نوشته شده توسط : rondbaz

شاید ویروس کرونا وقتی اومد کسی فکرش را نمی کرد تا به حدی برسد که آدم ها در خانه هایشان برای زندگی بمانند. در ان شرایط تنها وسیله ایی که باعث شد آدم ها در خانه بمانند و شرایط مطلوب شود اینترنت بود که باعث شد مردم از طریق آن با هم دیگر ارتباط داشته باشند و بسیاری از کار ها را از خانه بکنند و باعث شد که  مدارس به صورت آنلاین برگزار شود . اما پس از دوسال که ویروس کرونا کم رنگ شده باعث شده که بسیاری از شرکت ها به فکر اینترنت باشند. این روز ها خبر های بسیار جذابی را در مورد اینترنت استار لینک میشنود که بسیار برای آن ها هیجان انگیز است. با این وجود اعلام شرکت استارلینک مبنی بر این که سقف بسته های نامحدود برای کاربران این شرکت یک ترابایت است، واکنش های متفاوتی را در بین کاربران به همراه داشت که بیانگر آن است که این خبر خصوصا در شرایط کنونی، تقریبا برای همه کاربران غیر قابل تصور می باشد.

هر چند که عنوان بسته های نامحدود از دیر باز در ایران شوخی مضحکی بود که از سوی اپراتورها به کاربران تحمیل می شد. زیرا حتی در تعریف کلمه نامحدود هم نمی توان عبارت سقف منصفانه مصرف را قرار داد، چه برسد به این که بسته ای را تحت عنوان نامحدود به کاربران بفروشید و بعد برای بسته سقف دانلود محدود هم تعیین کنید. از آن قابل توجه تر و مضحکتر، محدودیت اعمال سطح دانلود تا سرعت اعلام شده می باشد که به هیچ وجه نمی توان به عنوان بسته نامحدودی که سقف منصفانه مصرف دارد، چسباند.

 

نکته جالب توجه در مورد بسته های نامحدود اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورهای داخلی اینجاست که بعد از فروردین ماه سال جاری که قیمت اینترنت به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرد و اپراتورها اعلام نمودند هزینه های این بخش، بسیار بالا بوده و آنها می خواهند در خصوص بسته های پیشنهادی تجدید نظر کنند، به یکباره همین بسته های نامحدود اینترنت نیز از فهرست بسته های اینترنتی هر سه اپراتور ناپدید شد.

برای این که بتوانیم نسبت به خبر اعلامی، کمی واقع بین تر باشیم، لازم است در ادامه نگاهی مقایسه ای به بسته های نامحدود اینترنت در بین اپراتورهای ایرانی و استارلینک داشته باشیم:

 

·        بسته های نامحدود اینترنت همراه اول

در دی ماه 1400 بود که اعتراض کاربران مبنی بر کاهش حجم بسته های نامحدود اینترنت همراه اول، بالا گرفت. اپراتور همراه اول نیز بلافاصله اعلام کرد که بر اساس سیاست منصفانه مصرف، سرعت اینترنت بعد از عبور از آستانه مصرف منصفانه کاهش پیدا می کند و این بدان معناست: مشترکین این اپراتور که بسته نامحدود همراه اول را تهیه کرده بودند، پس از مصرف 100 گیگابایت دیگر قادر نبودند، از این بسته استفاده کنند.

علاوه بر این، همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک نیز برخوردار است، محدودیت هایی بر روی سرعت و حجم بسته های اینترنت نامحدود شبانه خود اعمال کرد که باعث افزایش موج نارضایتی ها شد. البته در این بین بعضی از کاربران، راهی برای دور زدن محرومیت های اینترنت شبانه استفاده کردند. از سال 1394 وزارت ارتباطات اعلام نموده بود که شرکت هایی که سرورهای خارجی دارند، با انتقال سرورها به داخل کشور می توانند از اینترنت نیم بها استفاده کنند. به همین خاطر برخی شرکت ها با انتقال سرورها به داخل کشور از بسته های خریداری شده به اندازه دو برابر بهره مند می شدند.

 

·        بسته های نامحدود اینترنت ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال کشور که معمولا بسته های منصفانه ای در اختیار کاربران خود قرار میداد، بسته نامحدود ساعتی را برای کاربران در نظر میگرفت که هر بسته علاوه بر حد مصرف مجاز، محدودیت زمان استفاده نیز داشتند مثلا در ساعات نیمه شب و یا بامداد فعال می شدند، البته در این بین بسته هایی نیز بودند که در طول شبانه روز قابل استفاده بودند.

اما بعد از گران شدن اینترنت، ایرانسل نیز مانند رقیب گرمابه و گلستان خود، این بسته ها را حذف کرد و حالا تنها یک بسته نامحدود یک روزه با قیمت 800 تومان ارائه می دهد که فقط متعلق به سایت های داخلی می باشد. مثلا از این بسته برای استفاده از برخی سایت های داخلی برای دانلود بازی یا برنامه و یا برای استفاده از VOD ها یا آپارات می توان بهره برد.

 

·        بسته های نامحدود اپراتور رایتل

شرایط برای کاربران رایتل هنوز به سختی شرایط کاربران سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل نمی باشد و مشترکین سیم کارت دائمی؛ سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل هم چنان می توانند از بسته های نامحدود رایتل در تمام ساعات شبانه روز به مدت هفت روز استفاده نمایند.

علاوه بر این اپراتور رایتل بسته های نامحدود دیگری هم دارد که به شرح ذیل می باشد:

نام بسته

حجم

قیمت

نیم ساعته

5/2 گیگابایت

3.500 تومان

سه ساعت

15 گیگابایت

12.000 تومان

7 روزه

70 گیگابایت

50.000 تومان

 

 

·        اینترنت استارلینک

هفته گذشته در خبرها آمده بود: اینترنت ماهواره ای استارلینک از ماه دسامبر ( آذر ماه ) محدودیت مصرف دیتا یک ترابایت در ماه خواهد داشت. البته بعد از گذر از این میزان مصرف، اینترنت قطع نخواهد شد، بلکه سرعت کاهش می یابد.

به نظر می رسد در ایمیلی که از سوی این شرکت برای کاربران کانادایی و کاربرانی که ساکن در ایالات متحده هستند؛ ارسال شده، این شرکت از سیاست مصرف منصفانه خبر داد و بر اساس آن اعلام نمود، کاربران خانگی هر ماه را با دسترسی اولویت دار شروع می کنند زیرا زمانی که مصرف دیتا از یک ترابایت بیشتر شود، روزهای باقیمانده ماه به صورت دسترسی پایه خواهد بود.

 

قطعا در وضعیت دسترسی پایه سرعت پایین تر از قبل خواهد بود، ولی مطابق اشاره اسپیس ایکس، مصرف دیتا در ساعت های 11 شب تا هفت صبح به وقت محلی، جزو سقف یک ترابایت نبوده و محدودیت بیان شده فقط برای ساعت 7 صبح تا 11 شب در نظر گرفته شده است.

با این اوصاف؛ شاید مقایسه مصرف منصفانه اینترنت ماهواره ای استارلینک با بسته های نامحدود اینترنت در ایران بیشتر به نوعی توهین به کاربر محسوب می گردد. در واقع کاربران ایرانی مانند جنینی هستند که هنوز در رحم مادر بوده و دنیای آزاد بیرون را تجربه نکردند، بنابراین به هیچ وجه نمی توانند به معنای واقعی اینترنت نامحدود را در محدودیت های موجود درک کنند. زیرا در شرایطی که حجم ترافیک اینترنت ماهواره ای استارلینک 10 برابر بیشتر از بسته های نامحدود داخلی است، صحبت از سرعت بیشتر به شوخی شباهت دارد و توضیح دادن در مورد آن برای کاربر ایرانی چون آب در هاون کوبیدن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

ارتباط مهم ترین چیزی که آدم ها را به هم دیگر متصل می کند و هر از گاهی شاید باعث رفع دل تنگی شود.شاید در ایام کرونا این مسئله به راحتی دیده شدکه مردم از طریق ارتباطات توانستند با هم ارتباط برقرار کنند.این روز ها دیگر بر کسی پوشیده نیست که سیم کارت ها اجزای مهمی در گوشی ها هستند و اگر نباشند بسیاری از اتفاقات برای ما در دنیای مجازی رخ نمی داد. درست است که در اوایل مخابرات در تلاش بود که مردم را به خرید سیم کارت وادار کند و از طریق شیوه های تبلیغاتی این کار را کند . اما با گذشت زمان مردم متوجه این شده اند که سیم کارت ها بسیار مهم هستند و کار کردن با گوشی بسیار راحت تر است و همین مسئله باعث شد که در دنیای مدرن استفاده از گوشی زیاد شود و بخش جداناپذیر از زندگی مردم شود.به طوری که در حال حاضر علاوه بر سیم کارت دائمی همراه اول، دو اپراتور ایرانسل و رایتل نیز در زمینه واگذاری انواع سیم کارت های دائمی، اعتباری و دیتا و خدمات مربوط به آنها فعالیت کرده و برای کسب سهم بیشتر از این بازار با هم رقابت تنگاتنگی دارند.

 

نکته قابل توجه در این سالها، تعداد سیم کارت های عرضه شده از سوی اپراتورها می باشد که رقم اعلامی از سوی مسئولان امر؛ تعداد آنها را دو برابر جمعیت فعال کشور نشان می دهد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون بیش از 207 میلیون و 987 هزار خط از سوی سه اپراتور فعال در کشور ارائه شده است که از این تعداد بیش از 141 میلیون و 444 هزار شماره فعال می باشد.

 

این آمار که مربوط به سه ماهه نخست سال 1401 می باشد، نشان می دهد بیش از 31 میلیون و 427 هزار سیم کارت واگذار شده، خط دائمی و بیش از 176 میلیون و 560 هزار خط اعتباری می باشند. البته از این تعداد، جمع کل خطوط فعال در ایران بیش از 141 میلیون سیم کارت می باشد که با در نظر گرفتن جمعیت 85 میلیونی کشور، تقریبا برای هر فرد دو سیم کارت فعال وجود دارد. توجه به این نکته هم الزامی است که بر اساس قانون، فروش سیم کارت با شرایط عادی به افراد کمتر از 18 سال ممنوع بوده و این تعداد سیم کارت به نام افراد بالای 18 سال می باشد.

 

خطوط تلفن همراه به تفکیک اپراتور تا پایان سه ماهه اول سال 1401

ردیف

اپراتور

خطوط واگذاری شده دائمی

خطوط فعال دائمی

خطوط واگذاری شده اعتباری

خطوط فعال اعتباری

جمع کل خطوط واگذار شده

جمع کل خطوط فعال

1

همراه اول

22،350،908

21،497،703

83،862،199

53،939،963

106،213،107

75،437،666

2

ایرانسل

8،387،456

5،822،294

84،872،739

54،903،095

93،260،195

60،725،489

3

رایتل

688،816

461،398

7،825،091

4،820،435

8،513،907

5،281،833

جمع کل

31،427،180

27،781،495

176،560،029

113،663،493

207،987،209

141،444،988

 

بر اساس این جدول تا پایان سه ماهه سال جاری ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به 167 درصد رسیده است که بیشترین خطوط واگذار شده مربوط به اپراتور همراه اول با بیش از 106 میلیون سیم کارت واگذاری شده می باشد که از این تعداد بیش از 22 میلیون سیم کارت دائمی و بیش از 83 میلیون سیم کارت اعتباری می باشد.

 

سپس در جایگاه دوم؛ اپراتور ایرانسل با بیش از 93 میلیون خط واگذار شده قرار می گیرد که از این تعداد سیم کارت، تنها بیش از 8 میلیون آنها سیم کارت های دائمی و بقیه اعتباری می باشد. البته رتبه نخست خطوط اعتباری واگذار شده با بیش از 84 میلیون سیم کارت واگذار شده نیز متعلق به ایرانسل می باشد. در نهایت مجموع خطوط واگذار شده از سوی اپراتور رایتل بسیار کمتر از رقیبان بوده و تنها بیش از 8 میلیون و پانصد هزار سیم کارت واگذار شده می باشد که از این تعداد نزدیک به 8 میلیون سیم کارت اعتباری و مابقی دائمی می باشد.

 

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که آمار سیم کارت های فعال کلیه اپراتورها کمتر از خطوط واگذار شده می باشد که این تفاوت در سیم کارت اعتباری ایرانسل واگذار شده، با اختلاف ناچیز از اپراتور همراه اول بیشتر است.

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین خطوط فعال اپراتور همراه اول در استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی وجود دارد. بیشترین خطوط اپراتور ایرانسل نیز به ترتیب در استان های تهران، خراسان رضوی و خوزستان فعال می باشند و بیشترین خطوط اپراتور رایتل؛ در استان های تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان فعال می باشند.

به طور کلی بر اساس اعلام رگولاتوری، در سه ماهه نخست سال جاری سهم اپراتور ها از بازار سیم کارت ایران نیز به شرح جدول ذیل می باشد:

 

سهم بازار اپراتورها در سه ماهه اول سال 1401

اپراتور همراه اول

اپراتور ایرانسل

اپراتور رایتل

منطقه آزاد کیش

53 درصد

43 درصد

3.75 درصد

کمتر از یک درصد

 

 

نگاهی اجمالی به این جدول نشان می دهد بیشترین سهم بازار خطوط فعال در ایران متعلق به اپراتور همراه اول و پس از آن به متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد. اپراتور رایتل، اگر چه در جایگاه سوم قرار دارد ولی تفاوت فاحش سهم این اپراتور از بازار سیم کارت ایران، می تواند به خاطر عدم توسعه زیر ساخت ها باشد. زیرا این اپراتور از همان ابتدا؛ با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه و سرویس مکالمه تصویری معرفی شد که سرویس مکالمه تصویری این اپراتور بنا به صلاحدید مسئولان امر عملی نشد. به همین خاطر اپراتور رایتل بدون سرویس مکالمه تصویری، عملا هیچ چیز خاص و منحصر بفردی برای ارائه نداشته و توان رقابت با حریفان قدرتمندی که در حال حاضر به فکر راه اندازی شبکه 4.5G برای کاربران خود در سطح استان تهران می باشند را ندارد.

 

در این جدول؛ سهم کمتر از یک درصدی سیم کارت های منطقه آزاد کیش هم قابل تامل می باشد و می تواند نوید آن باشد که در صورت مدیریت درست و گسترش پوشش شبکه، سیم کارت های مجازی نیز در بین کاربران جایگاه خود را پیدا کنند و بازار سیم کارت ایران از حالت انحصاری خارج گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید بزرگ ترین کار و سرگرمی ایی که انگلیس ایجاد کرده است این است که فوتبال را درست کرد  .این  بازی اینقدر جذاب است که بسیار برای مردم هیجان انگیز است و خیلی از مردم این پدیده را دوست دارند. این روزها بسیاری از مردم منتظر آمدن جام جهانی هستند که تب و تاب بسیاری را در کشور ها ایجاد می کند و هیجان را به مردم جهان وارد می کند.مردم ایران هم از این قاعده مستثنی نیست .مردم ایران هم در این جام جهانی در کنار ملی پوشان خود دنبال افتخاری هستند .این دوره جام جهانی هم همراه اول برای کسانی که سیم کارت های این اپراتور را دارند کمپین بسیار جذابی را برگزار کرده است. بر این اساس کسانی که سیم کارت همراه اول را دارند می توانند با شماره گیری کد دستوری # 2022 * ( ستاره 2022 مربع ) در این قرعه کشی شرکت کرده و از جوایز خارق العاده و بی نظیر آن لذت ببرند.

جوایز منحصر بفرد این قرعه کشی کاملا متناسب با بزرگترین رویداد این جام یعنی مسابقات جهانی فوتبال در نظر گرفته شده و معادل تعداد بازیکنان هر تیم فوتبال، 11 توپ طلا، می باشد. بنا بر اعلام همراه اول، قرار است به برندگان این قرعه کشی، هزینه 11 توپ طلا اهدا شود  که هر توپ طلا با میزان طلای به کار رفته 80 گرم محاسبه می شود. به این صورت که اگر مشترکی برنده این قرعه کشی گردید،  به جای توپ طلا معادل ریالی 80 گرم طلا به قیمت روز قرعه کشی به او اهدا خواهد شد.

 

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، شرکت در این قرعه کشی مطابق سیستم امتیاز دهی خواهد بود و هر مشترک با کسب امتیاز بیشتر، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهد داشت. بنابراین کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند بر اساس فعالیت های مختلفی که در بازه زمانی اجرای کمپین انجام می دهند، امتیاز دریافت کنند.

 

جزئیات نحوه امتیاز دهی در کمپین توپ طلایی به شرح ذیل می باشد:

·        فعال سازی بسته شرکت در قرعه کشی جام جهانی در باشگاه مشتریان همراه اول برابر با 10 امتیاز

·        200 امتیاز برای مشترکینی که سیم کارت دائمی همراه اول را خرید و فعال نمایند

·        50 امتیاز برای مشترکینی که سیم کارت اعتباری همراه اول را خرید و فعال کنند

·        50 امتیاز برای تبدیل سیم کارت به یوسیم ( USIM)

·        100 امتیاز برای تبدیل سیم کارت های اعتباری همراه اول به دائمی

·        خرید بسته های مکالمه، اینترنت، پیامک یا ترکیبی هر 10 هزار تومان 10 امتیاز

·        خرید شارژ به ازای هر ده هزار تومان 10 امتیاز

·        نصب اپلیکیشن همراه من برابر با 50 امتیاز

·        پرداخت قبض به ازای هر ده هزار تومان 10 امتیاز

·        روشن کردن سیم کارت خاموش برابر با  50 امتیاز

مشترکین علاقمند به شرکت در این کمپین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت همراه اول به آدرس Mci.ir مراجعه نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید کمتر کسی فکر می کرد وقتی گراهام بل توانست تلفن را اختراع کند و ارتباطات به کلی تغییر کند و بسیاری از تلفن ها با همدیگر ارتباطات برقرار کنند. اما این نقطه پایان نبود سال ها بعد وقتی مارتین کوپر  در دفترش نخستین گوشی همراه را تولید کرد و توانست از طریق آن با نفر دیگر ارتباط برقرار کند شروع هیجان انگیز برای مردم بوده است.از آن زمان به بعد تا به امروز گوشی های هوشمند در شکل و اندازه های متفاوت به بازار آمده است که بسیار موثر بوده است و بسیاری از مردم در این سال ها توانسته اند که با این نوع گوشی ها با همدیگر ارتباط داشته باشند و توانسته که جایگزین بسیاری از گجت های دیگر برای مردم شود. این روزها بسیاری از مردم تمایل دارند که از این گوشی ها داشته باشند تا در دهکده جهانی با هم نوع های خود ارتباط داشته باشند.به همین خاطر یکی از مهم ترین تاثیرات تلفن های همراه در زندگی های مدرن امروزی، کاهش استفاده از تلفن های ثابت می باشد.

اگر چه هنوز بیشتر خانه ها و محل های کسب و کار از تلفن های ثابت برخوردارند، ولی کارکرد آنها در این روزها کمرنگ تر از گذشته شده و افراد ترجیح می دهند برای انجام امور مختلف از تلفن های همراه شخصی خود استفاده نمایند. البته همه گیری استفاده از تلفن های همراه به هیچ وجه نتوانسته نقش تلفن های ثابت را برای همیشه از بین ببرد و هم چنان افراد زیادی در ادارات و مغازه ها ترجیح می دهند برای برقراری تماس های تلفنی معمولی از شماره های ثابت استفاده کنند. به همین خاطر هم چنان بازار خرید و فروش شماره های ثابت در ایران پر رونق بوده و مانند هر بازار دیگری از قانون عرضه و تقاضا پیروی می کند.

 

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت خطوط ثابت در ایران، میزان رندی شماره می باشد. همان طور که در بازار سیم کارت نیز، قیمت تمام شده یک سیم کارت به عوامل زیادی مانند نوع سیم کارت ( اعم از سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری ) نوع اپراتور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل ) و میزان رندی شماره بستگی دارد، خطوط ثابت تلفن نیز بر اساس نوع رندی، نوع کاربری، تراکم منطقه و ... قیمت گذاری می شوند که هر چقدر میزان رندی یک شماره بیشتر باشد، قیمت خط ثابت هم به همان میزان افزایش می یابد.

 

البته هزینه های مربوط به خرید خطوط ثابت رند، به قیمت نهایی آنها خلاصه نشده و به تازگی شرکت مخابرات ایران اقدام به دریافت مبالغ زیادی، جهت انتقال خطوط رند ثابت می نماید. طبق اعلام یکی از مشترکان تلفن ثابت که جهت نقل و انتقال شماره تلفن ثابت خود به شرکت مخابرات مراجعه نموده بود، از وی خواسته بودند مبلغ گزافی جهت این کار پرداخت نماید. ایشان در این باره بیان کرد: " برای فروش خط خودم با یک خریدار به مرکز مخابرات مراجعه کردیم، متصدی اعلام کرد که شما پول رندی خط را پرداخت نکردید. باید مبلغ گزافی برای امتیاز خط رند پرداخت کنید تا بتوانید تغییر نام دهید."

 

به همین خاطر تجارت نیوز برای مشخص شدن موضوع، اقدام به گزارش میدانی نموده و یک مرکز مخابراتی ضمن تایید این موضوع بیان کرد: "مالکان خطوط رند باید جهت واگذاری شماره خود، مبلغی را به مخابرات پرداخت کنند. این مبلغ رقمی در حدود 130 تا 150 میلیون تومان است. البته این رقم بر اساس بررسی خط گزارش شده اعلام شده و برای سایر خطوط ممکن است این رقم کمتر یا بیشتر هم بشود."

 

به نظر می رسد دریافت وجه مازاد شرکت مخابرات براساس مقررات اجرایی این شرکت بوده که برای شماره های رند و مناسب تلفن ثابت فاقد قرارداد ( شماره هایی که بابت رندی هیچگونه مبلغی پرداخت ننموده اند) در نظر گرفته شده است. بر اساس این قانون؛ در صورت وجود تقاضا مبنی بر تغییر نام، مشترک ملزم به پرداخت بهای رندی شماره خود بر اساس قیمت تعیین شده توسط کمیته نظارتی منطقه خواهد بود. در صورت عدم تمایل به پرداخت بهای رندی نیز، یک شماره عادی جایگزین و تحویل مشتری می گردد.

 

گزارش ها حاکی از آن است که این اقدام شرکت مخابرات با هدف افزایش درآمد و با نگاه تجاری صورت گرفته و در همین راستا این شرکت اقدام به فروش یک سری خطوط رند ثابت با عنوان شماره های طلایی و الماسی نیز کرده است که با توجه به محدودیت شماره ها به روش هایی مثل مزایده از 100 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

 

شایان ذکر است طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هزینه سالانه واگذاری این سرشماره ها بر اساس قیمت پایه ضربدر ضریب نوع ارتباط، ضریب کاربری، ضریب رند بودن و ضریب توسعه یافتگی هر استان قیمت گذاری می شود که این بدان معناست قیمت پایه کدهای چهار رقمی استانی 10 میلیون ریال و چهار رقمی کشوری 80 میلیون ریال می باشد. قیمت کدهای پنج رقمی استانی نیز یک میلیون ریال و پنج رقمی کشوری هم هشت میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

منظور از ضریب نوع ارتباط خطوط، یک طرفه یا دوطرفه بودن خطوط می باشد، ضریب کاربری می تواند برای بانک ها، موسسات اعتباری و مالی، فعالیت های تجاری، نیروهای انتظامی، نظامی و فعالیت های خدماتی، دولتی تعریف شود. ضریب رندی هم به میزان رندی شماره که به صورت شماره طلایی، نقره ای، برنزی و معمولی دسته بندی می شود، بر می گردد. 

با توجه به بررسی ها و مشاهدات، به نظر می رسد شرکت مخابرات تلاش نموده تا هم از طریق فروش شماره های رندی که تاکنون واگذار نشده و هم با دریافت مبلغی با ارقام بالا از صاحبان شماره های رند جهت انتقال خط؛ کسب درآمد کند و در این بازار سهمی جهت ایجاد درآمد بیشتر داشته باشد. این در حالی است که هزینه انتقال مالکیت سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، ( طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده در سال 1400 ) به عنوان دارنده گران ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در بازار حداکثر 25 هزار تومان می باشد. 





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها خبرهای بسیار عجیبی در مورد دزدی و کلاهبرداری منتشر می شود که بسیار عجیب است.در جامعه هر از گاهی خبر های بسیار عجیب و غریبی در مورد دزدی از سیم کارت های مسروقه شنیده می شود که خیلی می تواند برای مردم ترسناک باشد. دزدی و سواستفاده کردن از عملکرد دیگران باعث شده است که  مردم  اعتماد را از دست بدهند و بسیار اتفاقات تلخی برای جامعه بی افتد. و این امر با وجود هشدارهای چندین باره پلیس، هر چند وقت یکبار خبرساز می شود. این بار نیز بنا به گزارش قدس آنلاین خراسان، در خراسان رضوی گروهی با استفاده از سیم کارت های سرقتی و کارت های بانکی اجاره ای اقدام به کلاهبرداری نمودند.

سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، در خصوص این موضوع توضیح دادند: " با توجه به وقوع چند فقره کلاهبرداری و ارجاع پرونده های آن به پلیس فتا در خصوص واریز بیعانه و خرید کالا از سایت آگهی محور دیوار؛ رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. در تمامی پرونده های متشکله؛ افراد بدون توجه به هشدارهای سایت دیوار و توصیه های پلیس، پس از رویت کالای مد نظر برای فروش نرفتن آن کالا توسط فروشنده، اقدام به دریافت شماره حساب و واریز وجه می کنند. "

 

سرهنگ جهانشیری در ادامه افزودند: " در بررسی مستندات ارائه شده، مشخص شد باز هم مالباخته ها در این سلسله پرونده های کلاهبرداری از 300 هزار تومان تا 3 میلیون تومان به حساب های اعلام شده از سوی فرد کلاهبردار واریز کرده اند. "

بر اساس اظهارات ایشان، کارشناسان پلیس فتا به دنبال جستجوی هویت و ردی از متهم یا متهمان و برای کشف ابعاد مخفی این پرونده، بررسی های خود را آغاز کردند و در ادامه با پی جویی های فنی و پلیسی، سرنخ هایی از شگرد مجرمانه استفاده شده در این پرونده کشف شد.

 

رئیس پلیس فتا در استان خراسان رضوی در مورد نحوه رسیدگی به پرونده، تصریح کردند: " در جریان رسیدگی به پرونده، مشخص شد شماره تماسی که به وسیله آن مجرم اقدام به درج آگهی غیر واقعی در سایت دیوار کرده، مربوط به فردی است که گوشی وی مدتی پیش توسط سارقان به سرقت رفته و صاحب گوشی اهمال کرده و پس از سرقت گوشی برای غیر فعال کردن سیم کارت اقدامی نکرده است. "

 

در ادامه سرهنگ جهانشیری با توصیه به هموطنان اظهار کردند: " با توجه به گستردگی فضای سایبری و وجود تبلیغات چشمگیر در این فضا، اگر کاربران فضای سایبری به توصیه های پلیس فتا توجه دقیق داشته باشند و در صورت گم کردن و یا سرقت گوشی بلافاصله برای غیر فعال شدن سیم کارت اقدام کنند و هم چنین با رعایت نکات اصولی در خرید اینترنتی، راه ورود مجرمان را مسدود خواهند کرد."

علاوه بر این در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که متهم با استفاده از کارت های بانکی اجاره ای، پول های موجود در کارت اولیه را خارج و پولشویی انجام می داد. در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم، موفق به شناسایی هویت و محل اختفای متهم پرونده شده و با انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی، توانستند وی را دستگیر کنند.

 

اگر چه خبرهای مربوط به کلاهبرداری در فضای کسب و کارهای مجازی بسیار زیاد می باشد، ولی این پرونده از دو جهت مورد توجه کارشناسان و متخصصان قرار گرفته است. مورد اول، سیم کارت استفاده شده توسط کلاهبردار است که یک سیم کارت مسروقه می باشد و به دلیل بی توجهی مالک سیم کارت به ماجرای دزدی و اعتباری بودن سیم کارت، مشکلات و دردسرهای فراوانی برای مالک و دیگران ایجاد نموده است. حال آن که اگر مالک سیم کارت؛ بلافاصله بعد از به سرقت رفتن گوشی، اقدام به سوزاندن سیم کارت می کرد، دیگر امکان سوء استفاده از آن توسط دیگران وجود نداشت. البته مالک این سیم کارت، با توجه به اعتباری بودن سیم کارت فکر می کرده که سیم کارت بعد از تمام شدن شارژ بلا استفاده خواهد شد و امکان شارژ مجدد آن وجود ندارد، به همین خاطر نسبت به مسدود سازی شماره اهمال و کوتاهی نموده است.

 

از طرف دیگر، استفاده از کارت های بانکی اجاره ای بوده که توسط این کلاهبرداران استفاده شده است. اجاره دادن کارت های بانکی که این روزها در بین افراد نیازمندی که گرفتاری مالی دارند، بسیار متداول گشته و از آن به عنوان یک روش برای کسب درآمد استفاده می کنند، یکی از مهم ترین روش های کلاهبرداری با اعلام شماره حساب می باشد. زیرا اجاره کردن کارت بانکی دیگران در قبال پرداخت اندکی پول به صورت ماهیانه، معمولا به قصد کلاهبرداری به صورت می گیرد و در صورت بروز جرم و تخلف، مالک سیم کارت مسئول است و بر اساس قانون باید پاسخگوی تمام شاکیانی باشد که وجوه آنها به کارت این فرد واریز شده است.

 

در هر صورت این تجربه ی تلخ نشان می دهد همه افراد در هر سطحی باید مراقب اموال شخصی خود باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل مانند به سرقت رفتن یا گم شدن آنها مراتب را سریعا به مقامات مسئول اطلاع رسانی کنند تا بتوانند در مدت زمانی که امکان دارد، اقدامات لازم جهت پیشگیری دردسرهای بعدی را انجام دهند.

 

به همین منظور شهروندان می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  هم به آخرین هشدارها و اطلاعات پلیس دسترسی پیدا کرده و هم در صورت مشاهده موارد مشکوک، آنها را ثبت نمایند. شماره تلفن 096380 نیز که مربوط به بخش فوریت های سایبری بوده؛ به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شهروندان می باشد.

علاوه بر این توصیه می گردد در صورت به سرقت رفتن گوشی هوشمند یا تبلت، بلافاصله در سامانه همیاب 24،  اعلام سرقت نموده و به منظور فعال شدن فرایند ردیابی سیم کارت فعال روی گجت هوشمند خود را مسدود کنید تا ردیابی از طریق اپراتورهای مخابراتی صورت پذیرد.

 

پیشنهاد می شود؛ حتی اگر قصد ردیابی گوشی هوشمند مسروقه خود را ندارید، برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری و بروز دردسرهای بیشتر، حتما نسبت به سوزاندن سیم کارت اقدام نمایید. در حال حاضر این امکان برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارت اعتباری همراه اول، سیم کارت دائمی ایرانسل، سیم کارت اعتباری ایرانسل،سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل وجود داشته و آنها می توانند به صورت حضوری ( مراجعه به دفاتر خدمات اپراتورها )  و غیر حضوری ( مراجعه به اپلیکیشن های پر کاربرد هر اپراتور) نسبت به سوزاندن سیم کارت خود در اسرع وقت اقدام نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

روزی که سیم کارت آمد و باعث این شد که آدم ها از گوشی های خودشان به راحتی با همدیگر از هرجایی که می خواهند تماس بگیرند و با هم دیگر ارتباط برقرار کنند..این روزها اپراتور ها در حال تلاش هستند که خدماتی بدهند که باعث افزایش مشترکان خود شوند. یکی از این اپراتور ها همراه اول است . اکثر مردم این روز ها در حال تلاش هستند که بتوانند سیم کارت های همراه اول را بدست آورند. همراه اول این روز ها در تلاش هست خدمات بسیار ویژه و منحصر به فرد به دارندگان سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می دهد. این روزها اکثر مردم به دنبال خرید  سیم کارت 0912 هستند . این سیم کارت محبوب ترین سیم کارت همراه اول است و بسیاری از مردم خواهان خرید این سیم کارت هستند و بیش ترین قیمت بین سیم کارت های همراه اول را این سیم کارت دارد.

صرف نظر از مدیران، وکلا، پزشکان و صاحبان مشاغل و بازاریها، افراد زیاد دیگری تنها به خاطر پرستیژ شخصی به دنبال شماره 0912 با کد پایین هستند که همین موضوع باعث جلب توجه این شماره ها و گران تر شدن آنها در بازار خرید و فروش سیم کارت می شود. شاید دور از اغراق نباشد که ادعا کنیم تقریبا تمام ایرانیان متقاضی خرید سیم کارت های 0912 هستند و یا حداقل رویای داشتن یک خط رند 0912 را در سر می پرورانند!!! اما نکته مهم اینجاست؛ تا به حال چند نفر توانستند این رویای شیرین خود را عملی کنند؟

 

خرید این شماره ها که هم می تواند پرستیژ شخصی و هم اعتبار اجتماعی را برای مالک خود به همراه داشته باشند، با قیمت های گاها نجومی، قطعا برای بسیاری از افراد سخت می باشد؛ خصوصا پرداخت نقدی آنها بسیار مشکل و در بعضی شرایط غیر ممکن می باشد.

 

قطعا کسی منکر فواید پرداخت نقدی خرید سیم کارت نیست و همگان می دانیم اگر بتوانید سیم کارتی را نقدی خرید،  در گام اول هیچ سود اضافه ای پرداخت نخواهید کرد و در گام بعدی؛ حتی ممکن است بتوانید به خاطر شرایط پرداخت نقدی، سیم کارت 0912 ارزان تری هم پیدا کنید. علاوه بر این با خرید نقدی سیم کارت، از همان ابتدا می توانید سند خط را به نام خود بزنید و از مزایای یک خرید آسان و بی دردسر لذت ببرید. یکی دیگر از مهم ترین مزایای خرید نقدی، عدم محدودیت برای خرید می باشد که دست شما را باز می گذارد تا با انتخاب یک شماره مناسب، در یک لحظه به همه آنچه که می خواهید؛ برسید.

 

البته این نوع خرید لذت بخش، تنها یک عیب بزرگ دارد و شما؛ فقط و فقط می توانید از بین خطوطی که متناسب با بودجه شما هستند، شماره انتخاب کنید، به زبان ساده تر در خرید نقدی بودجه شما تعیین کننده اصلی انتخاب شماره خواهد بود. مثلا اگر به دنبال یک شماره رند و لاکچری هستید و بودجه مربوط به آن را ندارید، مجبورید از خرید خط رویاییتان صرف نظر کنید.

 

این واقعیت تلخ، یک راهکار ساده و اساسی دارد که شرایط را برای خرید یک شماره رویایی فراهم می کند. انتخاب این روش همه محدودیت های پیش رو را برمی دارد و به شما کمک می کند تا در واقعیت مالک سیم کارت مورد علاقه تان گردید. قطعا شما هم مانند خیلی از افراد دیگر، افراد زیادی را می شناسید که با خرید اقساطی صاحب خانه، ماشین و یا هر چیز دیگر شده اند، کسانی که اگر قرار بود دست روی دست بگذارند و منتظر تکمیل بودجه خود برای خرید نقدی می شدند، با این تورم موجود در بازار هیچ وقت، صاحب هیچ چیز با ارزشی نمی شدند.

 

خرید اقساطی به عنوان یکی از رایج ترین روش های خرید کالاهای اساسی و با ارزش، یک روش هوشمندانه و معقولانه در بازار کنونی ایران می باشد که به افراد کمک می کند تا با پرداخت ماهانه، به خرید دلخواه خود دست پیدا کنند. این روش که معمولا برای سرمایه گذاری کالاهای با ارزشی مانند طلا، ماشین، زمین و ملک مورد استفاده قرار می گیرد، تقریبا همیشه سودآور و مفید بوده است. سیم کارت های 0912 هم به عنوان یک کالای با ارزش برای سرمایه گذاری از این قاعده مستثنی نبوده و شما می توانید برای سرمایه گذاری اقدام به خرید شماره های با ارزش 0912 بکنید. البته این شیوه از همان سال های اولیه عرضه سیم کارت های 0912 انجام می شده و تجربه سالها فعالان این حوزه نشان می دهد که خرید و فروش سیم کارت به عنوان یک بازار پر سود و منفعت، یک روش مطمئن برای سرمایه گذاری می باشد.

 

بنابراین اگر واقعا قصد خرید یک سیم کارت با ارزش را دارید و می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، فوق العاده ترین پیشنهاد خرید اقساطی سیم کارت 0912 می باشد که به شما کمک می کند با همان اندک پولی که دارید، صاحب شماره مورد علاقه خود شوید. البته خرید قسطی با همه مزیت های منحصر بفردش می تواند دردسرهایی هم داشته باشد که برای رهایی از آنها لازم است از یک وب سایت معتبر و قانونی سیم کارت خود را تهیه نمایید.

 

در حال حاضر به خاطر سودآور بودن بازار خرید و فروش سیم کارت، افراد و دلالان زیادی به این کار مشغولند و در صفحات مجازی و وب سایت های مختلف از دیوار و شیپور گرفته تا سایت های تبلیغاتی مختلف اقدام به تبلیغات و خرید و فروش سیم کارت های 0912 می کنند که بسیاری از آنها فریبنده و هیجان انگیز هم هستند. تبلیغاتی که گاها نشان دهنده قیمت کمتر و شرایط آسان تر خرید سیم کارت بوده و می توانند شما را برای یک خرید ارزان تر وسوسه کنند، به همین خاطر هوشیاری در هنگام خرید نه تنها لازم است؛ بلکه می تواند شما را از افتادن در دام آنها نجات دهد. انتخاب یک وب سایت معتبر و کاربلد از اولین و مهم ترین گام های شما در مسیر خرید یک سیم کارت اقساطی می باشد که باعث می شود تا باقی مسیر را با آرامش و اطمینان بیشتری طی کنید.

 

از آنجا که فروش اقساطی سیم کارت های 0912 یکی از خاص ترین و منحصر بفردترین خدمات وب سایت های خرید و فروش سیم کارت می باشد، رند باز به عنوان معتبرترین و با تجربه ترین وب سایت عرضه کننده سیم کارت های مختلف، شرایط استثنایی و هیجان انگیز خرید و فروش اقساطی سیم کارت را برای کاربران خود فراهم نموده که به آنها این امکان را می دهد تا بدون پرداخت کل هزینه سیم کارت، صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوند.

 

در وب سایت رند باز؛ بسیاری از فروشندگان تنها با دریافت یک سوم مبلغ سیم کارت اقدام به فروش سیم کارت به صورت اقساطی می کنند و بقیه مبلغ سیم کارت را به صورت ماهیانه دریافت می کنند. میزان پیش پرداخت و شرایط اقساط مانند مبلغ قابل پرداخت و تعداد اقساط نیز کاملا توافقی بوده و در صورت توافق طرفین قابل تغییر می باشد.

 

علاوه بر این خرید اقساطی سیم کارت در رندباز؛ نیازی به پرداخت چک یا سفته نداشته و شما می توانید بدون معرفی ضامن؛ صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوید. برای این کار هم کافی است؛ ابتدا سری به وب سایت رند باز زده و با کمی جستجو، شماره مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. سپس باید با فروشنده سیم کارت تماس بگیرید و در خصوص میزان پیش پرداخت، تعیین اقساط و تعداد ماههای پرداخت قسط با هم به توافق برسید. در نهایت نیز لازم است؛ برای بستن قرارداد با ارائه کارت ملی در یک مرکز معتبر، قرارداد خرید سیم کارت را تنظیم نموده و با پرداخت پیش پرداخت مورد توافق؛ سیم کارت را تحویل بگیرید. بدیهی است بعد از پرداخت به موقع اقساط، فروشنده سند سیم کارت را به نام شما خواهد زد.

 

شرایط خرید سیم کارت اقساطی؛ دقیقا به همین راحتی چیده شده و تنها قسمت سخت ماجرا، انتخاب شماره مناسب از بین صدها شماره موجود در رندباز می باشد. از آنجا که این شرایط حتی برای شماره های رند و منحصر بفرد  0912 هم وجود دارد، پیشنهاد می شود فرصت را از دست ندهید و از این شرایط استثنایی استفاده کنید و شماره دلخواه خود را خریداری نمایید.

علاوه بر این در رندباز؛ هیچ گونه محدودیتی از لحاظ مرغوبیت و وضعیت شماره وجود نداشته و تقریبا هر نوع شماره ای از صفر و کم کارکرد گرفته تا رند و کارکرده شامل این شرایط می گردد. به همین خاطر هر کس با هر سلیقه ای به راحتی می تواند شماره مورد علاقه خود را پیدا کرده و با استفاده از شرایط اقساطی خرید سیم کارت، مالک آن گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت که همیشه برای مردم مهم بوده است . سیم کارت ها که کارت های هوشمند برای تلفن های هوشمند بسیاری مهم است برای ارتباطات مردم. اپراتور ها این روز ها در تلاش هستند که خدمات بسیار جالبی به مشترکان خود بدهند تا بتوانند رضایت آنها را کسب کنند.همراه اول که همیشه در بازار سیم کارت محبوب بوده و همیشه سیم کارت هایش در بین مردم محبوب بوده. این روز ها همراه اول طرح های بسیار جالب و منحصر به فردی را در جامعه اجرا می کند که بسیار مشترکان ای اپراتور خاص بوده است و توانسته است که برای کسانی که سیم کارت ندارند جذاب باشد.ارزش و اعتبار این سیم کارت ها را روز به روز افزایش داده است. به همین خاطر کلیه پیش شماره های این اپراتور، حتی شماره های کارکرده و دست دوم همراه اول نیز محبوب و معتبر بوده و در بازار با بیشترین قیمت به فروش می رسند.

اما اگر از آن دست کاربرانی هستید که از دردسرهای مربوط به شماره های کارکرده گریزانید، یا شماره دست دوم را دوست ندارید و ترجیح می دهید شماره مخصوص به خود را داشته باشید، خیلی راحت می توانید سیم کارت دائمی یا اعتباری کار نکرده همراه اول را تهیه کنید. در همین راستا؛  سیم کارت همراه اول فرصتی استثنایی را تحت عنوان" طرح واگذاری سیم کارت های دائمی همراه اول"  در اختیار کلیه متقاضیان شماره های این اپراتور قرار داده؛ تا با استفاده از شرایط خاص ایجاد شده، شماره مورد نظر خود را تهیه نموده و از آن لذت ببرند.

طرح واگذاری سیم کارت های همراه اول:

 

بر اساس این طرح، متقاضیان سیم کارت های دائمی همراه اول می توانند در صورت تمایل دو نوع سیم کارت دائمی همراه اول صفر و کارنکرده به نام های سیم کارت های دائمی فیروزه ای و زمردی همراه اول را تهیه نمایند که هر کدام از آنها از لحاظ قیمت و بسته های هدیه کاملا متفاوت می باشند.

 

شرایط سیم کارت های دائمی همراه اول صفر و کار نکرده به شرح ذیل می باشد:

 

سیم کارت دائمی فیروزه ای همراه اول

 

سیم کارت های دائمی فیروزه ای همراه اول، خود به سه دسته جداگانه درجه یک، درجه دو و درجه تقسیم می شوند و هر کدام از امکانات و شرایط جداگانه ای برخوردارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

 

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه یک:

 

این سیم کارت با قیمت 14 میلیون ریال شامل بسته های هدیه به شرح ذیل می باشد:

180 گیگابایت اینترنت 6 ماهه ( هر ماه 30 گیگابایت )

بسته 6 ماهه مکالمه درون شبکه  ( هر ماه 1800 دقیقه )

بسته پیامک 3000 عددی

 

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه دو:

 

این سیم کارت دائمی همراه اول با قیمت 8 میلیون ریال از بسته های هدیه، به شرح ذیل برخوردار می باشد:

90 گیگابایت اینترنت 3 ماهه ( هر ماه 30 گیگابایت )

بسته 3 ماهه مکالمه درون شبکه  ( هر ماه 1800 دقیقه )

بسته پیامک 3000 عددی

 

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه سه:

 

این سیم کارت دائمی همراه اول نیز با قیمت  6 میلیون ریال شامل بسته های هدیه به شرح ذیل می باشد:

60 گیگابایت اینترنت  2 ماهه ( هر ماه 30 گیگابایت )

بسته 2 ماهه مکالمه درون شبکه  ( هر ماه 1800 دقیقه )

بسته پیامک 3000 عددی

سیم کارت های دائمی زمردی همراه اول

سیم کارت های دائمی زمردی همراه اول، دسته بندی دیگری از سیم کارت های دائمی ارائه شده از سوی این اپراتور می باشد که با قیمت یک میلیون ریال از بسته های هدیه به شرح ذیل برخوردار می باشد:

30 گیگابایت اینترنت یک ماهه

50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه

100 پیامک رایگان ماهانه به مدت 6 ماه

 

نحوه خرید سیم کارت های دائمی همراه اول:

 

متقاضیانی که تمایل دارند تا از شرایط ایجاد شده استفاده نموده و عضو بزرگ خانواده همراه اول شوند، می توانند به صورت حضوری یا غیر حضوری نسبت به خرید این سیم کارت ها اقدام نمایند:

 

خرید غیر حضوری سیم کارت های دائمی همراه اول:

 

متقاضیانی که می خواهند از این روش برای خرید سیم کارت استفاده نمایند، باید به صورت غیر حضوری از فروشگاه آنلاین همراه اول خرید کنند. برای این کار افراد باید ابتدا وارد سایت فروشگاه آنلاین همراه اول شده و در منوی سیم کارت های دائمی، نوع سیم کارت خود اعم از زمردی یا فیروزه ای را انتخاب نمایند.

در صورت انتخاب سیم کارت فیروزه ای، کاربر باید ابتدا از منوی پایین صفحه، درجه سیم کارت ( درجه یک، درجه دو و درجه سه ) را مشخص نماید. سپس با انتخاب پیش کد مورد نظر، شماره های به نمایش در آمده را با دقت بررسی کرده و در نهایت با انتخاب شماره مورد نظر مراحل خرید را تکمیل نموده و سیم کارت را به صورت رایگان درب منزل تحویل گیرد.

در صورت انتخاب سیم کارت دائمی زمردی؛ کاربر باید از منوی پایین صفحه، پیش کد و سرشماره مورد نظر خود را انتخاب نماید. سپس از بین شماره های موجود در این پیش کد که برای کاربر به نمایش در خواهد آمد؛ شماره مورد نظر خود را انتخاب نموده و در نهایت با تکمیل مراحل خرید، سیم کارت را به صورت رایگان در درب منزل تحویل گیرد.

 

خرید حضوری سیم کارت های دائمی همراه اول:

 

ثبت نام حضوری برای ثبت نام و خرید سیم کارت های دائمی به شرح ذیل می باشد:

 

مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی همراه اول

تکمیل فرم ثبت نام وتحویل مدارک مورد نیاز

ارائه اصل و تصویر کارت ملی

پرداخت قبض ثبت نام

پرداخت وجه سیم کارت و اخذ قبض پرداخت

ارائه اصل قبض پرداخت شده

 

به طور کلی تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنی در هر استان به صورت مجزا صورت می پذیرد، ولی متقاضیان توجه داشته باشند بر اساس ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشترکین حقیقی می توانند حداکثر تا 10 سیم کارت فعال داشته باشند. بنابراین در صورت عدم رعایت سقف مجاز و ثبت شدن بیش از 10 سیم کارت به نام مشترک، همراه اول سیم کارت بیشتر را فعال نخواهد کرد.

علاوه بر این، بر اساس اعلام اپراتور همراه اول از ابتدای مرداد ماه 1401 ، سیم کارت های دائمی همراه اول و سیم کارت های اعتباری با شماره های خاص با 40 درصد تخفیف به فروش می رسد که کلیه متقاضیان می توانند در بازه زمانی اجرای طرح علاوه بر استفاده از هدایای ویژه از این تخفیف ویژه نیز بهره مند گردند.

متقاضیان بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت سیم کارت های دائمی به عنوان مشترک دائمی همراه اول شناخته می شوند و مشمول کلیه خدمات و سرویس های این اپراتور می گردند. بنابراین مانند همه مشترکین دائمی همراه اول موظف به پرداخت هزینه های مربوط به آبونمان، خدمات ویژه، عوارض و مالیات می باشند.

اطلاعات مربوط به قبض مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات

توضیحات

آبونمان

برای مشترکین از زمان دایری تلفن همراه ( حتی در صورت عدم استفاده از سیم کارت)

کارکرد شهری

شامل مکالمات عادی مشترکین

 

 

خارج از کشور

هزینه تماس از ایران با خارج از کشور

رومینگ بین الملل

هزینه استفاده از سیم کارت در خارج از ایران و با کشورهای طرف قرارداد با همراه اول 

پیام کوتاه

هزینه ارسال پیام کوتاه

هزینه ها

هزینه های خدماتی مانند: تغییر آدرس، تغییر نام، وصل تلفن، تعویض سیم کارت، دایری مجدد، ریز مکالمات، بسته های اینترنتی و برقراری پیام صوتی

خدمات ویژه

مبالغ مربوط به سرویس های ویژه مورد درخواست مانند: فاکس، محدودیت مکالمه و عدم نمایشگر

صورت حساب این دوره

مجموع کل هزینه های ذکر شده در موارد بالا

مالیات

%9 درصد 

بدهی پیشین

بدهی دوره قبل صورت حساب مشترک که وصولی مبلغ صورت حساب در سیستم ثبت نشده 

بستانکاری پیشین صورت حساب

بستانکاری مشترک که معمولا به دلیل انجام اصلاحات، پرداخت مجدد صورت حساب، پرداخت اشتباه صورت حساب یک مشترک توسط سایر مشترکین

 

در هر صورت بر اساس قانون، در صورتی که مشترک دائمی بنا به هر دلیلی صورت حساب خود را پرداخت نماید، در روند قطع بدهی ( قطع میان دوره، پایان دوره، دو هفته تا یکسال ) قرار می گیرد و خط آنها تا زمان پرداخت صورت حساب قطع می گردد که اگر این شرایط ادامه دار گردد، امتیاز مالکیت سیم کارت از مشترک سلب می گردد که با توجه به ارزش سیم کارت های دائمی همراه اول، بهتر است مشترکین در اسرع وقت نسبت به پرداخت صورت حساب خود اقدام نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها علاقه خاصی به هنر و فرهنگ دارند و توانسته اند که بسیاری از آن ها به خاطر علاقه شان به موسیقی به سمت هنر و رشته موسیقی رفته اند. این روز ها موسیقی زبان مشترک اکثر مردم است و توانسته است که مردم را به م نزدیک تر کند برای همین اپراتور های سیم کارت در صدد استفاده از آهنگ های برای گوشی ها استفاده می کنند.ایرانسل اولین اپراتوری بود که توانست از آهنگ های محبوب برای اهنگ های پیشواز استفاده کند که برای ایرانسل محبوبیت بسیاری به همراه داشت . اپراتور های سیم کارت این روز ها در تلاش هستند که برای اینکه دیگر مردم از صدای مزاحم آور بوق راحت شوند.. در حال حاضر همه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتورها می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور خود، به راحتی آوای مورد نظر خود را انتخاب نموده و به جای بوق انتظار از آن استفاده نمایند.

در این بین اپراتور همراه اول نیز مانند سایر اپراتورها تلاش نمود تا با ایجاد قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفرد، سرویس آوای انتظار خود را بسیار جذاب تر و هیجان انگیزتر از دیگران در اختیار کاربران قرار دهد. به همین خاطر همراه اول در این سرویس، آواها و موسیقی های متنوع و بی نظیری را با در نظر گرفتن سلایق مختلف جمع آوری و دسته بندی نموده که به کاربران این امکان را می دهد تا در شرایط و مناسبت های مختلف، به جای بوق انتظار از موسیقی مورد علاقه خود استفاده نمایند.

برای اطلاع از آهنگ ها، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند به سایت آهنگ های پیشواز همراه اول به آدرس rbt.mci.ir   مراجعه نموده و در بخش جستجوی پیشواز دلخواه، آوای مد نظر خود را از طریق کد آوا، نام آوا و یا صاحب اثر جستجو کنند. هر کدام از این دسته بندی ها برای راحتی حال کاربران ایجاد شده و این امکان را به آنها می دهد تا آوای مورد نظر خود را از بین صدها آهنگ و موسیقی موجود در سایت پیدا کنند.

علاوه بر این در همین صفحه مشترکین همراه اول می توانند با مراجعه به بخش آواهای برتر، پیشوازهای محبوب کاربران دیگر را مشاهده نموده و در صورت تمایل از آنها استفاده نمایند. علاوه بر این بروز ترین و جدید ترین کد آهنگ پیشواز همراه اول نیز به صورت لیستی در این صفحه قرار داده شده که می تواند در انتخاب آوای مورد نظر کاربران کمک کننده باشد.

 

آوای پیشواز بی کلام

 

وب سایت آهنگ های پیشواز همراه اول با قابلیت ها و ویژگی های متفاوت و خاصی که در آن وجود دارد، استفاده از آهنگ پیشواز را به یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین سرویس های این اپراتور تبدیل کرده است. در این سایت موسیقی و آواهای انتظار در سبک های مختلفی مانند پاپ، محلی، موسیقی فیلم، کودکانه، مذهبی، کلاسیک، ورزشی، مناسبتی، بی کلام، بین المللی و ... وجود دارد و کاربران می توانند بسته به سلیقه خود بخش مورد نظر را کلیک کرده و تمامی آواهای مربوط به آن بخش را مشاهده نمایند. در اینجا امکان پخش و شنیدن آنلاین آواها بعد از فشردن دکمه پخش نیز وجود دارد.

یکی از پرطرفدارترین سبک های موجود در وب سایت، موسیقی بی کلام می باشد که شامل یک لیست از زیباترین و قشنگ ترین پیشوازهای موسیقی بدون کلام ایرانی و خارجی ( گیتار، ویولن، پیانو و ... ) می شود و علاقمندان به موسیقی بی کلام می توانند با انتخاب آنها، به مخاطبان خود در هنگام انتظار تماس، آوایی دلنشین و جذاب را هدیه دهند.

 

گزیده ای از آهنگ های پیشواز بی کلام همراه اول

 

 

 

 

ساز گیتار

قطعه اول کد 64197

قطعه سوم کد 87307

قطعه چهارم کد 87308

گیتار عرفانی ژان فیلیپ ادن کد 75948

 

ساز ویولن

جان مریم بهروز پناهی قطعه سوم  کد 82639

قطعه اول جان مریم کد 39677

قطعه دوم جان مریم کد 39678

آهنگ شاد کد 77882

ساز تار

تکنوازی تار کد 86582

ساز سنتور

تکنوازی سنتور کد 77586

 

 

 

ساز پیانو

قطعه سوم کد 56329

قطعه دوم کد 87544

قطعه اول کد 56323

درنه جان فریبرز لاچینی کد 24811

از خودم بدم میاد فریبرز لاچینی کد 24823

از سرزمین شمالی کد 63434

عشق در باران کد 63476

 

 

سایر

طرحی از تو کد 99459

دعای عشق کد 99457

پرتقالی کد 99456

غمگین ترین کد 99454

محبتی زیبا کد 99450

خوب و زیبا کد 99452

 

لازم به ذکر است؛ موسیقی بی کلام موجود در وب سایت همراه اول بسیار متنوع تر و بیشتر از موارد ذکر شده در جدول بالا می باشد و توصیه می شود، حتما پیش از انتخاب آوا، به وب سایت همراه اول مراجعه نمایید.

برای فعال سازی سرویس آوای انتظار همراه اول، مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول  باید کدهای پیشواز بی کلام همراه اول را به شماره 8989 ارسال نمایند، هزینه فعال سازی برای یک ماه 300 تومان می باشد که این مبلغ به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه شده و یا از اعتبار ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد.

در صورتی که مشترک بعد از فعال سازی آهنگ تمایل به تعویض آهنگ داشته باشد، می تواند نسبت به تعویض رایگان آن اقدام نماید، البته به شرطی که از زمان خرید آهنگ فعلی که فعال می باشد، پانزده روز نگذشته باشد. برای تعویض آهنگ نیز؛ تنها کافی است مشترک کد مورد نظر را به سر شماره 8989 پیامک کند.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها علاقه خاصی به هنر و فرهنگ دارند و توانسته اند که بسیاری از آن ها به خاطر علاقه شان به موسیقی به سمت هنر و رشته موسیقی رفته اند. این روز ها موسیقی زبان مشترک اکثر مردم است و توانسته است که مردم را به م نزدیک تر کند برای همین اپراتور های سیم کارت در صدد استفاده از آهنگ های برای گوشی ها استفاده می کنند.ایرانسل اولین اپراتوری بود که توانست از آهنگ های محبوب برای اهنگ های پیشواز استفاده کند که برای ایرانسل محبوبیت بسیاری به همراه داشت . اپراتور های سیم کارت این روز ها در تلاش هستند که برای اینکه دیگر مردم از صدای مزاحم آور بوق راحت شوند.. در حال حاضر همه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری اپراتورها می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور خود، به راحتی آوای مورد نظر خود را انتخاب نموده و به جای بوق انتظار از آن استفاده نمایند.

در این بین اپراتور همراه اول نیز مانند سایر اپراتورها تلاش نمود تا با ایجاد قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفرد، سرویس آوای انتظار خود را بسیار جذاب تر و هیجان انگیزتر از دیگران در اختیار کاربران قرار دهد. به همین خاطر همراه اول در این سرویس، آواها و موسیقی های متنوع و بی نظیری را با در نظر گرفتن سلایق مختلف جمع آوری و دسته بندی نموده که به کاربران این امکان را می دهد تا در شرایط و مناسبت های مختلف، به جای بوق انتظار از موسیقی مورد علاقه خود استفاده نمایند.

برای اطلاع از آهنگ ها، مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند به سایت آهنگ های پیشواز همراه اول به آدرس rbt.mci.ir   مراجعه نموده و در بخش جستجوی پیشواز دلخواه، آوای مد نظر خود را از طریق کد آوا، نام آوا و یا صاحب اثر جستجو کنند. هر کدام از این دسته بندی ها برای راحتی حال کاربران ایجاد شده و این امکان را به آنها می دهد تا آوای مورد نظر خود را از بین صدها آهنگ و موسیقی موجود در سایت پیدا کنند.

علاوه بر این در همین صفحه مشترکین همراه اول می توانند با مراجعه به بخش آواهای برتر، پیشوازهای محبوب کاربران دیگر را مشاهده نموده و در صورت تمایل از آنها استفاده نمایند. علاوه بر این بروز ترین و جدید ترین کد آهنگ پیشواز همراه اول نیز به صورت لیستی در این صفحه قرار داده شده که می تواند در انتخاب آوای مورد نظر کاربران کمک کننده باشد.

 

آوای پیشواز بی کلام

 

وب سایت آهنگ های پیشواز همراه اول با قابلیت ها و ویژگی های متفاوت و خاصی که در آن وجود دارد، استفاده از آهنگ پیشواز را به یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین سرویس های این اپراتور تبدیل کرده است. در این سایت موسیقی و آواهای انتظار در سبک های مختلفی مانند پاپ، محلی، موسیقی فیلم، کودکانه، مذهبی، کلاسیک، ورزشی، مناسبتی، بی کلام، بین المللی و ... وجود دارد و کاربران می توانند بسته به سلیقه خود بخش مورد نظر را کلیک کرده و تمامی آواهای مربوط به آن بخش را مشاهده نمایند. در اینجا امکان پخش و شنیدن آنلاین آواها بعد از فشردن دکمه پخش نیز وجود دارد.

یکی از پرطرفدارترین سبک های موجود در وب سایت، موسیقی بی کلام می باشد که شامل یک لیست از زیباترین و قشنگ ترین پیشوازهای موسیقی بدون کلام ایرانی و خارجی ( گیتار، ویولن، پیانو و ... ) می شود و علاقمندان به موسیقی بی کلام می توانند با انتخاب آنها، به مخاطبان خود در هنگام انتظار تماس، آوایی دلنشین و جذاب را هدیه دهند.

 

گزیده ای از آهنگ های پیشواز بی کلام همراه اول

 

 

 

 

ساز گیتار

قطعه اول کد 64197

قطعه سوم کد 87307

قطعه چهارم کد 87308

گیتار عرفانی ژان فیلیپ ادن کد 75948

 

ساز ویولن

جان مریم بهروز پناهی قطعه سوم  کد 82639

قطعه اول جان مریم کد 39677

قطعه دوم جان مریم کد 39678

آهنگ شاد کد 77882

ساز تار

تکنوازی تار کد 86582

ساز سنتور

تکنوازی سنتور کد 77586

 

 

 

ساز پیانو

قطعه سوم کد 56329

قطعه دوم کد 87544

قطعه اول کد 56323

درنه جان فریبرز لاچینی کد 24811

از خودم بدم میاد فریبرز لاچینی کد 24823

از سرزمین شمالی کد 63434

عشق در باران کد 63476

 

 

سایر

طرحی از تو کد 99459

دعای عشق کد 99457

پرتقالی کد 99456

غمگین ترین کد 99454

محبتی زیبا کد 99450

خوب و زیبا کد 99452

 

لازم به ذکر است؛ موسیقی بی کلام موجود در وب سایت همراه اول بسیار متنوع تر و بیشتر از موارد ذکر شده در جدول بالا می باشد و توصیه می شود، حتما پیش از انتخاب آوا، به وب سایت همراه اول مراجعه نمایید.

برای فعال سازی سرویس آوای انتظار همراه اول، مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول  باید کدهای پیشواز بی کلام همراه اول را به شماره 8989 ارسال نمایند، هزینه فعال سازی برای یک ماه 300 تومان می باشد که این مبلغ به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه شده و یا از اعتبار ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد.

در صورتی که مشترک بعد از فعال سازی آهنگ تمایل به تعویض آهنگ داشته باشد، می تواند نسبت به تعویض رایگان آن اقدام نماید، البته به شرطی که از زمان خرید آهنگ فعلی که فعال می باشد، پانزده روز نگذشته باشد. برای تعویض آهنگ نیز؛ تنها کافی است مشترک کد مورد نظر را به سر شماره 8989 پیامک کند.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید اگر در زمان های گذشته می گفتند که مردم در آینده با هم دیگر از راه دور ارتباط دارند می خندیدن ولی این روزها با کمک اینترنت آدم ها با همدیگر ارتباط برقرار می کنند. اینترنت در این سال ها بسیار مهم شده اند. کرونا باعث شد که اینترنت حتی به کمک مدارس بیایید و با آن کلاس های درس در خانه ها دایر شوند و بسیاری از امور هم از طریق اینترنت انجام شود. این روزها اپراتور ها در تلاش هستند که بهترین نوع اینترنت را به مردم بدهند تا مردم بتوانند که در بسیاری از مکان هایی که اینترنت لازم دارند استفاده کنند. اپراتور ها در این روز ها با دادن سرویس های بسیار جالب و جذاب در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند که جایگاه بهتری پیدا کنند در بازار و حتی برای انکه بتوانند  سطح رضایت را در بین مشترکان خود بالا ببرند دست به کار های منحصر به فرد می زنند.

درست است که قدمت حضور اپراتورها در بازار سیم کارت ایران یکسان نمی باشد و تقریبا برای یک دهه، اپراتور همراه اول به عنوان تنها اپراتور فعال در کشور، سلطان بلامنازع این میدان بود، ولی با حضور ایرانسل در سال 85 شرایط برای همراه اول کمی سخت و رقابتی گردید.

 

زیرا اپراتور همراه اول با هدف ارائه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شده بود و به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور در طول این سالها توانسته بود؛ بهترین و گسترده ترین خدمات را در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی خود قرار دهد، ولی ایرانسل خیلی زود با عرضه سیم کارت های اعتباری و با هدف عرضه اینترنت توانست جایگاه خاصی در بین کاربران پیدا کرده و فعالیت خود را علاوه بر تلفن های همراه به اینترنت همراه و وایمکس گسترش دهد.

 

سپس در سال 89 اپراتور رایتل با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه و سرویس مکالمه تصویری معرفی شد که شرایط را کمی برای رقبا سخت تر ساخت. هر چند که سرویس مکالمه تصویری این اپراتور بنا به صلاحدید مسئولان امر؛ عملی نشد و این اپراتور را در حد یک رقیب معمولی تنزل داد؛ ولی تلاش های این اپراتور زمینه اینترنت نسل سوم بسیار مناسب و قابل قبول می باشد.

سالها فعالیت مستمر و شبانه روزی این اپراتورها سبب گردید تا در حال حاضر اپراتور همراه اول از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت های دائمی فعال در کشور برخوردار باشد، بیشترین تعداد مشترک سیم کارت های اعتباری فعال نیز متعلق به اپراتور ایرانسل باشد و اپراتور رایتل به عنوان اپراتور پیشرو در زمینه اینترنت نسل سوم شناخته شود.

 

بهترین اپراتور از نظر سرعت اینترنت

در دنیای مدرن امروز، کارکردهای تلفن های همراه بسیار بیشتر از ارسال پیامک و برقراری یک ارتباط ساده تلفنی می باشد. قابلیت اتصال این وسیله کوچک و هوشمند به شبکه جهانی اینترنت؛ آنچنان قدرتی به تلفن های همراه بخشیده است که می تواند در چشم بر هم زدنی؛ جهان را به دهکده ای کوچک تبدیل کند که امکان استفاده از انواع خدمات و سرویس های آن را برای همگان در هر نقطه از جهان فراهم می سازد. به همین خاطر برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان، اینترنت و عوامل موثر بر آن بسیار مهم می باشد و این نکته تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب افراد در هنگام خرید سیم کارت خواهد داشت.

اهمیت این موضوع در کشور ما نیز که در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داشته، کم نبوده و آمارها نشان می دهد که بسیاری از افراد در هنگام خرید سیم کارت به سرعت اینترنت توجه قابل ملاحظه ای دارند.

به طور کلی برای مقایسه بین عملکرد سه اپراتور فعال در کشور، در زمینه سرعت اینترنت لازم است موارد مهم تاثیر گذار بر آن مورد بررسی قرار گیرد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

·        تکنولوژی 4G

اینترنت نسل چهارم نخستین بار از سوی اپراتور همراه اول در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول قرار گرفت، ولی خیلی زود ایرانسلی ها هم امکان برخورداری از این تکنولوژی را داشتند. به همین خاطر در حال حاضر فرقی نمی کند؛ مشترک کدام اپراتور باشید و یا از چه نوع سیم کارتی استفاده کنید، هر دو اپراتور پرمخاطب ایران سرویس های خود را مبتنی بر اینترنت 4G ارائه می کنند. ولی مشترکین رایتل در حال حاضر تنها در سطح شهر تهران می توانند از این فناوری بهره مند گردند.

 

·        میزان پوشش دهی اینترنت

بر اساس اعلام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل میزان پوشش دهی اینترنت 4G در کشور متفاوت بوده و در برخی جاده ها و مناطق دور افتاده؛ هنوز امکان استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد. در شهرها و مناطق مسکونی نیز گستردگی پوشش یکسان نیست. مثلا در استان تهران پوشش اینترنت نسل 4 کامل بوده و در بعضی مناطق این ارتباط بسیار قوی تر می باشد، هر چند که در برخی شهرها و مناطق مسکونی نیز این پوشش در حد معمولی بوده و نیاز به گسترش بیشتر دارد.

البته مشترکین سیم کارت رایتل امکان استفاده از این تکنولوژی را فقط در سطح شهر تهران دارند.

 

·        میزان سرعت اینترنت

درست است که برای دسترسی اینترنت، آنتن دهی و پوشش شبکه بسیار مهم و اساسی است، ولی رایج ترین پرسش  کاربران در هنگام انتخاب یک سیم کارت، مربوط به سرعت اینترنت می باشد. جهان کنونی جهان سرعت و فناوری است و تاثیر آن بر زندگی های مدرن به قدری زیاد و غیر قابل انکار می باشد که طبیعی است اینترنت، به عنوان اصلی ترین نماد این تکنولوژی، با معیار سرعت سنجیده شود.

برای تعیین میزان سرعت اینترنت لازم است در شرایط مختلف ایده آل، عادی و سخت در مکان های مختلف که اپراتورها دارای بهترین قدرت سیگنال و پایین ترین ترافیک شبکه اینترنتی هستند، میزان سرعت اینترنت آنها را چک کرد. البته امکان چک کردن در شرایط بدون ترافیک و خط اختصاصی وجود ندارد و در ساعاتی که پایین ترین حجم ارتباطات در آن انجام می شود، باید تست را انجام داد که در همین سطح هم؛ کاری است بسیار سخت و پیچیده که نه تنها زمان بر و پر هزینه می باشد، بلکه بررسی دقیق و کارشناسانه یک تیم حرفه ای و زبده را نیز می طلبد.

 

نتایج تست ها و بررسی اولیه نشان می دهد: اپراتور همراه اول با بیشترین پوشش شبکه، پر سرعت ترین اینترنت کشور را نیز ارائه می دهد و اپراتور ایرانسل در جایگاه دوم به عنوان کم هزینه ترین اپراتور شناخته می شود.

به طور دقیق تر می توان گفت؛ در حال حاضر اپراتور همراه اول از بیشترین میزان پوشش شبکه در کشور برخوردار است و تقریبا در همه شهرستان ها، مناطق کوچک و جاده ها گسترده شده است، بنابراین کسب مقام اول سرعت متعلق به این اپراتور می باشد. از سوی دیگر اپراتور ایرانسل نیز توانسته با ارائه خدمات کم هزینه و مقرون به صرفه به عنوان یک شرکت متعادل در بین کاربران محبوبیت خوبی کسب کرده و مقام دوم این رقابت را نصیب خود کند. در نهایت شرکت رایتل؛ بدون سرویس مکالمه تصویری، هیچ چیز قابل عرضه و منحصر بفردی نداشته و عملا از این رقابت جا مانده و از کمترین تعداد مشترک و سطح پوشش شبکه پایین برخوردار است. البته توجه به این نکته نیز الزامی می باشد که با رشد سرعت اینترنت در ایران، خدمات اپراتور رایتل در خصوص اینترنت نسل سوم خوب و قابل است.

 

علاوه بر این فاصله بسیار کم فضای رقابتی در بین دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، اساسا شرایط مقایسه را بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن می سازد، زیرا در بسیاری از موارد رشد سرعت اینترنت در این دو اپراتور همزمان و دوشادوش می باشد. مثلا در حالی که اپراتور رایتل در تلاش است تا پوشش شبکه 4G را در سطح شهر تهران برای کاربران خود عرضه نماید، دو اپراتور ایرانسل و همراه اول اخیرا شبکه  4.5G  را در سطح استان تهران برای کاربران خود راه اندازی نموده اند.

با وجود چنین پیشرفت هایی، سطح رضایت مندی کاربران از سرعت اینترنت حتی در سطح شهر تهران که به نوعی سرویس متمرکز تری داشته و خدمات بهتری را ارائه می کند، در حد نارضایتی ملی است و سرعت دانلود و آپلود به قدری کند می باشد که می توان به جرات ادعا کرد اصلا رضایتمندی وجود ندارد. البته همه آنچه که گفته شد مربوط به شرایط عادی استفاده از اینترنت می باشد و این روزها که اختلال در شبکه و قطعی اینترنت یک روش رایج در کشور می باشد، این شرایط به هیچ وجه صدق نمی کند.

 

از سوی دیگر؛ شاید بهتر بود که دامنه مقایسه را گسترده تر کرده و به سرعت اینترنت در  ایران با کشورهای منطقه و یا کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نیز اشاره ای کنیم، ولی این کار عملا غیر ممکن می باشد. زیرا سرعت اینترنت در ایران در مقایسه با سایر کشورها اصلا حرفی برای گفتن ندارد و در برابر آنها همچون کودکی نوپاست که توان راه رفتن ندارد؛ چه برسد به دویدن و سبقت گرفتن. به همین خاطر به نظر می رسد سرعت اینترنت در ایران برای رسیدن به جایگاه مقایسه جهانی، راهی پر فراز و نشیب در پیش دارد که احتیاج به عزم ملی و اراده جمعی داشته تا بتوان علاوه بر گسترش زیر ساخت ها به هدف مطلوب نیز دست یافت.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها تلفن همراه و گجت های هوشمند دیگر جای اسباب بازی را برای کودکان گرفته است برای بسیاری از مردم هم نیاز به این گجت ها و گوشی های هوشمند دارند.همین وسایل بودند که در زمان کرونا توانسته اند خیلی از مشکلات را حل کنند و دانش آموزان هم توانسته اند سر کلاس حاضر شوند.اما فرهنگ سازی در مورد استفاده گوشی برای همه مردم نیاز است و می توان با فرهنگ سازی مناسب از این وسایل بسیار عالی استفاده کرد. داشتن این گوشی ها هم سود دارد و هم ضررهایی که ممکن است برای خود فرد که غیر قابل جبران باشد . داشتن گوشی های های هوشمند  بسیار خوب و جذاب است و باعث این میشود که بسیاری از کار ها را از خانه یا دفاتر انجام دهیم. برای بعضی ها هم داشتن گوشی به اندازه بعضی از وسایل با ارزش است و جای خیلی از وسایل استفاده کرد.

از نظر کارشناسان این حوزه، آسیب های این تکنولوژی برای همگان می تواند خطرناک باشد، ولی قطعا این آسیب ها برای کودکان و نوجوانان که به دلیل عدم شناخت و تجربه کافی، توانایی لازم برای تشخیص خوب از بد را نداشته، بسیار بیشتر می باشد. شاید همین موضوع که یکی از دغدغه های مهم والدین و فعالان اجتماعی می باشد، باعث گردید تا از سوی قانون گذار فروش سیم کارت با شرایط عادی به افراد کمتر از 18 سال ممنوع گردد.

 

در همین راستا از سال ها پیش به خانواده هایی که اقدام به خرید سیم کارت همراه اول، ایرانسل یا رایتل برای فرزندان خود می کردند، هشدار داده شده بود که با وجود ممنوعیت ثبت سیم کارت به نام فرزندان، والدین نسبت به این کار اقدام نکنند. زیرا بر اساس قانون، مالک سیم کارت، به عنوان مسئول حقوقی سیم کارت شناخته شده و در صورت بروز هرگونه مشکل و تخلف باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشد. به همین خاطر قرار دادن سیم کارت عادی ( نه کودک ) در اختیار افراد زیر 18 سال که معمولا از سوی خانواده ها خریداری شده و به نام یکی از والدین می باشد، می تواند منجر به وقوع مشکلات و دردسرهایی گردد که شرایط را برای همگان سخت تر می سازد.

 

بر اساس قانون سیم کارت عادی نباید به سهولت و ارزانی در دسترس و مالکیت افراد کمتر از 18 سال قرار گیرد و لازم است این افراد در سنین کودکی از سیم کارت مناسب خود استفاده نمایند تا امکان کنترل و مدیریت بهتر آنها از سوی خانواده ها وجود داشته باشد. البته پیشنهاد می شود؛ علاوه بر اعمال شرایط قانونی، در خصوص استفاده از تلفن های همراه آموزش های درست و بهینه از سوی مدارس و خانواده ها صورت پذیرد تا در کنار شرایط قانونی شاهد اثربخشی بهینه و کارآمد باشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت وسیله ایی کوچک و قابل جدا نشدن از گوشی های هوشمند و گوشی های معمولی.سیم کارت ها برای اینکه آدم ها بتوانند ارتباط با هم دیگر برقرار کنند نیاز مبرم به سیم کارت دارند. این روز ها بسیاری از افراد جامعه در تلاش هستند که بتوانند سیم کارت های اعتباری در کنار سیم کارت ها دائمی خود تهیه کنند برای مدیریت کسب هزینه.هم کسانی که سیم کارت اعتباری را دارند بسیار راضی هستند اما مشکل بزرگی که همه افراد با سیم کارت های اعتباری دارند زود تمام شدن شارژ آن ها است . در بسیاری از مواقع پایان شارژ سیم کارت ها باعث این می شود که شرایط را پیچیده کنند و بعضی از افراد از کارهایشان عقب افتند.به همین خاطر اپراتورهای فعال در کشور با آگاهی از این معضل، سرویس ها و خدمات منحصر بفردی برای مشترکین اعتباری خود ارائه می کنند که برای کاربران خصوصا در شرایط بحرانی بسیار کاربردی و مفید می باشد.

سرویس انتقال شارژ که در حال حاضر از سوی تمامی اپراتورها ارائه می گردد؛ قابلیتی است که به مشترکین اعتباری کمک می کند تا با یک تماس یا ارسال پیامک از دوستان و آشنایان شارژ دریافت کنند. این سرویس حمایتی که جزء سرویس های پرطرفدار کاربران می باشد، در اپراتورهای مختلف به روش های متفاوتی صورت می پذیرد که مشترکین می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه؛ نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.

 

سرویس انتقال شارژ در اپراتور همراه اول

اپراتور همراه اول مانند همه اپراتورهای فعال در کشور، سرویس انتقال شارژ را برای مشترکین اعتباری خود در نظر گرفته تا در شرایط اضطراری بتوانند از آن استفاده نمایند. سرویس محبوب انتقال شارژ در اپراتور همراه اول به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول مربوط به انتقال شارژ از سیم کارت دائمی به اعتباری و بخش دوم مربوط به انتقال شارژ از سیم کارت اعتباری به اعتباری می باشد.  

 

بخش اول: روش های انتقال شارژ از سیم کارت دائمی به اعتباری

بر اساس این سرویس، مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول به راحتی می توانند از مشترکین دائمی این اپراتور شارژ دریافت نمایند که این امر به روش های ذیل انجام می شود:

 

1.     ارسال پیامک

این روش به عنوان یکی از اصلی ترین و راحت ترین روش های انتقال شارژ بسیار مورد توجه کاربران می باشد. برای این کار کافی است مشترک؛ یک پیامک خالی به سرشماره 8911 ارسال کند و منتظر دریافت پیامک راهنمایی که در آن توضیحاتی در مورد نحوه صحیح ارسال پیامک داده شده است، بماند.

البته مشترکین می توانند به صورت مستقیم کد انتقال شارژ همراه اول که شامل شماره گیرنده شارژ و مبلغ شارژ می باشد را وارد نمایند و انتقال شارژ را انجام دهند. نحوه ارسال کد از چپ به راست به شکل مقابل می باشد: مبلغ انتقال به ریال * شماره مقصد ( با پیش شماره ) مانند : 10000 * 09121111111

بعد از ارسال پیامک، پیامکی از سوی اپراتور مبنی بر تایید اطلاعات برای مشترک ارسال می گردد  که در صورت درست بودن، مشترک باید کد یک را شماره گیری نماید تا مراحل انتقال تکمیل گردد. در پایان نیز، پیامک تاییدیه که شامل اطلاعات مبلغ انتقال داده شده و شماره مقصد می باشد، برای مشترک ارسال می گردد.

 

2.     با استفاده از کد دستوری

کدهای دستوری یا  USSD به عنوان روش های میانبر، از جذاب ترین روش های انجام دستورهای مختلف می باشد که از سوی همراه اول برای انجام این سرویس کد دستوری 141 در نظر گرفته شده است. برای این کار مشترک باید کد انتقال شارژ همراه اول یعنی کد # 141 * 10 *  ( ستاره 10 ستاره 141 مربع ) را شماره گیری نموده و سپس شماره مقصد را وارد کند و در نهایت با وارد کردن مبلغ مورد نظر، مراحل انتقال شارژ را تکمیل نماید. بعد از انجام انتقال، پیامک حاوی تایید انتقال شارژ برای مشترک ارسال می گردد.

 

3.     اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن کاربردی همراه من نیز به عنوان یک اپ پرطرفدار، روش مناسبی برای انتقال شارژ می باشد که برای این کار مشترک با ورود به نسخه جدید "اپلیکیشن همراه من " در صفحه نخست می تواند گزینه" انتقال اعتبار" را انتخاب کند و در منوی باز شده بعد از وارد نمودن مبلغ شارژ و شماره تلفن مقصد، گزینه" انتقال اعتبار" را لمس نماید.

 

4.     سامانه همراه من

در سامانه آنلاین" همراه من" در بخش " صورتحساب من، " گزینه " انتقال اعتبار " برای مشترکین وجود دارد که آنها می توانند در صورت تمایل از این تب ها برای انجام این سرویس استفاده نمایند.

 

بخش دوم: روش های انتقال شارژ از سیم کارت اعتباری به اعتباری

روش های انتقال شارژ از سیم کارت های اعتباری به اعتباری تقریبا شبیه انتقال شارژ از سیم کارت دائمی می باشد. یعنی مشترکین اعتباری می توانند برای انتقال اعتبار از کلیه روش های بیان شده در مطلب فوق ( به جز استفاده از کد های دستوری ) استفاده نمایند.

 

1.     ارسال پیامک

در این روش همانند مشترکین دائمی، مشترکین اعتباری همراه اول می توانند مقدار شارژ و مبلغ شارژ را به فرمتی که بیان می شود، به سرشماره 8911 ارسال نمایند.

فرمت قابل اجرا:  مبلغ انتقال به ریال * شماره مقصد ( با پیش شماره ) مانند : 10000 * 09121111111

سپس مشترک باید منتظر دریافت پیامک تاییدیه بماند و با ارسال عدد یک به سر شماره 8911 مراحل انتقال شارژ را تکمیل نمایند.

 

2.     وارد کردن کد انتقال شارژ

در این روش، کد دستوری مورد استفاده برای کاربران اعتباری همراه اول متفاوت بوده و آنها باید ابتدا کد دستوری  # 142 * 10 * (  ستاره 10 ستاره 142 مربع ) را شماره گیری نموده و سپس شماره مقصد و مبلغ مورد نظر را وارد نمایند. در نهایت نیز لازم است؛ منتظر بمانند تا پیامک حاوی تایید انتقال شارژ برای مشترک ارسال گردد.

 

3.     سامانه همراه من

در این شیوه، مشترکین اعتباری کاملا شبیه مشترکین دائمی می توانند در سامانه" آنلاین همراه من، " در بخش" صورت حساب من،" وارد گزینه " انتقال اعتبار" شده و شارژ مورد نظر را انتقال دهند.

 

4.     اپلیکیشن همراه من

مشترکین اعتباری نیز می توانند در صورت تمایل در اپ پرطرفدار و جدید "همراه من "وارد شده و در صفحه نخست؛ گزینه "انتقال اعتبار" را انتخاب نموده و و بعد از وارد نمودن مبلغ و شماره مقصد، گزینه انتقال را کلیک نموده و مراحل کار را تکمیل نمایند.

 

نکات و شرایط مهم :

برای انتقال شارژ از یک سیم کارت دائمی همراه اول یا اعتباری به یک سیم کارت اعتباری همراه اول شرایطی وجود دارد که بهتر است مشترکین قبل از اقدام به آنها توجه داشته باشند:

·        در تمامی روش های انتقال، مبلغ شارژ باید به ریال وارد شود.

·        هزینه انتقال شارژ شامل 9 درصد مالیات خواهد بود که به مبلغ انتقال داده شده، اضافه می گردد و در نهایت مبلغ نهایی از حساب مشترک کسر می گردد.

·        مبلغ انتقال داده شده باید مضربی از هزار تومان یا 10،000 ریال باشد.

·        مبلغ اعتبار در هر بار استفاده از سرویس، باید عددی بین هزار تومان و ده هزار تومان باشد. ( کمتر از هزار تومان و بیشتر از ده هزار تومان نباشد.)

·        سقف انتقال شارژ همراه اول هر مشترک در یک ماه 50 هزار تومان می باشد و مشترک نمی تواند در یک ماه بیشتر از این مبلغ، انتقال شارژ داشته باشد.

·        همراه اول به ازای هر انتقال مبلغ 40 تومان به عنوان کارمزد از حساب مشترک کسر خواهد نمود.

·        امکان انتقال شارژ از حساب همراه اول به سیم کارت ایرانسل یا سیم کارت رایتل وجود ندارد.

·        در صورتی که سیم کارت مشترک مورد نظر در شبکه موجود نباشد و یا بنا به هر دلیلی غیر فعال باشد، امکان انتقال شارژ به آن وجود ندارد.

·        در زمان انتقال شارژ، لازم است مشترک به جای صفر اول شماره، از کد ایران یعنی 98 استفاده کند.

·        صرفنظر از مبلغ انتقال داده شده، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده 90 روز می باشد.

·        مشترکین اعتباری باید بعد از انتقال اعتبار، حداقل 500 تومان اعتبار باقی مانده داشته باشند.

·        هزینه کلی هر انتقال این گونه محاسبه می گردد: مبلغ انتقال داده شده + 40 تومان کارمزد + 9 درصد مالیات. این هزینه از اعتبار مشترکین اعتباری در زمان انتقال کسر می شود و برای مشترکین دائمی نیز به صورت حساب پایان ماه اضافه می گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روزها در دنیای مدرن نیاز به گوشی های هوشمند بسیار مهم است و بسیاری از کار ها را راحت می توان با گوشی های هوشمند انجام داد. این روز ها گوشی های هوشمند توانسته اند که جایگزین بسیاری از وسایل شوند و در هزینه ها صرفه جویی کنند برای افراد جامعه. این روز ها  گوشی های هوشمند بسیار مفید و عالی هستند و بعضی از آنها را می توان به عنوان یک کنسول بازی دید که بسیار جذاب و جالب هستند و راحت بهترین بازی ها روان اجرا می شوند. گوشی های هوشمند کاربرد بسیاری دارند و در زمان کرونا توانستند بسیاری از دانش آموزان از طریق همین گوشی های هوشمند در کلاس ها حضور پیدا کنند.. با این وجود همچنان برقراری مکالمه یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین موارد استفاده از گوشی های هوشمند می باشد که تقریبا همه کاربران از آن استفاده می کنند.

قطعا گوشی های هوشمند بدون سیم کارت های کوچک، به هیچ وجه امکان برقراری تماس نداشته و همه افراد باید برای استفاده از این سرویس، از یکی از سیم کارت های دائمی یا اعتباری اپراتورهای فعال در کشور استفاده نمایند. بنابراین لازم است افراد در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود، یکی از سیم کارت های موجود در بازار را تهیه نموده و از خدمات مختلف آنها بهره مند گردند.

 

در کشور ما در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل به عنوان اپراتورهای فعال در کشور، بعد از ایجاد سرویس رومینگ ملی و امکان استفاده مشترکین مختلف از آنتن های موجود در هر منطقه، تقریبا خدمات کاملا یکسانی را از جهت آنتن دهی و برقراری تماس به مشترکین خود ارائه می دهند. ولی با این وجود تعرفه مکالمه در هر اپراتور کاملا با اپراتور دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت حتی در میان سیم کارت های هر اپراتور نیز دیده می شود و معمولا تعرفه هزینه های سیم کارت های دائمی یک اپراتور از سیم کارت های اعتباری همان اپراتور کمتر می باشد.

به همین خاطر در ادامه نگاهی مقایسه ای به تعرفه مکالمات در اپراتورهای مختلف در کشور خواهیم داشت:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال که از بیشترین تعداد مشترک و بیشترین پوشش شبکه در کشور برخوردار می باشد، هزینه مکالمات درون شبکه و برون شبکه خود برای مشترکین دائمی و اعتباری اینگونه تعرفه گذاری نموده است:

نوع ارتباط

سیم کارت اعتباری همراه اول

سیم کارت دائمی همراه اول

درون شبکه

89.9 تومان

59.9 تومان

برون شبکه

89.9 تومان

59.9 تومان

توجه به جدول فوق نشان می دهد که برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول، هزینه مکالمات درون شبکه ( همراه اول به همراه اول ) و برون شبکه ( همراه اول به ایرانسل یا رایتل ) کاملا یکسان می باشد. البته لازم به ذکر است که این اپراتور تعرفه مکالمات خود را از سال 97 ثابت نگه داشته و این تعرفه از آن سال تا کنون هیچ گونه تغییری نداشته است.

 

اپراتور ایرانسل

بررسی ها نشان می دهد که تقریبا بین اپراتور همراه اول و ایرانسل رقابت خاصی وجود نداشته و معمولا همه تعرفه های ایرانسل با رفیق قدیمی خود، همراه اول، کاملا یکسان می باشد. هزینه مکالمات سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز با سیم کارت همراه اول کاملا یکسان می باشد.

هزینه مکالمات ایرانسل بر اساس اعلام این اپراتور در سال 1401 به شرح ذیل می باشد:

نوع ارتباط

سیم کارت اعتباری همراه اول

سیم کارت دائمی همراه اول

درون شبکه

89.9 تومان

59.9 تومان

برون شبکه

89.9 تومان

59.9 تومان

نگاهی کوتاه به جدول فوق نشان می دهد؛ با وجود آن که اپراتور ایرانسل از بیشترین تعداد مشترک اعتباری در کشور برخوردار است، اما تعرفه مکالمات برای مشترکین اعتباری برای هر دقیقه 30 تومان بیشتر از مشترکین دائمی ایرانسل می باشد.

 

اپراتور رایتل

رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور، با وجود آن که از کمترین پوشش شبکه و کمترین تعداد مشترک برخوردار است، از به صرفه ترین و مناسب ترین تعرفه مکالمات در بین اپراتور ها برخوردار می باشد.

هزینه تعرفه مکالمات اپراتور رایتل برای مشترکین به شرح ذیل می باشد:

نوع ارتباط

سیم کارت اعتباری همراه اول

سیم کارت دائمی همراه اول

درون شبکه

هفت تومان

هفت تومان

برون شبکه

88.8 تومان

55.5 تومان

با توجه به یکسان سازی هزینه مکالمات درون شبکه ای رایتل، مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل و سیم کارت دائمی رایتل برای هر گونه مکالمه درون شبکه تنها لازم است 7 تومان پرداخت نمایند که این رقم در مقایسه با  هزینه مکالمات مشترکین سیم کارت های همراه اول و ایرانسل دقیقه ای 52.9 ریال کمتر می باشد.

 

مقایسه کلی تعرفه های مکالمه در اپراتورها

به طور کلی تعرفه مکالمات درون شبکه و برون شبکه مشترکین دائمی و اعتباری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به شرح ذیل می باشد:

اپراتور مبدا

اپراتور مقصد

سیم کارت دائمی

سیم کارت اعتباری

همراه اول

همراه اول

59.9 تومان

89.9 تومان

ایرانسل یا رایتل

59.9 تومان

89.9 تومان

ایرانسل

ایرانسل

59.9 تومان

89.9 تومان

همراه اول یا رایتل

59.9 تومان

89.9 تومان

رایتل

رایتل

هفت تومان

هفت تومان

همراه اول یا ایرانسل

55.5 تومان

88.8 تومان

بررسی اجمالی جدول فوق نشان می دهد که اپراتور رایتل با وجود آن که تنها نیم درصد از سیم کارت های فعال در کشور را در اختیار دارد، ارزان ترین تعرفه ها را برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته است. این در حالی است که هیچ گونه رقابتی بین اپراتورهای تراز اول کشور که از بیشترین تعداد مشترک برخوردارند، دیده نمی شود و به نظر می رسد سیاست یکسان سازی قیمت ها در این دو اپراتور هم چنان ادامه خواهد داشت و هزینه های مربوط به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل بیشتر یکسان سازی شده تا در فضای رقابتی کمی متفاوت باشد.

به طور کلی هزینه مکالمات درون شبکه و برون شبکه مشترکین دائمی کلیه اپراتورها به قبض آخر ماه اضافه می گردد، و هزینه همین مکالمات از اعتبار ریالی مشترکین سیم کارت های اعتباری کسر می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هر کس در تاریخ به یک نام و رسم معروف شده است گراهام بل به اختراع تلفن ادیسون به اختراع برق و مارتین کوپر اسمش با گوشی های همراه شده است .گوشی هایی که وقتی امد دنیای ارتباطات را به کلی تغییر داد و برای همه وسیله ایی تازه و جالبی بود اما در آن زمان هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که  تکنولوژی انقدر پیشرفت کند که گوشی ها بسیار هوشمند شوند و جای بسیاری از وسایل را برای ادم ها بگیرند.شاید گوشی های هوشمند با وسیله ایی نام شان یکی شده باشد که برای بسیاری از آدم ها هم داشتن آن مهم باشد و ان هم سیم کارت ها هستند وسیله جدا ناپذیری که اگر نباشد ارتباطات در جامعه بسیار سخت می شود. تنها گوشی های هوشمند در این زمانه نیستند که به سیم کارت نیاز دارند بلکه بعضی از وسایل در این دوره نیاز به سیم کارت دارند تا بتوانند مردم از آنها استفاده کنند

در طول این سال ها، سیم کارت ها مانند هر فناوری دیگری دستخوش تغییرات زیادی شده اند که مهمترین این تغییرات در قالب اندازه و کارکرد این قطعات ظاهر شده است. یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین تغییرات ایجاد شده در سیم کارت ها، مربوط به اندازه آنها می باشد که با نازک تر شدن گوشی ها، سیم کارت ها نیز به تدریج کوچکتر شدند و در قالب های سیم کارت های استاندارد، میکرو سیم و نانو سیم در بازار عرضه شدند. اندازه یک سیم کارت استاندارد تقریبا به اندازه یک کارت حافظه اس دی است در حالی که میکرو سیم با ابعاد کوچکتر به اندازه 15 میلی متر در 12 میلی متر و سیم کارت نانو با کوچکترین ابعاد 12.3 در 8.8 میلی متر در بازارهای جهانی وجود دارند.

 

از لحاظ عملکرد نیز سیم کارت های الکترونیکی به عنوان جدید ترین تکنولوژی روز دنیا، از ویژگی ها و قابلیت های منحصر بفردی برخوردار هستند که می توانند یک جایگزین مناسب برای سیم کارت های سنتی باشند. سیم کارت های الکترونیک یا همان eSIM مخفف عبارت Embedded SIM می باشد که به معنی سیم جاسازی شده، می باشد.

 

البته سیم کارت های الکترونیک که به عنوان یک فناوری جدید قرار است جایگزین سیم کارت های سنتی شود، از بسیاری جهات با سیم کارت های سنتی فرق دارند. eSIM در اصل یک سیم کارت واقعی نیست، بلکه یک چیپ با استاندارد SON-8 است که مستقیما داخل یک گجت تعبیه می شود، به همین خاطر سیم کارت های الکترونیکی قابل جدا شدن نیستند و به عنوان بخشی از پردازنده بر روی مادر برد دستگاه قرار می گیرند.

 

بنابراین اگر قصد تعویض اپراتور را داشته باشید، به هیچ وجه امکان خارج کردن فیزیکی سیم کارت الکترونیکی وجود نداشته و باید از راه دور نسبت به این کار اقدام نمود. همین امر چیپ های eSIM را قابل اعتمادتر از سیم کارت های عادی می سازد، چون به هیچ وجه خطای مکانیکی مثل بد قرار گرفتن در اسلات در آنها رخ نمی دهد. البته سیم کارت های الکترونیکی از توانایی ذخیره و استفاده از چندین پروفایل برخورداند که به کاربر این امکان را می دهد تا مثلا در سفر نیازی به مکان یابی و خارج کردن سیم کارت نداشته باشند. همین قابلیت از جنبه ای دیگر کاربران را از خرید سیم کارت های کشور مقصد بی نیاز می سازد و آنها می توانند به راحتی از امکانات و خدمات اپراتورهای ارائه دهنده کشورهای دیگر استفاده نمایند.

 

علاوه بر این سیم کارت های الکترونیکی به دلیل کوچکتر بودن، فضای کمتری اشغال می کنند، در مقام مقایسه، eSIM تقریبا 30 میلی متر مربع مساحت دارد که حدود یک سوم نانو سیم می باشد. ابعاد کوچک سیم کارت های الکترونیک بسیار مورد توجه سازندگان گوشی ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و لپ تاپ ها قرار گرفته و به آنها کمک می کند تا نه تنها وزن تمام شده گجت های هوشمند را کم کنند بلکه این فضای اضافه را به امر دیگری اختصاص دهند. زیرا استفاده از سیم کارت فیزیکی به معنی استفاده از سخت افزار بیشتر هم چون محل قرار گیری سیم کارت و کارت خوان در دستگاه می باشد که چنین قطعات و فضاهایی در صورت استفاده از سیم کارت های الکترونیکی حذف خواهد شد.

 

با در نظر گرفتن همه شرایط و قابلیت های سیم کارت های الکترونیکی، می توان آینده درخشانی را برای آنها پیش بینی کرد، زیرا انعطاف پذیری آنها به کاربران این امکان را می دهد تا مثلا یک کامپیوتر هیبریدی را به هر نقطه از جهان که تمایل دارند، برده و کماکان به اینترنت دسترسی داشت. قطعا همین ویژگی منحصر بفرد بسیار برای سازندگان، آزاد کارها، نیروی کار مهاجر و حتی کاربران معمولی جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

 

در حال حاضر دستگاه های پیشرفته ای مانند اپل واچ 3، گوگل پیکسل 2 و مایکروسافت سرفیس پرو lTE از فناوری سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می کنند. البته کامپیوترهای همیشه متصل جدید که با همکاری کوالکام و شرکای سخت افزاری مایکروسافت ساخته شده اند نیز در حال اضافه شدن به این سیستم می باشند. به طور کلی تقریبا همه گوشی های پرچمدار برندهای مطرح جهانی از این فناوری استفاده می کنند که همه آنها از قیمت بالایی نیز برخوردارند، تغییر این وضعیت یعنی راه پیدا کردن سیم کارت های الکترونیکی به گوشی های میان رده و پایین رده می تواند باعث پذیرش بیشتر و سریعتر سیم کارت های الکترونیکی از سوی مخاطبان شده و در دراز مدت منجر به از رده خارج شدن سیم کارت های سنتی و پلاستیکی گردد.. بنابراین در آینده ای نزدیک باید امیدوار بود اپراتورهای موبایل و سازندگان بیشتری از این فناوری استفاده کنند.

 

از آنجا که eSIM به عنوان به روز ترین و تازه ترین تکنولوژی روز دنیا، باید توسط اپراتور پشتیبانی گردد لازم است کاربر در زمان انتخاب این نوع سیم کارت، اپراتوری را انتخاب نماید که سیم کارت الکترونیکی را عرضه می کند، البته گوشی همراه کاربر نیز باید مجهز به سخت افزار داخلی مورد نیاز eSIM باشد و از آن پشتیبانی کند. از اپراتورهای بین المللی که از این فناوری پشتیبانی می کنند؛ می توان به AT & T و T – Mobile نام برد.

در کشور ما هنوز هیچ کدام از اپراتورها از این فناوری پشتیبانی نمی کنند، البته شرکت های ایرانسل و شاتل به دنبال راه اندازی سیم کارت الکترونیکی بوده و آزمایشاتی هم در این خصوص انجام داده اند که نمی توان از آن به عنوان یک عملکرد جدی و مثبت برای فعال سازی این فناوری یاد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()