نوشته شده توسط : rondbaz

شاید انقلاب صنعتی و ظهور بسیاری  از اختراعات که باعث تغییرات  زندگی بشریت شد تا به امروز زمان زیادی می گذرد تاثیرات خود را به مظهر  نمایش می گذارد . پیشرفت تکنولوژی از همان  کلید خورد یکی از نشان ان هم دستگاه تلگراف بود که توانست بسیار سریع ارتباطات مردم را تغییر دهد و بسیار در ارتباط مردم موثر واقع شد. این روز ها دیگر با وجود گوشی های هوشمند ارتباطات بسیار راحت تر شده است که توانسته است  که بسیار آدم ها را به همدیگر نزدیک تر کند. برای همین پیامک ها امروزه توانسته اند که جایگزین مناسبی در بسیاری از موارد شوند و سریع تر هم می توانند که جواب را از هم دیگر بگیرد.البته با توجه به این که هزینه ارسال پیامک بسیار کمتر از برقراری تماس بود، بسیاری از افراد ترجیح می دادند، با هزینه کمتر و سریع تر از طریق ارسال پیامک به امور مختلف خود رسیدگی کنند.

با ظهور اینترنت و گسترش پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، در نحوه برقراری ارتباط بین آدم ها، تغییرات اساسی ایجاد شد و استفاده از خدمات تماس و ارسال پیامک به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. ولی با این وجود؛ هم چنان کسانی هستند که با استفاده از خطوط سیم کارت ،اقدام به ارسال پیامک یا SMS می کنند.

علاوه بر این در مواقعی که بنا به هر دلیلی اینترنت قطع باشد و یا مانند ماه های اخیر بیشتر شبکه های اجتماعی در کشور فیلتر باشند، بهترین روش ارسال پیامک از خطوط سیم کارت می باشد.

 

عوامل موثر بر تعرفه ارسال پیامک در اپراتورهای مختلف

درست است که ارسال پیامک در بین مشترکین یک روش کم هزینه محسوب می گردد، ولی با این وجود تعرفه ارسال پیامک برای همه افراد یکسان نیست و این تعرفه تحت تاثیر فاکتورهایی قرار دارد که باعث می شود تا هزینه های مشترک یک اپراتور با اپراتور دیگر متفاوت باشد.

فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارسال پیامک به شرح ذیل می باشد:

 

·        نوع اپراتور:

تعرفه ارسال پیامک برای مشترکین همه اپراتورها یکسان نیست و این مبلغ در اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد، هر چند که این تفاوت قیمت قابل ملاحظه نیست، ولی اگر از آن دست مشترکینی هستید که از سرویس ارسال پیامک بسیار استفاده می کنید، توجه به این تفاوت قیمت می تواند برایتان مهم باشد.

 

·        نوع سیم کارت:

به طور کلی در همه اپراتورها تعرفه ارسال پیامک برای مشترکین دائمی با اعتباری فرق می کند. بنابراین اگر قصد مدیریت هزینه های خود را دارید، به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه های مشترکین سیم کارت دائمی کمتر از اعتباری می باشد.

 

·        نوع زبان پیامک:

با توجه به این که گوشی های هوشمند قابلیت ارسال پیامک به صورت فارسی و انگلیسی را دارند، مشترک می تواند بسته به نوع نیاز خود زبان مشخصی را برای ارسال پیامک انتخاب نماید که طبیعتا هزینه ارسال آنها در هیچ اپراتوری برابر نمی باشد.

البته علاوه بر تمام فاکتورهای بیان شده؛ هر ساله تعرفه ارسال پیامک نسبت به سال قبل تغییراتی خواهد داشت که معمولا این تغییر قیمت ها صعودی بوده که اطلاعات آن از طریق وب سایت اپراتورها اعلام خواهد شد.

 

تعرفه پیامک در اپراتورها:

تعرفه پیامک های ارسالی در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در سال 1401 به شرح ذیل می باشد:

 

اپراتور همراه اول:

هزینه ارسال پیامک برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری بزرگترین اپراتور فعال در کشور، بر اساس نوع زبان متن ( انگلیسی یا فارسی ) به شرح ذیل می باشد:

 

تعرفه پیامک همراه اول در سال 1401

نوع سیم کارت

فارسی

انگلیسی

دائمی

8.9 تومان

22.2 تومان

اعتباری

10.6 تومان

26.4 تومان

 

با توجه به جدول فوق، مشترک سیم کارت دائمی همراه اول به ازای ارسال هر صفحه پیامک فارسی 8.9 تومان و مشترک اعتباری برای ارسال همان پیامک مبلغ 10.6 تومان می پردازد. البته این تفاوت قیمت در ارسال پیامک به زبان انگلیسی نیز مشهود بوده و مشترک سیم کارت دائمی همراه اول با پرداخت 22.2 تومان مبلغ کمتری نسبت به مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول می پردازد.

 

اپراتور ایرانسل:

هزینه ارسال پیامک برای مشترکین اپراتور ایرانسل که از بیشترین تعداد مشترک اعتباری فعال در کشور برخوردار می باشد، به شرح ذیل است:

 

تعرفه پیامک ایرانسل در سال 1401

نوع سیم کارت

فارسی

انگلیسی

دائمی

11.9 تومان

25.2 تومان

اعتباری

13.6 تومان

29.4 تومان

 

بر اساس جدول بالا؛ مشترک دائمی اپراتور ایرانسل مانند کاربر سیم کارت دائمی همراه اول هزینه کمتری برای ارسال پیامک چه به صورت فارسی و چه به صورت انگلیسی می پردازد. البته در مقام مقایسه، هزینه ارسال پیامک در اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری کمتر از کاربران سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می باشد.

 

اپراتور رایتل:

هزینه ارسال پیامک در اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور به شرح ذیل می باشد:

 

تعرفه پیامک رایتل در سال 1401

نوع سیم کارت

فارسی

انگلیسی

دائمی

8.8 تومان

22 تومان

اعتباری

10.5 تومان

26.2 تومان

 

به طور کلی به نظر می رسد که هزینه ارسال پیامک در اپراتور رایتل از سایر اپراتورها ارزان تر است. اگر نگاهی اجمالی به جدول هزینه های ارسال پیامک در اپراتورها بیندازیم، مشترکین سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل، کمترین مبلغ را برای ارسال پیامک می پردازند. مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول نیز با اختلاف ناچیز در جایگاه دوم قرار می گیرند و مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل با تفاوت نسبتا مشهود، بیشترین مبلغ را برای ارسال پیامک های فارسی و انگلیسی خود می پردازند.

 

سهم دولت از ارسال پیامک ها چقدر است؟

طبق لایحه بودجه سال 1401، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی، موظف شده بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 30 ريال از استفاده کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف 160154 نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

درآمد حاصله از این افزایش قیمت، تا سقف 100 میلیارد تومان جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد و 5000 هزار میلیارد تومان باقی مانده صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می شود.

البته در بودجه سال 1402 نیز به این موضوع اشاره شده و بر اساس جداول لایحه ارائه شده به مجلس، افزایش قیمت 30 ریالی برای هر پیامک در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود درآمد دولت از این محل مبلغ 600 میلیارد تومان باشد.

با توجه به آن چه که بیان شد، اگر به دنبال مدیریت هزینه های ارسال پیامک خود هستید و نمی توانید سیم کارت و یا اپراتور خود را عوض کنید، پیشنهاد می شود که پیامک های خود را به زبان فارسی ارسال نمایید تا مبلغ کمتری برای ارسال پیامک ها بپردازید. زیرا در همه اپراتورها تعرفه ارسال پیامک فارسی از انگلیسی کمتر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

گوشی از زمانی که به بازار آمد تا به امروز زمان زیادی می گذرد و همین مسئله باعث شد که گوشی ها سیم کارت بخواهند برای ارتباط افراد با هم دیگر.از این رو بسیاری از شرکت ها تلاش کردند که سیم کارت تولید کنند. یکی از آن شرکت هایی که سیم کارت تهیه می کند همراه اول است. همراه اول در این سال ها توانسته است که با ایده های بسیار جذاب و همچنین سیم کارت های دائمی خود در بازار  توانسته است که  رقیبی نداشته باشد. اما این روز ها هم همراه اول در تلاش است که  خدماتی را که به مشترکین سیم کارت های دائمی خود می دهد به مشترکین سیم کارت های اعتباری هم بدهد تا بتواند در بازار سیم کارت اعتباری هم  مانند سیم کارت دائمی موفق شود.به طور کلی سیم کارت دائمی یا اعتباری اپراتور همراه اول، از جذابیت های فراوانی در بین مشترکین برخوردار هستند.

خدمات و سرویس های متنوع در کنار آنتن دهی فوق العاده، سیم کارت اعتباری همراه اول را به یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت های موجود در کشور تبدیل کرده است. ولی با این وجود قوانینی وجود دارند که در صورت عدم رعایت، می توانند مالکیت سیم کارت اعتباری را از مشترک سلب کنند.

یکی از این موارد بسیار مهم، چرخه عمر سیم کارت اعتباری است که اگر از سوی مشترک به آن توجه نشود، امکان دارد سیم کارت سلب امتیاز گردد.

 

منظور از چرخه عمر سیم کارت اعتباری همراه اول چیست؟

چرخه عمر سیم کارت اعتباری همراه اول بر اساس تراکنش ریالی می باشد که بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صورت عدم شارژ ریالی و عدم کارکرد، سیم کارت اعتباری به صورت خودکار تخلیه می گردد.

 

سرویس حفظ خط سیم کارت اعتباری همراه اول

با توجه به این که بعد از اجرایی شدن طرح تخلیه خودکار مشترکین فاقد کارکرد، سیم کارت های اعتباری به صورت اتوماتیک سلب امتیاز می گردند، از سوی اپراتور همراه اول سرویس جدیدی به نام سرویس حفظ خط مخصوص مشترکین اعتباری راه اندازی شده است.

بر اساس این طرح مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول در صورت تمایل می تواند خط خود را به مدت یک یا دو سال حفظ نموده و در این بازه زمانی از عدم تخلیه خط اطمینان داشته باشد.

 

نحوه اجرای طرح

در همین راستا مشترک اعتباری همراه اول که قصد دارد از این طرح استفاده نماید و سرویس حفظ خط را خریداری کند؛ می تواند از طریق درگاه های فعال سازی سرویس را فعال نموده و سیم کارت اعتباری خود را در وضعیت فعال باقی نگه دارد.

در حال حاضر این سرویس در دو بازه یک ساله ودوساله مطابق جدول ذیل در دسترس مشترکین علاقمند قرار دارد:

 

نام سرویس

مدت زمان اجرا

قیمت

حفظ خط یک ساله

یک سال

10،000 تومان

حفظ خط دو ساله

دو سال

15،000 تومان

 

لازم به ذکر است که هزینه های اعلام شده در جدول فوق بدون احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده بوده و در هنگام پرداخت وجه، هزینه مالیات نیز به مبالغ فوق اضافه می گردد.

 

نحوه پرداخت هزینه سرویس

مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند هزینه سرویس حفظ خط را به دو طریق پرداخت نمایند:

 

1.     از طریق اعتبار

اگر مشترک اعتباری تمایل داشته باشد تا از طریق کسر از اعتبار اقدام به فعال سازی سرویس نماید، ابتدا باید اعتبار خود را به میزان ارزش بسته افزایش داده، سپس اقدام به پرداخت هزینه نماید.

مشترک در وضعیت های قطع یک طرفه یا دو طرفه بطور مستقیم نمی تواند از این سرویس استفاده نماید و حتما باید فعال شود.

 

2.     از طریق کارت اعتباری

این روش کاملا شبیه به حالت خرید بسته از درگاه های بانکی بوده و مشترک اعتباری باید بعد از انتخاب بسته مورد نظر؛ هزینه را از طریق کارت های اعتباری پرداخت نماید.

چه کسانی می توانند از سرویس حفظ خط استفاده نمایند؟

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول به غیر از کاربران سیم کارت های گردشگری، حقوقی و سازمانی می توانند از سرویس حفظ خط استفاده نمایند.

 

شرایط و قوانین مهم:

3.     مشترک اعتباری در وضعیت های معلق ( Suspend ) یا غیر فعال (  Disable) نمی تواند سرویس حفظ خط را خریداری نماید. در چنین شرایطی مشترک باید ابتدا خط را فعال نماید.

4.     مشترک تا اتمام مهلت بسته فعلی حفظ خط؛ نمی تواند بسته حفظ خط دیگری خریداری نماید.

5.     با فعال سازی هر یک از بسته های حفظ خط، حداکثر زمان فعال بودن سیم کارت؛ فاصله زمانی بین زمان کنونی و زمان سرویس حفظ خط خریداری شده می باشد. یعنی اگر مشترک در تاریخ 11/10/ 1400 بسته حفظ خط یک ساله را خریداری نمود، سیم کارت اعتباری مشترک تا تاریخ 11 /10 / 1401 فعال خواهد بود.

6.     خط تمامی مشترکین اعتباری که اقدام به فعال سازی سرویس حفظ خط نموده اند تا مهلت مشخص شده در سرویس به صورت فعال باقی می ماند. پس از آن در صورتی که مشترک سرویس را دوباره فعال نکند، سیم کارت طبق روال در چرخه عمر خط اعتباری قرار می گیرد.

 

درگاه های فعال سازی سرویس

مشترکین اعتباری همراه اول برای فعال سازی سرویس حفظ خط می توانند از درگاه های زیر استفاده نمایند:

 

شرح

درگاه فعال سازی

شماره گیری کد دستوری

# 127 * 10 *

درگاه

# 1 *

 

مشترکین اعتباری همراه اول می توانند در منوی سرویس حفظ خط در بخش استعلام؛ از وضعیت مهلت باقی مانده سرویس خریداری شده آگاهی پیدا کنند. علاوه بر این از سوی اپراتور همراه اول دو پیامک اطلاع رسانی نیز برای مشترک ارسال می گردد. پیامک اول 24 ساعت قبل از انقضای مهلت سرویس حفظ خط و پیامک دوم در لحظه پایان زمان سرویس ارسال می گردد.

 

نحوه سلب امتیاز سیم کارت اعتباری همراه اول

همان طور که بیان شد چرخه عمر سیم کارت اعتباری همراه اول بر اساس تراکنش ریالی می باشد و در صورتی که اعتبار مشترک کمتر از مقدار تعیین شده باشد، سیم کارت سلب امتیاز می گردد.

بنابراین لازم است مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول به موارد زیر توجه کنند:

 

*    اگر اعتبار ریالی مشترک بیشتر یا مساوی 9،980 ریال باشد:

مبلغ 9،980 ریال از اعتبار مشترک کسر شده و مشترک برای سه ماه دیگر فعال باقی می ماند. در چنین شرایطی از سوی اپراتور پیامکی به این شرح برای مشترک ارسال می گردد:

" مشترک گرامی، با توجه به عدم کارکرد خط شما به مدت طولانی، و با توجه به دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات به منظور نگهداری شبکه؛ مبلغ 9،980 ريال از اعتبار شما کسر و خط شما فعال گردید."

این فرایند تا زمانی که مانده شارژ کمتر از 9،980 ريال گردد، ادامه دارد.

 

*    اگر اعتبار ریالی مشترک کمتر از 9،980 ریال باشد:

در این صورت مشترک به مرحله Suspend یا معلق وارد شده و پیامکی بدین شرح از سوی اپراتور برای مشترک ارسال می گردد:

" مشترک گرامی، با توجه به عدم کارکرد خط شما به مدت طولانی، و با توجه به دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات خط تلفن شما سلب امتیاز خواهد شد. برای حفظ شماره اعتبار خود را افزایش دهید."

البته اگر در این شرایط مشترک بسته داشته باشد، تا پایان یافتن زمان بسته خط فعال خواهد بود.

بنابراین لازم است مشترک اعتباری همراه اول برای جلوگیری از سلب امتیاز در مدت های یک الی دو ماهه سیم کارت خود را شارژ نماید و از آن استفاده نماید.

 البته استفاده از سرویس حفظ خط اعتباری نیز یک راه حل مفید بلند مدت می باشد که می تواند خیال مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول را از فعال بودن خط راحت کند.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تلفن همراه از زمانی که آمده بسیار برای همه جذاب بوده است به طوری که دیگر در این روزگار همه مردم از آن دارند و دیگر جای اکثر وسایل را گرفته است. اما مشکلاتی را به همراه داشته است که برای مردم هم مشکلاتی به وجود آورده است.این روز ها بسیاری از مردم هنگامی که با هم حرف می زنند از طریق تلفن همراه با هم دیگر زنگ می زنند اگر نفر سومی که زنگ بزند متوجه تماس ورودی نفر سوم می شوند. برای همین اپراتور های  سیم کارت در تلاش هستند که این مشکل را حل کنند.سرویس رایگان یا پشت خطی امکان بسیار عالی است که می تواند نفر سوم در زمان مکالمه، متوجه تماس نفر سوم شده و به نوعی مکالمه را مدیریت کنید تا بتوانید پاسخگوی نفر سوم باشید یا در صورت تمایل تماس نفر سوم را نادیده گرفته و به مکالمه خود ادامه دهید. البته یکی دیگر از مزیت های این سرویس این است که نفر سوم در زمان تماس بوق اشغال نمی شود.

نحوه فعال سازی سرویس انتظار مکالمه

سرویس انتظار مکالمه با همه امکانات فوق العاده و منحصر بفردش در صورتی در دسترس کاربران خواهد بود که این سرویس را فعال ساخته باشند.

برای فعال سازی این سرویس؛ مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری اپراتورها باید ابتدا درخواست خود را ثبت کنند تا در گام بعدی سرویس برای آنها فعال گردد. این دو بخش که کاملا از هم جدا می باشند، به روش زیر اجرا می گردند:

 

بخش اول: تنظیمات مربوط به اپراتورها

 برای فعال سازی سرویس آوای انتظار در گام نخست احتیاج به کد پشت خطی است که در اپراتور همراه اول مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول باید کد # 242 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 242 مربع ) را در قسمت شماره گیر گوشی هوشمند وارد کرده و ارسال نماید، تا کد پشت خطی را دریافت نماید.

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت رایتل نیاز به استفاده از کد پشت خطی ندارند.

 

بخش دوم: مربوط به تنظیمات گوشی هوشمند

در گوشی های هوشمند جدید، تنظیمات مربوط به فعال سازی سرویس پشت خطی در بیشتر مواقع با آماده سازی خط مطابقت داشته و نیاز به تنظیمات خاصی وجود ندارد.. ولی در برخی گوشی های هوشمند مدل پایین تر لازم است؛ یک سری تنظیمات به صورت دستی انجام شود.

با توجه به این که نحوه اجرای این تنظیمات در گوشی های هوشمند اندروید و آیفون با هم فرق می کند، لازم است کاربر با توجه به نوع و مدل گوشی هوشمند خود، روند ذیل را طی نماید:

 

نحوه فعال سازی سرویس پشت خطی در گوشی های هوشمند آیفون

·        وارد  بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود شوید.

·        گزینه تلفن یا Phone  را انتخاب نمایید.

·        در این بخش گزینه انتظار مکالمه یا call waiting را فعال نمایید.

کاربران گوشی های هوشمند آیفون برای غیر فعال سازی این سرویس نیز، کافی است همین مراحل را دوباره طی کرده و گزینه call waiting یا انتظار مکالمه را غیر فعال سازند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول اسمی که دیگر برای همه آشناست و بسیار هم در جامعه محبوب است و توانسته که در این سال ها خدمات بسیار جالبی را به کسانی که سیم کارت های این اپراتور داشته اند بدهد.بسیاری از مردم در این سال ها به خاطر شماره های رند و محبوب همراه اول در این سال ها  توانسته است خدمات خوبی را ارائه دهند. همراه اول در این سال ها در بازار سیم کارت به راحتی توانسته است که در بازار سیم کارت محبوب شود و  جز پر طرفدار ترین سیم کارت های در داخل بازار است و توانسته است که حسابی محبوب شود همراه اول  این روز ها با طرح های جذاب توانسته است که بازار را برای خود کند.البته بدیهی است؛ بعضی از پیش شماره های سیم کارت دائمی همراه اول، از جایگاه خاص و ویژه ای در بین مردم برخوردارند. این شماره ها که از نظر قیمت هم در رده نسبتا بالایی قرار می گیرند، معمولا مربوط به پیش شماره 0912 می باشد.

علاوه بر این در بعضی شرایط سیم کارت هایی تحت عنوان سیم کارت صفر سلب امتیاز شده با پیش شماره 0912 و کد یک از سوی مخابرات عرضه می شوند که به علت بدهی و عدم پرداخت آبونمان سلب امتیاز شده اند که در این صورت بر روی پاکت سند خط عبارت "صفر سلب امتیازی" نوشته شده است. بدیهی است که قیمت این سیم کارت ها نیز از سیم کارت کارکرده بیشتر خواهد بود. 

پس اگر به دنبال یک سیم کارت دائمی ارزان با کد یک و پیش شماره 0912 می گردید، بهتر است شماره های کارکرده ی این پیش شماره را انتخاب کنید.

 گران ترین سیم کارت 0912 کدام است؟

پیش شماره 0912 تنها سیم کارتی است که نوع اعتباری نداشته و تمام شماره هایی که با این پیش شماره شروع می شوند، در رده سیم کارت دائمی همراه اول قرار می گیرند. البته این موضوع، تنها دلیل جذابیت این سیم کارت های خاص نیست و قدمت این سیم کارت ها نیز در این محبوب نقش مهمی ایفا می کند. به طوری که هر چه پیش شماره ای قدیمی تر باشد، گران تر و پرطرفدارتر نیز می باشد.

به همین خاطر اولین پیش شماره همراه اول، یعنی کد یک 0912؛ گران ترین سیم کارت دائمی موجود در بازار است. البته در دسته بندی های این پیش شماره، هر چه شماره ای رند تر باشد، طبیعتا با ارزش تر و گران تر نیز می باشد.

 

چرا باید سیم کارت 0912 با کد یک خرید؟

با توجه به این که سیم کارت های کد یک همراه اول به طور کلی رنج قیمتی نسبتا بالایی دارند، اصلا چرا باید این سیم کارت را خرید؟

سیم کارت 0912 کد 1 به عنوان قدیمی ترین سیم کارت، معتبرترین سیم کارت موجود در بازار هم محسوب می گردد. به طوری که معمولا مدیران و صاحبان مشاغل از این شماره برای جلب اعتماد و اعتبار استفاده می کنند. البته نباید از جذابیت های منحصر بفرد این شماره برای کسب پرستیژ غافل بود. زیرا بسیاری از افراد سرشناس و پولدار از طریق این شماره برای خود جایگاه اجتماعی کسب می کنند.

علاوه بر این سیم کارت دائمی همراه اول در کشور ما یک کالای سرمایه ای محسوب شده و مانند سکه و طلا همیشه روند صعودی قیمت را تجربه می کند. به همین خاطر افرادی که به دنبال یک سرمایه گذاری امن و مطمئن هستند، با خرید این سیم کارت سرمایه خود را چند برابر می کنند.

 

ارزان ترین سیم کارت کد یک 0912 کدام است؟

قبل از هر چیز لازم است به این نکته توجه داشته باشید که سیم کارت ارزان قیمت 0912 با کد یک، هم چنان نسبت به خیلی از سیم کارت های سایر اپراتورها گران تر هستند، حتی در برخی موارد قیمت این شماره ها با سیم کارت دائمی 0912 با کدهای بالاتر هم، برابری نمی کند و قیمت سیم کارت کد یک 0912 هم چنان یک سر و گردن بالاتر از همه شماره ها می ایستد. ولی با این وجود؛ باز هم می توان با در نظر گرفتن آیتم هایی در این بین سیم کارت ارزان تر کد یک را پیدا کرد.

برای رسیدن به این مهم، لازم است در مرحله اول بدانیم سیم کارت های کد یک بر چه اساسی قیمت گذاری می شوند تا در گام بعدی با در نظر گرفتن آنها به یک سیم کارت ارزان قیمت دست پیدا کنیم.

 

نحوه قیمت گذاری سیم کارت دائمی 0912 با کد یک:

به طور کلی سیم کارت دائمی همراه اول با کد یک، اولین کد ارائه شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران بود که این شماره به علت قدمتی که دارد، از اعتبار و ارزش ریالی بسیار بالایی برخوردار است. زیرا بسیاری از افراد در کل کشور از این پیش شماره برای جلب اعتماد و اعتبار بخشیدن به کسب و کار خود استفاده می کنند.

از آنجا که تمام سیم کارت های دائمی 0912 با کد یک از نظر نوع اپراتور، نوع سیم کارت و نوع پیش شماره با هم برابر هستند، تفاوت قیمت در آنها به آیتم های دیگری بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

·        میزان کارکرد شماره:

در بازار خرید و فروش سیم کارت ایران، سیم کارت ها از نظر میزان کارکرد به سه دسته سیم کارت صفر، کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند. در این بازار، معمولا قیمت سیم کارت صفر 30 درصد گران تر از سیم کارت های کارکرده می باشد.

از آنجا که از مدت زمان ارائه سیم کارت کد 1 0912، تقریبا 30 سال می گذرد، پیدا کردن سیم کارت کد صفر این پیش شماره تقریبا محال است، ولی با این وجود ارزش این شماره های دست دوم و کارکرده بسیار بیشتر از شماره های صفر سایر اپراتورهاست. البته شاید بتوانید با کمی جستجو سیم کارت کم کارکرد 0912 با کد یک بیابید، ولی مطمئن باشید این شماره ها از نظر ریالی گران تر از سیم کارت های کارکرده هستند.

علاوه بر این در بعضی شرایط سیم کارت هایی تحت عنوان سیم کارت صفر سلب امتیاز شده با پیش شماره 0912 و کد یک از سوی مخابرات عرضه می شوند که به علت بدهی و عدم پرداخت آبونمان سلب امتیاز شده اند که در این صورت بر روی پاکت سند خط عبارت "صفر سلب امتیازی" نوشته شده است. بدیهی است که قیمت این سیم کارت ها نیز از سیم کارت کارکرده بیشتر خواهد بود. 

پس اگر به دنبال یک سیم کارت دائمی ارزان با کد یک و پیش شماره 0912 می گردید، بهتر است شماره های کارکرده ی این پیش شماره را انتخاب کنید.

 

·        میزان رندی شماره:

یکی از اصطلاحات رایج در بازار سیم کارت ایران، اصطلاح شماره های رند می باشد که بر اساس آن هر چقدر عددهای یک شماره، بیشتر تکرار شوند، شماره مورد نظر سلیس تر، رند تر و گران تر خواهد بود. البته دسته بندی شماره های رند بسیار گسترده و وسیع می باشد، ولی به طور کلی شماره های رند با هر درجه ای از سیم کارت های معمولی گران تر و پرطرفدارتر هستند. حال اگر این شماره رند مربوط به سیم کارت دائمی همراه اول با پیش شماره 0912 و کد یک باشد، قیمت به قدری نجومی خواهد بود که بهتر است اصلا به خرید آن فکر هم نکنید.

بنابراین در گام بعدی پیدا کردن سیم کارت ارزان، باید به دنبال یک شماره معمولی با پیش شماره 0912 و کد یک باشید، که هیچ نوع رندی نداشته باشد.

 

·        توجه به سرشماره:

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور در کشور، در نخستین سال های فعالیت خود، سیم کارت های دائمی را با پیش شماره های مختلف به صورت استانی عرضه کرد. از بین پیش شماره های عرضه شده، سیم کارت دائمی 0912 متعلق به استان های تهران، البرز، زنجان، قم، قزوین و سمنان می باشد.

بنابراین قیمت سیم کارت 0912 با کد یک با در نظر گرفتن سرشماره مشخص می شود و در صورتی که سرشماره مربوط به تهران باشد، سیم کارت پرطرفدارتر و گران تر خواهد بود. برای شناسایی این که یک شماره 0912 با کد یک به کدام استان تعلق دارد، باید محل پرونده خط را مشخص نمود.

 

البته یک قانون کلی برای سرشماره ها وجود دارد و هر استان به تفکیک دارای سرشماره مخصوص به خود می باشد. این سرشماره های استانی به شرح ذیل می باشد:

·        البرز: 160، 161 ، 162، 163، 164، 165، 166، 167، 168، 169

·        سمنان: 131، 174، 173

·        زنجان: 141،142

·        قم:151، 152، 153

·        قزوین: 181 ، 182

بنابراین سرشماره های باقی مانده مانند 111، 112، و ... متعلق به شهر تهران هستند. حال اگر به دنبال یک شماره ارزان 0912 با کد یک هستید، به هیچ وجه شماره ای با سرشماره شهر تهران انتخاب نکنید.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت، ارزان ترین شماره کد یک 0912، یک سیم کارت کارکرده با شماره معمولی است که شماره پرونده اش متعلق به شهر تهران نباشد.

 

چگونه می توان سیم کارت ارزان 0912 با کد یک را خرید؟

با وجود همه آنچه که گفتیم، باز هم نمی توان قیمت سیم کارت 0912 با کد یک را به صورت دقیق و کامل پیش بینی کرد، زیرا این سیم کارت ها مانند هر کالای سرمایه ای دیگری در شرایط اقتصادی کنونی جامعه قیمت ثابتی ندارند. حتی ممکن است در بعضی شرایط میزان استقبال از یک شماره، به طرز حیرت آوری قیمت یک شماره خاص را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

البته در چنین اوضاعی باز هم امکاناتی وجود دارند که می توانند گره گشا باشند. خرید راحت و مطمئن از وب سایت های معتبر خرید و فروش سیم کارت مانند رندباز که نه تنها شرایط خرید را تسهیل می بخشد بلکه با ایجاد فرصت ها و بسترهای مناسب، امکاناتی ایجاد کردند که به شما کمک می کند تا شماره مورد علاقه خود را بخرید.

 

چرا رندباز؟

زیرا در حال حاضر عملا سیم کارت صفر 0912 با کد یک از سوی اپراتور همراه اول عرضه نمی گردد و تقریبا تمام شماره های موجود در بازار دست دوم هستند. به همین خاطر برای خرید این شماره ها باید تنها به وب سایت های معتبر خرید و فروش عرضه سیم کارت مانند رندباز مراجعه نمایید. وب سایت هایی که با ایجاد بستر مناسب و ایمن خرید و فروش، فارغ از حضور کلاهبرداران و دلالان، بی واسطه دستان شما را در دستان فروشنده قرار داده و تجربه یک خرید بی دغدغه را به شما هدیه می دهند.

 

با توجه به این که در حالت عادی؛ قیمت یک شماره معمولی و کارکرده ی سیم کارت دائمی 0912 با کد یک، از بسیاری شماره های دیگر سایر اپراتورها بیشتر می باشد، وب سایت رندباز با ارائه طرح خرید اقساطی سیم کارت فرصتی به شما می دهد تا با مراجعه به این وب سایت، بعد از انتخاب شماره تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت، صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوید.

 

در این طرح، خریدار می تواند بدون واسطه با فروشنده ارتباط برقرار کرده و در خصوص قیمت سیم کارت، شرایط اقساط و تعداد آنها به توافق برسد. سپس با حضور در یک دفتر معتبر، بدون پرداخت چک و یا سفته، تنها با پرداخت مبلغ مورد توافق، قرارداد تضمینی خرید قسطی سیم کارت را امضا نموده و صاحب سیم کارت گردد. بر اساس این قرارداد؛ خریدار متضمن می گردد تا تمامی اقساط را در موعد مقرر پرداخت نماید. فروشنده نیز ضامن است پس از پایان اقساط، سیم کارت را به نام خریدار نماید.

 

این فرصت به عنوان یک شرایط منحصر بفرد برای همه شماره های سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتورها اعم از سیم کارت دائمی کد یک همراه اول وجود داشته و شما می توانید به راحتی در قسمت جستجو، از بین هزاران شماره موجود، شماره مورد نظر خود را انتخاب و تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت، صاحب سیم کارت شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()