نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت های اعتباری شاید بیش تر جامعه از ان ها استفاده می کنند و در بعضی از مواقع هم بسیار عالی هستند سیم کارت های اعتباری . از مهم ترین ویژگی سیم کارت های اعتباری می توان به  هزینه کم این سیم کارت ها نسبت به سیم کارت های دائمی اشاره کرد. از طرفی هم شاید خوبی این نوع سیم کارت ها در بازار این است که می توان مدیریت هزینه را انجام داد تا بتوان به خوبی از اینترنت و همچنین حرف زدن استفاده کرد. اما بعضی از مواقع ضروری هم هست که شارژ این سیم کارت ها تمام می شود و افراد نیاز به شارژ سیم کارت خود را دارند.این روز ها همراه اول طرح بسیار جالب و خوبی را برای کسانی که سیم کارت های اعتباری همراه اول را دارند گذاشته که میتوانند که سیم کارت های خود را از سیم کارت های اعتباری به سیم کارت های دائمی همراه اول تبدیل کنند

این طرح که با در نظر گرفتن نیازهای مشترکین و در راستای کاهش دردسرهای خرید سیم کارت جدید می باشد؛ به مشترکین اعتباری همراه اول این امکان را می دهد تا بدون خرید سیم کارت جدید و تغییر شماره، سیم کارت اعتباری فعلی خود را به سیم کارت دائمی تبدیل کنند.

 

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

اگر مشترک اعتباری همراه اول هستید و تمایل دارید سیم کارت فعلی خود را به یک سیم کارت با ارزش دائمی همراه اول تبدیل کنید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

 

1.     مراجعه به اپلیکیشن همراه من

این روش به عنوان راحت ترین روش تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی شناخته می شود که بر اساس آن مشترکین دارای گوشی های هوشمند اندروید باید از آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من استفاده کنند. برای این کار مشترک باید بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من در بخش" خدمات" گزینه "خدمات سیم کارت" را انتخاب نمایند. سپس با انتخاب گزینه" تبدیل به دائمی،" مراحل تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را تکمیل نماید.

 

2.     فروشگاه آنلاین همراه اول

یکی دیگر از روش های آسان برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول می باشد که بر اساس آن مشترک اعتباری بعد از ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول باید مراحل زیر را به ترتیب طی نماید:

·        انتخاب منوی تبدیل اعتباری به دائمی

·        وارد نمودن شماره تلفن اعتباری

·        ارسال رمز یکبار مصرف

·        مطالعه و تایید قوانین و شرایط

·        ارسال تاییدیه جهت کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار

 

3.     مراجعه به مراکز فروش و خدمات حضوری

در این روش لازم است؛ مالک اصلی سیم کارت اعتباری همراه اول با در دست داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال به یکی از مراکز فروش و خدمات حضوری همراه اول مراجعه نموده و با تکمیل فرم های مربوطه درخواست خود را ثبت نماید.

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی طبق رفتار مصرفی کاربر تعیین می گردد که حداکثر این مبلغ 1،000،000 ریال (صد هزار تومان ) می باشد که از این مبلغ 360،000 ریال ( سی و شش هزار تومان ) بابت تضمین پرداخت در نظر گرفته می شود.

 

بسته خوش آمد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

اپراتور همراه اول برای تشویق مشترکین اعتباری برای استفاده از این طرح، یک بسته خوش آمد نیز در نظر گرفته است که شامل 30 گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه از زمان فعال سازی می باشد.

شرایط و قوانین مهم :

v    مشترکین اعتباری همراه  اول که از سیم کارت های دیتا، درسا، انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی استفاده می کنند، امکان تبدیل سیم کارت اعتباری خود به دائمی را ندارند.

v    فقط امکان تبدیل شماره اعتباری فعال وجود دارد و سیم کارت هایی که هنوز فعال نشده اند یا دچار قطعی و مشکلاتی از این قبیل هستند را نمی توان به شماره دائم تبدیل کرد.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری، مشترک تا 6 ماه امکان فروش و یا نقل و انتقال سیم کارت دائم خود را نخواهد  داشت.

v    هزینه تبدیل شماره تلفن همراه اول از اعتبار مشترک کسر می گردد؛ بنابراین باید به صورت اعتبار اصلی در حساب مشترک باشد. در صورت داشتن اعتبار بیش از هزینه تبدیل شماره تلفن همراه، مبلغ مذکور در اولین دوره صورت حساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال خواهد یافت.

v    فقط صاحب امتیاز تلفن همراه که نام او در سیستم اطلاعات مشترکین ثبت شده باشد، مجاز به تبدیل شماره همراه از اعتباری به دائمی می باشد. در صورتی که شخصی غیر از مشترک نسبت به این امر اقدام نماید، شرکت ارتباطات سیار ایران موظف به بازگرداندن شماره به حالت اعتباری ( بدون پرداخت هزینه های تبدیل) بوده و شخص متخلف مسئولیت حقوقی و کیفری در خصوص تلفن همراهی که به طور غیر مجاز تبدیل وضعیت شده را خواهد داشت. بنابراین فرد خاطی باید ضمن جبران خسارت های مالی وارده به مشترک و همراه اول، در برابر شرکت ارتباطات سیار ایران، مراجع قانونی و به ویژه مشترک تلفن همراه راسا مسئول و پاسخگو باشد.

v    فقط سیم کارت هایی را می توان به سیم کارت دائم تبدیل کرد که حداقل 6 ماه از زمان فعال سازی آنها گذشته باشد.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، امکان تبدیل مجدد سیم کارت به حالت اعتباری وجود ندارد.

v    در صورتی که در زمان تبدیل، بسته مصرفی فعال با مدت زمان و حجم باقی مانده در سیم کارت اعتباری وجود داشته باشد و امکان ارائه بسته به شماره تلفن همراه دائمی مشترک وجود داشته باشد، انتقال بسته صورت می پذیرد. اعتبار هدیه انواع شارژ مانند شارژ جوانان، بانوان، شارژ فوق العاده و همچنین سرویس چتر اضطراری، جمعه های رویایی، بسته های دلخواه شامل این بخش نمی شود.

v    پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت دائمی همراه اول کلیه قوانین حاکم بر سیم کارت های دائمی مانند چرخه عمر سیم کارت ( سلب امتیاز، استرداد، ودیعه، قطع و ... ) برای این دسته از مشترکین نیز اجرایی می شود.

v    فرآیند تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، نیازمند زمان است و پایان یافتن این روند از طریق پیامک به اطلاع مشترک خواهد رسید. به همین خاطر در طول این دوره به دلیل عدم اتمام فرآیند تبدیل، هزینه های اینترنت مشترک به صورت آزاد حساب می شود. پس لازم است؛ تا زمان دریافت پیامک همراه اول، مشترک هزینه های خود را به درستی مدیریت نماید.

24 ساعت پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، امکان مشاهده و یا پرداخت صورت حساب و یا فعال سازی سرویس های مختلف از درگاه هایی مانند # 10 * ، # 1 * و همچنین سامانه 9990 وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید بیشترین اثری که در دنیای امروزی می توانیم ببینیم وجود گوشی های هوشمند هستند که علاوه بر کارایی بسیار بالایی که دارند جایگزین بسیاری از وسایل شده اند.همین مسئله باعث اهمیت گوشی های هوشمند شده است. علاوه ب ان به خاطر اپ هایی که نیاز به شماره همراه دارند سیم کارت ها هم بسیار با اهمیت و مهم هستند. این روز ها در بازار سیم کارت اکثر مردم خواهان سیم کارت ها اپراتور همراه اول هستند .همراه اول که قدیمی ترین اپراتور داخل کشور است و محبوب ترین پیش شماره برای این اپراتور است.این روز سیم کارت های 0912 اپراتور همراه یکی از گزینه های سرمایه گذاری برای بعضی از افراد جامعه شده اند و بیش تر  کارشناسان هم برای سرمایه گذاری روی سیم کارت 0912 به مردم آگاهی می دهند که مردم سرمایه شان را تبدیل به سیم کارت های 0912 همراه اول کنند

با شروع سال نو به طور معمول هر سال قیمت همه کالاها در کشور افزایش می یابد، به همین خاطر افزایش قیمت سیم کارت خصوصا سیم کارت دائمی 0912 روند صعودی داشته، به طوری که به نقل از بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کد یک سیم کارت دائمی 0912 با قیمت 120 میلیارد تومان به فروش رسیده است!

قطعا شما هم مانند بسیاری از افراد با شنیدن چنین خبرهایی شوکه شده اید و از خود می پرسید؛ چگونه یک سیم کارت می تواند تا این حد با ارزش باشد؟ البته چنین قیمت های نجومی و شوکه کننده ای مربوط به شماره های خاص و منحصر بفرد همراه اول هستند که معمولا تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد؛ ولی این بدان معنی نیست که سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 صحیح و پر سود نباشد.

 

مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912

از نظر کارشناسان مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 قابل مقایسه با سرمایه گذاری های معمول بر روی سکه و طلا نمی باشد و از بسیاری لحاظ با آنها متفاوت است.

به طور کلی مزایای سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

·        پیش شماره 0912 به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت های موجود در بازار، در هر زمان متقاضی زیادی دارد. به طوری که هر وقت قصد فروش داشته باشید، به راحتی می توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید.

·        در طول سی سال ظهور سیم کارت دائمی 0912، قیمت این سیم کارت همواره روند صعودی داشته و با افزایش تورم، ارزش آن افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد؛ در شرایطی که قیمت سیم کارت دائمی 0912 بنا به دلایلی مانند افزایش قیمت دلار، بالا رفته باشد، بعد از پایین آمدن قیمت ارز، قیمت سیم کارت دائمی 0912 بدون هیچ تغییری حفظ خواهد شد.

·        با توجه به این که سیم کارت دائمی 0912 از تنوع قیمت زیادی برخوردار هستند، شما می توانید تقریبا با هر بودجه ای یک سیم کارت دائمی 0912 تهیه کنید.

·        یکی از مهم ترین تفاوت های سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 نسبت به سایر سرمایه گذاری ها، امکان استفاده از آن می باشد. مثلا سکه و طلای آب شده جزء سرمایه هایی هستند که قابل استفاده نبوده و باید از آنها نگهداری کرد.

·        با توجه به این که تقریبا تمام پیش شماره های سیم کارت دائمی 0912 عرضه شدند و شماره جدیدی با این پیش شماره عرضه نمی گردد، قطعا سرمایه گذاری بر روی این سیم کارت با پیش شماره های محدود یک سرمایه گذاری پر سود خواهد بود که نه تنها ارزش ریالی بالایی دارند، بلکه شرایط فروش آن نیز به راحتی امکان پذیر است.

·        سرمایه گذاری بر روی سیم کارت دائمی 0912 ریسک نگهداری ندارد، زیرا در صورت سرقت رفتن یا گم شدن به راحتی می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت قبلی را سوزانده و یک خط جدید تهیه کنید.

 

قیمت های اعلامی سیم کارت دائمی 0912 در سال 1402

در هر صورت اگر تمایل دارید تا با خرید یک سیم کارت دائمی 0912 یک سرمایه گذاری پر سود را تجربه کنید؛ می توانید با بررسی شماره ها در مراکز خرید و فروش معتبر، نسبت به انتخاب شماره مناسب و اقتصادی اقدام نمایید.

به طور کلی نوسان قیمت سیم کارت دائمی 0912 در سال 1402 در بازار به شرح ذیل می باشد:

نوع کد

نوسان قیمت

کد یک

از 96 میلیون تومان تا 120 میلیارد تومان

کد دو

از 35 میلیون تومان تا 5 میلیارد تومان

کد سه

از 33 میلیون تومان تا 3 میلیارد  و 300 میلیون تومان

کد چهار

از 23 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان

کد پنج

از 21 میلیون تومان تا 45 میلیارد تومان

کد شش

از 17 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان

کد هفت

از 17 میلیون تومان تا یک میلیارد  و 500 میلیون تومان

کد هشت

از 15 میلیون تومان تا 9 میلیارد تومان

کد نه

از 10 میلیون تومان تا 344 میلیون تومان

کد صفر

از 33 میلیون تومان تا 1 میلیارد  و 200 میلیون تومان

 

علت نوسان قیمت سیم کارت دائمی 0912 چیست؟

علت نوسان قیمت و اختلاف فاحش میلیاردی در قیمت های اعلامی در جدول فوق، ارتباط مستقیم با عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیم کارت دائمی 0912 دارد. به طور کلی سیم کارت دائمی 0912 بر اساس نوع کد، میزان کارکرد و میزان رندی شماره قیمت گذاری می شوند که در یک کد مشخص هر چه شماره رند تر و میزان کارکرد کمتر باشد، قیمت بالاتر خواهد بود.

نوسان قیمت در کدهای مختلف نیز به میزان محبوبیت هر پیش شماره بر می گردد که در سیم کارت دائمی 0912 کد یک محبوب ترین و معتبرترین پیش شماره در بازار می باشد که بسیار مورد توجه پزشکان، وکلا، مدیران و افرادی که به نوعی به دنبال کسب اعتبار هستند؛ می باشد. هر چند که همه کدهای سیم کارت دائمی 0912 معتبر و با ارزش می باشند، ولی قطعا خرید شماره های رند، پرسودتر می باشد که در یک بازه زمانی کوتاه، افزایش قیمت بیشتری را تجربه می کند.

 

از کجا سیم کارت دائمی 0912 بخرم؟

به طور کلی قیمت های اعلامی در جدول فوق، کاملا تقریبی بوده و قطعا می توان سیم کارت هایی با قیمت هایی بیشتر یا کمتر پیدا کرد که برای این کار لازم است به مراکز و وب سایت های معتبر خرید و فروش سیم کارت مانند رندباز مراجعه کنید. زیرا این مراکز به علت قابل اعتماد بودن، به عنوان یک مرجع قیمت گذاری سیم کارت شناخته می شوند و روزانه هزاران بازدید کننده دارند؛ که همین امر تعداد سیم کارت هایی که در لیست فروش قرار می گیرد را بسیار زیاد و متنوع می سازد و به خریدار این فرصت را می دهد تا با بررسی دقیق، بهترین و مناسب ترین سیم کارت مربوط به خود را خریداری نمایید.

علاوه بر این با توجه به پرسود بودن این بازار، تعداد کلاهبرداری ها و تخلفاتی که توسط سودجویان انجام می شود، بسیار زیاد است که این موضوع نیز به نوعی اهمیت خرید از یک مرکز معتبر مانند رندباز را افزایش می دهد. قیمت گذاری اصولی و حرفه ای در وب سایت رندباز به خریداران این امکان را می دهد تا به راحتی و با صرف اندکی وقت، یک سیم کارت دائمی 0912 با قیمت مناسب و اقتصادی تهیه نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در زمانه امروزی مهم ترین وسیله ایی که وجود دارد اینترنت است که همه کار ها با اینترنت گره خورده اند و شاید از جهاتی بسیار خوب باشد و از جهاتی هم بسیار بد. شاید مهم ترین اتفاقی که باعث شد که مردم بدانند اینترنت بسیار مهم است در زمان همه گیری کرونا بوده است که افراد جامعه از طریق اینترنت همه کارهای خود را انجام می دادند و حتی اموزش های عالی از طریق اینترنت انجام می گرفت. این روز ها اپراتور های سیم کارت بسیار روی اینترنت کار می کنند و در بسته های مختلف اینترنت را به مشترکان خود می دهند. این روز ها استقبال بسیار گسترده ای توسط مردم برای خرید بسته های اینترنت انجام شده است و مردم هم بسیار از بسته های اینترنت راضی هستند و اپراتور ها هم در تلاش هستند که بهترین خدمات را انجام دهند اما در این مطلب نگاهی اختصاصی به بسته های بلند مدت اپراتورها خواهیم داشت.

بسته های بلند مدت در اپراتورهای مختلف

بعد از فروردین 1401 که به یکباره قیمت اینترنت افزایش قابل توجهی داشت، بسیاری از بسته های بلند مدت اپراتورهای پرطرفدار مانند همراه اول و ایرانسل حذف گردید یا در برخی موارد هدیه های تخصیص داده شده به بسته ها لغو شد. به همین خاطر تغییرات اساسی در قیمت و نوع بسته های بلند مدت ایجاد شد.

در حال حاضر بسته های بلند مدت اپراتورها را می توان در گروه های زیر دسته بندی کرد:

 

1.     بسته های اینترنت یک ماهه

بسته های اینترنت یک ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

1 گیگا بایت

100 مگا بایت صبحانت

10،400 تومان

2 گیگا بایت

200 مگا بایت صبحانت

13،900 تومان

2 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

10،400 تومان

3 گیگا بایت

-

19،000 تومان

3 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

12،400 تومان

4 گیگا بایت

-

21،300 تومان

5 گیگا بایت

-

23،600 تومان

5 گیگا بایت (ویژه مشترکین جدید )

-

15،400 تومان

7 گیگا بایت

-

28،200 تومان

7 گیگابایت (ویژه مشترکین جدید )

-

18،400 تومان

12 گیگابایت صبحانت ( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

10،000 تومان

ایرانسل

1 گیگا بایت

-

10،500 تومان

2 گیگا بایت

-

14،000 تومان

3 گیگا بایت

-

19،000 تومان

4 گیگا بایت

-

21،300 تومان

5 گیگا بایت

-

23،600 تومان

7 گیگا بایت

-

28،200 تومان

7 گیگابایت( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

7،500 تومان

10 گیگابایت( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

9،000 تومان

30 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح)

-

9،000 تومان

رایتل

1 گیگا بایت

-

9،900 تومان

2 گیگا بایت

-

13،500 تومان

3 گیگا بایت

-

17،900 تومان

4 گیگا بایت

-

19،900 تومان

5 گیگا بایت

-

21،900 تومان

7 گیگا بایت

-

24،900 تومان

10 گیگابایت

-

28،900 تومان

15 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

39،900 تومان

20 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

49،900 تومان

شاتل موبایل

500 مگا بایت

-

5،500 تومان

850 مگا بایت

-

9،000 تومان

1 گیگا بایت

-

9،500 تومان

1 گیگا بایت

100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 100 پیامک شاتل موبایلی + 100دقیقه مکالمه برون شبکه + 100 پیامک برون شبکه

12،000 تومان

2 گیگا بایت

-

12،900 تومان

2 گیگا بایت

100 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 100 پیامک شاتل موبایلی + 100دقیقه مکالمه برون شبکه + 100 پیامک برون شبکه

12،000 تومان

5/2 گیگابایت

مکالمه درون شبکه نامحدود

16،000 تومان

3 گیگا بایت

-

17،000 تومان

4 گیگا بایت

-

19،200 تومان

4 گیگا بایت

200 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 200 پیامک شاتل موبایلی + 200 دقیقه مکالمه برون شبکه + 200 پیامک برون شبکه

25،500 تومان

4 گیگابایت اینترنت همراه + 20گیگا بایت اینترنت ثابت

-

70،000 تومان

7 گیگا بایت

-

27،500 تومان

10 گیگابایت اینترنت همراه + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

-

119،000 تومان

10 گیگابایت

-

33،000 تومان

20 گیگابایت

-

68،000 تومان

40 گیگابایت

-

98،000 تومان

50 گیگابایت همراه + 30 گیگابایت اینترنت ثابت

-

290،000 تومان

70 گیگابایت

-

210،000 تومان

 

 

نگاهی اجمالی به جدول فوق نشان می دهد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها برای انتخاب بسته های یک ماهه حق انتخاب بسیار زیادی دارند که این امکان را به آنها می دهد تا با مقایسه قیمت ها، بهترین بسته مورد نیاز خود را فعال نمایند.

 

2.     بسته های اینترنت 2 ماهه

بسته های اینترنت 2 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

12 گیگابایت

-

46،000 تومان

ایرانسل

10 گیگابایت

-

36،000 تومان

رایتل

12 گیگابایت

-

42،000 تومان

20 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

68،000 تومان

شاتل موبایل

20 گیگابایت

-

70،000 تومان

 

 

آنچه در جدول فوق قابل تامل است، عدم تنوع حجمی در بسته های ارائه شده؛ می باشد که به نوعی کاربر را مجبور می کند در صورت نیاز تنها از یک بسته استفاده نماید.

 

3.     بسته های اینترنت 3 ماهه

بسته های اینترنت 3 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

اپراتور همراه اول بسته 3 ماهه ارائه نمی کند.

ایرانسل

اپراتور ایرانسل بسته سه ماهه ارائه نمی کند.

رایتل

15 گیگابایت

-

55،000 تومان

25 گیگابایت ( ویژه رایتل من )

-

75،000 تومان

شاتل موبایل

3 گیگا بایت ماهیانه یک گیگا بایت

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

33،000 تومان

6 گیگا بایت

-

33،000 تومان

6 گیگابایت ماهانه 2 گیگابایت

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

39،900 تومان

6 گیگابایت اینترنت همراه

30 گیگا بایت ثابت + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه ماهی 100 دقیقه + 300 پیامک برون شبکه ماهی 100 عدد

112،000 تومان

8 گیگا بایت

-

33،500 تومان

10 گیگابایت

-

37،900 تومان

30 گیگابایت ثابت

-

119،000 تومان

12 گیگابایت

-

44،000 تومان

12 گیگابایت ( ماهیانه 4 گیگابایت )

300 دقیقه مکالمه شاتل موبایلی + 300 پیامک شاتل موبایلی + 300 دقیقه مکالمه برون شبکه + 300 پیامک برون شبکه

59،000 تومان

17 گیگا بایت اینترنت همراه

40 گیگابایت اینترنت ثابت + 1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

170،000 تومان

20 گیگابایت

-

75،000 تومان

 

بررسی جدول فوق نشان می دهد که برعکس اپراتور همراه اول و ایرانسل که بسته سه ماهه ارائه نمی کنند، کاربران سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل و شاتل موبایل می توانند از بسته های ارائه شده ی این دو اپراتور استفاده نمایند. شایان ذکر است که بسته های سه ماهه ارائه شده از سوی شاتل موبایل هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت، از تنوع بالایی برخوردارند.

 

4.     بسته های اینترنت 4 ماهه

بسته های اینترنت 4 ماهه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

15 گیگابایت

-

62،000 تومان

ایرانسل

15 گیگابایت

-

62،000 تومان

رایتل

اپراتور رایتل بسته اینترنت 4 ماهه ارائه نمی کند.

شاتل موبایل

اپراتور شاتل موبایل بسته اینترنت 4 ماهه ارائه نمی کند.

نگاهی اجمالی به بسته های ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نشان می دهد که این دو اپراتور بسته های با اعتبار زمانی بیشتر از 4 ماه نداشته و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل در صورتی که بخواهند از بسته های بلند مدت استفاده نمایند، حق انتخاب دیگری ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها پیشرفت تکنولوژی شاید مهم ترین خوبی اش اینترنت  و گوشی های هوشمند بوده که توانسته آدم ها را به هم دیگر نزدیک تر کند.اینترنت در زمان کرونا هم بسیار به آدم ها کمک کرد و توانست که بسیاری از کارها رو از خانه انجام داد و همین مسئله باعث کمک کردن زود تمام شدن کرونا شد و همچنین باعث شد که در زمان کرونا اموزش دانش اموزان عقب نیافتد که بسیار مسئله مهمی برای خانواده ها بود.اما این روز ها اپراتور های سیم کارت برای اینکه هزینه های مردم کمتر شوند از بسته های اینترنتی استفاده می کنند که بسیار جذاب و جالب برای مردم می تواند باشد.استقبال بی نظیری که مردم از اپراتور های سیم کارت برای  خرید بسته های اینترنت بسیار بالا بوده. بنابراین اگر تمایل دارید تا با مقایسه دقیق بسته ها، بهترین و ارزان ترین بسته را انتخاب نمایید تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورها

به طور کلی بسته های ارائه شده از سوی اپراتورها را از نظر مدت زمان اعتبار می توان در دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت قرار داد.

بسته های کوتاه مدت که شامل بسته های ساعتی روزانه یا هفتگی می باشند، در هر اپراتور با شرایط مختلفی ارائه می گردد. در این مطلب ما به طور خاص بسته های کوتاه مدت اپراتورهای فعال در کشور را در جداول مختلف قرار داده و آنها را با هم مقایسه کردیم که به شرح ذیل می باشد:

 

1.     بسته های اینترنت یک روزه

بسته های اینترنت یک روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

60 مگابایت

-

1،600 تومان

150 مگابایت

-

2،700 تومان

250 مگابایت

-

3،600 تومان

500 مگابایت

-

4،900 تومان

750 مگابایت

-

5،900 تومان

یک گیگابایت

-

6،400 تومان

3 گیگابایت

-

9،900 تومان

ایرانسل

60 مگابایت

-

1،600 تومان

100 مگابایت

-

2،200 تومان

200 مگابایت

-

3،200 تومان

300 مگابایت

-

3،900 تومان

400 مگابایت

-

4،500 تومان

500 مگابایت ( 2 تا 7 صبح )

-

5،000 تومان

750 مگابایت

-

5،700 تومان

5/1 گیگابایت

-

7،400 تومان

5/2 گیگابایت

-

9،400 تومان

رایتل

50 مگابایت

-

1،400 تومان

100 مگابایت

-

2،000 تومان

300 مگابایت

-

3،700 تومان

500 مگابایت

-

4،700 تومان

یک گیگابایت

-

6،200 تومان

3 گیگابایت

-

9،500 تومان

شاتل موبایل

4 گیگابایت 2 ساعته

-

9،000 تومان

100 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

1،800 تومان

250مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

2،900 تومان

400 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

3،900 تومان

650 مگابایت

100 دقیقه مکالمه درون شبکه

5،400 تومان

750 مگابایت

-

5،500 تومان

یک گیگابایت

-

5،800 تومان

5/2 گیگابایت

-

8،400 تومان

5 گیگابایت

-

17،000 تومان

7 گیگابایت

-

22،000 تومان

نگاهی اجمالی به این جدول نشان می دهد که تنوع حجم بسته های اعلامی زیاد بوده و تقریبا همه اپراتورها بسته های یک روزه با حجم و قیمت مناسب ارائه می کنند که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

2.     بسته های اینترنت سه روزه

بسته های اینترنت سه روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

اپراتور همراه اول بسته اینترنت سه روزه ارائه نمی کند.

ایرانسل

150 مگابایت

-

3،500 تومان

250مگابایت

-

4،400 تومان

400 مگابایت

-

5،300 تومان

750 مگابایت

-

6،700 تومان

5/1 گیگابایت

-

9،000 تومان

5/2 گیگابایت

-

11،000 تومان

رایتل

150 مگابایت

-

3،300 تومان

یک گیگابایت

-

8،200 تومان

3 گیگابایت

-

11،900 تومان

شاتل موبایل

750 مگابایت

-

5،800 تومان

یک گیگابایت

-

7،000 تومان

5/2 گیگابایت

-

10،500 تومان

 

بر اساس این جدول با وجود آن که اپراتور همراه اول هیچ بسته سه روزه ای ارائه نمی کند، تنوع این بسته ها برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل مناسب و کاربردی می باشد.

 

3.     بسته های اینترنت هفتگی

بسته های اینترنت هفتگی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

200 مگابایت

-

4،400 تومان

300 مگابایت

-

5،500 تومان

500 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

8،300 تومان

1/5 گیگابایت

-

10،900 تومان

2/5 گیگابایت

-

13،000 تومان

4 گیگابایت

-

16،000 تومان

6 گیگابایت

-

19،000 تومان

ایرانسل

200 مگابایت

-

4،400 تومان

300 مگابایت

-

5،500 تومان

500 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

8،300 تومان

5/1 گیگابایت

-

10،900 تومان

2 گیگابایت ( 2 تا 7 صبح )

-

1،500 تومان

5/2 گیگابایت

-

13،000 تومان

4 گیگابایت ( 6 صبح تا 12 ظهر )

-

4،500 تومان

5 گیگابایت( 2 تا 7 صبح )

-

2،500 تومان

5 گیگابایت

-

18،000 تومان

رایتل

500 مگابایت

-

6،900 تومان

یک گیگابایت

-

9،500 تومان

3 گیگابایت

-

13،500 تومان

6 گیگابایت

-

18،900 تومان

شاتل موبایل

100 مگابایت

-

2،000 تومان

200 مگابایت

-

3،900 تومان

300مگابایت

-

4،500 تومان

550 مگابایت

-

6،300 تومان

800 مگابایت

مکالمه نامحدود درون شبکه

7،500 تومان

800 مگابایت اینترنت همراه + 3 گیگابایت اینترنت ثابت

مکالمه نامحدود درون شبکه

14،300 تومان

5/1 گیگابایت

مکالمه نامحدود درون شبکه

9،900 تومان

5/2 گیگابایت

-

12،000 تومان

5/2 گیگابایت اینترنت همراه + 5 گیگابایت اینترنت ثابت

-

26،000 تومان

5 گیگابایت

امکان انتقال مانده بسته دیتا

17،500 تومان

20 گیگابایت

-

64،000 تومان

مطابق جدول فوق، تنوع بسته های هفتگی ارائه شده از سوی اپراتور شاتل موبایل بسیار زیاد می باشد و مشترکین سیم کارت های این اپراتور می توانند علاوه بر فعال سازی بسته ها از هدیه های تخصیص داده شده به این بسته ها نیز استفاده نمایند.

 

4.     بسته های اینترنت 15 روزه

بسته های اینترنت 15 روزه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نام اپراتور

نوع بسته

هدیه

قیمت

همراه اول

بسته 15 روزه از سوی اپراتور همراه اول ارائه نمی گردد.

ایرانسل

400 مگابایت

-

7،000 تومان

750 مگابایت

-

9،000 تومان

5/1 گیگابایت

-

11،500 تومان

5/2 گیگابایت

-

14،500 تومان

5/3 گیگابایت

-

16،500 تومان

5 گیگابایت

-

18،500 تومان

رایتل

5/1 گیگابایت

-

11،000 تومان

3 گیگابایت

-

15،900 تومان

5 گیگابایت

-

17،900 تومان

40 گیگابایت (ویژه رایتل من )

-

90،000 تومان

شاتل موبایل

750 مگابایت

-

8،000 تومان

5/1 گیگابایت

-

10،200 تومان

5/2 گیگابایت

-

13،000 تومان

5 گیگابایت

-

18،500 تومان

 

بررسی اجمالی جدول فوق نشان می دهد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، تنها مشترکینی هستند که نمی توانند از بسته های اینترنت 15 روزه استفاده نمایند. البته تنوع بسته ها در اپراتورها دیگر هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت زیاد می باشد.

البته اپراتورها بسته های اینترنتی را به صورت بلند مدت هم ارائه می کنند که به علت تنوع بالا، در مطلبی دیگر به آن می پردازیم.





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

 این روز ها گوشی های هوشمند بسیار تاثیر گذار در جامعه هستند و افراد جامعه اکثر کار های خود را از طریق همین گوشی های هوشمند انجام می دهند.اما برای راه اندازی این گوشی ها نیاز به سیم کارت هست تا افراد بتوانند که از این گوشی ها استفاده کنند. این روز ها بسیاری از افراد جامعه هستند که دنبال خرید و فروش سیم کارت هستند یا می خواهند سیم کارت را انتقال دهند به فرد دیگری. از همین رو انتقال مالکیت سیم کارت یکی از مهم ترین اقداماتی است که افراد جامعه در سیم کارت های اعتباری و دائمی است. اگر افراد جامعه سیم کارتی به نام خود نداشته باشد می تواند بعدها برای ان ها می تواند مشکل ساز شود و برای مثال نمی توانند که سیم کارت های خود را عوض کنند یا حتی از ریز مکالمات خود آگاهی داشته باشند .بهتر است هرچه سریعتر نسبت به ثبت مالکیت سیم کارت به نام خود اقدام نمایید، تا بتوانید از هر نوع خدماتی که تمایل دارید؛ بهره مند شوید.

نحوه انتقال مالکیت سیم کارت در اپراتورهای مختلف

در حال حاضر قوانین مربوط به انتقال مالکیت سیم کارت در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد. حتی در برخی اپراتورها، این قوانین بسته به نوع سیم کارت هم فرق می کند و انتقال مالکیت سیم کارت های دائمی از ضوابط بیشتری برخوردار است. به همین خاطر در ادامه به بررسی قوانین نقل و انتقال مالکیت در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

نحوه انتقال مالکیت در اپراتور همراه اول:

 مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت عدم منع قانونی برای انتقال مالکیت سیم کارت خود می توانند با در دست داشتن مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد، به دفاتر خدمات ارتباطی؛ مراجعه و نسبت به این امر اقدام نمایند:

·        اصل و تصویر کارت ملی انتقال دهنده و انتقال گیرنده

·        حضور هم زمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی آنها ( در صورت حضور وکیل، اصل و تصویر وکالت نامه قانونی ضروری است)

·        ارائه گذرنامه برای اتباع خارجی به جای کارت ملی

·        سیم کارت فعال

·        ارائه کد پستی ده رقمی انتقال گیرنده

·        ارائه صورت حساب میان دوره برای سیم کارت دائمی و تائید وصولی صورتحساب توسط دفتر خدمات ارتباطی

·        ثبت اثر انگشت و امضای انتقال دهنده و انتقال گیرنده

·        تکمیل و تنظیم سند نقل و انتقال

·        تکمیل فرم تعهدات از سوی انتقال گیرنده یا وکیل قانونی

البته مشترکین توجه داشته باشند، در زمان نقل و انتقال مالکیت، سیم کارت باید حتما فعال باشد. لازم به ذکر است؛ بر اساس قانون اگر فرد بیش از 10 سیم کارت فعال داشته باشد؛ سیم کارت وی به صورت خودکار غیر فعال می شود.

 

نکات و شرایط مهم انتقال مالکیت در اپراتور همراه اول:

·        بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها مجاز به فروش هر گونه سیم کارت تلفن همراه به افراد زیر 18 سال نمی باشند.

·        در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده سیم کارت به سن قانونی ( 18 سال ) نرسیده باشند، حضور ولی قهری ( پدر یا جد پدری) با ارائه اصل و تصویر کارت ملی ولی؛ به همراه تصویر شناسنامه مالک الزامی می باشد.

·        در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی ( 18 سال ) نرسیده باشند؛ ولی از سوی دادگاه دارای حکم رشد باشند، ارائه حکم رشد نیز به همراه مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال الزامی می باشد.

·        در صورت مهجور یا غیر رشید بودن انتقال دهنده سیم کارت، ارائه قیم نامه ضروری است. اگر در قیم نامه نقل و انتقال اموال منوط به اجازه از اداره سرپرستی باشد، اخذ اجازه نامه و ارائه آن در زمان نقل و انتقال نیز ضروری می باشد.

·        در صورت تعویض سیم کارت، مشترک باید بعد از گذشت بیست روز نسبت به نقل و انتقال مالکیت اقدام نماید.

·        هزینه نقل و انتقال مالکیت سیم کارت، برای مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول 20 هزار ریال بوده که در زمان انتقال از اعتبار ریالی مشترک کسر می گردد. این هزینه برای مشترکین دائمی همراه اول 80 هزار ریال می باشد.

 

نحوه انتقال مالکیت سیم کارت در اپراتور ایرانسل:

اگر مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل هستید و هنوز سیم کارت را به نام خود زده اید، می توانید با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نموده و مراحل انتقال مالکیت را تکمیل نمایید.

شرایط انتقال مالکیت برای مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        حضور فروشنده و خریدار و یا وکیل قانونی آنها در زمان انتقال سند الزامی است.

·        خریدار و فروشنده باید مدارک شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

·        خریدار باید آدرس کامل محل سکونت و کد پستی خود را ارائه نماید.

·        فرد انتقال دهنده باید پوکه و خود سیم کارت را ارائه کند.

 

نحوه انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک

با توجه به این که در همه اپراتورها، انتقال مالکیت سیم کارت بدون حضور مالک قبلی امکان پذیر نیست؛ پس در صورت فوت مالک قبلی یا مهاجرت یا مواردی از این دست، چگونه می توان مراحل انتقال مالکیت را تکمیل نمود؟

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که افراد سال های سال از سیم کارتی استفاده می کنند که به نام آنها نیست و بعد از گذشت سالها هیچ آدرس و یا شماره تماسی از مالک ندارند. در چنین مواردی هر اپراتور قوانین خاصی تعیین کرده که با آن می توان مالکیت سیم کارت را بدون حضور مالک قبلی تغییر داد.

 

تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل بدون حضور مالک

اپراتور ایرانسل به مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود که برای مدت طولانی از یک سیم کارت استفاده می کنند و حالا قصد انتقال خط خود را دارند؛ اما اطلاعاتی از مالک ندارند، این اجازه را می دهد تا با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی، آدرس محل سکونت و .... به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نموده و نسبت به این کار اقدام نمایند.

 

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول بدون حضور مالک

انتقال مالکیت سیم کارت های همراه اول به راحتی اپراتور ایرانسل نیست. زیرا بر اساس قوانین این اپراتور؛ انتقال مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول بدون حضور مالک به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

البته در مورد سیم کارت اعتباری همراه اول، شرایط کمی بهتر است و کسانی که از سیم کارت اعتباری همراه اول به مدت طولانی استفاده می کنند و قصد انتقال خط را دارند؛ اما اطلاعاتی از مالک قبلی سیم کارت در دست ندارند؛ لازم است ابتدا با شماره پشتیبان همراه اول یعنی 9990 تماس گرفته و از انتقال مالکیت خط خود به صورت غیر حضوری مطمئن شوند. زیرا مالکیت برخی از سیم کارت های اعتباری همراه اول را مانند سیم کارت های دائمی همراه اول، نمی توان بدون حضور مالک تغییر داد؛ سپس با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند سیم کارت فعال، کارت ملی، کد پستی، آدرس محل سکونت و ... به مراکز ارتباطی همراه اول مراجعه نمایند و فرم درخواست را پر کنند تا در اسرع وقت انتقال مالکیت صورت پذیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

دیگر در جهان امروزی اکثر کارها روزمره افراد توسط گوشی های هوشمند انجام می شود. شاید وقتی اولین بار گوشی ها به بازار عرضه شدند کسی از  افراد جامعه فکر نمی کرد که این وسیله روزی به مهم ترین  شی در جهان برسد و جایگزین بسیاری از وسایل دیجیتال شود.این روز ها گوشی های هوشمند که بسیار خوب هستند  و باعث ارتباط ادم ها با همدیگر در سرتاسر جهان میشوند.این روز ها  افراد جامعه در تلاش هستند که گوشی های هوشمند داشته باشند که بسیار خوب است.این کالاهای لوکس و با ارزش  مورد توجه سارقان  و دزدان قرار گرفته است و آنقدر که  در کشور دزدی گوشی انجام می شود باعث شده تا این سرقت جز اولین ها در کشور باشد.. ولی اگر بنا به هر دلیلی تلفن همراهتان به سرقت رفت؛ می توانید از روش های ذیل برای ردیابی گوشی مسروقه خود استفاده کنید.

نحوه ردیابی گوشی مفقودی یا مسروقه در اپراتور رایتل

اگر مشترک سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید؛ با استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی/ مسروقه می توانید سیم کارت مسروقه خود را ردیابی نمایید. استفاده از این سرویس در اپراتور رایتل از طریق شماره سریال گوش هوشمند یا  IMEI صورت می گیرد. هر گوشی تلفن همراه که ساخته و به بازار عرضه می شود؛ دارای یک شماره منحصر بفرد با نام اختصاری IMEI می باشد که مانند شماره بدنه یا شماره موتور در خودرو خاص و یکتا می باشد.

 

برای ردیابی گوشی مسروقه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل باید مراحل زیر را انجام دهند:

1.      ابتدا باید مشترک شماره 15 رقمی سریال گوشی یا  IMEI را که بر روی جعبه گوشی درج شده از طریق سیم کارت رایتل یا خطوط ترابرد شده به سرشماره 6101 پیامک نماید.

 

2.      در صورت ثبت موفق شماره سریال پیامکی با این مضمون از سوی اپراتور رایتل برای مشترک ارسال می شود:

"مشترک گرامی، اگر در زمان مفقودی گوشی از سیم کارت رایتل استفاده می کردید، خواهشمند است؛ شماره آن و در غیر این صورت عدد 0 را ارسال فرمایید."

 

3.      در مرحله بعدی، مشترک باید از بین بازه های زمانی ردیابی که از سوی اپراتور رایتل اعلام می شود؛ یکی از آنها را انتخاب نموده و شماره آن را ارسال نماید.

بازه های زمانی اعلام شده از سوی رایتل به شرح ذیل می باشد:

عدد 1: از ده روز گذشته تا ابتدای روز جاری

عدد 2: از ابتدای روز جاری تا 10 روز آینده

عدد 3: از 10 روز گذشته تا 10 روز آینده

در صورتی که مشترک عدد یک را انتخاب نماید؛ نتیجه ردیابی بعد از 24 ساعت برای مشترک ارسال می گردد. با انتخاب گزینه های 2 و 3 هر وقت که نتیجه ردیابی مثبت بود، به مشترک اطلاع رسانی می شود و در صورت منفی بودن حداکثر پس از 10 روز پاسخ اعلام خواهد شد.

 

4.      در نهایت پس از کسر هزینه سرویس، درخواست ردیابی در سیستم ثبت می شود.

نکات مهم:

·        هزینه پیامک های ارسالی به سرشماره 6101 مطابق تعرفه عادی هزینه پیامک ها ( فارسی/ انگلیسی ) محاسبه می گردد.

·        در صورت منفی بودن پاسخ، مشترک می تواند در صورت تمایل درخواست مجدد ردیابی گوشی را ثبت نماید.

·        مشترک می تواند با ارسال عدد 9 به سرشماره 6101 سوابق درخواست های خود را مشاهده نماید.

·        این سرویس تنها مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می کند و ارائه اطلاعات هویتی مربوط به فرد استفاده کننده از گوشی، مستلزم دستور قضایی می باشد.

·        در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست، مشترک باید در اسرع وقت با استفاده از کد رهگیری فرستاده شده از سوی اپراتور رایتل، به مراجع قضایی مراجعه نموده و برای انجام مراحل قانونی اقدام نماید.

·        تعرفه استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی/ مسروقه از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل کسر می گردد و برای مشترکین سیم کارت دائمی این مبلغ به صورت حساب پایان دوره اضافه خواهد شد.

 

مسدود سازی سیم کارت

با توجه به این که بر اساس قانون در صورت بروز هر گونه مزاحمت، تخلف و حتی کلاهبرداری از طریق سیم کارت، تنها مالک اصلی سیم کارت مسئول بوده و باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگوی ضررهای مالی و جانی به وجود آمده باشد، مسدود سازی سیم کارت گم شده یا دزدیده شده، به عنوان اولین اقدام اساسی باید در اسرع وقت صورت پذیرد.

روش های مسدود سازی سیم کارت های دائمی و اعتباری رایتل به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه به سامانه یا اپلیکیشن رایتل من

·        تماس با شماره 200 از خطوط رایتل یا شماره 0920200000 از سایر خطوط

·        مراجعه به فروشگاه های مجاز رایتل با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر

تجربه نشان داده همواره امکان سوء استفاده های احتمالی از سیم کارت های مسروقه و حتی مفقودی وجود دارد، به همین خاطر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل بهتر است؛ به هیچ وجه در این خصوص تعلل نکرده و در اسرع وقت نسبت به سوزاندن سیم کارت اقدام نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()