه مکالمه کد دستوری # 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 مربع ) و برای بسته ویژه اینترنت کد دستوری # 2 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 2 مربع ) را شماره گیری کنند.

 

9.     کد دستوری ستاره 20

با توجه به این که پوشش اینترنت در مناطق مختلف کشور متفاوت می باشد، مشترکین سیم کارت ایرانسل می توانند برای آگاهی از نحوه پوشش هر منطقه یا شهر از کد دستوری # 20 * ( ستاره 20 مربع ) استفاده کنند. این کد علاوه بر امکان چک کردن مناطق تحت پوشش، فعال یا غیر فعال بودن پوشش 3G و 4Gرا نیز به مشترکین اعلام می کند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: کدهای دستوری ایرانسل ، کد دستوری خرید شارژ ، کد دستوری خرید اینترنت ، کد های دستوری مهم ایرانسل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از روزی که مسجد سلیمان برای اولین بار میزبان ورزشی جدید  به نام فوتبال  بوده است زمان زیادی می گذرد و دیگر در این روزگار همه مردم جهان و حتی ایرانی ها هم عاشق فوتبال هستند. شاید در روز گارانی اگر می گفتی که یک روز این ورزش محبوب ترین ورزش می شود و بزرگ ترین تورنمنت و گران ترین تورنمنت اذعان این ورزش است می خندیدند.این روز ها دیگر فوتبال هم جز لاینفک تجارت حساب می شود و باشگاه های از طریق اسپانسر های مختلف  کسب درآمد می کنند. امسال هم دوباره باشگاه پرسپولیس اسپانسری خود را به شرکت اپراتور ایرانسل داده است تا این شرکت برای دومین سال پیاپی بزرگ ترین حامی مالی  باشگاه پرسپولیس باشد. ایرانسل در این سال ها همیشه توانسته است نقطه قوتی برای ورزش کاران و دوستداران ورزشی در کشور باشد.

در این قرارداد که با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیر عامل ایرانسل و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس امضا گردید، ایرانسل متعهد شد تا این تیم را در لیگ برتر فوتبال ایران همراهی نماید. البته این برای نخستین بار نیست که ایرانسل افتخار همراهی تیم پرافتخار پرسپولیس را کسب کرده است، پیش از این نیز اپراتور ایرانسل در سال های 87-86 و سال 96 به مدت سه سال و از آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر 1401-1400 حامی این باشگاه قدیمی بود و آنها را در کسب افتخارات مهمی مانند قهرمانی در لیگ برتر، سوپر جام و حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا با کسب عنوان نایب قهرمانی همراهی کرده بود.

 

اپراتور ایرانسل در طول سالها فعالیت خود؛ اقدامات خاص و منحصر به فردی در چارچوب مسئولیت و سرمایه گذاری اجتماعی شرکتی انجام داده است و با حضور در کنار جوانان به عنوان جامعه اصلی مشترکین این اپراتور، تلاش نموده تا با ایجاد شور و نشاط در بین جوانان، در راستای رشد و توسعه ورزش کشور گام های اساسی و با ارزشی بردارد.

در کارنامه اپراتور ایرانسل؛ فهرست بلند بالایی از حمایت این اپراتور از تیم ها و رقابت های ورزشی وجود دارد که نشان می دهد تا چه حد این اپراتور در خصوص انجام این مسئولیت اجتماعی ثابت قدم و استوار می باشد. مسابقات مختلفی همچون کاروان اعزامی ایران به المپیک، تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، لیگ برتر فوتبال ایران، حمایت از تیم های فوتبال پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و تراکتور، مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه در شیراز، رقابت های جهانی " کونگ فو توآ " شیراز، تیم ستارگان ساری در لیگ برتر کشتی آزاد، اولین مسابقات موتور رئیس ایران و ... 

 

علاوه بر این ایرانسل با هدف دسترسی مشترکین خود به محتوای ویدئویی با کیفیت و اختصاصی لالیگا و بهبود کیفیت فوتبال ایران به ویژه در بین نوجوانان؛ پیرو عقد تفاهم نامه ای که بین این اپراتور و سازمان لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا، بسته شد، کمپ های استعداد یابی ایرانسل - لالیگا را در طول سال های 96 تا 98 با حضور مربیان برتر لالیگا و چهره های برتر فوتبال کشور برگزار کرد.  قرارداد ایرانسل با فدراسیون هندبال که در 14 دی ماه  1400 منعقد شد و ایرانسل را رسما به عنوان حامی ورزش هندبال کشور اعلام کرد نیز از جمله فعالیت های منحصر بفرد این اپراتور می باشد که همین موضوع آغاز گر یک دوره درخشش ورزش هندبال در رده های مختلف بوده است.

 

حمایت ایرانسل از باشگاه ورزشی پرسپولیس به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین تیم های آسیایی که طی پنج فصل لیگ برتر به صورت متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است؛ در راستای کمک به توسعه پایدار و ارتقای جایگاه اقتصادی و فرهنگی این باشگاه و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود برای ارائه خدمات بیشتر به هواداران می باشد که امید است همچون گذشته نوید بخش روزهای خوش درخشش این تیم پرطرفدار باشد.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

پیتزا خوشمزه ترین غذایی که در جهان فست فود وجود دارد و همه  مردم این غذای ایتالیایی را مانند فوتبالش دوست دارند. پیتزا انقدر خوب و خوش مزه است که بیش تر مردم در جهان هر هفته یک بار  پیتزا می خورند که بسیار خوش مزه است . این غذای محبوب انقدر خوب آسان پخته می شود که در مهمانی های خودمانی یا مهمانی های بزرگ به راحتی سرو میشود. این غذای محبوب ایتالیایی انقدر خوب و خوش مزه است که در هر سنی باشی  مایل به استفاده از این غذای خوش مزه  است . پیتزا از زمانی که در کشور های مختلف  وارد به خاطر اینکه هر کشوری بتواند آن را با مردم و فرهنگ خودش  وفق بدهد از مواد غذایی خود استفاده کرده است. پیتزا در جشن ها و مهمانی شاید غذایی باشد که در همه این موارد استفاده بشود همه از خوردن ان راضی باشند و همه را خوش حال  کند.

ولی یکی از دغدغه های اصلی میزبانان این گونه مراسم ها، قطعا شکیل بودن میز چیده شده می باشد به نحوی که علاوه بر زیبایی، طعم و تازگی غذاها نیز حفظ گردد. نحوه سرو این فینگر فودها امروزه بسیار مورد توجه کدبانوها و مادران خانواده هاست و آنها به دنبال وسایلی می گردند که علاوه بر زیبایی، از کیفیت لازم برای حفظ تازگی و طعم این غذاها برخوردار باشند. زیرا اهمیت کیفیت این جعبه ها یا باکس ها اگر بیشتر از خود این فینگر فودها نباشد، قطعا کمتر نیست.

از آنجا که پیتزا به عنوان جزء لاینفک این میزهای هیجان انگیز، همواره پای ثابت مهمانی ها و دورهمی دوستانه و خانوادگی می باشد، در ادامه به موارد مهمی برای حفظ زیبایی و کیفیت آن اشاره می کنیم که لازم است حتما به آن توجه کنید.

حفظ فرم و ظاهر پیتزا

با توجه به این که معمولا یکی از مهم ترین خصوصیت فست فودها، زیبایی اولیه آنها می باشد، لازم است در هنگام سرو این غذاها؛ باکس یا جعبه ای را انتخاب کنیم که فرم و ظاهر فینگر فود یا پیتزای شما را به خوبی حفظ کند. فرق نمی کند پیتزای شما به صورت کامل باشد یا تک نفره، نحوه سرو آن به صورتی که کاملا مناسب با سایز و شکل فینگر فود باشد، بسیار مهم است.

 گرم و تازه نگه داشتن پیتزا

به طور کلی اغلب افراد، دمای مناسب برای خوردن پیتزا را دمایی بین 70 تا 80 درجه می دانند، انتخاب جعبه ای که بتواند آن را برای مدت بیشتری گرم نگه دارد و شما را مجبور به دوباره گرم کردن آنها نکند، بسیار مناسب است. زیرا تقریبا همه افراد ترجیح می دهند، به جای خوردن یک پیتزای یخ کرده یا دوباره داغ شده از خوردن یک پیتزای تازه با دمای مناسب سرو لذت ببرند.

 جلوگیری از خمیر شدن پیتزا

از آنجا که پیتزاها، خیلی زود آماده می شوند و به صورت داغ سرو می شوند، احتمال این که خمیر آنها در مجاورت ظرف نامناسب عرق کند و خمیری شکل و وارفته شود، بسیار زیاد می باشد. به همین خاطر لازم است در مدت زمانی که بین سرو غذا و خورده شدن آن دارید، آن ها را در شرایط مطلوب قرار دهید. استفاده از کاغذهای سینگل که به کاغذ زیر پیتزا هم معروف هستند، برای سرو انواع فینگر فودها خصوصا پیتزاها توصیه می شود. زیرا این کاغذهای مواج باعث عبور جریان هوا شده و از عرق کردن پیتزا جلوگیری کرده و آنها را ترد و تازه نگه می دارد. فقط در انتخاب این کاغذها به دنبال باکیفیت ترین و مرغوبترین آن باشید، زیرا نوع بی کیفیت آن به خمیر می چسبد و باعث می شود تا پیتزایی با طعم کاغذ داشته باشید.

 حفظ طعم و مزه پیتزا

این بخش که یکی از مهم ترین بخش های سرو غذاهای گوناگون می باشد، در مورد فینگر فودها و خصوصا پیتزاها، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. زیرا هر چقدر یک کدبانو در انتخاب مواد اولیه دقت به خرج دهد و از موادی تازه و سالم برای تهیه غذا استفاده کند، ولی در زمان سرو، به نکات بهداشتی توجه نشود و آنها در شرایطی سرو گردند که در مجاورت مواد دیگر، طعم یا مزه اصلی خود را از دست دهند، تمام زحماتش به هدر رفته است. مثلا قرار دادن انواع ترشی ها در کنار پیتزاها یا گوجه خام حلقه شده، خیار شور، زیتون و یا مواردی از این قبیل که طعم خود را به مواد دیگر منتقل می کنند، می تواند از کیفیت اصلی طعم پیتزای شما کم کند. خصوصا در شرایطی که معمولا بین چیدن میز و خورده شدن غذا، فاصله زمانی وجود دارد، بهتر است حتما پیتزای پخته شده در شرایطی مطلوب و مناسب قرار گیرد تا خیال شما از این جهت آسوده باشد..

علاوه بر این پیشنهاد می شود از ریختن سس بر روی برشهای پیتزا خودداری کنید و اجازه دهید هر کس بنا به سلیقه خود از سس یا مزه مورد نظر خود برای خوردن پیتزا استفاده کند.

 جلوگیری از آلوده شدن و حفظ سلامت پیتزا

حفظ سلامت غذا به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کدبانوها، احتیاج به حساسیت فراوان دارد. زیرا در بعضی از جشن ها و مناسبت ها میز غذا بسیار زود چیده می شود و بین سرو غذا تا زمان صرف آن فاصله نسبتا زیادی می افتد. علاوه بر این احتمال دارد به علت زیاد بودن تعداد مهمان ها ترجیح شما به عنوان میزبان، سرو پیتزا به صورت تک نفره باشد که هم سلامت غذا را بیشتر حفظ می کند و هم از ادحام جمعیت کنار میز می کاهد. به همین خاطر با شناخت درست از نیاز خود انتخاب به ظرف مناسب سرو نمایید.

با توجه به رشد فوق العاده صنعت طراحی و ساخت باکس های پیتزا، این باکس ها دیگر محدود به شکل های مربعی و مستطیلی نشده و در حال حاضر در شکل ها و طرح های مختلف و زیبایی عرضه می گردند که شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود از آنها استفاده کنید. مثلا جعبه هایی که به طور جداگانه جای سس دارند، علاوه بر این که در حفظ سلامت پیتزا موثرند بلکه طرحی جذاب و خاص به میز سرو شما هم می بخشند.

یکی دیگر از نمونه های منحصر به فردی که می توانید برای سرو پیتزا بر روی میز استفاده کنید، سینی های گرد بسیار زیبایی می باشد که علاوه بر ظاهری متفاوت، طراحی بسیار یونیک و جذابی هم دارند. این محصولات از نظر تنوع رنگ و شکل می توانند میز پذیرایی شما را جذاب تر و زیباتر از همیشه نشان دهند و به خاطر برخورداری از تنوع فوق العاده به شما این امکان را می دهند تا ظرف سروی دقیقا مطابق با نیاز و سلیقه خود پیدا کنید.

 انتخاب مکان مناسب برای پیتزا

قطعا پیتزا به عنوان یک غذای پر طرفدار در هر کجای میز سرو غذا بگیرد، مورد توجه قرار می گیرد، ولی اگر به دنبال ارائه یک میز خاص و منحصر بفرد هستید، حتما قبل از چیدمان میز به محل قرار دادن پیتزا مانند نحوه سرو آن فکر کنید. مثلا اگر پیتزاهایی با طعم های متفاوت تهیه نمودید، آنها را به گونه ای در میز پخش کنید که همه حق انتخاب برابر داشته باشند و یا دقت کنید پیتزاها را در جاهایی قرار دهید که هر کسی بتواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد، سس ها و مزه هایی هم که معمولا با آنها سرو می گردند را نیز در کنار پیتزا قرار دهید تا مهمانان خیلی راحت بتوانند به هر آنچه که احتیاج دارند؛ دسترسی داشته باشند.

 

حفظ المان های زیبایی در چیدمان میز

پیتزای شما به عنوان یک غذای اصلی در میز، قرار است باعث زیباتر شدن میز پذیرایی گردد، بنابراین لازم است در نحوه سرو آن حتما به این موضوع توجه داشته باشید و آن را به گونه ای بپزید که مانند یک اثر هنری بدرخشد. علاوه بر این قرار دادن پیتزا در ظرف مناسب و در شرایطی که به خوبی با بقیه غذاها ایجاد هارمونی رنگ نماید، نکته مهمی است که از دید زیبا شناسان به دور نخواهد بود. قرار دادن انواع مزه های ساده و سس های رنگی در کنار پیتزا نیز می تواند میز شما را به یک صفحه نقاشی رنگارنگ زیبا تبدیل کند.

 انتخاب ظرف مناسب برای بیرون بر

یکی از نکاتی که نشان دهنده آینده نگر بودن شما به عنوان یک میزبان کدبانو خواهد بود، انتخاب جعبه ها یا باکس های تک نفره ای است که در آن امکان قرار دادن یک برش پیتزا وجود دارد. این باکس ها که معمولا مثلثی شکل بوده؛ نه تنها یک بسته بندی شکیل و زیباست بلکه مانع آلوده شدن و حفظ سلامت و طعم پیتزا هم می شود. البته مهم ترین مزیت این باکس های تک نفره، مناسب بودن آنها برای حمل می باشد، زیرا اگر مهمانی تمایل داشت، بقیه پیتزایش را با خود ببرد، می تواند با خیال راحت از همان ظرف برای این کار استفاده کند. خصوصا اگر در مهمانی کودکان به عنوان اصلی ترین اعضای مهمانی می باشند، حتما از باکس های تک نفره استفاده کنید تا از اسراف هم جلوگیری کنید.

البته در انتخاب این باکس ها هم دقت کنید تا جعبه هایی را انتخاب کنید که از مقوای طبیعی ساخته شده باشد و قابلیت بازیافتی داشته باشند. توجه به جزئیات در چنین مواردی می تواند باعث بالا بردن کلاس و پرستیژ شما گردد و میزی را در معرض دید دیگران قرار دهد که نه تنها از نظر زیبایی مسحور کننده خواهد بود بلکه از نظر توجه به مسائل بهداشتی و حفظ طعم غذا نیز بی نظیر و فوق العاده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول که قدیمی ترین  اپراتور هست که در ایران وجود دارد .این روز ها همراه اول که خدمات بسیار جالب و جذابی را به مردم می دهد و باعث این می شود که در بازار سیم کارت همراه اول را به خوبی خریداری می کنند .این روز ها همراه اول طرح جالبی را ارائه داده است که برای مردم  خوب است . این طرح  که خرید اقساطی سیم کارت دائمی همراه اول  است در این روز ها برای کسانی که دنبال خرید سیم کارت همراه هستند بسیار خوب بوده از طرفی هم سیم کارت می خواهند قسطی هست. این طرح در این زمان برای همراه اول بسیار مناسب است و می تواند جایگاه اول خود را تضمین می کند. این طرح در اقساط  6 ماهه یا 36 ماه است  و بسیار باعث این می شود که خواهان های سیم کارت در کشور از این طرح بسیار استقبال می کنند و می تواند برای همراه اول بسیار خوب باشد.

طرح تقسیط فروش سیم کارت های دائمی همراه اول

از ابتدای آذر ماه 1394 همراه اول، طرح تقسیط 6 ماهه سیم کارت های دائمی در بسته بندی استاندارد را ارائه نموده است که این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

بر اساس این طرح علاقمندان می توانند با مراجعه به دفاتر یا فروشگاه های همراه اول برای خرید سیم کارت های دائمی این اپراتور به مبلغ 20 هزار تومان ثبت نام نمایند. سپس با تقسیط وجه سیم کارت در 6 قسط 20 هزار تومانی تنها با پرداخت مبلغ 26،800 تومان سیم کارت جدید را فعال نمایند.

 

نحوه پرداخت اقساط 6 ماهه سیم کارت های دائمی

قیمت مصوب سیم کارت ودیعه دار

قیمت خرید بسته

​باقیمانده مبلغ سیم کارت

پیش پرداخت

تعداداقساط

مبلغ هر قسط

1،668،000 ريال

200،000 ريال

1،468،000 ريال

268،000 ریال

6 قسط

200،000 ريال

 

 

البته مشترکین می توانند در صورت تمایل اقساط خود را در بازه طولانی تری تسویه کنند و در طرح تقسیط 36 ماهه همراه اول شرکت نمایند و با پرداخت مبلغ 20،800 تومان سیم کارت دائمی خود را فعال نموده و بقیه مبلغ را به صورت اقساطی بپردازند.

 

نحوه پرداخت اقساط 36 ماهه سیم کارت های دائمی

قیمت مصوب سیم کارت ودیعه دار

قیمت خرید بسته

باقیمانده مبلغ سیم کارت

پیش پرداخت

تعداداقساط

مبلغ هر قسط

1،668،000 ريال

200،000 ريال

1،468،000 ريال

208،000 ریال

36 قسط

35،000 ريال

 

 

بر اساس اعلام این اپراتور؛ سیم کارت دائمی همراه اول بر اساس رنج تعریف شده استان ها در بسته بندی استاندارد همراه اول با قابلیت انتخاب شماره و بهره مندی از قیمت مصوب و تقسیط وجه بدون دریافت مبلغ اضافه و دریافت مدارک ضمانت پرداخت اقساط ( چک یا سفته ) قابل دسترسی می باشد.

البته این سیم کارت های دائمی به دلیل اقساطی بودن محدودیت هایی نیز دارند که مشترکین باید قبل از ثبت نام نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

 

محدودیت های سیم کارت در دوره تقسیط شامل موارد ذیل می گردد :

·        عدم امکان نقل و انتقال سیم کارت

·        عدم امکان مکالمه رومینگ

·        عدم امکان استفاده از سرویس ترابرد پذیری

·        میزان ودیعه به میزان 80% مبلغ پیش پرداخت می باشد

·        قطع کامل در صورت عدم پرداخت اقساط تا سه ماه

البته مشترکین توجه داشته باشند، اگر سیم کارت به علت عدم پرداخت اقساط در موعد مقرر قطع گردد، در صورتی سیم کارت وصل می گردد که مشترک کلیه اقساط معوقه را به صورت یکجا پرداخت نموده باشد.

شایان ذکر است، مشترک تنها سه ماه پس از قطع شدن سیم کارت فرصت تسویه حساب دارد، در صورت عدم تسویه در این سه ماه، خط تخلیه می گردد و چنانچه مشترک تا 6 ماه پس از تخلیه، جهت تسویه حساب کامل و پرداخت بدهی اقدامی نکرده باشد، خط عودت و غیر قابل استرداد می گردد.

 

نکات و شرایط مهم :

·        بعد از فعال سازی سیم کارت ،کلیه سرویس های همراه اول به غیر از امکان ترابرد، رومینگ و نقل و انتقال قابل فعال سازی می باشد.

·        مشترک می تواند در صورت تمایل به صورت همزمان یک یا چند قسط و یا حتی کلیه اقساط را یکجا بپردازد.

·        مبلغ اعلام شده بر اساس نرخ مصوب سیم کارت دائمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و سالیانه به این مبلغ ما به تفاوت نرخ مالیات و عوارض اضافه می گردد.

·        طرح تخفیف تعرفه ( بسته 399 ) به محض فعال سازی بر روی خط فعال خواهد شد.

·        72 ساعت قبل از سررسید اقساط، جهت یادآوری و پرداخت اقساط از سوی اپراتور همراه اول با سرشماره 635005، پیامک اطلاع رسانی برای مشترک ارسال می گردد.

·        مشترکین می توانند اطلاعات مربوط به میزان اقساط پرداخت شده و مابقی اقساط را از طریق دفاتر خدمات مشتریان و سیستم های دفاتر پیگیری کنند.

 

فروش آنلاین اقساطی

علاوه بر فروش اقساطی سیم کارت دائمی، همراه اول جهت تسهیل خرید سیم کارت دائمی، به افرادی که تاکنون سیم کارت دائمی همراه اول نداشته اند این فرصت را می دهد تا با مراجعه به دفاتر یا فروشگاه های همراه اول نسبت به انتخاب یکی از سیم کارت های دائمی سپرده دار یا بدون سپرده اقدام نمایند و مبلغ سیم کارت را به صورت 6 ماهه یا 36 ماهه تقسیط نمایند.

 

نحوه پرداخت اقساط 6 ماهه سیم کارت های به روز:

سیم کارت های به روز بدون سپرده

قیمت مصوب سیم کارت

پیش پرداخت

باقیمانده مبلغ سیم کارت

تعداداقساط

مبلغ هر قسط

پرداخت به دفتر بابت کارمزد

1،308،000 ريال

278،000 ريال

1،020،000 ريال

6 قسط

170،000 ريال

10،000 ريال

 

سیم کارت های به روز با سپرده

قیمت مصوب سیم کارت

پیش پرداخت

باقیمانده مبلغ سیم کارت

تعداداقساط

مبلغ هر قسط

پرداخت به دفتر بابت کارمزد

1،668،000 ريال

398،000 ريال

1،260،000 ريال

6 قسط

210،000 ريال

10،000 ريال

 

مشترکین همراه اول که تاکنون سیم کارت دائمی نداشته اند؛ می توانند در صورت تمایل با مراجعه به دفاتر و فروشگاه های همراه اول می توانند سیم کارت های دائمی با تقسیط 36 ماهه ثبت نام و فعال نمایند.

 

نحوه پرداخت اقساط 36 ماهه سیم کارت های به روز:

سیم کارت های به روز بدون سپرده

قیمت مصوب سیم کارت

پیش پرداخت

باقیمانده مبلغ سیم کارت

تعداداقساط

مبلغ هر قسط

پرداخت به دفتر بابت کارمزد

1،308،000 ريال

218،000 ريال

1،080،000 ريال

36 قسط

30،000 ريال

10،000 ريال

 

سیم کارت های به روز با سپرده

قیمت مصوب سیم کارت

پیش پرداخت

باقیمانده مبلغ سیم کارت

تعداداقساط

مبلغ هر قسط

پرداخت به دفتر بابت کارمزد

1،668،000 ريال

326،000 ريال

1،332،000 ريال

36 قسط

37،000 ريال

10،000 ريال

 

 

نکات و شرایط مهم:

·        در این نوع ثبت نام، مبلغ 10،000 ریال بابت کارمزد به دفاتر امور مشترکین پرداخت می گردد، که از قیمت مصوب سیم کارت کسر می گردد.

·        طرح تخفیف تعرفه ( بسته 399 ) به محض فعال سازی سیم کارت بر روی خط فعال خواهد شد.

·        72 ساعت قبل از سررسید اقساط، پیامک اطلاع رسانی همراه اول با سرشماره 635005، برای مشترک ارسال می گردد.

·        مشترکین می توانند از طریق دفاتر خدمات امور مشترکین از میزان اقساط و مابقی آن آگاهی پیدا کنند.

·        بلافاصله بعد از فعال سازی سیم کارت کلیه سرویس های همراه اول به غیر از امکان ترابرد، رومینگ و نقل و انتقال قابل فعال سازی می باشد.

 

محدودیت های دوره تقسیط سیم کارت به شرح ذیل می باشد:

·        عدم امکان نقل و انتقال سیم کارت

·        عدم امکان مکالمه رومینگ

·        عدم امکان استفاده از سرویس ترابرد پذیری

·        میزان ودیعه به میزان 80% مبلغ پیش پرداخت می باشد

·        قطع کامل در صورت عدم پرداخت اقساط تا سه ماه

در صورت عدم تسویه حساب معوقات به صورت یکجا تا سه ماه بعد از قطعی کامل سیم کارت، خط تخلیه می شود، چنانچه تا 6 ماه پس از تخلیه هم بدهی پرداخت نشود، خط عودت و غیر قابل استرداد می گردد.

طرح اقساطی سیم کارت های دائمی همراه اول یک راه مطمئن و آسان برای کسانی است که تمایل به خرید سیم کارت دائمی همراه اول دارند، می باشد و فرصتی است کاملا استثنایی تا با پرداخت مبلغی ناچیز صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانی است که به‌عنوان بلندترین شب سال، برای ما ایرانی‌ها پر از خاطره است. اپراتور همراه اول یکی از اپراتورهای پرآوازه ی ایرانی هاست که طرفداران بسیار زیادی از تمام نقاط ایران را به خود اختصاص داده است و همراه اول به رسم همراهی با آیین باستان ایرانیان و فرارسیدن «شب چله» یا همان «شب یلدا»، بسته‌های استثنایی مکالمه و اینترنت به تمامی مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان ارائه می‌دهد.

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور به مناسبت شب یلدا؛ بسته های نامحدود مکالمه و اینترنت را در نظر گرفته است که از 8 شب تا 8 صبح با تخفیف استثنایی در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و انارستان قرار می گیرد. مشترکین توجه داشته باشند؛ این بسته ها از ساعت 8 صبح روز 30 آذر ماه تا ساعت 24 همان روز قابل خریداری می باشد.

 

شرایط بسته :

هدایای ویژه شب یلدای همراه اول به صورت دو بسته اینترنت نامحدود و مکالمه نامحدود ارائه می گردد که با تخفیف ویژه در اختیار مشترکین این اپراتور قرار می گیرد.

 

بسته های یلدایی همراه اول

نام بسته

مهلت استفاده

قیمت

اینترنت نامحدود

8 شب 30 آذر ماه  تا 8 صبح اول دی ماه 1401

8 هزار تومان

مکالمه نامحدود

8 شب 30 آذر ماه  تا 8 صبح اول دی ماه 1401

2 هزار تومان

 

 

نکات و قوانین مهم :

·        بسته ویژه یلدا، قابلیت رزرو یا تمدید خودکار ندارد.

·        این بسته ها از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 30 آذر ماه 1401 تا ساعت 24 همان روز قابل خریداری و فعال سازی می باشد، ولی مهلت استفاده از این بسته از 8 شب 30 آذر ماه تا 8 صبح یکم دی ماه می باشد.

·        امکان تمدید این بسته به صورت همزمان با سایر بسته های مکالمه، اینترنت و ترکیبی همراه اول برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد.

·        برای مشترکین انارستان همراه اول؛ امکان فعال سازی همزمان این بسته ها با سایر بسته های اینترنت و ترکیبی انارستان وجود دارد.

·        قیمت اعلامی ابن بسته ها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده و در زمان فعال سازی بسته 9% مالیات به قیمت بسته ها اضافه می گردد.

·        قیمت بسته های یلدایی به علاوه 9% مالیات، از اعتبار ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد و برای مشترکین دائمی به صورت حساب پایان دوره اضافه خواهد شد.

 

نحوه فعال سازی بسته ها

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 67 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) در بازه زمانی اعلام شده نسبت به فعال سازی این بسته ها اقدام نمایند. کد دستوری # 6671 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 6671 مربع ) نیز در اختیار مشترکین انارستانی می باشد تا در صورت تمایل در بازه زمانی اعلام شده؛ نسبت به فعال سازی این بسته ها اقدام نمایند.

 

 



:: برچسب‌ها: بسته های یلدایی همراه اول ، هدایای ویژه شب یلدای همراه اول ، شب یلدای همراه اول ، اینترنت نامحدود و مکالمه نامحدود همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شب یلدا یکی از جشن های ایرانیان است که هرساله با گرفتن مهمانی و دورهمی های خانوادگی این شب طولانی را به یاد ماندنی میکنند و امسال نیز ایرانسل به مناسبت شب یلدا به مشترکین خود هدایای خاصی در نظر گرفته است که آخرین شب پاییز را منحصر بفرد بگذرانیم. 

·        نحوه فعال سازی

هدایای ویژه ایرانسل به مناسبت شب یلدا، شامل 40 دقیقه مکالمه هدیه پس از 4 دقیقه مکالمه ایرانسلی به همراه شانس دریافت 40 گیگابایت اینترنت همراه ( استفاده از تکان شگفت انگیز ایرانسل من ) می باشد. بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند در روزهای 30 آذر ماه و اول دی ماه 1401 با شماره گیری کد دستوری  # 2* 1* 4444 *  ( ستاره 4444 ستاره 1 ستاره 2 مربع ) نسبت به فعال سازی این طرح اقدام نمایند. البته مشترکین توجه داشته باشند؛ این طرح تنها  از بامداد 30 آذر ماه 1401 تا ساعت 59: 23 اول دی ماه 1401 قابل فعال سازی و استفاده می باشد.

 

·        هدیه ویژه یلدایی

علاوه بر هدیه فوق، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، هدیه ویژه این اپراتور در بخش" تکان شگفت انگیز اپلیکیشن ایرانسل من " می باشد که در روزهای 30 آذر ماه و اول دی ماه؛ تکان شگفت انگیز ایرانسل من به 1401 کاربر ایرانسلی 40 گیگابایت اینترنت هدیه می دهد.

برای دریافت این هدیه ویژه، کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری می توانند در بازه اجرای این طرح (30 آذر ماه و اول دی ماه ) با مراجعه به بخش تکان شگفت انگیز ایرانسل من و تکان دادن گوشی همراه، شانس خود را برای دریافت بسته هدیه 40 گیگابایتی امتحان کنند. بخش تکان شگفت انگیز از صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من قابل دسترسی می باشد.

مشترکین ایرانسل توجه داشته باشند که اعتبار این بسته پس از زمان فعال سازی طرح خواهد بود و هر کاربر تنها یک بار  می تواند از شانس خود جهت دریافت این هدیه ویژه استفاده نمایند.



:: برچسب‌ها: شب یلدا ، هدایای ویژه ایرانسل به مناسبت شب یلدا ، هدیه ویژه یلدایی ، هدیه شب یلدای ایرانسل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()