نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه کشورهایی که مکان های دیدنی و تاریخی دارند بسیار می توانند محل خوبی برای توریست هایی باشند که می خواهند جاهای دیدنی را ببیند . ایران یکی از کشورهایی است که مکان های بسیار جذاب و دیدنی است و بسیاری از مردم جهان دوست دارند مکان های تاریخی ایران را ببینند.یکی از مشکلاتی که در همه جا وجود دارند این است که نمی توانند با سیم کارت خودشان به خانواده هایشان و در دسترس  آنها قرار می دهند که بتوانند ارتباط برقرار کنند.اپراتور های فعال کشور دست به اقدامی زدند برای کسانی که می خواهند وارد کشور شوند که در مبادی ورودی کشور به آنها می دهند. سیم کارت های گردشگری  سیم کارت های اعتباری هستند که بسیار عالی و خوب هستند و می توان به خارج و داخل ایران زنگ بزنند .علاوه بر این کاربران سیم کارت های گردشگری، می توانند با استفاده از این سیم کارت از پرسرعت ترین اینترنت ایران لذت ببرند.

تقریبا تمام اپراتورهای فعال در کشور نسبت به عرضه این سیم کارت اقدام نموده و تلاش نمودند تا با ارائه خدمات خاص و منحصر بفرد سیم کارتی با قابلیت های مفید و کاربردی در اختیار کاربران و گردشگران قرار دهند. شرایط سیم کارت های گردشگری در اپراتورهای مختلف به شرح ذیل می باشد:

 

 

سیم کارت گردشگری در اپراتور ایرانسل

 

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در کشور یکی از عرضه کنندگان سیم کارت گردشگری در کشور می باشد که گردشگران و مسافران به محض ورود به ایران می توانند آن را از فرودگاه های بین المللی کشور خریداری نموده و با قرار دادن در گوشی هوشمند از امکانات آن بهره مند گردند. تنها مدرک مورد نیاز برای خرید سیم کارت گردشگری ایرانسل شماره گذرنامه توریست می باشد.

 

مزایای سیم کارت گردشگری ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

·        اینترنت پر سرعت

·        قیمت اقتصادی

·        مناطق تحت پوشش گسترده

·        پشتیبانی 7/24

 

سیم کارت گردشگری ایرانسل در انواع مختلف با قیمت های متفاوت عرضه می گردد که مشخصات آنها در جدول زیر آمده است:

نوع سیم کارت

هزینه بسته

مدت زمان اعتبار

شارژ اولیه

میزان اینترنت

گردشگر نوع 1

30,000 تومان

یک ماه

4,000 تومان

1.5 گیگابایت

گردشگر نوع 2

43,000 تومان

یک ماه

14,000 تومان

3 گیگابایت

گردشگر نوع 3

58,000 تومان

یک ماه

22,000 تومان

5 گیگابایت

 

 

سیم کارت گردشگری در همراه اول

 

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور کشور که از بیشترین پوشش شبکه نیز برخوردار است، سیم کارت های گردشگری را با هدف دسترسی آسان، سریع و ارزان طراحی نموده است که در مبادی ورودی کشور در اختیار مسافران و گردشگران قرار می گیرد. سیم کارت های گردشگری همراه اول با توجه به نیاز گروه های مختلف گردشگران طراحی شده تا به نوعی پاسخگوی مسافران مختلف که با هدف زیارت، بازرگانی و توریستی وارد کشور می شوند، باشد. به همین خاطر این سیم کارت ها بر اساس نیازمندی مسافران از مکالمه، پیامک و حجم متفاوت اینترنت برخوردار می باشد.

 

انواع سیم کارت گردشگری همراه اول:

در جدول زیر انواع سیم کارت های گردشگری که با توجه به نیاز مسافران و گردشگران از سوی این اپراتور طراحی شده، آمده است:

سیم کارت گردشگری

اعتبار اولیه

بسته خوشامد ترکیبی

قیمت مصرف کننده

مدت اعتبار

میزان اعتبار

حجم اینترنت

مکالمه ( دقیقه)

پیامک ( فارسی و انگلیسی )

سیم کارت نارنجی 1

40,000 ریال

1 گیگابایت

100

-

300,000 ریال

30 روز

سیم کارت نارنجی 2

250,000 ریال

5 گیگابایت

100

-

500,000 ریال

30 روز

سیم کارت فیروزه ای 1

500,000 ریال

2 گیگابایت

100

100

1,000,000 ریال

30 روز

سیم کارت فیروزه ای 2

350,000 ریال

10 گیگابایت

100

100

1,000,000 ریال

30 روز

سیم کارت تجاری

700,000 ریال

10 گیگابایت

200

200

1,500,000 ریال

30 روز

 

شرایط خرید سیم کارت گردشگری همراه اول:

خرید سیم کارت های گردشگری همراه اول در فرودگاه های بین المللی به راحتی مقدور بوده و هر کاربر می تواند با ارائه گذرنامه حداکثر سه سیم کارت گردشگری همراه اول را به طور همزمان، فعال نماید. در صورتی که کاربر نیاز به استعلام و یا شارژ مجدد سیم کارت داشته باشد، می تواند از کدهای دستوری که در جدول ذیل آمده، استفاده نماید:

عنوان

کد دستوری

استعلام اعتبار

# 0 * 300 *

استعلام بسته اینترنت

# 1 * 300 *

استعلام بسته خوش آمد

# 2 * 300 *

شارژ سیم کارت

# PIN * 300 *

 

برای شارژ سیم کارت نیز، مسافران می توانند با تهیه شارژ الکترونیکی یا فیزیکی همراه اول از طریق نمایندگی های همراه اول و یا عاملین مجاز و با استفاده از کد دستوری # کد پانزده رقمی * 300 * اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهند.

کاربران توجه داشته باشند برای برقراری تماس با خارج از ایران، باید حتما پیش شماره بین الملل کشور مقصد را به ابتدای شماره اضافه نمایند. مثلا برای تماس با شماره 09121111111 باید شماره را به صورت 00989121111111 شماره گیری نمایند.

 

 

سیم کارت اعتباری طرح گردشگری رایتل

 

اپراتور رایتل نیز به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور، سیم کارت های طرح گردشگری خود را با اعتبار سی روزه به قیمت 300،000 ریال در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد.

بسته آغازین سیم کارت گردشگری رایتل شامل موارد ذیل می گردد:

·        1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

·        100 دقیقه مکالمه برون شبکه

·        5 گیگابایت اینترنت همراه

·        20 گیگابایت ترافیک داخلی

 

نکات و قوانین سیم کارت گردشگری رایتل:

·        قیمت بیان شده بدون احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        اعتبار 30 روزه بسته آغازین سیم کارت، از زمان ثبت نام سیم کارت شروع و محاسبه خواهد شد.

·        در صورت پایان یافتن اعتبار زمانی بسته آغازین، هدایای ذکر شده دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

·        پس از پایان یافتن بسته آغازین، امکان خرید بسته های مصرفی شامل: مکالمه، پیامک و اینترنت جهت کاهش هزینه ها وجود خواهد داشت.

·        خرید این سیم کارت تنها یک بار امکان پذیر است.

·        کاربران می توانند با نصب اپلیکیشن کاربردی رایتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدایا اطلاع یابند.

مسافران می توانند با مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل و یا یکی از نمایندگان فروش و خدمات رایتل سیم کارت های اعتباری گردشگری رایتل را تهیه نمایند. البته امکان تهیه این سیم کارت به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت رایتل نیز وجود دارد.

 

 

سیم کارت گردشگری شاتل موبایل

 

شاتل موبایل نیز سیم کارت های گردشگری خود را تحت عنوان سیم کارت هوشمند توریست در اختیار گردشگران و مسافران قرار می دهد و بدین وسیله امکان استفاده از خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه را برای آنها فراهم می آورد.

سیم کارت هوشمند شاتل موبایل در حال حاضر قابلیت اتصال خودکار به هر سه اپراتور اصلی در کشور را داشته و با بهره مندی از فناوری هوشمند می تواند به صورت اتوماتیک متناسب با موقعیت جغرافیایی کاربر با کیفیت ترین پوشش شبکه را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد. علاوه بر این سیم کارت هوشمند توریست شاتل موبایل از مزایای زیر نیز برخوردار می باشد:

·        مقرون به صرفه ترین بسته های اینترنت و مکالمه

·        بیش از 4000 نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور

·        آنتن دهی هوشمند با پوشش سراسری 4G

·        امکان مدیریت و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان با استفاده از کد دستوری # 8 * 1 *

·        کد دستوری به زبان انگلیسی و عربی ( # 1 * )

شاتل موبایل تنها ارائه کننده سیم کارت هوشمند توریست در ایران، سیم کارت های خود را متناسب با نیاز کاربران به همراه 4 بسته متنوع در اختیار آنها قرار می دهد.

 

انواع سیم کارت هوشمند توریست:

نوع بسته

حجم اینترنت همراه

مکالمه

اعتبار اولیه

قیمت

مدت اعتبار

بسته اول

2.5 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

5,000 تومان

45,000 تومان

30 روز

بسته دوم

4.5 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

10,000 تومان

57,000 تومان

30 روز

بسته سوم

10 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

20,000 تومان

86,000 تومان

30 روز

بسته چهارم

20 گیگابایت

1000 دقیقه مکالمه درون شبکه

25,000 تومان

104,000 تومان

30 روز

 

مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به نمایندگی های شاتل موبایل در سراسر کشور یا غرفه های شاتل موبایل در فرودگاهها تنها با ارائه پاسپورت نسبت به خرید و فعال سازی سیم کارت هوشمند توریست اقدام نمایند. علاوه بر این در صورت نیاز به پشتیبانی، کاربران می توانند در هر ساعت از شبانه روز با شماره 09981000000 تماس گرفته و باکارشناسان مرکز شبانه روزی ارتباط با مشتریان شاتل موبایل تماس بگیرند.

با توجه به این که امکان تهیه کلیه این سیم کارت ها در فرودگاه های بین المللی کور وجود دارد، مسافران و گردشگران می توانند با توجه به نیاز خود، اپراتور خود را انتخاب نموده و با مراجعه به فروشگاه مربوطه نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول که در این سال ها بین مردم بسیار محبوب بوده است و در این سال ها مردم بیش ترین خرید سیم کارت را از ای اپراتور انجام داده اند. اپراتور همراه اول که با بسته ها و هدایای ویژه خود باعث محبوبیت شده است و و پیش شماره بسیار محبوبی هم بین مردم دارد که بیش تر مردم خواهان این پیش شماره هستند. اپراتور همراه اول این روز ها طرح واگذاری سیم کارت های دائمی و اعتباری در اختیار کسانی که سیم کارت همراه اول را ندارند می گذارد. همراه اول در تلاش است که این روز ها برای کسانی که سیم کارت های همراه اول را می خواهند فضایی را ایجاد کند که به خانواده بزرگ همراه اول وارد شوند. از طرفی هم اکثر مردم خواهان سیم کارت های دائمی همراه اول هستند که  بسیار گران و پر طرفدار هستند.. در ادامه قرار است ما نحوه ثبت و خرید سیم کارت های دائمی همراه اول را بررسی خواهیم کرد.

انواع سیم کارت های دائمی همراه اول:

در حال حاضر متقاضیان خرید سیم کارت دائمی همراه اول امکان خرید دو نوع سیم کارت دائمی فیروزه ای و زمردی همراه اول را دارند که هر کدام از قیمت و بسته های هدیه جداگانه برخوردار می باشند.

 

.    سیم کارت دائمی فیروزه ای:

سیم کارت دائمی فیروزه ای همراه اول به سه دسته: درجه یک، درجه دو و سه تقسیم می شود که امکانات و شرایط این سیم کارت های به شرح ذیل می باشد:

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه یک: این سیم کارت با قیمت 14 میلیون ریال شامل: 180 گیگابایت اینترنت 6 ماهه می باشد که هر ماه 30 گیگابایت )، بسته مکالمه 6 ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه دو: این سیم کارت با قیمت 8 میلیون ریال شامل: 90 گیگابایت اینترنت 3 ماهه ( ماهانه 30گیگابایت )، بسته مکالمه سه ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه سه: این سیم کارت با قیمت 6 میلیون ریال شامل 60 گیگابایت اینترنت 2 ماهه ( ماهانه 30گیگابایت )، بسته مکالمه دو ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

 

.    سیم کارت دائمی زمردی:

این سیم کارت با قیمت یک میلیون ریال شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه و 100 پیامک رایگان ماهانه به مدت 6 ماه می باشد.

بنابراین اگر تمایل دارید عضو خانواده بزرگ همراه اول شده و از خدمات سیم کارت های دائمی این اپراتور بهره مند گردید، می توانید از یکی از روش های ذکر شده در ذیل، نسبت به خرید این نوع سیم کارت ها اقدام نمایید.

 

1.     مراجعه حضوری

نحوه ثبت نام حضوری به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی

·        تکمیل فرم ثبت نام وتحویل مدارک مورد نیاز

·        ارائه اصل و تصویر کارت ملی

·        پرداخت قبض ثبت نام

·        پرداخت وجه سیم کارت و اخذ قبض پرداخت

·        ارائه اصل قبض پرداخت شده

 

2.     به صورت غیر حضوری

نحوه ثبت نام به صورت غیر حضوری:

در طرح واگذاری سیم کارت های ارزشمند همراه اول، کاربران می توانند با خرید غیر حضوری از فروشگاه آنلاین همراه اول، سیم کارت خود را با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

متقاضیان برای خرید سیم کارتهای دائمی همراه اول باید ابتدا وارد سایت فروشگاه آنلاین همراه اول شده و در منوی سیم کارت های دائمی، نوع سیم کارت مد نظر خود را انتخاب نمایند:

 

·         در صورت انتخاب سیم کارت های دائمی فیروزه ای، کاربران باید از منوی پایین صفحه ابتدا درجه آن را مشخص نموده و سپس پیش کد مد نظر خود را انتخاب نمایند. بعد از مشخص نموده سر شماره، شماره های موجود برای کاربر به نمایش در خواهد آمد و کاربر می تواند سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خرید را تکمیل نماید.

 

·        در صورت انتخاب سیم کارت های دائمی زمردی، مشترک باید از منوی پایین صفحه ابتدا پیش کد و سپس سر شماره مورد نظر خود را انتخاب نماید. در مرحله آخر نیز باید از بین شماره های موجود به نمایش درآمده، سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خرید را تکمیل نماید.

البته متقاضیان باید توجه داشته باشند که تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنی در هر استان به صورت مجزا صورت می پذیرد؛ ولی بر اساس ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری، مشترکین حقیقی می توانند تا حداکثر 10 سیم کارت فعال داشته باشند و شرکت ارتباطات سیار از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت شده به نام مشترک معذور می باشد.

 

فروش شماره های خاص دائمی و اعتباری همراه اول:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، از ابتدای مرداد 1401 سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول با شماره های خاص و تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسد که کلیه متقاضیان می توانند در بازه زمانی اجرای طرح به صورت حضوری و غیر حضوری با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه آنلاین همراه اول نسبت به خرید این نوع سیم کارت اقدام نمایند.

 

اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکین دائمی همراه اول:

متقاضیان بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت سیم کارت دائمی؛ به عنوان مشترک همراه اول شناخته شده و در پایان دوره برایشان صورت حساب صادر می گردد که مشترک موظف به پرداخت آن می باشد. البته بر اساس قانون حتی در صورت عدم استفاده از سیم کارت نیز، مشترک موظف به پرداخت هزینه های آبونمان، خدمات ویژه، عوارض و مالیات می باشد.

 

اطلاعات مربوط به قبض مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات

توضیحات

آبونمان

برای مشترکین از زمان دایری تلفن همراه ( به رغم آن که از سیم کارت خود استفاده نموده یا آن را برای مدتی بلا استفاده نگه دارد )

کارکرد شهری

شامل مکالمات عادی مشترکین می گردد

خارج از کشور

هزینه تماس مشترکین از ایران به کشورهای دیگر

رومینگ بین الملل

هزینه استفاده از سیم کارت در خارج از ایران و در کشورهایی که قرارداد رومینگ با همراه اول را دارند.

پیام کوتاه

مبالغ مربوط به ارسال پیام کوتاه

پیام صوتی

مبالغ مربوط به شنیدن پیام صوتی

هزینه ها

مبالغ مربوط به هزینه های مشترک در دریافت خدماتی مانند: تغییر آدرس، تغییر نام، وصل تلفن، تعویض سیم کارت، هزینه دایری مجدد، ریز مکالمات، بسته های اینترنتی و برقراری پیام صوتی

خدمات ویژه

مبالغ مربوط به سرویس های ویژه مورد درخواست مشترک مانند فاکس، محدودیت مکالمه و عدم نمایشگر

صورت حساب این دوره

مبلغ ذکر شده در این ستون مربوط به مجموع کل هزینه های ذکر شده بالا می باشد.

نرخ مالیات

9%

بدهی پیشین

بدهی دوره های قبل صورت حساب مشترک که وصولی مبلغ صورت حساب در سیستم ثبت نشده باشد.

بستانکاری پیشین صورت حساب

بستانکاری مشترک که معمولا به دلیل انجام اصلاحات، پرداخت مجدد صورت حساب، پرداخت اشتباه صورت حساب یک مشترک توسط سایر مشترکین ثبت می شود.

 

در حال حاضر طبق ساختاری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، در صورتی که مشترکین اپراتور همراه اول صورت حساب تلفن خود را پرداخت نکنند، در رویه قطع بدهی ( قطع میان دوره، پایان دوره، دو هفته تا یک سال) قرار می گیرند و خط آنها قطع خواهد شد و اگر این عدم پرداخت ادامه داشته باشد، سلب امتیاز از خط صورت خواهد گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و بسیار به کمک انسان آمده است. یکی از وسایل گوشی تلفن همراه است . یک از وسایل بسیار مهمی که گوشی به آن نیاز دارد سیم کارت است  که بسیار وسیله ایی مهم است . سیم کارت ها وسیله کوچک ولی کاربردی هستند به نحوی که اگر نباشند  انسان ها نمی توانند با هم دیگر ارتباط برقرار کنند. سیم کارت ها براساس اندازه یا براساس رند و معمولی بودن یا براساس دائمی و اعتباری تقسیم  می شوند. این روزها بسیاری از افراد جامعه خواهان سیم کارت رند هستند و برای انها قیمت شان هم مهم نیست.بسیاری دیگر هم سیم کارت های معمولی را می خواهند . این روز ها که اپراتور ها در تلاش هستند که سیم کارت های رند با پیش شماره هایی که مردم دوست دارند را بدهند و در تلاش هستند که نظر مردم را با این نوع سیم کارت ها رند جلب کنند

سیم کارت رند در اصل سیم کارتی گفته می شود که دارای ویژگی ها و معیارهای بخصوصی است که خیلی راحت و سریع در ذهن مخاطب نهادینه می گردد. در این نوع شماره ها اعداد به گونه ای در کنار هم قرار می گیرند که جذابیت های سمعی و بصری منحصر بفردی را ایجاد کرده و سبب می شود افراد صرفا به خاطر لاکچری بودن آنها، میلیاردها تومان بپردازند. البته بحث رندی شماره مقوله بسیار جذابی برای اقشار مختلف جامعه بوده و محدود به داشتن شماره رند تلفن همراه و یا پلاک ماشین نمی شود. به طوری که همین اشتیاق باعث شده بود تا در سال 99 خیلی از والدین بدون توجه به خطرات احتمالی، فرزندان خود را با تعویق یا زودرس در تاریخ 9/9/99 به دنیا بیاورند.

 

شاید در گذشته هایی نه چندان دور استفاده از شماره های رند به عنوان یکی از دغدغه های افراد پولدار و مرفه کشور مطرح می شد و صرفا به خاطر لوکس بودن، در بین این قشر از افراد جامعه بسیار پرطرفدار و محبوب بود، ولی امروزه این شماره ها بیشتر به خاطر جنبه های تجاری مورد توجه بوده و جایگاه ویژه ای در بین مدیران و صاحبان کسب و کارها پیدا کردند.

البته سیم کارت های رند هم دسته بندی های مختلفی دارند که از لحاظ نوع چینش ارقام و تکرار آنها صورت می پذیرد مانند رند آینه ای، پله ای، دهدهی، سه پله و .... که طبیعتا هر چه تکرار ارقام در شماره ای بیشتر باشد، قیمت آن نیز گران تر خواهد شد. علاوه بر دسته بندی ذکر شده، شماره های رندی که مطابق با تاریخ تولد افراد باشند نیز در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، زیرا افراد به محض به خاطر آوردن تاریخ تولد یک شخص، شماره تلفنش را نیز به خاطر می آورند.

 

علاوه بر همه تقسیم بندی های ذکر شده، جدیدترین رده بندی سیم کارت ها، سیم کارت های رند حروفی یا PHoneword است که در سراسر دنیا جزء گران ترین و محبوب ترین سیم کارت ها محسوب شده و از آنها با عنوان شماره های رند اسمی، ترکیبی یا تل واژه هم یاد می شود. در سیم کارت رند حروفی، تمام یا بخشی از ارقام یک شماره، بعد از تطابق با حروف موجود بر روی صفحه کلید موبایل، کلمه ای معنادار خواهد شد که می تواند نام یا نام خانوادگی، نام یک برند و ... باشد و به دلیل نمایش و شماره گیری به صورت حروف، راحت تر در ذهن ثبت می شوند.

با نگاهی اجمالی به صفحه کلید تلفن های ثابت یا موبایل به راحتی می توان دید که در کنار هر عدد، 3 یا 4 حرف لاتین وجود دارد که معمولا کاربران از آنها برای ارسال پیامک استفاده می کنند. ولی وجود این حروف در کنار شماره ها، صرفا برای ارسال پیامک نبوده و از این حروف برای ساختن کلمه در شماره های رند استفاده میگردد، مثلا شماره تلفن 6642623**09 با کلمه محمد مطابقت دارد.

 

در جدول زیر عددهای روی کیبورد با حروف معادل آنها بیان شده است:

 

عدد روی کیبورد گوشی

حروف معادل

2

a,b,c

3

d,e,f

4

g,h,i

5

j,k,l

6

m,n,o

7

p,q,r,s

8

t,u,v

9

w,x,y,z

 

نکته : با توجه به جدول فوق، هیچ حرفی معادل 0 و 1 نبوده و این اعداد در فون واژه هیچ جایگاهی ندارند.

 

وجود این حروف بر روی تلفن های همگانی قدیمی نشان می دهد که شماره های رند حروفی قدمتی طولانی در جهان دارند و از همان گذشته های دور در بیشتر کشورها از کلمه به جای شماره استفاده می کردند. ویلیام الکساندر ابداع کننده فون واژه، اولین شخصی بود که در سال 1980 میلادی در ایالات متحده با زیرکی شماره تماس شرکتش را با حروف اعلام نمود که علاوه بر متمایز بودن، باعث رونق کسب و کارش هم شد. بعدها شرکت ها و سازمان های بزرگ برای سرعت بخشیدن به ارتباط با مشتریان و مخاطبان از فون واژه استفاده نمودند و این موضوع به قدری همه گیر شده است که در کشورهایی مثل ترکیه یا امارات حتی پلاک خودروها را هم به صورت حروفی وارد می کنند. امروزه بیشتر شرکت های معروف جهان از فون واژه به عنوان یک روش ارتباطی آسان و سریع استفاده می کنند، شرکت هایی همچون اپل، یاهو،گوگل، سامسونگ و ... فون واژه مخصوص به خود دارند و از این کار برای خاص و منحصر بفرد بودن، استفاده می کنند.

 

برقراری یک راه ارتباطی ساده و آسان با مخاطبان که معمولا در دنیای تجارت امروز از طریق شبکه های اجتماعی، وب سایت یا شماره تماس می باشد، از اصلی ترین روش های رونق کسب وکار می باشد که باید به راحتی و آسانی صورت پذیرد. زیرا جهان امروز دنیای سرعت است و گاهی صاحبان یک برند تنها چند ثانیه برای ثبت شدن در ذهن مخاطب وقت دارند، در اینجا اهمیت داشتن یک سیم کارت رند از نوع حروفی که فقط با یک کلمه، شماره تماس شما را برای همیشه در ذهن مخاطب حک کند، مشخص می شود.

فرض کنید تبلیغ برند شما با نام تجاری ونوس ( VENOUS ) بر روی بیلبورد یکی از اصلی ترین و شلوغ ترین اتوبان های شهر نصب گردد، شما فقط به اندازه چند ثانیه برای دیده شدن و در خاطر ماندن وقت خواهید داشت، فکر می کنید چه چیزی می تواند در همین چند ثانیه نقش اکسیر جوانی را برای برند شما بازی کند و شما را برای همیشه در ذهن مخاطب جاودانه سازد؟ قطعا شماره 836687**0912 همان شماره ای است که هم بیانگر نام برند شماست و هم بیانگر شماره تلفن. زیرا مهم ترین مشخصه شماره های رند حروفی این است که به راحتی مخاطب را به خود جلب نموده و در کسری از ثانیه در ذهن او حک می گردد که این کار باعث بهتر دیده شدن شما نیز می شود.

 

در دنیای تجارت امروز، برخی از سیم کارت های رند به قدری تاثیرگذار و جذاب هستند که به آنها لقب رند بیلبوردی را اختصاص داده اند. از آنجا که این شماره ها از سلاست و روانی فوق العاده ای برخوردار بوده، نه تنها وجهه خاصی برای صاحبان خود به وجود می آورند بلکه برای برند سازی و تبلیغات بسیار کاربردی و مفید می باشند. شماره های رند حروفی در این گروه قرار می گیرند و معمولا برای تبلیغات، شناساندن برند و محصولات به کار می روند.

استفاده از فون واژه اخیرا در دنیا بسیار فراگیر شده و حتی در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا و استرالیا و ... آژانس های تاکسی از آنها برای شماره های تجاری خود استفاده می کنند. مثلا شماره 8294 فون واژه تاکسی ( T= 8، A=2، X=9 ،I=4) در این کشورها می باشد. به همین خاطر در گوشی های همراه کیبوردی ( qwerty ) مانند گوشی های بلک بری و یا نوکیا C3 با نگه داشتن دکمه ALT بخش حروفی فون واژه قابل تایپ می شود و گوشی شماره را به همان صورت می گیرد. در گوشی های اندرویدی کار جذاب تر خواهد شد و گوشی های هوشمند دارای این نوع سیستم عامل علاوه بر پشتیبانی از فون واژه، معادل عددی آن را نیز نشان می دهند، قابلیتی که در گوشی های اپل وجود ندارد. زیرا گجت های هوشمند شرکت آیفون بدون نمایش معادل فون واژه، پیام را ارسال می کنند.

 

اخیرا شرکت مخابرات استان تهران، به منظور گسترش سرویس های جدید مخابراتی و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتی و ارتباطی و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان اقدام به ارائه سرویس فون واژه نموده است که با انجام مطالعات تطبیقی و کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، سیاسی و ... به شکل بومی طراحی و نسبت به واگذاری آنها اقدام شده است. در همین راستا، نیز شرکت ها و برندهای مطرح داخلی، به تازگی با استفاده از شماره های فون واژه، تلاش می کنند تا شماره های خود را شخصی سازی کرده و این روش را جایگزین روش های سنتی و متداول تبلیغات کسب و کار نموده و نام و یاد خود را به شیوه ای کاملا متمایز و متفاوت در ذهن مخاطب نهادینه سازند.

با وجود آنکه مدت حضور شماره های رند حرفی در ایران خیلی زیاد نیست، ولی این شماره ها به علت خاص بودن بسیار گران و با ارزش می باشند. اگر قصد شروع کسب و کار خود را دارید و به دنبال یک روش متمایز برای تبلیغات آن می گردید، خرید یک شماره رند می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای تهیه سیم کارت رند نیز در حال حاضر بهترین جای ممکن؛ مراجعه به وب سایت رندباز می باشد که در آن امکان خرید انواع سیم کارت های رند و معمولی به صورت اقساط فراهم شده و خریداران می توانند تنها با چند کلیک سیم کارت مورد علاقه خود را انتخاب نموده و با پرداخت تنها یک سوم مبلغ کل سیم کارت، صاحب آن شوند.

 

طرح فروش اقساطی سیم کارت رندباز فرصتی است برای خرید سیم کارت های رند گران قیمت به صورت اقساطی و بدون معرفی ضامن و پرداخت چک. زیرا در این طرح خریدار تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی صاحب سیم کارت شده و بدون پرداخت چک، سفته و یا معرفی ضامن تنها متضمن پرداخت اقساط می گردند.

در حال حاضر رندباز به عنوان یک مرجع تخصصی قابل اعتماد فروش سیم کارت، عرضه کننده انواع سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری با شماره های معمولی و رند می باشد که مراجعه کنندگان می توانند با توجه به نیاز و شرایط اقتصادی خود نسبت به خرید مناسب ترین سیم کارت به صورت اقساطی اقدام نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از کار ها این روزها در خانه انجام می شود و دیگر لازم نیست که دیگر فردی برای کارش به جایی برود. کرونا باعث شد که بسیاری از مردم دیگر از خانه ها کار کنند و بسیاری از شرکت ها وموسسات هم با دادن اپ های مختلف باعث شد که بسیاری از خانه هایشان کار کنند. این روز ها بسیاری از اپراتورها گوشی بسته های اینترنت بسیار جالب و به قیمت مناسب به مردم می دهند که باعث ماندن در خانه ها بشوند. این بسته های اینترنت تشویقی و متفاوت بوده است. این کار در راستای  حمایت از مشترکان مورد استفاده سیم کارت ها بوده است. این بسته ها بسیار خوب بوده و همچنین نیاز پاسخ گویی نیاز کاربران را میدهد و بسیار به صرفه بوده است.علاوه بر این آنچه که سرویس ها و خدمات اپراتورها را جذابتر و هیجان انگیزتر می سازد، قابلیت های خاص و منحصر بفردی است که کاملا مطابق با نیاز و مصرف کاربران به صورت سفارشی ساخته شده باشد.

در همین راستا اپراتور ایرانسل در حرکتی جذاب؛ امکان ساخت بسته های شخصی سازی شده را برای کاربران خود ایجاد کرده تا آنها ضمن ساختن بسته ای مطابق با سلیقه و نیاز خود، از هیجان استفاده از آن نیز لذت مضاعف ببرند. بسته های بوم ایرانسل می تواند ترکیبی از اینترنت، مکالمه و پیامک بوده و به مشترکین این امکان را می دهد تا با قیمتی با صرفه از این فرصت استثنایی بهره مند گردند. این خدمت جدید و جسورانه از سوی نخستین اپراتور دیجیتال کشور، شرایط را برای خلق تجربه ای متفاوت برای مشترکین آماده نمود و فرصتی را برای آنها مهیا کرد تا از یک سرویس خوب، بهترین و با کیفیت ترین استفاده ممکن را ببرند.

به طور کلی بسته های بوم ایرانسل شامل : تعداد پیامک ایرانسلی فارسی، دقیقه های مکالمه ایرانسلی و مقدار حجم اینترنت می باشد که برای این کار باید مشترک از قبل تعداد روز، دقیقه های مکالمه ایرانسلی، تعداد پیام کوتاه فارسی ایرانسلی و حجم اینترنت مورد نیاز خود را مشخص نموده و بسته ای کاملا بر اساس الگوی مصرف خود بسازد.

 

بسته های بوم پلاس ایرانسل نیز علاوه بر قابلیت های بسته های سفارشی بوم، این امکان را به مشترک می دهد تا در صورت اتمام حجم بسته های مختلف آنها را به یکدیگر تبدیل نماید. مثلا مشترک می تواند در صورت اتمام حجم  اینترنت؛ زمان مکالمه را به حجم اینترنت تبدیل کند و برعکس؛ در صورت اتمام زمان مکالمه، حجم اینترنت را به زمان مکالمه تبدیل نمایند. فقط قبل از تبدیل توجه به این نکته ضروری است که با تبدیل زمان مکالمه به حجم اینترنت، هزینه استفاده از اینترنت به صورت سه برابر زمان مکالمه از حساب مشترک کسر خواهد شد.

 

روش های ساخت و خرید بسته های بوم و بوم پلاس ایرانسل:

 

مشترکینی که تمایل به خرید بسته های سفارشی بوم و بوم پلاس ایرانسل را دارند، می توانند از روش های زیر نسبت به خرید آنها اقدام  نمایند:

·        سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 5 * 5 * 555 *

·        نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

 

 مشترکین برای آگاهی از باقی مانده اعتبار بسته های بوم و بوم پلاس ایرانسل نیز باید از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

·        سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        برای بسته های بوم : شماره گیری کد دستوری # 4 *4 * 1 * 555 * 

·        برای بسته های بوم پلاس: شماره گیری کد دستوری # 3 *4 * 1 * 555 * 

 

بسته های همه کاره بوم و بوم پلاس از آن دست سرویس های مبتکرانه ایرانسل می باشد که امکانات و شرایطی فراتر از انتظار را در اختیار کاربران سیم کارت های این اپراتور قرار می دهد. اپراتور ایرانسل به عنوان تنها شرکت پیشرو در ارائه خدمات نوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول سال ها تلاش، توانسته به خوبی رضایت خاطر مشترکین خود را فراهم نموده و با ارائه خدمات ویژه تجربه ای متمایز و لذت بخش را به آنها هدیه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها در بازار سیم کارت به دنبال خرید سیم کارت همراه اول هستند و اپراتور همراه باز هم میان مردم محبوب شده است . همراه اول که این روز ها در تلاش است که رضایت کسانی که سیم کارت های همراه اول را دارند بدست آورد تا بتواند به عنوان برترین اپراتور در بازار شناخته شود. همراه همواره در تلاش بوده که با دادن سرویس ها به مناسبت های گوناگون در تلاش بوده که در میان کسانی سیم کارت نداشته اند همراه اول را انتخاب کنند.همراه اول در تلاش است که در جهت رفاه مشتریان تکنولوژی های بسیار نوین را وارد چرخه کند تا مردمی که سیم کارت های همراه اول را دارند بتوانند با بیش ترین امکانات روبرو شوند. همراه اول در این چند وقت در حوزه اینترنت در تلاش بوده است که بتواند  با بیشترین پوشش شبکه و بالاترین رکورد سرعت اینترنت پرچمدار صنعت ارتباطات در ایران باشد.

طرح یکسان سازی تعرفه ها که در مهرماه سال 97 از سوی این اپراتور برای کاربران اجرایی شد، یکی از خدمات منحصر بفرد و اقتصادی همراه اول است که به طور همزمان برای کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری اعمال گردید. این طرح که با هدف ساده سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین همراه اول اجرا شد، تعرفه مکالمه پایه ( آزاد ) را برای کلیه تماس های داخل و خارج از شبکه همراه اول یکسان نمود. البته این طرح تنها شامل تعرفه مکالمات پایه بوده و تعرفه مکالمات بین الملل هیچ گونه تغییری نداشته و در این طرح نمی گنجد.

 فعال سازی طرح یکسان سازی تعرفه ها برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول از سوی این اپراتور به صورت اتوماتیک انجام  پذیرفته و مشترکین نیاز به هیچ گونه اقدام خاصی ندارند.

تعرفه های اعلامی سیم کارت های دائمی در طرح یکسان سازی همراه اول:

 

تعرفه مکالمه:

تعرفه مکالمه برای مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

ردیف

مکالمه

تعرفه بر اساس دقیقه

1

همراه اول دائمی به تلفن ثابت

599 ريال

2

همراه اول دائمی به همراه اول

599 ريال

3

همراه اول دائمی به ایرانسل یا رایتل

599 ريال

مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول توجه داشته باشند که معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه بوده و مثلا برای یک تماس 30 ثانیه ای همراه اول دائمی به تلفن ثابت 299.5 ریال هزینه محاسبه خواهد شد.

 

تعرفه پیامک :

در اجرای این طرح تعرفه سرویس پیام کوتاه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول نیز یکسان سازی شد که به قرار زیر می باشد:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه فارسی

89 ريال به ازای هر پارت

پیام کوتاه انگلیسی

222 ريال به ازای هر پارت

 

تعرفه عادی نوترینو

در حال حاضر اپراتور همراه اول حدود 52 میلیون مشترک 4G  و  3G دارد که حدود 45 میلیون اشتراک مربوط به مشترکین  4G می باشد. علاوه بر این بالاترین رکورد سرعت اینترنت 5G   در کشور متعلق به اپراتور همراه اول می باشد.

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلو بایت تبادل اطلاعات

تعرفه هر کیلو بایت اطلاعات در سایت های منتخب داخلی

سیم کارت دائمی

0,4 ریال

0,2 ریال

 

خدمات حضوری همراه اول

در راستای اجرای طرح یکسان سازی، تعرفه کلیه خدمات و امکانات همراه اول در تمام کشور، کاملا یکسان می باشد. تعرفه خدمات حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمت

تعرفه

صدور قبض پایان دوره و میان دوره

50,000 ريال

وصل یا قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

50,000 ريال

دایری مجدد سیم کارت سلب امتیاز شده

150,000 ريال

تقسیط بدهی

70,000 ريال

تغییر و اصلاح آدرس

70,000 ريال

تغییر نام سیم کارت دائمی

250,000 ريال

ارائه  PIN و PUK

40,000 ريال

ترابرد

150,000 ريال

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000 ريال و مازاد بر آن هر برگ 20،000 ريال

اصلاح مشخصات مشترک

60,000 ريال

تعویض سیم کارت خرابی مفقودی برای مشترکین دائمی

100,000 ريال

تعویض سیم کارت نسل 3 به نسل 4

رایگان

فعال سازی خط دائمی

رایگان

سلب امتیاز

رایگان

 

نکات مهم:

·        کلیه مبالغ ذکر شده، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        هزینه خدمات مشترکین دائمی به صورت حساب پایان دوره آنها اضافه شده و هزینه خدمات مشترکین اعتباری از میزان شارژ آنها کسر می گردد. به همین خاطر در هنگام دریافت خدمات در تمامی مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول، مشترکین نیاز به پرداخت هیچ گونه وجه نقدی ندارند.

·        پس از دریافت و اتمام خدمات، اطلاع رسانی مربوطه از طریق پیامک به مشترکین انجام خواهد شد.

·        در خدمت تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، هزینه ودیعه و اشتراک از شارژ مشترک کسر می گردد.

·        در صورتی که برای ارائه یک خدمت غیر رایگان نیاز به تعویض سیم کارت باشد، مبلغ 100،00 ريال به عنوان بهای سیم کارت خام به هزینه خدمات افزوده شده و مطابق معمول از حساب مشترک دریافت خواهد شد.

مشترکین می توانند جهت ارائه پیشنهادات و انتقادات با شماره 9990 تماس بگیرند.

 

خدمات غیر حضوری همراه اول

اپراتور همراه اول، در راستای رفاه حال مشترکین بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و تقریبا رایگان در اختیار آنها قرار می دهد که مشترکین می توانند با مراجعه به وب سایت این اپراتور نسبت به ثبت درخواست و انجام آن اقدام نمایند.

خدمات غیر حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمت

هزینه

تغییر آدرس

رایگان

دریافت pin, puk

رایگان

قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

قطع مفقودی

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه مبلغ 6،000 ريال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم در این تابستان قصد مسافرت را دارند بعد از دو سال سیاهی که کرونا بر سر جهانیان آورد و باعث تعطیلی بسیاری از شغل ها شد و بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست دادند و مرز های کشور ها  به روی مسافران بسته شد. اما این روز ها با کم رنگ شدن کرونا بار دیگر سفر های خارجی شروع شده است و بسیاری از مردم به به این نوع سفرها می روند. بیش ترمردم در این سفر ها دوست دارند که با خانواده شان هم ارتباط برقرار کنند و سیم کارت کشور میزبان را می خرند که زیاد توجیه اقتصادی ندارد. این روز ها اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که با خدمات بسیار عالی و رومینگ بین الملل این مشکل را حل کنند و هر کس با شماره تماس  خود بتواند رومینگ بین الملل را فعال کنند. اپراتور ها در تلاش هستند که دیگر مردم نیازی به خرید سیم کارت نداشته باشند که میتواند بسیار عالی باشد

رومینگ بین الملل سرویسی است که در حال حاضر همه اپراتورهای فعال در کشور در اختیار کاربرانشان قرار می دهند تا آنها بتوانند بدون تغییر شماره و تنها با فعال سازی این سرویس در کشور مقصد از تمام امکانات و خدمات اپراتورهای کشور میزبان استفاده نمایند. برای این کار اپراتور کشور مبدا با اپراتورهای مطرح کشور مقصد وارد مذاکره شده و با آنها قراردادی منعقد می نماید تا بر اساس آن مشترکین بتوانند از خدمات و سرویس های اپراتورهای خارجی در همان کشور در ازای مبلغ از پیش تعیین شده، استفاده نمایند.

 

رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور همراه در کشور، از بیشترین پوشش شبکه و آنتن برخوردار است که همین باعث شده تا مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور به راحتی از حداکثر امکانات و خدمات بهره مند گردند. البته اگر مشترکین همراه اول قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشند، این اپراتور با در اختیار قرار دادن سرویس رومینگ بین الملل بهترین و با کیفیت ترین خدمات ممکن را در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول در 85 کشور جهان و از طریق 136 اپراتور قابل استفاده می باشد که این امکان را به مشترکین این اپراتور می دهد تا علاوه بر استفاده از خدمات و امکانات اپراتورها در کشور مقصد، هزینه های مربوط به ارتباط با داخل کشور را مدیریت نمایند.

 

 

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل لازم است ابتدا نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند. نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول به روش های ذیل می باشد:

 

·        فعال سازی سرویس از طریق کد رومینگ

در این روش مشترک به راحتی می تواند با شماره گیری کد دستوری # 29 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) سرویس رومینگ بین الملل را فعال نموده و از آن استفاده نماید.

 

·        فعال سازی سرویس از طریق ارسال پیامک

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 29 به سرشماره 10 درخواست فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل خود را ثبت نموده و منتظر نتیجه فعال سازی سرویس بمانند.

 

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس رومینگ همراه اول

پس از بازگشت به ایران، مشترکین همراه اول نیازی به غیر فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل ندارند و این سرویس به صورت خودکار غیر فعال شده و هزینه ها بر اساس تعرفه عادی محاسبه می شود. مگر آن که مشترک در نقاط مرزی ساکن باشد که در این صورت باید حتما این سرویس را غیر فعال نماید؛ وگرنه تماس های مشترک بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.

برای غیر فعال سازی این سرویس، مشترکین باید کد دستوری # 29 * 10 *   ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) را شماره گیری نمایند و از منوی ظاهر شده، گزینه غیر فعال سازی سرویس را انتخاب نمایند.

 

نحوه افزایش اعتبار برای سیم کارت های دائمی و اعتباری

برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول باید نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نمایند تا بتوانند از خدمات این سرویس استفاده نمایند:

 

نحوه افزایش اعتبار در سیم کارت های دائمی

برای شارژ حساب، مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند با استفاد از دو روش نسبت به این امر اقدام نمایند:

 

روش اول:  ارسال پیامک

برای این کار مشترکین لازم است مراحل ذیل را دنبال را نمایند:

·        حرف B  را به سر شماره 990009 پیامک کنید.

·        مبلغ مورد نظر برای شارژ حساب را انتخاب نمایید.

·        شماره تلفن همراه خود را ارسال نمایید.

·        منتظر بمانید تا از سوی اپراتور پیامکی حاوی شناسه پرداخت و شناسه قبض برای شما ارسال گردد.

·        بعد از دریافت پیامک، مبلغ را پرداخت نمایید.

 

روش دوم: از طریق سایت همراه اول

در این روش مشترکین ابتدا باید وارد سایت همراه اول شده و گزینه سرویس ها و محصولات را انتخاب نموده و کمی رو آن نگه دارد تا صفحه کوچکی نمایان گردد. سپس در این صفحه از بین گزینه های موجود، گزینه رومینگ و مکالمات بین الملل را انتخاب کنند. در ابن بخش روی قسمت مکالمات و پیامک بین الملل کلیک کنند تا گزینه های ممکن برایشان به نمایش در بیاید. در هر بخش کد مورد نظر برای فعال سازی رومینگ بین الملل نوشته شده که مشترکین می توانند از آن استفاده نمایند.

 

نحوه افزایش اعتبار در سیم کارت های اعتباری

مشترکین اعتباری خط همراه اول، به راحتی می توانند مانند وقت هایی که شارژ خریداری می کنند، سیم کارت خود را شارژ کنند، این کار از طریق دستگاه خودپرداز، دستگاه های پوز ( pos )، اپلیکیشن های پرداخت و همراه بانک امکان پذیر است. البته اگر شارژ سیم کارت اعتباری مشترکین تمام شود، این امکان نیز برای دوستان یا آشنایان داخل کشور وجود دارد تا آن را دوباره شارژ نمایند. این کار خصوصا برای کسانی که کهولت سن دارند، بسیار کاربردی و مفید می باشد.

 

نحوه استفاده از سرویس رومینگ بین الملل

برای استفاده از خدمات این سرویس، مشترکین باید برای تماس با شماره های موبایل در ایران، به جای صفر اول شماره، کد 0098 را شماره گیری نمایند. مثلا اگر شماره مورد نظر شما 09121111111 می باشد، در زمان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل باید به این شکل شماره گیری نمایید: 00989121111111

برای تماس با شماره های ثابت نیز مشترک باید ابتدا کد 0098 را وارد نماید مثلا برای تماس با شماره 22222222 در شهر تهران، آن را بدین گونه شماره گیری نماید: 00982122222222

 

نحوه جستجوی شبکه رومینگ بین الملل در گوشی های هوشمند اندروید و ios

برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین باید علاوه بر شارژ کردن حساب و فعال سازی کد سرویس، نسبت به فعال سازی این سرویس در گوشی هوشمند خود نیز اقدام نمایند. البته در حال حاضر این سرویس به صورت خودکار بر روی گوشی های هوشمند فعال شده و نیاز به انجام تنظیمات خاصی نمی باشد؛ ولی اگر این سرویس به صورت اتوماتیک در گوشی شما فعال نشد؛ می توانید مراحل زیر را طی کنید:

 

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی های هوشمند آیفون   ios

برای انتخاب دستی شبکه رومینگ در سیستم عامل ios  مسیر زیر را ادامه دهید:

·        ابتدا وارد بخش تنظیمات یا  settings گوشی هوشمند خود شوید.

·        گزینه   Carrier را پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

·        در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود، گزینه اتوماتیک را غیر فعال نموده و صبر کنید تا شبکه های در دسترس جستجو شود. حال از بین شبکه های جستجو شده، شبکه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی های هوشمند اندروید

مراحل جستجوی شبکه در گجت هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ به روش ذیل می باشد:

·        ابتدا وارد بخش تنظیمات یا settings  دستگاه شوید.

·        در قسمت شبکه های بیشتر یا more networks  گزینه شبکه های تلفن همراه یا   mobile networks  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که باز می شود، گزینه اپراتورهای شبکه یا network operators  را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا لیست شبکه های در دسترس را جستجو کند. سپس از بین شبکه های موجود، شبکه مورد نظر را انتخاب نموده و سرویس رومینگ خود را فعال نمایید. 

 

تعرفه رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

در سرویس رومینگ بین الملل قطعا هزینه های استفاده از خدمات، بسیار بیشتر از تعرفه های موجود در داخل کشور می باشد. مثلا در این سرویس هزینه بر اساس دقیقه محاسبه می گردد و فرقی نمی کند شما 10 ثانیه صحبت کنید یا 59 ثانیه، در هر صورت هزینه یک دقیقه مکالمه برای مشترک در نظر گرفته می شود. علاوه بر این نرخ تعرفه ها برای تماس با داخل کشور یا شماره های کشور میزبان متفاوت خواهد بود.

 البته به طور کلی هزینه و تعرفه رومینگ همراه اول در هر کشوری متفاوت بوده و مشترکین می توانند برای آگاهی از این تعرفه ها به وب سایت همراه اول مراجعه نموده و در بخش تعرفه ها، نام کشور مورد نظر خود را جستجو نموده و هزینه خدمات رومینگ همراه اول در آن کشور را مشاهده نمایند.

 

البته توصیه می شود مشترکین قبل از فعال سازی این سرویس نسبت به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، توجه داشته باشند:

·        روشن کردن گوشی هوشمند و دریافت پیامک هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و کاملا رایگان می باشد.

·        فعال کردن سرویس رومینگ همراه اول برای مشترک هزینه ای نداشته و کاملا رایگان می باشد.

·        در این سرویس هزینه مکالمات مشترکین بر اساس دقیقه محاسبه می گردد.

·        در صورت تماس مشترک با یک شماره ایرانی در خارج از کشور، هزینه تماس بر طبق تعرفه رومینگ بین الملل محاسبه می گردد.

·        در صورت تماس مشترک در خارج از کشور با یک کشور ثالث، هزینه تماس رومینگ بر اساس تعرفه بین الملل کشور میزبان محاسبه خواهد شد.

·        در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، کلیه بسته های اینترنت داخلی مشترک غیر فعال شده و در صورت روشن کردن اینترنت تلفن همراه در کشور مقصد، هزینه بر اساس تعرفه اعلام شده محاسبه می گردد.

 

تعرفه های رومینگ همراه اول در پرواز :

·        مکالمه با ایران بر حسب دقیقه : 91،000 تومان

·        مکالمه دریافتی: 70،000 تومان

·        مکالمه داخلی : 91،000 تومان

·        ارسال پیام کوتاه : 25،000 تومان

·        اینترنت ( مگا بایت ) : 60،000 تومان

 

خدمات رومینگ همراه اول در پرواز

خدمات رومینگ در پرواز یعنی مشترک می تواند در حین پرواز البته بعد از برخاستن هواپیما و قبل از فرود آمدن، از خدمات رومینگ استفاده نماید. برای این کار مشترک باید در قسمت جستجوی شبکه، بر روی گزینه On Air کلیک نماید تا این سرویس فعال گردد. البته نکته مهم در این سرویس این است که در طول پرواز مشترکین نمی توانند تماسی دریافت نموده و فقط می توانند تماس بگیرند.

سرویس رومینگ در پرواز تنها زمانی قابل استفاده می باشد که مشترکین با یکی از هواپیمایی های زیر سفر کنند:

AZAL

All Nippon Airways

Iberia

Aeroflot

British Airways

Cebu Pacific Air

Egypt

Royal Jordanian

Etihad

Oman Air

TAM Airlines

Thai Airways

Saudia

Philippine Airlines

Singapore Airlines

Libyan Airlines

Qatar AIRWAYS

Emirates

Hong Kong Airlines

 

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

ایرانسل که در این سالها توانسته با اینترنت پر سرعت و با قیمت مناسب توانسته بود که سمه قابل خوبی را از مشتریان به دست آورد. در این سالها اپراتور ایرانسل توانسته است در رقابت با اپراتورهای دیگر بین مردم محبوب شود و توانسته از این اعتماد مردم به خوبی استفاده کند. اپراتور ایرانسل در این سال ها توانسته است با خلق تجربه های متفاوت و ارزش آفرینی برای کسانی که سیم کارت های ایرانسل را دارند امکانات بسیار جذاب و جالبی را بدهد. اپراتور ایرانسل در تلاش است که  از همه نیروی خود برای همه جامعه استفاده کند.. در همین راستا اپراتور ایرانسل، امکانات جذاب و مفیدی را به وب سایت ایرانسل اضافه نموده که بر اساس آن مشترکین ناشنوا و کم بینا می توانند از قابلیت ها و خدمات وب سایت راحت تر و آسان تر استفاده نمایند.

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران در قسمت پایین سمت چپ وب سایت ایرانسل امکاناتی مانند افزایش سایز متن، بزرگ نمایی، فاصله و ... اضافه شده که به افراد کم بینا کمک می کند تا با استفاده از این قابلیت ها به تنهایی بتوانند از خدمات مختلف موجود در سایت بهره مند گردند.

البته ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به کلیه مشترکین، برای کاربران کم شنوا نیز در قسمت پایین سمت راست صفحه، گزینه "گفتگوی تصویری ویژه ناشنوایان" را قرار داده است که مشترکین ناشنوا می توانند با استفاده از آن با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و درخواست های خود را بیان نمایند. بنابراین از این به بعد مشترکین ناشنوا می توانند از طریق ارتباط ویدئویی با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از زبان اشاره پشتیبانی لازم را دریافت کنند.

 

البته در راستای ارائه خدمات بهتر، اپراتور ایرانسل در سال های اخیر سرویس"  آوای ناشنوای ایرانسل"  را برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند و یا  اختلالات کلامی دارند، فعال نموده است که این افراد می توانند با فعال سازی این سرویس به تماس گیرنده خود اطلاع دهند تا به جای تماس صوتی، از طریق پیامک با آنها در ارتباط باشند. با توجه به این که فعال سازی این سرویس کاملا رایگان می باشد، مشترکین می توانند برای فعال سازی پیام صوتی آوای ناشنوا، عدد 15 را به 7575 ارسال نمایند. اطلاع رسانی به تماس گیرنده نیز از طریق متن یا پیام صوتی با مضمون زیر صورت می گیرد:

 

"سلام. شما با یک فرد ناشنوا یا کم شنوا تماس گرفته اید. در صورت تمایل لطفا برای برقراری ارتباط، از طریق پیامک انتقال نمایید. "

 

با توجه به این که جامعه افراد کم توان مانند ناشنوایان و کم بینایان، شاید در ظاهر محدودیت هایی در زمینه استفاده از حواس پنجگانه داشته باشند ولی این افراد در عمل ثابت کردند که در استفاده از سایر حواس بسیار توانمند تر بوده و لازم است که کسب و کارهای خصوصی و دولتی، خدمات خود را طوری ارائه کنند که همه افراد خصوصا این قشر جامعه از آنها استفاده نمایند. قطعا توسعه و گسترش هر چه بیشتر چنین خدماتی باعث می شود تا هیچ قشری احساس کمبود و تفاوت در دریافت خدمات نداشته باشد و عدالت اجتماعی در جامعه برقرار گردد

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تکنولوژی در این سه دهه اخیر بسیار پیشرفت کرده است و بسیار باعث به وجود آمدن وسایلی شده است که باعث راحت تر شدن زندگی بشر شده است و هر از گاهی هم در دنیا باعث تعجب بشریت شده است . اما بهترین وسیله ایی که در این سه دهه آمده است گوشی های هوشمند است که باعث شده است که باعث شده است که ارتباطات هم تحول گیرد و بسیار راحت تر ارتباط برقرار کنیم و هر از گاهی جای همه وسایل را گرفته است. ارتباط دیگر مانند گذشته نیست و  جایگزین بسیار مطمئنی شده است و دکل های ارتباطی در همه جا کشور هست و ارتباط بسیار دیگر برای مردم راحت تر شده است. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری، شماره های مجازی جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کردند که از هیچ محدودیت مکانی برخوردار نیستند و کاملا با روش های سنتی و شناخته شده ارتباطی متفاوت و متمایزند.

شماره مجازی در اصل قابلیتی است که به کاربر کمک می کند تا بدون داشتن سیم کارت یک کشور، از شماره های همراه آن کشور استفاده نموده و از خدماتی مانند مکالمه، ارسال و دریافت پیامک، ساخت اکانت سوشال مدیا و وریفای آن و ... بهره مند گردد. البته قابلیت های بیان شده تنها مزیت استفاده از شماره های مجازی نبوده و کاربران می توانند با استفاده از این شماره ها که به راحتی در دسترس همگان قرار دارند، هزینه های خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند. علاوه بر این استفاده از شماره های مجازی که بسیار در بین مدیران و صاحبان مشاغل متداول است، یکی از راه های حرفه ای جلوه دادن و جلب اعتماد نیز می باشد.

 

به همین خاطر استفاده از شماره های مجازی در سراسر دنیا خصوصا در بین کاربران ایرانی که در شرایط تحریم به سر می برند، بسیار رایج و متداول می باشد. ولی با این وجود باید در زمان استفاده از این فناوری بسیار هوشیار و مراقب بود. زیرا با افزایش تقاضا برای این سرویس، به یکباره بسیاری از سایت ها و نرم افزارهای ارائه دهنده شماره های مجازی اشتراکی و رایگان روی کار آمدند که با تبلیغات فراوان تلاش نمودند تا نظر کاربران را جلب نموده و آنها را به سمت خرید شماره مجازی اشتراکی سوق دهند.

 

تجربه به خوبی نشان داده که شماره های مجازی از قابلیت ها و امکانات کارآمدی برخوردارند که بسیار برای کاربران مفید و منحصر بفرد می باشد ولی به دلیل ارتباط مستقیم و دسترسی همه افراد استفاده کننده از شماره به اطلاعات شخصی کاربر مانند فهرست مخاطبین، حساب های کاربری و .... شرایط استفاده از شماره های مجازی اشتراکی بسیار چالش برانگیز و حساس می باشد. زیرا قطعا برای همه افراد بحث امنیت داده ها و اطلاعات بسیار مهم بوده و اعتماد به سرویس ها و خدماتی که باگ امنیتی دارند، به هیچ وجه منطقی و درست نمی باشد.

 

 

خطرات خرید شماره مجازی اشتراکی

 

به طور کلی شماره های مجازی به دو دسته کلی شماره های اختصاصی و اشتراکی ( رایگان و غیر رایگان ) تقسیم می شوند که البته بحث امنیت در شماره های اختصاصی به خوبی رعایت شده و کاربران می توانند بدون هیچ دغدغه ای از امنیت اطلاعات شخصی و کاری خود مطمئن باشند ولی در شماره های اشتراکی این سرویس، دغدغه امنیت، چالش بسیار بزرگی برای کاربران ایجاد کرده که همواره خطراتی مانند سرقت اطلاعات، هک و... در آنها وجود دارد. زیرا شماره های مجازی که به صورت رایگان و اشتراکی از سوی سایت ها و نرم افزارها در اختیار کاربران قرار می گیرند به هیچ عنوان امنیت لازم را تضمین نکرده و همیشه ریسک درز اطلاعات در آنها وجود دارد.

 

روش کار ارائه دهندگان شماره های مجازی اشتراکی رایگان بدین صورت می باشد که آنها در اصل دارای چندین شماره محدود هستند که که این شماره ها را در بین کاربران خود به صورت اشتراکی در بازه های زمانی مشخص پخش می کنند و این بدان معناست که شماره ای که امروز در اختیار شماست، قبل از شما و بعد از شما می تواند در اختیار فرد دیگری قرار گرفته باشد. بنابراین فرد دیگری که بعد از شما به این شماره دسترسی پیدا خواهد کرد، به راحتی می تواند به تمام حساب های کاربری و شبکه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شخصی و کاری شما را مشاهده نماید.

این موضوع اصلی ترین دلیل عدم امنیت شماره های مجازی اشتراکی رایگان می باشد، به طوری که در حال حاضر بیشترین آمار هک و سرقت اطلاعات مربوط به این نوع شماره ها می باشد. به همین خاطر کارشناسان امنیتی به هیچ وجه شماره های مجازی اشتراکی رایگان را تایید نموده و تا حد امکان به عدم استفاده از آنها توصیه می کنند.

 

 

خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان در تلگرام

 

استفاده از شماره مجازی در بین کاربران تلگرام نیز بسیار محبوب بوده و امکاناتی که این شماره ها در اختیار افراد قرار می دهد سبب شده تا این شماره ها برای ساخت اکانت تلگرام مورد استفاده قرار گیرند. زیرا طبق قوانین، کاربر باید برای ایجاد حساب کاربری در شبکه، یک شماره تلفن منحصر بفرد را به عنوان شناسه وارد نموده و مراحل احراز هویت را تکمیل نماید. سپس تلگرام همه دوستان و آشنایانی که در لیست مخاطبین گوشی ذخیره شده را به صورت خودکار به مخاطبین خود اضافه نموده و تنها افرادی قادر به مشاهده شماره تلفن کاربر هستند که پیش از این شماره فرد مورد نظر را در حساب خود داشته باشند. به همین خاطر افراد تلاش می کنند تا با استفاده از شماره مجازی، شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکرده و از انتشار آن تا جای ممکن جلوگیری نمایند.

 

همین قابلیت منحصر بفرد باعث شده تا استفاده از شماره مجازی برای کاربران تلگرام بسیار جذاب و جالب بوده و آنها بخواهند با استفاده از این شیوه به راحتی از امکانات و قابلیت های تلگرام بهره مند گردند. ولی در اینجا نیز لازم است کاربران قبل از اقدام به هر کاری نسبت به مشکلات امنیتی شماره های مجازی رایگان و خطرات استفاده از آنها هوشیار باشند.

 

زیرا نرم افزارهایی که استفاده از شماره مجازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهند، اشتراکی بوده و هر کسی می تواند مانند شما از آنها بهره مند گردند. با توجه به این که تعداد این شماره های مجازی در مقایسه با تعداد کاربران نیز اندک می باشد، این شماره های در بازه های زمانی کوتاه در بین کاربران دست به دست می شود که همین موضوع مشکلات امنیتی خاصی را برای افراد به وجود می آورد. علاوه بر این بر اساس یکی از سیاست های امنیتی تلگرام، شماره هایی که به طور مکرر در دستگاه های مختلف استفاده می شوند، پس از مدتی شناسایی و مسدود خواهند شد که این مورد ممکن است برای شما هم در هنگام استفاده از شماره های مجازی اتفاق بیفتد و اکانت شما مسدود شود.

 

بنابراین توصیه می شود پیش از استفاده از شماره های مجازی به این نکته توجه داشته باشید که مشکلات بیان شده مختص شماره های مجازی اشتراکی رایگان بوده و شماره های مجازی اختصاصی از امنیت مناسب برخوردار می باشند و شما می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. علاوه بر این توصیه می گردد، شماره مجازی مورد نظر خود را از ارائه دهندگان معتبر این سرویس که در داخل کشور فعالیت می کنند؛ خریداری نمایید. زیرا این شرکت های معتبر سرویس های خود را با ضمانت و سطح امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهند و از مشکلات امنیتی بیان شده، به دور می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تکنولوژی در این سه دهه اخیر بسیار پیشرفت کرده است و بسیار باعث به وجود آمدن وسایلی شده است که باعث راحت تر شدن زندگی بشر شده است و هر از گاهی هم در دنیا باعث تعجب بشریت شده است . اما بهترین وسیله ایی که در این سه دهه آمده است گوشی های هوشمند است که باعث شده است که باعث شده است که ارتباطات هم تحول گیرد و بسیار راحت تر ارتباط برقرار کنیم و هر از گاهی جای همه وسایل را گرفته است. ارتباط دیگر مانند گذشته نیست و  جایگزین بسیار مطمئنی شده است و دکل های ارتباطی در همه جا کشور هست و ارتباط بسیار دیگر برای مردم راحت تر شده است. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری، شماره های مجازی جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کردند که از هیچ محدودیت مکانی برخوردار نیستند و کاملا با روش های سنتی و شناخته شده ارتباطی متفاوت و متمایزند.

شماره مجازی در اصل قابلیتی است که به کاربر کمک می کند تا بدون داشتن سیم کارت یک کشور، از شماره های همراه آن کشور استفاده نموده و از خدماتی مانند مکالمه، ارسال و دریافت پیامک، ساخت اکانت سوشال مدیا و وریفای آن و ... بهره مند گردد. البته قابلیت های بیان شده تنها مزیت استفاده از شماره های مجازی نبوده و کاربران می توانند با استفاده از این شماره ها که به راحتی در دسترس همگان قرار دارند، هزینه های خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند. علاوه بر این استفاده از شماره های مجازی که بسیار در بین مدیران و صاحبان مشاغل متداول است، یکی از راه های حرفه ای جلوه دادن و جلب اعتماد نیز می باشد.

 

به همین خاطر استفاده از شماره های مجازی در سراسر دنیا خصوصا در بین کاربران ایرانی که در شرایط تحریم به سر می برند، بسیار رایج و متداول می باشد. ولی با این وجود باید در زمان استفاده از این فناوری بسیار هوشیار و مراقب بود. زیرا با افزایش تقاضا برای این سرویس، به یکباره بسیاری از سایت ها و نرم افزارهای ارائه دهنده شماره های مجازی اشتراکی و رایگان روی کار آمدند که با تبلیغات فراوان تلاش نمودند تا نظر کاربران را جلب نموده و آنها را به سمت خرید شماره مجازی اشتراکی سوق دهند.

 

تجربه به خوبی نشان داده که شماره های مجازی از قابلیت ها و امکانات کارآمدی برخوردارند که بسیار برای کاربران مفید و منحصر بفرد می باشد ولی به دلیل ارتباط مستقیم و دسترسی همه افراد استفاده کننده از شماره به اطلاعات شخصی کاربر مانند فهرست مخاطبین، حساب های کاربری و .... شرایط استفاده از شماره های مجازی اشتراکی بسیار چالش برانگیز و حساس می باشد. زیرا قطعا برای همه افراد بحث امنیت داده ها و اطلاعات بسیار مهم بوده و اعتماد به سرویس ها و خدماتی که باگ امنیتی دارند، به هیچ وجه منطقی و درست نمی باشد.

 

 

خطرات خرید شماره مجازی اشتراکی

 

به طور کلی شماره های مجازی به دو دسته کلی شماره های اختصاصی و اشتراکی ( رایگان و غیر رایگان ) تقسیم می شوند که البته بحث امنیت در شماره های اختصاصی به خوبی رعایت شده و کاربران می توانند بدون هیچ دغدغه ای از امنیت اطلاعات شخصی و کاری خود مطمئن باشند ولی در شماره های اشتراکی این سرویس، دغدغه امنیت، چالش بسیار بزرگی برای کاربران ایجاد کرده که همواره خطراتی مانند سرقت اطلاعات، هک و... در آنها وجود دارد. زیرا شماره های مجازی که به صورت رایگان و اشتراکی از سوی سایت ها و نرم افزارها در اختیار کاربران قرار می گیرند به هیچ عنوان امنیت لازم را تضمین نکرده و همیشه ریسک درز اطلاعات در آنها وجود دارد.

 

روش کار ارائه دهندگان شماره های مجازی اشتراکی رایگان بدین صورت می باشد که آنها در اصل دارای چندین شماره محدود هستند که که این شماره ها را در بین کاربران خود به صورت اشتراکی در بازه های زمانی مشخص پخش می کنند و این بدان معناست که شماره ای که امروز در اختیار شماست، قبل از شما و بعد از شما می تواند در اختیار فرد دیگری قرار گرفته باشد. بنابراین فرد دیگری که بعد از شما به این شماره دسترسی پیدا خواهد کرد، به راحتی می تواند به تمام حساب های کاربری و شبکه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شخصی و کاری شما را مشاهده نماید.

این موضوع اصلی ترین دلیل عدم امنیت شماره های مجازی اشتراکی رایگان می باشد، به طوری که در حال حاضر بیشترین آمار هک و سرقت اطلاعات مربوط به این نوع شماره ها می باشد. به همین خاطر کارشناسان امنیتی به هیچ وجه شماره های مجازی اشتراکی رایگان را تایید نموده و تا حد امکان به عدم استفاده از آنها توصیه می کنند.

 

 

خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان در تلگرام

 

استفاده از شماره مجازی در بین کاربران تلگرام نیز بسیار محبوب بوده و امکاناتی که این شماره ها در اختیار افراد قرار می دهد سبب شده تا این شماره ها برای ساخت اکانت تلگرام مورد استفاده قرار گیرند. زیرا طبق قوانین، کاربر باید برای ایجاد حساب کاربری در شبکه، یک شماره تلفن منحصر بفرد را به عنوان شناسه وارد نموده و مراحل احراز هویت را تکمیل نماید. سپس تلگرام همه دوستان و آشنایانی که در لیست مخاطبین گوشی ذخیره شده را به صورت خودکار به مخاطبین خود اضافه نموده و تنها افرادی قادر به مشاهده شماره تلفن کاربر هستند که پیش از این شماره فرد مورد نظر را در حساب خود داشته باشند. به همین خاطر افراد تلاش می کنند تا با استفاده از شماره مجازی، شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکرده و از انتشار آن تا جای ممکن جلوگیری نمایند.

 

همین قابلیت منحصر بفرد باعث شده تا استفاده از شماره مجازی برای کاربران تلگرام بسیار جذاب و جالب بوده و آنها بخواهند با استفاده از این شیوه به راحتی از امکانات و قابلیت های تلگرام بهره مند گردند. ولی در اینجا نیز لازم است کاربران قبل از اقدام به هر کاری نسبت به مشکلات امنیتی شماره های مجازی رایگان و خطرات استفاده از آنها هوشیار باشند.

 

زیرا نرم افزارهایی که استفاده از شماره مجازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهند، اشتراکی بوده و هر کسی می تواند مانند شما از آنها بهره مند گردند. با توجه به این که تعداد این شماره های مجازی در مقایسه با تعداد کاربران نیز اندک می باشد، این شماره های در بازه های زمانی کوتاه در بین کاربران دست به دست می شود که همین موضوع مشکلات امنیتی خاصی را برای افراد به وجود می آورد. علاوه بر این بر اساس یکی از سیاست های امنیتی تلگرام، شماره هایی که به طور مکرر در دستگاه های مختلف استفاده می شوند، پس از مدتی شناسایی و مسدود خواهند شد که این مورد ممکن است برای شما هم در هنگام استفاده از شماره های مجازی اتفاق بیفتد و اکانت شما مسدود شود.

 

بنابراین توصیه می شود پیش از استفاده از شماره های مجازی به این نکته توجه داشته باشید که مشکلات بیان شده مختص شماره های مجازی اشتراکی رایگان بوده و شماره های مجازی اختصاصی از امنیت مناسب برخوردار می باشند و شما می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. علاوه بر این توصیه می گردد، شماره مجازی مورد نظر خود را از ارائه دهندگان معتبر این سرویس که در داخل کشور فعالیت می کنند؛ خریداری نمایید. زیرا این شرکت های معتبر سرویس های خود را با ضمانت و سطح امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهند و از مشکلات امنیتی بیان شده، به دور می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از  شرکت های که وسیله ایی دارند می خواهند بفروشند یا جشنواره ایی دارند می خواهند مردم در آن شرکت کنند به مردم پیامک ارسال می شود. اپراتور ها هم برای آگاه سازی مردم از قیمت بسته های اینترنت یا آهنگ پیشوازی که مردم دوست دارند را از طریق پیامک به مردم ارسال می کنند. بیش تر پیامک هایی که ارسال می شود تبلیغاتی بوده و برای مردم چندان جذاب نبوده یا برای افتتاح مکانی بوده است که می توانسته برای مردم جذاب بوده باشد. بسیاری از مردم از این نوع پیامک های تبلیغاتی برایشان مزاحمت ایجاده می کند و وقت شان را می گیرد ولی بیش تر مردم بی تفاوت به این نوع پیامک های تبلیغاتی هستند. البته این شیوه تبلیغاتی بیشتر از سوی مدیران و صاحبان مشاغل مورد توجه بوده و معمولا مشترکین از دریافت پیام های پشت سرهم تبلیغاتی نه تنها استقبال نمی کنند بلکه به دنبال راه حلی برای مسدود سازی دریافت اینگونه پیامک ها نیز می باشند.

از آنجا که تعداد زیادی از مشترکین از دریافت پیام های تبلیغاتی ابراز نارضایتی داشته و آنها را کلافه کننده می دانستند، اپراتورها را بر آن داشت تا با ارائه راه حل های مناسب و کاربردی، مشترکین را برای همیشه از دست این پیام های تبلیغاتی راحت و رها سازند.

در حال حاضر راه های مختلفی برای مسدود سازی پیام های تبلیغاتی در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

 

نحوه مسدود سازی پیام تبلیغاتی در اپراتور همراه اول

 

1. استفاده از کد دستوری

با توجه به این که استفاده از کدهای دستوری یکی از راحت ترین و پرکاربردترین روش های مسدود سازی پیام های تبلیغاتی می باشد، اپراتور همراه اول از دو کد دستوری برای این کار استفاده نموده است:

 

روش اول:

در این روش مشترک باید در صفحه کلید گوشی هوشمند خود، کد دستوری # 8999* ( ستاره 8999 مربع ) را شماره گیری نماید.

سپس گزینه عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نموده و ارسال نماید.

در پایان پیامی از سوی اپراتور با محتوای زیر برای مشترک ارسال می گردد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن انجام مراحل کار می باشد:

"مشترک گرامی درخواست شما با موفقیت ارسال گردید."

 

روش دوم:

در صفحه کلید مشترک باید کد دستوری # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نماید.

گزینه قطع پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نموده و ارسال نمایید.

در پایان پیامی تحت این عنوان دریافت می کنید:

" مشترک گرامی درخواست شما تا 24 ساعت آینده بررسی و ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره شما غیر فعال خواهد شد."

 

2. استفاده از پیامک

در این روش مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید عدد 1 را به شماره 8999 ارسال نمایند. سپس پیامی مبنی بر تایید عملیات بستن تبلیغات برای مشترک ارسال می گردد:

" مشترک گرامی دریافت پیام تبلیغاتی برای شماره شما تا 24 ساعت آینده غیر فعال خواهد گردید."

 

3. تماس با واحد پشتیبانی

البته اگر مشترکین همراه اول تمایل داشته باشند که با واحد پشتیبانی همراه اول تماس بگیرند، می توانند با شماره 9990 تماس گرفته و از کارشناسان این اپراتور بخواهند تا درخواست مسدود سازی پیام های تبلیغاتی را برای آنها ثبت و اجرایی نمایند.

 

 

نحوه مسدود سازی پیام تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

 

1. استفاده از کد دستوری

راحت ترین و در دسترس ترین روش ممکن برای مسدود سازی پیام های تبلیغاتی استفاده از کدهای دستوری یا USSD می باشد، که مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند تنها با شماره گیری یک کد که در ادامه به آن اشاره می کنیم از دست پیام های تبلیغاتی مزاحم آسوده و راحت شوند:

 

روش اول:

·        در گام نخست مشترک باید کد دستوری # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نماید.

·        در صفحه ای که برایشان باز می شود، گزینه قطع پیامک تبلیغاتی را انتخاب نمایند.

·        عدد مربوط به این گزینه را ارسال نمایند تا برای همیشه ارسال پیام تبلیغاتی به شماره شما مسدود گردد.

 

روش دوم:

·        در صفحه کلید گوشی هوشمند خود، کد دستوری # 5006* ( ستاره 5006 مربع ) را شماره گیری نمایید.

·        در صفحه پیش رو گزینه عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را انتخاب نمایید.

·        در این مرحله پیامی زیر به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده مسدود سازی ارسال پیام تبلیغاتی می باشد:

" درخواست شما برای عدم دریافت پیامک های مورد نظر با موفقیت ثبت شد."

 

2. استفاده از پیامک

در این روش مشترک می تواند با ارسال پیامک به سرشماره 5006 به راحتی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید. نحوه بستن تبلیغات با استفاده از اس ام اس به روش زیر می باشد:

·        در ابتدا مشترک باید عدد 1 را به شماره 5006 ارسال نماید.

·        سپس از سوی اپراتور پیامی با محتوای زیر برای مشترک به نمایش در می آید:

مشترک گرامی برای دریافت پیامک های تبلیغاتی کلید واژه OZV و برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی کلید واژه LAGHV را به 5006 پیامک کنید.

بنابراین مشترک باید در جواب این پیام، کلیدواژه LAGHV را پیامک نماید.

·        بعد از ارسال کلید واژه،پیام دیگری با محتوای زیر از سوی اپراتور ارسال می گردد که نشان دهنده مسدود شدن تبلیغات برای شما خواهد بود:

"درخواست شما برای عدم دریافت پیامک های مورد نظر قبلا ثبت شده است."

 

3. اپلیکیشن ایرانسل من:

در این روش مشترک باید با مراجعه به اپلیکیشن کاربردی و مفید " ایرانسل من" نسبت به لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید.

برای اینکار ابتدا باید مشترک از فروشگاه های معتبر اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود نماید، سپس با ورود به این اپلیکیشن مراحل زیر را طی نماید:

·        از منوی پایینی و اصلی گزینه سایر را انتخاب نماید.

·        در منوی باز شده گزینه پرونده را انتخاب نماید.

·        در این بخش، وارد قسمت مدیریت پیامک های تبلیغاتی شود.

·        سپس با انتخاب گزینه فعال سازی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید.

 

4. تماس با واحد پشتیبانی

البته مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با تماس با واحد پشتیبانی این اپراتور یعنی شماره 700 نیز نسبت به این مسدود سازی پیام های تبلیغاتی اقدام نمایند.

برای این کار مشترکین باید از خط ایرانسل با شماره 700 و از خط غیر ایرانسل با شماره 09377000000 تماس گرفته و از واحد پشتیبانی تلفنی درخواست کنند تا دریافت پیامک های تبلیغات را برای آنها مسدود سازند.

البته مشترکین توجه داشته باشند، با استفاد از روش های ذکر شده تنها ارسال پیام های تبلیغاتی برای آنها مسدود شده و پیام های اطلاع رسانی که از سوی سازمان ها و ادارات دولتی مانند پلیس، وزارت اطلاعات، پلیس فتا، وزارت بهداشت و... ارسال می گردد؛ شامل این بخش نمی گردد.

علاوه بر این امکان مسدود سازی پیامک هایی که از سوی مراکز و اداراتی که مشترک در آنها عضو می باشد مانند بانک ها، شرکت ها، سازمان ها و ... نیز وجود نخواهد داشت و مشترک در صورت تمایل باید به همان شرکت مراجعه نموده و نسبت به عدم عضویت خود اقدام نماید.






:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اینترنت در این سال ها حکم طلا را داشته است و بسیاری از افراد کل زندگی شان را اینترنت فرا گرفته است و بسیار با اینترنت کار می کنند . از زمانی که پاندمی کرونا آمد تا به امروز همه جهانیان دیگر کار با اینترنت را یاد گرفتند و بسیاری از کار های دولتی در این چند سال با اینترنت کار می کنند. اینترنت که این روز ها فضای جدیدی را دارد در کشور تجربه میکند و اپراتور ها به دنبال نسل 5 هستند. اما هنوز که اینترنت نسل 5 نیامده و همه اپراتور ها در حال استفاده اینترنت نسل 4 هستند. اولین بار نسل 4 را ایرانسل به کشور آورد که بسیار نسبت به به اینترنت های نسل قبل پرسرعت تر بود. این روز ها بسیاری از گوشیها جای اینترنت 4G از کلمه  LTE استفاده می کنند که مخفف{Long Term Evolution}است.. برای مثال در گوشی های هوشمند آیفون هنگام استفاده از اینترنت پر سرعت نسل چهارم، علامت LTE روی صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می شود. در حالی که در گوشی  هوشمند اندروید هر دو عبارت 4G و  LTE بر روی صفحه نمایشگر مشاهده می شود.

در حال حاضر اپراتور ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو، اینترنت نسل 4 و 5/4 را به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود ارائه می دهد که تمام ویژگی های اینترنت همراه را با قابلیت هایی بسیار بالاتر از نسل های قبل را در اختیار دارد.

به طور کلی بیشترین سرعت اینترنت نسل سوم 42 مگا بایت بر ثانیه و بیشترین سرعت اینترنت نسل چهارم 100 مگابایت بر ثانیه می باشد که همین امر سبب می شود تا سرعت مهم ترین تفاوت اینترنت نسل سوم و چهارم اینترنت باشد و از نظر مصرف کنندگان بارزترین مولفه این تفاوت در زمان تماشای ویدئو، فیلم، دانلود و اجرای بازی احساس می شود.

علاوه بر آنچه که بیان شد اینترنت نسل 5/4 نسبت به نسل های قبل مزیت های دیگری نیز دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • تماشای برنامه های تلویزیونی و دریافت فایل های صوتی و تصویری بدون وقفه

  • امکان انجام مکالمه در حین دانلود محتوا

  • امکان انتقال بسیار سریع تر فیلم های حجیم

  • تبدیل گوشی های همراه به یک باجه بانکی همراه با امکان انجام کلیه عملیات بانکی

قطعا اینترنت همراه ایرانسل با برخورداری از پوشش دهی فوق العاده و سرعت بسیار زیاد در حال حاضر بهترین اینترنت همراه برای علاقمندان به فناوری می باشد که به راحتی در دسترس همگان بوده و تنها لازم است در مناطق تحت پوشش اینترنت همراه قرار داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن از سریع ترین تکنولوژی روز دنیا بهره مند گردند. برای آگاهی از نواحی تحت پوشش اینترنت همراه مشترکین می توانند در صفحه مناطق تحت پوشش اینترنت همراه اطلاعات کامل مرتبط با پوشش دهی را ببینند.

نحوه دسترسی به اینترنت همراه ایرانسل:

البته مشترکین توجه داشته باشند که برای بهره مندی از خدمات اینترنت نسل 4 و 5/4 باید به این نکات توجه داشته باشند:

  1. استفاده  از سیم کارت های یوسیم ( USIM )

  2. استفاده از گوشی های هوشمند جدید که قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل 4 و 5/4 را داشته باشد.

بعد از آماده سازی مقدمات کار، مشترکین باید با استفاده از یکی از روش های زیر نسبت به فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل اقدام نمایند:

  • با استفاده از شماره گیری کد دستوری # 2 * 4* 555*

  • مراجعه به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه

  • مراجعه به صفحه تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل، در سیستم عامل های مختلف

وارد کردن تنظیمات جدول زیر به صورت دستی در گوشی هوشمند

APN

Connection Name

mtnirancell

Irancell-Internet

 

 

تنظیمات اتصال اینترنت نسل 5/4 در گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند آیفون با سیستم عامل ios به صورت خودکار به اینترنت 5/4 متصل شده و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند. ولی در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، مشترک باید در بخش تنظیمات یا    Settings گوشی خود، گزینه    Carrier Aggregation را فعال نماید. بعد از فعال سازی در قسمت بالای صفحه گوشی هوشمند خود می توانند علامت +4G و 4.5G را ببینند که این علامت نشان دهنده اتصال مشترک به شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل می باشد. در گوشی های  ios افزایش سرعت بیانگر اتصال کاربر به شبکه می باشد.

البته در زمان حرکت دستگاه متصل به اینترنت بین شبکه های نسل 3، 4 و 4.5 در نوسان خواهد بود. زیرا دستگاه به صورت خودکار قوی ترین سیگنال منطقه ای که در آن قرار دارید را انتخاب می کند.

هزینه اینترنت پرسرعت نسل چهارم

بر اساس اعلام ایرانسل، قیمت تمامی نسل های اینترنت همراه ایرانسل ( 2G، 3G ،4G،  4.5G ) یکسان بوده و تنها تفاوت در سرعت اینترنت می باشد که وقتی سرعت دانلود و آپلود بالا باشد، طبیعتا از دیتای بیشتری مصرف شده و هزینه مصرف اینترنت بیشتر می شود.

برای مدیریت این بخش توصیه می شود مشترکین بسته های اینترنت همراه ایرانسل را تهیه کنند که هزینه های این بخش را بسیار کاهش می دهد. دقت کنید در زمان انتخاب بسته به نوع و میزان مصرف خود توجه داشته باشید و از بین گزینه های موجود، مناسب ترین بسته را انتخاب نمایید. علاوه بر این با استفاده از برنامه کاربردی "ایرانسل من" می توانید کارکرد و میزان مصرف خود را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به مدیریت آنها اقدام نمایید.

برای تهیه طرح ها و بسته های مختلف دیتای ایرانسل می توانید از یکی از روش های ذیل استفاده نمایید:

  • شماره گیری کد دستوری # 7 *  و # 555 *

  • صفحه خرید آنلاین بسته های اینترنت همراه

  • برنامه کاربردی ایرانسل من

در صورت عدم تمایل به خرید بسته، مشترکین می توانند از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنند که هزینه استفاده از آنها بر اساس تعرفه های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت زیر محاسبه می گردد:

تعرفه اینترنت همراه آزاد ایرانسل

نوع سیم کارت

قیمت به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت دائمی ( عادی و پیام رسان )

04/. تومان

سیم کارت اعتباری ( عادی و پیام رسان )

06/. تومان

 

 

بر اساس جدول فوق تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه در هر ساعتی از شبانه روز یکسان می باشد. البته برای وب سایت های منتخب، هزینه اینترنت به صورت نیم بها با 50% تخفیف محاسبه می گردد.

قطعا مصرف اینترنت به صورت آزاد هزینه بیشتری خواهد داشت که صرفا برای مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال کردن بسته های اینترنت را ندارید، شاید گزینه مناسبی باشد، ولی به طور کلی بهتر است؛ با توجه به الگوی مصرف خود بسته های مقرون به صرفه اینترنت را فعال کنید. البته بهتر است برای صرفه جویی در هزینه های اینترنت و جلوگیری از مصرف ناخواسته، مصرف آزاد اینترنت را غیر فعال سازید.

روش های غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت

  1. شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 * 555 *

  2. استفاده از سوپر اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من

  3. استفاده از نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

در صورتی که در مواقع ضروری تمایل داشتید از اینترنت آزاد استفاده نمایید، کد دستوری   #4 * 3 * 555* را شماره گیری نمایید و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من مصرف اینترنت به صورت آزاد و بدون بسته را فعال سازید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تکنولوژی چیزی که در این سال ها باعث تغییر بشریت شده است و با پیشرفت آن باعث بالا رفتن آگاهی مردم شده است. چیزی که فرق دههای را نشان می دهد. این روز ها گوشی ها هوشمند وسیله ایی شده که آدم ها نسبت به یکدیگر نزدیک تر باشند تلفن همراه  و تلفن های معمولی  زمانی که زنگ می خورند از قدیم تا حالا صدای بوق بوده تا فرد مورد نظر جواب دهد. این روز ها بسیاری از افراد به جای صدای بوق صدای اهنگ پیشواز گذاشته اند که بسیار جذاب و جالب است.بوق تلفن های برای همه مردم حس نوستالژیکی دارد که از بچه گی همراه ما بوده است  و نشانه صبر و انتظار ما بوده است تا فرد مورد نظری که می خواهیم جوب بدهد. صرفنظر از نوع و مدل گوشی تلفن، صدای بوق تلفن، از آن انتظارهایی بود که در طول این سال ها کاملا بکر و دست نخورده باقی مانده بود.

شاید دیگر وقت آن رسیده بود که این نقطه اشتراک نیز کم رنگ شود و هر کس بنا به سلیقه خود، موسیقی یا آهنگی را برای دقایق انتظار مخاطبان خود در نظر بگیرد. سرویس آهنگ پیشواز ابتکاری است که به کاربران این امکان را می دهد در زمان تماس، تماس گیرندگان به جای صدای بوق، صدای موسیقی مورد علاقه شما را بشنوند. این سرویس که نخستین بار از سوی اپراتور ایرانسل مورد استفاده قرار گرفت، خیلی سریع جای خود را در بین مشترکین باز کرد و پر طرفدار گشت. به طوریکه امروزه کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها می توانند از این سرویس کاربردی و مفید بهره مند گردند.

 

سرویس راینواز رایتل

اپراتور رایتل اپلیکیشن راینواز را برای مشترکین سیم کارت اعتباری یا دائمی خود در نظر گرفته است که آنها می توانند از این سرویس برای شنیدن آهنگ پیشواز مورد علاقه خود استفاده نمایند. این سرویس از قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای برخوردار است که که نه تنها نحوه استفاده از آن را کاربردی تر می سازد؛ بلکه لذت شنیدن قطعه موسیقی را نیز برای کاربران چندین برابر افزایش می دهد.

 

خدمات سرویس راینواز

·        امکان اختصاص یک یا چند راینواز به شخص دیگر و یا گروهی از اشخاص در زمان های دلخواه

·        عدم پخش راینواز برای فرد و یا گروهی از افراد

·        هدیه دادن راینواز به سایر مشترکین رایتل

·        پیشنهاد موسیقی مورد علاقه خود به رایتل

·        کپی کردن راینواز سایر مشترکین

 

در اپلیکیشن راینواز رایتل صدها آهنگ و موسیقی کلاسیک، سنتی ، پاپ ، متن فیلم و ... موجود می باشد که امکان جستجوی آنها به روش های مختلف وجود داشته نموده که انتخاب را برای مشترکین رایتل آسان تر می نماید.

مشترکین می توانند راینواز های رایتل را بر اساس یکی از روش های ذیل جستجو نمایند:

 

·        نام صاحب اثر

·        نام آهنگ

·        کد آهنگ

 

البته اخیرا برای سهولت  بیشتر جستجوی آهنگ در این اپلیکیشن، امکان جستجوی صوتی با قابلیت صوت به متن، به زبان فارسی نیز اضافه شده است که از ویزگی های منحصر بفرد و خاصی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

·        امکان جستجوی نام آهنگ، خواننده، آلبوم یا عبارت مورد نظر بدون تایپ کردن

·        یادگیری لحن صدای کاربر ( این اپلیکیشن با هر بار استفاده، خود را با گویش و نوع بیان هر کاربر بهینه می کند)

·        قابلیت جستجوی صوتی بدون اعمال تنظیمات خاص جهت تعیین زبان فارسی به عنوان پیش فرض

برای فعال سازی سرویس راینواز، مشترکین می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از سامانه پیامکی

در این روش مشترکین می توانند با ارسال دستور ON RBT به سامانه 2020 سرویس راینواز خود را فعال نمایند.

در اینجا به برخی از پرکاربردترین دستورهای راینواز اشاره می کنیم:

 

عملیات

شکل دستور

فعال سازی سرویس راینواز

ON RBT

غیر فعال سازی سرویس راینواز

OFF RBT

مشاهده وضعیت سرویس

View RBT

راهنمایی

Help RBT

 

2.     نصب نرم افزار کاربردی راینواز

در این حالت مشترک باید ابتدا شماره رایتل خود را ثبت نموده و سرویس راینواز دلخواه را انتخاب و فعال سازی کنند. البته امکان فعال سازی این سرویس بر روی گوشی های هوشمند اندروید 4 و کمتر به دلیل عدم پشتیبانی سرویس گوگل از آنها امکان پذیر نمی باشد. مشترکین توجه داشته باشند تنظیمات راینواز در شبکه تلفن همراه رایتل ذخیره می شود و ارتباطی با تنظیمات گوشی تلفن همراه ندارد.

بعد از فعال سازی سرویس راینواز مشترک می تواند با وارد کردن شماره رایتل و ورود به نرم افزار، به راینواز های موجود گوش داده و با انتخاب گزینه خرید درج شده در زیر هر راینواز، آهنگ مورد نظر خود را خریداری نماید. البته مشترکین سیم کارت رایتل می توانند عملیات های مختلف مانند حذف آهنگ خریداری شده، مشاهده آهنگ های پیشنهادی و ... را از طریق ارسال کد دستور به 2020 نیز اجرا کنند.

 

نحوه ارسال درخواست به سرشماره 2020

عملیات

شکل دستوری

مثال

خرید آهنگ

کد راینواز + فاصله + ON

On 60056

حذف آهنگ خریداری شده

کد راینواز + فاصله + DEL

DEL 60056

هدیه آهنگ

شماره دریافت کننده هدیه + فاصله + کد راینواز + فاصله + GFT

GFT 60056 98920000000

مشاهده آهنگ های پیشنهادی

SUG

SUG

راهنمایی

R

R

 

توجه داشته باشید کلیه دستورات مطابق نمونه باید از چپ به راست ارسال گردند و هیچ کدام از آنها نسبت به حروف کوچک یا بزرگ حساس نیستند.

 

هزینه خرید اپلیکیشن راینواز:

این سرویس هیچ گونه هزینه ماهیانه، هزینه فعال سازی یا هزینه تغییر تنظیمات را برای مشترک در بر نخواهد داشت، تنها هزینه خرید این سرویس 3،000 ریال می باشد که این مبلغ جهت استفاده از سرویس راینواز در یک دوره زمانی مشخص می باشد. برای مشترکین سیم کارت دائمی رایتل هزینه خرید این سرویس به صورت حساب پایان دوره اضافه می گردد و برای مشترکین اعتباری از شارژ مشترک به صورت ریالی کسر می گردد. البته در این اپلیکیشن آهنگ های مختلف زیادی وجود دارد که مشترکین می توانند به صورت رایگان از آنها استفاده نموده و در صورت نیاز برای خرید آهنگ پیشواز رایتل اقدام کنند.

دوره اعتبار هر راینواز 30 روز می باشد که در صورت عدم حذف راینواز توسط مشترک پس از پایان هر دوره، به صورت خودکار تمدید می گردد که بلافاصله بعد از اتمام دوره نسبت به تمدید آخرین آهنگ برای یک دوره مشابه با قیمت روز اقدام خواهد شد، بنابراین در صورت عدم تمایل به تمدید سرویس، لازم است مشترک پیش از اتمام دوره اعتبار، نسبت به حذف آن اقدام نماید. در صورت غیر فعال سازی سرویس نیز کلیه آهنگ های خریداری شده، حذف می گردد.

 

حالت های پخش سرویس راینواز

 

·        پخش تک آهنگی

در این حالت پخش، تنها یک آهنگ برای کلیه تماس گیرندگان پخش می شود. نحوه ی اجرای این حالت بدین صورت است که آهنگ ها به ترتیب خرید در آلبوم شما ذخیره شده و آخرین راینواز دانلود شده به عنوان پیش فرض، پخش می گردد. در سرویس راینواز این حالت پخش  به صورت خودکار برای کلیه مشترکین انتخاب می شود.

 

·        پخش چند آهنگی

 در حالت پخش چند آهنگی، امکان انتخاب چندین راینواز برای تماس گیرندگان وجود خواهد داشت.

 

هدیه راینواز

با توجه به این که امکان ارائه هدیه راینواز به دوستان رایتلی در این اپلیکیشن وجود دارد، مشترکین رایتل می توانند علاوه بر ارسال پیام کوتاه که نحوه ی اجرای آن در جدول بالا آمده (شماره دریافت کننده هدیه + فاصله + کد راینواز + فاصله + GFT ) با ورود به اپلیکیشن راینواز و انتخاب گزینه در مقابل راینوازها، شماره مورد نظر را با فرمت 98920000000 وارد نموده و در انتها گزینه تایید را انتخاب نمایند. هزینه هدیه راینواز بر عهده هدیه دهنده بوده و هدیه گیرنده می تواند با ورود به اپلیکیشن راینواز و حساب کاربری خود، در بخش راینواز های من، این هدیه را فعال نماید.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

خیلی از مردم نمی دانند که رومینگ ملی چیست یا چه طور کار می کند یا تفاوت رومینگ بین الملل و رومینگ ملی چه فرقی می کند. رومینگ ملی  این است که در کشور بعضی از مناطق  تحت پوشش یک  اپراتور های تلفن همراه نیست. و هر یک از اپراتور های تلفن همراه وارد این مناطق بشود می تواند از خدمات یک اپراتور دیگر استفاده کند.رومینگ ملی بسیار خوب است و جالب است . این روز ها  گزارش سه ماهی از رومینگ ملی منتشر شده است که بخشی از مشترکین ایرانسل به همراه اول روم شدند.روم شدن اصطلاحی است که در زمان بی آنتنی مشترکین به کار می رود و زمانی استفاده می شود که مشترکین یک اپراتور آنتن نداشته باشند و از آنتن اپراتور دیگر که در آن منطقه پوشش دارد، استفاده می کنند.

رومینگ ملی که نخستین بار در خرداد ماه سال 1393 بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل برقرار شد، اپراتورها را ملزم می ساخت تا در صورت پوشش شبکه، خدمات خود را در اختیار اپراتورهای متقاضی دیگر قرار دهند. با توجه به این که کیفیت خدمات دریافتی در سرویس رومینگ ملی برای مشترکین میهمان کاملا مشابه کیفیت خدماتی است که مشترکین میزبان همان اپراتور دریافت می کنند، این سرویس به عنوان یکی از کاربردی ترین و مفیدترین سرویس های اپراتورها می باشد که برای مشترکین دریافت کننده این خدمات هیچ گونه هزینه اضافی به همراه نخواهد داشت و تعرفه خدمات دریافتی برای آنها کاملا بر اساس تعرفه اپراتور میهمان محاسبه می گردد.

 آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی نشان می دهد که در سه ماهه اول سال 1401، در مجموع 24 میلیون و 978 هزار و 787 مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورها مختلف تلفن همراه صورت گرفته است که این تعداد نسبت به آمار 20 میلیونی سه ماهه چهارم سال 1400، افزایش داشته است. البته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد مکالمات انجام شده از طریق رومینگ ملی را به تفکیک بیان نموده است که در جدول ذیل قابل مشاهده می باشد:

تعداد مشترکین روم شده در شبکه اپراتورها تا پایان سه ماهه اول سال 1401

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

-

3،276،211

0

ایرانسل

15،608،489

-

0

رایتل

3،888،754

2،205،333

-

 

با توجه به این جدول، همراه اول علاوه بر این که به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور حدود 75 میلیون و 437 هزار و 666 خط فعال در کشور دارد، بزرگترین میزبان رومینگ ملی نیز محسوب می گردد. زیرا در حال حاضر، اپراتور همراه اول از بیشترین پوشش شبکه در کشور برخوردار است که این موضوع به مشترکین اپراتورهای دیگر اجازه می دهد تا در مکان هایی خارج از پوشش اپراتورشان بدون از دست دادن تماس تلفنی، ارتباط مستمر و پایداری را از طریق آنتن های همراه اول تجربه کنند. البته مشترکین این اپراتور نیز در شرایط بی آنتنی از شبکه های اپراتورهای دیگر استفاده می کنند که این تعداد نسبت به تعداد مشترکین فعال همراه اول بسیار ناچیز می باشد.

بر اساس این گزارش، 25.71 درصد مشترکین ایرانسل که حدود یک چهارم مشترکین این اپراتور را تشکیل می دهند، در بهار سال جاری از سرویس رومینگ بین الملل استفاده کردند که میزبانی رومینگ این مشترکین، بر عهده همراه اول بود. تعداد مشترکین فعال سیم کارت ایرانسل تا پایان سه ماهه سال 1401حدود 60 میلیون و 725 هزار و 489 خط فعال می باشد که بعد از همراه اول، این اپراتور از بیشترین مشترک فعال برخوردار است.

شایان ذکر است که اپراتور رایتل از آن جهت که شبکه گسترده ای ندارد، هیچ گونه میزبانی نداشته و مشترکین این اپراتور در مناطق خارج از نقاط تحت پوشش اپراتور خود از سرویس رومینگ دو اپراتور دیگر استفاده می کنند.

طرح رومینگ ملی که با هدف سرعت بخشیدن به توسعه و ارتقای کیفی خدمات تلفن همراه صورت پذیرفته از سال 1397، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر اجرایی شد. به همین خاطر در حال حاضر در بسیاری از روستاها، جاده ها و مناطق کشور رومینگ ملی فعال بوده و مشترکین بدون فعال سازی یا انجام تنظیمات خاصی می توانند به صورت کاملا رایگان از آن بهره مند گردند.

با توجه به این که در رومینگ ملی هر دو اپراتور میهمان و میزبان، اپراتورهای ایرانی هستند، این سرویس می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در منابع ملی و گسترش شبکه و پوشش بیشتر گردد که قطعا این موضوع سطح رضایت مشترکین را افزایش می دهد و به آنها کمک می کند تا با همان سیم کارت و شماره خودشان، از امکانات اپراتورهای تلفن همراه دیگر، استفاده کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بازار سیم کارت همیشه پر از تلاطم  مانند هر بازار دیگری در کشور بوده است.این روز ها اما این تلاطم کمتر شده است و بسیاری از مردم خواهان سیم کارت هستند و بسیاری علاقه به فروش سیم کارت های خود دارند . در این میان بیش تر مردم خواهان سیم کارت های همراه اول هستند که همیشه محبوب بوده است . در بازار سیم کارت های رند همراه اول  بسیار نسبت به بقیه اپراتور های سیم کارت محبوب بوده است بیشترین مشتری را داشته است. همراه اول این روز با تبلیغات و با سرویس هایی که به مردم می دهد باعث محبوبیت خود در بازار شده است. ولی آنچه که در این بازار همیشه روند صعودی داشته و هیچ گاه از تب و تاب نیفتاده، خرید و فروش سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت های رند است که اگر مربوط به پیش شماره 0912 و کد یک باشد، قیمتش سر به به فلک می گذارد.

همین دو سال پیش بود که ماجرای فروش یک عدد سیم کارت رند 0912 به قیمت 30 میلیارد تومان خبرساز شد، آن هم در شرایطی که قیمت یک  سیم کارت دائمی معمولی 0912 بین 30 تا 40 میلیون می رسید. البته این نقطه پایان ماجرا نبود و از آن زمان تا کنون  هر چند وقت یکبار خبرهایی از شماره هایی که وضعیت خاص و قیمت های باور نکردنی دارند؛ منتشر می شود که همگان را متعجب می سازد.

 

اگر سری به آگهی های فروش سیم کارت بزنید، سیم کارت هایی را می بینید که با شماره های رند و قیمت های نجومی خودنمایی می کنند. مثلا یک خط با پیش شماره 0912 و چهار رقم اول 1111 و سه رقم پایانی 330 به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته فقط شماره های 0912 نیستند که از چنین قیمت هایی برخوردارند، شماره های رند دائمی ایرانسل نیز در این بازار داغ جایگاه ویژه ای داشته و قیمت فروش آنها به یک میلیارد تومان می رسد.

شاید برای خیلی از افراد این عددها فقط برای بازار گرمی و بالا بردن قیمت سیم کارت باشد، ولی آنچه که واقعا در بازار رخ می دهد نشان می دهد، افراد زیادی هستند که حاضرند پول یک واحد آپارتمان یا یک ماشین لوکس را بدهند و یک سیم کارت رند با کلاس داشته باشند.

 

در بازار سیم کارت چه می گذرد؟

در حال حاضر به گفته فروشندگان و فعالان این حوزه، خرید خط 0912 با کد یک با بودجه زیر 40 میلیون تومان امکان پذیر نیست. البته این قیمت در صورت رندی شماره به حداقل یک میلیارد  تومان خواهد رسید. حداقل قیمت بقیه کدهای کارکرده 0912 معمولی نیز بر اساس جدول زیر می باشد:

 

 

البته توجه داشته باشید که قیمت ها نسبی بوده و عوامل زیادی بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت تاثیر دارد. مثلا قیمت خط 0912 با کد 9 بین 6 تا 180 میلیون تومان نوسان دارد.

 

انواع شماره های رند موجود در بازار

درست است که بازار خرید و فروش سیم کارت از نوسانات زیادی برخوردار است، ولی حساب و کتاب خاص خودش را دارد و ارزش گذاری سیم کارت ها بر اساس میزان کارکرد، نوع پیش شماره کد خط و از همه مهمتر رندی شماره صورت می پذیرد. بنابراین اگر عددهای بعد از کد، با هم هماهنگ باشند و یا تکرار شوند، قیمت یک سیم کارت روند صعودی خواهد داشت و حتی ممکن است این قیمت به میلیاردها تومان هم برسد. زیرا شرکت های تبلیغاتی و هلدینگ های بین المللی حاضرند برای داشتن چنین شماره های رندی که تاثیر بسیار زیادی بر برندینگ و موفقیت آنها خواهد داشت، رقم های نجومی بپردازند. البته قیمت تمام سیم کارت های رند به رقم چند میلیارد نمی رسد و تعداد سیم کارت های رند با شرایط خاص و منحصر بفرد خیلی زیاد نیست. ( شماره هایی که مثلا هفت عدد یکسان داشته باشند و قیمتشان به چندین میلیارد برسد. )

 

بازار سیم کارت  ایران پر است از اصطلاحاتی که مخصوص شماره رند بوده و در صورتی که قصد خرید یا فروش سیم کارت را داشته باشید، دانستن آنها برایتان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود:

 

·        سیم کارت رند ترتیبی: در این نوع سیم کارت حداقل سه رقم از شماره به صورت اعداد پشت سرهم به ترتیب در ابتدا یا انتهای شماره قرار می گیرد که اگر ترتیب اعداد در ابتدای شماره باشد به آن ترتیبی از اول و اگر در انتهای شماره باشد، ترتیبی از آخر گفته می شود.

 

·        رند آیینه ای: در صورتی که حداقل چهار رقم از اول یا آخر یک شماره به صورت قرینه قرار بگیرند، به آن شماره رند آیینه ای گفته می شود. مثل شماره *** 09124224 حتی اگر سه رقم ابتدایی یا انتهایی شماره قرینه باشند نیز شماره رند آیینه ای در نظر گرفته می شود.

 

·        رند جفت جفت: شماره هایی که در آنها اعداد بعد از پیش شماره به صورت دو رقم دو رقم تکرار می شوند، رند جفت جفت گفته می شود. مانند ***09122121 البته این نوع شماره ها به دسته های دیگری مثل جفت جفت از اول، جفت جفت از آخر، سه جفت از اول یا سه جفت از آخر نیز تقسیم می شوند.

 

·        رند ده دهی: اعداد تشکیل دهنده این نوع سیم کارت ها، به صورت مضربی از 10 خواهد بود که به صورت پله ای در ابتدا یا انتهای شماره قرار گرفتند. مثل 09125040301

 

·        رند ترازویی: شماره هایی که سه رقم ابتدایی یا انتهایی سیم کارت دقیقا یکسان باشند، رند ترازویی گفته می شود. مثل 09123215321

 

·        رند پله ای: شماره هایی که حداقل چهار رقم ابتدایی یا انتهایی آنها را اگر دو رقم دو رقم جدا کنیم، رقم یکان یا دهگان آنها برابر می شوند در این دسته قرار می گیرند که به دو نوع پله ای از اول یا آخر تقسیم می شود.

 

·        رند تکراری: در صورتی که یک عدد در یک شماره به صورت مرتب و پشت سر هم تکرار شود، به آن رند تکراری می گویند که هر چقدر تعداد این تکرار بیشتر باشد، قیمت سیم کارت گران تر خواهد بود.

 

·        رند میلیونی: شماره هایی که حداقل پنج عدد صفر در آنها وجود داشته باشد، رند میلیونی گفته می شود.

 

·        رند تکرار دو رقم یکی : اگر چهار رقم اول یا آخر شماره به صورت xxyy باشند به آن شماره رند تکرار دو رقم یکی گفته می شود.

 

·        رند تکرار پیش شماره: در این نوع شماره در ابتدا یا انتهای شماره، پیش شماره مجدد تکرار می شود که به دلیل سادگی در به خاطر سپردن شماره رند محسوب می شود.

 

·        رند هزاری و ده هزاری: در این نوع شماره، اعداد به صورت هزاری یا مضربی از آن در ابتدا یا انتهای شماره تکرار می گردد.

 

·        رند تاریخ تولدی: شماره هایی که با یک تاریخ تولد شروع می شوند و یا به یک تاریخ تولد که معمولا یکی از سال های شمسی است ختم می شود، رند تاریخ تولد می گویند.

 

·        رند متشکل از دو رقم: در صورتی که اعداد شماره، تنها از دو عدد تشکیل شده باشند، رند دو رقمی گفته می شود.

 

البته شماره های رند فقط به این مواردی که بیان شد، خلاصه نمی شود و دامنه تقسیم بندی شماره های بسیار گسترده می باشد، ولی پرطرفدارترین شماره های رند، تقریبا گزینه هایی است که در بالا ذکر گردید. علاوه بر این مشترکین توچه داشته باشند صرفا به خاطر قرار گرفتن یک شماره در ردیف سیم کارت های رند، سیم کارت ارزش میلیاردی پیدا نمی کند، زیرا شماره های رند نیز دسته بندی های قیمتی متفاوتی داشته و نوسان قیمت انها از چند صد میلیون شروع شده و تا چند میلیارد خواهد رسید.

در هر صورت در جامعه کنونی، ارزش سیم کارت 0912 و خصوصا شماره های رند نسبتا بالاست. زیرا افراد مختلف بنا به دلایل شغلی و یا شخصی به دنبال سیم کارت هایی هستند که شماره های خاص و منحصر بفردشان به راحتی به خاطر سپرده شده و مناسب برندینگ و شروع کسب و کارشان باشد. با این شرایط خرید سیم کارت مناسب یکی از بزرگترین چالش های پیش روی صاحبان مشاغل می باشد که با این قیمت های گزاف می تواند در ابتدای شروع یک شغل بسیار دلسرد کننده باشد.

 

به همین خاطر رندباز به عنوان یک وب سایت تاثیر گذار در بازار خرید و فروش سیم کارت، طرح خرید اقساطی سیم کارت 0912 را اجرایی نموده است که همه افراد می توانند به راحتی و تنها با مراجعه به این وب سایت، شماره مناسب خود را انتخاب نموده و بدون معرفی هیچ ضامن یا وثیقه ای، صاحب سیم کارت مورد علاقه خود شوند. در این طرح افراد می توانند بعد از انتخاب سیم کارت و آگاهی از شرایط فروش و اقساط سیم کارت، تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی بدون پرداخت چک یا سفته ، صاحب سیم کارت شوند.

با توجه به این که سیم کارت های رند نیز در بین شماره های قابل فروش در رندباز دیده می شود، این طرح فرصتی است مناسب برای کسانی که علاقمند به خرید سیم کارت های رند  هستند. زیرا تجربه ثابت کرده است سیم کارت های 0912  برای سرمایه گذاری بسیار مناسب بوده و ارزش ریالی انها همواره روند صعودی داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که کرونا آمده تا به امروز اینترنت نقش مهمی را در این بازده انجام داده است و بسیاری از مردم با اینترنت توانسته اند که کارهایشان را انجام دهند. در سال جدید اپراتور های سیم کارت کاری را کردند که باعث تعجب مردم شد و آن هم گران کردن بسته های اینترنت بود. بعد از این اتفاقات مردم در تلاش هستند که بسته های اینترنت را منطقی استفاده کنند و در هزینه های آن صرفه جویی کنند. این روز ها رایتل در تلاش است که بسته های با صرفه و بسیار عالی را به مشترکین خود بدهد تا مردم به راحتی از آن استفاده کنند. رایتل در طول این سالها با تمرکز بر روی نیازها، خواسته ها و انتظارات مشترکین و با اتکا به توان داخلی و پوشش گسترده شبکه توانسته اعتماد مشترکین خود را به خوبی جلب نموده و خدماتی متمایز و تاثیر گذار را به جامعه مخاطب خود ارائه کند.

اگر از آن دست افرادی هستید که به دنبال مدیریت مصرف اینترنت و هزینه های مربوط به آن می باشید، حقیقتا سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل نه تنها نیاز شما را پاسخگو خواهند بود، بلکه قیمت و سرعت اینترنت این اپراتور شما را شگفت زده نیز خواهد کرد. علاوه بر این اپراتور رایتل خدمات و هدایای ویژه ای برای مشترکین جدید خود تدارک دیده است که استفاده از این سیم کارت ها را برای آنها لذت بخش تر و هیجان انگیز تر از همیشه می سازد.

 

طرح جوان رایتل

اپراتور رایتل همواره تلاش نموده است تا خدمات و سرویس های خاص خود را با توجه به نیاز و سلیقه مشترکین در اختیار آنها قرار دهد. به همین خاطر سیم کارت های جدید این اپراتور که تحت عناوین مختلف عرضه می گردند، کاملا بر اساس نیاز قشر خاصی از جامعه مخاطب رایتل بوده که از تخفیفات ویژه، هدایای خاص و بسته های آغازین جذاب برخوردار می باشند.

طرح جوان رایتل نیز از همین دست خدمات منحصر بفرد می باشد که به همراه جذاب ترین بسته آغازین، شروعی هیجان انگیز را برای جوانان به ارمغان می آورد. بر اساس این طرح کلیه جوانان دانشجو، طلاب و فراگیران علوم دینی 18 تا 29 ساله می توانند تنها با پرداخت 200،000 ريال ( 20 هزار تومان ) سیم کارت جوان رایتل را تهیه نموده و از مزایا و هدیه های ویژه این طرح بهره مند گردند.

مشترکین می توانند با استفاده از این سیم کارت از تمامی بسته های سیم کارت رایتل ( شامل مکالمه، پیامک و اینترنت ) در همه مناطق تحت پوشش شبکه های نوین ارتباطی رایتل ( 3G / 4G ) و با خدمات رومینگ ملی ( شبکه نسل دوم / 2G اپراتورهای میزبان ) استفاده نمایند. برای برخورداری از اینترنت نسل چهارم رایتل نیز نیازی به تعویض سیم کارت نبوده و تنها با قرار داشتن مشترک در محدوده پشتیبانی 4G و فعال بودن تنظیمات اینترنت نسل چهارم گوشی هوشمند، این امکان برای تمامی مشترکین طرح های رایتل وجود خواهد داشت.

 

هدایای سیم کارت جوان رایتل شامل:

·        پیامک درون شبکه نامحدود 90 روزه

·        200 مگابایت اینترنت هدیه روزهای جمعه به مدت یک سال

·        25 گیگابایت اینترنت پر سرعت 90 روزه ( سه دوره 30 روزه )

·        3000 دقیقه مکالمه درون شبکه 90 روزه

·        50% تخفیف فرادرس یا 30 هزار تومان تخفیف استایل آپ

 

مشترکین جوان رایتل توجه داشته باشند، 25 گیگابایت اینترنت پر سرعت 90 روزه در سه دوره به آنها تعلق می گیرد. در دوره اول 15+ 2 گیگابایت اینترنت شبانه و در دوره دوم و سوم این هدیه به صورت 2 گیگابایت اینترنت 7 روزه به همراه 2 گیگابایت شبانه ارائه می گردد.

علاقمندان به این طرح می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر ( کارت دانشجویی یا کارت طلبگی) و مراجعه حضوری به فروشگاه ها و نمایندگان فروش و خدمات رایتل نسبت به ثبت نام و خرید سیم کارت جوانان رایتل اقدام نمایند.

در صورت تمایل متقاضی به ثبت نام از طریق وب سایت رایتل نیز، بارگذاری کارت دانشجویی یا کارت طلبگی برای ثبت نام و خرید سیم کارت الزامی می باشد. ( در صورت بروز مشکل در مدارک ارسالی، لازم است متقاضیان مدارک مورد نظر را برای بررسی مجدد از طریق پست الکترونیکی madarek@rightel.ir ارسال نمایند.)

 

البته سازمان ها و دانشگاه های متقاضی سیم کارت جوانان از تخفیف ویژه برخوردار بوده و می توانند از روش های زیر برای خرید این سیم کارت اقدام نمایند:

1.     مراجعه به فروشگاه مرکزی، با به همراه داشتن نامه درخواست خرید و نامه معرفی نماینده

2.     ارسال درخواست کتبی به نشانی پستی، دورنما یا نشانی پست الکترونیکی زیر :

نشانی: تهران، خیابان ولی عصر ( عج )، روبروی پارک ملت، خیابان استاد نجف دریابندری ( ارمغان غربی)، تقاطع مهرداد، پلاک 8

دورنما : 26214696-021

کد پستی : 1967863131

نشانی پست الکترونیک : b2bsales@rightel.ir

 

نکات و قوانین سیم کارت طرح جوانان:

·        قیمت سیم کارت طرح جوان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        مدت اعتبار بسته آغازین، از زمان ثبت نام سیم کارت شروع و محاسبه خواهد شد. بنابراین پس از اتمام مدت اعتبار، هدایای مذکور قابل استفاده نخواهندبود.

·        میزان حجم باقیمانده هر یک از سرویس ها در این طرح (در صورت تمام نشدن حجم اینترنت در سقف مصرف سی روزه) قابل انتقال به دوره بعد نمی باشد.

·        مهلت استفاده از 2 گیگابایت اینترنت ساعت های عادی مصرف هر یک از هدایای 30 روزه دوره دوم و سوم، 7 روز ابتدایی هر دوره می باشد. با اتمام این مهلت 7 روزه، در صورت عدم خرید بسته های اینترنت جدید، مصرف مشترک با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

·        در حال حاضر ساعت های افت مصرف از 2 الی 7 صبح می باشد. ( ساعت های افت مصرف در صورت تغییر رفتار اساسی مصرف مشترکین، ممکن است تغییر یابد)

·        بسته های هدیه و بسته های آغازین به ترتیب از ولویت استفاده نسبت به سایر بسته ها از جمله بسته های مصرفی هستند. بنابراین لازم است مشترکین در هنگام خرید بسته به این موضوع توجه داشته و به تاریخ انقضا و حجم باقیمانده بسته های آغازین توجه داشته باشند.

·        کاربران می توانند با نصب اپلیکیشن رایتل من، از حجم و مدت زمان اعتبار هدایا اطلاع دقیق پیدا کنند.

کلیه مشترکین رایتل توجه داشته باشند در صورت فعال بودن بسته اینترنت و استفاده از ترافیک بومی، مشمول 50 درصد کاهش تعرفه نسبت به تعرفه بین الملل خواهند شد. البته در صورتی که مشترک بسته فعال نداشته باشد، تعرفه استفاده از خدمات ترافیک بومی و بین الملل به صورت آزاد و کاملا یکسان می باشد. ( در اپراتور رایتل تعرفه اینترنت آزاد به ازای هر گیگابایت اینترنت 40 هزار ریال می باشد.)

 

طرح هدیه معرفی به دوستان

اپراتور رایتل برای مشترکینی که افراد جدیدی را به خانواده رایتل دعوت کنند هم هدیه ویژه ای در نظر گرفته است که این هدیه تحت عنوان" طرح هدیه معرفی به دوستان " ارائه میگردد و بعد از ثبت نام عضو جدید و خرید سیم کارت، به مشترک معرفی کننده؛ تعلق می گیرد. به نظر می رسد در این طرح رایتل تلاش نموده است تا خدمتی متمایز و نوآورانه را در راستای حفظ و ارتقا سطح رضایتمندی مشتریان خود ارائه کرده و علاوه بر خریدار سیم کارت، مشترک رایتلی معرفی کننده را نیز با هدایای جذاب خود شگفت زده کند.

بر اساس این طرح هر مشترک می تواند تا 10 نفر را به رایتل معرفی نموده و به ازای هر یک از آنها 10 گیگابایت اینترنت رایگان 30 روزه به عنوان هدیه دریافت کند. البته دریافت این هدیه منوط به تکمیل مراحل ثبت نام می باشد.

نحوه کار بدین صورت است که عضو جدید باید بعد از ثبت نام و خرید سیم کارت، شماره رایتل شما را به عنوان معرف وارد نموده و ثبت نام خود را نهایی نماید. سپس با اولین استفاده و یا شارژ اعتبار توسط او، هدیه معرفی به دوستان که شامل 10 گیگابایت اینترنت 30 روزه می باشد، برای شما فعال می گردد.

بنابراین اگر از سرعت اینترنت و مقرون به صرفه بودن تعرفه های اپراتور رایتل راضی هستید، رایتل به شما فرصتی می دهد تا مانند یک دوست نمونه تجربیات خود را در اختیار دوستانتان قرار داده و آنها را نیز از لذت رایتلی شدن بهره مند سازید.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همیشه  هنر و فرهنگ باعث شده تا یک جامعه شکل بگیرد یا باعث پیشرفت شود و باعث بروز دادن احساسات یک جامعه ممکن است بشود. این روز ها دیگر همه اپراتور های سیم کارت از اهنگ پیشواز پشتیبانی میکنند که این  اتفاق بسیار عالی و خوب است .این روز ها اهنگ های پیشواز یک مزیت بزرگ برای کسانی که به مخاطب شان زنگ می زنند دارد و آن هم این است که از شر صدای بوق راحت می شوند که بسیار عالی و خوب است. اپراتور ها در این  چند ماه در تلاش هستند که بتوانند رضایت مشتریان را به هر نحوی شده است به دست آورند.  اپراتور ها در تلاش هستند که به همه سلیقه ها احترام بگذارند و بسیار از اهنگ های محبوب و خاطره انگیز را برای مردم که دوست دارند از آن استفاده کنند دارند.بعلاوه بر این بعضی از اپراتورها مانند ایرانسل امکانات و خدمات متنوع دیگری را نیز در قالب این سرویس به مشترکین ارائه می کنند که در ادامه به آن می پردازیم.

سرویس آهنگ پیشواز در ایرانسل

این سرویس به همه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل این امکان را می دهد تا با انتخاب موسیقی مورد علاقه شان، در زمان انتظار تماس

البته این سرویس در حال حاضر از امکانات ویژه ای برخوردار است که مشترکین در صورت تمایل می توانند از آنها استفاده نمایند:

امکان پخش آهنگ های مختلف برای تماس گیرندگان متفاوت

امکان پخش چند آهنگ به صورت تصادفی

امکان پخش آهنگ طبق زمان بندی تعیین شده توسط شما

علاوه بر این سرویس آهنگ پیشواز در دو حالت پخش تک آهنگی و چند آهنگی نیز در اختیار مشترکین خواهد بود.

در حالت تک آهنگی مشترک تنها یک آهنگ پیشواز را از بین لیست آهنگ های موجود انتخاب می کند که در این صورت تمام تماس گیرندگان در زمان انتظار تماس تنها یک موسیقی را می شنوند.

در حالت چند آهنگی، مشترک از بین موسیقی های موجود چند آهنگ را برای اشخاص و زمان های مختلف انتخاب می نماید. برای این کار مشترک باید آهنگ پیشواز دلخواه برای هر تماس گیرنده را در بخش تنظیمات اپلیکیشن انتخاب و تنظیم نماید. در این صورت هر یک از تماس گیرندگان در زمان ها یا مناسبت های خاصی که شما تنظیم نموده اید، موسیقی های گوناگونی را می شنوند.

البته حالت پخش چند آهنگی نیز از امکانات خاصی برخوردار است که مشترکین می توانند بسته به نیاز و سلیقه خود از آن بهره مند گردند.

 

امکانات پخش چند آهنگی :

تعریف گروه های متفاوتی از تماس گیرندگان

تنظیم آهنگ متفاوت برای تماس گیرندگان متفاوت

تنظیم آهنگ متفاوت برای زمان های مختلف

تنظیم یک یا چند آهنگ به عنوان پیش فرض

تنظیم بیش از یک آهنگ برای پخش به صورت تصادفی

برای این که مشترک بتواند از قابلیت پخش چند آهنگی استفاده نماید، لازم است تنظیمات خاصی را انجام دهد. زیرا در صورتی که مشترک پخش چند آهنگ را انتخاب کند، پخش آهنگ به صورت تصادفی خواهد بود و سیستم به صورت تصادفی یکی از آهنگ ها را انتخاب و برای مخاطب تماس شما پخش می کند.

برای مدیریت این بخش، مشترک می تواند از بین فهرست های پخشی که در سیستم موجود می باشد، یکی از موارد را انتخاب نموده تا سیستم بر اساس آن عمل نماید.

 

فهرست پخش خاص :

با انتخاب این فهرست مشترک می تواند برای هر شماره، آهنگ پیشواز اختصاصی تنظیم کند. بنابراین با استفاده از این ویژگی هر تماس گیرنده آهنگ اختصاصی خود را می شود.

 

فهرست پخش گروهی:

در این حالت ابتدا باید مشترک تعدادی از مخاطبین تماس خود را در یک گروه خاص قرار داده و سپس برای این گروه آهنگ یا آهنگ های پیشواز متفاوت تنظیم نماید. تعداد اعضای گروه کاملا سلیقه ای بوده و مشترکین می توانند مثلا برای گروه های خانوادگی یا دوستانه از این قابلیت استفاده کنند.

 

فهرست پخش پیش فرض:

این قابلیت از سوی اپراتور برای مخاطبین جدید شما در نظر گرفته شده است و در صورت فعال سازی برای تمام تماس گیرندگان جدید و خارج از فهرست های خاص و گروهی، آهنگ های پیشوازی که شما برایشان در نظر گرفته اید پخش می شود. در صورت عدم فعال سازی این فهرست، برای تمام تماس گیرندگانی که تا به حال با شما تماس نگرفته اند یا تماس گیرندگانی که برای آنها آهنگ خاصی را تنظیم نکرده اید، صدای بوق معمولی در زمان انتظار تماس پخش خواهد شد.

علاوه بر این، سرویس آهنگ پیشواز قابلیت تنظیم زمان پخش نیز داشته و مشترک می تواند در صورت تمایل برخی آهنگ ها را طوری تنظیم نمایید که تنها در زمان خاصی پخش شود.حالت های مختلف زمان پخش آهنگ پیشواز شامل موارد زیر می شود :

 

همیشگی:

در این حالت، آهنگ یا آهنگ های پیشواز منتخب، هر روز و در تمام ساعت ها برای تماس گیرندگان مورد نظر پخش خواهد شد.

 

روزانه:

در این حالت مشترک می تواند آهنگ مورد نظر خود را در یک بازه زمانی مشخصی از روز تنظیم نماید، بنابراین با تنظیم این حالت، آهنگ یا آهنگ های پیشواز منتخب به صورت روزانه و در زمان تعیین شده از سوی شما برای تماس گیرندگان پخش خواهد شد.

 

هفتگی :

تنظیم حالت هفتگی، این امکان را به مشترک می دهد که برای روزهای مشخصی از هفته آهنگ یا آهنگ های پیشوازی که تعیین شده پخش خواهد شد. مثلا مشترک می تواند از روز یک شنبه تا پنج شنبه یک فهرست پخش انتخاب کرده تا تماس گیرندگان در روزهای مشخص شده آهنگ پیشواز تنظیم شده را بشنوند.

البته قبل از انتخاب هر کدام از روش های فوق، لازم است مشترک به کد آهنگ ها دسترسی پیدا کند تا از بین آنها آهنگ یا آهنگ های پیشواز مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

مشترکین برای دسترسی به آهنگ ها می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

شماره گیری کد دستوری:

در این روش مشترک می تواند با شماره گیری کد دستوری # 777 * به منوی اصلی آهنگ های پیشواز دسترسی داشته باشد. البته مشترکین می توانند در صورت تمایل از جدول زیر برای درخواست کد دلخواه خود استفاده نمایند:

 

 

عملیات

کد دستوری

محبوب ترین ها

# 1 * 777 *

پیشواز های برگزیده

# 2 * 777 *

پیشواز های برگزیده

# 3 * 777 *

سرویس عبادت

# 4 * 777 *

پیشواز های مناسبتی

# 5 * 777 *

 

مراجعه به اپلیکیشن آهنگ پیشواز:

مشترکین می توانند با مراجعه به اپلیکیشن پیشواز، به تمامی آهنگ های پیشواز موجود دسترسی پیدا کرده و آهنگ مورد نظر خود را با جستجوی نام آهنگ، نام صاحب اثر و یا کد آهنگ پیدا کنند.  

 

مراجعه به صفحه آهنگ پیشواز:

مشترکین می توانند با مراجعه به این صفحه هم به صورت مستقیم از این صفحه آهنگ خرید کنند و هم با پیامک کردن کد آهنگ به 7575 آن را تهیه نمایند. البته مشترکین توجه داشته باشند هر آهنگ پیشوازی که بخرند در آلبوم آنها ذخیره شده و آهنگ های خریداری شده به ترتیب خرید پخش می شوند.

استفاده از سرویس آهنگ پیشواز هزینه فعال سازی و یا تغییر تنظیمات نداشته و تنها هزینه آن مربوط به خرید آهنگ می باشد. هزینه خرید آهنگ برای یک بازه زمانی 30 روزه هزار تومان  و برای 7 روز 420 تومان در نظر گرفته شده است که هزینه خرید برای مشترکین دائمی به صورت حساب مشترک اضافه می گردد و برای مشترکین اعتباری از اعتبار آنها کسر می گردد.

البته اگر مشترکین از طریق سایت یا اپلیکیشن به آدرس my-pishvaz.com اشتراک پیشواز را تهیه کرده باشند، می توانند با یک بار پرداخت به تعداد نامحدود آهنگ پیشواز فعال کنند ولی در صورت عدم خرید اشتراک باید به ازای هر فعال سازی هزینه جدا بپردازند.

 

سرویس آهنگ پیشواز، امکانات پیشواز هوشمند نیز داشته که مشترکین می توانند در صورت تمایل از آنها استفاده نمایند.

پیشواز شخصی با صدای شما

با استفاده از این ویژگی مشترک می تواند صدای ضبط شده خود را که شامل آواز خواندن، ساز زدن، دکلمه و .... را به عنوان پیشواز انتخاب نماید. امکان به اشتراک گذاری پیشواز شخصی با دیگران وجود دارد.

 

پیشواز فوری

با کمک این ویژگی مشترک می تواند با توجه به وضعیت خود، از پیام های پیش فرض اپلیکیشن  مانند در جلسه هستم، در حال رانندگی هستم و ... استفاده نماید.

 

پیشواز مخاطب خاص

در این بخش، مشترک می تواند مخاطب خاص خود را انتخاب نموده و با تنظیم آهنگ به صورت جداگانه، آهنگی خاص را در زمان تماس پخش نماید.

 



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که گوشی به دنیا معرفی شد زمان زیادی میگذرد و بسیاری از مردم در این سالها گوشی تهیه کرده اند. گوشی های هوشمند که در این سال ها بسیار محبوب شده اند و بسیار از مردم در حال حاضر دارند . گوشی های هوشمند امروزه به وسیله ایی تبدیل شده اند که در حاضر هیچ کس نمی تواند چند دقیقه ایی را از آن دور باشد و مثل آب برای افراد شده است.گوشی های هوشمند از زمانی که کرونا آمد مانند اینترنت بسیار مهم و ضروری شد. بسیاری از خانواده های برای اینکه فرزندانشان از تحصیل باز نماند برای فرزندانشان گوشی های هوشمند تهیه کردند. گوشی های هوشمند بسیار وسیله کاربردی این روزها شده است و هر کس کاری داشته باشد از طریق گوشی های هوشمند فعالیتش را انجام می دهد.بدیهی است کمپانی های بزرگ نیز از این بازار جذاب غافل نشده و هر کدام تلاش می کنند تا سهم بیشتری از آن را نصیب خود کنند.

تکنولوژیک و رقابتی بودن این محصول باعث شده تا قیمت بعضی از گوشی های تلفن همراه همرده ی یک سیستم خانگی و یا یک لپ تاپ تمام عیار قرار گیرد. همین قیمت های نجومی گوشی تلفن همراه باعث شده است تا توجه سودجویان و سارقان حرفه ای هم به این کالا جلب شود تا جایی که سرقت این وسیله کوچک اما کاربردی همواره در صدر آمار سرقت ها می باشد. در نتیجه توجه به راهکارهای پیش بینی و جلوگیری از این سرقت ها، دغدغه همیشگی دارندگان تلفن همراه بوده است.

 

هر گوشی تلفن همراه که ساخته و به بازار عرضه می شود دارای یک شماره کد یکتا با نام اختصاری IMEI می باشد که مشابه شماره بدنه یا شماره موتور در خودرو است. تا چندی پیش دارنده فاکتور خرید و جعبه ی تلفن همراه به عنوان مالک گوشی شناخته می شدند؛ ولی با اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه و سامانه همتا، کد IMEI هر گوشی به یک شماره سیم کارت مرتبط شده که طبیعتا دارای مالک با کد ملی ثبت شده در پرونده سیم کارت می باشد. از همین رو در سیستم همتا هر گوشی تلفن همراه با یک کد ملی ثبت شده که مالک آن محسوب می شود و در شرایطی مانند مفقودی یا مسروقه شدن گوشی، مالک گوشی تنها کسی است که به عنوان صاحب اصلی گوشی هوشمند می تواند پیگیری های قضایی را انجام دهد.

 

بنابراین توجه به انتقال مالکیت گوشی در هنگام خرید گوشی های کارکرده و یا ثبت نخستین سیم کارت استفاده شده در گوشی های نو از اهمیت ویژه ای برخوردار است که غفلت از آن می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

در صورت مفقودی یا مسروقه شدن گوشی هوشمند چه باید کرد؟

در صورت مفقود شدن گوشی هوشمند یا به سرقت رفتن آن، پیشنهاد می شود در اسرع وقت برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و پرداخت صورت حساب های نجومی در گام اول سیم کارت خود را مسدود نموده و سپس با استفاده از روش های معمول نسبت به ردیابی سیم کارت اقدام نمایید.

در حال حاضر همه اپراتورهای فعال در کشور روش های مختلفی را برای مسدود کردن سیم کارت های خود ارائه می دهند که مشترکین می توانند در چنین شرایطی از آن استفاده نمایند.

 

روش های مسدود کردن سیم کارت در اپراتور رایتل:

1.     تماس با شماره 200 از خطوط رایتل یا شماره 09202000000 از سایر خطوط

2.     از طریق سامانه یا اپلیکیشن رایتل من

3.     مراجعه حضوری به فروشگاه های مجاز رایتل و یا نمایندگان فروش و خدمات رایتل با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر

بعد از مسدود کردن شماره، در گام بعدی لازم است برای ردیابی گوشی هوشمند خود اقدام نمایید.

 

مراحل ردیابی برای مشترکین اپراتور رایتل در صورت مفقودی یا به سرقت رفتن گوشی هوشمند به شرح ذیل می باشد:

·        در گام نخست باید شماره سریال یا IMEI گوشی هوشمند خود را که یک عدد 15 رقمی است از طریق سیم کارت رایتل یا خطوط ترابرد شده به شبکه رایتل به سر شماره 6101 پیامک کنید. ( شماره سریال بر روی جعبه گوشی هوشمند درج شده است )

·        پس از ارسال شماره سریال، از سوی اپراتور رایتل پیامکی با این محتوا دریافت می کنید:

" مشترک گرامی، اگر در زمان مفقودی گوشی از سیم کارت رایتل استفاده می کردید، خواهشمند است شماره آن و در غیر این صورت عدد 0 را ارسال فرمایید."

·        در مرحله بعد باید از بین بازه های زمانی که برایتان ارسال می گردد؛ گزینه مد نظر خود را برای ردیابی گوشی انتخاب نموده و عدد مربوط به گزینه را ارسال فرمایید:

عدد 1 : از 10 روز گذشته تا ابتدای روز جاری

عدد 2 : از ابتدای روز جاری تا 10 روز آینده

عدد 3 : از 10 روز گذشته تا 10 روز آینده

توجه داشته باشید که با ارسال گزینه 1، نتیجه ردیابی بعد از 24 ساعت برای شما ارسال می گردد. در صورت ارسال عدد 2 یا 3 هر زمان که نتیجه ردیابی مثبت باشد، به مشترک اطلاع رسانی خواهد شد و در صورت منفی بودن حداکثر پس از 10 روز پاسخ اعلام می شود.

·        در نهایت، پس از کسر هزینه، درخواست شما برای ردیابی در سیستم ثبت خواهد شد. ( هزینه پیامک های ارسالی به سرشماره 6101 مطابق تعرفه عادی انگلیسی / فارسی محاسبه می شود)

 

نکات و قوانین سرویس ردیابی گوشی مفقودی / مسروقه

·        این سرویس فقط مثبت یا منفی بودن نتیجه ردیابی را مشخص می کند و ارائه اطلاعات هویتی در مورد فرد استفاده کننده از گوشی، تنها از طریق ارائه دستور قضایی امکان پذیر است.

·        تعرفه استفاده از سرویس ردیابی گوشی مفقودی / مسروقه به صورت حساب مشترکین سیم کارت دائمی رایتل اضافه شده و از شارژ ریالی مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل کسر می گردد.

·        در صورت منفی بودن پاسخ در بازه زمانی انتخاب شده، مشترک می تواند درخواست ردیابی گوشی را دوباره ثبت نماید.

·        در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست، پیامکی شامل نتیجه، تاریخ ردیابی و کد رهگیری برای مشترک ارسال می گردد که بهتر است مشترک در اسرع وقت برای طی مراحل قانونی و تهیه دستور قضایی اقدام کند. ( به همراه داشتن کد رهگیری که در پیامک برای مشترک ارسال شده، برای ثبت در دستور قضایی مورد نیاز می باشد )

·        مشترک می تواند با ارسال عدد 9 به سرشماره 6101 سوابق درخواست های خود را مشاهده نماید.

 

با توجه به این که گوشی های هوشمند امروزی، از امکانات خاصی برای پیشگیری از این گونه اتفاقات ناخوشایند برخوردارند، پیشنهاد می شود قبل از وقوع حادثه، کلیه اقدامات امنیتی لازم در گوشی را اجرا کنید، تا در صورت به سرقت رفتن گوشی هوشمند بتوانید از آنها استفاده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

داره از راه میرسه محرم تو کم کم سنج طبل آمده کنیم .بسیاری از مردم می خواهند که به عزاداری سید و سالار شهیدان بپردازند و بسیاری از مردم در این ماه به کربلا می روند. این روز ها که بسیاری عزم سفر به کربلا را دارند تا در حرم امام حسین (ع) به عزاداری بپردازند . بسیاری از مردم که می خواهند به کربلا بروند یک دغدغه بسیار بزرگ دارند که می تواند برای آنها مشکل باشد و باعث ناراحتی آنها شود آن هم مسئله زنگ زدن به اقوام و آشنایان است . این مسئله باعث شده تا اپراتور های سیم کارت در تلاش باشند که بتوانند این موضوع را حل و فصل کنند.  بسیاری از مردم بعد از دوسال که کرونا باعث شده بود تا مردم به کربلا نروند و بسیاری از مردم در خانه هایشان اقامه عزا کنند. اما امسال با پایان یافتن کرونا باعث شده تا مردم به راحتی به کربلا بروند و به عزاداری بپردازند

از همان زمان های دور که سیر و سیاحت بسیار کم و به ندرت صورت می پذیرفت و سفرها با سختی ها و مشقات فراوان همراه بودند، تابستان بهترین فصل سفر بود، زیرا شرایط و آب و هوایی به گونه ای بود که سفر را دلپذیرتر و لذت بخش تر می کرد. البته ایرانیان از همان روزهای بسیار قدیم، بیش از آن که به سفرهای سیاحتی اهمیت بدهند، بیشتر به دنبال سفرهای زیارتی بودند و تلاش می کردند تا به هر بهانه ای خود را به این مکان های مقدس برسانند و با زیارت مکان های مقدس، حال و هوای تازه ای به روح و روان خود ببخشند.

 

امسال با پایان یافتن ماه ذی الحجه، کم کم بوی محرم و اربعین حسینی بهانه ای است برای عاشقان زیارت تا بعد از چند سال دوری در راهپیمایی اربعین شرکت کرده و سفری زیارتی داشته باشند. این سفر نیز مانند همه سفرهای خارجی چالش های مخصوص به خود را خواهد داشت که در این مطلب ما تلاش می کنیم تا راه های ارتباطی زائران با ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا از دغدغه مسافران در این مورد کم کنیم.

 

راه های ارتباطی زائران با ایران در سفر اربعین:

در این سفر مانند همه سفرهای خارجی، مسافران می توانند از دو روش "رومینگ بین الملل و یا خرید سیم کارت های عراقی" برای ارتباط با داخل کشور استفاده نمایند. استفاده از هرکدام از این روش ها مزیت ها و معایب خود را خواهد داشت که در این مطلب به آن می پردازیم، تا به شما برای انتخاب  کمک کنیم.

 

1.     استفاده از رومینگ بین الملل

فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و استفاده از شماره تلفن خود در کشور مقصد، یکی از راحت ترین روش های ارتباطی با کشور مبدا می باشد که معمولا مسافران بسیار علاقمند به این روش می باشند. به همین خاطر این امکان از سوی همه اپراتورها برای کلیه مسافران به شهر های عراق وجود داشته و مشترکین تنها باید این سرویس را بر روی گوشی هوشمند خود فعال سازند. نحوه فعال سازی این سرویس برای هر یک از اپراتورها به شرح ذیل می باشد:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور امکان استفاده از این سرویس را برای کلیه کاربران سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت دائمی همراه اول خود فراهم نموده است که کاربران می توانند با شماره گیری کد دستوری # 61 * 1*  ( ستاره 1 ستاره 61 مربع )  آن را فعال سازند.

مشترکین اپراتور همراه اول در عراق به شبکه های اپراتورهای عراقی Korek ، Zain ،Asiacell  متصل شده و از خدمات و سرویس های مربوط به آنها استفاده می نمایند.

 

تعرفه رومینگ همراه اول در سال 1401

نوع خدمات

قیمت

مکالمه با ایران

10,500 تومان

مکالمه دریافتی

7,500 تومان

مکالمه داخلی

5,500 تومان

ارسال پیامک

4,000 تومان

اینترنت همراه ( هر مگابایت )

3,000 تومان

 

 

اپراتور ایرانسل

کاربران سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل، می توانند با شماره گیری کد دستوری # 1 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 1 مربع )  این سرویس را فعال سازند و از خدمات آن بهره مند گردند. البته مشترکین توجه داشته باشند بعد از بازگشت به ایران این سرویس را با شماره گیری کد دستوری  # 2 * 1111 *  ( ستاره 1111 ستاره 2 مربع ) غیر فعال سازند.

 

تعرفه سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل در سال 1401

نوع ارتباط

قیمت

مکالمه ثابت با ایران

4,500 تومان

مکالمه همراه با ایران

8,000 تومان

هزینه هر پیامک

2,000 تومان

 

 

 اپراتور رایتل

سرویس رومینگ بین الملل به صورت خودکار بر روی کلیه سیم کارت های رایتل فعال بوده و کاربران لازم نیست برای فعال سازی آن دستورالعمل خاصی را دنبال کنند.

 

تعرفه های رومینگ بین الملل در اپراتور رایتل در سال 1401

نوع ارتباط

قیمت

مکالمه با ایران

23,000 تومان

مکالمه دریافتی

21,000 تومان

مکالمه داخلی

23,000 تومان

ارسال پیامک

7,000 تومان

اینترنت همراه ( هر کیلو بایت)

4678 تومان

 

 

 

2.     خرید سیم کارت عراقی

خرید سیم کارت در کشور مقصد یکی دیگر از گزینه های پیش رو برای مسافران می باشد که امکان استفاده از خدمات ارتباطی و شبکه ای این سیم کارت ها را برایشان مقدور می سازد.

کشور عراق نیز مانند همه کشورها تلاش می کند تا با ارائه سیم کارت های مناسب شرایط را برای مسافران و خصوصا زائران دلپذیرتر ساخته و امکان استفاده راحت و سریع از خدمات ارتباطی را با پرداخت مبلغی اندک برای آنها فراهم کند.

در حال حاضر در عراق سه اپراتور اصلی آسیا سل، زین و کورک تلکام آماده ارائه خدمات به مسافران می باشند که در ادامه به طور خلاصه کیفیت خدمات در آنها را بررسی می کنیم:

 

·        اپراتور آسیا سل

در اپراتور آسیا سل امکان استفاده از خدمات با تعرفه نیم بها برای ارتباطات درون شبکه ای برای کاربران وجود دارد. بنابراین اگر به صورت جمعی مسافرت می کنید، در صورت استفاده همه اعضای گروه از این سیم کارت، هزینه ارتباطات شما نصف خواهد شد. مشترکین برای فعال سازی این سرویس باید عدد 2 به سرشماره 293 ارسال نمایند.

 البته در حال حاضر به دلیل این که در سال های گذشته سفر به عتبات در ایام کرونا تعطیل بود، قیمت هزینه های این اپراتورها به طور دقیق مشخص نمی باشد. ولی هزینه تماس درون شبکه بر اساس تعرفه سال 98 به ازای هر ثانیه 3 دینار و هزینه تماس با دیگر اپراتورهای عراق به ازای هر ثانیه 5 دینار بود. هزینه فعال سازی سرویس نیم بها نیز بر اساس تعرفه سال 98 ، پنج هزار دینار بود.کاربران برای دریافت تنظیمات اینترنت نیز لازم بود یک پیامک خالی به سرشماره 1960 ارسال کنند.

 

·        اپراتور زین

در این اپراتور نیز هزینه ارتباطات درون شبکه ای به صورت نیم بها خواهد بود و کاربران باید برای دریافت آن عدد 2 را به سرشماره 2034 ارسال نمایند. هزینه اولیه فعال سازی بسته های تعرفه ای نیم بها نیز در سال 98 پنج هزار دینار عراقی بود. استفاده از این سیم کارت در بین مدیران کاروان ها امری رایج و متداول می باشد.

 

·        اپراتور کورک تلکام

در این اپراتور نیز مانند بقیه سیم کارت های عراقی، تعرفه های درون شبکه ای به صورت نیم بها خواهد بود که کاربران باید برای دریافت آن کد دستوری  # 254 *  ( ستاره 254 مربع ) را شماره گیری نمایند و با پرداخت 1500 دینار ( بر اساس تعرفه سال 98 ) شش مخاطب را برای مکالمه نیم بها انتخاب نمایند.

در اینجا به برخی از پرکاربردترین کدهای دستوری برای دریافت خدمات از سیم کارت های عراقی اشاره می کنیم که کاربران در صورت نیاز می توانند از آنها استفاده نمایند:

 

 

نام سیم کارت

طریقه شارژ کردن

باقیمانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

هزینه تماس با ایران ( بر حسب دقیقه)

هزینه پیام کوتاه

مرکز تماس

آسیا سل

#کدشارژ*133*

133#*

299#*

280 دینار

150 دینار

333

زین

#کدشارژ*101*

100#*

321#*

270 دینار

150 دینار

107

کورک تلکام

#کدشارز*221*

211#*

250#*

260 دینار

150 دینار

411

 

 توجه داشته باشید قیمت های اعلامی در جدول بر اساس تعرفه سال 98 بوده و قطعا این هزینه ها برای سال جاری تغییر اساسی خواهد داشت. هزینه مکالمه نیز بر حسب دقیقه محاسبه می گردد و این بدان معناست که هزینه مکالمه 1 تا 60 ثانیه ،برابر با یک دقیقه می باشد. مثلا هزینه مکالمه یک دقیقه و یک ثانیه برابر با 2 دقیقه محاسبه می شود.

 

نحوه خرید سیم کارت های عراقی

در سال های گذشته به دلیل سردرگمی زائران برای خرید سیم کارت های عراقی، در دفتر مرزی مهران امکان خرید این سیم کارت ها وجود داشت. ولی به طور معمول در تمامی کشورها معمولا در پایانه های ورودی، امکان خرید این سیم کارت ها برای مسافران فراهم می باشد.

قیمت سیم کارت ها در سال 1401 هنوز مشخص نشده و قطعا باید منتظر ماند تا تعرفه های سال جاری مشخص و اعلام گردد. در سال 98 سیم کارت های عراقی از اعتبار 30 روزه برخوردار بودند و قیمتی بین 15،000 تا 20،000 تومان داشتند.

برای زائران عتبات استفاده از هرکدام از روش های ذکر شده ( خرید سیم کارت یا فعال سازی رومینگ ) می تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد که لازم است کاربران به همه جوانب موضوع توجه داشته باشند و سپس به انتخاب یک شیوه برای ارتباط با ایران استفاده نمایند.

 

 مثلا این که با توجه به ازدحام جمعیت در روزهای اربعین، بسترهای ارتباطی کشور عراق ضعیف شده و برقراری ارتباط با ایران با چالش های جدی روبرو خواهد شد. از طرفی دیگر بهره مندی از خدمات ایرانی از طریق رومینگ بین الملل نیز هزینه زیادی را به مسافران تحمیل می کند که اصلا خوشایند نیست، زیرا علاوه بر هزینه های تماس و اینترنت و... در صورتی که کسی با مسافر تماس بگیرد، هزینه این مکالمه در رومینگ بین الملل از حساب مسافران کسر می گردد. تجربه نشان می دهد در سال های گذشته اپراتورها، در راستای رفاه حال زائران و مدیریت بهتر هزینه های مالی بسته های رومینگ اربعین طراحی می کردند که از قیمت های مناسب و اقتصادی برخوردار بودند. بنابراین امکان دارد این بسته ها و سرویس ها امسال نیز معرفی گردند.

البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که به دلیل مسافرت گروهی زائران و هزینه بسیار پایین سیم کارت های عراقی، انتخاب این شیوه برای ارتباطات درون شبکه به صرفه تر و منطقی می باشد. اگر چه در سال های گذشته نحوه خرید سیم کارت های عراقی برای مسافران کمی سخت و گیج کننده بود ولی آنها می توانند با کسب آگاهی و خرید سیم کارت در مرز مهران از مشکلات این بخش بکاهند.

آنچه که بیان شد به نوعی شرایط پیش روی زائران در سفر اربعین حسینی خواهد بود که لازم است آنها با آگاهی کامل نسبت به یکی از روش های بیان شده برای ارتباط با ایران استفاده نمایند. 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روزها بسیاری از مردم از اینترنت استفاده می کنند که بتوانند کارهای شخصی شان را انجام دهند. اینترنت که با آمدن کرونا جز مهم ترین چیز ها گرفت و باعث شدکه دانش آموزان و دانشجویان از تحصیل باز نمانند . بسیاری از ادارات بعد از کرونا از طریق اینترنت خیلی از کارهایشان را انجام می دادند که بسیار عالی و خوب بود. همین دلیل باعث شد که اینترنت بخش مهم زندگی و هم از نظر مالی بخش مهمی شود. در اوایل سال جاری بود که اپراتور ها سیم کارت کاری را کردند که باعث ناراحتی مردم شد و وان هم گران کردن اینترنت بود و باعث شد تا مردم هم با صرفه و اقتصادی ترین بسته های اینترنت را انتخاب و استفاده کنند.  اما یکی از دغدغه های اصلی مردم پایان یافتن بسته های اینترنت است . به همین خاطر در این مطلب تلاش می کنیم تا با نگاهی کاملا تخصصی دلایل تمام شدن حجم اینترنت را بررسی کرده و راهکارهای اساسی برای جلوگیری از مصرف زیاد اینترنت را بیان کنیم.

دلایل اتمام حجم اینترنت

به طور کلی هر ترافیکی که به سمت اینترنت می رود؛ از حجم اینترنت کم می کند. کلمه ترافیک در اینجا به معنی رد و بدل شدن می باشد و ترافیک اینترنت، اصطلاحی است که برای آپلود و دانلود اطلاعات به کار می رود. آپلود هم به معنای ارسال اطلاعات از سمت شما به اینترنت و دانلود به معنای دریافت اطلاعات از اینترنت می باشد.

همه ی ما این روزها برای برقراری ارتباط از از واتس اپ، اینستاگرام، تلگرام و شبکه های اجتماعی مختلفی استفاده می کنیم که به ازای تایپ و یا ارسال هر عکس، بخشی از حجم اینترنت خود را مصرف می کنیم، علاوه بر این مشاهده ی هر پست اینستاگرامی و دیدن هر ویدیو در تلگرام، مقدار قابل توجهی از حجم اینترنت ما را کسر خواهد نمود.

باز شدن یک صفحه با استفاده از مرورگرهای جستجو و مشاهده ی آن؛ در کمترین حالت یک مگابایت از حجم اینترنت را مصرف می کند که هر چقدر تعداد این صفحات و حجم مطالب بیشتر باشد، طبیعتا اینترنت بیشتری مصرف می گردد. گوش دادن به موسیقی  و پادکست ها به صورت آنلاین نیز باعث مصرف حجم قابل توجهی از اینترنت می شود.

 

 به طور کلی دلایل اتمام حجم اینترنت را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

·        بازی های آنلاین

·        استفاده از شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام و تیک تاک

·        آپدیت شدن ویندوز و اپلیکیشن ها به صورت خودکار

·        استفاده از فیلتر شکن و یا نرم افزارهای تغییر IP

·        تماس های تصویری و یا چت تصویری به صورت مداوم

·        مشاهده ی آنلاین فیلم و سریال

·        آپدیت خودکار نرم افزارها و سیستم عامل

·        ویروس ها و پاپ آپ ها

·        استفاده دیگران خصوصا همسایه ها از اینترنت شما

حال که با دلایل اتمام حجم اینترنت آشنا شدیم، می توانیم با استفاده از چند راهکار ساده به راحتی حجم زیادی از اینترنت را ذخیره کرده و از تمام شدن زود هنگام بسته اینترنت جلوگیری کنیم.

 

برای این کار لازم است موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:

·        محدود کردن بازی های آنلاین و استفاده از VPN

به طور کلی بازیهای آنلاین خصوصا بازی های پرطرفداری مثل Warcraft و  Clash of clans به دلیل طولانی بودن مدت زمان بازی، اینترنت زیادی مصرف می کنند. علاوه بر این استفاده از VPN  به خاطر دور زدن فیلتر، این مصرف را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین بهتر است برای مدیریت این بخش در زمان بازی، به مدت زمان بازی توجه داشت و از نرم افزارهای قطع اینترنت استفاده نمود.

 

·         محدود کردن مشاهده ی آنلاین فیلم و سریال

این روزها با وجود تکنولوژی LTE و افزایش سرعت اینترنت که طبیعتا تاثیر مستقیمی بر افزایش سرعت دانلود، پخش ویدئو، عکس و هر چیزی که در اینترنت مشاهده می کنید، خواهد داشت، اینترنت شما بسیار زودتر از همیشه تمام می شود. چون یکی از شایع ترین دلایل تمام شدن اینترنت به این خاطر است که هر چقدر سرعت اینترنت بالاتر باشد، افراد در زمان مشاهده ی آنلاین فیلم و سریال متوجه مصرف اینترنت نشده و حجم اینترنت خیلی زود تمام می شود. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان تماشای آنلاین فیلم و سریال را محدود کنید و یا مطابق با نیاز ها و الگوی مصرف خود برای دانلود فیلم و سریال از بسته های شبانه استفاده نمایید.

 

·        محدود کردن مصرف اینترنت در شبکه های مجازی

یکی از راهکارهای بسیار کاربردی برای محدود کردن مصرف اینترنت، غیرفعال نمودن قابلیت دانلود خودکار عکس، فیلم و ... در شبکه های اجتماعی می باشد که به راحتی مصرف اینترنت شما را کاهش می دهد.

برای این کار کافی است در واتس اپ در بخش Settings یا تنظیمات وارد گزینه Data and Storage Usage شده و گزینه ی Low Data Usage را فعال کنید.

برای تنظیم کردن محدودیت مصرف اینترنت در اینستاگرام نیز در بخش تنظیمات یا Settings اینستاگرام، گزینه  Account را انتخاب کرده و Data Server را فعال کنید. با این کار زمانی که از اینستاگرام استفاده می کنید، ویدئوها پیشاپیش پخش نمیشوند و مصرف اینترنت شما بسیار کاهش می یابد.

 

·        جلوگیری از مصرف اینترنت توسط دیگران

خاموش کردن دکمه ی فیزیکی  WPS بر روی مودم و  تنظیمات گرافیکی کمک می کند تا خیالتان از جانب مصرف اینترنت شما توسط شخص دیگر راحت باشد. البته برای محکم کاری می توانید رمز وای فای خود را نیز تغییر دهید.

 

·        ویروس ها و پاپ آپ ها

ویروس ها و بدافزارها یکی از مهمترین مصرف کنندگان دیتا و اینترنت شما به شمار می آیند که برای جلوگیری از ویروسی شدن موبایل به موارد زیر توجه کنید:

·        فریب ارزان و یا رایگان بودن اپلیکیشن ها را نخورید و به هیچ وجه از منابع نامعتبر، اپلیکیشن دانلود نکنید.

·        تا حد امکان برای گوش های هوشمند اندروید فقط از Google play store   و برای گوشی های آیفون فقط از App Store اپل استفاده نمایید.

·        از گوشی موبایل خود اپلیکیشن های اضافی که دارای تبلیغات هستند را حذف نمایید.

 در نهایت نیز بهتر است برای اطمینان از نبود ویروس بر روی موبایل یا سیستم عامل، با استفاده از یک آنتی ویروس، موبایل و سیستم عامل خود را اسکن و بررسی نمایید.

·        خاموش کردن مصرف اینترنت در پس زمینه

 

با توجه به این که در گوشی های هوشمند اندروید و آیفون، قابلیت محدود کردن مصرف اینترنت و داده اپلیکیشن در پس زمینه وجود دارد، کافی است این قابلیت را فعال نمایید و در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

اگر از گوش های هوشمند اندروید استفاده می کنید؛ ابتدا در بخش تنظیمات یا Settings ،  گزینه Network Settings  را انتخاب کرده و وارد بخش Data Usage شوید و اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب نموده و در انتها Background Data را خاموش کنید.

در گوش های هوشمند آیفون نیز در بخش تنظیمات یا Settings ،  گزینه General  را انتخاب کرده و از قسمت Background App Refresh اپلیکیشن هایی را که نمی خواهید در پس زمینه ارسال و دریافت دیتا داشته باشند را غیر فعال نمایید.

 

در کل برای کاهش مصرف اینترنت توصیه می شود اپلیکیشن هایی را که مورد نیاز شما نیست، پاک کنید و از یک نرم افزار کنترل مصرف اینترنت استفاده کنید. خرید اینترنت همراه از وای فای یا ADSL هم می تواند هزینه های شما را کاهش دهد. در هر صورت بهتر است؛ شناخت درستی از الگوی مصرف خود داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیاز خود از بسته های مناسب و مقرون به صرفه استفاده نمایید.

با توجه به تفاوت نسبتا زیاد قیمت اینترنت آزاد با بسته های مصرفی نیز بهتر است؛ مصرف اینترنت آزاد گوشی هوشمند خود را غیر فعال کنید تا در صورت پایان یافتن بسته، از شارژ پولی موبایل شما کسر نگردد. برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید کد دستوری # 113 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 113 مربع )   را شماره گیری نمایند. مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز با شماره گیری کد دستوری  # 3* 2 * 3 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) مصرف اینترنت خود را به صورت آزاد غیر فعال می سازند. در هر صورت بعد از غیر فعال کردن این قابلیت پیغامی از سوی اپراتور مربوطه، برای مشترک ارسال می گردد که در انتهای پیام، نحوه ی فعال سازی مجدد مصرف اینترنت به صورت آزاد را توضیح می دهد که مشترک می تواند در صورت تمایل در مواقع مورد نیاز از آن استفاده نماید.

اگر همه موارد بالا را رعایت می کنید ولی باز هم حجم اینترنت شما خیلی زود تمام می شود، بهتر است با ISP  یا ارائه دهنده ی سرویس اینترنت خود تماس بگیرید و مشکلتان را مطرح کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

با پیشرفت علم این روز ها گوشی های بسیار عالی آمده اند و اینترنت هم دارد در  جهان با سرعت بالایی فعالیت می کند. این روز ها بسیاری از مردم برای اینکه راحت تر با اینترنت کار کنند با گوشی هایشان از سیم کارت های دائمی استفاده می کنند که دیگر دغدغه پایان شارژ سیم کارت های اعتباری را نداشته باشند. همراه اول که این روز ها در بازار سیم کارت  بسیار طرفدار دوباره پیدا کرده است به خاطر سرویس ها و هدایایی است که در ایام خاص به مردم می دهد. همراه اول که همیشه در تلاش بوده با دادن بسته های بسیار کاربردی و ویژه و مقرون به صرفه بتواند که رضایت کسانی که سیم کارت های این اپراتور را دارند به دست آورد و اپراتور همراه اول  که همیشه در تلاش بوده که سرویس هایی را به مردم دهد که مردم بتوانند مدیریت هزینه کنند.اپراتور همراه اول  امسال در تلاش با تغییر رویکرد بتواند با دادن سرویس های بسیار جذاب و جالب بتواند که کسانی که سیم کارت همراه اول را ندارند بتوانند از این اپراتور سیم کارت را خریداری کنند

در اینجا به چند نمونه از این تسهیلات که بر اساس نیاز کاربران طراحی شده، اشاره می کنیم:

 

1.     هدیه شارژ جوانان

بر اساس این طرح  اپراتور همراه اول به کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری خود که زیر 25 سال سن دارند، بسته اینترنت هدیه می دهد. بنابراین کلیه مشترکین اعتباری همراه اول که در این رده سنی قرار می گیرند، می توانند علاوه بر دریافت شارژ مربوطه، یک بسته هدیه اینترنت مطابق جدول زیر دریافت نمایند:

 

مبلغ شارژ

حجم بسته های اینترنت هدیه

مدت اعتبار

زمان استفاده از بسته

50,000 ريال

300 مگابایت

یک روزه

6 صبح تا 12 ظهر

100,000 ريال

یک گیگابایت

سه روزه

6 صبح تا 12 ظهر

200,000 ريال

3 گیگابایت

سه روزه

6 صبح تا 12 ظهر

500,000 ريال

8 گیگابایت

هفت روزه

6 صبح تا 12 ظهر

1,000,000 ريال

20 گیگابایت

هفت روزه

6 صبح تا 12 ظهر

 

مشترکین اعتباری همراه اول می توانند برای فعال سازی این طرح کد دستوری # 115 * 1 * و # 1223  * 10 *  را شماره گیری نمایند و یا به سایت فروشگاه آنلاین همراه اول مراجعه نمایند. البته مشترکین توجه داشته باشند، بعد از شماره گیری کد دستوری شارژ جوانان، ابتدا سن مشترک در پروفایل چک شده و در صورتی که مشترک مشمول این طرح نباشد، به وی اطلاع داده خواهد شد.

 

شرایط و قوانین طرح:

·        امکان فعال سازی همزمان این بسته با سایر بسته های اینترنت وجود دارد.

·        بسته های هدیه شارژ جوانان، نسبت به سایر بسته های اینترنت فعال مشترک در اولویت مصرف قرار دارند.

·        در صورتی که مشترک مشمول این طرح باشد، بعد از ارسال کد دستوری، بسته هدیه اینترنت به صورت خودکار فعال شده و لازم نیست مشترک جهت فعال سازی بسته اقدامی انجام دهد.

·        امکان خرید شارژ توسط دیگران برای مشترک زیر 25 سال وجود دارد.

مشترکین اعتباری همراه اول می توانند برای استعلام از کد دستوری # 10 * 100 * استفاده نمایند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر نیز مشترکین می توانند کد دستوری # 1293 * 10 * را شماره گیری نمایند.

 

 

2.     هدیه شارژ بانوان

در این طرح همراه اول تنها به مشترکین خانم که از سیم کارت های اعتباری استفاده می کنند، 30% شارژ بیشتر هدیه می دهد. بنابراین سیم کارت های اعتباری که به نام یک خانم در پایگاه داده اطلاعاتی همراه اول ثبت شده اند، در هر بار شارژ می توانند از شارژ هدیه بانوان بهره مند گردند. شارژ دریافتی از این طریق که شامل شارژ خریداری شده و شارژ هدیه می باشد، برای استفاده از مکالمه، پیامک درون شبکه و ارتباط با سایر اپراتورهای داخلی کشور می باشد. استفاده از اینترنت نیز بر اساس تعرفه جاری همراه اول محاسبه می گردد.

دریافت هدیه شارژ بانوان با استفاده از سه روش زیر امکان پذیر می باشد:

 

روش اول : با استفاده از پین شارژ

در این روش مشترک باید ابتدا پین شارژ را خریداری نموده و سپس با استفاده از کد دستوری # 1222 * 10 * نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید. در صورت نیاز به راهنمایی نیز، مشترکین می توانند کد دستوری # 1292 * 10 * را شماره گیری نمایند.

در این روش، پس از وارد کردن رمز شارژ، ابتدا به اندازه مبلغ شارژ، سیم کارت مشترک افزایش اعتبار خواهد داشت. سپس این مبلغ کسر شده و به جای آن شارژی به ارزش 130 درصد مبلغ پین ( پس از کسر مالیات) به اعتبار مشترک افزوده می شود.

 

روش دوم: با استفاده از کد دستوری

در این روش که دیگر نیازی به خرید پین شارژ نیست؛ مشترک می تواند مستقیما با شماره گیری کد دستوری # 114 * 1*  و پرداخت از طریق کارت بانکی، نسبت به خرید شارژ و دریافت هدیه بانوان اقدام نماید. در صورت استفاده از این روش، سیم کارت مشترک مستقیما 130 درصد مبلغ شارژ خریداری شده ( پس از کسر مالیات ) افزایش اعتبار خواهد داشت.

مشترکین برای دریافت راهنماییهای لازم نیز می توانند کد دستوری # 149 *1 * را شماره گیری نمایند.

 

روش سوم : مراجعه به فروشگاه های آنلاین همراه اول

در طرح هدیه شارژ بانوان، سیم کارت هایی که به این روش شارژ می شوند، از محدودیت زمانی برخوردار بوده و کل مبلغ پین و 30% شارژ هدیه باید تنها در بازه زمانی مشخصی که در جدول ذیل آمده ، قابل استفاده گردد:

 

مهلت مصرف اعتبار پین و شارژ هدیه بانوان

مبلغ شارژ

10،000 ريال

20،000 ريال

50،000 ريال

100،000 ريال

200،000 ريال

مهلت مصرف

3 روز

5 روز

10 روز

15 روز

20 روز

 

نکات و قوانین طرح:

·        امکان دریافت این هدیه برای مشترکین حقوقی وجود ندارد.

·        امکان انتقال شارژ دریافتی به سایر خطوط اعتباری وجود ندارد.

·        مشترکین نمی توانند از شارژ دریافتی برای تماس های خارج از کشور و رومینگ بین الملل استفاده نمایند.

·        مشترکین نمی توانند با استفاده از این شارژ بسته های تشویقی مانند بسته های اینترنت همراه، پیامک و ... را خریداری نمایند.

 

 

3.     هدیه شارژ وفاداری

 این طرح که به پاس وفاداری مشترکین همراه اول طراحی، به کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول تعلق می گیرد. در این طرح مشترکین اعتباری که حداقل یک سال مشترک همراه اول بوده، می توانند به ازای هر سال همراهی در هر بار شارژ، یک درصد شارژ بیشتر دریافت نمایند. بنابراین اگر مدت زمان تغییر نام مشترک در سیستم و فعال سازی سیم کارت کمتر از یک سال باشد، مشترک مشمول طرح نبوده و در صورت شماره گیری کد دستوری ، برای اطلاع داده خواهد شد. هدیه شارژ وفاداری برای استفاده درون شبکه بوده و برای مکالمه، پیامک و اینترنت همراه قابل استفاده می باشد.

برای برخورداری از این طرح مشترکین می بایست رمز شارژ خود را با کد دستوری # 1221 * 10 * وارد نمایند. البته مشترکین می توانند برای آگاهی از مشمولیت در طرح هدیه وفاداری و میزان درصد هدیه شارژ از کد دستوری # 1291 * 10 * استفاده نمایند.

به طور کلی در این طرح مشترکین به ازای هر سال وفاداری به همراه اول، از تاریخ فعال سازی یا تغییر نام سیم کارت تا تاریخ کنونی یک درصد شارژ بیشتر دریافت می کنند. البته در این طرح عدد مربوط به سال رو به پایین گرد می شود. مثلا مشترکی که سه سال و نه ماه از تاریخ تغییر نامش در سیستم می گذرد، سه درصد شارژ بیشتر به عنوان هدیه دریافت می کند. شایان ذکر است که حداکثر تخفیف قابل ارائه در این طرح، 10 درصد بوده و در صورتی که تعداد سال های وفاداری مشترک بیشتر از 10 سال باشد، فارغ از سال های وفاداری 10 درصد شارژ هدیه وفاداری به مشترک تعلق می گیرد.

 

قوانین و شرایط طرح :

·        امکان خرید بسته و یا انتقال اعتبار با مبلغ شارژ هدیه وجود ندارد.

·        امکان بهره مندی از دو یا چند هدیه شارژ وفاداری و فعال شدن همزمان آنها برای مشترک وجود دارد.

·        در صورت فعال سازی دو یا چند هدیه شارژ وفاداری، هر شارژ وفاداری تنها تا پایان زمان اعتبار خود معتبر خواهد بود. پیشنهاد می شود مشترک با استفاده از کد دستوری # 11 * 140 * میزان شارژ خود را استعلام نماید تا از بیشترین تاریخ در بین زمان های اعتبار هدیه های شارژ وفاداری فعال شده، مطلع گردد.

·        مدت زمان اعتبار هدیه شارژ وفاداری فارغ از مبلغ شارژ پین 6 ماه می باشد.

·        در این طرح اولویت مصرف با شارژ هدیه بوده و مبلغ کارکرد مشترک ابتدا از شارژ هدیه وفاداری کسر شده و سپس از مبلغ شارژ اصلی مشترک که اعمال نموده؛ مصرف می شود.

·        در صورتی که مشترک علاوه بر شارژ هدیه وفاداری، بسته های هدیه دیگر هم داشته باشد؛ مبلغ کارکرد وی ابتدا از اعتبار بسته هدیه کسر گردیده و سپس از شارژ وفاداری مصرف می گردد.

مشترکین اعتباری همراه اول می توانند برای آگاهی از جزئیات و قوانین طرح های مختلف به وب سایت رسمی این اپراتور به آدرس https://mci.ir مراجعه نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()