نوشته شده توسط : rondbaz

نفوذ گوشی های هوشمند در زندگی روزمره و استفاده از تلفن های همراه در بخش های مختلف زندگی مانند آموزش، بهداشت، امور بانکی و ...، سبب گردید تا هر فرد حداقل به یک سیم کارت نیاز داشته باشد تا راحت تر و سریعتر بتواند کارهای خود را سر و سامان ببخشد.
سیم کارت ها به عنوان وسایلی کوچک اما کاربردی، از همان روزهای اولیه عرضه بسیار پرطرفدار و محبوب بودند. به طوری که افراد زیادی در همان روزهای نخست، تنها به قصد سرمایه گذاری آنها را تهیه و سپس در بازار آزاد با قیمتی به مراتب بالاتر می فروختند. کم کم با حضور اپراتورهای ایرانسل و رایتل، این بازار به عنوان یک بازار سرمایه ای قاعده و قانونی پیدا کرد و وب سایت ها و شرکت هایی به صورت رسمی در این حوزه فعالیت خود را آغاز نمودند.
چنین روند رو به رشدی، سبب گردید تا بازار خرید و فروش سیم کارت، به صورت سیستماتیک و منظم به کار خود ادامه دهد و افراد بتوانند با خیال راحت در مراکز معتبر و قابل اعتماد، سیم کارت مورد نظر خود را پیدا و خریداری نمایند.

نحوه قیمت گذاری سیم کارت ها
به طور کلی سیم کارت ها در بازار بر اساس نوع اپراتور، میزان کارکرد، نوع پیش شماره، میزان رندی شماره و نوع سیم کارت دسته بندی می شوند که هر کدام از آنها به نحوی در تعیین قیمت نهایی سیم کارت موثر می باشد.

· نوع اپراتور:
در بین اپراتورها، سیم کارت های اپراتور همراه اول که از قدمت بیشتری نسبت به اپراتورهای ایرانسل و رایتل برخوردار می باشد، با ارزش تر و گران تر هستند.

· میزان کارکرد:
سیم کارت ها از نظر میزان کارکرد، به سه دسته صفر، کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند که هر چه کارکرد سیم کارت کمتر باشد، با ارزش تر است. بدیهی است بر اساس این دسته بندی سیم کارت های صفر مخابراتی یک اپراتور از سیم کارت های کارکرده همان اپراتور گران تر می باشند.

· نوع سیم کارت:
به طور کلی سیم کارت های دائمی همه اپراتورها از سیم کارت های اعتباری همان اپراتور گران تر و با ارزش تر می باشند. البته گران ترین سیم کارت در بازار؛ سیم کارت دائمی 0912 همراه اول می باشد. زیرا پیش شماره 0912 تنها پیش شماره ای است که نوع اعتباری نداشته و همین ویژگی منحصر بفرد آن را به گرانترین سیم کارت در کشور تبدیل کرده است.

· نوع پیش شماره:
بر اساس این دسته بندی بعضی از پیش شماره های یک اپراتور که از قدمت و طول عمر بیشتری برخوردار باشند، قیمت بیشتری هم دارند. مثلا در اپراتور ایرانسل پیش شماره 0935 گران تر از بقیه پیش شماره های این اپراتور می باشد و یا در اپراتور همراه اول سیم کارت دائمی 0912 با پیش شماره یک؛ گران ترین پیش شماره همراه اول است.

· میزان رندی شماره:
در بازار سیم کارت ایران هر چه تعداد رقم های یکسان یک شماره بیشتر باشد، شماره سلیس تر، روان تر و صد البته گران تر خواهد بود. البته اگر این تکرار رقم ها مربوط به یک سیم کارت دائمی 0912 باشد، قیمت این شماره رند سر به فلک خواهد گذاشت.

چه سیم کارتی بخرم؟
با توجه به نوسانات بازار سیم کارت کشور، اگر قصد خرید سیم کارت را دارید؛ بهتر است با صرف هزینه بیشتر به فکر خرید سیم کارت دائمی باشید. زیرا به طور کلی سیم کارت های دائمی معتبرتر از سیم کارت های اعتباری بوده و از نظر تعرفه خدمات نیز ارزان تر از سیم کارت های اعتباری هستند.
توجه به این نکته خصوصا در مورد سیم کارت های اپراتور همراه اول بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین اگر قصد دارید مشترک اپراتور همراه اول شوید، حتما سیم کارت دائمی همراه اول که یک سیم کار سرمایه ای می باشد را خریداری نمایید.

نکات مهم قبل از خرید سیم کارت
اگر می خواهید برای اولین بار یک سیم کارت تهیه کنید، توصیه می شود در هنگام خرید نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا بتوانید با آگاهی بهترین انتخاب را داشته باشید:

1. نوع اپراتور خود را مشخص کنید.
انتخاب اپراتور به عنوان اولین گام، قسمت اعظم انتخاب شما را مشخص می کنید. در حال حاضر اپراتور همراه اول از نظر میزان پوشش دهی شبکه و آنتن دهی در جایگاه بسیار بهتری نسبت به اپراتور ایرانسل و رایتل قرار دارد. ( البته با وجود اجرای طرح رومینگ ملی تا حدی سایر اپراتورها نیز از این امکانات بهره مند خواهند شد. )
از نظر تعرفه خدمات و نوع سرویس ها؛ تفاوت چندانی بین اپراتور ایرانسل و همراه اول وجود ندارد، ولی به این نکته توجه داشته باشید که به طور کلی سیم کارت دائمی همراه اول به عنوان سیم کارت سرمایه ای، ارزش ریالی بیشتری داشته که با گذشت زمان گران تر و با ارزش تر هم خواهد شد.

2. نوع نیاز خود را مشخص کنید.
در گام بعدی واقعا مهم است که نیاز خود را بدانید. می خواهید به عنوان یک شخص معمولی از یک سیم کارت ارزان و با کیفیت استفاده کنید، یا قصد شروع یک بیزینس را دارید و این شماره قرار است عصای دستتان باشد، یا شاید قصد سرمایه گذاری دارید و میخواهید پولی را که پس انداز نمودید، در یک بازار مطمئن قرار دهید.
به عنوان یک شخص معمولی یک سیم کارت معمولی که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد، تمامی نیاز های شما را پاسخ می دهد. مثلا یک سیم کارت دائمی همراه اول یا ایرانسل
ولی اگر به عنوان یکی مدیر یا صاحب یک برند قرار است سیم کارت کاری تهیه کنید، بهترین و معتبرترین گزینه برای شما یک سیم کارت دائمی همراه اول ترجیحا با شماره رند 0912 می باشد که هم از نظر قدمت و هم از نظر اعتبار در بازار حرف اول را می زند. البته حواستان باشد که قیمت این شماره های رند، سرسام آور است.

3. نوع سیم کارت را مشخص کنید.
برخی افراد از مزاحمت ها و دردسرهای سیم کارت های کارکرده بیزارند و ترجیح می دهند یک سیم کارت صفر داشته باشند. هر چند این عقیده کاملا محترم می باشد، ولی در این صورت توجه داشته باشید که حق انتخاب خود را بسیار محدود خواهید کرد، زیرا برخی از سیم کارت های موجود در بازار فقط کارکرده هستند. مثلا عرضه سیم کارت های پرطرفدار دائمی 0912 به عنوان گران ترین و معتبرترین سیم کارت؛ سالهاست به پایان رسیده و تقریبا تمام شماره های دائمی این پیش شماره که برای فروش عرضه می شوند، کارکرده هستند.
با توجه به این که به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود، انتخاب های خود را محدود کنید، می توانید شماره خود را از بین سیم کارت های کم کارکرد که زنگ خور پایینی داشته و دردسرهای کمتری دارند، انتخاب نمایید.

4. میزان بودجه خود را مشخص کنید.
قطعا تاثیر گذارترین قسمت ماجرای خرید سیم کارت، بخش بودجه مورد نظر است که هر چقدر بیشتر باشد، خرید ایده آل تری هم خواهید داشت.

رمز و رازهای خرید سیم کارت ارزان:
حال اگر دغدغه مالی دارید، نگران نباشید زیرا شگردهایی برای یک خرید مناسب و به صرفه وجود دارد که با دانستن آنها می توانید با یک بودجه معمولی، خریدی ایده آل داشته باشید.

· بازار سیم کارت ایران، مانند هر بازار دیگری از حضور دلالان بی بهره نبوده و نیست. به همین خاطر حتما از وب سایت ها معتبر و با سابقه ای مانند رندباز خرید کنید که با حذف واسطه ها شما را مستقیم به خریدار متصل می کنند.
· همیشه در بین شماره های یک اپراتور بعضی شماره ها اقتصادی تر هستند. مثلا سیم کارت دائمی 0912 با کد صفر و 9 نسبت به بقیه پیش شماره های 0912 ارزان تر می باشند. پس اگر به دنبال یک سیم کارت دائمی همراه اول می گردید که هم معتبر باشد و هم با ارزش، از بین شماره های این کد می توانید به راحتی سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
· بعضی وب سایت های معتبر و با سابقه مانند رندباز امکان خرید و فروش اقساطی سیم کارت را برای مشتریان خود ارائه می کنند که تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت می توانند بدون پرداخت چک یا سفته صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوند. این شرایط منحصر بفرد که در بخش فروش اقساطی وب سایت رند باز قابل دسترسی می باشد، شامل شماره های رند 0912 هم می شود.
بنابراین اگر واقعا به دنبال یک خرید مناسب هستید، حتما به وب سایت رندباز سری بزنید و از بین هزاران شماره موجود، سیم کارت مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با استفاده از طرح خرید اقساطی سیم کارت، تنها با پرداخت یک سوم مبلغ صاحب شماره مورد علاقه خود شوید.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


:: برچسب‌ها: خرید سیم کارت ارزان ، نحوه قیمت گذاری سیم کارت ها ، خرید و فروش سیم کارت ، خرید سیم کارت ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

هر ساله به مناسبت دهه فجر، اپراتورهای فعال در کشور هدایا و جوایز ویژه ای برای مشترکین خود در نظر میگیرند که از شرایط بی نظیر و استثنایی برخوردار می باشند. امسال نیز اپراتورها بسته ها و هدایایی برای این روزها در نظر گرفتند که مشخصات آنها به شرح ذیل می باشد:

 

اپراتور همراه اول

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، اپراتور همراه اول بسته های اینترنتی را برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته است که از شرایط خاص و ویژه برخوردار می باشد. در این طرح، مشترکین می توانند با خرید بسته های پیشنهادی از 44 درصد اینترنت بیشتر بهره مند گردند.

بسته های پیشنهادی ویژه دهه فجر در اپراتور همراه اول

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ، از تاریخ 12 بهمن لغایت 22 بهمن ماه 1401 مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند بسته هایی که در جدول ذیل آمده را در صورت تمایل خریداری و فعال سازی نمایند

 

مشخصات بسته ویژه دهه فجر همراه اول

عنوان بسته

مدت زمان اعتبار

میزان هدیه

قیمت

بسته اینترنت 1.5 گیگابایت

هفت روزه

700 مگابایت 

109،000ریال

 

بسته اینترنت 2.5 گیگابایت

هفت روزه

1.1 مگابایت

130،000 ریال

بسته اینترنت 1 گیگابایت

بک روزه

500مگابایت

64،000 ريال

 

قیمت اعلامی بسته ها، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد که برای مشترک اعتباری در زمان فعال سازی بسته علاوه بر قیمت بسته، 9 درصد مالیات نیز از حساب ریالی مشترک کسر می گردد و برای مشترک دائمی همراه اول قیمت بسته به همراه 9 درصد مالیات به صورت حساب پایان دوره اضافه می گردد.

 

 نحوه فعال سازی:

شماره گیری کد دستوری  # 67 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) آسان ترین و راحت ترین روش برای خرید بسته های اینترنت در ایام دهه فجر می باشد. البته همراه اول امکان فعال سازی این بسته ها از طریق اپلیکیشن همراه من را نیز فراهم نموده و مشترکین می توانند در صورت تمایل از این برنامه مفید و کاربردی استفاده نمایند.

 مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری همراه اول در صورت نیاز به راهنمایی در خصوص بسته های پیشنهادی دهه فجر، باید کد دستوری  # 9 * 67 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 67 ستاره 9 مربع ) را شماره گیری نمایند. استعلام این بسته ها نیز از طریق اپلیکیشن پرکاربرد همراه من و شماره گیری کد دستوری # 10 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 10 مربع ) امکان پذیر است.

 

شرایط و قوانین مهم:

امکان فعال سازی بسته های ویژه دهه فجر، تنها برای مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول وجود داشته و مشترکین سیم کارت انارستان امکان فعال سازی این بسته ها را نخواهند داشت.

امکان خرید بسته های اینترنت ویژه دهه فجر تنها در بازه دهه فجر یعنی از روز چهار شنبه 12 بهمن ماه 1401 تا روز شنبه مصادف با 22 بهمن ماه وجود دارد.

امکان فعال سازی همزمان این بسته ها با کلیه بسته های ترکیبی و اینترنت همراه اول وجود دارد.

در صورت اتمام بسته از نظر حجم، در بازه زمانی اجرای طرح، امکان خرید مجدد بسته یا خرید بسته جدید برای مشترک وجود دارد.

مهلت استفاده و خریداری این بسته ها حداکثر تا روز 22 بهمن ماه می باشد.

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، هدایای ویژه ای را برای مشترک دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته که شامل بسته اینترنت و مکالمه ایرانسلی می شود.

مشخصات هدایای ویژه دهه فجر در اپراتور ایرانسل

بر اساس گزارش روابط عمومی ایرانسل؛ مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ، می توانند در صورت تمایل از این هدایای شگفت انگیز در دهه فجر بهره مند گردند. هدایای ویژه ایرانسل در دهه فجر 1401 به دو صورت اینترنت رایگان و مکالمه رایگان عرضه می گردد.

 

اینترنت رایگان ( هدیه شگفت انگیز 44 گیگابایتی)

به مناسبت دهه فجر، کلیه مشترکین اینترنت همراه ایرانسل از تاریخ 12 بهمن تا 22 بهمن 1401، می توانند با مراجعه به بخش تکان شگفت انگیز در سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، برای دریافت بسته اینترنت هدیه 44 گیگابایتی، شانس خود را امتحان کنند. البته امکان شرکت در این قرعه کشی از طریق " نسخه وب ایرانسل من" نیز وجود دارد که لازم است مشترک پس از ورود به این برنامه بر روی گردونه سمت چپ صفحه کلیک کرده و شانس خود را امتحان کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، در ایام دهه فجر، هر روز 400 نفر از مشترکین ایرانسل می توانند برنده شرکت در این قرعه کشی هیجان انگیز و جذاب باشند. هر مشترک اینترنت همراه نیز هر روز یک بار امکان دریافت این هدیه را دارد. بنابراین مشترکین خوش شانس می توانند حتی در صورت برنده شدن، در روزهای دیگر دوباره شانس خود را امتحان کنند. مهلت استفاده از این بسته هدیه نیز، تا پایان همان روز می باشد.

 

طرح مکالمه رایگان (  هدیه مکالمه 5 + 50 )

یکی دیگر از هدایای هیجان انگیز اپراتور ایرانسل، هدیه مکالمه 5 + 50 می باشد که بر اساس آن مشترک سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می تواند به ازای 5 دقیقه مکالمه در هر تماس ایرانسلی، 50 دقیقه مکالمه رایگان داشته باشد. این هدیه که به مناسبت دهه فجر می باشد، تا پایان روز 22 بهمن ماه اعتبار دارد.

در صورتی که مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل یا اعتباری ایرانسل تمایل دارد تا از این هدیه استفاده نماید، می تواند کد دستوری # 2 * 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 ستاره  2 مربع ) را شماره گیری نماید. البته امکان دسترسی به این هدیه از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من نیز وجود دارد. 

 



:: برچسب‌ها: همراه اول ، ایرانسل ، سیم کارت همراه اول ، سیم کارت ایرانسل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

پیتزا شاید برای همه خوش مزه ترین غذایی که وجود دارد و همه مردم در سراسر جهان وجود دارد . شاید ایتالیایی ها که تاریخ بسیار بی نظیر و با شکوهی را داشتند و همیشه کشورشان برای تاریخ دوستان به خاطر جاهای توریستی بی نظیر جذاب ترین کشور بوده است.اما ایتالیایی ها از یک طریق دیگر هم معروف هستند و آن هم پیتزا که در جهان معروف است. ایتالیایی ها خودشان یک پیتزا را دوست دارند و بسیار برایشان محبوب بوده است آن هم پیتزا مارگاریتا بوده است. شاید خوشمزه ترین و اصیل ترین پیتزایی که وجود دارد  پیتزا مارگاریتا هست و مردم ایتالیا اکثر شان این پیتزا را بسیار دوست دارند .این پیتزای لذیذ و فوق العاده که برای نخستین بار با سه رنگ پرچم کشور ایتالیا و برای ملکه ایتالیا تهیه شده در حال حاضر در جهان به عنوان یک پیتزای معروف و شناخته شده با دستورالعمل های متفاوتی تهیه می شود.

مارگاریتا یک پیتزای بسیار خوشمزه است که با گوجه تهیه می شود و به همین دلیل در بعضی مناطق به آن پیتزای گوجه فرنگی هم می گویند. این پیتزای کلاسیک ساده، در دنیا طرفداران پر و پا قرصی دارد که آن را با هیچ پیتزای دیگری عوض نمی کنند.

پیتزا مارگاریتا به عنوان اولین پیتزایی که به شکل امروزی آن پخته می شود، تاریخچه بسیار جالب و منحصر بفردی دارد که دانستن آن خالی از لطف نمی باشد.

تاریخچه پیتزا مارگاریتا:

در زمان های دور، در منطقه فقیر نشین ایتالیا، نان گردی پخته می شد که روی آن را با روغن و مواد پر می کردند. کم کم آوازه این نان خوشمزه در کل کشور ایتالیا می پیچد و ملکه را وسوسه می کند تا برای خوردن این نان فوق العاده به آن منطقه برود. نانوا که متوجه حضور ملکه می شود، به افتخار حضور ملکه، مواد روی نان را به رنگ پرچم ایتالیا انتخاب می کند و با استفاده از سه ماده گوجه، پنیر و ریحان، نان را به رنگ سبز و سفید و قرمز در می آورد.

از آنجا که نام این ملکه مارگاریتا بود، به افتخار ایشان نام این نان مخصوص که به نوعی اولین پیتزای ایتالیایی محسوب می شد، پیتزا مارگاریتا نامیده شد.

البته این پیتزای سه رنگ، از ویژگی های خاص دیگری برخوردار می باشد که آن را به یکی از محبوب ترین پیتزاهای دنیا تبدیل نموده است. ویژگی هایی مانند:

 ·   رسپی ساده

این پیتزای خوشمزه تنها از چهار ماده اولیه تشکیل می شود که در کمال تعجب، در کنار هم طعمی بی نظیر و لذیذ را می سازند. مواد لازم پیتزای مارگاریتا گوجه فرنگی، ریحان، سیر و پنیر پیتزاست که با استفاده از ادویه هایی مانند نمک، فلفل سیاه و آویشن یک ترکیب فوق العاده خوشمزه را به وجود می آورد.

 ·   ظاهری هیجان انگیز

در تهیه این پیتزا، گوجه فرنگی نقش بسیار مهمی هم در طعم و هم در ظاهر پیتزا ایفا می کند. بنابراین لازم است حتما از گوجه فرنگی های یکدست با سایز نسبتا کوچک استفاده کنید تا در پایان ظاهری شکیل و زیبا داشته باشیم. استفاده از ریحان تازه بر روی پیتزا، در کنار رنگ قرمز گوجه فرنگی و رنگ سفید پنیر موزارلا می تواند ترکیب رنگ بی نظیر و فوق العاده ای بسازد که اشتهای هر بیننده ای را تحریک می کند.

 ·   پیتزای سالم

با توجه به این که در این پیتزا مانند پیتزا های دیگر از گوشت، مرغ و فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس استفاده نمی شود، این پیتزا نسبت به پیتزاهای دیگر سالم تر می باشد. البته اگر در تهیه این پیتزا از مواد اولیه ارگانیک و تازه استفاده شود، سلامتی آن حتما تضمین می گردد.

 ·   خمیر نازک و منحصر بفرد

 مهم ترین نکته در تهیه پیتزا مارگاریتا، خمیر پیتزا می باشد که لازم است حتما از خمیر نازک استفاده کنیم که روی آن را با موزارلا، گوجه فرنگی و ریحان تازه پر کنید. خمیر این پیتزا به تنهایی یکی از دلایل جذابیت و طعم لذیذ این پیتزا می باشد.

·   طعم فوق العاده

درست است که پیتزا مارگاریتا به نوعی پیتزای سبزیجات محسوب می شود که طبیعتا نباید باب میل خیلی از افراد باشد، ولی نتیجه کاملا برعکس بوده و این پیتزای ساده با ترکیب گوجه فرنگی و پنیر بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. عطر ریحان هم به عنوان کامل کننده این ترکیب، طعم این پیتزا را به قدری منحصر بفرد خواهد کرد که شما را نیز به جمع طرفداران پروپا قرصش اضافه خواهد کرد.

 ·   پیتزای اقتصادی

با توجه به این که برای تهیه پیتزا مارگاریتا از گوشت و فراورده های گوشتی استفاده نمی شود، این پیتزا معمولا از یک قیمت مناسب و اقتصادی برخوردار است که بهترین گزینه برای افرادی به شمار می آید که به دنبال یک پیتزای ارزان اما خوشمزه و سالم می گردند.

 ·   آماده سازی سریع

پیتزا مارگاریتا به عنوان یک پیتزای آسان که از مواد اولیه کم و غیر گوشتی تهیه می شود، در مدت زمان بسیار کمی آماده می شود. برای آماده سازی مواد اولیه و مخلوط کردن پودر گوجه فرنگی با سیر رنده شده و ریحان حداکثر 10 دقیقه وقت لازم است. برای پختن پیتزا در فر هم معمولا 15 دقیقه کافی می باشد. هر چند که در بعضی از رسپی ها، پیتزا را دو بار در فر قرار می دهند و پنیر پیتزا را در بار دوم به آن اضافه می کنند. در این صورت، باز هم این پیتزا در ردیف پیتزاهای بسیار سریع و آسان قرار می گیرد.

در هر صورت اگر دوست گیاهخوار دارید و نگران پختن غذا هستید، پیتزا مارگاریتا می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد که نه تنها خیلی سریع و راحت آماده می شود بلکه حتما باب طبع همه دوستانتان خواهد بود. فقط پیشنهاد می کنم حتما از مواد اولیه تازه استفاده کنید و دقت کنید که خمیر این پیتزا نازک باشد. علاوه بر این حواستان باشد مواد آماده شده را به صورت داغ روی خمیر نریزید و بعد از آماده کردن مواد، کمی صبر کنید تا مواد خنک شوند.

بعد از پختن پیتزا نیز، حتما آن را در ظرف مناسب بر روی کاغذ سینگل پیتزا با کیفیت سرو کنید تا با جذب روغن و جریان هوا مانع از خمیر شدن و وارفتگی پیتزا شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تخصیص سیم کارت های گردشگری، در راستای رفع دغدغه های ارتباطی گردشگران و مسافران خارجی یکی از مهم ترین و مفید ترین اقدامات اپراتورهای فعال در کشور می باشد. ایجاد شرایط راحت و آسان برای دسترسی سریع به سیم کارت های گردشگری در مبادی ورودی کشور نیز، یکی دیگر از گام های اساسی اپراتورها برای رونق بخشیدن به صنعت توریسم می باشد.
البته سیم کارت های گردشگری که از سوی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در اختیار گردشگران و مسافران خارجی قرار می گیرد، از قابلیت ها و امکانات متنوعی برخوردار هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

سیم کارت گردشگری در اپراتور همراه اول
سیم کارت گردشگری در اپراتور همراه اول با هدف دسترسی سریع، آسان و ارزان مسافران خارجی و گردشگران به خدمات تلفن همراه طراحی شده است و بر اساس نیاز گروه های مختلف ایرانگردی، زیارتی، بازرگانی و تفریحی در انواع مختلف طراحی شده است.
بر همین اساس گردشگران و مسافران خارجی می توانند به محض ورود به کشور بسته به نیاز خود به مکالمه، پیامک و یا اینترنت پر سرعت و بر اساس میزان اقامت خود یکی از سیم کارت های گردشگری ارائه شده از سوی اپراتور همراه اول را انتخاب و خریداری نمایند.

انواع سیم کارت های گردشگری همراه اول
سیم کارت گردشگری
اعتبار اولیه
بسته خوشامد ترکیبی
قیمت مصرف کننده
مدت اعتبار
میزان اعتبار
حجم اینترنت
مکالمه
پیامک
سیم کارت گردشگری 1
40،000 ريال
3 گیگا بایت
30 دقیقه
30
990،000 ريال
30 روز
سیم کارت گردشگری 2
200،000 ريال
10 گیگابایت
100 دقیقه
100
1،990،000 ريال
30 روز
سیم کارت گردشگری 3
300،000 ريال
15 گیگابایت
150 دقیقه
150
2،490،000 ريال
30 روز


قوانین و شرایط سیم کارت گردشگری همراه اول
· خرید و ثبت نام سیم کارت های گردشگری تنها از طریق ارائه گذرنامه معتبر امکان پذیر می باشد.
· هر کاربر می تواند حداکثر 3 سیم کارت همراه اول گردشگری را به طور همزمان فعال نماید.
· برای استفاده از این سیم کارت، گوشی کاربر نباید قفل ( Bundle ) باشد.

نحوه خرید سیم کارت گردشگری همراه اول
برای خرید سیم کارت گردشگری، مسافران و گردشگران می توانند از کدهای دستوری که در جدول ذیل آمده، استفاده نمایند:

عنوان
کد دستوری
استعلام اعتبار
# 0 * 300 *
استعلام بسته اینترنت
# 1 * 300 *
استعلام بسته خوش آمد
# 2 * 300 *
شارژ سیم کارت
# PIN * 300 *


نحوه شارژ سیم کارت گردشگری همراه اول
با توجه به این که همه سیم کارت های گردشگری اعتباری می باشند، در صورت نیاز به افزایش اعتبار؛ کاربران می توانند با تهیه شارژ الکترونیکی یا فیزیکی همراه اول از طریق نمایندگی های همراه اول و یا عاملین مجاز به این کار اقدام نمایند. راحت ترین روش افزایش اعتبار سیم کارت اعتباری همراه اول گردشگری، شماره گیری کد دستوری # کد پانزده رقمی * 300 * می باشد.
کاربران توجه داشته باشند برای برقراری تماس به مقصد خارج از ایران ، لازم است پیش شماره بین المللی کشور مقصد را به ابتدای شماره مقصد اضافه نمایند.

سیم کارت گردشگری در اپراتور ایرانسل
اپراتور ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، سیم کارت اعتباری گردشگر خود را در اختیار گردشگران و مسافران خارجی قرار می دهد. با توجه به این که سیم کارت ایرانسل گردشگری قابلیت تماس با داخل و خارج از کشور را داشته؛ این امکان را به کاربران می دهد تا با پرداخت هزینه ای به مراتب کمتر و بدون نیاز به تهیه سیم کارت بین المللی با داخل یا خارج از ایران تماس گرفته، پیامک بفرستند و از سریع ترین اینترنت ایران لذت ببرند.

تعرفه سیم کارت گردشگر ایرانسل
اپراتور ایرانسل نیز مانند اپراتور همراه اول، سیم کارت گردشگر خود را در انواع مختلف عرضه نموده تا گردشگران با توجه به نیاز و مدت زمان اقامت خود، بهترین سیم کارت را انتخاب و تهیه نمایند.
مشخصات سیم کارت های گردشگری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات
سیم کارت گردشگر 1
سیم کارت گردشگر 2
سیم کارت گردشگر 3
هزینه بسته
30،000 تومان
43،000 تومان
58،000 تومان
مدت زمان اعتبار
یک ماه
یک ماه
یک ماه
شارژ اولیه
4،000 تومان
14،000 تومان
22،000 تومان
میزان اینترنت
1.5 گیگابایت
3 گیگا بایت
5گیگا بایت


مزایای سیم کارت گردشگر ایرانسل
سیم کارت گردشگر ایرانسل به عنوان یک سیم کارت اعتباری از مزایای فوق العاده ای برخوردار است که به شرح ذیل می باشد:
· قیمت مقرون به صرفه
· اینترنت پر سرعت
· مناطق تحت پوشش گسترده
· پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته

نحوه خرید سیم کارت گردشگر ایرانسل
گردشگران و مسافران می توانند به محض ورود به کشور با ارائه گذر نامه معتبر این سیم کارت ها را در فرودگاه ها یا پایانه های بین المللی اتوبوسرانی تهیه کنند. برای استفاده از سیم کارت گردشگر ایرانسل تنظیمات خاصی لازم نیست و این سیم کارت به محض قرار گرفتن در گوشی هوشمند قابل استفاده می باشد.

سیم کارت اعتباری طرح گردشگری رایتل
سیم کارت اعتباری طرح گردشگری رایتل ارزان ترین و به صرفه ترین سیم کارت اعتباری گردشگری می باشد که تنها با قیمت استثنایی 30 هزار تومان در اختیار کاربران قرار می گیرد. بر اساس این طرح، گردشگران نه تنها ارزانترین سیم کارت اعتباری رایتل را تهیه می کنند، بلکه از هدایای ویژه این سیم کارت که به مدت 30 روز اعتبار دارد، بهره مند می گردند.

هدایای ویژه سیم کارت اعتباری طرح گردشگری رایتل:
· 10 گیگابایت اینترنت همراه
· 1000 دقیقه مکالمه درون شبکه و 100 دقیقه مکالمه برون شبکه
· 20 گیگابایت اینترنت داخلی که بلافاصله پس از فعال سازی سیم کارت نیز برای مشترکین این طرح فعال می گردد.

نحوه خرید سیم کارت طرح گردشگری رایتل
علاقمندان به سیم کارت رایتل گردشگری می توانند با مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل و یا یکی از نمایندگی های فروش و خدمات رایتل این سیم کارت به صرفه را تهیه نمایند.
نکات و قوانین مهم:
· قیمت اعلام شده سیم کارت، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
· هر کاربر تنها یک بار امکان خرید این سیم کارت را خواهد داشت.
· اعتبار 30 روزه بسته آغازین، از زمان ثبت نام سیم کارت شروع و محاسبه خواهد شد.
· بعد از پایان یافتن مدت اعتبار ( 30 روز )، هدایای ویژه قابل استفاده نخواهد بود.
· بعد از اتمام بسته آغازین، امکان خرید بسته های مصرفی شامل بسته های اینترنتی، مکالمه و پیامک جهت کاهش هزینه ها وجود دارد.
مشترکین می توانند در صورت تمایل با نصب اپلیکیشن رایتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدایا اطلاع دقیق پیدا کنند.

 


:: برچسب‌ها: سیم کارت گردشگری ، سیم کارت گردشگری همراه اول ، سیم کارت گردشگری ایرانسل ، سیم کارت گردشگری رایتل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید استارباکس برندی بود که باعث پیشرفت کافی شاپ ها شد.استارباکس شاید برای بعضی ها خاطرات خوشی دارند و برای بعضی ها هم طرح هایی جالب از لیوان هایی که استارباکس دارند.استارباکس که بزرگ ترین برند در آمریکا و به دلیل اینکه بزرگترین کافی شاپ در آمریکا هست و بزرگترین کافی شاپ در سراسر جهان است. استار باکس ها در جهان  همیشه محبوب بوده است و بسیاری از برند های دیگر هم از لیوان و ایده هایی که دارند رو هم کافی شاپ های دیگر استفاده می کنند. لیوان های کاغذ استروک استارباکس انقدر جذاب و زیبا هستند که  در سراسر دنیا کافی شاپ ها از این نوع لیوان کپی برداری کنند. این روز ها دیگر کمتر کسی است که این برند جذاب و جالب را نشناسد.  در این مطلب قصد داریم حقایق جالبی را درباره استارباکس بگوییم که احتمالا آن‌ها را جایی نشنیده‌اید.

۱۰ حقیقت جالب درباره استارباکس

 

دانستن این حقایق درباره بزرگترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای دنیا، خالی از لطف نیست.    

۱. استارباکس کارش را با فروش دانه قهوه آغاز کرد.

استارباکس توسط سه شخص برای فروش دانه‌های قهوه و تجهیزات مرتبط به این محصول تأسیس شد. این سه شخص یک نویسنده به نام گوردون بوکر، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین بودند. بعدها این سه نفر مغازه خود را به شخصی به نام هاوارد شولتز فروختند که مغازه فروش دانه قهوه را به یک کافی شاپ تبدیل و نوشیدنی‌هایی با پایه اسپرسو را در آن عرضه کرد.

 

۲. قهوه، تنها محصولی نیست که استارباکس عرضه می‌کند.

استارباکس در کافی‌شاپ‌های خود علاوه بر قهوه، محصولات متنوع دیگری را نیز عرضه می‌کند. منوی کافی‌شاپ‌های استارباکس شامل محصولات زیر است:

  •   انواع مختلف قهوه،‌ اسپرسو،‌ کاپوچینو، لاته، موکا و…

  •   انواع مختلف چای سیاه و سبز

  •   انواع آبمیوه در طعم‌های مختلف

  •   انواع مختلف شکلات داغ

علاوه بر نوشیدنی، می‌توانید در کافی‌شاپ‌های استارباکس از غذاهای متنوعی نیز بهره‌مند شوید،‌از جمله:

  •   انواع مختلف نان و کروسان

  •   میوه

  •   آجیل

  •   گوشت گاو و بوقلمون

  •   کره بادام زمینی

  •   شیرینی‌، کوکی، بیسکویت، کیک و آبنبات

  •   ساندویچ‌های مختلف برای صبحانه یا ناهار

 

۳. با خرید دانه قهوه از استارباکس، هیچ گونه نگرانی بابت آسیاب کردن آن‌ها نخواهید داشت.

بسیاری از افراد به خرید دانه قهوه و دم کردن آن توسط خودشان علاقه دارند. اما نداشتن دستگاهی برای آسیاب کردن دانه قهوه باعث می‌شود که از خرید این دانه‌ها منصرف شوند. با خرید دانه قهوه از استارباکس در صورت تمایل شما، در همان قهوه فروشی دانه‌های قهوه را آسیاب می‌کنند و به شما تحویل می‌دهند.

 

۴. مشتریان وفادار استارباکس، ماهی ۱۶ بار به کافی‌شاپ‌های استارباکس سر می‌زنند!

بیشتر مردم به صورت هفتگی یا برای یک قرار ملاقات خاص به استارباکس مراجعه می‌کنند، اما وفادارترین مشتریان استارباکس، به طور متوسط ماهی ۱۶ بار به کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای این برند مراجعه می‌کنند.

 

۵. می‌توانید یک نوشیدنی را که در منو وجود ندارد سفارش دهید!

مشتریان استارباکس می‌توانند نوشیدنی مورد نظر خود را به باریستا سفارش دهند و او نیز در صورت وجود مواد اولیه، نوشیدنی مورد نظر مشتری را برای او تهیه خواهد کرد. حتی می‌توانید موردی را که قبلاً در منو بوده و الان حذف شده را در صورتی که هوس کرده‌اید، سفارش دهید!

 

۶. لیوان های استارباکس چندان با طبیعت سازگار نیستند!

لیوان‌های یکبار مصرف استارباکس آنطور که باید و شاید با طبیعت سازگار نیستند و به سرعت تجزیه نمی‌شوند. همچنین امکان بازیافت تمامی موادی که در کاغذ استروک لیوان‌های یک بار مصرف استارباکس به کار رفته است وجود ندارد. برای رفع این مشکل، استارباکس به فروش لیوان و نی‌های چند بار مصرف روی‌ آورده است!

 

۷. مشتری می‌تواند لیوان خودش را برای نوشیدن قهوه بیاورد!

مشتریان می‌توانند برای محافظت از محیط زیست و جلوگیری از تولید زباله‌، لیوان‌های چند بار مصرف خود را همراه خود به کافی‌شاپ بیاورند. علاوه بر این، استارباکس نی‌های چند بار مصرف را نیز در کافی‌شاپ‌های خود به فروش می‌رساند تا به هدفش یعنی صفر شدن میزان فروش نی‌های پلاستیکی برسد.

 

۸. بیش از ۸۷ هزار ترکیب مختلف نوشیدنی توسط استارباکس عرضه می‌شود!

این به آن معناست که شما می‌توانید در هر ماه، ۱۹ لیوان نوشیدنی متفاوت را که توسط استارباکس تهیه شده امتحان کنید!

 

۹. استارباکس هر سال از ۴ میلیارد لیوان برای عرضه محصولاتش استفاده می‌کند!

برآورد می‌شود که کافی‌شاپ‌های استارباکس برای عرضه محصولات مختلف به مشتریانشان در مجموع از ۴ میلیارد لیوان استفاده می‌کنند. با کنار قرار دادن این تعداد لیوان می‌توان سازه‌ای با طول ۳۵ برابر دیوار چین ساخت!

 

۱۰. استارباکس به مشتریانی که از لیوان چند بار مصرف استفاده کنند، پاداش می‌دهد!

شما می‌توانید با تهیه لیوان چند بار مصرف از کافی‌شاپ‌های استارباکس و تحویل آن به کیوسک‌های مخصوص، مبلغی را به عنوان اعتبار دریافت کنید. همچنین در صورت عدم نیاز به این لیوان‌ها، آن‌ها را درب منزل از شما تحویل گرفته و پس از شستشو و استریل شدن به چرخه استفاده باز می‌گردانند. استارباکس قصد دارد تا با این کار مشتریان را به عدم استفاده از لیوان‌های یک بار مصرف و تولید زباله کمتر تشویق کند.

 

کلام پایانی – خرید کاغذ استروک با طرح استارباکس

 

کاغذ استروک، همان بخشی از کاغذ لیوان‌های یک بار مصرف است که دورتادور لیوان کشیده می‌شود. این کاغذها را می‌توان در ابعاد و طرح‌های مختلف تهیه کرد. از آنجایی که استارباکس یک برند مشهور است، تهیه استروک لیوان کاغذی با طرح لوگوی استارباکس، می‌تواند به دیده شدن محصولات شما کمک کند.

بایدا با تولید کاغذ استروک لیوان‌های یکبار مصرف به شیوه‌های نوین، توانسته محصولاتی با قابلیت بازیافت مجدد و تجزیه‌پذیر در طبیعت تولید کند. می‌توانید قیمت کاغذ لیوان کاغذی را در بایدا مشاهده و کاغذ استروک مورد نیاز خود را خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت ها به عنوان یک ابزار کوچک، قابلیت های بزرگ و پیچیده ای دارند که آنها را خاص و منحصر بفرد می سازد، به طوری که گوشی های هوشمند چند صد دلاری بدون این وسیله کوچک، تقریبا غیر قابل استفاده می شوند.
عرضه سیم کارت در ایران در سال 73 همزمان با فعالیت اپراتور همراه اول آغاز شد. رفته رفته با حضور اپراتورهای ایرانسل و رایتل این بازار از حالت انحصاری خارج شد و پر رونق گشت. در حال حاضر کاربران می توانند با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود، یکی از سیم کارت های اعتباری یا دائمی اپراتورهای فعال را تهیه نموده و از آن استفاده نمایند. این حق انتخاب، یکی از مهم ترین دلایل ایجاد فضای رقابتی در بازار خرید و فروش سیم کارت می باشد که در تعیین قیمت نهایی سیم کارت نیز بسیار موثر است.
البته بازار سیم کارت ایران، همانند بازارهای دیگر تحت تاثیر عرضه و تقاضا بوده و با محدودیت در عرضه هر پیش شماره، تقاضا بالا رفته و قیمت روند صعودی پیدا می کند.

عوامل تاثیر گذار بر محبوبیت یک سیم کارت
در بازار سیم کارت عوامل زیادی بر محبوبیت و قیمت سیم کارت ها تاثیر گذارند که هر کدام از آنها به نوعی میزان استقبال از سیم کارت های یک اپراتور را دچار نوسان می کند.
به طور کلی این عوامل تاثیر گذار به شرح ذیل می باشند:

· نوع اپراتور
در حال حاضر در کشور ما، اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین اپراتور از نظر آنتن دهی و میزان پوشش شبکه در جایگاه بهتری نسبت به باقی اپراتورها قرار داشته و پرطرفدارترین اپراتور در بین مردم می باشد. البته بعد از اجرای طرح رومینگ ملی، تفاوت چندانی در نوع آنتن دهی در بین اپراتورها وجود ندرد و سیم کارت های همه اپراتورها به عنوان میزبان می توانند از این خدمات با شرایط یکسان بهره مند گردند.
از نظر نوع خدمات و سرویس هم، تفاوت چندانی در مورد نوع و قیمت ارائه شده از سوی دو اپراتور ایرانسل وهمراه اول وجود ندارد، ولی با وجود همه این شرایط، همچنان سیم کارت همراه اول پرطرفدارتر هستند.

· نوع سیم کارت، دائمی یا اعتباری
قطعا هر کدام از سیم کارت های دائمی یا اعتباری مزیت ها و معایب خاص خودشان را دارند و نوع نیاز هر فرد می تواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب بهترین سیم کارت داشته باشد. ولی به طور کلی سیم کارت های دائمی همه اپراتورها از سیم کارت های اعتباری همان اپراتور محبوب تر و گران تر هستند.
در مقام مقایسه، سیم کارت دائمی همراه اول از کلیه سیم کارت های دائمی موجود در بازار پرطرفدارتر می باشد.

· میزان کارکرد سیم کارت
سیم کارت ها از نظر کارکرد به سه دسته، صفر مخابراتی، کم کارکرد و کارکرده تقسیم می شوند. در بازار سیم کارت ایران، سیم کارت های صفر مخابراتی یا سیم کارت های کم کارکرد، پرطرفدار تر از سیم کارت های کارکرده هستند.

· پیش شماره
به اولین رقم بعد از پیش شماره کد سیم کارت می گویند. عبارت کد سیم کارت که بیشتر در مورد شماره های دائمی همراه اول مطرح می شود، هر چقدر پایین تر و قدیمی تر باشد، محبوب تر و گران تر می باشد.
در مورد سیم کارت های همراه اول، سیم کارت های 0912 با کدهای یک و دو محبوب ترین سیم کارت ها هستند. در مورد سیم کارت ایرانسل نیز، کدهای 5 و 6 ( 0935و 0936 ) پرطرفدارتر هستند.

· نوع شماره
نوع شماره به عنوان یک آیتم اساسی نقش پررنگی در تعیین قیمت سیم کارت، ایفا می کند به طوری که هر چه شماره ای رند تر باشد، گران تر و محبوب تر می شود. در تعیین میزان رندی شماره هم، تکرار یک عدد و سلیس بودن شماره تاثیر بسیار زیادی دارد، به طوری که گرانترین سیم کارت در بازار ایران متعلق به شماره 0912 با 7 بار تکرار عدد یک می باشد.

· نوع استفاده از سیم کارت
یک نکته مهم دیگر که توجه به آن بسیار ضروری است، نوع استفاده از سیم کارت میباشد، سیم کارت هایی که معمولا مورد استفاده افراد عادی و شهروندان معمولی قرار می گیرد، کارکرد ارتباطی دارد. ولی افرادی که از شماره های خاص و منحصر بفرد مانند شماره های رند یا شماره های کد یک و دو 0912 استفاده می کنند؛ از سیم کارت چیزی فراتر از برقراری ارتباط ساده توقع دارند و از آن برای انجام کارهای تجاری و اداری خود بهره می برند.
به همین خاطر شماره های رند که از تکرار برخوردار بوده و علاوه بر امکانات اولیه یک سیم کارت، برای برند سازی و استفاده های تجاری مناسب می باشند، با وجود قیمت بالا در بین قشر خاصی از افراد مانند پزشکان، وکلا، مدیران، صاحبان مشاغل و افرادی که به دنبال پرستیژ خاص هستند، پرطرفدار می باشند؛ ولی شماره های معمولی در بین قشر وسیعی از جامعه محبوب و پرطرفدار هستند.

پرطرفدارهای بازار سیم کارت در ایران

1. شماره های رند
در بازار سیم کارت ایران، شماره های رند گران ترین و محبوب ترین سیم کارت می باشند که به دلیل برخورداری از شرایط منحصر بفرد، مورد توجه قشر خاصی از افراد جامعه می باشد که به دنبال برند سازی و پرستیژ شخصی هستند. شماره سیم کارت برای این افراد بخشی از هویت آنها بوده که حس اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و کمک می کند تا بهتر بتوانند خود و برند خود را معرفی و تبلیغ کنند.
به همین خاطر با توجه به محدود بودن این شماره ها و عدم عرضه این نوع سیم کارت، عملا سیم کارت های رند به عنوان شماره های کمیاب به محض عرضه، در شرایط استثنایی و با قیمتی نجومی به فروش می رسند.

2. شماره های 0912
ولی اگر بخواهیم نگاهی کلی به بازار سیم کارت ایران و خرید و فروش غالب در آن بیندازیم، سیم کارت 0912 که پیش شماره های آن متعلق به پایتخت باشد، پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در بازار هستند.
در بین پیش شماره های 0912، کدهای یک و دو که قدیمی تر بوده و معمولا مصارف تجاری دارند، گران ترین و محبوب ترین سیم کارت های بازار هستند. بعد از آن پیش شماره های 3 و 4 قرار می گیرد و به همین ترتیب، هر چه پیش شماره سیم کارت بالاتر می رود، از میزان محبوبیت و قیمت آن کاسته می شود.
البته در این بین شماره های کد صفر و نه 0912 که در سال های 92 و 93، ارائه شدند، مستثنی بوده و از قیمت های اقتصادی تر و مناسب تری نسبت به بقیه شماره های همراه اول برخوردار می باشند.

چرا سیم کارت های 0912 پرفروش هستند؟
به نظر می رسد آنچه که باعث شده تا سیم کارت های 0912 به یک کالای تجاری تبدیل شوند، معتبر بودن این شماره ها در بین مردم می باشد که ناخودآگاه به دارنده شماره، جایگاه اجتماعی و پرستیژ بالاتری می بخشد. استفاده از این شماره ها برای برقراری ارتباط تجاری و حس اعتماد، روشی متداول در بین صاحبان کسب و کارها می باشد و آنها تلاش می کنند در شرایط رقابتی، با استفاده از این تکنیک های کوچک اما کاربردی خود را با مجرب تر و معتبر تر جلوه داده و برنده میدان رقابت باشند.
قیمت بالای سیم کارت های 0912، ریسک کلاهبرداری و تخلف با این شماره را کاهش می دهد و باعث می شود تا مالک این شماره، به عنوان یک تاجر موفق و معتبر در همان لحظات اول معتمد و با سابقه جلوه کند. به همین خاطر حتی کسانی که به تازگی حرفه خود را شروع کردند، از این شماره ها برای برند سازی استفاده می کنند.

 


:: برچسب‌ها: عوامل تاثیر گذار بر محبوبیت یک سیم کارت ، قیمت سیم کارت ، پرطرفدارهای بازار سیم کارت در ایران ، پیش شماره های 0912 ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

استفاده از اینترنت آزاد همیشه هزینه زیادی برای مشترکین داشته است و یکی از بهترین روش های کاهش هزینه های اینترنت، خرید بسته های اینترنتی می باشد که از نظر اقتصادی هزینه های خود را میتوان به راحتی مدیریت کرد.

بسته های اینترنت همراه ایرانسل
اپراتور ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، بسته های اینترنت همراه خود را به صورت کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می کند که مشترکین سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند به آسانی آنها را برای خود و یا دوستانشان خریداری نموده و هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
به طور کلی بسته های اینترنت همراه اپراتور که در حال حاضر در وب سایت این اپراتور موجود می باشد به شرح ذیل می باشد:

1. بسته های طولانی مدت ایرانسل:
بسته های طولانی مدت اینترنت همراه اپراتور ایرانسل، شامل بسته های ماهانه می باشد که به شرح ذیل است:
نام بسته
مدت زمان اعتبار
قیمت
کد دستوری
15 گیگابایت
120 روزه
62،000 تومان
کد دستوری # 4 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 6
10گیگا بایت
60 روزه
36،000 تومان
کد دستوری # 4 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 1
یک گیگابایت
30 روزه
10،500 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 1
2 گیگا بایت
30 روزه
14،000 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 2
3 گیگا بایت
30 روزه
19،000 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 3
4 گیگا بایت
30 روزه
21،300 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 4
5 گیگا بایت
30 روزه
23،600 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 5
7 گیگا بایت
30 روزه
28،200 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد
7 گیگا بایت
30 روزه ( 6 صبح تا 12 ظهر )
7،500 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 10
10 گیگابایت
30 روزه ( 6 صبح تا 12 ظهر )
9،000 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 11
30 گیگابایت
30 روزه ( 2 تا 7 صبح )
9،000 تومان
کد دستوری # 3 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 9



2. بسته های میان مدت ایرانسل:
البته اگر مشترکین تمایل دارند تا از بسته های میان مدت استفاده کنند، بسته های پیشنهادی موجود در سایت به شرح ذیل می باشد:
نام بسته
مدت زمان اعتبار
قیمت
کد دستوری
400 مگا بایت
15 روزه
7،000 تومان
کد دستوری # 13* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 5
750 مگا بایت
15 روزه
9،000 تومان
کد دستوری # 13* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 6
1.5 گیگابایت
15 روزه
11،500 تومان
کد دستوری # 13* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 1
2.5 گیگابایت
15 روزه
14،500 تومان
کد دستوری # 13* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 2
3.5 گیگابایت
15 روزه
16،500 تومان
کد دستوری # 13* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 3
5 گیگا بایت
15 روزه
18،500 تومان
کد دستوری # 13* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 4
200 مگا بایت
7 روزه
4،400 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 1
300 مگا بایت
7 روزه
5،500 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 3
500 مگا بایت
7 روزه
7،000 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 4
750 مگا بایت
7 روزه
8،300 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 7
1.5 گیگابایت
7 روزه
10،900 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 2
2.5 گیگابایت
7 روزه
13،000 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 6
5 گیگا بایت
7 روزه
18،000 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 5
2 گیگا بایت
7 روزه ( 2 تا 7 صبح )
1،500 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 10
4 گیگا بایت
7 روزه ( 6 صبح تا 12 ظهر )
4،500 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 8
5 گیگا بایت
7 روزه ( 2 تا 7 صبح )
2،500 تومان
کد دستوری # 2 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 11



مشترکین توجه داشته باشند، برخی از بسته های هفتگی؛ پانزده روز و ماهانه که از طریق اپلیکیشن ایرانسل من و یا با شماره گیری کد دستوری # 5 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 5 مربع ) خریداری می شوند؛ دارای قابلیت تمدید خودکار هستند که جهت غیر فعال سازی آن، مشترک می توان به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نموده و یا کد دستوری # 9 * 5 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 5 ستاره 9 مربع ) را شماره گیری نماید.

3. بسته های روزانه ایرانسل:
جدول بسته های روزانه اینترنت همراه ایرانسل نیز به شرح ذیل می باشد:
نام بسته
مدت زمان اعتبار
قیمت
کد دستوری
150مگا بایت
3 روزه
3،500 تومان
کد دستوری # 12* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 2
250 مگا بایت
3 روزه
4،400 تومان
کد دستوری # 12 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 5
400 مگا بایت
3 روزه
5،300 تومان
کد دستوری # 12* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 4
750 مگا بایت
3 روزه
6،700 تومان
کد دستوری # 12* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 1
1.5 گیگابایت
3 روزه
9،000 تومان
کد دستوری # 12* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 3
2.5 گیگابایت
3 روزه
11،000 تومان
کد دستوری # 12 * 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 6
500 مگا بایت
روزانه ( 2 تا 7 صبح )
500 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 9
60 مگا بایت
روزانه
1،600 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 1
100 مگا بایت
روزانه
2،200 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 3
200 مگا بایت
روزانه
3،200 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 2
300 مگا بایت
روزانه
3،900 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 6
400 مگا بایت
روزانه
4،500 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 7
750 مگا بایت
روزانه
5،700 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 5
1.5 گیگابایت
روزانه
7،400 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 4
2.5 گیگابایت
روزانه
9،400 تومان
کد دستوری # 1* 5 * 555 *
سپس شماره گیری عدد 8



ایرانسل پیام هایی مبنی بر خرید، حجم باقی مانده و اتمام بسته را از طریق سیستم به اطلاع کلیه مشترکین می رساند. البته مشترکین می توانند نحوه دریافت پیام های سیستمی را در اپلیکیشن ایرانسل من ( در بخش پرونده، تنظیمات دریافت پیام های سیستم) و یا از طریق کد دستوری # 7 * 4 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 4 ستاره 7 مربع ) تنظیم کنند تا پیام های خود را از روش های مختلف دریافت کنند.

نکات و شرایط مهم:
توصیه می شود، مشترکین سیم کارت ایرانسل (دائمی و اعتباری) قبل از خرید به نکات زیر توجه کنند:
· مبلغ اعلام شده در جدول فوق، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
· در صورتی که مشترک، بیش از یک بسته خریداری نموده باشد، تمدید خودکار در مورد آخرین بسته خریداری شده اتفاق می افتد.
· تمدید خودکار بسته های 500 مگابایت و بیشتر؛ زمانی اتفاق می افتد که باقی مانده حجم بسته به 50 مگابایت رسیده باشد و یا اعتبار زمانی بسته تمام شده باشد.
· تاریخ شروع استفاده از هر بسته خریداری شده؛ معادل تاریخ خرید هر بسته خواهد بود. حتی اگر مشترک بیش از یک بسته خریداری کرده باشد.
· مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل، پس از اتمام بسته می توانند تا حجم 100 مگابایت از اینترنت مصرف آزاد ( با تعرفه 1/0 ریال به ازای هر کیلو بایت ) استفاده کنند.
· تعرفه مصرف آزاد و بسته اینترنت همراه، برای پیام رسان های داخلی یک سوم مبلغ پیام رسان های خارجی می باشد. ( آی پی ( IP ) وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی که پیام رسان داخلی محسوب می شود، به صورت دوره ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام می شود.)
· ترافیک داخلی شامل وب سایت های منتخب است. در صورت خرید هر یک از بسته های اینترنت همراه، می توانید در زمان مراجعه به وب سایت های منتخب، از 50% تخفیف در هزینه اینترنت بهره مند شوید. ( لیست مذکور در سایت سازمان فناوری اطلاعات موجود می باشد.)
· تعرفه ترافیک نیم بهای اینترنت داخلی و تعرفه یک سوم بهای پیام رسان های داخلی در مورد بسته های شگفت انگیز هدیه و شبانه ایرانسل که به صورت رایگان بوده و یا با تخفیف محاسبه می شود، اعمال نمی گردد.
· بسته هایی که از طریق وب سایت و یا با شماره گیری کد # 7 * ( ستاره 7 مربع ) خریداری میشوند، قابلیت تمدید خودکار ندارند.
· بسته های اینترنت هدیه، شبانه و چند کاربره نسبت به بسته های اینترنت معمولی اولویت مصرف بالاتری دارند.

 


:: برچسب‌ها: بسته های اینترنت همراه ایرانسل ، سیم کارت ایرانسل ، سیم کارت دائمی ایرانسل ، اینترنت ایرانسل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بهمن در اوستا «وهومنه» و در زبان فارسی «وهمن یا بهمن» گفته شده ‌است. به معنی خوب و نیک و معنی منش، نیک اندیش و نیک نهاد است. و نخستین آفریده اهورامزدا است و یکی از بزرگترین ایزدان استو در عالم روحانی مظهر اندیشه نیک و خرد و توانایی خداوند است.

یکی از سرویس‌های ویژه‌ای که هم اکنون مشترکین همراه اول از آن بهره‌مند هستند استفاده از طرح «هدیه روز تولد» است. این طرح همزمان با سالروز تولد تمامی مشترکان دائمی و اعتباری اپراتور همراه اول فعال می‌شود

 

 

هدیه تولد در اپراتور همراه اول

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول که همواره در مناسبت های مختلف از سرویس ها و خدمات متنوعی برخوردار می شوند، در روز تولد خود سوپرایز شده و می توانند هدیه تولد خود را انتخاب کنند.

 

هدایای همراه اولی‌ها در روز تولد:

قطعا انتخاب هدیه از سوی مشترک، یک روش خلاقانه برای خاص تر نمودن روز تولد مشترکین می باشد و اپراتور همراه اول با ارائه این سرویس به مشترک این فرصت را می دهد تا بسته به نیاز و سلیقه خود، هدیه تولدش را انتخاب نموده و از آن لذت ببرد.

مشترکین همراه اول در روز تولد خود، پیامی تقریبا با این مضمون از سوی این اپراتور دریافت می کنند:

مشترک گرامی تولدت مبارک!

 

در روز تولدتان می توانید یکی از سه مورد زیر را به انتخاب خود از همراه اول هدیه بگیرید:

1.     24 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت )

2.     بسته رایگان اینترنت 2 گیگابایت یک روزه

3.     120 امتیاز باشگاه فیروزه ای ( معادل 24 ساعت مکالمه درون شبکه رایگان + 200 مگابایت اینترنت )

 

نحوه دریافت هدیه تولد:

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول برای دریافت هدیه تولد می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        از طریق شماره گیری کد دستوری # 10 *  ( ستاره 10 مربع )

·        با استفاده از سایت همراه من

·        از طریق اپلیکیشن همراه من، منوی خدمات من / بخش طرح های تشویقی

با توجه به این که استفاده از کدهای دستوری راحت ترین و سریع ترین روش ثبت درخواست می باشد، کدهای مورد نیاز برای ثبت درخواست هدیه تولد در جدول زیر آمده است:

 

درخواست

کد # 10 *

فعال سازی هدیه تولد / 24 ساعت مکالمه رایگان درون شبکه

# 411 * 10 *

فعال سازی هدیه تولد /  2 گیگابایت اینترنت یک روزه رایگان

# 4121 * 10 *

فعال سازی هدیه تولد / 120 امتیاز باشگاه فیروزه ای

# 413* 10 *

راهنما

# 419 * 10 *

 

قوانین و شرایط سرویس:

·        بسته هدیه تولد همراه اول تنها به مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول ( به جز مشترکین دارای شرایط خاص و بدهی معوقه ) و مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول ( به جز مشترکین با وضعیت قطع یک طرفه، دو طرفه و سلب امتیاز) تعلق می گیرد.

·        بسته هدیه تولد همراه اول، شامل مشترکین حقوقی این اپراتور نمی گردد.

·        مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول، تنها در روز تولد خود امکان دریافت هدیه را دارند و باید یکی از هدایای بیان شده را از طریق درگاه های معرفی شده انتخاب و فعال نمایند.

·        بسته هدیه مکالمه درون شبکه یا اینترنت تا 24 ساعت پس از فعال سازی توسط مشترک اعتبار خواهد داشت.

·        بسته هدیه اینترنت 2 گیگابایتی تولد، همزمان با سایر بسته های اینترنت قابلیت فعال سازی دارد.

·        بسته هدیه اینترنت 2 گیگابایتی تولد، نسبت به سایر بسته های اینترنت مشترک، دارای اولویت مصرف می باشد.

·        کد دستوری # 4120* 10 *  ( ستاره 10 ستاره 4120 مربع ) برای استعلام از وضعیت بسته اینترنت 2 گیگابایتی هدیه در اختیار مشترکین قرار دارد.

·        با استفاده از امتیاز باشگاه فیروزه ای، امکان دریافت تمامی بسته های موجود در باشگاه فراهم می باشد.

لازم به ذکر است امتیاز کسب شده توسط مشترک در هر سال، تا پایان سال بعد در باشگاه فیروزه ای قابل استفاده می باشد و بعد از این تاریخ منقضی می گردد.

 

 



:: برچسب‌ها: هدیه تولد همراه اول ، بسته هدیه تولد همراه اول ، سیم کارت دائمی همراه اول ، سیم کارت اعتباری همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید همه یک نوشیدنی یا یک غذا را بیشتر از بقیه دوست داشته باشند و بسیار به آن نوشیدنی یا غذا عشق بورزند. این روز ها نوشیدنی قهوه بسیار از قبل محبوب تر شده است و بسیاری از افراد جامعه این نوشیدنی را دوست دارند و سعی می کنند در هفته حداقل دو بار از آن را استفاده کنند.شاید عطر قهوه یا مزه قهوه و اثرات مثبت و خوبی که دارد باعث این شده است که اکثر جامعه آن را بسیار دوست داشته باشند .قهوه که سالیان زیادی است در ایران وارد یا تولید می شود و بسیاری از مردم آن را بسیار دوست دارند قهوه از دوره صفوی وارد ایران شد و اولین قهوه خانه در زمان شاه عباس ساخته شد از آن روز به بعد مردم ایران با این نوشیدنی اخت بسیار گرفته اند و توانسته است که بسیار محبوب شود و حتی جایگزین خوبی برای چای باشد که اکثر مردم به جای چای از آن استفاده می کنند.

نوشیدنی هایی که بر پایه قهوه هستند، معمولا از گستردگی فراوانی برخوردارند که در کافه ها تحت عناوین مختلف سرو  می شوند. در اینجا ما به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

1.اسپرسو ( Espresso)

ساده ترین نوشیدنی بر پایه قهوه که از یک شات یا همان 28 گرم قهوه ریز آسیاب شده تشکیل می شود و سریع ترین قهوه ای است که به روش دم کردن به دست می آید. Short Black یا همان اسپرسو در ساده ترین حالت شامل یک شات اسپرسو در یک فنجان اسپرسو داغ می باشد.

 

2.دابل اسپرسو ( Doppio )

اگر برای شروع روزتان نیاز به تقویت و انرژی بیشتری دارید، قهوه دابل اسپرسو یا Doppio که از مقدار بیشتری پودر قهوه درست می شود، بهترین گزینه ممکن خواهد بود. این نوشیدنی از دو شات اسپرسو در یک فنجان تهیه می شود.

 

3.اسپرسو ماکیاتو  ( Espresso Macchiato )

این نوشیدنی که بسیار شبیه به یک شات اسپرسو می باشد؛ معمولا به دو شکل سرو می گردد:

 

· ماکیاتوی کوتاه ( Short Macchiato  )

ماکیاتوی کوتاه همان اسپرسوی معمولی است که مقداری شیر بخار داده شده به حالت کف بر روی آن قرار می گیرد تا طعم تند اسپرسو را بگیرد. تنها نکته مهم در تهیه ماکیاتوی کوتاه رعایت قانون یک سوم هاست. قانون یک سوم یعنی تشکیل سه سطح با سه رنگ مختلف. سطح زیرین اسپرسو، سطح میانی ترکیب اسپرسو و شیر، سطح بالایی شیر بخار داده شده

 

· ماکیاتوی بلند ( Long Macchiato  )

ماکیاتوی کوتاه با اسپرسوی دابل شات، ماکیاتوی بلند است. در این دستور علاوه بر رعایت قاعده یک سوم ها، نکته مهم قرار دادن کف و شیر روی اسپرسو و سپس برگرداندن فنجان یا لیوان در جهت عقربه های ساعت است. تکرار این عمل باعث ترکیب خوب شیر و اسپرسو می شود.

 

4.آمریکانو ( Americano )

ترکیب آب داغ و یک شات اسپرسوی گرفته شده روی آب داغ، نوشیدنی خوشمزه امریکانو یا Long Black  را می سازد. البته در صورت تمایل امکان اضافه کردن شیر یا جایگزین های شیر به این نوشیدنی هم وجود دارد، ولی رسپی اصلی این نوشیدنی غلیظ همان ترکیب آب داغ و اسپرسو می باشد.

 

5. لانگو ( Lungo )

لانگو یک کلمه ایتالیایی به معنی طولانی است که ظاهری شبیه به امریکانو دارد ولی با طعمی کاملا متفاوت. در این نوشیدنی آب بیشتری مصرف می شود که طعم ملایمتری نسبت به اسپرسو به آن می بخشد؛ ولی چون زمان عصاره گیری در این نوع قهوه طولانی تر از امریکانو می باشد، کمی تلخ تر بوده که شاید همین موضوع نیز باعث شده تا این نوشیدنی کم طرفدار باشد.

 

6.کافه لاته  (  Caffe Latte )

این نوشیدنی پرطرفدار که طعم شیرین تری نسبت به اسپرسو دارد، به اختصار لاته گفته می شود که به اسپرسو شیر بخار دیده و فوم شیر اضافه می شود. این نوشیدنی کلاسیک یکی از محبوب ترین نوشیدنی های اسپرسو به شمار می آید که منشا ایتالیایی داشته و ایتالیایی ها از آن فقط برای صبحانه استفاده می کنند.

 

7.پیکو لاته ( PiccolO Latte )

پیکو لاته یک شات ریسترتو از اسپرسو است که روی آن شیرگرم قرار دارد. این نوشیدنی که در ایتالیایی به معنای لاته کوچک است در فنجان اسپرسو سرو می گردد و برای آن دسته از افرادی که از نوشیدن مکرر نوشیدنی های کافئین دار لذت می برند، بسیار مناسب می باشد.

 

8.لاته ماکیاتو ( Latte Macchiato )

این نوشیدنی که در نتیجه تغییر در نسخه اسپرسو بدست می آید؛ شامل یک سوم تا نصف فنجان شیر بخار داده شده و یک شات اسپرسو می باشد. به عبارتی دیگر لاته ماکیاتو یک فنجان قهوه بزرگ سرد یا داغ می باشد.

 

9.کاپوچینو   ( Cappuccino )

قهوه کاپوچینو که بسیار شبیه لاته است کف بیشتری دارد و بر روی آن کف شکلات پودر شده ریخته می شود. البته نکته مهم در سرو کاپوچینو، سرو آن در فنجان سرامیکی می باشد.

 

10.موکا ( Mocha )

ترکیبی از کاپوچینو و هات چاکلت، نوشیدنی خوشمزه موکا را می سازد که برای تهیه آن پودر شکلات را با یک شات اسپرسو ترکیب کرده و به آن شیر بخار داده شده و کف اضافه می کنند. البته اگر تمایل داشته باشید می توانید روی موکای شیرینتان را با خامه فرم گرفته شده؛ تزئین کنید و به عنوان یک دسر برای بعد از غذا استفاده نمایید.

 

11.فلت وایت ( FlaT White )

این نوشیدنی نیوزیلندی بسیار شبیه کاپوچینو می باشد، با این تفاوت که روی این نوشیدنی کف یا شکلات قرار نمی گیرد. برای تهیه این نوشیذنی یک شات قهوه اسپرسو را در فنجان بریزید و به آن شیر بخار دیده؛ بدون فوم شیر اضافه کنید.

 

12.پیکولو لاته  ( Piccolo Latte  )

پیکولو لاته همان قهوه لاته در فنجان اسپرسو می باشد که دو روش برای تهیه آن وجود دارد: یکی با یک شات اسپرسو و دیگری با یک شات ریسترتو.

 

13.ریسترتو   ( Ristretto  )

برای درست کردن ریسترتو یک شات اسپرسوی استاندارد را با نصف آبی که به طور معمول برای درست کردن اسپرسو استفاده می شود، ترکیب کرده و قبل از زرد شدن اسپرسو در حالی که غلظت متوسط پیدا کرده است؛ دستگاه را متوقف کنید. نتیجه کار یک قهوه غلیظ و تیره و البته خوشمزه خواهد بود. در کافی شاپ ها معمولا ریسترتو را با یک لیوان آب سرو می کنند که می توانید بین جرعه ها بنوشید.

 

14.کورتادو (  Cortado )

این نوشیدنی که منشا اسپانیایی دارد اساسا بر روی قهوه و شیر می باشد. در این نوشیدنی مقادیر مساوی اسپرسو و شیر بخار پز با هم ترکیب می شوند و طعم و بافتی متفاوت را ارئه می کنند. در کورتادو شیر بخار داده می شود ولی کفی یا کف دار نیست، به همین خاطر این نوشیدنی ظاهری براق با بافتی صاف دارد.

 

15.آفوگاتو ( Affogatto )

آفوگاتو در اصل یک دسر تابستانی پرطرفدار بر پایه قهوه می باشد که بسیار پرطرفدار و هیجان انگیز می باشد. در این دسر یک اسکوپ بزرگ بستنی وانیلی را درون یک فنجان حاوی یک یا دو شات اسپرسو قرار یم دهند.

البته علاوه بر نوشیدنی های ذکر شده، نوشیدنی های زیادی هستند که از ترکیب شات های مختلف اسپرسو با قهوه دمی تهیه می شوند مانند اسپرسوی چشم قرمز، اسپرسوی چشم سیاه، اسپرسوی چشم تنبل، قهوه بلک تای، گالائو و … .

امروزه به لطف پیشرفت فناوری و تولید لیوان های کاغذی با کیفیت می توان این نوشیدنی های هیجان انگیز را در هر کجا که دوست داشتید سفارش دهید و به صورت داغ و خوشمزه تحویل بگیرید. زیرا این لیوان های کاغذی به صورت دو جداره تهیه می شوند و ضمن این که دست را نمی سوزانند، می توانند تا مدت زمان قابل توجهی نوشیدنی سرو شده را نیز گرم نگه دارند. البته از نظر سلامت هم دغدغه ای نداشته باشید و سرو نوشیدنی های گرم در این لیوان کاغذی یکبار مصرف نه تنها برای سلامتی شما ضرری نخواهد داشت بلکه به علت قابلیت بازیافتی، هیچ آسیبی به محیط زیست هم وارد نمی کند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

دریافت وام از طریق سیم کارت، فرصتی است که در حال حاضر این امکان را به مالکان سیم کارت های دائمی می دهد تا در صورت تمایل، با گرو گذاشتن سند سیم کارت، وامی با شرایط استثنایی دریافت کنند. ولی این شرایط برای همه کاربران اپراتورهای فعال در کشور مهیا نبوده و تنها بعضی از مالکان می توانند از آن استفاده نمایند. علاوه بر این در جریان تخصیص وام شرایط خاصی بیان شده که لازم است مشترکین قبل از اقدام به هر عملی نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند.
با توجه به این که سوالات زیاد و متنوعی در این مورد وجود دارد، ما در این مطلب قصد داریم تا به سوالاتی در مورد مبلغ وام، نحوه دریافت وام، مشمولین دریافت وام، نحوه بازپرداخت و ... پاسخ دهیم. بنابراین اگر تمایل دارید تا پاسخ این سوالات خود را دریافت کنید، ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

وام سیم کارت چیست؟
در حال حاضر در کشور ما، یکی از راه های خرید سیم کارت 0912 همراه اول، دریافت وام سیم کارت می باشد که در آن متقاضی می تواند تا 90% ارزش سیم کارت را به صورت تسهیلات دریافت کند. علاوه بر این تمام مالکان سیم کارت های 0912 که ارزش سیم کارت آنها بیشتر از 4 میلیون تومان می باشد، می توانند با به رهن گذاشتن سیم کارت خود، بدون ارائه چک، سفته و یا ضامن، وام فوری دریافت کنند. البته برای سیم کارت هایی با بیش از بیست سال سابقه نیز وام سیم کارت با شرایط ویژه تعریف شده است.

چرا وام سیم کارت فقط در ایران داده می شود؟
به لطف سیاست های غلط اقتصادی سیاستمداران و دولتمردان، سیم کارت در ایران بیشتر یک کالای سرمایه ای می باشد تا مصرفی. از همان روزهای اولیه عرضه سیم کارت های دائمی همراه اول، بسیار از افراد چندین سیم کارت ثبت نام می کردند و سپس در بازار آزاد با قیمتی به مراتب گران تر می فروختند. از آن زمان تا کنون همچنان این سیم کارت ها با قیمت بالا، در بازار خرید و فروش می شوند و مانند بقیه کالاهای سرمایه ای مانند طلا، ماشین و سکه از قوانین بازار سرمایه پیروی می کند. به طوری که در شرایط اقتصادی کنونی که قیمت ارز، ثبات نداشته و هر روز یک قیمت را تجربه می کند، سیم کارت 0912 همراه اول مانند همه کالاهای سرمایه ای رشد فوق العاده ای داشته و روند صعودی را طی کرده است.
البته لازم به ذکر است که سیم کارت در دیگر کشورهای جهان کالای مصرفی است و افراد می توانند به راحتی با یک قیمت مناسب و اقتصادی سیم کارت مورد نظر خود را تهیه کنند.

وام سیم کارت به چه کسانی تعلق می گیرد؟
همانطور که گفته شد، وام سیم کارت به سیم کارت های سرمایه ای تعلق می گیرد و این بدان معناست که همه سیم کارت های دائمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل مشمول این شرایط نمی شوند.
به طور خاص کلیه مالکان سیم کارت های 0912 با کدهای 1، 2، 3 و 4 و شماره های رند کد های 0، 5، 6، 7 ، 8 و 9 می توانند از وام سیم کارت استفاده کنند. شماره های رند دائمی همه اپراتورها هم که از ارزش ریالی فوق العاده بالایی برخوردارند نیز می توانند از این شرایط استفاده نمایند.
در کل می توان گفت وام سیم کارت به خطوطی تعلق می گیرد که از ارزش ریالی آنها بالای 15 میلیون تومان باشد.

مبلغ وام سیم کارت چقدر است؟
با توجه به این که وام سیم کارت یکی از راحت ترین روش های دریافت وام می باشد، افراد زیادی تمایل دارند که از این شرایط استفاده کنند. به طور کلی وام سیم کارت یا وام خرید خط به میزان 95 درصد قیمت ارزش سیم کارت می باشد که معمولا به صورت زیر می باشد:
- مالکان سیم کارت 0912 کد 1 حداقل از 15 میلیون تومان به بالا
- مالکان سیم کارت های 0912 با کد دو حداقل از 10 میلیون تومان به بالا
- مالکان سیم کارت های 0912 با کد سه حداقل از 5 میلیون تومان به بالا
- مالکان سیم کارت های 0912 با کد چهار حداقل از 3 میلیون تومان به بالا
- مالکان شماره های رند نیز به اندازه 95 درصد ارزش سیم کارت می توانند وام دریافت کنند.
به طور کلی برای تعیین مبلغ تسهیلات؛ سیم کارت ها نسبت به رندی و پس شماره های سیم کارت، ارزش گذاری شده و میزان تسهیلات تعیین می گردد.

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات
سود تسهیلات وام سیم کارت به صورت 2.5 درصد بدون احتساب کارمزد بوده و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات وام از 4 تا 12 ماه می باشد. مدت زمان بازپرداخت وام سیم کارت های رند نیز از یک تا 12 ماه می باشد.

شرایط دریافت وام چیست؟
درست است که مالکان سیم کارت های سرمایه ای می توانند از وام سیم کارت استفاده کنند، ولی برای دریافت وام شرایط خاص دیگری هم وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:
· ارزش سیم کارتی که قرار است بر اساس آن تسهیلات دریافت کنید، باید بیشتر از 4 میلیون تومان باشد.
· در 6 ماهه گذشته هیچ گونه تغییر نام بر روی سیم کارت مورد تقاضا ثبت نشده باشد.
· در 3 ماهه گذشته هیچ گونه اقدامی برای تعویض سیم کارت انجام نداده باشید.

مدارک لازم جهت دریافت وام چیست؟
در صورتی که مالک سیم کارت های دائمی 0912 همراه اول و یا شماره رند هستید و از شرایط لازم برای دریافت وام بهره مندید، مدارک لازم برای دریافت وام به شرح ذیل می باشد:
1. اصل سند سیم کارت
2. اصل و کپی کارت ملی مالک
3. آخرین قبض پرداخت شده یا نشده و یا صورت حساب میان دوره که نشان دهد از آن زمان تا روز درخواست وام، قبض جدیدی صادر نشده است.
4. سیم کارت فعال در گوشی هوشمند جهت شناسایی مالکیت
5. حضور مالک سیم کارت

مراحل انجام کار
حال اگر همه شرایط لازم را داشتید، برای دریافت وام باید مراحل زیر را طی کنید:
1. تماس با کارشناسان واحد قیمت گذاری سیم کارت در نمایندگی های معتبر
2. آماده سازی مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سیم کارت
3. تعیین وقت قبلی برای مراجعه به منظور دریافت تسهیلات
4. حضور در دفتر مورد نظر و انجام امور اداری

نکات و شرایط مهم:
· سیم کارت های اعتباری هیچ کدام از اپراتورها، مشمول دریافت وام نمی شوند.
· قیمت های اعلامی سیم کارت از سوی کارشناسان برای دریافت وام معمولا به صورت حداقلی می باشد.
· سودی که به تسهیلات واگذار شده تعلق می گیرد، به صورت 3 درصد ماهانه بوده و به عنوان یک کارمزد اولیه برای شما محاسبه می گردد.
· کمترین حالت شرایط بازپرداخت از 4 ماه می باشد و اگر زمان کمتر از 4 ماه باشد، سود 4 ماه در نظر گرفته می شود.
· در حال حاضر فقط به صورت حضوری امکان دریافت وام سیم کارت وجود دارد.

مزایای دریافت وام سیم کارت
وام سیم کارت به عنوان یک تسهیلات که از شرایط خاص و منحصر بفردی برخوردار می باشد، مزایایی دارد که به آن اشاره می کنیم:
· وام گیرنده می تواند از سیم کارتی که بر اساس آن تسهیلات گرفته است، استفاده نماید.
· مهم ترین مزیت این وام، پرداخت سریع وام به وام گیرنده می باشد.
· دریافت این وام بدون معرفی ضامن یا تضمین پرداخت با چک یا سفته می باشد.
· کارمزد این وام بسیار ناچیز می باشد.

معایب وام سیم کارت
وام سیم کارت با این شرایط وسوسه انگیز نه تنها برای متقاضیان بلکه برای کلاهبرداران و خلافکاران نیز قابل توجه می باشد. زیرا در این نوع تسهیلات، متقاضی برای دریافت وام باید مالکیت سیم کارت را به نام شرکتی که از آن وام دریافت کرده، سند بزند که اگر شرکت مورد نظر معتبر نباشد، ممکن است بعدا متقاضی را دچار مشکل سازد. بنابراین اکیدا توصیه می گردد برای دریافت وام، به شرکت ها و نمایندگی های معتبر که مجوزهای لازم را داشته و از سابقه درخشانی برخوردارند، مراجعه نمایید.

چگونه وام سیم کارت دریافت کنیم؟
برای دریافت وام سیم کارت، در گام نخست باید مالک یک سیم کارت 0912 باشید، سپس با تماس با مراکز معتبر و اعلام شماره، از قیمت سیم کارت خود مطلع شوید.( معمولا قیمت اعلامی کارشناسان، کمترین قیمت سیم کارت شما می باشد. ) در صورتی که بعد از اعلام قیمت، تمایل به دریافت تسهیلات داشتید، از کارشناس؛ مدارک مورد نیاز را استعلام کنید و یک وقت قبلی برای دریافت وام رزرو کنید.
سپس با آماده کردن مدارک مورد نیاز، در روز مورد نظر برای انجام امور اداری در محل حاضر شوید. اگر همه مدارک همراهتان باشد، پرداخت وام حداکثر یک ساعت طول می کشد. مبلغ وام معمولا به صورت چک بانکی روز و یا کارت به کارت به حساب شما واریز می گردد.

 


:: برچسب‌ها: وام سیم کارت ، خرید سیم کارت 0912 همراه اول ، سیم کارت دائمی 0912 همراه اول ، قیمت گذاری سیم کارت ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اپراتور همراه اول
هزینه تعرفه خدمات و سرویس های اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور کشور مانند سایر اپراتورها در فروردین ماه 1401 افزایش قابل ملاحظه ای داشت. علاوه بر این همراه اول با حذف بسیاری از خدمات و سرویس های طولانی مدت و اقتصادی، از یک طرف کیفیت خدمات خود را کاهش داده و از طرف دیگر هزینه های مشترکین را بالا برده است.
در چنین شرایطی بسیاری از مشترکین این اپراتور به دنبال ترفندها و روش هایی برای کاهش هزینه های ارتباطی خود هستند که در این مطلب تلاش می کنیم تا به بعضی از این روش های کاربردی و مفید اشاره کنیم:

1. حذف پیامک های تبلیغاتی
بعضی از پیامک های تبلیغاتی که معمولا به صورت انبوه ارسال می گردند، پیامک هایی هستند که هزینه هایی را به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری تحمیل می کنند که حذف یا لغو آنها می تواند این هزینه های ناخواسته را از بین ببرد.
برای لغو پیامک های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول مشترکین می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

· استفاده از کد دستوری
یکی از راحت ترین روش های غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی، شماره گیری کد دستوری # 8988 * ( ستاره 8988 مربع ) می باشد.

· تماس با 9990
مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول از طریق تماس با 9990 می توانند پیامک های تبلیغاتی خود را لغو نمایند.

· ارسال پیامک
ارسال عدد 1 به پیش شماره 8999 نیز یکی از بهترین روش های حذف پیام های تبلیغاتی می باشد که مشترکین همراه اول در صورت تمایل می توانند از آن استفاده نمایند.

2. لغو فعال سازی خودکار سرویس ها
همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار میباشد، خدمات و سرویس های گوناگونی را در اختیار مشترکین خود قرار می دهد که بعضی از آنها قابلیت تمدید خودکار داشته و در صورت عدم لغو سرویس، به صورت خودکار فعال شده و هزینه آن به صورت اتوماتیک به قبض پایان دوره مشترک اضافه می گردد.
برای نمونه می توان به سرویس آهنگ پیشواز اشاره کرد که در صورت عدم لغو، سرویس به صورت خودکار تمدید می گردد. برای لغو سرویس آهنگ پیشواز مشترکین می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

· ارسال پیامک
در این روش مشترکین باید عدد 5 را به شماره 8989 پیامک نمایند تا سرویس آوای انتظار را غیر فعال سازند.

· استفاده کد دستوری
مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 223 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 223 مربع ) این سرویس را لغو نمایند.

· استفاده از تلفن گویا
مشترکین همراه اول می توانند با برقراری یک تماس تلفنی رایگان با شماره 9990 این سرویس را غیر فعال سازند.

3. غیر فعال سازی سرویس های پولی
قطعا بعضی از خدمات همراه اول مانند سرویس رومینگ، به محض فعال سازی هزینه هایی را بر مشترک تحمیل می کند؛ بنابراین اگر می خواهید در هزینه های ارتباطی صرفه جویی کنید؛ لازم است به محض برطرف شدن ضرورت و یا بازگشت از سفر، بلافاصله نسبت به غیر فعال سازی آنها اقدام نمایید.
سرویس رومینگ همراه اول به عنوان یک سرویس کاربردی با شماره گیری کد دستوری # 29 * 10 * ( ستاره 29 ستاره 10 مربع) فعال می شود که باعث افزایش هزینه های قبض سیم کارت کاربر می گردد. با توجه به این که در نقاط مرزی کشور احتمال همپوشانی آنتن ها وجود دارد، مشترکینی که در نقاط مرزی کشور ساکن هستند؛ باید حتما این سرویس را غیر فعال نماید؛ وگرنه تماس های مشترک بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.
برای غیر فعال سازی این سرویس هم مشترکین می توانند با ارسال عدد 29 به پیش شماره 10 سرویس رومینگ را غیر فعال سازد. البته لازم است بعد از ارسال پیامک منتظر بمانند تا نتیجه برای آنها ارسال گردد.

4. کنترل میزان مصرف داده
این روزها از اینترنت برای انجام امور مختلف اداری، آموزشی، بهداشتی و حتی سرگرمی استفاده می شود. کاهش هزینه های مصرف داده ( دیتا ) به عنوان یک روش کاربردی و مفید میتواند هزینه های مشترکین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
با توجه به گستردگی این حوزه روش های متفاوتی برای مدیریت هزینه های دیتا وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

· در برخی اپ ها و پیام رسان ها مانند واتس اپ، اینستاگرام و... با غیر فعال سازی دانلود خودکار فایل ها و ویدئوها در بخش تنظیمات، مصرف اینترنت کاهش محسوسی خواهد داشت. بنابراین در برنامه پلی استور گوگل در قسمت Auto-update apps گزینه های به روز رسانی خودکار را متوقف کنید تا بتوانید حجم مصرفی اینترنت خود را مدیریت کنید.

· بعضی از این اپلیکیشن های نصب شده در گوشی هوشمند حتی اگر باز هم نشوند، در پس زمینه فعال بوده و حجم زیادی از اینترنت همراه گوشی را مصرف می کنند. چرا که این برنامه ها در زمان اتصال به اینترنت به طور خودکار تنظیمات مربوط به خود را انجام داده و بدون اطلاع شما اینترنت را مصرف می کنند. به همین خاطر اولا توصیه می گردد تنها برنامه هایی را در گوشی هوشمند خود نصب کنید که واقعا به آن احتیاج دارید. ثانیا فعالیت های پس زمینه گوشی را همیشه غیر فعال سازید. برای متوقف کردن همه فعالیت ها در پس زمینه گوشی لازم است مشترک ابتدا به منوی ارتباطات یا Connections رفته و گزینه مصرف داده یا Data usage را انتخاب و گزینه Data saver را به حالت On یا روشن در آورد.

· یکی دیگر از روش های مدیریت هزینه ها، فعال سازی قابلیت تعیین سقف مجاز مصرف دیتا می باشد که به مشترک کمک می کند تا مصرف اینترنت خود را محدود کند. برای این کار مشترک باید در بخش تنظیمات ( Settings ) قسمت ارتباطات یا connection را انتخاب نموده و در گزینه مصرف داده یا Data usage تغییرات دلخواه را در بخش Mobile data usage اعمال کنند. با اعمال این تنظیمات بعد از مصرف میزان مشخص؛ مشترک یک هشدار دریافت می کند که می تواند جلوی مصرف بی رویه اینترنت را بگیرد.

کنترل مصرف در زمان هات اسپات
قابلیت Hotspot که معمولا برای اتصال اینترنت همراه گوشی به لپ تاپ یا تلفن های همراه دیگر استفاده می گردد، قابلیتی است که اگر بدون ایجاد محدودیت فعال شود، اینترنت زیادی را مصرف می کند. زیرا معمولا به محض اتصال اینترنت، ویندوز یا نرم افزار های لپ تاپ یا گوشی میزبان به صورت خودکار خود را بروز رسانی می کنند و سبب می شود تا به یکباره مصرف اینترنت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
بنابراین بهترین راهکار گذاشتن محدودیت سقف مصرف در زمان هات اسپات است که برای این کار، مشترک باید به بخش Portable hotspot تلفن همراه خود رفته و در قسمت Personal hotspot گزینه Data Limit را انتخاب و میزان مورد نظر خود را تعیین کند.
علاوه بر روش های اعلام شده پیشنهاد می شود، همیشه از نسخه های سبک تر و کم مصرف تر اپلیکیشن ها استفاده کنید. زیرا انتخاب آنها می تواند هزینه های اینترنت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مثلا برای اپلیکیشن های پرکاربردی مثل جی میل، گوگل مپ و گوگل کروم به دنبال نسخه های کم مصرف تر و سبک تری باشید که در مدیریت هزینه ها به شما کمک می کند.

 


:: برچسب‌ها: هزینه های سرسام آور قبض های موبایل ، کاهش هزینه های قبض موبایل ، حذف پیامک های تبلیغاتی ، سرویس رومینگ همراه اول ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در مواقعی ممکن است سیم کارتی را داشته باشیم که گوشی خانه خیلی وقت است بی استفاده افتاده است و حتی شماره سیم کارت را فراموش کرده باشیم و اولین کاری که به ذهنمان میرسد این است که سیم کارت را داخل گوشی همراه بگذاریم و از آن به سیم کارت دیگری که در دسترسمان است تماس بگیریم اما باید این را در نظر داشته باشیم اگر سیم کارت شارژ نداشته باشد باید چه کنیم.

هر اپراتور روش متفاوتی برای پیدا کردن شماره سیم کارت دارد که به شرح ذیل است:

 

نحوه تشخیص شماره سیم کارت در اپراتور همراه اول

اگر سیم کارتی که پیدا کردید، مربوط به اپراتور همراه اول می باشد، با استفاده از دو روش می توانید از شماره سیم کارت مطلع شوید:

 

·        کد دستوری

در این روش تنها کافی است کد دستوری # 99 * ( ستاره 99 مربع ) را وارد کنید تا شماره سیم کارت برای شما به نمایش درآید.

 

·        پوکه سیم کارت

روش دیگر برای دانستن شماره، استفاده از پوکه سیم کارت می باشد. زیرا در پشت پوکه؛ شماره سیم کارت یادداشت شده است.

 

نحوه تشخیص شماره سیم کارت در اپراتور ایرانسل

در صورتی که سیم کارت جدید متعلق به اپراتور ایرانسل می باشد، می توانید از دو روش برای تشخیص شماره استفاده کنید:

 

·        کد دستوری

برای تشخیص شماره سیم کارت ایرانسل، با شماره گیری کد دستوری # 91 * ( ستاره 91 مربع ) خیلی سریع و آسان می توانید به شماره مورد نظر پی ببرید.

 

·        پوکه سیم کارت

در قسمت پشتی سیم کارت های ایرانسل نیز، شماره سیم کارت موجود می باشد و کاربران می توانند بدون هیچ دردسری به شماره سیم کارت پی ببرند.

 

نحوه تشخیص شماره سیم کارت در اپراتور رایتل

اگر سیم کارت مورد نظر مربوط به اپراتور رایتل می باشد، از روش های زیر استفاده نمایید:

 

·        شارژ کردن سیم کارت

برای پیدا کردن شماره سیم کارت رایتل، با شماره گیری کد دستوری # 733 * ( ستاره 733 مربع ) اقدام به خرید شارژ سیم کارت کنید. البته قبل از خرید شارژ، شماره سیم کارت نمایش داده می شود که شما می توانید آن را یادداشت کنید.

 

·        مراجعه به مراکز خدمات

در صورتی که امکان حضور در مراکز خدمات رایتل را دارید؛ می توانید با مراجعه به این مراکز، شماره سیم کارت را از آنها بپرسید.

 

·        پوکه سیم کارت

با توجه به این که معمولا همه اپراتورها شماره سیم کارت را در قسمت پشتی پوکه یادداشت می کنند، این روش به عنوان راحت ترین و سریع ترین روش برای آگاهی از شماره سیم کارت رایتل می باشد.

 

پیدا کردن شماره سیم کارت بدون دانستن نام اپراتور:

البته اگر نمی دانید سیم کارت جدید مربوط به کدام اپراتور می باشد، سیم کارت جدید را در گوشی هوشمند خود قرار داده و کد های دستوری # 1 * 2 * 780 * ( ستاره 780 ستاره 2 ستاره 1 مربع ) و یا # 733 * ( ستاره 733 مربع ) را شماره گیری کنید.

 

پیدا کردن شماره سیم کارت از طریق گوشی هوشمند:

علاوه بر روش های اعلام شده برای پیدا کردن شماره سیم کارت می توانید از طریق تنظیمات گوشی هوشمند نیز اقدام کنید.

 

·        پیدا کردن شماره سیم کارت در گوشی آیفون

در صورتی که گوشی هوشمند شما آیفون می باشد، ابتدا سیم کارت جدید را در گوشی قرار داده و وارد قسمت تنظیمات Settings تلفن همراه شده و گزینه تلفن یا Phone را انتخاب کنید. سپس در بخش شماره من یا My Number، شماره سیم کارت را ببینید.

البته در گوشی های هوشمند آیفون روش ساده تری هم برای تشخیص شماره وجود دارد و شما می توانید در قسمت لیست مخاطبین یا Contacts بر روی اولین مخاطب بالای صفحه ضربه زده و اطلاعات سیم کارت را ببینید.

 

·        پیدا کردن شماره سیم کارت در گوشی اندروید

در گوشی های اندروید، مشترکین باید بعد از قرار دادن سیم کارت در گوشی، وارد بخش تنظیمات یا Settings تلفن همراه شده و با انتخاب گزینه در مورد دستگاه یا About device ، شماره موبایل را در قسمت شماره تلفن من یا My phone number مشاهده نمایند.

 

پیدا کردن شماره سیم کارت در گوشی های دو سیم کارته

برای پیدا کردن شماره سیم کارت؛ در گوشی های دو سیم کارته، با توجه به برند گوشی می توانید از روش های بیان شده استفاده کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در بخش تنظیمات ( Settings ) و بخش شماره تلفن من ( My phone number ) دو شماره به نمایش در خواهد آمد.

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت

با توجه به این که بر اساس قانون در صورتی که با سیم کارتی که به نام شما می باشد، تخلف یا جرمی صورت پذیرد، تنها شخص مسئول مالک سیم کارت می باشد که باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگوی جرم و تخلف صورت گرفته باشد، اکیدا توصیه می شود، از تعداد سیم کارت هایی که با شماره ملی شما ثبت شده، آگاه باشید تا در صورت لزوم نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که از آنها استفاده نمی کنید و یا از سرنوشت آن بی اطلاعید، اقدام نمایید.

برای این کار کافی است کد ملی خود را به شماره 300150 پیامک بزنید تا در پاسخ تعداد سیم کارت و شماره آنها برایتان ارسال گردد. البته توجه داشته باشید؛ سیم کارتی که پیام را با آن ارسال می کنید، باید به نام شما باشد.

 



:: برچسب‌ها: نحوه تشخیص شماره سیم کارت ، نحوه استعلام تعداد سیم کارت ، نحوه تشخیص شماره سیم کارت در اپراتور همراه اول ، نحوه تشخیص شماره سیم کارت در اپراتور ایرانسل ، رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()