نوشته شده توسط : rondbaz

شاید پیشرفت تکنولوژی و علم این روز ها دنیا را متحیر خود کرده است و هر روز چیز های جدیدی بیرون می آید. تکنولوژی این روز ها باعث شده که گوشی های هوشمند بیایند و دنیا را با اینترنت به هم دیگر وصل کند.این روز ها برای بعضی از افراد جامعه مشکلاتی به وجود می آید که هر از گاهی مشکلات بزرگی را به وجود می آورد و هر از گاهی هم انواع جرم ها و یا مزاحمت هایی رخ می دهد که افراد مجبور می شوند که پرینت تماس ها یا پیامک های خود را بگیرند. اما باید به این توجه داشته باشیم که سیم کارت حتما به نام خود فرد باشد تا بتوانند که پرینت تماس و پیامک ها را بگیرند. این کار برای همه کسانی که سیم کارت دائمی و اعتباری را دارند فرقی نمی دارند .در هر صورت اگر بنا به هر دلیلی تمایل به دریافت ریز مکالمات یا پیامک های خود یا دیگران را دارید؛ تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید:

نحوه دریافت پرینت پیامک

گاهی شرایطی پیش می آید که شما برای پیگیری شخصی یا اتفاقاتی مانند تهدید یا باج گیری نیاز دارید تا پرینت پیامک های ارسالی و دریافتی خود را ارائه کنید تا این امر را ثابت نمایید.

 حال اگر بنا به دلایل شخصی یا حتی اداری مجبورید که پرینت پیامک های تلفن همراهتان را داشته باشید؛ می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

 

روش اول: مراجعه حضوری به اپراتورها با اخذ اجازه قانونی

با توجه به این که بر اساس قانون، اپراتورها اجازه پرینت پیامک ها را ندارند؛ اگر می خواهید به این کار اقدام نمایید؛ باید ابتدا از لحاظ قانونی اقدام کرده باشید.

برای این کار می توانید درخواست خود را با بیان دلایل کافی در اپراتور مربوطه ثبت نموده و سپس به دادگاه قضایی مراجعه نمایید. ( اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول هستید؛ از خط سیم کارت خود با شماره 9990 تماس بگیرید و اگر مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل هستید؛ با سیم کارت ایرانسلی خود با شماره 700 تماس بگیرید. )

سعی کنید دلایل موجهی برای درخواست خود مطرح کنید تا قاضی درخواست شما را تائید نموده و دستورات لازم را صادر نماید، زیرا در صورت رد درخواست امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد.

 

روش دوم: از طریق پنل های اس ام اس

صاحبین پنل های اس ام اس می توانند در صورت تمایل برای دریافت لیست و پرینت پیامک های ارسالی خود از طریق پنل مدیریتی سامانه پیامکی اقدام نمایند.

 

نحوه دریافت پرینت تماس ها

در گذشته افراد مجبور بودند؛ حتی به دلیل بالا بودن مبلغ قبض تلفن و دریافت ریز مکالمات به دفاتر مخابراتی مراجعه نمایند؛ ولی امروزه این کار نسبت به گذشته با سرعت و آسانی بیشتری صورت می پذیرد.

در حال حاضر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها برای دریافت پرینت تماس های خود می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

روش اول: مراجعه به اپلیکیشن های معرفی شده از سوی اپراتورها

امروزه دریافت پرینت تماس ها چه به دلایل شخصی چه برای انجام کارهای قانونی و اداری، بسیار راحت تر نسبت به گذشته می باشد و لازم نیست برای دریافت آن ساعت ها وقت و هزینه صرف کنید.

برای این کار کلیه مشترکین می توانند با مراجعه به سایت ها و اپلیکیشن اپراتور مربوطه خود، پرینت تماس های خود را به راحتی دریافت نمایند. به این طریق که با مراجعه به سایت های مربوطه در بخش "دریافت خلاصه تماس ها در بازه های زمانی مشخص"  به راحتی به ریز مکالمات خود دسترسی داشته باشید.

 

روش دوم: مراجعه حضوری به مراکز خدماتی اپراتورها

اگر از آن دست افرادی هستید که کار با اپلیکیشن ها را به خوبی بلد نیستید؛ می توانید با در دست داشتن مدارک هویتی معتبر به مراکز خدماتی اپراتور سیم کارت خود مراجعه نموده و بعد از تشخیص هویت توسط متصدی، پرینت تماس های خود را دریافت نمایید.

برای تشخیص هویت، متصدی مربوطه ابتدا افزونه digits را نصب می کند که در صورت تائید هویت شما، نسبت به پرینت تماس ها اقدام می نماید. البته توجه داشته باشید که برای دریافت پرینت تماس ها به صورت حضوری، تنها باید مالک خط حضور داشته باشد و این اطلاعات به مالک اصلی خط داده می شود نه دارنده سیم کارت.

 

آیا امکان کپی تماس ها و پیامک های شخص دیگر وجود دارد؟

برخی از افراد تصور می کنند که در صوررت نیاز می توانند به تماس ها و پیامک های همسر، فرزندان و یا والدینشان دسترسی داشته باشند که این امر غیر ممکن است.

درست است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تقریبا همه تماس ها و پیامک های ارسالی افراد قابل بازیابی می باشد؛ ولی بر اساس قانون این اطلاعات و جزئیات مربوط به آنها تنها به مالک سیم کارت داده خواهد شد و افراد دیگر امکان دریافت این اطلاعات را بدون حضور مالک اصلی سیم کارت نخواهند داشت. البته با توجه به قانون حفظ حریم شخصی، اطلاعاتی که در اختیار مالک قرار می گیرد؛ شامل: زمان دقیق تماس یا پیامک و شماره تلفن مخاطب می باشد و متن پیامک ها در اختیار مالک قرار نمی گیرد.

شایان ذکر است؛ امکان دریافت پرینت تلفن شخص دیگر در دو صورت بدون حضور مالک سیم کارت، وجود دارد:

1.      در صورتی که فرد مالک، فوت کرده باشد.

2.      در صورتی خود مالک، متهم باشد.

البته در موارد فوق هم تبصره های قانونی بسیاری وجود دارد که مراحل دریافت پرینت را سخت می سازد.

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها سیم کارت ها بسیار عضو مهمی از گوشی های هوشمند هستند و در زمانه ایی که عصر ارتباطات و تکنولوژی نام گرفته برای ارتباط با خویشان و دوستانمان باید حتما سیم کارت داشته باشیم تا بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و نداشتن آن می تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند. اگر در کشور های خارجی زندگی می کنیم  باید تلاش کنیم که بتوانیم که به سرعت سیم کارت آن کشور را بدست آوریم  تا بتوانیم کارهای شخصی خود را به بهترین نحو احسنت انجام دهیم. این روز ها در کشور خودمان هم بسیاری از اتباع خارجی در کشورمان زندگی می کنند.که در خرید سیم کارت هر از گاهی به مشکلاتی بر می خورند و نمی توانند که به راحتی سیم کارت های دائمی یا اعتباری را خریداری کنند. ولی در عمل برای خرید سیم کارت توسط این افراد مسائل و مشکلاتی وجود دارد که ما در این مطلب به آن می پردازیم.

نحوه خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

بر اساس قانون در صورتی که فرد به صورت قانونی در ایران اقامت داشته باشد، به راحتی می تواند برای خرید هر سیم کارتی اقدام نماید.

مطابق این قانون اتباع غیر ایرانی که به صورت قانونی در کشور اقامت دارند؛ محدودیتی در انتخاب نوع اپراتور و نوع سیم کارت نداشته و به راحتی می توانند با مراجعه به مراکز فروش سیم کارت یا دفاتر پیشخوان دولت، سیم کارت شخصی خود را خریداری نمایند. البته مهاجران بدون مدرک، پناهجویان و گروه های دارای مدرک اقامتی موقت حق برخورداری از سیم کارت را ندارند.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

برای خرید سیم کارت ایرانی، اتباع خارجی باید با در دست داشتن مدارک هویتی معتبر که شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت ( آمایش ) کارت هویت و گذرنامه معتبر می شود؛ به صورت حضوری به دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.  

 

اقدامات لازم جهت ثبت سیم کارت برای اتباع خارجی

فرایند ثبت نام برای سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، رایتل و ایرانسل بدین صورت می باشد که متقاضی باید به صورت حضوری با دردست داشتن مدارک معتبر شناسایی که در بالا ذکر شد به یکی از دفاتر فروش و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و پس از تایید مدارک شناسایی و تطبیق آن با فرد متقاضی توسط متصدیان، مشخصات هویتی و تصویر مدارک شناسایی در سامانه ثبت گردد.

برای فعال سازی سیم کارت نیز اطلاعات افراد باید در دو سامانه پژواک ( استعلام کد فراگیر اتباع افغانستانی ساکن ایران ) و سامانه شاهکار ( شبکه احراز هویت کاربران ) تایید گردد.

 

محدودیت های اتباع خارجی در خرید سیم کارت

بر اساس قانون هر ایرانی می تواند حداکثر تا سقف ده سیم کارت را خریداری و به نام خود فعال نماید. اما برای اتباع خارجی این تعداد کمتر بوده و هر فرد خارجی تنها می تواند سه سیم کارت شخصی داشته باشد.

نحوه ثبت شکایات

با توجه به این که فرایند اعلام شده، بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و همه اپراتورها موظف به اجرای آن هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکل یا مواجهه با عملکرد سلیقه ای دفاتر پیشخوان دولت، فرد متقاضی می تواند از طریق روش های زیر شکایت خود را ثبت نماید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد:

1.      تماس با شماره 195

2.      مراجعه به سامانه 195 به آدرس https://195

 

خرید سیم کارت اتباع غیر ایرانی با مالکیت فرد ایرانی

در حال حاضر بسیاری از اتباع غیر ایرانی خصوصا افغان ها برای این که در زمان خرید سیم کارت با مشکلی برخورد نکنند، سیم کارت خود را به نام یک ایرانی سند می زنند. این کار که قطعا غیر قانونی می باشد؛ می تواند مسائل و مشکلات زیادی برای مالک سیم کارت به وجود آورد.

 زیرا بر اساس قانون تنها مالک سیم کارت مسئول حفظ و نگهداری سیم کارت بوده و در صورت بروز هرگونه تخلف یا وقوع جرم، مالک سیم کارت باید در برابر قانون حاضر شده و پاسخگوی ضررهای جانی و مالی پیش آمده باشد. علاوه بر این امکان غیر فعال شدن سیم کارت نیز به دلیل این که مالک حقیقی سیم کارت یک تبعه خارجی است اما سند آن به نام یک فرد ایرانی است؛ وجود دارد.

 

مشکلات اتباع خارجی در هنگام خرید سیم کارت

بر اساس قانون هر تبعه خارجی که به صورت قانونی در کشور حضور دارد، با ارائه مدارک معتبر می تواند سه سیم کارت شخصی تهیه کند؛ ولی در عمل تهیه حتی یک سیم کارت هم برای خارجیهای ساکن در ایران کاری سخت و نشدنی است. این موضوع خصوصا در مورد افغان هایی که در ایران ساکن هستند؛ بیشتر مشهود و پر رنگ می باشد.

در واقع سوال مهم اینجاست که اگر قانون به روشنی چنین حقی را برای اتباع خارجی قائل شده است، مشکل از کجاست و چرا این افراد حتی از خرید یک سیم کارت عاجز هستند؟

بعد از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی، به طور کلی منشا مشکلات اتباع خارجی برای خرید سیم کارت را می توان در در گروه های زیر دسته بندی کرد:

 

·        عدم آگاهی از قوانین

یکی از رایج ترین مشکلات، عدم آگاهی کارکنان و نیروهای شاغل در دفاتر پیشخوان و مراکز فروش سیم کارت می باشد که به علت تازه کار بودن و یا عدم آشنایی با قوانین مشکلات عدیده ای را برای اتباع خارجی ایجاد می کنند.

 

·        مشکلات سامانه ها

با توجه به این که قبل از ثبت مالکیت سیم کارت اتباع خارجی، لازم است اطلاعات افراد در سامانه پژواک و شاهکار ثبت و تایید گردد؛ مشکلات روتین این سامانه ها سبب گردیده تا نتیجه استعلامات به درستی ارائه نشده و امکان ثبت مالکیت مقدور نباشد.

 

·        عدم هماهنگی

از آنجا که خرید سیم کارت اتباع خارجی مراحل چند گانه ای داشته و علاوه بر دفاتر پیشخوان دولت باید مراکز دیگری نسبت به تائید اطلاعات و استعلامات اقدام نمایند؛ لزوم هماهنگی بین این بخش ها بسیار ضروری است. زیرا عدم آگاهی کارکنان و یا عدم یکپارچگی همکاری این افراد با هم می تواند مشکلات این افراد را افزایش داده و روند فعال سازی سیم کارت را طولانی نماید.

به نظر می رسد با وجود آن که در جهان ارائه خدمات سیم کارت به مهاجران یا اتباع خارجی که به صورت قانونی در آن کشور حضور دارند؛ امری معمول و پذیرفتی است، اما در ایران تملک سیم کارت با موانع جدی برخوردار است و دستگاه های اجرایی نه تنها قانون را به درستی اجرا نمی کنند؛ بلکه در احقاق حق تملک سیم کارت برای اتباع خارجی مشکلاتی را نیز ایجاد می کنند. به همین خاطر لازم است؛ با برنامه ریزی مناسب و نظارت بر اجرای قانون در راستای ارائه خدمات شهروندی پایه به اتباع خارجی، اقدامات اساسی و شایسته صورت پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

اینترنت شاید این روز ها برای همه مردم مهم ترین چیزی باشد که وجود دارد و همه چیز به آن بستگی دارد .در کنار اینترنت شاید وجود گوشی های هوشمند هم در کنار اینترنت باعث دگرگونی در ارتباطات شده است و خیلی از افراد جامعه با داشتن این گوشی ها راحت به همه در هر جای دنیا ارتباط می گیرند.وجود اینترنت این روز ها در زندگی همه ما مردم در هر جای دنیا مشهود است و همین مسئله باعث شده است که اینترنت بسیار مهم در زندگی روزمره ما شود. از طرفی اینترنت هم تاثیرات بسیار زیادی در زندگی افراد در جهان گذاشته است و باعث شده که هر کس که در مورد چیزی بخواهد بداند راحت می تواند در اینترنت جست و جو کند و جواب ان را پیدا کند. اینترنت باعث شده که افراد بسیاری از کار های روزمره خود  و کارهای شخصی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند 

به همین خاطر هزینه های این بخش نیز به عنوان هزینه های ثابت ارتباطی افراد و خانوارها در نظر گرفته می شود. بنابراین لازم است برای جلوگیری از هزینه های اضافی، از تعرفه های هزینه های ارتباطی اپراتورهای مختلف در کشور اطلاع داشته باشید تا در صورت نیاز از بهترین و کم هزینه ترین اپراتور، امکانات مربوطه را دریافت کنید.

در همین راستا در این مطلب با نگاهی مقایسه ای به تعرفه خدمات مختلف در اپراتورها، تلاش می کنیم تا شما را در انتخاب بهترین اپراتور از نظر تعرفه های ارتباطی و اینترنت همراهی کنیم.

 

مقایسه تعرفه خدمات در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

به طور کلی هزینه خدمات و امکانات ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل یکسان نمی باشد و مشترکین هر اپراتور بسته به نوع اشتراک خود ( دائمی، اعتباری و ... ) هر سرویسی را بر اساس قیمت مصوب و از پیش تعیین شده، دریافت می کنند.

به همین خاطر در ادامه تعرفه خدمات مختلف مانند مکالمه، پیامک و اینترنت با جزئیات و به صورت کاملا جداگانه بیان می شود؛

 

تعرفه مکالمه در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

تعرفه مکالمه در اپراتورها معمولا بر اساس مکالمات درون شبکه و برون شبکه محاسبه می گردد که هر کدام از آنها با توجه به نوع اشتراک کاربر یعنی مشترک دائمی یا اعتباری در هر اپراتور متفاوت می باشد.

 در جدول ذیل تعرفه مکالمه اپراتورها به صورت تفکیکی بیان شده است:

 

مقایسه تعرفه مکالمه در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه به ازای هر دقیقه

سیم کارت دائمی همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و سایر اپراتورها 599 ريال

سیم کارت اعتباری همراه اول

به تلفن ثابت، همراه اول و سایر اپراتورها 899 ريال

سیم کارت دائمی ایرانسل

به تلفن ثابت، ایرانسل و سایر اپراتورها 599 ريال

سیم کارت اعتباری ایرانسل

به تلفن ثابت، ایرانسل و سایر اپراتورها 899 ريال

سیم کارت دائمی رایتل

مکالمه درون شبکه: 100 ريال

مکالمه برون شبکه: 555 ريال

سیم کارت اعتباری رایتل

مکالمه درون شبکه: 100 ريال

مکالمه برون شبکه: 888 ريال

سیم کارت شاتل موبایل

مکالمه درون شبکه و برون شبکه: 888 ريال

 

با توجه به جدول فوق، تعرفه مکالمه در رایتل در برخی موارد کمتر از اپراتور همراه اول و ایرانسل می باشد که این موضوع می تواند برای افرادی که مدت زمان زیادی از وقت خود را به مکالمه اختصاص می دهند، مفید باشد. علاوه بر این مدیران شرکت هایی که می خواهند برای کارکنان خود سیم کارت تهیه کنند؛ می توانند با استفاده از هزینه پایین مکالمات درون شبکه رایتلی، هزینه های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

تعرفه ارسال پیامک در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

به طور کلی تعرفه پیامک در اپراتورها به صورت صفحه ای محاسبه می شود و بسته به این که فارسی باشد یا انگلیسی، تعرفه جداگانه ای خواهد داشت که در جدول ذیل به شکلی دقیق مورد بررسی قرار گرفته است:

 

مقایسه تعرفه پیامک در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه

سیم کارت دائمی همراه اول

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 89 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 222 ریال

سیم کارت اعتباری همراه اول

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 106 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 264ریال

سیم کارت دائمی ایرانسل

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 119 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 252ریال

پیام کوتاه فارسی یا انگلیسی به خطوط ثابت: 150 ريال

سیم کارت اعتباری ایرانسل

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 136ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 294ریال

پیام کوتاه فارسی یا انگلیسی به خطوط ثابت: 150 ريال

سیم کارت پیام رسان ایرانسل

پیام کوتاه فارسی و انگلیسی به خطوط همراه: 140 ريال

پیام کوتاه فارسی به خطوط همراه : 136ریال

پیام کوتاه انگلیسی به خطوط همراه : 294ریال

سیم کارت دائمی رایتل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 88 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 220 ریال

سیم کارت اعتباری رایتل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 105 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 262 ریال

سیم کارت شاتل موبایل

پیام کوتاه فارسی به ازاء هر صفحه: 100 ریال

پیام کوتاه انگلیسی به ازاء هر صفحه: 212 ریال

 

تعرفه اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

تعرفه اینترنت در اپراتورهای مختلف به دو صورت آزاد و خرید بسته محاسبه میگردد که طبیعتا نرخ متفاوتی دارند. جزئیات تعرفه اینترنت آزاد اپراتورها به شرح جدول ذیل می باشد:

 

مقایسه تعرفه اینترنت آزاد در اپراتورها همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

نوع سیم کارت

تعرفه اینترنت

سیم کارت دائمی همراه اول

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 2/. ريال

سیم کارت اعتباری همراه اول

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 3/. ريال

سیم کارت دائمی ( عادی و پیام رسان ) ایرانسل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 4/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 2/. ريال

سیم کارت اعتباری ( عادی و پیام رسان ) ایرانسل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

به ازاء هر کیلو تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی: 3/. ريال

سیم کارت دائمی رایتل

به ازاء هر گیگابایت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سیم کارت اعتباری رایتل

به ازاء هر گیگابایت تبادل اطلاعات ( 3G / 4G ) : 40،000 ريال

سیم کارت شاتل موبایل

به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات: 6/. ريال

 

جدول فوق نشان می دهد، تعرفه اینترنت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل کاملا یکسان سازی شده است و تنها تفاوت در تعرفه های سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل دیده می شود که به ازای هر گیگابایت 4 هزار تومان می باشد.

 

مقایسه بسته های اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل

با توجه به این که خرید بسته، مقرون به صرفه ترین روش برای استفاده از اینترنت می باشد؛ بهتر است کاربران برای کاهش هزینه های خود با در نظر داشتن میزان نیاز، از بسته های کوتاه مدت و طولانی مدت که از سوی اپراتورها ارائه می گردد؛ استفاده کنند. به همین خاطر پیشنهاد می شود؛ قبل از خرید با مراجعه به وب سایت اپراتورها، نسبت به مدت زمان و حجم بسته ها آگاهی پیدا کنید.

با توجه به این که ارائه کامل این بسته ها در این مطلب مقدور نمی باشد، در ادامه بررسی های خود از بسته های اپراتورها را در اختیار شما قرار می دهیم:

·        بعد از فروردین 1401 که به یکباره هزینه های اینترنت افزایش قابل توجهی داشت، اپراتورها تعداد زیادی از بسته های بلند مدت خود را که برای کاربران به صرفه تر بود؛ حذف کردند. مثلا در حال حاضر خبری از بسته های 4 ماهه ایرانسل و همراه اول نیست.

·        بسته های اینترنت یک ساله تنها از سوی اپراتور رایتل ارائه می گردد و دو اپراتور بزرگ کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، این بسته ها را نیز حذف نمودند.

·        به طور کلی قیمت اعلامی بسته ها در اپراتورها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده که این مبلغ در زمان فعال سازی از اعتبار ریالی مشترکین اعتباری کسر می گردد و یا به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی اضافه می گردد.

·        ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی که فهرست آنها در وب سایت اپراتورها موجود می باشد، با 50 درصد تخفیف محاسبه می گردد.

·        شاتل موبایل تنها اپراتوری است که بسته ساعتی ارائه نموده که بسته دو ساعته این اپراتور با حجم 4 گیگابایت به قیمت 9 هزار تومان می باشد.

·        همراه اول بسته ای تحت عنوان " بسته مشترکین جدید" ارائه نموده که مختص مشترکینی است که حداکثر 30 روز از تاریخ فعال سازی سیم کارتشان می گذرد.

·        بسته های کوتاه مدت و بلند مدت همراه اول قابلیت تمدید خودکار ندارند. اما بسته های ماهانه امکان رزرو خودکار داشته که پس از اتمام حجم یا زمان بسته تمدید می شوند.

·        طرح اینترنت همراهی همراه اول که بر اساس الگوی مصرف مشترک طراحی شده، به هر مشترک بسته ویژه ای را متناسب با نیاز کاربر پیشنهاد می دهد. این امکان در اپراتور ایرانسل تحت عنوان بسته های اختصاصی ارائه می گردد.

·        سرویس تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت در شاتل موبایل به کاربر این امکان را می دهد تا در هنگام تمام شدن بسته اینترنت و ورود به مصرف آزاد معادل یک نهم تعرفه سایر اپراتورها هزینه کند.

·        در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مشترک می تواند مصرف اینترنت آزاد خود را غیر فعال کند تا از مصرف ناخواسته اینترنت جلوگیری نماید.

 

سخن پایانی

با نگاهی کلی به تعرفه ها می توان گفت: تعرفه های مکالمه همراه اول برای سیم کارت های دائمی و اعتباری متفاوت است، اما مکالمه داخل شبکه و برون شبکه برای مشترکین همراه اول قیمت یکسانی دارد. ایرانسل مکالمه داخل شبکه و خارج شبکه را یکسان محاسبه می کند و تفاوت تعرفه در نوع سیم کارت دائمی و اعتباری می باشد. در اپراتور رایتل تعرفه مکالمات درون شبکه و برون شبکه متفاوت است.

به طور کلی ارسال پیامک برای کاربران سیم کارت رایتل کمترین هزینه را خواهد داشت، ضمن این که اپراتور ایرانسل سیم کارت های مخصوص پیام رسانی دارد که تعرفه آن با سیم کارت های معمولی یکسان نیست.

در زمینه اینترنت بعد از فروردین 1401 تقریبا تعرفه اینترنت آزاد در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که از بیشترین تعداد مشترک برخوردارند، یکسان سازی شد و بسیاری از بسته های بلند مدت حذف گردید. حتی در بعضی موارد این دو اپراتور، هدیه هایی که همراه بسته ها بودند را حذف نمودند.

تنوع بسته و قیمت در اپراتور رایتل بسیار بهتر می باشد. ضمن این که قابلیت انتقال دیتا در شاتل موبایل این امکان را به کاربران می دهد تا در زمان تمدید بسته ( تا سقف 400 مگابایت ) دیتای باقی مانده از بسته قبلی را به دوره بعد انتقال دهند.

در نهایت توصیه می گردد کاربران با توجه به نوع نیاز خود از به صرفه ترین سیم کارت دائمی یا اعتباری استفاده نمایند تا بتوانند به راحتی هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها افراد به دنبال این هستند که به خاطر وضع نابسامان به دنبال سرمایه گذاری در جامعه هستند که بتوانند سرمایه خود را به نحوی افزایش دهند. این روز ها که به شدت پول ملی کشورمان بسیار بی ارزش شده و هر روز قیمت ها تغییر پیدا می کند همین مسئله باعث شده است که افراد جامعه دنبال سرمایه گذار باشند تا بتوانند که سرمایه خود را چند برابر کنند. یکی از این سرمایه گذاری هایی که بسیار برای مردم هیجان انگیز بوده است و در این چند وقت هم بسیار سرمایه گذار پیدا کرده است سرمایه گذاری روی سیم کارت های موبایل بوده است.شاید بزرگ ترین ایرادی که وجود دارد این است که افراد جامعه نا آشنا هستند با این کار و ممکن است حتی ضرر های بزرگی هم دهند. پس بهتر است با یک جست و جوی بسیار ساده  آگاهی در مورد بازار سیم کارت پیدا کنیم  تا در آن بتوانیم سرمایه گذاری کنیم.

آیا سیم کارت سرمایه محسوب می شود؟

به راستی پرسیدن چنین سوالی نشان دهنده هوش سرشار شما خواهد بود؛ زیرا در هیچ کجای دنیا، سیم کارت به عنوان یک کالای سرمایه ای در نظر گرفته نمی شود. ولی به لطف سیاست غلط دولتمردان در ایران برخی سیم کارت های عرضه شده در کشور ما نه تنها کالای سرمایه ای محسوب شده، بلکه سود سرمایه گذاری بر روی آنها از بازار ارز و سکه بهتر و بیشتر می باشد.

 

کدام سیم کارت ها، سیم کارت سرمایه ای محسوب می شوند؟

در حال حاضر از بین سیم کارت های موجود در بازار، سیم کارت دائمی همراه اول پرطرفدارترین و محبوب ترین سیم کارت به شمار می آید که از بین پیش شماره های این اپراتور، پیش شماره 0912 به عنوان یک کالای سرمایه ای، از گران ترین قیمت در بازار برخوردار می باشد.

 

سرمایه گذاری بر کدام شماره های 0912 سود آور تر است؟

برای پاسخ به این سوال باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت. زیرا برای یک سود خوب، در گام نخست باید یک خرید مقرون به صرفه و مناسب داشت. برای داشتن یک خرید خوب نیز باید بازار را به خوبی بشناسید؛ تا با در نظر داشتن میزان عرضه تقاضا، نوسان قیمت و .... شماره ای را خریداری کنید که از همه آیتم های مهم محبوبیت برخوردار بوده و البته قیمت مناسبی هم داشته باشد.

برای رسیدن به چنین آگاهی و شناختی نیز، پیشنهاد می شود؛ ابتدا اطلاعات خود را در مورد سیم کارت دائمی 0912 و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این نوع سیم کارت کامل کنید تا بتوانید خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

سیم کارت دائمی همراه اول نخستین بار در سال 73  به صورت استانی عرضه گردید. به همین خاطر پیش شماره 0912 متعلق به استان های تهران، قزوین، البرز، قم، زنجان و سمنان می باشد. از آنجا که در آن زمان هنوز طرح رومینگ ملی اجرا نشده بود و هزینه های جابجایی در قبض های پایان دوره منظور می گردید، افراد معمولا ترجیح می دادند از پیش شماره استان خود استفاده کنند؛ ولی اکنون بعد از اجرا شدن طرح رومینگ ملی و حذف هزینه های جابجایی، استفاده از همه پیش شماره های همراه اول در هر جای کشور، هزینه های یکسان خواهد داشت.

 

عوامل تعیین کننده قیمت سیم کارت دائمی 0912

برای این که بتوانید شناخت خود از پیش شماره های 0912 را کامل کنید، باید بدانید همه کدهای این سیم کارت از محبوبیت و قیمت یکسانی برخوردار نیستند. نوسان قیمت در این بازار به قدری زیاد است که ارزش سیم کارت های پیش شماره 0912 بین 10 میلیون تا چند میلیارد می رسد. علاوه بر این برخی سیم کارت های این پیش شماره به محض عرضه، صفی از متقاضیان پیدا می کنند که حاضرند قیمت های نجومی برای خرید آن بپردازند.

برای آن که بدانید کدام سیم کارت 0912 چنین شرایطی دارد؛ ابتدا باید از زیر و بم های شرایط قیمت گذاری بر سیم کارت دائمی 0912 مطلع شوید که به شرح ذیل می باشد:

 

·        سیم کارت دائمی 0912 متعلق به تهران است یا شهرستان؟

با توجه به این که این پیش شماره نیز، مانند بقیه پیش شماره های سیم کارت دائمی همراه اول به صورت استانی عرضه شد، سیم کارتی گران تر و پرطرفدارتر است که کد آن مربوط به شهر تهران باشد. به همین خاطر توصیه می شود؛ برای سرمایه گذاری هیچ شماره ای را تنها به این خاطر که با 0912 شروع می شود، خریداری نکنید و قبل از خرید سیم کارت 0912 حتما از طریق شماره پرونده مطمئن شوید که سیم کارت متعلق به شهر تهران می باشد.

 

·        میزان کارکرد

سیم کارت ها نیز مانند ماشین، هرچه کم کارکرد و صفر باشند؛ با ارزش ترند. با این تفاوت که سی سالی از عرضه اولین سیم کارت دائمی همراه اول در کشور می گذرد و تقریبا عرضه تمامی کدهای پیش شماره 0912 به پایان رسیده است. به همین خاطر پیدا کردن کد صفر کاری سخت و دشوار می باشد. البته در کدهای صفر و کد 9 که کمتر از یک دهه از عرضه آنها می گذرد؛ می توان کد صفر و کارنکرده بیشتری پیدا کرد که با توجه به قیمت مناسب برای سرمایه گذاری گزینه مطمئنی می باشند.

ولی از بین پرطرفدارترین کدهای مربوط به پیش شماره 0912، پیدا کردن کد صفر تقریبا محال است. البته بعضی از شماره ها تحت عنوان شماره های کم کارکرد یا در حد صفر در بازار موجود هستند که برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند. این شماره ها که برای مدت طولانی خاموش بوده و از زنگ خور پایینی برخوردارند؛ دردسرهای سیم کارت کارکرده را نداشته و هم از لحاظ قیمت و از لحاظ محبوبیت در جایگاه بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده قرار می گیرند.

 

·        میزان رندی شماره

این بخش به عنوان جذاب ترین و تاثیر گذارترین آیتم، اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری شما دارد. با توجه به این که این بازار نیز مانند هر بازار سرمایه ای دیگری در ایران از فوت و فن های مخصوص به خود برخوردار است؛ اگر می خواهید سود خوبی نصیبتان شود؛ شش دانگ حواستان را به این بخش بدهید.

در تعریف، به تکرار شماره های عدد یک سیم کارت، رندی شماره می گویند که طبیعتا هر چه این تکرار بیشتر باشد و باعث ماندگاری بهتر در حافظه گردد؛ با ارزش تر و گران تر می باشد. ولی در عمل تشخیص نوع رندی و میزان رندی یک شماره بسیار کار پیچیده ای است. زیرا جذابیت این بخش سبب گردیده تا در طول این سالها، دسته بندی های زیادی از شماره های رند ارائه گردد که هر کدام به تنهایی مثنوی هفتاد من است.

درست است که شماره های رند 0912 گران ترین سیم کارت های موجود در بازار ایران هستند؛ ولی سرمایه گذاری بر روی آن نیز، بسیار مطمئن و ایمن می باشد. بررسی ها نشان می دهد در ماه های اخیر که قیمت ها در کشور صعودی بوده، همه شماره های سیم کارت دائمی 0912 افزایش قیمت داشتند؛ ولی بیشترین میزان این افزایش مربوط به شماره های رند 0912 بوده است.

البته این نوسان بالای قیمت را می توان به این خاطر دانست که از یک طرف تعداد شماره های سیم کارت رند محدود می باشد که همین محدودیت سبب محبوبیت می شود؛ علاوه بر این عرضه کم و تقاضای بالا هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت و نوسان بالای قیمت این سیم کارت ها می باشد. زیرا تجربه نشان داده که این شماره ها به محض عرضه، خریداران فراوانی پیدا می کنند که منجر به تشکیل یک فضای رقابتی شده که تا حد زیادی بر قیمت نهایی سیم کارت موثر است.

 

·        از کجا سیم کارت سرمایه ای بخریم؟

اگر شماره رند 0912 را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید، حتما از وب سایت های معتبری مانند رندباز که قابل اعتماد بوده و شرایط استعلام قیمت دارند؛ استفاده کنید و بعد از این که از قیمت واقعی سیم کارت مطمئن شدید نسبت به خرید اقدام نمایید.

علاوه بر این در پلتفرم های با سابقه ای مانند رندباز شرایط خرید اقساطی سیم کارت هم وجود دارد که این تسهیلات شامل همه شماره های موجود در این وب سایت می شود. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری را دارید، به راحتی می توانید با مراجعه به وب سایت رندباز و انتخاب یک شماره دائمی 0912، سیم کارت مورد نظر خود را به صورت اقساطی تهیه کنید و صاحب سیم کارت شوید.

این امکان ویژه فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاری بر روی یک سیم کارت دائمی 0912 است. زیرا از یک طرف شما تنها با پرداخت یک سوم مبلغ و تضمین الباقی قیمت سیم کارت به صورت اقساطی صاحب سیم کارت شده اید و از طرف دیگر در بازه زمانی پرداخت اقساط، قطعا قیمت سیم کارت افزایش پیدا کرده و در هنگام اتمام اقساط، شما با پرداخت کمترین هزینه، مالک یک سیم کارت 0912 شده اید که نه تنها سرمایه شما را افزایش داده بلکه معتبر و با ارزش نیز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روزها دیگر کسی نیست که گوشی هوشمند نداشته باشد گوشی هایی که در این روزگار بسیار کارآمد هستند. این روز ها در جامعه اکثریت مردم جامعه خواهان داشتن گوشی های آیفون هستند . شاید همین گوشی های آیفون برند اپل بود که بازار گوشی های هوشمند را تغییر داد و باعث شد که گوشی های هوشمند جدید تر و با امکانات بیش تر به جهان معرفی شوند. گوشی های آیفون که این روز ها بسیار جلوه خاصی دارد و باعث شده است که بسیاری از مردم خواهان گوشی از این برند باشند. سیستم عامل خاص این گوشی هم به زیبایی ها ش افزوده اما از طرفی همین سیستم عامل هر از گاهی برا کسانی که این گوشی ها را دارند مشکل ایجاد کرده است و آن هم این است که مشکل وصل نشدن اینترنت خط های سیم کارت های داخل کشور می باشد که باعث اذیت شدن مردم می شوند

اگر هنگام وصل شدن گوشی آیفون خود به اینترنت، پیغام " Could not activate Cellular Data Network" را دریافت می کنید؛ روش هایی برای حل مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ...  وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

روش اول: فعال سازی داده گوشی

اولین و مهم ترین گام برای حل مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... ، اطمینان از روشن بودن داده در گوشی آیفون است که برای فعال سازی آن باید مراحل ذیل را طی کنید:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی آیفون خود، گزینه Cellular Data  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان باز می شود، وضعیت Cellular Data را به حالت  ON  تغییر دهید.

·        در صفحه  Cellular Data  برای تمام برنامه های ضروری، داده گوشی را روشن کنید.

·        بعد از انجام همه مراحل ذکر شده، دوباره سعی کنید تا به اینترنت وصل شوید.

کاربران گوشی هوشمند آیفون توجه داشته باشند که بهتر است؛ برای صرفه جویی در مصرف داده، اتصال داده را برای برنامه های غیر ضروری و یا برنامه هایی که از آنها استفاده نمی کنند؛ غیر فعال کنند.

 

روش دوم: آپدیت تنظیمات شبکه هنگام روشن نشدن داده تلفن همراه

گاهی وقتها امکان دارد که گوشی آیفون شما آپدیتی را منتشر کرده باشد و با آن مشکلات اتصال اینترنت را حل کند. انجام مراحل زیر می تواند به شما برای آپدیت کمک کند:

·        ابتدا در قسمت تنظیمات یا  Settings گوشی آیفون خود روی گزینه General  ضربه زده و گزینه  About  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان باز می شود؛ امکان وجود آپدیت برای شبکه تان را بررسی کنید و در صورت وجود این امکان،بروز رسانی را انجام دهید.

 

روش سوم: ریست کردن تنظیمات شبکه

یک از روش های موثر برای برطرف نمودن مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... ریست کردن تنظیمات شبکه می باشد که به روش ذیل انجام می شود:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزینه Reset را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که برایتان به نمایش درخواهد آمد؛ گزینه  Reset Network Setting را انتخاب کنید.

·        در این مرحله دوباره به صفحه  General بازگشته و در قسمت پایین صفحه گزینه Shut Down را انتخاب کنید.

·        10 ثانیه صبر کنید و گوشی آیفون خود را با فشردن دکمه Power  دوباره روشن کنید.

 

روش چهارم: پر کردن اطلاعات APN

پر کردن اطلاعات  APN به عنوان یک روش کاربردی کمک بسیار زیادی به حل شدن مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... می کند. بنابراین کاربران گوشی های هوشمند آیفون باید مراحل زیر را انجام دهند:

·        در بخش تنظیمات یا Settings گوشی هوشمند خود به قسمت Cellular رفته و گزینهCellular Data Option را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که باز می شود؛ بر روی گزینه Cellular Data Network  ضربه بزنید.

·        در صفحه Cellular Data Network بر روی گزینه Reset Setting کلیک کنید.

 

روش پنجم: پاک کردن پروفایل  VPNها

در شرایط کنونی جامعه، استفاده از  vpn برای دسترسی به بسیاری از اپ ها و شبکه های اجتماعی ضروری است. اگر از وی پی ان تلفن همراه خود استفاده می کنید و مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و...  را دارید؛ با استفاده از روش زیر می توانید مشکل را حل کنید:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings  گوشی هوشمند خود به قسمت  General  رفته و گزینه  VPN  را انتخاب کنید.

·        در صفحه  VPN بر روی  Profiles ضربه زده و تمام موارد موجود در این قسمت لیست را پاک کنید.

·        گوشی آیفون خود را خاموش کرده و بعد از 10 ثانیه دو بار گوشی را ری استارت کنید.

 

روش ششم: ریست فکتوری کردن گوشی آیفون

اگر تمای روش های فوق را اجرا کردید؛ اما هنوز مشکل وصل نشدن گوشی های آیفون به اینترنت خط همراه اول، ایرانسل و ... هم چنان حل نشده باقی مانده، ریست فکتوری کردن گوشی آیفون می تواند به عنوان یک گزینه کمک کننده باشد. تنها نکته مهم در هنگام ریست کردن این است که قبل از انجام ریست فکتوری از اطلاعات موجود در گوشی هوشمند خود بک آپ بگیرید؛ زیرا در هنگام ریست فکتوری تمام اطلاعات و داده های گوشی شما پاک شده و تنظیمات گوشی هوشمند به حالت اولیه در روز راه اندازی گوشی بر می گردد.

از آنجا که تمامی اطلاعات موجود در گوشی اعم از فیلم ها و تصاویر، نرم افزار های مختلف، تنظیمات شخصی سازی شده و مهم تر از همه پسوردهای مختلفی که بر روی گوشی خود ذخیره شده اند؛ از بین خواهند رفت؛ ایجاد فایل بک آپ به روز، از نکات بسیار مهم قبل از ریست فکتوری گوشی هوشمند می باشد. نکته حایز اهمیت دیگر در ریست فکتوری، دسترسی داشتن به اپل آیدی و پسورد آن می باشد که در هنگام راه اندازی مجدد گوشی و بارگذاری دوباره فایل های بک آپ به آن نیاز خواهید داشت.

اگر از آن دسته افرادی هستید که از کارت های اپل آیدی استفاده می کنید و در ساختن اپل آیدی از شماره های مجازی و اطلاعات عمومی استفاده کرده اید؛ در ریست فکتوری محتاطانه عمل کنید و قبل از اطمینان کامل از دسترسی به اطلاعات اپل ایدی و عدم مسدود بودن آن اقدام به این کار نکنید. 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمان گذشته تا به امروز زمان زیادی میگذرد خرید و فروش هم به زمانه خود عوض می شود.این روز ها خرید و فروش برای مردم هم دچار چالش کرده است.این روز ها خرید فروش انلاین به واسطه پیشرفت تکنولوژی زیاد شده است و افراد جامعه باید برای خرید از کسب کار های انلاین مطمئن شوند و از جاهای معتبر خریداری کنند.این روز ها به  همین واسطه خرید و فروش سیم کارت هم به صورت آنلاین انجام می شود.اگر در زمان خرید و فروش سیم کارت بی دقتی انجام دهیم برای ما ضرر هایی به همراه داشته باشد.برای همین خرید و فروش از جاهایی که بسیار معتبر است می تواند به افراد جامعه یک آرامش خاصی دهند که حتی اگر در فرایند خرید دچار مشکل شده اند می توان با یک پیگیری بسیار ساده بتوان آن مشکل را حل کرد و تا افراد با خیال راحت کارشان را انجام دهند

رندباز به عنوان معتبرترین پلتفرم تخصصی خرید و فروش سیم کارت به صورت آنلاین که این امکان را به فروشندگان حرفه ای و عادی سیم کارت می دهد تا در خانه یا محل کار خود به راحتی و در کسری از زمان از قیمت سیم کارت خود مطلع شده و در صورت تمایل نسبت به فروش آن اقدام نمایند.

 

البته این پلتفرم تخصصی مزایای فراوانی دارد که شاخص ترین آنها به شرح ذیل می باشد:

·        پلتفرمی تخصصی با کاربری ساده

شاید قرار دادن این دو گزینه در کنار هم کمی غیر ممکن به نظر برسد؛ ولی رندباز وب سایتی است که علاوه بر برخورداری از امکانات فراوان و منحصر بفرد، به راحتی قابل استفاده می باشد. بنابراین حتی اگر برای اولین بار می خواهید از این وب سایت استفاده کنید، نگران نباشید؛ زیرا به راحتی و بدون هیچ آموزشی می توانید از بخش های مختلف سایت بهره مند گردید.

 

·        بازدید بالای روزانه

در رندباز همه افراد اعم از فروشندگان حرفه ای سیم کارت و افراد عادی می توانند با ثبت آگهی فروش سیم کارت، آن را در معرض دید هزاران خریدار و بازدیدکننده سایت قرار دهند. اعتبار و جایگاه فوق العاده این پلتفرم باعث شده که رندباز روزانه هزاران بازدید کننده داشته باشد که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا سیم کارت خود را به صورت آنلاین در سراسر کشور معرفی کنید.

 

.        عدم محدودیت در عرضه سیم کارت

در رندباز محدودیتی برای عرضه سیم کارت وجود ندارد و شما به عنوان فروشنده می توانید؛ در صورت تمایل چندین سیم کارت را آگهی کنید. علاوه بر این در رندباز قابلیت فروش انواع سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و .... وجود داشته که افراد می توانند در صورت تمایل از آن بهره مند گردند.

 

.        امکان فروش فوری سیم کارت

در رندیاز برای افرادی که نیاز به پول داشته و قصد فروش فوری سیم کارت خود را دارند؛ امکانی فراهم شده تا با ثبت آگهی خود در بخش فروش فوری سیم کارت، آن را سریعتر از زمان ممکن بفروشید. در این بخش، بعد از ثبت آگهی بلافاصله آگهی شما برای تعدادی از فروشندگان حرفه ای و متخصص بازار خرید و فروش سیم کارت فرستاده می شود. به همین خاطر سیم کارت های آگهی شده در این قسمت، معمولا بسیار سریعتر و بدون اتلاف وقت به فروش می رسند.

 

.        لذت خرید

مطمئنا صرفه جویی در وقت و هزینه تنها مزیت رندباز نبوده و این پلتفرم فرصتی است که در یک فضای امن و راحت مانند خانه، به آسانی با هر کسی که تمایل دارید؛ مشورت کنید و در نهایت با اطمینان بهترین سیم کارت مخصوص به خود را خریداری کنید.

 

.        استعلام قیمت

اگر قصد خرید یا فروش سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول، ایرانسل و... را داشته باشید، باید در گام نخست با مقایسه قیمت ها، بتوانید بفهمید بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید؛ کافی است یا نه؟

قطعا در حالت عادی برای مقایسه قیمت ها نیاز به رفت و آمد های چندین باره به دفاتر پیشخوان دولت، فروشگاهها و یا مراکز خرید و فروش سیم کارت دارید تا هم سیم کارت مناسب خود را پیدا کنید و هم از منصفانه بودن قیمت مطمئن شوید که این کار نیازمند صرف وقت و هزینه نسبتا زیاد می باشد. ولی در رندباز افراد به راحتی می توانید تنها با چند کلیک ساده، لیست سیم کارت های یک پیش شماره یا یک اپراتور را مشاهده نموده و با مقایسه قیمت ها بهترین سیم کارت را با توجه به بودجه خود پیدا کنند.

البته برای قیمت گذاری سیم کارت خود نیز می توانید از امکانات رندباز استفاده نموده و آن را با قیمتی مناسب برای فروش آگهی کنید. زیرا رندباز در طول سالها فعالیت مستمر و مفید خود توانسته اعتبار ویژه ای در بین حرفه ای های این حوزه کسب کند.

 

مرجع قیمت گذاری در بازار سیم کارت ایران

رندباز با بیش از هزار فروشگاه و 5000 سیم کارت نه تنها از بیشترین تنوع در بازار سیم کارت کشور برخوردار است؛ بلکه بازدید روزانه دهها هزار نفر از این سایت، این پلتفرم را به یک مرجع تخصصی قیمت گذاری در بین حرفه ای ها تبدیل کرده است و قیمت های اعلامی از سوی آن دقیق و قابل استناد می باشد.

استعلام قیمت سیم کارت به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های افراد، در پلتفرم رندباز بسیار سریع و آسان صورت می پذیرد. قطعا اگر از قیمت سیم کارت خود مطلع نباشید، نمی توانید خریدار خوبی برای آن پیدا کنید و از فروش خود لذت ببرید. به همین خاطر لازم است؛ با مراجعه به این پلتفرم ابتدا از قیمت سیم کارت خود مطلع شوید و سپس نسبت به فروش آن اقدام نمایید.

 

عوامل موثر بر قیمت سیم کارت

البته در بازار سیم کارت ایران عوامل زیادی بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت موثرند، البته میزان تاثیر گذاری این فاکتورها با هم برابر نبوده و هر کدام تا حد مشخصی می توانند قیمت یک سیم کارت را دچار نوسان سازند. فاکتورهایی مانند:

 

نوع اپراتور:

از میان سیم کارت های موجود در بازار، سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در جایگاه نخست پرطرفدارترین سیم کارت ها قرار می گیرند. جایگاه دوم متعلق به ایرانسل و اپراتور رایتل در جایگاه سوم قرار می گیرد.

 

میزان کارکرد:

به طور کلی سیم کارت های صفر در بازار قیمت بالاتری نسبت به سیم کارت های کارکرده دارند. البته گاهی وقتها دیده می شود در بخش ویژگی های یک سیم کارت، از عنوان کم کارکرد یا در حد صفر استفاده می شود که این عنوان برای سیم کارت هایی می باشد که برای مدت زمان طولانی خاموش بوده و زنگ خور زیادی ندارند.

علاوه بر این هر چند وقت یکبار از سوی مخابرات سیم کارت هایی که سلب امتیاز شده اند نیز تحت عنوان سیم کارت سلبی عرضه می شوند که کم کارکرد هستند، ولی سیم کارت صفر محسوب نمی شوند. زیرا در تعریف به سیم کارتی صفر مخابراتی گفته می شود که تاکنون در گوشی قرار داده نشده و از آن هیچ استفاده ای نشده باشد. البته سیم کارت های کم کارکرد از سیم کارت های کارکرده قیمت بالاتری دارند؛ ولی قیمت سیم کارت صفر تقریبا 20% درصد گران تر می باشد.

 

نوع سیم کارت:

دائمی یا اعتباری بودن سیم کارت یک فاکتور مهم در تعیین قیمت سیم کارت است. زیرا جایگاه و اعتبار این دو نوع سیم کارت کاملا با هم فرق دارد. به طور کلی سیم کارت های دائمی همه اپراتورها گران تر از سیم کارت های اعتباری همان اپراتور می باشد.

 

میزان رندی شماره:

این فاکتور به عنوان تاثیرگذارترین بخش بر قیمت سیم کارت می تواند قیمت یک سیم کارت را تا میلیاردها تومان جابجا نماید. سیم کارت های لوکسی که در بازار با قیمت یک خانه یا ماشین برابری می کنند، تنها به این خاطر قیمت بالایی دارند که شماره ای رند و سلیس دارند.

بر اساس تعریف، هر چه تکرار یک عدد در شماره ای بیشتر باشد، شماره رند تر و گران تر خواهد بود. ولی همه چیز به همین آسانی است و تعیین رندی یک شماره، مقوله ای سخت و پیچیده است. تقسیم بندی رندی شماره ها به رند پله ای، آینه ای، هزاری، میلیونی، گفتاری، تاریخ تولد، و .... نشان می دهد که این قصه سر دراز دارد و اگر به زیر و بم آن آشنا نباشید؛ به راحتی می توانید فریب بخورید.

 

نوع پیش شماره:

در بین سیم کارت های دائمی همه اپراتورها، پیش شماره های قدیمی گران تر و محبوب تر هستند. مثلا در اپراتور همراه اول گران ترین و محبوب ترین شماره، مربوط به سیم کارت دائمی 0912 می باشد. در این پیش شماره نیز هر چه کد سیم کارت پایین تر باشد و بعد از پیش شماره 0912 عدد 1 یا 2 قرار گیرد؛ قیمت سیم کارت گران تر می شود.

البته با توجه به این که سیم کارت دائمی 0912 به عنوان یک کالای سرمایه ای در بازار محسوب می شود، قیمت گذاری بر آن کار بسیار ظریف و سختی می باشد. مثلا اگر سیم کارت 0912 متعلق به تهران باشد؛ قطعا گران تر از سیم کارت های شهرستان می باشد. از آنجا که در روزهای نخست عرضه سیم کارت در ایران، همراه اول سیم کارت 0912 را برای استان های البرز، زنجان، قم، قزوین، سمنان و تهران در نظر گرفته بود، این پیش شماره متعلق به این استان ها می باشد. بنابراین اگر می خواهید بدانید سیم کارتتان متعلق به تهران می باشد یا نه؟ باید به شماره پرونده سیم کارت مراجعه کنید.

 

برای قیمت گذاری سیم کارت چه باید کرد؟

قطعا همه می دانیم که قیمت گذاری سیم کارت، یک کار تخصصی و مهم می باشد که نیازمند شناخت بازار، نوسانات قیمت و میزان عرضه و تقاضا می باشد. این حساسیت در زمان قیمت گذاری بر روی سیم کارت های با ارزش 0912 بسیار بیشتر نیز خواهد شد. بنابراین توصیه می شود؛ حتی اگر فکر می کنید قیمت سیم کارت خود را می دانید، باز هم از مراجعه به این رندباز و استعلام قیمت غافل نشوید.

البته شاید شما یک قیمت نسبی از سیم کارتتان داشته باشید و با مقایسه قیمت ها بتوانید قیمت آن را حدس بزنید. ولی این کار اصلا توصیه نمی شود. زیرا از یک طرف قیمت گذاری در رندباز بر اساس پارامترهای موثر بر قیمت سیم کارت انجام می شود و از طرف دیگر قیمت اعلامی در رندباز کاملا کارشناسانه و به روز بوده و بدور از هرگونه حدس و گمان است.



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول که در این سالها همیشه تلاش کرده است که با دادن خدمات خوب به دارندگان سیم کارت ها اعتباری و دائمی همراه اول بتواند که باعث خشنودی ان ها شود. از همین رو در جدید ترین طرحی که اجرا گذاشته است دارندگان سیم کارت های همراه اول  میتوانند از طرح دوشنبه سوری همراه اول استفاده کنند.این طرح که یکی از طرح های هیجان انگیز همراه اول در سال جدید است و انهایی که سیم کارت های همراه اول را دارند می توانند که از این طرح بهره مند شوند . همراه اول در تلاش است که بتواند با دادن این طرح های بسیار جذاب رضایتمندی را در بین مشتریان خود بالا ببرد . همراه اول که با سابقه ترین اپراتور در کشور است در تلاش  که از این نوع طرح ها بسیار زیاد قرار دهد تا هر کسی علاقه به استفاده از طرح های همراه اول را دارد بتواند از انها به خوبی استفاده کند

طرح دوشنبه سوری چیست؟

طرح دوشنبه سوری همراه اول ویژه روزهای دوشنبه آخر هر ماه سرویسی است که بیش از یک سال در حال اجرا می باشد، که البته استقبال گرم و بی سابقه کاربران سبب گردید تا اجرای آن همچنان ادامه داشته باشد. هدایایی که از سوی اپراتور همراه اول برای این طرح در نظر گرفته شده، متنوع و جذاب بوده و مشترکین علاقمند می توانند در دوشنبه پایانی هر ماه در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

نحوه شرکت در طرح دوشنبه سوری

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول می توانند به صورت رایگان در این طرح شرکت کنند و از هدایایی که به صورت رندوم برای آنها در نظر گرفته می شود، لذت ببرند.

برای شرکت در این طرح، همه مشترکین سیم کارت همراه اول که تمایل به شرکت در آن را دارند، می توانند در دوشنبه آخر هر ماه بسته هدیه طرح دوشنبه سوری خود را به روش های ذیل فعال نمایند:

·        شماره گیری کد دستوری # 641 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 641 مربع ) 

·        مراجعه به اپلیکیشن جدید همراه من

مشترکین توجه داشته باشند؛ بعد از شماره گیری کد دستوری # 641 * 100 * پیامی با این عنوان " درخواست شما ثبت گردید، نتیجه از طریق پیامک برایتان ارسال می گردد؛ " دریافت خواهید کرد. سپس از سوی اپراتور همراه اول در پیامکی دیگر نوع هدیه و مدت زمان اعتبار آن برایتان ارسال می گردد که لازم است؛ در زمان استفاده از بسته اینترنت یا هدیه مکالمه توجه کافی به این بازه زمانی اعلام شده، داشته باشید.

 

هدایای طرح دوشنبه سوری

طرح دوشنبه سوری که در دوشنبه پایانی فروردین ماه 1402 نیز اجرا می گردد، امکانی است که بر اساس آن مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول می توانند از ساعت 8 تا 23:59 از طریق روش های اعلام شده، هدایای این طرح جذاب را فعال نمایند.

 هدایای در نظر گرفته شده برای طرح دوشنبه سوری که به صورت کاملا تصادفی به هر مشترک تعلق می گیرد؛ شامل موارد ذیل می گردد:

·        500 مگابایت تا 100 گیگابایت اینترنت همراه

·         بسته های مکالمه رایگان درون شبکه و ثابت از 10 تا 100 دقیقه

 

شرایط طرح دوشنبه سوری

·        کلیه مشترکین سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول در هر ماه فقط یک بار می توانند از این طرح استفاده نمایند.

·        امکان فعال سازی و شرکت در این طرح فقط مخصوص روزهای دوشنبه آخر هر ماه بوده و مشترکین نمی توانند در تاریخ های دیگر از آن استفاده نمایند.

·        از آنجا که هدیه دوشنبه سوری شامل طرح اینترنتی یک روزه ( 5 صبح تا 5 عصر همان روز)  به حجم 500 مگابایت تا 100 گیگابایت اینترنت و یا احتمال ارائه بسته مکالمه رایگان به جای اینترنت می باشد، میزان هدیه هر مشترک در هر ماه متفاوت بوده که به صورت کاملا تصادفی برای کاربر فعال می گردد.

·        مشترکین توجه داشته باشند مدت زمان استفاده از بسته به صورت یک روزه و از ساعت 5 صبح تا 5 عصر می باشد که در پیامک تاییدیه از سوی اپراتور همراه اول به اطلاع به مشترک اطلاع می رسد. به همین خاطر لازم است کاربر در بازه زمانی تعیین شده که می تواند برای هر مشترک متفاوت باشد، از هدیه طرح دوشنبه سوری استفاده نماید.

·        طرح دوشنبه سوری از محدودیت زمانی برخوردار بوده و مشترک باید فارغ از زمان فعال سازی و یا حجم اینترنت هدیه، طرح اینترنت هدیه دریافتی خود را تنها در بازه زمانی 5 صبح تا 17 عصر مصرف نماید. بنابراین استفاده از اینترنت همراه، خارج از این بازه زمانی به معنی استفاده از حجم اینترنت خریداری شده توسط شما به صورت بسته یا با تعرفه ی آزاد می باشد.

·        امکان فعال سازی بسته هدیه طرح دوشنبه سوری به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت مشترک وجود دارد.

·        بسته هدیه طرح دوشنبه سوری قابلیت رزرو خودکار نداشته و بعد از پایان یافتن بازه زمانی اعلام شده به مشترک، حتی در صورت اعتبار حجمی منقضی می گردد.

 

درگاه های ارتباطی طرح دوشنبه سوری

کلیه کاربران سیم کارت دائمی، اعتباری و انارستان همراه اول می توانند اطلاعات مربوط به این طرح را از طریق شماره گیری کد دستوری # 64 * 100 *   ( ستاره 100 ستاره 64 مربع ) دریافت کنند. البته در جدول ذیل برای راحتی مشترکین، کدهای مورد نیاز کاربران ذکر شده است:

عنوان

کد

استعلام

# 0 * 64 * 100

فعال سازی

# 1 * 64 * 100

راهنما

# 9 * 64 * 100

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

جامعه امروزی دیگر مانند گذشته نیست و با پیشرفت تکنولوژی و آمدن اینترنت بسیاری از موارد را  مردم می دانند یا با یک جست و جوی ساده می تواند جواب آن را پیدا کند. شاید بودن تکنولوژی برای همه مردم عالی بوده است و همین مسئله باعث شده است که مردم هم پیشرفت کنند. در دنیای امروزی گوشی های هوشمند هم بسیار مهم هستند و همین مسئله باعث شده است که در کنار گوشی های هوشمند هم بسیار گران شوند.همه سیم کارت قبل از اینکه وارد گوشی های هوشمند شوند یک PIN دارند که به عنوان یک بخش مهم برای حفظ و امنیت سیم کارت می باشد.بسیاری گوشی ها وقتی سیم کارت را درونش قرار می دهیم نیازی به وارد کردن پین کد ندارد ام بعضی از گوشی ها نیاز دارند و باید آن را به صورت دستی انجام دهیم و تا بتوانیم از سیم کارت مورد نظر استفاده کنیم.

پین کد، ریز پردازنده ای است که درون سیم کارت های گوشی های هوشمند وجود داشته و قابل تغییر می باشد. بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل می توانند در صورت تمایل، نسبت به تغییر رمز آن اقدام نمایند. ولی در هر صورت باید مراقب باشند؛ در صورتی که رمز پین کد را سه بار اشتباه وارد نمایند، سیم کارت غیر فعال می شود.

 

 نحوه غیر فعال سازی پین کد در گوشی های هوشمند

با وجود نقش امنیتی مهمی که پین کدها در حفظ و امنیت سیم کارت ها بازی می کنند، حذف یا غیر فعال سازی آنها هوشمندانه نیست؛ ولی اگر بنا به هر دلیلی تصمیم به حذف پین کد را دارید؛ بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید:

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند اندروید

نحوه غیر فعال سازی پین کد در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید تا حد زیادی به برند گوشی و رابط کاربری آن بستگی دارد. بنابراین انجام این کار در گوشی های هوشمند مختلف به شیوه های متفاوت صورت می پذیرد. با توجه به این که پرکاربردترین گوشی های اندروید در کشور ما، مربوط به دو برند سامسونگ و شیائومی می باشد؛ در ادامه نحوه حذف پین کد بر روی این گوشی ها را بررسی می کنیم:

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند سامسونگ

کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ برای غیر فعال سازی پین کد سیم کارت باید مراحل زیر را انجام دهند:

·        در بخش تنظیمات یا  Settings گوشی هوشمند، گزینه  Security and privacy  را انتخاب نمایند.

·        در صفحه بعدی از انتهای صفحه گزینه Other security settings را انتخاب کنند.

·        در این مرحله  Set up SIM card lock   را تایید نمایند.

·        در نهایت گزینه    Lock SIM card  را غیر فعال سازند.

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول، رایتل و ایرانسل توجه داشته باشند؛ اگر می خواهند رمز پین کد را تغییر دهند در مرحله Set up SIM card lock گزینه Change SIM card PIN  را انتخاب نمایند و رمز جدید را وارد نمایند. البته در هر دو گزینه انتخابی، مشترک باید ابتدا پین فعلی سیم کارت را وارد کند تا بتواند تغییر را انجام دهد.

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند شیائومی

برای برداشتن پین کد سیم کارت در گوشیهای هوشمند شیائومی مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، رایتل و همراه اول باید مراحل ذیل را طی کنند:

·        ابتدا در بخش تنظیمات یا  Settings گوشی هوشمند خود، گزینه Password & Security را انتخاب کنند.

·        سپس در صفحه بعد گزینه  Privacy  را انتخاب کنند.

·        در این مرحله از بالای صفحه و در قسمت SIMLock گزینه Lock SIM card را خاموش کنند. ( در صورتی که از دو سیم کارت استفاده می کنید؛ ابتدا باید سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس Lock SIM card  را خاموش کنید. )

·        در نهایت مشترک باید پین فعلی سیم کارت را وارد کند تا تغییرات ذخیره شوند.  

مشترکینی که قصد تغییر رمز پین کد را دارند، باید در بخش SIM Lock، گزینه Change SIM PIN را انتخاب نموده و با وارد کردن پین فعلی، پین جدید را وارد نمایند.

 

حذف پین کد سیم کارت در گوشی های هوشمند آیفون

کاربران گوشی های هوشمند آیفون که از سیستم عامل  ios استفاده می کنند، در صورتی که تمایل دارند تا پین کد سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل، ایرانسل و یا همراه اول خود را غیر فعال سازند، باید مراحل زیر را طی کنند:

·        ابتدا در بخش تنظیمات یا  Settings گوشی هوشمند گزینه  Cellular/Mobile Data  را انتخاب کنند.

·        در صفحه باز شده گزینه  SIM PIN   را انتخاب کنند.

·        سپس در این بخش با انتخاب  SIM PIN   پین کد سیم کارت را غیر فعال سازند.

 مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها که از گوشی های هوشمند آیفون استفاده می کنند؛ برای تغییر رمز پین کد باید در مرحله دوم بعد از انتخاب SIM PIN ، گزینه  Change PIN را بزنند و با وارد کردن رمز فعلی پین کد، رمز جدید را وارد نمایند.

 

در صورت وارد کردن پین کد اشتباهی چه اتفاقی می افتد؟

با وجود نقش امنیتی پین کدها در حفظ امنیت سیم کارت ها بهتر است؛ این کد را که بر روی سند سیم کارت ثبت شده، به خاطر بسپارید و یا در جای مطمئنی یادداشت کنید تا در زمان فعال سازی سیم کارت بتوانید از آن استفاده کنید. گفتنی است؛ در صورت سه بار وارد کردن اشتباه پین کد، سیم کارت قفل شده و لازم است مشترک کد هشت رقمی  PUK یا ( Personal Unlocking Key )  که بر روی بدنه سیم کارت درج شده و غیر قابل تغییر میباشد را وارد نماید.

 البته اگر این کد نیز 10 مرتبه اشتباه وارد شود؛ سیم کارت سوخته و غیر قابل استفاده خواهد شد که در این صورت باید مالک سیم کارت با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور سیم کارت اعم از همراه اول، ایرانسل و یا رایتل مراجعه نموده و درخواست تعویض سیم کارت نماید که در صورت نداشتن منع قانونی، مشترک می تواند صاحب سیم کارت جدید شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روزها بسیاری از مردم خواهان گوشی های هوشمند هستند تا بتوانند با مردم سراسر دنیا در ارتباط باشند و شاید هم دوست پیدا کنند.اما برای ره اندازی این گوشی ها نیاز به سیم کارت دارند و همین مسئله نشان می دهد که گوشی های نیاز مبرم به سیم کارت دارند. این وسیله های کوچک  که بسیار ارزش دارند و در بازار سیم کارت هرازگاهی با رقم های بسیار عجیب خرید و فروش می شوند همین مسئله باعث شده است که سیم کارت ها بسیار مهم شوند و عضوی جدا ناپذیر از گوشی های هوشمند و مردم شوند. سیم کارت های  گوشی هوشمند هر از گاهی می توانند کار ها را برای  افراد کنند که بسیار سخت است. همین مسئله باعث ارزشمندی سیم کارت ها شده است.بنابراین سوختن یا مسدود شدن سیم کارت حتی برای چند روز می تواند کاربران را دچار دردسرهای فراوانی کند.

سیم کارت چیست؟

 سیم کارت یا"  Subscriber Identity Module " در واقع یک تراشه کارت است که وقتی در تلفن همراه مشترک قرار می گیرد، می تواند منبع هوشمندی از ارتباطات متنوع و مختلف را شکل دهد. سیم کارت یا همان ماژول معرفی کننده مشترک، در اصل یک قطعه الکترونیکی است که حاوی هویت مشترک، شماره شناسایی بین المللی سیم کارت و شماره اختصاصی مشترک ( شماره تلفن همراه ) می باشد که در صورت عدم سرویس دهی به مشترک، می تواند مشکلات عدیده ای را برای کاربر به وجود آورد.

 

نحوه تشخیص سیم کارت سوخته

به طور کلی سیم کارت ها می توانند به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و از حالت سرویس دهی خارج شوند. بنابراین در صورت بروز مشکل بهتر است؛ در گام نخست مطمئن شوید که مشکل از سیم کارت است. به همین خاطر اگر در گوشی هوشمند خودتان سیم کارتتان به خوبی آنتن نمی دهد و شما فکر می کنید؛ ممکن است سیم کارتتان سوخته باشد، بهترین روش این است که سیم کارتتان را بر روی یک گوشی هوشمند دیگر امتحان کنید تا مطمئن شوید که عیب از سیم کارتتان می باشد.     

حال اگر مطمئن شدید؛ سیم کارتتان سوخته، باید بدانید برای چه این اتفاق افتاده تا بتوانید نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

دلایل اصلی را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

 

1.     وارد کردن پین کد اشتباهی

پین کد یا (  PIN ) ریز پردازنده ای است که درون سیم کارت های گوشی های هوشمند وجود دارد و مسئولیت حفاظت از خط تلفن همراه و امنیت سیم کارت را بر عهده دارد و برای هر بار راه اندازی سیم کارت باید از آن استفاده نمود. این کد که بر روی سند سیم کارت ثبت شده، قابل تغییر می باشد، ولی مشترک تنها 3 بار فرصت دارد تا آن را به درستی وارد نماید و در صورت وارد کردن شماره پین کد برای سه بار به صورت اشتباهی، سیم کارت قفل می شود.

برای فعال سازی مجدد سیم کارتی که به خاطر وارد کردن اشتباهی پین کد مسدود شده؛ لازم است مشترک کد هشت رقمی  PUK یا ( Personal Unlocking Key )  را وارد نماید. البته اگر این کد نیز 10 مرتبه اشتباه وارد شود؛ سیم کارت سوخته و غیر قابل استفاده خواهد شد.

 

در صورت مسدود شدن سیم کارت به خاطر وارد کردن اشتباهی PIN و PUK چه باید کرد؟

کاربران دقت داشته باشند پین کد یک عدد بسیار حساس می باشد که با رمز موبایل فرق دارد، زیرا در صورت وارد کردن رمز اشتباه مشترک می تواند به راحتی بعد از چند دقیقه دوباره رمز را امتحان نماید، ولی برای وارد کردن پین کد، کاربر تنها سه بار فرصت درست وارد کردن را خواهد داشت و در صورت مغایرت، گوشی غیر فعال خواهد شد.

 شماره PUK به عنوان یک کد محرمانه بسیار مهم تر از رمز موبایل و پین کد است. زیرا این کد که بر روی بدنه سیم کارت درج شده؛ قابل تغییر نمی باشد و در صورت مفقود شدن تنها به مالک سیم کارت قابل ارائه می باشد.

بنابراین در صورتی که سیم کارتتان به خاطر اشتباه وارد کردن PUK از دسترس خارج شده، مالک سیم کارت باید با دردست داشتن مدارک شناسایی معتبر به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور سیم کارت خود اعم از همراه اول، ایرانسل و یا رایتل مراجعه نموده و درخواست تعویض سیم کارت نماید که در صورت نداشتن منع قانونی، مشترک می تواند صاحب سیم کارت جدید شود.

 

2.     نپرداختن مبلغ قبض تلفن همراه

اگر در هنگام شماره گیری شماره، پیغامی مبنی بر این که شماره گیری برای شما مقدور نمی باشد، دریافت کردید، یعنی سیم کارت شما از  HLR  قطع شده است که این کار می تواند به خاطر نپرداختن قبض موبایل یا دریافت شکایت باشد.

براساس مصوبه 207 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در صورتی که کاربر در زمان مقرر بدهی قبض موبایل خود را پرداخت نکند، اپراتور مربوطه مجاز به سلب امتیاز مالکیت از خط بوده و می تواند وصول مبلغ بدهی را از طریق مجاری قانونی پیگیری کند.

 

در صورت سلب امتیاز سیم کارت چه باید کرد؟

با توجه به این که هر یک از اپراتورها با در نظر داشتن مقررات خود، زمان معینی را برای پرداخت قبض مشترکین سیم کارت دائمی در نظر میگیرند؛ پیشنهاد می شود در اسرع وقت نسبت به پرداخت قبض اقدام نمایید تا دچار مشکل نشوید.

ولی اگر سیم کارتتان به دلیل عدم پرداخت به موقع قبض مسدود شده است؛ مالک سیم کارت یا وکیل قانونی وی می توانند بعد از پرداخت دیون، تقاضای برقراری مجدد تلفن همراه سلب امتیاز شده را از مجاری قانونی پیگیری نمایند که در صورتی که شماره مورد نظر، به کسی واگذار نشده باشد، با دریافت هزینه دایری مجدد از مشترک،کاربر در اولویت واگذاری قرار خواهد گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها بسیاری از مردم به خاطر ماه مبارک رمضان و شب های قدر به دنبال فعال کردن پیشوازهای مذهبی هستند.از این رو بسیاری از اپراتور ها به دنبال اهنگ پیشواز مذهبی هستند تا در شب های قدر به مردم ارائه دهند.یکی از این اپراتور های سیم کارت همیشه فعال بوده است همراه اول بوده که توانسته همیشه سرویس های بسیار جذابی را به مردم دهد. حال که شب های قدر نزدیک است اپراتور همراه اول  به همین منظور از اوا های انتظار شب های قدر خود رونمایی کرده است تا کسانی که علاقه به استفاده از اواهای مذهبی را دارند استفاده کنند. اپراتور های سیم کارت در این سال ها تلاش کرده اند که این اوا ها را بسیار جذاب کنند تا مردم بتوانند به خوبی از آنها استفاده کنند و از شر بوق های متمم راحت شوند و از اوا های انتظار لذت ببرند و دیگر بوق متمم را فراموش کنند

آواهای انتظار مخصوص شب های قدر در اپراتور همراه اول

در همین راستا، همراه اول به عنوان اولین اپراتور فعال در کشور این بار با ارائه طیف گسترده ای از آواهای انتظار، به مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول خود این فرصت را می دهد تا در این روزهای مقدس، با هر نوع سلیقه و انتظاری از آواهای مخصوص این ماه استفاده نمایند.

بر اساس اعلام شرکت اپراتور سیار ایران، اپراتور همراه اول در ماه مبارک رمضان و در شب های پر فضیلت قدر منتخبی از آواهای انتظار مخصوص شب های قدر و شهادت امام علی ( ع ) را عرضه نموده است. به همین خاطر مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در صورت تمایل کدهای مربوط به  آواهای انتظار مخصوص شب های قدر را فعال کنند.

 

آواهای انتظار مخصوص شب های قدر در اپراتورهای مختلف

در این روزها، اپراتورهای فعال در کشور نه تنها آواهای انتظار مخصوص شب های قدر را به صورت ویژه و تنوع بالا در اختیار مشترکین قرار می دهند؛ بلکه به علت استقبال مشترکین، برخی از این آواها به صورت مشترک از سوی همه آنها ارائه می گردد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل در صورت تمایل می توانند از آن استفاده نمایند.

به همین خاطر برای راحتی حال مشترکین، در جدول ذیل آواهای انتظار مخصوص شب های قدر در اپراتورهای مختلف را جمع آوری کردیم که کاربران در صورت تمایل می توانند از طریق کد آوا نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

 

نام آوای انتظار

نام خواننده

کد فعال سازی در همراه اول

کد فعال سازی در ایرانسل

کد فعال سازی در رایتل

امشب شب قدر است

محمد زمان یعقوبی

78463

4416273

8329

ای عشق خدا

حسن عطائی

47713

44128122

25949

شب تقدیر زمین

محمد رضا بذری

78464

4416295

8077

مادر نزاییده کسی

حسن عطائی

47725

44128137

25969

بحق هذا القرآن

حمیدرضا شفیعی

89695

44116409

18833

اسئلک الامان

کریم عبدالملکی

89739

44116485

19213

شوق رحمت

حمیدرضا شفیعی

89701

44116439

18859

سوره قدر

ابولفضل مردانی

-

44128453

-

مناجات امیر المومنین 1

اقتباسی

-

44113639

-

جام می به کف

حسن عطائی

47719

44128136

25959

مناجات امیر المومنین 2

اقتباسی

-

44113642

-

تو میدانی

حمیدرضا شفیعی

89702

44116440

18861

شب قدر

روح الله غلامی

79418

44112990

10657

تمسک به اهل بیت

مهدی مختاری

78465

4419102

12279

یا لیله القدر

مشاری راشد العفاسی

33202

-

-

برکت نفس تو

حسن عطائی

47707

44128156

25937

تسبیح ملک

روح الله موبینی

73526

44111568

7367

واهمه دارم

حمیدرضا شفیعی

-

44116441

-

الهی الهی

روح الله غلامی

-

44116329

-

اگه به شیعه داده نفس

حسن عطائی

47710

44128121

25943

سوز و گداز

روح الله غلامی

-

44116346

-

 

 

البته تعداد آواهای ارائه شده برای این روزها، بسیار زیاد می باشد که مشترکین می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور خود، همه آنها را مشاهده نموده و بعد از شنیدن آوای مورد نظر، نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

گفتنی است؛ برای تسریع در این کار می توانید از امکان جستجوی آوا که از طریق نام خواننده و یا عنوان آوا وجود دارد؛ استفاده نمایید.

 

نحوه فعال سازی سرویس آوای انتظار در اپراتور همراه اول:

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند؛ برای فعال سازی آواهای انتظار مخصوص شب های قدر از روش های ذیل استفاده نماید:

روش اول:  ارسال کد آوای مورد نظر به سر شماره 8989

روش دوم: تماس با شماره 9990

 

نحوه فعال سازی سرویس آهنگ پیشواز در ایرانسل:

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده سرویس آهنگ پیشواز، از امکانات خاص و بی نظیری مانند امکان پخش آهنگ های مختلف برای تماس گیرندگان متفاوت، امکان پخش چند آهنگ به صورت تصادفی و امکان پخش آهنگ طبق زمان بندی تعیین شده توسط شما برخوردار است. علاوه بر این امکان پخش آهنگ به صورت تک آهنگی و چند آهنگی نیز فرصتی است برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل تا در صورت تمایل با تعریف گروه های متفاوتی از تماس گیرندگان، تنظیم اهنگ های متفاوت برای تماس گیرندگان متفاوت، در زمان های مختلف از بین موسیقی های موجود چند آهنگ را برای اشخاص متفاوت تدارک ببینند.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده سرویس آهنگ پیشواز، می توانند آواهای انتظار مخصوص شب های قدر را به روش های زیر فعال سازند:

·        شماره گیری کد دستوری # 777 *  ( ستاره 777 مربع )

·        مراجعه به اپلیکیشن آهنگ پیشواز به آدرس my-pishvaz.com

·        پیامک کردن کد آهنگ به 7575

 

نحوه فعال سازی سرویس راینواز برای مشترکین رایتل:

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل می توانند برای فعال سازی آواهای انتظار مخصوص شب های قدر از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        شماره گیری کد دستوری  # 210 *  (  ستاره 210 مربع )

·        مراجعه به وب سایت راینواز rbt.rightel.ir

·        ارسال دستور زیر با سیم کارت رایتل به سامانه پیامکی 2030

دستور: کد راینواز  ON

مثال: 133 ON

 

هزینه فعال سازی آواهای انتظار مخصوص شب های قدر

به طور کلی هزینه فعال سازی آواهای انتظار مخصوص شب های قدر برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتور های همراه اول و رایتل 3،000 ریال ( سیصد تومان ) و برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل 10،000 ریال ( هزار تومان می باشد.)، محصولات هفت روزه ایرانسل نیز با قیمت 4،200 ریال ( 420 تومان ) در اختیار مشترکین این اپراتور قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

ماه بسیار خوب عبادت برای بندگان خود آغاز شده است اکثر مسلمانان جهان در ماه رمضان شروع روزه گرفتن کرده اند.این ماه برای ما ایرانیان هم بسیار مقدس است و اکثر مردم در ایران شروع به روزه گرفتن کردن اما امسال ماه رمضان به عید نوروز برخورد کرده است و همین مسئله برای کسانی که علاقه به مسافرت داشته اند کار را سخت کرده است .اما بسیاری به مسافرت رفته اند اما برای اینکه با خانواده های خود ارتباط برقرار کنند نیاز به بسته های اپراتور ها سیم کارت دارند تا بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. با شروع عید نوروز اپراتور های  سیم کارت تصمیم گرفته اند که به مردم عیدی دهند اما این روز ها با شروع ماه رمضان هم اپراتور های سیم کارت به مردم عیدی بدهند.، اپراتور ایرانسل بعد از معرفی هدیه نوروزی خود از بسته اینترنت هدیه ویژه ماه رمضان رونمایی کرد.

بسته عید تا عید ایرانسل چیست؟

این بسته که تحت عنوان بسته تخفیفی عید تا عید نام گذاری شده است، مخصوص عید نوروز تا عید فطر ( پایان رمضان ) می باشد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

مدت زمان اعتبار بسته عید تا عید

به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از تاریخ 29 اسفند ماه 1401 تا 3 اردیبهشت ماه 1402 از این بسته تخفیفی که ویژه تماشای محتواهای موجود در لنز، روبیکا و فیلیمو می باشد؛ استفاده نمایند. به همین خاطر از سوی اپراتور ایرانسل با هدف تسهیل دسترسی به محتوای سرگرم کننده در ایام نوروز و رمضان 1402، یک بسته اینترنت تخفیفی تا سقف 10 گیگا بایت به مشترکین متقاضی تعلق می گیرد.

 

نحوه فعال سازی بسته اینترنت تخفیفی

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل که تمایل دارند از این بسته تخفیفی 10 گیگابایتی اینترنت در بازه زمانی اجرای طرح استفاده نمایند، می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

·        مراجعه به بخش پیشنهادهای ویژه در سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1402 *  ( ستاره 1402 مربع )

 

نکات مهم:

·        بسته تخفیفی اینترنت بر اساس میزان مصرف اینترنت کاربر در لنز، روبیکا و فیلیمو عرضه می شود.

·        بسته تخفیفی اینترنت تا یک ماه پس از فعال سازی اعتبار دارد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل برای استفاده از این بسته نیازی به خرید اشتراک پلتفرم لنز و فیلیمو ندارند.

 

هدیه مکالمه ویژه ماه رمضان ایرانسل

البته پیش از این، اپراتور ایرانسل به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، هدایای خود را برای رمضان 1444 هجری قمری اعلام نموده بود که این هدایا شامل بسته مکالمه 40+4  و بسته مکالمه رایگان سحرگاهی می باشد.

 

شرایط هدیه مکالمه ویژه ماه رمضان ایرانسل

بنا به گزارش اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، در این طرح کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند از تاریخ شروع ماه مبارک رمضان یعنی سوم فروردین ماه 1402 تا پایان این ماه پرفضیلت یعنی سوم اردیبهشت 1402 هدیه های ویژه ماه رمضان ایرانسل را دریافت و از آن لذت ببرند.

 این هدایا که شامل دو بسته چهار دقیقه مکالمه ایرانسلی و 40 دقیقه بعدی مکالمه رایگان و بسته سحرگاهی می باشد؛ از شرایط زیر برخوردار است:

 

·        بسته مکالمه درون شبکه

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند؛ طرح هدیه مکالمه ویژه ماه رمضان ایرانسل که شامل 4 دقیقه مکالمه ایرانسلی و 40 دقیقه بعدی مکالمه رایگان می باشد را به روش های زیر فعال سازند:

1.      شماره گیری کد دستوری # 2 * 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 ستاره 2 مربع )

2.      مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

 

·        بسته مکالمه سحرگاهی

بر اساس اعلام بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند؛ در تمام سحرگاه های ماه رمضان از ساعت 4 تا 6 بامداد، بسته مکالمه ایرانسلی یک ساعته که مختص مکالمات درون شبکه می باشد؛ را هدیه بگیرند.

روش های فعال سازی بسته مکالمه سحرگاهی به شرح ذیل می باشد:

·        شماره گیری کد دستوری  # 1 * 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 ستاره 1 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین توجه داشته باشند؛ فعال سازی و استفاده از هدیه های مکالمه ویژه ماه رمضان، در بازه زمانی اجرای این طرح، هیچ گونه محدودیت مصرف نخواهد داشت.

بسته عید تا عید ایرانسل چیست؟

این بسته که تحت عنوان بسته تخفیفی عید تا عید نام گذاری شده است، مخصوص عید نوروز تا عید فطر ( پایان رمضان ) می باشد که مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل از آن استفاده نمایند.

 

مدت زمان اعتبار بسته عید تا عید

به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند از تاریخ 29 اسفند ماه 1401 تا 3 اردیبهشت ماه 1402 از این بسته تخفیفی که ویژه تماشای محتواهای موجود در لنز، روبیکا و فیلیمو می باشد؛ استفاده نمایند. به همین خاطر از سوی اپراتور ایرانسل با هدف تسهیل دسترسی به محتوای سرگرم کننده در ایام نوروز و رمضان 1402، یک بسته اینترنت تخفیفی تا سقف 10 گیگا بایت به مشترکین متقاضی تعلق می گیرد.

 

نحوه فعال سازی بسته اینترنت تخفیفی

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل که تمایل دارند از این بسته تخفیفی 10 گیگابایتی اینترنت در بازه زمانی اجرای طرح استفاده نمایند، می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند:

·        مراجعه به بخش پیشنهادهای ویژه در سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 1402 *  ( ستاره 1402 مربع )

 

نکات مهم:

·        بسته تخفیفی اینترنت بر اساس میزان مصرف اینترنت کاربر در لنز، روبیکا و فیلیمو عرضه می شود.

·        بسته تخفیفی اینترنت تا یک ماه پس از فعال سازی اعتبار دارد.

·        مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل برای استفاده از این بسته نیازی به خرید اشتراک پلتفرم لنز و فیلیمو ندارند.

 

هدیه مکالمه ویژه ماه رمضان ایرانسل

البته پیش از این، اپراتور ایرانسل به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، هدایای خود را برای رمضان 1444 هجری قمری اعلام نموده بود که این هدایا شامل بسته مکالمه 40+4  و بسته مکالمه رایگان سحرگاهی می باشد.

 

شرایط هدیه مکالمه ویژه ماه رمضان ایرانسل

بنا به گزارش اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، در این طرح کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند از تاریخ شروع ماه مبارک رمضان یعنی سوم فروردین ماه 1402 تا پایان این ماه پرفضیلت یعنی سوم اردیبهشت 1402 هدیه های ویژه ماه رمضان ایرانسل را دریافت و از آن لذت ببرند.

 این هدایا که شامل دو بسته چهار دقیقه مکالمه ایرانسلی و 40 دقیقه بعدی مکالمه رایگان و بسته سحرگاهی می باشد؛ از شرایط زیر برخوردار است:

 

·        بسته مکالمه درون شبکه

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند؛ طرح هدیه مکالمه ویژه ماه رمضان ایرانسل که شامل 4 دقیقه مکالمه ایرانسلی و 40 دقیقه بعدی مکالمه رایگان می باشد را به روش های زیر فعال سازند:

1.      شماره گیری کد دستوری # 2 * 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 ستاره 2 مربع )

2.      مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

 

·        بسته مکالمه سحرگاهی

بر اساس اعلام بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند؛ در تمام سحرگاه های ماه رمضان از ساعت 4 تا 6 بامداد، بسته مکالمه ایرانسلی یک ساعته که مختص مکالمات درون شبکه می باشد؛ را هدیه بگیرند.

روش های فعال سازی بسته مکالمه سحرگاهی به شرح ذیل می باشد:

·        شماره گیری کد دستوری  # 1 * 1 * 4444 * ( ستاره 4444 ستاره 1 ستاره 1 مربع )

·        مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین توجه داشته باشند؛ فعال سازی و استفاده از هدیه های مکالمه ویژه ماه رمضان، در بازه زمانی اجرای این طرح، هیچ گونه محدودیت مصرف نخواهد داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از روزی که استیو جابز فرایند گوشی های هوشمند را عوض کرد تا به امروز زمان زیادی می گذرد و خیلی گوشی های هوشمند پیشرفت کرده اند و خیلی از این گوشی ها جایگزین بسیاری از وسایل شده اند و بسیار کاربردی شده اند این وسیله هوشمند. اما این وسیله بسیار مهم باید با سیم کارت کار کند و اگر نباشد این گوشی های هوشمند به نحوی کار نمی کنند و جز وسایل بازی مورد استفاده می شود. بسیاری این روز ها به دنبال خرید سیم کارت هستند اما می خواهند که سیم کارت دائمی همراه اول را داشته باشند.این روز ها سیم کارت ها دائمی همراه اول بسیار گران هستند اما در بازار همه علاقه به خرید این سیم کارت دارند.این روز ها سیم کارت های دائمی 0912 همراه اول با قیمت های 120 میلیارد تومانی بسیار عجیب در بازار سیم کارت  خرید و فروش می شود که باعث تعجب همگی شده است

خرید سیم کارت بهتر است یا طلا و سکه؟

در شرایط اقتصادی کنونی که هر روز ارزش پول ملی کاهش می یابد و تقریبا همه کالاهای سرمایه ای روند صعودی پیدا کردند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند؛ پول بی ارزش خود را به یک کالای سرمایه ای مانند سکه، ماشین، ارز و ... تبدیل کنند. در این بین، بعضی افراد تمایل دارند تا با خرید سیم کارت های با ارزش 0912، سرمایه خود را ذخیره کنند.

به طور کلی اگر تنها به فکر حفظ سرمایه هستید، خرید طلا یا ارز مناسب می باشد، ولی اگر می خواهید در یک بازه نسبتا کوتاه، سود فراوانی نصیبتان گردد؛ خرید سیم کارت قطعا کار هوشمندانه ای خواهد بود.

 

طلا بهتر است یا سیم کارت دائمی 0912

در ماههای اخیر، تقریبا تمام کالاهای سرمایه ای روند رو به رشد داشته اند؛ ولی نوسانات قیمت سیم کارت دائمی 0912 نشان می دهد که این کالا در بازار بسیار محبوب و پرطرفدار بوده است. به طوری که روند صعودی آنها بسیاری از افراد را ترغیب به سرمایه گذاری در این بازار نموده است.

 

دلایل سرمایه گذاری بر سیم کارت دائمی 0912 را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود:

 

·        سرمایه گذاری مطمئن

سیم کارت مانند هر کالای سرمایه ای دیگر، تحت تاثیر نوسانات ارز قرار می گیرد و با افزایش قیمت دلار، روند صعودی به خود می گیرد. با این تفاوت که تاکنون بعد از کاهش قیمت دلار، به هیچ وجه قیمت سیم کارت دائمی 0912 به قیمت بعد برنگشته است. بنابراین در این بازار از بالا و پایین شدن های لحظه ای قیمت خبری نیست و همواره روند صعودی دارد.

 

·        سود بالا

قیمت سیم کارت دائمی 0912 در بازار عملا قاعده و قانون خاصی ندارد و معمولا سیم کارت ها بر اساس میزان تقاضا، قیمت های متفاوتی خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که میزان کارکرد، میران رندی شماره و نوع اپراتور در تعیین قیمت نهایی سیم کارت نقش دارند. ولی آنچه در این بازار حتمی است؛ سود بالا و مطمئن در خرید و فروش های سیم کارت دائمی 0912 است.

 

·        ریسک نگهداری سیم کارت کمتر از طلا یا ارز است

قطعا همه ما می دانیم که ریسک نگهداری طلا و ارز در خانه یا محل کار بسیار زیاد می باشد. ولی در مورد سیم کارت دائمی 0912 شرایط کاملا فرق می کند. زیرا حتی در صورت دزدیده شدن گوشی نیز، مالکیت خط متعلق به شما بوده و می توانید به راحتی سیم کارت جدید تهیه کنید و از این نظر، ضرری متحمل نخواهید شد.

 

·        کاربردی بودن

با توجه به این که سیم کارت به عنوان یک وسیله ارتباطی می تواند ابزار کسب و کار شما باشد؛ سرمایه گذاری در این بخش در واقع یک تیر با دو نشان است؛ زیرا شما در عین استفاده از سیم کارت دائمی 0912 که برای شما اعتبار و جایگاه اجتماعی به همراه دارد، روز به روز سرمایه تان افزایش پیدا کرده و هر وقت که اراده کنید، می توانید به راحتی آن را بفروشید.

 

خریداران سیم کارت دائمی 0912 چه کسانی هستند؟

به طور کلی سیم کارت دائمی 0912 از معتبرترین و با ارزش ترین سیم کارت های موجود در کشور است که به طور غیر مستقیم برای مالک خود اعتبار و جایگاه اجتماعی می سازد.

در بازار املاک یا ماشین های خارجی میلیاردی، فقط به شماره هایی که با سیم کارت دائمی 0912 تماس گرفته باشند، پاسخ می دهند. زیرا از نظر آنها فردی که این پیش شماره را نداشته باشد، توانایی خرید و معامله با آنها را ندارد. به قول یکی از بازاریان بزرگ در زمینه ملک و املاک" فعالان این حوزه، فقط به کسانی که 0912 دارند؛ ملک می فروشند."

البته سیم کارت دائمی 0912 با هر کد، مشتری خاص خود را دارد. زیرا قیمت این سیم کارت با توجه به نوع کد تغییر خواهد کرد، مثلا کدهای 1، 2 و 3 به عنوان محبوب ترین پیش شماره های سیم کارت دائمی مورد توجه پزشکان سرشناس، وکلا، مدیران و صاحبان کسب و کارها می باشد. پیش شماره های ارزان این سیم کارت که معمولا در کدهای صفر و نه وجود دارد، بیشتر مناسب کسانی است که قرار است به تازگی کسب وکاری را شروع کنند.

 

مزیت سیم کارت گران چیست؟

به طور کلی آنتن دهی، پوشش شبکه و نحوه ارائه خدمات و سرویس ها در اپراتور همراه اول برای کلیه پیش شماره های سیم کارت دائمی یکسان می باشد و تفاوتی در کیفیت خدمات وجود ندارد. تنها تفاوت موجود در میزان اعتبار و پرستیژ اجتماعی این شماره هاست که خیلی راحت حس اعتماد را در دیگران ایجاد می کند. علاوه بر این، شماره های رند سیم کارت دائمی 0912 به دلیل خاص بودن در حافظه به راحتی می مانند و برای برندینگ مناسب می باشند.

 

سیم کارت دائمی 0912 بخریم یا نخریم؟

پاسخ به این سوال از فردی به فرد دیگر متفاوت است، زیرا هر کس باید با توجه به نیاز خود در این مورد تصمیم گیری نماید. ولی اگر در شرایط کنونی کشور، تصمیم به سرمایه گذاری دارید و به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود می گردید؛ خرید سیم کارت دائمی 0912 به نفع شماست.

البته در مورد شماره های رند این پیش شماره که از قیمت های چند صد میلیون تا چند میلیارد برخوردارند؛ شرایط کاملا متفاوت می باشد. قطعا خریداران این کدها نیز مانند تعداد این شماره ها محدود می باشند و معمولا کسانی هستند که علاوه بر برقراری ارتباط به دنبال استفاده از سرمایه نیز می باشند.

 

سیم کارت 120 میلیاردی واقعیت یا شایعه؟

با توجه به این که در بازار، عوامل زیادی بر قیمت یک سیم کارت موثر است، گران ترین سیم کارت دائمی 0912 مربوط به کد یک این پیش شماره می باشد. شماره های این کد به عنوان لاکچری ترین کد، در صورت رند بودن قیمت نجومی خواهند داشت. زیرا شماره های رند این پیش شماره محدود بوده و به ندرت عرضه می گردند. از آنجا که تقاضا برای این شماره های رند همیشه بالاست، بعید نیست که افرادی حاضر باشند؛ برای این شماره های استثنایی قیمت چند صد میلیاردی بپردازند.

 

آیا با بودجه کم می توان سیم کارت دائمی 0912 خرید؟

در بازار سیم کارت ایران، کدهای پیش شماره 0912 قیمت های متفاوتی دارد؛ به طوری که شما با ده میلیون هم می توانید صاحب یک سیم کارت دائمی 0912 شوید. فقط کافی است بدانید که از کجا، چه شماره ای را بخرید.

در حال حاضر در برخی سایت های معتبر و با سابقه مانند رندباز شرایط خرید اقساطی سیم کارت وجود دارد که شامل سیم کارت دائمی 0912 نیز می شود. بنابراین می توانید تنها با مراجعه به این وب سایت و پرداخت تنها یک سوم مبلغ سیم کارت، بدون معرفی ضامن و پرداخت چک صاحب سیم کارت شوید.

البته توجه داشته باشید اگر به دنبال سیم کارت ارزان دائمی 0912 هستید، از بین کدهای صفر و نه شماره مورد نظر خود را انتخاب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها دیگر گوشی هوشمند در دست همه است و بسیاری از کار ها را به خاطر اینکه مردم راحت باشند از طریق دورکاری انجام می شود. اما این دور کاری نیاز به گوشی های هوشمند و همین طور سیم کارت های اعتباری یا دائمی اپراتور های سیم کارت دارد .سیم کارت ها این روز ها یکی از مهم ترین وسایلی هست که می توان هر فرد داشته باشد و با ان گوشی هوشمند خود را راه اندازی کنند. اگر این سیم کارت های هوشمند نباشند بسیاری از اپ هایی که در داخل گوشی نصب می کنیم امکان راه اندازی را ندارند.وجود سیم کارت ها بسیار اهمیت دارد و همین قضیه باعث شده که سیم کارت ها از اهمیت بالایی برخوردار باشند . داشتن سیم کارت اهمیت بالایی دارد می توان باعث شد که بسیاری از گوشی های هوشمند را به راحتی استفاده کرد و از آن ها نه به عنوان وسیله بازی استفاده کنیم

اهمیت سیم کارت

سیم کارت ها با وجود کوچکی به عنوان جزء جدایی ناپذیر گوشی های همراه، نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط و انجام امور بازی می کنند، به طوری که بدون آنها، تقریبا کلیه گوشی ها به گجت هایی غیر قابل استفاده بدل خواهند گشت.

با توجه به این که در صورت سوء استفاده از سیم کارت و وقوع هرگونه جرم، ممکن است؛ مشکلات بسیار زیادی برای مالکان اصلی سیم کارت ها ایجاد شود، همواره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش شده تا اهمیت این موضوع با روش های مختلف به مشترکین گوشزد شده و با اطلاع رسانی های به موقع از بروز مشکلات و هزینه های ناخواسته بعدی جلوگیری گردد.

به طوری که بر اساس آخرین مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند در مجموع 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون که تحت عنوان" طرح احراز هویت و ساماندهی سیم کارت" اجرا گردید؛ در راستای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و کاهش تخلفات تصویب شد تا با حفظ کامل حریم شخصی مشترکین، راه های سوء استفاده سودجویان از بین برود. به همین خاطر بعد از تصویب این قانون، در صورتی که مشترک دارای بیش از 10 سیم کارت فعال باشد، پس از نقل و انتقال، شماره تلفن همراه مورد نظر تا زمان تعیین تکلیف، به صورت غیر فعال خواهد ماند.

با این وجود، آنچه که این روزها بسیار به چشم میخورد؛ فروش سیم کارت های بی نام و نشان است که معمولا در بازارهای اصلی خرید و فروش موبایل به کرات دیده می شوند. سیم کارت هایی که به نظر می رسد؛ به راحتی و بدون ثبت در هیچ سیستمی قابل استفاده بوده و امکانات یک سیم کارت کامل را در اختیار کاربران قرار می دهد.

حال سوال اینجاست که با وجود اجرایی شدن طرح ساماندهی سیم کارت، چگونه همچنان سیم کارت های بی هویت در بازار موجود می باشد؟

 سوال مهم تر این که: آیا خرید و فروش سیم کارت به همین راحتی و بدون هیچ نظارتی امکان پذیر است؟

 

سیم کارت یکبار مصرف چیست؟

این سیم کارت ها که تحت عنوان سیم کارت یکبار مصرف یا سیم کارت سفید شناخته می شوند، سیم کارت های بی هویتی هستند که توسط دستفروشان یا دکه ها به فروش می رسند. نکته حائز اهمیت در فروش این سیم کارت ها این است که فروشندگان آنها مسئولیت هیچ چیز را قبول نکرده و تنها فروشنده این سیم کارت ها می باشند. به طوری که بدون بررسی مدارک خریدار اقدام به فروش می کنند.

بنابراین افراد می توانند با اطلاعات جعلی مانند کد پستی جعلی و اطلاعات فردی دروغین به راحتی یک سیم کارت سفید تهیه کرده و با آن اقدام به کلاهبرداری یا تخلفات مختلف بکنند. از آنجا که این سیم کارت ها برای مدت محدودی فعال هستند و تمامی امکانات یک سیم کارت کامل را در اختیار کاربران قرار می دهند، یک ابزار مناسب برای سودجویان کلاهبرداران می باشد تا بدون این که شناسایی شوند از آنها به هر طریقی که می خواهند استفاده نمایند.

حال سوالی که ذهن هر فرد را مشغول می کند این است که: این سیم کارت ها از چه طریقی به دست این افراد می رسند و توسط کدام اپراتور پشتیبانی می گردند؟

 

منبع سیم کارت یکبار مصرف از کجاست؟

به نظر می رسد شروع این مشکل بر می گردد؛ به زمانی که اپراتورها شروع به ارائه سیم کارت هدیه نمودند و تعداد سیم کارت در بازار افزایش یافت. از آنجا که سیم کارت های هدیه به صورت رایگان و بدون ثبت در سیستم در اختیار افراد قرار می گیرد؛ معمولا با بی دقتی صاحب اصلی در اختیار افراد سودجو و فرصت طلب قرار می گیرد.

علاوه بر این برخی از این سیم کارت هایی که تحت عنوان سیم کارت یکبار مصرف در بازار به فروش می رسند، سیم کارت هایی هستند که به نام افراد نیازمند مانند کارتن خواب ها ثبت شده است.

 

مدت زمان اعتبار سیم کارت یکبار مصرف چقدر است؟

سیم کارت های بی هویت که در واقع همان سیم کارت های هدیه اپراتور است؛ به طور متوسط بین یک تا سه ماه قابلیت استفاده دارند. البته این سیم کارت ها قابلیت تبدیل شدن به یک سیم کارت کامل را دارند، به شرطی که صاحب سیم کارت با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت نسبت به ثبت اطلاعات شخصی اقدام نماید.

گفتنی است؛ سیم کارت های بی هویتی که توسط افراد سودجو با ثبت اطلاعات افراد نیازمند مانند معتادان و کارتن خواب ها فروخته می شوند؛ مانند یک سیم کارت عادی برای همیشه فعال می باشد.

 

اقدامات مسئولان امر برای ساماندهی این معضل چه بوده است؟

در طول سال های گذشته، ارگان های مسئول خصوصا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تلاش کردند تا با اقدامات پیشگیرانه، شرایط را برای سوء استفاده سودجویان سخت نمایند.

به همین خاطر از بهمن ماه 1395، خریدار سیم کارت اعتباری یا دائمی کلیه اپراتورها موظف به ارائه یک کد ملی شدند تا بدین وسیله از خرید و فروش سیم کارت بی نام و نشان جلوگیری شود.

 علاوه بر این افرادی که قبلا اطلاعات خود را در سیستم ثبت نکرده بودند، موظف شدند تا با مراجعه به اپلیکیشن اپراتور مربوطه، اطلاعات شخصی خود را تکمیل نمایند.

البته با وجود تلاش های فراوان، روند استقبال مردم از این اقدامات ضعیف بود. زیرا از یک طرف سیم کارت هایی که نقص اطلاعات داشتند، همچنان در سیستم فعال بودند و کاربر دلیلی برای مراجعه و تکمیل اطلاعات نداشت؛ از سوی دیگر استفاده از سیم کارت های هدیه نیازی به ارائه کد ملی معتبر ندارد و به راحتی در همه جا خرید و فروش می گردد.

 

چه باید کرد؟

به نظر می رسد؛ قوانینی که در حال حاضر وجود دارد نه تنها نتوانسته از وقوع جرم و کلاهبرداری بکاهد؛ بلکه باعث شده تا افراد سودجو با خیال راحت با استفاده از سیم کارت های بی هویت، بدون آنکه پایشان گیر بیفتد؛ به اقدامات تبهکارانه خود بپردازند؛ بنابراین مشکل نه تنها حل نشده بلکه خرید و فروش سیم کارت یکبار مصرف، رواج بیشتری پیدا کرده است.

زیرا در شرایط کنونی عدم مدیریت صحیح و هوشمندی افراد سودجو بار دیگر مشکلات زیادی را ایجاد نموده است که لزوم دقت نظر و آگاهی شهروندان را می طلبد و لازم است؛ مشترکین با دقت و نگهداری در سیم کارت های هدیه، به هیچ وجه آنها را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

زمان زیادی گذشته که از معرفی سیم کارت ها می گذرد و در این سال ها سیم کارت های دائمی و سیم کارت های اعتباری مورد استفاده می گیرند. این روز ها به خاطر قیمت بالای سیم کارت های دائمی همراه اول بسیاری از مردم از سیم کارت های اعتباری همراه اول استفاده می کنند. سیم کارت های اعتباری به سیم کارت هایی گفته میشود که باید آن را شارژ کنند تا بتوانند از آن استفاده کنند.اما این روز ها به خاطر اینکه شارژ ها زود تمام می شوند بسیاری از مردم را بسیار عصبی کرده دارد برای کسانی که سیم کارت اعتباری دارند معضل بزرگی ایجاد می شود همین مسئله باعث شده است که بسیاری از مردم از سیم کارت های خود استفاده نکنند.اما به طوری که خیلی از افراد معتقدند که بدون ارسال پیامک و تماس تلفنی خاصی، به یکباره شارژ سیم کارتشان تمام می شود.

بنابراین اگر مشترک اعتباری همراه اول هستید و مشکل تمام شدن شارژ ریالی سیم کارت، شما را نیز آزار می دهد؛ پیشنهاد می شود با ما همراه شوید و خود را برای همیشه از این مشکل رها سازید:

 

علت زود تمام شدن اعتبار ریالی سیم کارت اعتباری همراه اول

به عنوان مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول، برای راحت شدن از دردسرهای تمام شدن شارژ ریالی سیم کارت، در گام نخست باید بدانید که اصلا چرا اعتبار سیم کارت اعتباری شما زود تمام می شود؟

قطعا این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که لازم است شما به عنوان مشترک سیم کارت اعتباری، با دقت حواستان به نحوه مصرف شارژ خریداری شده، باشد تا بتوانید؛ دلایل کم شدن شارژ را شناسایی کرده و آنها را رفع نمایید. البته به طور کلی علت تمام شدن شارژ ریالی سیم کارت های اعتباری را می توان در دو گروه دسته بندی کرد:

1.     مصرف اینترنت

2.     دریافت پیامک های تبلیغاتی

 

نحوه حل مشکل کم شدن شارژ ریالی سیم کارت اعتباری همراه اول

در کل اگر شما هم به عنوان مشترک اعتباری سیم کارت همراه اول، علت اصلی تمام شدن شارژ ریالی سیم کارتتان در این دو گروه قرار می گیرد، پیشنهاد می شود تا با استفاده از روش های ذیل، اعتبار ریالی سیم کارت خود را ذخیره کنید:

 

1-   مصرف اینترنت خود را کنترل کنید.

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مصارف شارژ ریالی سیم کارت اعتباری، هزینه های اینترنت می باشد. بنابراین اگر بسته اینترنت همراه اول نخریده اید و اینترنت داده هایتان روشن است؛ هزینه این اینترنت به صورت آزاد از شارژ ریالی شما کسر می گردد. خصوصا اگر برنامه یا اپلیکیشنی دارید که به صورت خودکار فعال شده و فایل ها را دانلود می کند، هزینه های اینترنت شما سر به فلک خواهد گذاشت.

بنابراین لازم است که کاربران توجه داشته باشند؛ برخی کارها مانند دانلود عکس ها و فیلم ها باعث مصرف ناخواسته و زیاد حجم اینترنت می شود که باید شناسایی شده و به طرز صحیحی مدیریت شوند تا از مصرف بی رویه اینترنت و هزینه های سنگین آن کم کرد.

 

2-  نحوه کنترل مصرف اینترنت

اگر مشکل کم شدن شارژ ریالی شما، به خاطر مصرف اینترنت می باشد؛ می توانید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:

·        به عنوان یک مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول، بهتر است با مراجعه به اپلیکیشن همراه من، مصرف اینترنت آزاد همراه اول را قطع کنید تا در صورت اتمام بسته، از شارژ ریالی سیم کارت استفاده نشود. مشترکین توجه داشته باشند؛ در صورتی که دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود سازند؛ در زمان تمام شدن بسته و عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی هوشمند به طور کامل قطع می گردد.

·        در زمان هایی که از یک اپلیکیشن استفاد نمی کنید، بهتر است؛ داده های همراه خود را خاموش کنید. زیرا برخی از این برنامه ها مانند بازار یا گوگل پلی، نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی هوشمند را به صورت خودکار بروز رسانی می کنند.

·        همواره از بسته های اینترنت همراه که قیمت مناسب تری دارند؛ استفاده نمایید.

 

3.     سرویس دریافت تبلیغات پیامکی گوشی هوشمند خود را غیر فعال کنید:

در گذشته دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی، هزینه ارسال این پیامک ها را پرداخت می کردند؛ ولی امروزه دیگر دریافت پیامک های تبلیغاتی، هزینه ای برای مشترک سیم کارت اعتباری یا دائمی نخواهد داشت. همین موضوع سبب گردید تا امروزه ارسال کنندگان بعضی از این پیامک های تبلیغاتی با شیوه هایی دیگر کسب درآمد می کنند و هزینه هایی را ناخواسته بر مشترک تحمیل می کنند.

 در بعضی از این پیام ها تلاش می شود تا با ایجاد خلاقیت و ارسال لینک، مشترک را وسوسه کنند تا در قرعه کشی ها و مسابقات شرکت کرده و برنده خوش شانس آنها باشند. در صورتی که تنها ره آورد چنین مسابقاتی، اتمام شارژ پولی برای مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول می باشد.

زیرا در صورت پاسخ شما به این پیامک ها، خدمات ارزش افزوده برای سیم کارت شما فعال می گردد که در نتیجه به ازای دریافت هر پیامک، مبلغی از شارژ ریالی سیم کارت اعتباری شما کسر می گردد. به طوری که خیلی زود بعد از استعلام شارژ باقی مانده همراه اول، متوجه می شوید که به صورت خودکار رقم قابل توجهی از اعتبار خود را از دست داده اید.

 

نحوه غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی

باتوجه به این که در این روش بدون آن که فرد متوجه باشد، مدام در حال پرداخت هزینه پیامک های ارسالی می باشد؛ برای جلوگیری از کم شدن شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول، باید سرویس دریافت پیامک تبلیغاتی را غیر فعال سازید.

برای این کار کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند کد  # 800 * ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نمایند. بعد از شماره گیری کد، منوهایی با این مضمون برای کاربر ارسال می گردد که مشترک باید گزینه مورد نظر خود را انتخاب و ارسال نماید:

1-   قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول

2-   قطع خدمات محتوایی ( پیامک هایی که بنا به درخواست و در برخی موارد عدم درخواست مشترکین، به منظور سرگرمی ارسال می گردد )

3-   استعلام خدمات فعال ( شما را در اجرای دستور مورد نظر راهنمایی می کند )

4-   ادامه (در صورتی که گزینه مورد نظر شما در منوی نمایش داده شده نبود، گزینه ادامه را انتخاب کنید تا به گزینه مورد نظر برسید.

مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول باید توجه داشته باشند که بعد از لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی، پیامک های حاوی اطلاع رسانی سرویس های پایه، اطلاع رسانی اپراتور همراه اول و باند پهن برای آنها ارسال می گردد. زیرا این پیامک ها جزء پیامک های تبلیغاتی محسوب نشده و در هرصورت امکان دریافت چنین پیامک هایی برایشان فعال می باشد.

پیامک های اطلاع رسانی که توسط دولت یا نهاد خاصی ارسال می گردد؛ مانند : پیامک های پلیسی و انتظامی، دولتی و حکومتی و قضایی نیز جزء پیامک های تبلیغاتی محسوب نمی شوند و مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول قادر به غیر فعال سازی آنها نمی باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها دیگر کمتر کسی است که گوشی های هوشمند داشته باشند و همین مسئله باعث شده است که سیم کارت هم بسیار ارزشمند شود و جز مهم ترین وسایل باشد و اگر نباشد گوشی کار نمی کند. بسیاری از مردم این روز ها دنبال خرید سیم کارت هستند و همین مسئله باعث شده است که بسیاری از مردم دنبال خرید سیم کارت باشند. حالا در بازار سیم کارت هم بسیاری از مردم دنبال خرید سیم کارت 0912 همراه اول هستند. سیم کارتی که بسیار محبوب ولی گران می باشد . سیم کارت های 0912 از محبوبیت بسیاری در بازار دارد و بعضی مواقع با رقم های بسیار سنگینی مبادله می شود که همین موضع باعث تعجب بعضی از خریداران شده است.از بین تمام سیم کارت های دائمی همراه اول نیز، سیم کارت 0912 گران ترین و معتبرترین سیم کارت محسوب می گردد که در تمام کشور طرفداران پر و پا قرصی دارد.

البته علاوه بر اعتبار و جایگاه ویژه سیم کارت 0912 در بین مردم که میزان محبوبیت این سیم کارت را بالا برده است، عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت نهایی این سیم کارت موثر می باشد؛ عواملی مانند:

 

·        میزان کارکرد سیم کارت دائمی 0912 :

به طور کلی سیم کارت صفر در بازار ایران گران تر از سیم کارت کارکرده می باشد. البته این قانون در مورد سیم کارت دائمی همراه اول مستثنی می باشد و سیم کارت های کارکرده این اپراتور با وجود قدیمی بودن، گران تر و با ارزش تر هستند. زیرا عرضه سیم کارت دائمی 0912، سالهاست به پایان رسیده و تقریبا تمام سیم کارت های 0912 موجود در بازار از نوع کارکرده هستند.

 

·        نوع پیش شماره سیم کارت دائمی 0912:

یک قانون کلی در مورد پیش شماره های سیم کارت دائمی 0912 وجود دارد که هر چقدر کد یک شماره پایین تر باشد، قیمت سیم کارت بیشتر می شود. علاوه بر این در اپراتور همراه اول سیم کارت کد یک تا 3 ، محبوب ترین و پرطرفدارترین پیش شماره های 0912 می باشند.

 

·        میزان رندی سیم کارت دائمی 0912:

اگر به دنبال سیم کارت ارزان و اقتصادی می گردید، دور این گزینه را خط قرمز بکشید. زیرا مهم ترین و اصلی ترین عامل تاثیر گذار در قیمت یک سیم کارت 0912، رندی شماره است. به طوری که هر چه شماره ای رندتر، قیمت نجومی تر. خبرهای مربوط به فروش برخی از شماره های رند 0912 با رقم های نجومی و غیر قابل باور نیز، مربوط به شماره های رند کد یک تا سه این پیش شماره می باشد.

 

سیم کارت دائمی و ارزان 0912 کدامند؟

با وجود آن که قیمت سیم کارت 0912 در بازار زیاد می باشد، ولی بعضی از شماره های این سیم کارت قیمت مناسب تری نسبت به بقیه دارند که اگر از آنها آگاه باشید با کمی تحقیق می توانید به راحتی مالک یک سیم کارت دائمی 0912 ارزان قیمت گردید. به همین خاطر برای خرید یک شماره اقتصادی بهتر است؛ به شرایط زیر توجه کنید:

 

·        نوع پیش شماره

در حال حاضر سیم کارت 0912 با کد 0 و 9 به عنوان ارزان ترین شماره های این پیش شماره در سایت های مختلف عرضه می گردد. با توجه به این که اپراتور همراه اول در سال های اخیر اقدام به عرضه پیش شماره 0 و 9  نموده است، پیدا کردن سیم کارت صفر در بین شماره های این کد بیشتر است. به همین خاطر این پیش شماره برای کسانی که از دردسرهای سیم کارت های کارکرده گریزانند، یک گزینه مناسب و مطلوب محسوب می گردد.

 

·        میزان کارکرد سیم کارت دائمی 0912

با توجه به این که سیم کارت 0912 اولین سیم کارت دائمی عرضه شده از سوی اپراتور همراه اول می باشد، تقریبا تمامی شماره های این پیش شماره از نوع کارکرده می باشند و پیدا کردن سیم کارت صفر در پیش شماره 0912 بسیار سخت می باشد ( به غیر از پیش شماره 0 و 9 )

ولی در این بین برخی از سیم کارت های کارکرده 0912، برای مدت طولانی خاموش بودند که طبیعتا از تماس های زیادی برخوردار نمی باشند که همین امر این سیم کارت ها را در رده سیم کارت های کارکرده در حد صفر قرار می دهد که قطعا قیمت بیشتری نسبت به سیم کارت کارکرده دارند.

 

از کجا سیم کارت دائمی و ارزان 0912 بخریم؟

خرید هر کالای سرمایه ای در ایران، بسیار پر فراز و نشیب می باشد. زیرا علاوه بر عوامل تاثیر گذار بر قیمت کالا، حضور دلالان به عنوان بخش اضافه که به صورت غیر مستقیم در بالابردن قیمت نهایی کالا نقش مهمی ایفا می کنند، چالش های خرید را افزایش می دهد.

در مورد خرید و فروش سیم کارت دائمی 0912 نیز، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی خریداران، شناسایی مراکز معتبر و قابل اعتماد می باشد که علاوه بر عرضه پیش شماره های مختلف با حذف دلالان بتواند سیم کارت هایی با قیمت مناسب و اقتصادی ارائه کند.

در سال های اخیر، وب سایت های زیادی تحت عناوین مختلف، شروع به عرضه و فروش سیم کارت های 0912 نمودند که این تعداد بالا، کار را برای افراد سخت می کند. زیرا با وجود این شرایط انتخاب یک مرکز معتبر برای خرید یا فروش سیم کارت 0912، به عنوان اولین گام، کمی سخت و طولانی می شود.

به همین خاطر پیشنهاد می شود؛ در گام نخست با انتخاب وب سایت های با سابقه ای مانند رندباز که سالهاست در زمینه خرید و فروش سیم کارت فعال بوده و به عنوان یک مرجع معتبر قیمت گذاری سیم کارت در بین حرفه ای این حوزه شناخته می شود، یک خرید ایمن و مطمئن را تجربه کنید.

زیرا رندباز واسطه نیست که از خرید یا فروش سیم کارت مبلغی را به عنوان سود برای خودش در نظر بگیرد، بلکه این وب سایت همچون پلی مستحکم بین خریدار و فروشنده ارتباط برقرار کرده و دستان آنها را برای معامله به هم پیوند می دهد.

 

سایت رندباز یکی از معتبرترین سایت هایی است که به صورت کاملا تخصصی در زمینه خرید و فروش سیم کارت فعالیت دارد و روزانه هزاران بازدید کننده عادی دارد. علاوه بر این فروشندگان حرفه ای هم در این سایت حضور دارند که مورد تایید این وب سایت می باشند. رندباز به هیچ وجه مانند دلالان در قیمت گذاری نهایی تاثیر ندارد و قیمت های اعلامی کاملا کارشناسانه و به روز می باشد.

بنابراین برای خرید یک سیم کارت ارزان 0912 کافی است با مراجعه به این وب سایت، از بین صدها شماره موجود، سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای انتخاب یک شماره ارزان و اقتصادی نیز بهتر است از بین کدهای 0 و 9 به دنبال شماره مورد نظر باشید. در این گروه، سیم کارت های کارکرده قیمت مناسب تری دارند، بنابراین در بین شماره های عرضه شده با کد صفر و نه؛ یک سیم کارت کارکرده که شماره غیر رند داشته باشد،  انتخاب کنید.

 

نحوه خرید اقساطی سیم کارت دائمی 0912

در شرایط اقتصادی کنونی، قطعا خرید اقساطی سیم کارت 0912 یک معامله برد برد است، مزیت این خرید در رندباز به مراتب بسیار  بهتر و خاص تر خواهد بود. زیرا در وب سایت رندباز، شرایط فروش سیم کارت به صورت اقساطی برای خریداران وجود دارد که معمولا شما می توانید با پرداخت تنها یک سوم مبلغ سیم کارت و ضمانت پرداخت مابقی مبلغ به صورت اقساطی صاحب سیم کارت شوید.

در این نوع شرایط پرداخت، خریدار تنها پرداخت به موقع اقساط را تضمین می کند و نیازی به معرفی ضامن و یا پرداخت چک یا سفته نمی باشد. فروشنده نیز متضمن می گردد، در صورت پرداخت به موقع اقساط، سیم کارت را به نام خریدار بزند.

رندباز به عنوان یک وب سایت تخصصی که سال هاست در زمینه خرید و فروش سیم کارت فعالیت می کند و با بیش از هزاران بازدید کننده در روز، قیمتی واقعی از سیم کارت ها را در اختیار شما قرار می دهد. البته لذت یک خرید ارزان و اقتصادی تنها مزیت خرید از رندباز نیست، بلکه خرید اقساطی سیم کارت دائمی 0912،  فرصتی است برای تجربه یک خرید امن که در هیچ سایت یا فروشگاه اینترنتی دیگر وجود نخواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

از زمانی که تکنولوژی پیشرفت کرد تا به امروز هم زمان زیادی گذشته و هم اینکه در جهان کلی اتفاقات در این سال ها رخ داده است. در این زمان کلاهبرداری از طریق سیم کارت هم دارد اتفاق می افتد که برای بعضی از مردم بسیار ترسناک بوده است و افراد جامعه بسیار نگرانت این موضوع هستند. اگر گوشی مان به سرقت رفت و باید افراد جامعه سریعا سیم کارت خود را بسوزانند چون اگر سیم کارت را نسوزانند هر کلاه برداری یا مزاحمت برای افراد جامعه توسط سیم کارت ربوده شده برای فرد جامعه بسیار بد می تواند بشود و می تواند که پشیمانی های بزرگی را بدست آورد.از این رو پلیس فتا برای اینکه سیم کارت ربوده شده نتوانند مزاحمتی را ایجاد کنند در خواست کرده اند که سریعا ان سیم کارت را سوزانده تا از مشکلات برای شخصی که سیم کارت به نامش است جلوگیری کنند

به تازگی بخش کلاهبرداری سایبری لس آنجلس سوابق محاکمه ای یک مرد 24 ساله ایرانی به نام امیر حسین گلشن را رسانه ای کرد. بر اساس این خبر امیرحسین که ساکن لس آنجلس می باشد؛ از ستاره های رسانه های اجتماعی اخاذی می کرده است.

 

شگرد خاص هکر ایرانی در سرقت های مجازی خبرساز شد

مطابق سوابق محاکمه ای منتشر شده، امیرحسین گلشن حساب کاربری زنان مشهور تاثیرگذار را در اینستاگرام از طریق تعویض سیم کارت آنان تصاحب و سپس با درخواست دریافت پول و ویدئو هایی با مضامین جنسی از قربانیان برای پس دادن حساب های اینستاگرامی آنها، اخاذی می کرده است.

بر اساس گفته های یک مامور ویژه کلاهبرداری سایبری لس آنجلس در ژانویه 2023، در یک سری پرونده های تعویض سیم کارت، مشکوک بودن امیرحسین گلشن برای اف بی آی مشخص شد. سپس آپارتمان مجلل گلشن شناسایی شد و با مشخص شدن آدرس آی پی، فعالیت های اینترنتی او ردیابی گردید.

 

ماجرای کلاهبرداری چگونه بوده است؟

بخش کلاهبرداری سایبری لس آنجلس با اشاره به پرونده کلاهبرداری و اخاذی یک ایرانی از ستاره های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام در مورد نوع خاصی از کلاهبرداری اینترنتی به کاربران هشدار داد.

 افزایش چشمگیر هک سامانه ها و پایگاه های داده در طول سال های اخیر نشان می دهد که شیوه کلاهبرداری تعویض سیم کارت به عنوان یک فرصت برای دستیابی به اطلاعات افراد، بسیار مورد استفاده کلاهبرداران و هکرها قرار می گیرد. امیر حسین گلشن نیز از این شیوه برای اخاذی از ستاره های فضای مجازی استفاده نموده است و آنها را مجبور به پرداخت مبلغ هنگفتی کرده است. سوابق بانکی گلشن نیز نشان می دهد که او در شبکه پرداخت دیجیتال Zelle حدود 165 تراکنش به مبلغ 23 هزار و 790 دلار از افراد مختلف دریافت کرده است.

 

مثلا در یک مورد زمانی که قربانی از پرداخت هزار دلار به امیرحسین گلشن برای بازگرداندن حساب خودداری کرد، گلشن درخواست خود را تغییر داد و برای بازگرداندن حساب از او خواست تا در یک تماس ویدئویی برهنه شود. البته بعد از این اتفاق، گلشنی حساب قربانی را پس داد، اما همچنان با او تماس می گرفت و پیامک می فرستاد. یک بار هم که او از فرد قربانی درخواست صرف شام را نمود و قربانی نپذیرفت و دیگر پاسخ نداد؛ گلشن دوباره کنترل حساب اینستاگرامی قربانی را به دست گرفت و حساب او را کامل حذف کرد که از نظر مامور اف بی آی، گلشن این کار را با استفاده از کد بازیابی که زمان در اختیار داشتن حساب ذخیره کرده است؛ انجام داده بود.

بررسی ها نشان می دهد؛ تقریبا همه قربانی ها پرداخت هایی به حساب گلشن داشتند که در جزئیات اغلب آنها به واژه ها و عبارت هایی از حساب اینستاگرامی اشاره شده است. مثلا در یک مورد در جزئیات نوشته شده بود که" تو یک عوضی حال بهم زنی که از یک 14 پول می دزدی." ( به باور اف بی آی عدد 14 به سن قربانی اشاره می کند.)

 علاوه بر این در بازه زمانی سال های 2018 تا 2022، بیش از 423 هزار دلار به کیف پول های دیجیتال امیرحسین گلشن واریز شده است.

 

کلاهبرداری تعویض سیم کارت چیست؟

در این شیوه کلاهبرداری که به کلاهبرداری تعویض سیم کارت یا ( SIM swap ) معروف است؛ فرد هکر یا مهاجم بعد از جمع آوری اطلاعات شخصی قربانی مانند نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و تاریخ تولد شروع به کار می کند. او بعد از دستیابی به اطلاعات فرد قربانی، با اپراتور ارائه دهنده سیم کارت فرد مورد نظر تماس گرفته و تلاش می کند تا با بیان یک داستان جعلی، اپراتور را فریب داده و خود را به عنوان صاحب اصلی سیم کارت جا زده و درخواست تعویض سیم کارت را ثبت نماید. بعد از فریب اپراتور، سیم کارت اولیه فرد قربانی مسدود شده و سیم کارت جدید در اختیار فرد مهاجم قرار می گیرد.

 در چنین مرحله ای، فرد کلاهبردار کنترل کامل بر شماره تلفن فرد قربانی داشته و به راحتی می تواند از کلیه ارتباطات فرد قربانی آگاهی پیدا کند. زیرا هر کس با این شماره تماس بگیرد یا پیامکی ارسال نماید، در اصل با دستگاه فرد کلاهبردار تماس گرفته است.

با توجه به این که هدف از هک و تعویض سیم کارت، کلاهبرداری یا اخاذی می باشد، قطعا قبل از جعل سیم کارت، هکر به اطلاعات حساب بانکی قربانی نیز دسترسی خواهد داشت، تا بعد از جعل سیم کارت و ورود به وب سایت بانک، نام کاربری و رمز عبور قربانی را وارد کرده و با استفاده از رمز یکبار مصرف بانکی که به شماره تلفن قربانی ارسال می شود، حساب مورد نظر را تخلیه نماید.

 

اقدامات امنیتی در برابر کلاهبرداران و اخاذان تعویض سیم کارت

با وجود حرفه ای بودن این کلاهبرداران و هکرها، باز هم همه افراد می توانند با انجام اقداماتی خطر قربانی شدن در این نوع کلاهبرداری را کاهش دهند و با محافظت درست از اطلاعات شخصی و نظارت بر حساب های بانکی کار را برای کلاهبرداران سخت و دشوار سازند:

·        در گام اول باید در برابر اطلاعات شخصی محتاط باشید و از اشتراک گذاری اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن، آدرس و تاریخ تولد به صورت آنلاین یا تلفنی خودداری نمایید.

·        همواره از احراز هویت دو مرحله ای در حساب های فعال استفاده نمایید تا دسترسی کلاهبردار را دشوار تر سازید. تعیین یک لایه امنیتی اضافه مانند کد ارسال شده به شماره تلفن یا آدرس ایمیل می تواند شرایط دسترسی کلاهبردار را سخت تر نماید.

·        از رمزهای عبور قوی استفاده نموده و از به کار بردن رمزهای عبور یکسان برای چندین حساب خودداری نمایید.

·        در هنگام استفاده از وای فای عمومی محتاط باشید. زیرا مشترکین در هنگام استفاده از Wi-Fi آسیب پذیرتر هستند؛ به همین خاطر بهتر است از VPN برای محافظت از ارتباطات خود استفاده کنید.

·        همواره حساب های بانکی خود را زیر نظر داشته باشید. پیشنهاد می شود؛ به طور مرتب حساب های بانکی و رسانه های اجتماعی خود را نسبت به هر گونه فعالیت بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید.

·        بلافاصله بعد از مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک، با اپراتور ارائه دهنده سیم کارت خود تماس بگیرید و درخواست مسدود سازی سیم کارت را ثبت نمایید.

 

در صورت قربانی شدن، چه باید کرد؟

مهم ترین نکته در زمان وقوع هر جرمی، حفظ خونسردی و انجام اقدامات اولیه می باشد. بنابراین اگر قربانی کلاهبرداری تعویض سیم کارت شدید؛ بلافاصله اقدامات زیر را انجام دهید:

·        با اپراتور خود تماس بگیرید. فرقی نمی کند مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری کدام اپراتور هستید، بلافاصله با اپراتور خود تماس بگیرید و ضمن گزارش کلاهبرداری، درخواست کنید تا فرآیند تعویض سیم کارت در حساب شما را مسدود کنند.

·        گذرواژه های همه حساب های بانکی و رسانه های اجتماعی خود را که ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد، تغییر دهید.

·        اگر حساب بانکی شما به خطر افتاده است، در اسرع وقت با بانک یا موسسه مالی خود تماس بگیرید و با گزارش کلاهبرداری درخواست مسدود کردن هر تراکنش را ثبت کنید.

·        هر چه سریعتر کلاهبرداری را به مقامات مربوطه، مانند پلیس گزارش دهید که این امر می تواند از کلاهبرداری بیشتر و بازیابی اطلاعات جلوگیری کند.

در هر صورت اگر در شبکه های مجازی فعالیت دارید؛ بهتر است همیشه، با یک متخصص امنیت سایبری در ارتباط باشید؛ زیرا کلاهبرداری تعویض سیم کارت در همه کشورها از جمله ایران یک تهدید رو به رشد است که می تواند منجر به آسیب های مالی و شخصی قابل توجهی گردد و ضررهای جبران ناپذیری را شامل حال شما کند.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

پیشرفت تکنولوژی در این سال های اخیر باعث شده است که بسیاری از مردم در این سال ها گوشی های هوشمندی را خریداری کنند که جایگزین بسیاری از وسایل شود و دیگر همه یک گوشی هوشمند را در دستان خود دارند و به یکی از کاربردی ترین وسایلی تبدیل شده است که مردم همه کار های روزمره خود را تقریبا با این گوشی های هوشمند انجام می دهند.اما باید برای استفاده از این گوشی های هوشمند سیم کارت دائمی یا اعتباری را داشته باشند تا بتوانند از این نوع گوشی های هوشمند استفاده کنیم . از آنجایی که اگر سیم کارت  برای استفاده کردن نداشته باشیم نمی توانیم از گوشی های هوشمند خودمان به نحو احسنت استفاده کنیم و عملا گوشی های برای ما خاصیتی ندارد. داشتن سیم کارت  که وسیله ایی کوچک ولی بسیار مهم است و می توان نقش بسیار بزرگی را برای گوشی ها انجام دهد

حتی بررسی های انجام شده نیز نشان می دهد که تقریبا برای هر ایرانی بالاتر از 18 سال بیش از یک سیم کارت ثبت شده است.

 

چرا باید از سیم کارت محافظت کرد؟

بر اساس قانون سیم کارت های موجود در داخل هر گوشی هوشمند، جزء حریم و اموال شخصی افراد می باشد که لازم است؛ مشترکین برای حفظ و نگهداری آن ها دقت و توجه کافی، مبذول دارند. چرا که  غفلت و اهمال در مراقبت از سیم کارت ها نه تنها می تواند باعث بروز صدمات مالی گردد،  بلکه می تواند با آبرو و اعتبار اشخاص نیز بازی کند. مطابق قانون در صورت بروز هرگونه اعمال مجرمانه، فقط و فقط مالک سیم کارت مسئول بوده و شخصا باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد.

با توجه به این که در صورت سوء استفاده از سیم کارت و وقوع هرگونه جرم، ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای مالکان اصلی سیم کارت ها ایجاد شود، همواره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش شده تا اهمیت این موضوع با روش های مختلف به مشترکین گوشزد شده تا با آگاهی و اطلاع رسانی به موقع از بروز مشکلات و هزینه های ناخواسته بعدی جلوگیری گردد.

 

طرح ساماندهی سیم کارت چیست؟

در سال های گذشته بعد از فراوانی تخلفات انجام شده با سیم کارت های بدون هویت، "طرح احراز هویت و ساماندهی سیم کارت ها "  برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی راه اندازی شد. این طرح با ایجاد ساز و کار آسانتر، امکان دسترسی افراد به برخی اطلاعات مانند تعداد و شماره سیم کارت های ثبت شده به نام اشخاص را فراهم کرده و در تلاش است تا از این طریق از حجم عمده این نوع تخلفات بکاهد.

در گذشته هر فرد مجاز بود که از هر اپراتور 10 سیم کارت به نام خودش و با کد ملی خود ثبت نماید، ولی در سال های گذشته این قانون تغییر کرده و بر اساس آخرین اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند در مجموع 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون بدین معناست که افراد می توانند در مجموع از هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، 10 سیم کارت تحت مالکیت خود داشته باشد.

با توجه به این که مسئولیت هر خط یا سرویس ارتباطی که به نام مشترک می باشد، شخصا با خود او بوده و عواقب ناشی از سوء استفاده از آن با مالک قانونی سیم کارت است، لازم است کاربران ضمن دقت در حفظ و نگهداری سرویس های ارتباطی، نسبت به استعلام تعداد خطوطی که به نام آنهاست، اقدام کرده و در صورت لزوم نسبت به غیر فعال سازی خطوطی که از آنها استفاده نمی کنند، اقدام نمایند.

 

روش های استعلام سیم کارت:

·        ارسال کد ملی به سرشماره های 3000150 و 3000504901

·        مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس mobilecount.cra.ir

·        مراجعه به اپلیکیشن هر یک از اپراتورها در بخش مدیریت حساب ( در اپلیکیشن همراه من (my mci ) در اپراتور همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell) در اپراتور ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در اپراتور رایتل)

·        مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و مراکز ارتباطی اپراتورها

در هر کدام از این روش ها، تنها با ارائه کد ملی، مشترک می تواند از تعداد سیم کارتی که به نامش می باشد، آگاهی پیدا کند.

 

نکات مهم:

·        خدمات گفته شده فقط به افراد حقیقی ارائه می شود که حداقل یک سیم کارت دائمی یا اعتباری در یکی از اپراتورهای فعال در کشور داشته باشند.

·        هر مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری در هر دوره 10 روزه فقط یک بار می تواند از سامانه رگولاتوری تعداد خطوط را استعلام کند.

·        در صورتی که از آخرین استعلام بیش از 10 روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشد، می توان موضوع را با مدیریت سامانه در میان گذاشت که در این صورت با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به فرد داده خواهد شد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم کارت ها در هر اپراتور برایش ارسال می شود.

·        اتباع غیر ایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت اقامت، کارت پناهندگی، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهای فعال در کشور سه سیم کارت فعال به نام خود داشته باشند.

·        اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و سازمان ها برای تعداد سیم کارت های فعال؛ از هیچ محدودیتی برخوردار نیستند.

 

نحوه استعلام از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

با توجه به پدیده سیم کارت های جعلی و یا استفاده مجرمین و متخلفین از سیم کارت های بدون هویت و یا سیم کارت هایی که به نام دیگران می باشد، لازم است مشترکین به هیچ وجه سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. زیرا بسیاری از جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم کارت های تلفن همراه سایر افراد انجام می شود که همین امر لزوم استعلام از سایت رگولاتوری را بیشتر می کند. برای این کار کاربران می توانند با ارسال کد ملی به سامانه 3000150 یا مراجعه به سایت رگولاتوری نسبت به استعلام تعداد سیم کارت خود اقدام نمایند.

برای استعلام از سایت نیز، مشترک سیم کارت دائمی همراه اول یا سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل باید بعد از مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir  منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس های مشترکین می توانند از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است مطلع شده و سپس با مراجعه به دفاتر امور مشترکین نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که با نام آنها فعال شده و از آن مطلع نیستید، اقدام کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

شاید مهم ترین بخش هر کار بعد از افتتاح آن تبلیغات آن بسیار مهم می باشد و همه افراد تلاش کنند که  ان برند به موفقیت برسد یکی از راه تبلیغات پیامک هایی است که به گوشی های ها می رود همین موضوع باعث ناراحتی اکثر دارندگان سیم کارت های دائمی واعتباری شده است . این روز ها تبلیغات بسیار برای مردم  آزار دهنده شده است و انقدر زیاد هستند که هر از گاهی باعث معضل برای مردم می شوند و مردم در تلاش هستند به نحوی که شده است  کاری کنند که این پیامک ها لغو شوند. از طرفی هم اپراتور های سیم کارت در فکر راه کار هایی هستند که بتوانند این مشکلات را برای مردم حل کنند و بتوانند که یکی از معضلات را حل کنند و یکی از دغدغه های مردم برای گوشی های خود که پیامک های تبلیغاتی است که هر از گاهی بیش از اندازه میشود را درست کنند

بعد از ظهور تلفن های همراه، ارسال پیام های تبلیغاتی به عنوان یک روش ارزان و بسیار آسان جهت تبلیغات انواع کالاها و خدمات مورد توجه کارفرمایان و مدیران شرکت ها قرار گرفت و آنها با استفاده از بانک های اطلاعاتی مختلف، با ارسال پیام هایی کوتاه کسب و کار خود را تبلیغ می کردند. با وجود استقبال مدیران از این روش اقتصادی، دریافت پیامک های تبلیغاتی تقریبا برای همه کاربران ناخوشایند بود. به همین خاطر کاربران به دنبال راهکارهایی بودند تا بتوانند برای همیشه خود را از دریافت پیامک های تبلیغاتی راحت کنند.

 

کد دستوری # 800 *  ( ستاره 800 مربع )

بر اساس قانون ارسال پیامک های تبلیغاتی حتما باید از طریق پنل های ارسال پیامک انبوه صورت پذیرد و شماره های شخصی اصلا برای این کار مناسب نیستند. به همین خاطر ارسال پیام تبلیغاتی از سوی شماره های شخصی جرم بوده و ارسال کننده پیامک متخلف شمرده می شود.

به دنبال اعلام نارضایتی کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری اپراتورهای فعال در کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به عنوان یکی از مراجع مسئول، سامانه  # 800 *  ( ستاره 800 مربع ) را  برای شناسایی و مسدود سازی شماره های شخصی که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می کنند، راه اندازی کرد. در این روش، مشترک باید کد دستوری # 800 *  ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری و ارسال نماید.

بر اساس این مصوبه، بعد از شناسایی سیم کارت و محرز شدن تخطی مشترک، سیم کارت مشترک مسدود شده و بدون توجه به محتوای پیامک انجام شده، فرد خاطی فقط یک بار بعد از مسدود شدن سیم کارت می تواند با ارائه تعهد نامه کتبی سیم کارت خود را دوباره فعال سازد.

 

نحوه غیر فعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی در اپراتورهای مختلف

علاوه بر معرفی سامانه از سوی رگولاتوری، همه اپراتورهای فعال در کشور با معرفی روش های مختلف، امکان لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی را برای مشترکین خود فراهم نمودند که این روش ها به شرح ذیل می باشد:

 

غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی در سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول:

کاربران سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به لغو پیامک های تبلیغاتی همراه اول خود اقدام نمایند:

·        ارسال عدد 1 به 8999

·        شماره گیری کد دستوری # 8999* ( ستاره 8999 مربع )

·        تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990

·        مراجعه به اپلیکیشن " همراه من "

 

غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی در سیم کارت اعتباری و دائمی ایرانسل:

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل تصمیم بگیرند که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستند:

·        شماره گیری کد دستوری # 5006 *  ( ستاره 5006 مربع )

·        ارسال پیامک به 5006

·        مراجعه به اپلیکیشن " ایرانسل من" و  بخش" مدیریت پیامک تبلیغاتی"

 

غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی در سیم کارت دائمی و اعتباری رایتل:

کاربران سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل نیز می توانند با استفاده از روش های ذیل، خدمات پیامکی خود را مدیریت نمایند:

·        با مراجعه به  نرم افزار " رایتل من " در بخش " مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"  خدمات فعال را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به فعال یا غیر فعال سازی آنها اقدام کنند.

·        شماره گیری کد دستوری #800* ( ستاره 800 مربع )

·        شماره گیری کد دستوری # 195* ( ستاره 195 مربع )

·        ارسال عدد 3 به شماره 800

 

با لغو پیامک های تبلیغاتی، چه پیامک هایی لغو نمی شوند؟

البته مشترکین توجه داشته باشند؛ با استفاده از روش های فوق، تنها پیامک های تبلیغاتی حذف شده و پیامک های حاوی اطلاع رسانی سرویس های پایه، اطلاع رسانی اپراتور و باند پهن جزء پیامک تبلیغاتی محسوب نشده و در هرصورت امکان دریافت چنین پیامک هایی برایشان فعال می باشد. از آنجا که روش های اعلام شده تنها برای لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی می باشد و همه پیامک های انبوه ارسالی در گروه پیامک های تبلیغاتی قرار نمی گیرند، دریافت برخی از این پیامک ها اجتناب ناپذیر می باشد.

 

پیامک هایی که امکان لغو آنها با استفاده از روش های فوق وجود ندارد؛ شامل:

·        پیامک های مربوط به بانک ها، شرکت ها و مجموعه هایی که خود مشترک مایل به دریافت آنها می باشد. برای لغو این پیامک ها، مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری باید با مراجعه حضوری به این مراکز، عضویت خود را لغو نماید.

·        پیامک های اپراتور فعال در کشور و اطلاع رسانی سرویس های پایه و باند پهن اپراتورها، پیامک تبلیغاتی محسوب نشده و ارسال آنها متوقف نمی شود.

·        پیامک های اطلاع رسانی و هشدار که توسط دولت یا نهاد های خاص ارسال می گردد؛ مانند : پیامک های پلیسی و انتظامی، پلیس فتا، قوه قضائیه، پیامک های دولتی و حکومتی و قضایی نیز جزء پیامک های تبلیغاتی محسوب نمی شوند و مشترک قادر به غیر فعال سازی آنها نمی باشد.

باوجود آزار دهنده بودن دریافت وقت و بی وقت پیامک های تبلیغاتی، مشترکین توجه داشته باشند که همه پیامک هایی که به صورت انبوه ارسال می گردد، پیامک تبلیغاتی محسوب نمی شود و پیامک هایی که در مطلب بالا ذکر شد و در راستای اطلاع رسانی ارگان ها و مراجع ذی ربط می باشد، به هیچ وجه قابل حذف شدن نمی باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها که گوشی های هوشمند بسیاری در بازار آمده اند و توانسته اند که جایگزین بسیاری از وسایل شوند از طرفی این گوشی ها نیاز به سیم کارت ها دارند. بسیاری از افراد جامعه که گوشی های نو می خواهند خریداری کنند در تلاش هستند که سیم کارت دائمی تهییه کنند و در گوشی های خود راه اندازی کنند.بسیاری در بازار سیم کارت هستند که خواهان سیم کارت دائمی اپراتور همراه اول هستند بسیار این اپراتور محبوب است . اپراتور همراه اول همیشه سیم کارت دائمی ان بسیار گران و محبوب بوده است ولی در بازار سیم کارت ان چنان محبوب بوده است و جز پر طرفدار ترین سیم کارت ها بوده است.از طرفی هم در این چند سال همراه اول  توانسته است در بازار سیم کارت دائمی بسیار فعالیت خوب کند و بسیاری از مردم خواهان خرید سیم کارت های دائمی همراه اول هستند

در این میان مهمترین و تاثیر گذار ترین عامل در تعیین قیمت یک سیم کارت، رندی یک شماره است که به عنوان یک فاکتور مهم، می تواند قیمت سیم کارت را در بعضی شرایط تا صدها میلیون جابجا نماید. به همین خاطر این بخش، از سوی فعالان حوزه خرید و فروش سیم کارت به به دقت مورد بررسی قرار گرفته و دسته بندی های مختلفی از آنها ارائه شده است.

 

تعریف رندی سیم کارت

به طور کلی سیم کارت رند به خطی گفته می شود که در آن عددهای یک شماره تکرار شوند. البته با وجود کلی بودن این تعریف، برخی شماره ها بدون استفاده از قانون تکرار باز هم از سلاست و روانی خاصی برخوردارند و در این گروه قرار می گیرند. به همین خاطر این دسته بندی از گستردگی و پیچیدگی بسیار زیادی برخوردار می باشد و هر کسی به راحتی نمی تواند نوع و میزان رندی یک شماره را مشخص کند.

 البته این کار به راحتی در برخی سایت های خرید و فروش سیم کارت مانند رندباز، انجام می پذیرد که افراد می توانند در صورت تمایل به آن مراجعه نموده و از قیمت و میزان رندی شماره خود آگاهی پیدا کنند.

 

انواع رندی سیم کارت

سیم کارت رند یا Memorable sim card در دنیا با قابلیت ماندگاری در ذهن شناخته می شوند که این امر به تنهایی یک مزیت بزرگ و ویژه برای صاحبان مشاغل، وکلا، پزشکان و مدیران به حساب می آید. در حال حاضر سیم کارت های رند انواع مختلفی دارند مانند رند آینه ای، رند حروفی، رند ترتیبی، رند تاریخ تولد، رند تکرار پیش شماره، رند پله ای و .... بررسی ها نشان می دهد؛ اعداد و ارقام رند در ذهن افراد واکنش های مثبت ایجاد می کنند و باعث جلب نظر می شود؛ به همین خاطر داشتن یک شماره رند تقریبا برای همگان جذاب و دوست داشتنی می باشد.

 

شماره های رند پر طرفدار

از بین شماره های رند، در صورتی که شماره مربوط به سیم کارت دائمی همراه اول باشد، قیمت و محبوبیت سیم کارت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. از آنجا که از بین شماره های سیم کارت دائمی همراه اول، گران ترین شماره مربوط به شماره های دائمی 0912 می باشد، سیم کارت دائمی رند 0912 به عنوان گران ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در بازار، از قیمت های نجومی و غیر قابل باوری برخوردارند که خبر خرید یا فروش آنها هر چند وقت یکبار پرسر و صدا و شوکه کننده می باشد.

علاوه بر تکرار یک عدد، بعضی از شماره های رند در بین مردم و خریداران محبوب تر هستند و به خاطر همین محبوبیت از قیمت بسیار بیشتری نیز برخوردارند. بعضی از این شماره های رند پرطرفدار به شرح ذیل می باشند:

 

·        رند آینه ای:

در سیم کارت آینه ای علاوه بر تکرار اعداد، ساختار اعداد به صورت آینه ای عمل می کند. مثلا اگر دو عدد 23 و 32 در شماره های یک عدد تکرار شوند، به آن شماره رند آینه ای گفته می شود. شاید یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت و گرانی این نوع شماره، ماندگاری بالای این نوع اعداد در حافظه باشد که مورد توجه صاحبان برندها می باشد.

 

رند تاریخ تولد:

در صورتی که اعداد یک شماره بیانگر تاریخ تولد یک فرد باشد، به آن شماره، شماره رند تاریخ تولد گفته می شود. اعداد مربوط به تاریخ تولد می تواند در ابتدا، انتها و حتی وسط شماره باشد. البته مکان قرار گیری شماره ها در تعیین قیمت و میزان محبوبیت سیم کارت موثر است،

علاوه بر این در صورتی که در این نوع شماره، عدد صفر یا پنج در انتهای شماره قرار گیرند، قیمت سیم کارت افزایش می یابد. یکی دیگر از اعداد تاثیر گذار در شماره رهای تاریخ تولد، عدد 66 می باشد  می باشد که حضورش در سیم کارت می تواند قیمت آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

رند ترازویی:

به شماره هایی که اعداد در آنها مانند ترازو عمل می کنند؛ رند ترازویی می گویند. در این نوع شماره هر چه عدد در این سمت ترازو قرار دارد؛ عینا به همان مقدار و همان گونه در سمت دیگر تکرار می شود. این تکرار که شماره را بسیار جذاب و به یاد ماندنی می کند، سبب محبوبیت بالا و قیمت تقریبا نجومی این شماره ها می شود.

 

سیم کارت های محبوب رند 0912 کدام است؟

با توجه به معاملات انجام شده در بازار خرید و فروش سیم کارت ایران، بعضی از شماره های رند محبوب تر بوده و طرفداران پروپا قرصی دارند که به محض عرضه شماره، حاضر به پرداخت هر قیمتی برای آنها می باشند؛ این شماره های محبوب را می توان به شرح ذیل دسته بندی کرد:

 

·        از بین پیش شماره های 0912، کد یک به عنوان قدیمی ترین و پرطرفدارترین سیم کارت موجود در بازار، گران ترین سیم کارت در بازار خرید و فروش می باشد. شماره های رند کد یک 0912، از نایاب ترین و با ارزش ترین پیش شماره ها محسوب می گردند که به محض عرضه حتی با وجود یک قیمت نجومی بلافاصله به فروش می روند.

 

·        بعد از آن، شماره های رند سیم کارت دائمی 0912 با کدهای 2 و 3 که بیشتر برای تجاری سازی مورد استفاده قرار می گیرند و در بین مدیران و صاحبان برندها پرطرفدار می باشند، قرار دارند. این شماره های رند نیز با قیمت های بالا و تعداد محدود به محض عرضه در بازار، به سرعت به فروش می رسند.

 

·        در جایگاه بعدی رده بندی پرفروش های بازار خرید و فروش سیم کارت، شماره های رند سیم کارت دائمی 0912 مربوط به کد 5 قرار می گیرد. به طور کلی عدد 5 به دلیل زیبایی در نوشتار و گفتار بسیار مورد توجه افراد می باشد. بیشتر افرادی که به دنبال خاص و منحصر بفرد بودن هستند و میخواهند از طریق شماره به یک پرستيژ و جایگاه اجتماعی برسند؛ از این شماره استفاده می کنند.

 

·        در نهایت اگر به دنبال دادن یک هدیه تولد خاص و لاکچری هستید، طبیعتا شماره های رند تاریخ تولد به عنوان یک کادوی گران و منحصر بفرد می تواند، توجه همگان را جلب کند. البته در این نوع رندی هم قیمت ها یکسان نبوده و هر چه تعداد صفر در سیم کارت بیشتر باشد و شماره جلوه بیشتری داشته باشد، سیم کارت گران تر و با ارزش تر خواهد بود.

 

سیم کارت رند ارزان کدام است؟

با توجه به این که سیم کارت دائمی همراه اول گران ترین و محبوب ترین سیم کارت های موجود در بازار ایران هستند و شماره های رند مربوط به این پیش شماره، بالاترین قیمت را در بازار دارند که گاها با خرید و فروش یک واحد آپارتمان برابری می کند؛ امکان خرید این پیش شماره برای هر کسی مقدور نمی باشد. به همین خاطر اگر به دنبال یک شماره ارزان تر و اقتصادی تر رند در بازار هستید، بهتر است از بین شماره های سیم کارت اعتباری همراه اول یک شماره رند معتبر انتخاب کنید. البته شماره های اعتباری ایرانسل نیز برای انتخاب گزینه های خوبی محسوب می شوند، خصوصا اگر شماره رند مربوط به پیش شماره های قدیمی تر ایرانسل باشد.

شایان ذکر است، در کل قیمت یک سیم کارت رند، چه از نوع دائمی و چه از نوع اعتباری بسیار گران و قابل توجه می باشد و به هیچ وجه این قیمت ها قابل قیاس با هزینه یک سیم کارت معمولی در بازار نمی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها در جامعه بسیاری از مردم دنبال خرید سیم کارت های دائمی هستند برای همین در بازار سیم کارت سیم کارت های دائمی همراه اول بسیار خواهان دارد.یکی از کارهای بسیار جذابی که همراه اول در این سال ها کرده است  به صورت استانی سیم کارت ها را ارائه می کرد و مشترکین هر استان برای  به خاطر هزینه های جابجایی تقریبا از پیش شماره مخصوص به خود استفاده می کردند.از این رو سیم کارت های دائمی همراه اول بسیار محبوب هستند و بسیاری از مردم در بازار خواهان خرید سیم کارت همراه اول هستند.همراه اول در این سال ها توانسته است که با انجام ارائه خدمات خوب بتواند که در بازار سیم کارت دائمی  انجام شود. اپراتور همراه اول  این روز ها تلاش دارد که سیم کارت های خود را افزایش دهد تا مردم بتوانند از سیم کارت های همراه اول بهره مندی شوند

البته در حال حاضر با اجرا شدن طرح رومینگ ملی، مشترکین همه اپراتورها به راحتی می توانند از آنتن دهی و پوشش شبکه اپراتورهای دیگر به صورت رایگان بهره مند گردند و نحوه تخصیص امکانات و خدمات به کلیه مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی در کل کشور یکسان می باشد. ولی با این وجود همچنان سیم کارت دائمی همراه اول از پرطرفدارترین و گرانترین سیم کارت های موجود در بازار هستند که از اعتبار بالایی هم برخوردار می باشند.

 

گران ترین سیم کارت ها در کشور:

در این میان سیم کارت دائمی 0912 که متعلق به مشترکین استان های تهران، قزوین، قم، سمنان، البرز و زنجان می باشد، به عنوان گرانترین سیم کارت ها در بازار خرید و فروش می شوند. البته ارزش ریالی همه سیم کارت های دائمی 0912 به یک اندازه نبوده و قیمت آنها بر اساس نوع پیش شماره متفاوت خواهد بود.

 

رده بندی سیم کارت دائمی 0912 بر اساس پیش شماره:

تقریبا بیش از سه دهه از عرضه اولین شماره های سیم کارت دائمی 0912 می گذرد، گذشت زمان مانند هر کالای سرمایه ای دیگری، تاثیر زیادی بر قیمت این شماره های قدیمی داشته و آنها را روز به روز گرانتر ساخته است.

البته عوامل دیگری مانند نوع رندی شماره و میزان کارکرد سیم کارت نیز بر تعیین قیمت نهایی سیم کارت موثر است؛ ولی اگر بخواهیم صرفنظر از این فاکتورها میزان محبوبیت پیش شماره های 0912 را بررسی کنیم؛ می توانیم آنها را در دسته های زیر قرار دهیم:

 

سیم کارت 0912 با کد یک:

به طور کلی به سیم کارتی که بعد از پیش شماره 0912 عدد یک قرار بگیرد، به آن سیم کارت کد 1 می گوییم که گران ترین و معتبر ترین سیم کارت دائمی موجود در بازار می باشد. این پیش شماره که از اعتبار اجتماعی بسیار بالایی در بین مردم برخوردار است، در بین مدیران و صاحبان کسب و کار بسیار پرطرفدار می باشد.

 

سیم کارت 0912 با کد 2 و 3:

سیم کارت 0912 کد 2 و 3 بعد از کد یک، گران ترین پیش شماره موجود در بازار می باشد که به علت اعتبار بالایی که دارند؛ معمولا در تمام کشور مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به قدمت طولانی و اعتبار بالا این دو پیش شماره از سوی صاحبان مشاغل معمولا برای برند سازی و تجاری سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سیم کارت 0912 با کد صفر و 9:

سیم کارت 0912 با کد صفر و 9 که در سال های اخیر عرضه شدند، به عنوان ارزانترین سیم کارت موجود در بازار برای کسانی که قصد شروع کسب و کار جدید را دارند، بسیار مناسب می باشد. زیرا از یک طرف تنوع شماره های صفر و کارنکرده این پیش شماره ها در بازار زیاد می باشد و افراد می توانند با پرداخت هزینه ای کاملا اقتصادی صاحب یک سیم کارت دائمی 0912 گردند؛ از طرف دیگر شماره های رند این پیش شماره ها از شرایط پرداخت و قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار هستند؛ که بسیار برای سرمایه گذاری و یا برند سازی مناسب می باشند.

 

سایر پیش شماره های 0912:

سیم کارت دائمی 0912 با کدهای 4،5،6،7 و 8 که همگی از اعتبار بالایی در جامعه برخوردارند، به عنوان پیش شماره های ارزشمند در کشور شناخته می شوند. به طور تقریبی هر چقدر کد یک سیم کارت دائمی همراه اول پایین تر باشد، ارزش ریالی و قیمت سیم کارت بالاتر است. بنابراین در جدول طبقه بندی و ارزش گذاری سیم کارت دائمی همراه اول، قیمت سیم کارت دائمی 0912 با کد 4 از 5 بیشتر است. به همین ترتیب سیم کارت کد 5 نیز از سیم کارت کد 6 گران تر می باشد و این روند تا به آخر ادامه خواهد داشت.

 

هر پیش شماره 0912 مناسب چه کسانی است؟

خرید سیم کارت 0912 به عنوان یک کالای سرمایه ای در بازار ایران، یک خرید برد- برد محسوب می گردد. خصوصا با نوسانات ارز در بازار ایران، روند صعودی قیمت سیم کارت دائمی همراه اول بسیار چشمگیر و قابل توجه می باشد. ولی با این وجود اگر شناخت درستی از نیازهای خود داشته باشیم؛ می توانیم انتخاب بهتر و مقرون به صرفه ای تری داشته باشیم، به همین خاطر در ادامه سیم کارت ها را از نظر نوع مصرف مورد بررسی قرار می دهیم:

 

·        سیم کارت دائمی 0912 مناسب سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، بهتر است از بین پیش شماره های دائمی یک تا چهار همراه اول شماره خود را انتخاب نمایید، زیرا این پیش شماره ها بسیار پرطرفدار بوده که به محض عرضه در بازار به فروش می رسند.

 

·        سیم کارت دائمی 0912 مناسب مصرف شخصی

اگر صرفنظر از بحث سرمایه گذاری، قصد خرید سیم کارت برای استفاده شخصی دارید، توصیه می شود با توجه به بودجه خود، از بین پیش شماره های 0912 با کد صفر و نه که از تنوع بیشتری برخوردار هستند، یک شماره صفر یا کار نکرده را انتخاب نمایید. زیرا این شماره ها نه تنها قیمت مقرون به صرفه تری دارند، بلکه از دردسرهای شماره کارکرده نیز به دور می باشند. علاوه بر این نحوه پوشش شبکه و نوع خدمات همراه اول به کلیه پیش شماره های دائمی یکسان بوده و نوع پیش شماره تاثیری بر هزینه های جاری ارتباطی و نحوه دریافت خدمات نخواهد داشت، بنابراین حتی با یک شماره نسبتا ارزان همراه اول، شما می توانید از خدمات بزرگترین اپراتور فعال در کشور، به بهترین نحو برخوردار گردید.

 

·        سیم کارت دائمی 0912 مناسب کسب و کار جدید

اگر به عنوان یک تازه کار قصد شروع یک کسب و کار جدید را دارید و صرفه جویی در بخش های مختلف در روزهای آغازین کسب و کار برایتان مهم است، پیشنهاد می شود؛ از بین سیم کارت 0912 ارزان ، یعنی کد صفر و نه به دنبال شماره های رند و قیمت مناسب باشید، تا هم با استفاده از اعتبار یک شماره دائمی رند به کسب و کار خود رونق ببخشید و هم بتوانید از تمامی خدمات و امکانات یک سیم کارت دائمی لذت ببرید.

 

·        سیم کارت دائمی 0912 مناسب برند سازی

در نهایت اگر قصد برندسازی و تجاری سازی دارید و می خواهید با کسب اعتبار در بازار، یک شبه، ره صد ساله را بروید، پیشنهاد می شود از بین پیش شماره های معتبر دو و سه، به دنبال شماره های رند و تاثیر گذار باشید تا به راحتی در حافظه افراد بمانید و در میان بازاریان و اقشار مختلف جامعه ارزش و اعتبار کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()