نوشته شده توسط : rondbaz

از زمان گذشته تا به امروز زمان زیادی می گذرد و بسیاری از علوم و تکنولوژی ها پیشرفت زیادی کرده اند.این روز ها پیشرفت به حدی بوده که آدم ها به فکر زندگی در مریخ هستند . اما مهم ترین بحث در حوزه تکنولوژی اینترنت است چیزی که دنیا را به هم دیگر وصل کرده است.اینترنت باعث این شده است که بسیاری از کارها در جهان به صورت انلاین شود و وقت مردم در صف ها به بطالت نگذرد. اما بحث مهم خرید و فروش وسایل است که بسیاری از مردم در جهان با استرس انجام می دهند . ان هم به خاطر این است که در همه جا آدم های سو استفاده گر و کسانی که وسایل جعلی بفروشند وجود دارد . بسیاری از مردم در هنگام خرید وسایل به یک سری نکات ریز توجه خاص بکنند می توانند جلوگیری کنند از پیامد هایی که باعث ضرر به خودشان می شود و به راحتی یک دردسر را بگیرند.

در سال های اخیر سیم کارت ها به عنوان یکی از ابزار های اصلی ارتباطی، جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کردند و همین موضوع سبب گردید تا کلاهبرداران و سودجویان نیز تلاش کنند تا با استفاده از هر روش نسبت به کسب درآمد از آنها اقدام نمایند. مثلا؛ به تازگی در استان آذربایجان شرقی فروشنده سیم کارت های جعلی که قصد کلاهبرداری داشت را دستگیر نمودند.

 

در همین راستا، سرهنگ محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:" برابر پایش و رصد شبانه روزی فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با صفحه ای مواجه شدند که در آن فردی با تبلیغ خرید و فروش سیم کارت از کاربران فضای مجازی دعوت به همکاری می کرد. "

ایشان در ادامه افزودند: " با توجه به وظایف ذاتی پلیس فتا در برخورد با مجرمان سایبری، کارشناسان این پلیس پس از دستورات لازم از مقام قضایی، بلافاصله رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند."

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی بیان داشتند:" با انجام بررسی های فنی، فردی که اقدام به تبلیغ خرید و فروش سیم کارت به هویت دیگران می کرد، مورد شناسایی قرار گرفت و تیمی از افسران سایبری به محل شناسایی اعزام شدند و مجرم را در حین معامله سیم کارت دستگیر کردند."

سرهنگ محمودی تصریح کردند: "پس از دستگیری متهم و انتقال وی به مقر پلیس مشخص شد این فرد چند سیم کارت به هویت پدر خود را نیز با مبلغ چندین برابر به دیگران به فروش رسانده بود که با آگاهی و هوشیاری کارشناسان پلیس فتا بدون این که گستردگی جغرافیایی جرم اتفاق بیفتد، گرفتار قانون شد."

 

بر اساس بیانات سرهنگ محمودی متهم پس از دستگیری و ابراز ندامت و قبول اشتباهات، انگیزه خود از این کار را کسب درآمد عنوان نمود که پس از تکمیل تحقیقات و تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا انتقال داده شد.  

شنیده شدن خبرهایی از این دست از گوشه و کنار، مربوط به امروز و دیروز نبوده و همواره کسانی هستند که حتی با سوء استفاده از اطمینان و اعتماد نزدیکترین کسان خود، تخلفاتی را با نام و هویت آنها مرتکب می شوند که در بعضی شرایط غیر قابل جبران می باشد. بنابراین قویا توصیه می شود از سیم کارت خود مانند یکی از اموال با ارزش مراقبت نمایید و در صورتی که بیش از یک سیم کارت دارید، به هیچ وجه آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

 

 به همین خاطر بهتر است در اسرع وقت نسبت به استعلام سیم کارت اقدام نمایید و از تعداد سیم کارتی که به نام شما می باشد، آگاهی پیدا کنید. زیرا بر اساس قانون سیم کارتی که با اطلاعات هویتی شما ثبت گردیده، متعلق به شما بوده و شما مالک آن شناخته خواهید شد و در صورت بروز هرگونه مشکل یا کلاهبرداری، تنها شخص شما باید در مراجع قضایی حضور پیدا کرده و پاسخگو باشید. پس اگر سیم کارتی دارید که گم شده و یا از سرنوشت آن بی خبرید، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به مسدود سازی آن اقدام نمایید.

 

علاوه بر این توصیه می گردد در زمان خرید سیم کارت نهایت دقت و توجه را به عمل آورده تا در دام کلاهبرداران و فروشندگان قلابی نیفتید. به همین منظور مراجعه به مراکز رسمی خرید سیم کارت و فروش سیم کارت مانند رند باز که از چندین سال سابقه درخشان و برجسته ای در زمینه خرید یا فروش سیم کارت برخوردارند، خیال شما را از بابت اصالت معامله راحت می سازد. زیرا رند باز به عنوان یک مرجع قانونی قیمت گذاری سیم کارت مورد توجه خاص حرفه ایها و متخصصان خرید و فروش سیم کارت بوده و تنوع شماره های موجود در آن، به خریدار کمک می کند تا با استعلام قیمت و مقایسه آنها، سیم کارت مورد علاقه خود را با نازلترین قیمت و بهترین شرایط خریداری نماید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها بسیاری از مردم برای اربعین پای پیاده به کربلا می روند تا در روز اربعین در حرم امام حسین باشند تا در عزاداری سید و سالار شهیدان حضور پیدا کنند. این رسم از دیر باز در عراق بوده و در چند سال اخیر هم مردم ایران به این راهپیمایی علاقه پیدا کرده اند .در این روز ها بسیاری از مردم به عراق سفر می کنند تا بتوانند به راحتی به زیارت امام حسین و شهر های زیارتی در عراق بروند. اما یکی از مشکلاتی که در این سفر وجود دارد این است که بسیاری از مردم ارتباط نمی توانند با دوستان و خانواده های خود ارتباط برقرار کنند .برای همین یکی از دغدغه های اصلی مردم در طول این سفر ارتباطات است که می خواهند با دوستان خود در ارتباط باشند . اما با دقت  نظر می توانند  که  به راحتی این مشکل را حل کنند و در جاده عاشقی کنار خانواده هایشان باشند و لذت ببرند.

در هنگام حضور در کشور عراق مسافران تنها به دو روشی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، می توانند با دوستان و آشنایان خود در داخل کشور ارتباط برقرار کنند:

 

روش اول:  استفاده از شماره خود و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

با توجه به این که در روزهای اخیر هر سه اپراتورهای فعال در کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل ) با ارائه بسته های اینترنتی و تخفیف در تعرفه هزینه های رومینگ تلاش نمودند تا زائران بتوانند به راحتی و با صرف هزینه ی کمتر از سیم کارت خود در این سفر معنوی استفاده نمایند، پیشنهاد می شود، اگر مشترک سیم کارت اعتباری همراه اول یا سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارت اعتباری ایرانسل یا سیم کارت دائمی ایرانسل و یا سیم کارت دائمی رایتل یا سیم کارت اعتباری رایتل هستید، حتما پیش از سفر با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و خرید بسته اینترنتی مطابق با نیاز خود، در طول سفر از یک ارتباط آسان و مستمر لذت ببرید.

 

روش دوم: خرید سیم کارت عراقی

خرید سیم کارت کشور مقصد نیز به عنوان یکی از روش های مورد استفاده مسافران؛ می تواند در برخی شرایط مانند اربعین بسیار هوشمندانه و کاربردی باشد، زیرا در روزهای منتهی به اربعین که تعداد مسافران در عراق بسیار زیاد می باشد، معمولا اخلال در شبکه و نداشتن آنتن برای سیم کارت های ایرانی اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی مطمئن ترین راه ارتباطی، استفاده از سیم کارت های عراقی می باشد.

 تعرفه خدمات سیم کارت های عراقی در اربعین 1401 به شرح ذیل می باشد:

 

نام سیم کارت

هزینه پیام کوتاه

هزینه تماس با ایران

نحوه شارژ کردن

باقی مانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

مرکز تماس

آسیا سل

150 دینار

280 دینار

کد شارژ * 133 *

# 133 *

# 299*

333

زین

150 دینار

270 دینار

کد شارژ * 101 *

# 100 *

# 321 *

107

کورک

150 دینار

260 دینار

کد شارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

411

 

پس اگر تمایل به خرید سیم کارت عراقی را دارید، قطعا دانستن چند جمله عربی هنگام خرید سیم کارت برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود. به همین خاطر در اینجا ما به مکالمات پرکاربرد عربی در هنگام خرید سیم کارت های عراقی ( زین، کورک تلکام و آسیا سل ) اشاره می کنیم:

 

مکالمات مورد نیاز عربی برای خرید سیم کارت ، شارژ و اینترنت

 

درخواست فارسی

ترجمه درخواست به عربی

درخواست به فارسی

ترجمه درخواست به عربی

سیم کارت می خواهم، دارید؟

ارِید شَریحَه عِدکُم؟

قیمت چنده؟

بیش اِلقِیمَه؟

دونه ای 15 هزار دینار؟

وحدَه خَمسطَعَش اَلف دینار

اشکال نداره، یه دونه زین بده؟

میخالِف. اِطینِی واحِد زین

این سیم کارت چقدر شارژ داره؟

هذا السیم کارت اِشگَد بی شَحِن؟

می خوام سیم کارتم رو شارژ کنم؟

اَرید اَشحَن سیم کارتی؟

قیمت بسته های اینترنت چقدره؟

سِعِر باقات اَلنت اِشگَد؟

بی زحمت اینترنتشو برام فعال کنید؟

ابلازَحمه فَعِل لِی الاینترنیت

برای فعال شدن اینترنت چقدر باید شارژ کنم؟

اذا اَرید افعِل نت اشگد اشحن؟

اینترنت یک روزه/ یک هفته/ یک ماهه؟

اینترنیت یَومی/اسبوعی/شهری؟

سیم کارت و اینترنت فعال هستند؟

اِلشَریحَه و الاِنترنیت فعالات؟

میشه بهم یاد بدید چطور ببینم چقدر از حجم اینترنت مونده؟

تگدَر اِتعَلِمنی اِشلون اَشوف اِشگَد باقِی حَجِم الاِینترنیت؟

بله براتون روی کاغذ می نویسم؟

ای مو مُشکِلَه اَکتُب لَک اِلوَرَقَه.

 

 

البته با توجه به مشکلات و بی نظمی هایی که زائران در سال های پیش به علت تقاضای بالا در هنگام خرید سیم کارت های عراقی با آنها روبرو بودند، از سوی دولت تمهیداتی در نظر گرفته شده که بر اساس آن زائران می توانند از کیوسک های ویژه ای که در شهرهای مرزی ایران قرار دارد، نسبت به خرید این سیم کارت ها اقدام نموده و به محض ورود به عراق آنها را فعال سازند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها انیمیشن دیگر کودک و بزرگ ندارد و همه سنین انیمیشن را نگاه می کنند . در این چند سال بسیاری از انیمه های قدیمی به خاطر محبوبیت بالایشان فیلم هایشان ساخته شده و یاد آوری خاطراتی برای کودکان دهه های گذشته قرار گرفته است و هنوز هم دارند بسیاری انیمه را تبدیل به فیلم یا سریال می کنند. اما این روز ها اپراتور های سیم کارت تصمیم گرفته اند از اواهای پیشوازی استفاده کنند که بسیار بین مردم محبوب بوده است.اپراتور ایرانسل اولین اپراتوری است که که از آواهای پیشواز  این مدلی استفاده می کند.آواهای پیشوازی که دیگر جای بوق های ممتد و بسیار اذیت کننده را گرفته است و بهترین راه عمل برای شنیدن یک موسیقی خاطره انگیز است. ایرانسل در صدد این است که از این نوع کار های نوستالژیک بکند تا محبوبیت این اپراتور بین مردم افزایش پیدا کند.

 

در حال حاضر آهنگ پیشواز ایرانسل در سبک های پاپ، سنتی و محلی با هزینه فعال سازی 1000 یا 1500 تومان به صورت یک ماهه و یا 4200 تومان به صورت هفتگی در دسترس کلیه مشترکین این اپراتور قرار دارد و آنها می توانند با یک جستجوی ساده در میان صدها آهنگ پیشواز، آوای مورد علاقه خود را پیدا کرده و نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند. هزینه خرید آوای انتظار برای مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل به صورتحساب افزوده خواهد شد و برای مشترکین سیم کارت اعتباری، این هزینه از اعتبار آنها کسر خواهد شد.

 

در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین آهنگ های پیشواز ایرانسل، آهنگ پیشواز باب اسفنجی است که نام اثری از باب اسفنجی بوده و در دسته آهنگ های پاپ آوای انتظار ایرانسل قرار دارد.کد این آوای انتظار 55110304 بوده و در صورتی که بخواهید این صوت را بر روی خط خود فعال کنید، باید مبلغ 10،000 ريال بپردازید که بعد از فعال سازی این آوا فقط 30 روز فعال خواهد بود و در صورت تمایل به تجدید، باید نسبت به تمدید دوباره آن اقدام نمایید.

البته ایرانسل آهنگ های پیشواز کارتونی دیگری نیز دارد که علاقمندان می توانند با شماره گیری کد مورد نظر آوا، نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

نام آوا

کد آوا

نام آوا

کد آوا

زیر دریا

331113

فوتبالیست ها

551111

تارزان

331144

علاء الدین

221129

لوسین 1

221172

میتی کومان

221180

دختری به نام نل

221189

نیک و نیکو

551126

تام و جری سری جدید

551229

رابین هود

551230

پت و مت

551231

ملوان زبل

551232

حنا

551233

گربه سگ

551234

چوبین

551235

فردی، مورچه سیاه

551236

افسانه شجاعان

551237

دوقلوهای افسانه ای

551238

شرلوک هلمز

551239

آن شرلی

441259

خونه مادر بزرگه

441260

ممول

441261

واتو واتو2

441262

جک هالبورن

551285

کاپیتان شرینگهام

551286

مارکوپولو

551287

مارکوپولو 2

551288

پپرو

551291

پلنگ صورتی 

221267

مدرسه موشها

221514

بابا لنگ دراز

4411540

گوسفند زبل

4412321

میگ میگ

441894

پسر شجاع

441899

اسکیپی

441895

لوک خوش شانس

441897

پرین

441898

رامکال

441900

پینوکیو

4411574

زورو تیتراژ پایانی

4412014

تن تن

4412323

مورچه و مورچه خوار

4412022

نمو، قطعه دوم

4412320

سیلاس

4412322

دور دنیا در 80 روز

4412313

گارفیلد

4412314

قصه های جزیره

4412315

دژ فضایی

4412312

هاچ زنبور عسل

221480

بامزی

221476

بالتازار

221475

بچه های کوه آلپ

221472

بچه های مدرسه والت

221473

باگز بانی

221474

 

 

مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی آهنگ پیشواز اقدام نمایند:

·        ارسال کد آهنگ به صورت پیامک به 7575

·        اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل

·        اپلیکیشن ایرانسل من

·        استفاده از وب سایت rbt.irancell.ir

·        شماره گیری کد دستوری # 777 * ( ستاره 777 مربع )

 

برای غیر فعال سازی سرویس پیشواز ایرانسل، کاربران باید عبارت END را به سامانه پیامکی 7575 ارسال نمایند و منتظر دریافت پیغام غیر فعال سازی آهنگ پیشواز ایرانسل و تایید درخواست لغو باشند.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها در فکر سفر عتبات عالیات هستند و به منظور اربعین امام حسن دوست دارند که به کشور عراق سفر کنند. بسیاری از مردم این روز ها در فکر این هستند که چگونه هزینه های سفر را با گرانی هایی که پیش آمده است کم کنند تا بتوانند با خیال آرامش به سفر بروند.مهرت مدیریت مالی یکی از چیز های بسیار مهمی است که  باید یاد بگیریم که در سفرهای خارجی درست هزینه کنیم.یکی از مدیریت هزینه های می توان بحث ارتباطات باشد یعنی استفاده یا از رومینگ بین الملل یا از سیم کارت کشور میزبان. امسال اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند بهترین خدمات بین المللی شان را برای کسانی که به عراق سفر می کنند بدهند تب با کم ترین هزینه بتوانند به سفر زیارتی خود به خاطر اربعین بروند.در کل رعایت بعضی از مسائل باعث کم شدن هزینه  ها می شود

یکی از این هزینه های غیر قابل اجتناب در هر سفر، هزینه های ارتباطی با دوستان و آشنایان می باشد که در صورت شناخت درست از تعرفه ها و انتخاب روش مناسب می تواند رقمی هم عرض هزینه ارتباط داخلی را برای شما رقم بزند. برای همین اگر قصد سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارید، پیشنهاد میشود حتما پیش از سفر از جزئیات بخش های مختلف هزینه های ارتباطی آگاهی پیدا کنید تا بتوانید با انتخاب ارزانترین روش، کمترین هزینه ممکن را برای برقراری ارتباط بپردازید.

 

در حال حاضر زائران می توانند برای برقراری ارتباط از دو روش زیر استفاده نمایند:

1.     استفاده از شماره خود در کشور عراق با فعال سازی رومینگ بین الملل

2.     خرید سیم کارت عراقی

 

اگر انتخاب شما برای ارتباط با عزیزانتان، استفاده از سرویس رومینگ بین الملل است، برای کاهش هزینه ها به نکات زیر توجه فرمایید:

·        از بسته ها و تعرفه های پیشنهادی اپراتورها که قبلا در خبرها اعلام شده، آگاهی پیدا کنید و با توجه به نیاز و مدت زمان سفر خود ارزان ترین بسته را انتخاب نمایید.

·        هزینه تماس از ایران با زائران در عراق معادل تماس داخل شبکه همراه اول محاسبه می گردد.

·        روشن نمودن گوشی هوشمند در حالت رومینگ در کشور عراق رایگان می باشد، دریافت پیامک نیز هزینه ای برای شما به عنوان دریافت کننده پیام نخواهد داشت.

·        در حالت رومینگ بین الملل در صورت استفاده از سرویس های انتظار مکالمه ( Call Waiting )، انتقال مکالمه ( Call Forward ) و پیامگیر صندوق صوتی ( VMS ) هزینه اضافی برای شما در نظر گرفته می شود. بنابراین توصیه می شود در صورت عدم نیاز؛ حتما پیش از سفر این سرویس ها را غیر فعال کنید.

 

·        با توجه به این که تماس های صوتی ورودی و خروجی برای شما هزینه خواهد داشت ( هزینه مکالمات بر اساس دقیقه بوده و از زمان شروع مکالمه محاسبه خواهد شد) به همین خاطر بهتر است در هنگام مکالمه به نکات زیر توجه کنید:

*     در حالت رومینگ، برای تماس های کمتر از 60 ثانیه، هزینه یک دقیقه کامل منظور می گردد، به همین خاطر بعد از پایان مکالمه حتما با زدن کلید قطع، از خاتمه یافتن تماس اطمینان حاصل کنید.

*     اگر ارتباط کامل برقرار نشد و در برقراری ارتباط اختلال وجود دارد، سریعا مکالمه را پایان دهید و در آن لحظه از شماره گیری مجدد خودداری نمایید.

*     با توجه به این که برقراری تماس بین دو زائر ایرانی در کشور عراق، برای هر دو طرف هزینه تماس خواهد داشت، سعی کنید مکالمات خود تا جای ممکن به صورت کوتاه و مختصر پایان دهید. زیرا اگر شما تماس گیرنده هستید، برای شما هزینه تماس خروجی در نظر گرفته می شود؛ در غیر این صورت به عنوان پاسخ دهنده به تماس هزینه تماس دریافتی به عهده شما خواهد بود.

زائران توجه داشته باشند که امکان استفاده از بسته های اینترنت داخلی در هنگام حضور در کشور عراق وجود نداشته و مشترک باید پیش از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ بین الملل خود را روشن نماید. به محض روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن های تلفن همراه با هزینه رومینگ محاسبه می گردد؛ بنابراین بهتر است حتما از غیر فعال بودن اتصال خودکار و غیر ضروری به اینترنت در اپلیکیشن های خود اطمینان حاصل نمایید و برای مدیریت بهتر هزینه ها، از بسته های اینترنت پیشنهادی اپراتورها استفاده نمایید و به نکات زیر توجه کنید:

 

·        در مکان های عمومی و هتل ها از اینترنت عمومی یا WiFi استفاده نمایید. بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل در مناطق مرزی، کیوسک های ویژه ای برای اتصال رایگان به اینترنت برای همه زائران فراهم شده است.

·        استفاده از شبکه های اجتماعی تصویری و ویدئویی را حتی الامکان به هتل و مکان هایی که اینترنت عمومی دارند، اختصاص دهید. در صورت استفاده از اینترنت در این مکان ها گزینه Mobile Data و Data Roaming را در تنظیمات گوشی غیر فعال سازید.

·        گوشی خود را در اختیار افراد ناشناس و غریبه قرار ندهید؛ حتی بهتر است قبل از سفر برای سیم کارت خود PIN CODE تعریف نمایید تا در صورت سرقت یا مفقودی از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری نمایید.

·        از قرار دادن گوشی در حالت Hotspot یا اشتراک اینترنت با سایرین خودداری نمایید، زیرا ممکن است هزینه های ناخواسته شما را به شدت افزایش دهد.

·        گزینه دانلود خودکار ویدیو، عکس و فایل صوتی و به روز رسانی برنامه ها و تنظیمات گوشی هوشمند را از حالت خودکار یا Auto خارج نمایید.

 

البته علاوه بر استفاده از بسته ها و طرح های پیشنهادی، زائران می توانند با استفاده از" اپلیکیشن ایران من" به صورت رایگان در قالب یک پیام موقعیت مکانی خود را به اطلاع تمامی شماره های داخل و خارج از ایران برسانند. اپلیکیشن روبیکا نیز امکانات ویژه ای مانند برقراری تماس صوتی، ارسال پیام متنی و صوتی و اشتراک گذاری موقعیت مکانی را برای زائران اربعین فراهم می سازد. استفاده از این اپلیکیشن ها در شرایط مختلف، شما را از برقراری تماس با دوستان بی نیاز می سازد و در نهایت هزینه های ارتباطی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

در صورتی که زائران قصد خرید سیم کارت های عراقی را داشته باشند، بهتر است به توصیه های زیر توجه نمایند:

با توجه به اعلام اپراتورهای عراقی، قیمت سیم کارت های عراقی تقریبا یکسان بوده و هزینه تعرفه های خدمات نیز تفاوت چندانی با هم ندارد، ولی مهم ترین نکته در خرید سیم کارت های عراقی، تخفیف 50 درصدی اپراتورها برای هزینه مکالمات درون شبکه می باشد که این تخفیف ویژه می تواند هزینه ارتباطی زائرانی که به صورت گروهی و یا کاروانی مسافرت می کنند را کاهش دهد. بنابراین اعضای یک گروه، با خرید سیم کارت از یک اپراتور می توانند از تخفیف مکالمات درون شبکه ای بهره برده و در طول سفر از یک ارتباط مستمر و پایدار لذت ببرند.

 

با توجه به این که از ماه ها قبل برنامه ریزیهای زیادی از سوی اپراتورهای ایرانی و عراقی برای بالابردن سطح کیفی خدمات و کاهش هزینه های ارتباطی زائران صورت گرفته، به نظر می رسد خدماتی که در این روزها ارائه می گردد، از کیفیت نسبی و تعرفه حداقلی برخوردار می باشد که در صورت توجه زائران به نکات بیان شده می تواند هزینه های ارتباطی را به کمترین مقدار ممکن برساند.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها بسیاری از مردم ایران در حال سفر به کربلا هستند تا بعد از دو سال بتوانند حرم امام حسین و حضرت عباس را زیارت کنند. تقریبا در همه جای دنیا بعد از دو سال به خاطر کرونا مرز ها بسته شده بود.دولت عراق امسال اجازه ورود به خاک این کشور را داد تا عاشقان اهل بیت بتوانند در کنار قدم های جابر یه کربلا بروند و زیارت کنند .اپراتور های سیم کارت هم امسال تصمیم گرفته اند که بهترین شرایط را برای مردمی که می خواهند به عراق بروند ایجاد کنند تا مشکل ارتباطات وجود نداشته باشد و مردم به راحتی از بسته های ویژه استفاده کنند.اپراتور ها همه تلاش شان را می کنند که بتوانند که بهترین نوع ارتباطات را ایجاد می کند. اپراتور ها از طریق روابط عمومی شان همه چیز را اعلام کرده اند.این طرح ها و بسته ها که شامل بسته های ویژه تخفیف در مکالمه و برخورداری از اینترنت می باشد، به شرح ذیل است:

 اپراتور همراه اول

به گزارش اداره کل ارتباطات سیار ایران، اپراتور همراه اول دو بسته رومینگ ویژه اربعین تحت عنوان "بسته نامحدود و بسته اقتصادی زائر " تدارک دیده که به شرح ذیل می باشد:

 

نام بسته

نوع بسته

هدیه

حجم

 مگابایت

مدت اعتبار

قیمت

نامحدود

بسته دیتای نامحدود

25 دقیقه مکالمه به همراه 250 عدد پیامک

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

اقتصادی زائر

بسته دیتای 150 مگابایت

10 دقیقه مکالمه به همراه 50 عدد پیامک

150

7 روز

100.000 تومان

 

 

زائران می توانند در صورت تمایل با شماره گیری کد دستوری # 40 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 40 مربع ) نسبت به خرید این بسته که تا 30 شهریور 1401 معتبر می باشد، اقدام نمایند، البته امکان خرید این بسته از ایران و هدیه به مشترک حاضر در عراق نیز وجود دارد. زائران توجه داشته باشند که امکان استفاده از بسته های اینترنت داخلی در هنگام حضور در کشور عراق وجود نداشته و مشترک باید پیش از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ بین الملل خود را با شماره گیری کد دستوری # 2910 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2910 مربع ) و یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن همراه من فعال سازد.

 

علاوه بر ارائه بسته های ویژه و تعرفه های تخفیفی بین الملل، از روز شنبه 19 شهریور 1401 اپراتور همراه اول تیم های عملیاتی خود را در شهرهای نزدیک به پایانه مرزی تا اتمام سفرهای اربعین مستقر نموده تا ضمن رصد 24 ساعته در 7 شبانه روز هفته کیفیت شبکه را مورد پایش قرار داده و در قالب گروه های ویژه کنترل مناطق مرزی از ارائه خدمات حداکثری اطمینان کامل حاصل نمایند.به همین خاطر کارشناسان همراه اول در گذرگاه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی با برپایی موکب و نیز به صورت سیار به ارائه انواع خدمات مورد نیاز مشترکین می پردازند. علاوه بر این، همراه اول با تدارک 29 سایت اضطرای فول تکنولوژی  ( نسل دوم تا چهارم ارتباطی) در کنار 52 سایت موجود در پنج نقطه مرزی، حداکثر ظرفیت ارائه خدمات نسل های نوین را برای زائران فراهم نموده است.

 

هم چنین کارشناسان همراه اول در 12 نقطه در شهرهای نجف، کربلا و جاده های بین این دو شهر مستقر شده و به ارائه خدمات به مشترکین مشغولند. شایان ذکر است که این اپراتور در حال آماده سازی تجهیزات جهت ارائه اینترنت به صورت وای فای نیز می باشد.

البته خدمات همراه اول به موارد ذکر شده خلاصه نشده و این اپراتور به پاس قدردانی از از مهمان نوازی شهرهای مرزی مهران، خسروی و روستاهای اطراف دو استان کرمانشاه و ایلام، یک بسته اینترنت یک گیگابایتی 7 روزه به آنها هدیه داده که به صورت رایگان از سوی همراه اول برای آنها فعال شده است.

 

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در کشور، با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی راحت تر زائران پیش از این  اعلام نموده بود که دو بسته اینترنت تخفیفی این اپراتور در اختیار زائران قراردارد که بنا به گزارش روابط عمومی این اپراتور، روز شنبه 19 شهریور ماه 1401 بسته های جدید دیگر ویژه رومینگ معرفی شد. بنابراین کلیه بسته های ویژه اربعین ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

 

نوع بسته

حجم بسته

قیمت

مدت زمان اعتبار

اینترنت بین الملل

75 مگابایت ( جدید )

36.000 تومان

هفت روز

150 مگابایت ( جدید )

66.000 تومان

هفت روز

300 مگابایت ( جدید )

96.000 تومان

هفت روز

600 مگابایت

130.000 تومان

هفت روز

1024 مگابایت ( یک گیگابایت)

200.000 تومان

هفت روز

ترکیبی

150 مگابایت اینترنت به همراه 10 دقیقه مکالمه و 50 پیامک

( جدید )

100.000 تومان

هفت روز

سه گیگابایت اینترنت به همراه 25 دقیقه مکالمه و 250 پیامک

( جدید )

350.000 تومان

هفت روز

 

 

مشترکین ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری # 4 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 4 مربع ) و یا از طریق مراجعه به" سوپر اپلیکیشن ایرانسل من" نسبت به فعال سازی بسته های اینترنت رومینگ اقدام نمایند.

علاوه بر این، از سوی این اپراتور اپلیکیشن " ایران من" در اختیار زائران اربعین قرار دارد که خدمات رایگانی مانند اعلام موقعیت در کشور عراق، دریافت QR کد ویژه زائران و خودروها، دسترسی به سامانه جامع زیارت ائمه معصومین و ... را در اختیار شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین قرار می دهد.

 

این اپلیکیشن که برای تقویت زیر ساخت های معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور از آذر ماه 1400 توسعه داده شده، اکنون آماده ارائه خدماتی مانند اطلاع از پایانه های هلال احمر، اطلاع از پایانه های مسافربری، ثبت نام موکب، آگاهی از آخرین اطلاع رسانی های ستاد اربعین و آموزش نکات لازم برای پیاده روی امن و سلامت در ایام اربعین است. هم چنین زائران می توانند از طریق این اپلیکیشن به سامانه های جامع زیارتی ویژه اربعین مانند سامانه زائر الحسین ( سامانه واحد زیارت ائمه معصومین ) برای دریافت زائر کارت و بارکد دوبعدی خودروهای عمومی، سامانه سماح ( ثبت نام متقاضیان اربعین حسینی 1401) دسترسی پیدا کنند.

 

البته مهم ترین بخش از امکانات اپلیکیشن ایران من، اعلام موقعیت مکانی در قالب پیام کوتاه و به صورت رایگان می باشد که این امکان را به زائران می دهد تا موقعیت مکانی خود را برای تمام شماره های داخل و خارج از ایران در قالب پیامی به صورت رایگان ارسال نمایند که ارسال این پیام به دسترسی به اینترنت با استفاده از سیم کارت کشور میزبان احتیاج ندارد.

پنجره خدمات هوشمند دولتی ایران من از طریق وب سایت myiran.gov.ir و اپلیکیشنی به همین نام در فروشگاه های ایرانی اپلیکیشن، قابل نصب و استفاده می باشد. این اپلیکیشن که بر یکپارچه سازی خدمات مبتنی بر سبک زندگی شهری و روستایی در حوزه های سلامت، اشتغال، جامعه، سفر و ... متمرکز است از قسمت های دیگری مانند میز خدمات، شهرداری من، اصناف، صدای من، روستای من و سلامت من نیز برخوردار است.

 

 

اپراتور رایتل

خدمات اپراتور رایتل در ایام اربعین به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور به شرح ذیل می باشد:

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قیمت

اپراتور مقصد

50 مگابایت

10 روز

190.000 ریال

Korek

150 مگابایت

10 روز

550.000 ریال

Korek

500 مگابایت

10 روز

1.750.000 ریال

Korek

1 گیگابایت

10 روز

3.580.000 ریال

Korek

 

 

اپلیکیشن روبیکا

علاوه بر خدمات بیان شده، مشترکین سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل نیز می توانند با نصب نسخه جدید یا بروزرسانی اپلیکیشن روبیکا، وارد بخش پیام رسان اپلیکیشن روبیکا شده و از خدمات خاص آن بهره مند گردند. کاربران روبیکا می توانند به صورت مستقیم با خطوط ثابت یا همراه ایرانی، تماس صوتی رایگان برقرار نمایند، بدون این که لازم باشد شخص دریافت کننده تماس، روبیکا را بر روی گوشی هوشمند خود نصب داشته باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سال ها دارد از سقوط یکی از دیکتاتور های منطقه می گذار،کسی که در منطقه خاور میانه دو جنگ را آغاز کرد. صدام که توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد و اعدام شد. از آن روز تا به امروز زیارت عتبات عالیات بسیار برای مردم ایران بسیار راحت تر شده است . این روز ها در کشور عراق که به خاطر اربعین امام حسین جمعیت زیادی وارد این کشور می شود که ایرانیان سهم گسترده ایی را در این راهپیمایی دارند. در عراق دهه محرم و صفر برایشان بسیار مهم است برای آنکه امام حسین و افراد با وفایش در خیانت مردم کوفه کشته شدند.در فرهنگ عراقی نیز میزبانی و خدمات رسانی به زائران اربعین جایگاه ویژه ای دارد؛ به نحوی که تقریبا تمامی ساکنین مسیر نجف تا کربلا خانه های خود را آماده ی میزبانی از زائران کرده و یا با برپایی موکب هایی اسباب خدمات رسانی به آنها را فراهم می نمایند.

لازم به ذکر است که اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز خدمات رومینگ ارائه میدهند که میتوانید محتوای "تعرفه رومینگ اپراتورها در راهپیمایی اربعین" را مطالعه فرمایید.

 

یکی از نکات قابل تامل در سفر زیارتی اربعین، بحث برقراری ارتباط داخلی بین زائران و تماس بین زائران و خانواده هایشان در ایران می باشد که از اهمیت خاصی برخوردار است. البته زائران در این سفر نیز مانند هر سفر خارجی می توانند با دو روش با عزیزانشان ارتباط برقرار کنند:

1.     استفاده از شماره خود با فعال سازی رومینگ بین الملل

2.     خرید سیم کارت عراقی

با توجه به این که در مورد فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و نحوه استفاده از آن به تفصیل صحبت کردیم، در این مطلب می خواهیم در خصوص انواع سیم کارت های عراقی و نحوه خرید آنها توضیح دهیم.

 

انواع سیم کارت های عراقی

خرید سیم کارت کشور مقصد و استفاده از اپراتور همان کشور برای برقراری ارتباط در سفرهای خارجی یکی از مطمئن ترین روش های ارتباطی می باشد که در سفر هایی مانند راهپیمایی اربعین بسیار هوشمندانه می باشد. زیرا با در نظر گرفتن حجم عظیم مسافر در روزهای منتهی به اربعین، معمولا اجتناب از اختلال و آنتن دهی در شبکه های مخابراتی عراق امری اجتناب ناپذیر است و معمولا استفاده از آنتن های عراقی در حالت رومینگ بین الملل، کاربران را دچار مشکل و دردسر خواهد کرد. به همین خاطر پیشنهاد می شود قبل از سفر و انتخاب نحوه برقراری ارتباط، نسبت به این موضوع هم حساس بوده و دقت و توجه کافی را داشته باشید.

در حال حاضر سه اپراتور زین، کورک تلکام و آسیاسل در عراق، سرویس ها و خدمات خاصی را برای زائران تدارک دیدند که بر اساس آن مسافران می توانند با خرید و فعال سازی این سیم کارت ها، از خدمات آنها در طول سفر به عتبات بهره مند گردند.

 

معرفی خدمات و نحوه فعال سازی سیم کارت های عراقی

نام سیم کارت

هزینه پیام کوتاه

هزینه تماس با ایران

نحوه شارژ کردن

باقی مانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

مرکز تماس

آسیا سل

150 دینار

280 دینار

کد * 133 * شارژ

# 133 *

# 299*

333

زین

150 دینار

270 دینار

کد * 101 * شارژ

# 100 *

# 321 *

107

کورک

150 دینار

260 دینار

کد * 221 * شارژ

# 211 *

# 250 *

411

 

به طور کلی زائران می توانند با پرداخت تقریبا 10 تا 20 هزار تومان یک سیم کارت عراقی با اعتبار یک ماهه؛ تهیه نمایند. ( قیمت هر هزار دینار عراقی در هفته اول شهریور ماه 1401 معادل 20 هزار تومان می باشد.)

علاوه بر این اپراتورهای عراقی برای کاهش هزینه های زائران تمهیدات خاص دیگری را در نظر گرفتند که در ادامه به آن می پردازیم:

·        سیم کارت آسیا سل: این اپراتور در راستای مدیریت هزینه های زائران، مکالمات درون شبکه خود را با تخفیف 50 درصدی در اختیار کاربران قرار می دهد که این امر می تواند هزینه های مسافرانی که به صورت گروهی و کاروانی حرکت می کنند را کاهش دهد. بنابراین زائرانی که از سیم کارت های آسیاسل استفاده می کنند، می توانند با ارسال عدد 2 به 293 و پرداخت 5000 دینار عراقی، هزینه مکالمات درون شبکه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

هزینه تماس درون شبکه برای کاربران آسیا سل، برای هر ثانیه 3 دینار و هزینه تماس از آسیاسل به سایر اپراتورهای عراقی، برای هر ثانیه 5 دینار می باشد.

 

·        سیم کارت زین: این سیم کارت عراقی که معمولا مورد استفاده مدیران کاروان ها قرار می گیرد نیز برای مدیریت بهتر هزینه های ارتباطی کاربران، تخفیف 50 درصدی مکالمات درون شبکه را برای کاربران در نظر گرفته است و آنها می توانند با ارسال عدد 2 به 2034 و تایید کسر 5000 دینار از شارژ اولیه خود، هزینه مکالمات درون شبکه را با 50 درصد تخفیف بپردازند.

 

·        سیم کارت کورک تلکام: کاربران این سیم کارت تنها می توانند 6 نفر را در لیست تماس های درون شبکه با تخفیف 50 درصدی قرار دهند. برای این کار، کاربران باید از لیست مخاطبین خود؛ ابتدا 6 نفر از کسانی که از سیم کارت کورک تلکام استفاده می نمایند را انتخاب نموده و سپس با شماره گیری کد دستوری # 254 * و تایید کسر 1500 دینار از شارژ، هزینه های تماس با آنها را تا 50 درصد کاهش دهند.

 

نحوه خرید سیم کارت های عراقی:

در هر صورت اگر قصد خرید سیم کارت های عراقی را دارید، می توانید به مراکز عرضه سیم کارت های عراقی که به تعداد کافی در شهرهای کربلا و نجف وجود دارد، مراجعه نموده و نسبت به خرید و فعال سازی سیم کارت مورد علاقه خود اقدام نمایید. ولی با در نظر گرفتن این موضوع که ازدحام جمعیت و تقاضا برای خرید سیم کارت در ایام اربعین در این شهرها بسیار بالاست، امکان خرید سیم کارت های عراقی به راحتی وجود ندارد، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از سردرگمی و بی نظمی در شهرهای مرزی ایران نسبت به خرید سیم کارت عراقی اقدام کنید.

 

به طور کلی با در نظر گرفتن این موضوع که استفاده از سیم کارت های ایرانی در عراق مشمول تعرفه های رومینگ بین الملل بوده و اغلب سرویس دهی آنها به دلایلی مانند شلوغی شبکه و ترافیک در ایام اربعین با اختلال روبرو می شود، هزینه استفاده از خدمات رومینگ برای زائران مقرون به صرفه نمی باشد. علاوه بر این استفاده از سیم کارت های عراقی برای زائرانی که به صورت گروهی و کاروانی مسافرت می کنند، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشد. پس بهتر است در این سفر معنوی با خرید یک سیم کارت عراقی و قرار دادن شماره آن را در اختیار خانواده، از یک ارتباط پایدار و کم هزینه لذت ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم ایران این روز ها در راه های کربلا هستند که به زیارت امام حسین بروند و شور بسیار زیادی هم در جامعه است . این روزها بسیاری که در تلاش هستند که بروند به کربلا بروند و بسیاری می خواهند بعد از دوسال که کرونا تمام شده است و دولت عراق اعلام کرده که امسال می خواهند اجازه وارد شدن به کرونا را بدهند.اپراتور ها در تلاش هستند که امسال به مردم خدمات رسانی ویژه کنند.اپراتورها در تلاش هستند که امسال رومینگ بین الملل ویژه ایی به مردم بدهند که مردم به راحتی بتوانند مکالمه بدهند.دسترسی به یک ارتباط پایدار و اینترنت در کشور عراق یکی از اصلی ترین دغدغه های زائران تبدیل شده است. زیرا برقراری ارتباط در کشوری که این روزها مقصد خیل عظیم زائران خواهد بود، چندان کار آسانی نیست و نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده می باشد.

فعال سازی رومینگ بین الملل و استفاده از شماره خود در کشور عراق، یکی از راحت ترین و بی دردسرترین راه های برقراری ارتباط با عزیزان و همسفران در طول این سفر می باشد. به همین خاطر همه اپراتورهای فعال در کشور این روزها، پیشنهادات ویژه ای در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود و رفاه بیشتر حال زائران تدارک دیده اند که در قالب تعرفه های تخفیفی و بسته های ویژه اینترنتی و .... ارائه شده است که شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین می توانند با بررسی آنها نسبت به انتخاب بهترین و به صرفه ترین شیوه ارتباطی اقدام نمایند.

در ادامه به بررسی تعرفه خدمات رومینگ و طرح ها و پیشنهادات اپراتورهای مختلف که تقریبا تا پایان شهریور ماه قابل استفاده میباشد؛ می پردازیم:

 

تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور همراه اول در اربعین 1401

 

نوع خدمات

قیمت

هر دقیقه مکالمه دریافتی

6.000 تومان

هر دقیقه مکالمه با شماره ایران ( ثابت و موبایل )

9.000 تومان

هر دقیقه مکالمه با شماره عراقی

4.000 تومان

هر عدد ارسال پیامک به شماره ایرانی

1.300 تومان

هر مگابایت اینترنت

500 تومان

 

تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور ایرانسل در اربعین 1401

 

نوع خدمات

تماس صوتی خروجی ( به ایران )

تماس صوتی ورودی ( از ایران )

تماس صوتی با کشور مقصد

ارسال پیامک

اینترنت همراه ( مگابایت )

تعرفه خدمات

9.000 تومان

6.000 تومان

4.000 تومان

1.300 تومان

500 تومان

 

تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور رایتل در اربعین 1401

 

اپراتور

نوع سرویس

پیامک

مکالمه ( بر حسب دقیقه )

اینترنت ( به ازای هر کیلو بایت )

3G یا 3G/4G

ارسال

دریافت

تماس با ایران

دریافت تماس

تماس داخلی

استفاده از سرویس دیتا

Korek

3G/4G

5،000 ريال

رایگان

125.000 ریال

79.000 ریال

125.000 ریال

4.882

Asiacell

3G

335،000 ريال

رایگان

1.390.000 ریال

1.000.000 ریال

1.060.000 ریال

9.082.03

 

جدول فوق نشان می دهد که تعرفه خدمات رومینگ دو اپراتور همراه اول و ایرانسل کاملا یکسان می باشد ولی با توجه به این که این دو اپراتور، با هر سه اپراتور فعال در کشور عراق (Zain، Asiacell و Korek ) قرارداد رومینگ داشته، قطعا کاربران آنها از آنتن دهی بهتری در کشور عراق برخوردار می باشند که توجه به این امر در شرایطی که عراق میزبان صدها هزار مسافر می باشد، بسیار مهم و ضروری است. علاوه بر این تعرفه هزینه های رایتل به مراتب بسیار بیشتر از دو اپراتور همراه اول و ایرانسل می باشد که این موضوع می تواند ارتباطات با صرفه تر و ارزان تری را برای کاربران به ارمغان خواهد داشت.

بنابراین در شرایطی که زائران بخواهند بدون خرید بسته تنها با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل با دوستان و عزیزان خود در ارتباط باشند، بدون شک کاربران سیم کارت همراه اول و ایرانسل از یک ارتباط پایدارتر و مقرون به صرفه تری برخوردار خواهند بود.

بسته های اینترنت ارائه شده از سوی اپراتورها ویژه راه پیمایی اربعین:

امسال نیز مانند سال های گذشته، اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه بسته های اینترنتی علاوه بر تسهیل ارتباطات زائران، هزینه های ارتباطی آنها را نیز کاهش دهند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

 

بسته های اینترنت اپراتور همراه اول در اربعین 1401

 

نوع بسته

هدیه

حجم ( مگابایت )

مدت اعتبار

قیمت

بسته دیتای نامحدود

25 دقیقه به همراه 250 عدد پیامک

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

بسته دیتای 150 مگابایت

10 دقیقه به همراه 50 عدد پیامک

150

7 روز

100.000 تومان

 

بسته های اینترنت اپراتور ایرانسل در اربعین 1401

 

حجم بسته

قیمت

مدت زمان اعتبار

600 مگابایت

250،000 تومان

هفت روز

یک گیگابایت

390.000 تومان

هفت روز

 

بسته های اینترنت اپراتور رایتل در اربعین 1401

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قیمت

اپراتور مقصد

50 مگابایت

10 روز

190،000 ريال

Korek

150 مگابایت

10 روز

550،000 ريال

Korek

500 مگابایت

10 روز

1،750،000 ريال

Korek

1 گیگابایت

10 روز

3،580،000 ريال

Korek

 

بر اساس جدول فوق، زائران می توانند در سفر معنوی اربعین تنها با خرید یک بسته اینترنتی، با خیالی آسوده و هزینه ای مقرون به صرفه با عزیزان و نزدیکان خود در ارتباط باشند. ولی در مقام مقایسه در حال حاضر بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی رایتل اقتصادی تر و به صرفه تر از بسته های پیشنهادی دو اپراتور دیگر خواهد بود. زیرا علاوه بر تنوع بسته های ارائه شده و قیمت منصفانه تر و ارزانتر، کلیه بسته ها مدت زمان بیشتری اعتبار داشته و این موضوع می تواند برای زائرانی که قصد دارند مدت زمان بیشتری را در عراق سپری کنند، مطلوب تر باشد.

البته نکته مهم در خصوص بسته های اینترنت همراه اول، هدیه بسته های اینترنت این اپراتور می باشد که این امکان را به کاربران می دهد تا علاوه بر استفاده از اینترنت، امکان ارسال پیامک و برقراری مکالمه صوتی را نیز داشته باشند، هر چند که به نظر می رسد این موضوع باعث افزایش قابل توجه قیمت این بسته ها نیز گردیده است.

 

اپلیکیشن روبیکا

علاوه بر خدمات بیان شده، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به عنوان اصلی ترین سهامداران سوپر اپلیکیشن روبیکا، با هدف تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی، طرح ویژه ای را برای کاربران روبیکا ارائه داده اند که بر اساس آن مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند تا 30 شهریور ماه 1401 در کشور عراق از اینترنت رایگان با حجم محدود بهره مند گردند. بر این اساس کاربران می توانند برای برقرای تماس صوتی و ارسال پیام متنی نامحدود، پیام صوتی و اشتراک موقعیت مکانی با یکدیگر از روبیکا استفاده نمایند.

برای این کار زائران اربعین حسینی می توانند با نصب نسخه جدید یا بروزرسانی اپلیکیشن روبیکا، وارد بخش پیام رسان اپلیکیشن روبیکا شده و از خدمات خاص آن بهره مند گردند. کاربران روبیکا می توانند با استفاده از سیم کارت های همراه اول و سیم کارت ایرانسل به صورت مستقیم با خطوط ثابت یا همراه ایرانی، تماس صوتی رایگان برقرار نمایند، بدون این که لازم باشد شخص دریافت کننده تماس، روبیکا را بر روی گوشی هوشمند خود نصب داشته باشد.

به این صورت افراد می توانند بدون نیاز به تهیه بسته رومینگ و پرداخت هزینه اضافه با انتخاب گزینه تماس صوتی اپلیکیشن روبیکا در کشور عراق با تلفن ثابت یا همراه عزیزان خود در ایران تماس برقرار کنند.

بنابراین اگر قصد سفر به عراق را دارید، پیشنهاد می شود با توجه به نیاز خود، پیش از سفر یکی از پیشنهاد های تدارک دیده شده از سوی اپراتورها را انتخاب نموده و با فعال نمودن سرویس رومینگ بین الملل، در طول این سفر معنوی از یک ارتباط پایدار و ارزان لذت ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تاریخ همیشه نشان داده که آدم هایی که ماندگار شده اند بسیار کار های بزرگ و جالب انجام دادند. امام حسین یکی از ان افرادی است که در مقابل ظلم ایستاد و باعث ماندگاری شد و هنوز به نماد مظلومیت و ایستادن در برابر ظلم یاد می شود. این روزها بسیاری از مردم به یاد اتفاق فجیع  کربلا در چهلمین روز شهادت امام حسین اقدام به پیاده روی میکنند. امسال هم بعد از دو سال که سفر به خاطر کرونا تعطیل بود و بسیاری از مردم اجازه وارد شدن به کربلا را نداشتند دولت عراق اجازه ورود به خاک این کشور را داد. در مسافرت بسیاری از مردم علاقه به استفاده از اینترنت دارند که بتوانند به دوستان و خانواده خود خبر دهند. اپراتور ها امسال هم مانند سال های گذشته که پیاده روی بود  اقدام به فعال کردن رومینگ بین الملل کرده اند که بسیار می تواند خبر خوبی برای مردمی که علاقه به رفتن دارند باشد تا بتوانند با هزینه نصف به خانواده خبر دهند

بنابراین اگر قصد سفر به عراق را دارید، با ما همراه باشد تا بعد از آگاهی از خدمات و سرویس های اعلام شده از سوی اپراتورها، نسبت به انتخاب بهترین و مقرون به صرفه ترین سرویس اقدام نمایید:

 

خدمات رومینگ اپراتور همراه اول در اربعین 1401

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، بسته های ویژه رومینگ اربعین خود را با تعرفه های ویژه و تخفیفی در اختیار مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود قرار می دهد که کاربران می توانند با مراجعه به "فروشگاه های آنلاین همراه اول " و یا" اپلیکیشن پر کاربرد همراه من" در بخش" خرید بسته ها "نسبت به خرید آنها اقدام نمایند. البته امکان تهیه بسته از طریق شماره گیری کد دستوری # 40 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 40 مربع ) در منوی رومینگ نیز فراهم می باشد.

 

بسته های رومینگ همراه اول ویژه اربعین 1401

 

نوع بسته

هدیه

حجم ( مگابایت )

مدت اعتبار

قیمت

بسته دیتای نامحدود

25 دقیقه به همراه 250 عدد پیامک

نامحدود

7 روز

350.000 تومان

بسته دیتای 150 مگابایت

10 دقیقه به همراه 50 عدد پیامک

150

7 روز

100.000 تومان

 

امکان خرید این بسته توسط دیگران حتی از ایران وجود خواهد داشت و تنها شرط لازم برای استفاده از آن ، فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل می باشد که توصیه می شود کاربران قبل از ورود به کشور عراق از فعال بودن سرویس رومینگ خود اطمینان حاصل نمایند که برای این کار می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

1.     منوی رومینگ در اپلیکیشن همراه من

2.     منوی رومینگ در کد دستوری # 40 * 1 * ( ستاره 1 ستاره 40 مربع )

3.     شماره گیری کد دستوری # 2911 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2911 مربع)

علاوه بر این تعرفه های اعلامی از سوی همراه اول برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل برای هر سه اپراتور عراقی Zain ، Asiacell و Korek به شرح ذیل می باشد:

 

نوع خدمات

قیمت

هر دقیقه مکالمه دریافتی

6.000 تومان

هر دقیقه مکالمه با شماره ایران ( ثابت و موبایل )

9.000 تومان

هر دقیقه مکالمه با شماره عراقی

4.000 تومان

هر عدد ارسال پیامک به شماره ایرانی

1.300 تومان

هر مگابایت اینترنت

500 تومان

 

قوانین و مقررات:

·        این بسته ها جهت مسافران کشور عراق ارائه شده و بدون اتصال به اپراتورهای عراقی غیر قابل استفاده می باشد.

·        قیمت های اعلامی در جدول بالا بدون محاسبه مالیات بوده و به نرخ های فوق 9% مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

·        هزینه مکالمات نیز بر حسب دقیقه بوده و کلیه تماس های کمتر از 60 ثانیه یک دقیقه کامل در نظر گرفته می شود.

·        این بسته ها برای کلیه سیم کارت های حقیقی و حقوقی، سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول قابل فعال سازی می باشد.

·        با توجه به این که مهلت استفاده از بسته ها از زمان خرید بسته به مدت ذکر شده در مشخصات بسته می باشد، بهترین زمان خرید بسته روز قبل از خروج از کشور می باشد.

·        در حالت رومینگ بین الملل، امکان استفاده از بسته های اینترنت داخلی وجود ندارد.

·        امکان خرید سایر بسته های رومینگ با بسته نامحدود وجود ندارد.

·        بسته دیتای نامحدود رومینگ تا سقف 3 گیگابایت بدون محدودیت سرعت ارائه می شود و بعد از آن سقف سرعت کاهش خواهد یافت.

·        در صورت اتمام حجم اینترنت رومینگ، هدیه مکالمه و هدیه پیامک قابل استفاده می باشد.

·        کاربران می توانند با استفاده از هدیه مکالمه با شماره های ایران یا شماره های کشور مقصد تماس بگیرند یا به تماس هایی از مقصد ایران و کشور مقصد پاسخ دهند. البته امکان ارسال پیامک به شماره های ایران نیز با استفاده از هدیه پیامک وجود دارد.

·        امکان خرید و هدیه بسته در درگاه ها برای دیگران از طرف مشترک حقیقی و فقط از طریق کارت بانکی مقدور می باشد.

 

 

خدمات اپراتور ایرانسل در اربعین 1401

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در کشور برای زائران عتبات پیشنهادات ویژه ای ارائه نموده که به دو گروه قبل و بعد از خروج از کشور تقسیم می شود. این پیشنهادات که از 11 تا 29 شهریور 1401 قابل استفاده می باشد، به شرح ذیل است:

1.     طرح" پیش از خروج از کشور" ایرانسل برای زائران اربعین

زائرانی که تمایل دارند از طرح ویژه پیش از خروج از کشور ایرانسل استفاده نمایند، می توانند از طریق مراجعه به " سوپر اپلیکیشن ایرانسل من" و یا شماره گیری کد دستوری # 40 * ( ستاره 40 مربع ) یک بسته اینترنت یک گیگابایتی با اعتبار هفت روزه تهیه نمایند که فقط در مناطق مرزی کشور یعنی مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، باشماق، چذابه و تمرچین و یا مسیر های منتهی به این مناطق قابل استفاده می باشد. به همین خاطر در مناطق مرزی ذکر شده، کیوسک های ویژه برای اتصال رایگان کلیه زائرین به اینترنت ایرانسل به صورت اینترنت وای فای فراهم شده است.

برای فعال سازی وای فای نیز، کاربران باید ابتدا به شبکه وای فای متصل شده و بر اساس توضیحات صفحه ای که برایشان باز می شود عمل نمایند یعنی مشترکین ایرانسل باید عدد یک را به سرشماره 1155 و غیر ایرانسلی ها عدد یک را به سر شماره 300001155 ارسال نمایند تا رمز اتصال به شبکه برای آنها ارسال گردد.

کلیه کاربران توجه داشته باشند برای استفاده از شبکه ایرانسل در کشور عراق لازم است پیش از خروج از کشور، سرویس رومینگ بین الملل را بر روی خط خود فعال سازند که این کار به روش های زیر امکان پذیر می باشد:

2.     شماره گیری کد دستوری # 1111 * ( ستاره 1111 مربع )

3.     از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و مراجعه به بخش پرونده و سپس فعال سازی خدمات رومینگ

4.     طرح" پس از خروج از کشور" ایرانسل برای زائرین اربعین

سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل، امسال با تعرفه ویژه مکالمه، پیامک و دیتا در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار می گیرد که کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند در صورت تمایل از این تخفیفات ویژه بهره مند گردند. با توجه به این که ایرانسل با هر سه اپراتور فعال در عراق قرارداد رومینگ منعقد نموده،کاربران می توانند از مناطق تحت پوشش هر سه اپراتور کشور عراق مانند Zain ، Asiacell و Korek استفاده نمایند.

 

تعرفه رومینگ ویژه اربعین

 

نوع خدمات

تماس صوتی خروجی ( به ایران )

تماس صوتی ورودی ( از ایران )

تماس صوتی با کشور مقصد

ارسال پیامک

اینترنت همراه ( مگابایت )

تعرفه خدمات

9.000 تومان

6.000 تومان

4.000 تومان

1.300 تومان

500 تومان

 

البته روشن نمودن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در حالت رومینگ بین الملل رایگان می باشد. علاوه بر این در صورتی که تماس وارده، بی پاسخ بماند، هزینه ای بابت آن منظور نخواهد شد.

کاربران توجه داشته باشند در صورتی که زائران در کشور عراق، اعتبار کافی برای برقراری تماس نداشته باشند، دوستان و عزیزان دریافت کننده تماس می توانند در صورت تمایل هزینه رومینگ تماس را بر عهده بگیرند که در این حالت، سامانه گویا از مخاطب تماس می خواهد که هزینه تماس را بر عهده بگیرد.

علاوه بر این اپراتور ایرانسل؛ بسته های اینترنت رومینگ ویژه اربعین خود را با اعتبار هفت روزه ارائه نموده است که از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره گیری کد دستوری # 4 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 4 مربع ) قابل فعال سازی می باشد.

 

بسته اینترنت ویژه اربعین

 

حجم بسته

قیمت

مدت زمان اعتبار

600 مگابایت

250،000 تومان

هفت روز

یک گیگابایت

390.000 تومان

هفت روز

 

نکات و شرایط مهم :

·        مشترکین اعتباری ایرانسل بهتر است پیش از ورود به کشور عراق سیم کارت خود را حداقل 100 هزار تومان شارژ نمایند تا در طول سفر با مشکلی برای تامین اعتبار مواجه نشوند.

·        هزینه کلیه تماس های ورودی و خروجی در حالت رومینگ بین الملل بر مبنای دقیقه و از زمان شروع مکالمه؛ محاسبه خواهد شد.

·        مشترکین سیم کارت های دائمی ایرانسل نیز می توانند حد اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهند.

·        مشترکین برای تماس با شماره های ایرانی باید پیش از شماره مشترک حتما کد 0098 را شماره گیری کنند.

·        کارشناسان ایرانسل در مناطق مرزی کشور به آدرس مناطق مرزی ذیل حضور داشته و آماده پاسخگویی و حل مشکلات احتمالی سیم کارت و گوشی زائرین و راهنمایی آنها در استفاده از خدمات رومینگ بین الملل هستند:

1.     مرز مهران: بلوار کربلا، نرسیده به پل زائر

2.     مرز مهران: میدان اربعین در پایانه مرزی

3.     قصرشیرین : مرز خسروی، ورودی گمرک، جنب مسجد

4.     شلمچه: پارکینگ اصلی پایانه مرزی

5.     چذابه: عمود 53 در محل استقرار موکب های حسینی

6.     کربلا: سید جوده و خیابان میثم تمار

7.     مسیر پیاده روی اربعین: عمودهای 1، 201، 494، 780 و 1120

البته مشترکین ایرانسل می توانند با شماره گیری 09377110000، با بخش رومینگ در مرکز شبانه روزی ارتباط با مشتریان ایرانسل تماس گرفته و از کارشناسان ایرانسل راهنمایی دریافت کنند. علاوه بر این، کارشناسان این اپراتور از طریق گفتگوی آنلاین در "وب سایت ایرانسل" و" اپلیکیشن ایرانسل من" نیز پاسخگوی سوالات زائران خواهند بود.

 

 

خدمات اپراتور رایتل در اربعین 1401

مشترکین اپراتور رایتل نیز می توانند با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و خرید بسته های اینترنت رومینگ رایتل در کشور عراق به راحتی با عزیزان خود در ایران در ارتباط باشند. بسته های اینترنت رومینگ ارائه شده از سوی رایتل در ایام اربعین به شرح ذیل می باشد:

 

حجم بسته

مدت اعتبار

قیمت

اپراتور مقصد

50 مگابایت

10 روز

190،000 ريال

Korek

150 مگابایت

10 روز

550،000 ريال

Korek

500 مگابایت

10 روز

1،750،000 ريال

Korek

1 گیگابایت

10 روز

3،580،000 ريال

Korek

 

علاقمندان می توانند با شماره گیری کد دستوری # 228 * ( ستاره 228 مربع ) نسبت به خرید بسته های اعلامی اقدام نمایند. علاوه بر ارائه بسته های ذکر شده در جدول فوق، این اپراتور خدمات خود را با تعرفه های تخفیفی اعلام نموده است که زائران می توانند با استفاده از آنها هزینه های خود را مدیریت نمایند.

 

تعرفه های تخفیفی رومینگ بین الملل رایتل

 

اپراتور

نوع سرویس

پیامک

مکالمه ( بر حسب دقیقه )

اینترنت ( به ازای هر کیلو بایت )

3G یا 3G/4G

ارسال

دریافت

تماس با ایران

دریافت تماس

تماس داخلی

استفاده از سرویس دیتا

Korek

3G/4G

5،000 ريال

رایگان

125.000 ریال

79.000 ریال

125.000 ریال

4.882

Asiacell

3G

335،000 ريال

رایگان

1.390.000 ریال

1.000.000 ریال

1.060.000 ریال

9.082.03

 

 

·        تعرفه های اعلام شده بدون احتساب مالیات بوده و به قیمت های فوق 9% مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد.

·        هزینه تماس بر مبنای دقیقه بوده و از زمان برقراری ارتباط با مقصد محاسبه می گردد.

·        مبنای محاسبه هزینه اینترنت همراه هر 50 کیلو بایت می باشد.

·        بهتر است مشترکین سیم کارت دائمی رایتل پیش از سفر نسبت به افزایش سقف اعتبار خود اقدام نمایند که برای این کار می توانند با ورود به صفحه پرداخت صورت حساب، بخش افزایش اعتبار سیم کارت دائمی، اعتبار خود را افزایش دهند.

·        مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل و دیتا نیز می توانند با ورود به وب سایت رایتل، صفحه افزایش اعتبار را انتخاب نموده و سیم کارت خود را شارژ نمایند. البته این کار از طریق اپلیکیشن رایتل من و یا شماره گیری کد دستوری # 200 * نیز امکان پذیر است.

رومینگ بین الملل به صورت پیش فرض بر روی تمامی سیم کارت رایتل فعال می باشد، ولی کاربران برای اطمینان می توانند پیش از سفر؛ به " اپلیکیشن رایتل من" بخش " سرویس های من" مراجعه نموده و از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنند. البته امکان استفاده از این اپلیکیشن در عراق نیز وجود دارد؛ ولی استفاده از آن مشمول هزینه اینترنت می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

سیم کارت وسیله بسیار مهم که می تواند باعث ارتباط آدم ها با هم دیگر می شود و هر از گاهی یک دارایی بسیار ارزشمند است. این روز ها بسیاری از افراد جامعه تعداد بالایی سیم کارت دارند که کارهای مختلفی را با این سیم کارت ها انجام می دهند . اما این روز ها سازمان ارتباطات و رادیویی کشور اعلام کرده است که هر فرد 10 سیم کارت باید به نام خودش داشته باشد. همین مسئله برای کسانی که سیم کارت های دارند که هر از گاهی روشن و خاموش می کنند باعث بروز مشکلاتی شده است . اما سازمان مقررات از طریق کد ملی ها  می داند هر فرد جامعه چند سیم کارت دارند.این موضوع که به صورت مستقیم و غیر مستقیم سبب بروز مشکلات و بی نظمی هایی در سیستم ارتباطات کشور گردد، باعث تصویب قانونی گردید که بر اساس آن اپراتورها می توانند نسبت به سلب امتیاز سیم کارت هایی که بلااستفاده مانده اند، اقدام نمایند.

طبق آمار رسمی وزارت اطلاعات و ارتباطات، بیش از 50 درصد سیم کارت های خریداری شده از سوی افراد خاموش می باشد که این امر سبب گردیده تا سازمان تنظیم مقررات طی حکمی به اپراتورها این اجازه را دهد تا سیم کارت هایی که طی 90 روز خاموش بودند را سلب امتیاز کند.

بنابراین طبق این قانون اگر یک خط سیم کارت برای بازه زمانی طولانی مورد استفاده قرار نگیرد و یا بدهی های آن پرداخت نگردد، از سوی اپراتورها سلب امتیاز می گردد که در گام اول اپراتورها موظف هستند با ارسال پیامک به مالک سیم کارت اخطار سلب امتیاز دهند که در صورت عدم پیگیری از سوی مالک، مراحل سلب امتیاز سیم کارت اجرایی می گردد.

به همین خاطر ما در این مطلب، به مدت زمان و نحوه سلب امتیاز سیم کارت از سوی اپراتورها می پردازیم:

 

·        مدت زمان سلب امتیاز سیم کارت از سوی اپراتور همراه اول

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، مالکین سیم کارت های با ارزش این اپراتور تنها 6 ماه فرصت دارند تا برای سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند. البته مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول که قبض خود را به مدت 4 ماه پرداخت نکرده باشند، سیم کارتشان قطع خواهد شد که البته شرایط قطعی یک طرفه یا دو طرفه سیم کارت کاملا با سلب امتیاز متفاوت می باشد. در زمان قطعی سیم کارت، مشترک می تواند تنها با پرداخت مبلغ قبض حتی بعد از تاریخ مقرر، نسبت به فعال سازی مجدد سیم کارت خود اقدام نماید؛ ولی در سلب امتیاز شرایط کمی پیچیده تر بوده و مشترک تنها در صورتی می تواند سیم کارت سلب امتیاز شده قبلی خود را باز گرداند که خط هنوز به کسی واگذار نشده باشد.

مراحل سلب امتیاز سیم کارت دائمی همراه اول بدین صورت است که تقریبا 9 ماه بعد از قطع یک طرفه سیم کارت به علت بدهی، اپراتور اقدام به قطع دو طرفه سیم کارت خواهد نمود که در این حالت امکان دریافت تماس نیز برای مشترک وجود نخواهد داشت و عملا سیم کارت بلا استفاده خواهد بود. بلافاصله بعد از قطع دو طرفه سیم کارت، مالک سیم کارت از سوی اپراتور پیامکی دریافت خواهد نمود که در آن به مالک، فرصت یک ساله داده خواهد شد تا با پرداخت بدهی سیم کارت خود را دوباره فعال نمایید، در غیر این صورت بعد از اتمام بازه زمانی اعلام شده سیم کارت بلافاصله سلب امتیاز می شود و در اختیار مالک جدید قرار می گیرد.

اما مالکین سیم کارت اعتباری همراه اول اگر بیش از 90 روز از سیم کارت های خود هیچ استفاده ای نکنند ( ارسال پیامک، برقراری تماس و استفاده از اینترنت ) سیم کارت غیر فعال در روند سلب امتیاز سیم کارت قرار می گیرد. البته اپراتور همراه اول در این زمینه صبر و شکیبایی بیشتری به خرج داده و معمولا سیم کارت های اعتباری این اپراتور بعد از 6 ماه عدم استفاده، سلب امتیاز می گردند.

 

·        مدت زمان سلب امتیاز سیم کارت های ایرانسل

مالکین سیم کارت دائمی ایرانسل، در صورت عدم پرداخت بدهی در سه ماه متوالی، اخطار قطع سیم کارت دریافت می کنند که در صورت عدم تسویه کامل بعد از 5 روز ، سیم کارت به صورت یک طرفه قطع می شود که در صورت عدم پرداخت بدهی بعد از 2 ماه سیم کارت به طور کامل و دو طرفه قطع می شود. در چنین شرایطی مالک سیم کارت تنها 50 روز فرصت دارد تا نسبت به پرداخت بدهی و فعال سازی مجدد سیم کارت اقدام نماید که در صورت عدم پرداخت مبلغ بدهی، سیم کارت سلب امتیاز شده و در اختیار مالک جدید قرار می گیرد. البته مشترکین می توانند با تماس با واحد پشتیبانی ایرانسل و یا مراجعه حضوری به دفتر پشتیبانی ایرانسل با پرداخت مبلغ بدهی، به شرطی که سیم کارت به شخص دیگری واگذار نشده باشد، نسبت به بازگشت سیم کارت بدون پرداخت هزینه اقدام نمایند.

در خصوص سیم کارت اعتباری ایرانسل در گام نخست، این اپراتور نسبت به سلب امتیاز سیم کارت هایی اقدام نمود که به مدت 3 سال خاموش و بلا استفاده بودند، سپس این قانون در مورد سیم کارت هایی که 1 یا 2 سال خاموش بودند اجرایی شد و در حال حاضر سیم کارت هایی که به مدت 6 ماه مورد استفاده قرار نگیرند، مشمول این طرح خواهند شد. البته مشترکین می توانند در صورت سلب امتیاز سیم کارت اعتباری، مقدار شارژی که در سیم کارت بوده را به خط دیگر ایرانسلی انتقال دهند.

 

به طور کلی در خصوص سلب امتیاز سیم کارت توسط اپراتورها، اغلب اپراتورها بر اساس قانون عمل نکرده و صبر و شکیبایی به خرج داده و به جای 90 روز حدود 6 ماه بعد از خاموش بودن سیم کارت، نسبت به سلب امتیاز مالکیت سیم کارت اقدام می نمایند که این سیم کارت های سلب امتیاز شده، مجددا از سوی اپراتورها به فروش می رسد. البته مالکین جدید باید تعهد کنند که سیم کارت خریداری شده فعال شده و بلااستفاده نخواهد ماند.

درست است که این قانون در وهله اول از خرید سیم کارت بلا استفاده توسط افراد جلوگیری نموده و در گام دوم سردرگمی و بی نظمی در ساختار اپراتورها و وزارت ارتباطات را کاهش می دهد؛ ولی می تواند خطر بزرگی برای مالکین سیم کارت ها محسوب گردد. زیرا هنگامی که یک سیم کارت سلب امتیاز شده و در اختیار مالک جدید قرار می گیرد، مالک جدید می تواند تنها با دریافت چند کد و بازیابی سیم کارت به تمامی اطلاعات قبلی مالک سیم کارت مانند پیامک ها، شماره تماس ها، پیام رسان های واتس اپ، تلگرام و .... دسترسی پیدا کند.

بنابراین توصیه می شود حتی الامکان از خرید سیم کارت هایی که می دانید به آنها احتیاج ندارید، خودداری نمایید؛ ولی اگر بنا به هر دلیلی در منزل سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری غیر فعال یا خاموش دارید، سعی کنید در بازه های زمانی یک ماهه سیم کارت را داخل گوشی قرار داده و حداقل یک روز از آن استفاده نمایید تا آن را از شرایط سلب امتیاز خارج کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

همراه اول که در این سال ها توانسته است که سهم گسترده ایی را در بازار سیم کارت را مال خود کند و اکثر مردم از سیم کارت های همراه اول استفاده میکنند. اما بیش تر مردم خواهان سیم کارت 0912 هستند که مقبولیت بیش تری را نسبت به سیم کارت های دیگر همراه اول را دارد. سیم کارت های 0912 به خاطر رقم های بالایی که دارند برای کسانی که این نوع سیم کارت را دارند نوع دارایی با ارزش حساب می شود. سیم کارت های 0912 به خاطر تولید کم شان و خواسته بسیار بالایی که دارند در بازار بسیار ناموجود است.سیم کارت های 0912  خوبی که دارند  این است که اعتباری نیست و دائمی است لازم به مدیریت هزینه ندارن که بسیار عالی ایت برای کسانی که با اینترنت خط هایشان کار می کنند.همراه اول در این سال ها با دادن بسته ها و سرویس های بسیار مناسب بین مردم محبوب بوده است.

یکی دیگر از مهم ترین دلایل تمایل افراد به داشتن این نوع سیم کارت، مربوط به اپراتور همراه اول می باشد، زیرا این اپراتور عملا پرچمدار توسعه جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی در ایران بوده و با در اختیار داشتن بالاترین رکورد سرعت 5G از بیشترین تعداد مشترک 3G و  4G برخوردار است. مازاد بر این سیم کارت های 0912 تنها شماره های دائمی همراه اول مربوط به استان تهران می باشند که بسیاری از افراد از شهرها و مناطق مختلف ایران بنا به دلایل مختلف مانند بیزینس و یا لاکچری بودن و ....  تمایل به خرید آنها را دارند.

همه این عواملی که در بالا بیان شد به نوعی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر گران شدن سیم کارت 0912 داشته اند. ولی هزینه های این سیم کارت تنها به قیمت سیم کارت خلاصه نشده و خدماتی که از سوی اپراتور همراه اول برای کاربران ارائه می شود، هزینه هایی دارد که ما در اینجا به آنها می پردازیم.

 

متوسط هزینه های سیم کارت های 0912

یکی از مهمترین خدماتی که از سوی اپراتور همراه اول برای مشترکین صورت پذیرفته، طرح یکسان سازی تعرفه مکالمه در سیم کارت های 0912 می باشد که بر اساس آن تعرفه مکالمه آزاد برای کلیه تماس های داخل و خارج از شبکه همراه اول یکسان بوده و بر اساس جدول ذیل می باشد:

مکالمه

قیمت هر دقیقه مکالمه

از خط دائمی به تلفن ثابت

599 ریال

از خط دائمی به همراه اول

599 ریال

همراه اول دائمی به ایرانسل و یا خطوط رایتل

599 ریال

 

بر اساس این طرح هزینه ارسال پیامک نیز در خطوط همراه اول 0912 نیز یکسان گردید و مطابق جدول زیر می باشد:

نوع سرویس

تعرفه برای سیم کارت 0912

پیامک

پیام کوتاه فارسی: 89 ریال به ازای هر پارت

پیام کوتاه انگلیسی: 222 ریال به ازای هر پارت

 

علاوه بر این خدمات مختلفی از سوی این اپراتور به مشترکین 0912 ارائه می شود که رایگان نبوده و مشترک موظف است در صورت دریافت این خدمات هزینه های مربوط به آنها را پرداخت نماید:

نوع خدمت

تعرفه

صدور قبض پایان دوره و میان دوره

50.000 ریال

دایری مجدد سیم کارت سلب امتیاز شده

150.000 ریال

تقسیط بدهی

70.000 ریال

تغییر و یا اصلاح آدرس

70.000 ریال

تغییر نام سیم کارت دائمی

250.000 ریال

ترابرد

150.000 ریال

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000 ريال و مازاد بر آن هر برگ 20،000 ريال

اصلاح مشخصات مشترک

60.000 ریال

تعویض سیم کارت خرابی و یا مفقودی برای مشترکین دائمی

100.000 ریال

 

البته بسیاری از خدمات همراه اول که به صورت غیر حضوری ارائه می شوند کاملا رایگان بوده و مشترکین 912 می توانند با مراجعه به وب سایت این اپراتور به راحتی از آنها بهره مند گردند. لیست این خدمات در جدول زیر آمده است: 

نوع خدمت

هزینه

تغییر آدرس

رایگان

دریافت pin, puk

رایگان

قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

قطع مفقودی

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه مبلغ 6،000 ريال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان

 

تعرفه اینترنت در سیم کارت های 0912

با توجه به افزایش تعرفه اینترنت در فروردین ماه 1401، هزینه های مربوط به این بخش تقریبا برای تمامی اقشار جامعه بسیار زیاد شده است، خصوصا اگر مشترک بسته اینترنتی نداشته و این هزینه ها با تعرفه آزاد محاسبه شود. در حال حاضر تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات برای سیم کارت های 0912 برابر با 0.4 ریال و تعرفه هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سایت های منتخب داخلی 0.2 ریال می باشد.

بنابراین خرید بسته های ارائه شده از سوی اپراتور همراه اول که از قیمت مقرون به صرفه ای هم برخوردارند، یکی از راه های کاهش هزینه های این بخش می باشد. در حال حاضر بسته های موجود در وب سایت همراه اول ویژه مشترکین سیم کارت های دائمی شامل: بسته های اینترنت یک روزه، یک هفته ، یک ماهه، ساعات مشخص و بلند مدت می باشد که به صورتی که در جدول ذیل آمده ارائه می گردد:

نوع بسته

قیمت

بازه زمانی

250مگابایت

3،600 تومان

یک روزه

500 مگابایت

4،900 تومان

یک روزه

750 مگابایت

5،900 تومان

یک روزه

یک گیگابایت

6،400 تومان

یک روزه

سه گیگابایت

9،900 تومان

یک روزه

6 گیگابایت

19،500 تومان

یک هفته

4 گیگابایت

16،000 تومان

یک هفته

3 گیگابایت

14،000 تومان

یک هفته

2.5 گیگابایت

13،000 تومان

یک هفته

1.5 گیگابایت

10،900 تومان

یک هفته

750 مگابایت

8،300 تومان

یک هفته

500 مگابایت

7،000 تومان

یک هفته

300 مگابایت

5،500 تومان

یک هفته

200 مگابایت

4،400 تومان

یک هفته

7 گیگابایت

28،200 تومان

یک ماهه

5 گیگابایت

23،600 تومان

یک ماهه

4 گیگابایت

21،300 تومان

یک ماهه

3 گیگابایت

19،000 تومان

یک ماهه

2 گیگابایت+ 200 مگابایت هدیه صبحانت

13،900 تومان

یک ماهه

1 گیگابایت + 100 مگابایت هدیه صبحانت

10،400 تومان

یک ماهه

12 گیگابایت  (صبحانت 6 صبح تا 12 ظهر)

10،000 تومان

یک ماهه

12 گیگابایت

46،000 تومان

دو ماهه

15 گیگابایت

62،000 تومان

چهار ماهه

 

البته قیمت اعلامی هر یک از بسته ها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد و قیمت نهایی بسته ها با احتساب 9% مالیات خواهد بود. علاوه بر این بسته های اینترنت صبحانت همراه اول در بازه های زمانی 6 صبح تا 12 ظهر با قیمت ویژه در اختیار مشترکین 0912 قرار می گیرد. بسته های بامداد شبانه اینترنت نامحدود با زمان استفاده 1 تا 11 صبح نیز که دارای سیاست منصفانه بوده و محدودیت سرعت برای مصارف بالاتر از 100 گیگابایت در آنها اعمال میشود، یکی دیگر از بسته های ساعت مشخص همراه اول می باشد. با توجه به آنچه که بیان شد، هزینه های سیم کارت های 0912 محدود به خرید این نوع سیم کارت نبوده و مالکان 0912 باید هزینه های مختلف مربوط به آبونمان، عوارض و ... را نیز بپردازند. بنابراین اگر برای شما مدیریت هزینه بسیار مهم می باشد، پیشنهاد می شود از یک سیم کارت اعتباری همراه اول که امکان کنترل هزینه ها را به شما میدهد، تهیه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم در این دوسال به خاطر کرونا فرصت حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را داشتند و نتوانستد که به کربلا بروند تا در اربعین امام  حسین شرکت کنند و همین مسئله باعث ناراحتی بسیاری از مردم کشور شده بود. اما امسال دولت عراق اعلام کرده است که هر کسی مایل به زیارت اربعین امام حسین هست اجازه ورود به کربلا را دارد برای همین این روز بسیار خود را مهیای سفر به کربلا می کنند تا بتواند در کربلا عزاداری کنند. از این رو اپراتورهای سیم کارت در تلاش هستند که بتوانند مانند قبل از کرونا به مردم سرویس های بسیار ویژه ایی را بدهند. یکی از این اپراتورها اپراتور رایتل است که در تلاش است سرویس های بسیار ویژه ایی را برای کسانی که سیم کارت رایتل دارند بدهد. اپراتور رایتل در تلاش است که مانند سالهای گذشته بتواند که با دادن رومینگ بین الملل ارتباط کسانی می خواهند با خانواده هایشان برقرار کنند حفظ کنند

تعرفه مصرف عادی یا ( خارج از بسته ) سیم کارت رایتل در داخل کشور به شرح ذیل می باشد:

سرویس

نوع سیم کارت

تعرفه

مکالمه درون شبکه

سیم کارت دائمی

70 ریال به ازاء هر دقیقه

سیم کارت اعتباری

70 ریال به ازاء هر دقیقه

سیم کارت دیتا

-

مکالمه درون شبکه

سیم کارت دائمی

555 ریال به ازاء هر دقیقه

سیم کارت اعتباری

888 ریال به ازاء هر دقیقه

سیم کارت دیتا

-

پیامک انگلیسی

سیم کارت دائمی

159 ريال

سیم کارت اعتباری

220 ريال

سیم کارت دیتا

220 ريال

پیامک فارسی

سیم کارت دائمی

88 ريال

سیم کارت اعتباری

105 ريال

سیم کارت دیتا

105 ريال

پیام چند رسانه ای 

(   MMS)

سیم کارت دائمی

198 ريال

سیم کارت اعتباری

400 ريال

سیم کارت دیتا

400 ريال

اینترنت همراه 2G در حالت رومینگ

سیم کارت دائمی

0.4 ريال به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت اعتباری

0.6 ريال به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت دیتا

0.5 ريال به ازاء هر کیلو بایت

اینترنت 3G/4G

سیم کارت دائمی

40.000ريال به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت اعتباری

40.000 ريال به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت دیتا

40.000 ريال به ازاء هر کیلو بایت

 

شرایط و نکات مهم :

·        تماس با کلیه شماره های اضطراری مانند 110،115،125،113،112،114،111 رایگان می باشد.

·        مبنای محاسبه کلیه تماس ها بر اساس تعرفه ثانیه ای می باشد.

·        هزینه استفاده از خدمات تماس صوتی و پیامک در حالت رومینگ ملی برای مشترکین رایتل مطابق تعرفه های عادی شبکه رایتل ( خارج از بسته ) می باشد.

·        کیفیت ارائه خدمات در حالت رومینگ ملی، مطابق سطح کیفیت خدمات اپراتور میزبان خواهد بود. سرویس اینترنت دریافتی در این مناطق نیز مطابق ویژگی های اینترنت ( GPRS/EDGE نسل دوم ) می باشد.

·        بر اساس قانون بودجه سال 1401 مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مبلغ 30 ریال به ازاء هر پیامک افزوده شده که مبلغ مابه التفاوت در آیتم درآمد عمومی دولت محاسبه گردیده و جزء درآمد رایتل نمی باشد.

·        برخورداری از خدمات اینترنت نسل چهارم رایتل نیازی به تعویض سیم کارت نداشته و با قرار گرفتن مشترک در محدوده پوشش دهی  4G و فعال بودن تنظیمات اینترنت نسل چهارم، امکان بهره مندی از آن برای کلیه کاربران سیم کارت های رایتل وجود خواهد داشت.

 

تعرفه سرویس رومینگ بین الملل در کشور عراق

اپراتور رایتل مانند تمامی اپراتورهای فعال در کشور، برای این که مشتریان خود را از خرید سیم کارت خارجی بی نیاز سازد، امکان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل را برای آنها در سفرهای خارجی فراهم نموده است. بنابراین کاربران رایتل می توانند با فعال سازی این سرویس  از سیم کارت خود در کشور های خارجی طرف قرارداد با رایتل برای برقراری و دریافت تماس و پیامک استفاده نمایند. در حال حاضر، اپراتور رایتل با بیش از 140 کشور در دنیا قرارداد رومینگ بین الملل منعقد نموده است که کاربران می توانند با مراجعه به "اپلیکیشن رایتل من " لیست کشورها و نام اپراتور میزبان را مشاهده نمایند.

البته در این روزها که بسیاری از ایرانیان قصد سفر به عتبات و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند، اپراتور رایتل سرویس رومینگ بین الملل کشور عراق را با تعرفه تخفیفی در اختیار کاربران قرار می دهد که در قالب بسته های مختلف ارائه می گردد و  مشترکین سیم کارت های این اپراتور می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 228 * این بسته ها را خریداری نمایند.

 

بسته های تخفیفی رایتل ویژه کشور عراق

حجم بسته اینترنت

اپراتور میزبان در کشور عراق

مدت زمان بسته

قیمت

50 مگابایت

Korek

10 روز

190.000 ریال

150 مگابایت

Korek

10 روز

550.000 ریال

500 مگابایت

Korek

10 روز

1.750.000 ریال

1 گیگابایت

Korek

10 روز

3.580.000 ریال

 

نکات و شرایط رومینگ بین الملل:

·        امکان استفاده از کلیه کدهای دستوری در حالت رومینگ بین الملل وجود دارد.

·        با روشن کردن گوشی در حالت رومینگ بین الملل، چنانچه مشترک  از سرویس های تماس، ارسال پیامک و یا اینترنت همراه استفاده نکند، هیچ مبلغی از حساب مشترک کسر نمی گردد.

·        هزینه تماس در سرویس رومینگ بین الملل بر اساس دقیقه بوده و تماس های کمتر از 60 ثانیه، معادل یک دقیقه محاسبه خواهد شد.

·        در صورت نیاز به افزایش اعتبار در زمان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین سیم کارت های اعتباری و دیتا می توانند به صفحه افزایش اعتبار وب سایت رایتل مراجعه نموده و سیم کارت خود را شارژ نمایند.

·        مشترکین سیم کارت های دائمی نیز بهتر است برای جلوگیری از قطع یک طرفه، سقف اعتبار خود را افزایش دهند که می توانند با ورود به سامانه رایتل من؛ در قسمت مدیریت سقف اعتبار، سقف اعتبار خود را تا مبلغ 8،600،000 ریال افزایش دهند.

·        سرویس رومینگ بین الملل در حال حاضر برای کلیه مشترکین رایتل به صورت پیش فرض فعال می باشد و به محض ورود مشترک به محدوده آنتن دهی یکی از کشورهای طرف قرارداد این سرویس به صورت خودکار فعال می شود. در صورت عدم فعال سازی خودکار؛ لازم است مشترک گوشی هوشمند خود را خاموش و روشن نماید.

·        مشترکین سیم کارت های رایتل می توانند با شماره گیری کد دستوری   # 210 *  نسبت به فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل اقدام نمایند.

·        در نقاط مرزی کشور، احتمال همپوشانی شبکه اپراتور داخلی با شبکه اپراتور همسایه وجود دارد، بنابراین از تحت پوشش بودن شبکه رایتل با سایر اپراتورهای داخلی در حالت رومینگ ملی، بر روی دستگاه مورد استفاده خود اطمینان حاصل فرمایید.

 

متقاضیان علاقمند به خرید سیم کارت های رایتل می توانند با مراجعه حضوری به فروشگاه های رایتل و یا به صورت غیر حضوری با ورود به"  سامانه رایتل من " بخش ثبت نام و خرید سیم کارت، نسبت به خرید آنها اقدام نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در زمان های گذشته مبادله کالا به کالا بسیار راحت بود و مردم در تلاش بودند تا کالایی به وجود آورند و گذران زندگی کنند. با ورود تکنولوژی زندگی بشریت بسیار عوض شد و آدم ها به راحتی می توانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و وسیله هایشان را در روزنامه های کثیر الانتشار پخش کنند . اما این روز ها اینترنت بسیار فضای جامعه را عوض کرده است و باعث این شده است که مرد م در اپ های مختلفی وسایل شان را به فروش بگذارند. شیپور و دیوار دو اپ هایی هستند که مردم می توانند که وسیله ایی را که می خواهند را برا فروش بگذارند. با این که این نوع اپ ها مزیت هایی دارد اما فضا و بستر کلاهبرداری و سود جویان را برای جامعه باز می گذارد  و اگر مردم مراقب نباشند ممکن است که با غفلت  متحمل ضررهایی بسیار بزرگ و غیر قابل جبران پذیر بخورند  پس لازم است قبلا از هر معامله شرایط را بررسی کنند.

خرید و فروش سیم کارت در دیوار و شیپور

چند سالی است که خرید و فروش سیم کارت های کارکرده در بستر سایت هایی مانند دیوار و شیپور صورت می پذیرد که با توجه به این که این سایت ها از مراکز خرید و فروش کالای دست دوم به شمار می آیند، این امر بسیار طبیعی و رایج می باشد. ولی دردسرها و مشکلاتی که برای افراد به وجود آمده ما را بر آن داشته تا با یک نگاه تخصصی مزایا و معایب این کار را بررسی کنیم.

دیوار به عنوان بزرگترین سایت پربازدید خرید و فروش کالای دست دوم و نو معمولا بهترین سایت برای ثبت نام فروش آگهی سیم کارت و یا خرید سیم کارت دست دوم و یا نو می باشد. زیرا در گام اول هزینه ثبت نام و درج آگهی در آن بسیار ناچیز می باشد. به همین خاطر شما به راحتی می توانید حتی چندین آگهی را در طول یک روز ثبت نام نمایید.

 

 البته توجه به این نکته نیز الزامی است که با توجه به این که در سایت دیوار در صورت ثبت آگهی جدید در دسته بندی شما، آگهی شما پایین تر می رود و امکان دیده نشدن آگهی وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید آگهی شما دیده شود و راحتتر و سریعتر سیم کارتتان را بفروشید، باید آن را بروز رسانی نمایید که با توجه به مبلغ کم هزینه دریافتی این موضوع ناخوشایند نخواهد بود. ولی قطعا تکرار آن می تواند ناخوشایند باشد، زیرا اگر سیم کارت شما به فروش نرسد، با توجه به استقبال بسیار زیاد از این سایت، آگهی های ثبت شده بسیار زیاد است و شما تقریبا مجبور خواهید بود، هر روز آگهی خود را بروز نمایید. بنابراین در طولانی مدت این کار هم خسته کننده و هم هزینه بر خواهد بود.

 البته می توانید با اضافه کردن برچسب فوری آگهی خود را خاص تر کنید و بهتر دیده شوید. ولی با این روش نیز امکان دارد سودجویانی با شما تماس بگیرند که فکر می کنند شما پول لازم هستید و بخواهند سیم کارتتان را مفت بخرند که این موضوع هم کم آزار دهنده نخواهد بود.

 

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از ثبت آگهی فروش در دیوار پیامکی از سوی دیوار برای شما ارسال می گردد که جنبه اطلاع رسانی داشته و ثبت آگهی شما را تایید می نماید. از آنجا همیشه کلاهبرداران در کمین هستند تا در هر شرایطی سوء استفاده های خودشان را داشته باشند، یکی از کلاهبرداری های رایج در این زمینه بدین صورت می باشد که بعد از ثبت و انتشار آگهی برای شما پیامی ارسال می شود و با ایجاد تغییرات جزئی در متن برای شما درگاه بانکی تقلبی ارسال کرده و از شما میخواهند که هزینه ثبت آگهی که معمولا رقمی ناچیز می باشد را در لینک ارسالی آنها واریز نمایند.

بدین ترتیب شما در دام کلاهبرداران افتاده و با پرداخت یک هزینه ناچیز اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار آنها قرار داده اید. با توجه به این که سایت دیوار هیچ تضمینی برای عدم سوء استفاده از کاربران ندارد و بر اساس قوانین درج شده کاربر باید قبل از درج اگهی قوانین را با دقت مطالعه نموده و مراقب باشد تا در دام کلاهبرداران نیفتد، در صورت بروز مشکل نیز این سایت کمکی به شما نکرده و عملا کار خاصی از دست شما بر نمی آید.

 

از آنجا که که سایت دیوار به عنوان یک سایت خرید و فروش اجناس دست دوم منزل شناخته می شود و کمتر به صورت تخصصی در زمینه سیم کارت فعالیت می کند، مورد توجه حرفه ای های بازار خرید و فروش سیم کارت نبوده و این افراد قطعا حضور در بازارهای تخصصی را ترجیح می دهند. علاوه بر این تعداد سیم کارت هایی که در این سایت موجود می باشد، در حدی نمی باشد که به عنوان مرجع معتبر و منحصر بفردی برای قیمت گذاری و خرید و فروش سیم کارت در بین حرفه ای ها شناخته شود.

در حال حاضر بیشترین آمار شکایت و مشکلات اصالت سند مربوط به سایت دیوار می باشد که نه از ضمانتی برخوردار است و نه کمکی در زمینه عدم سوء استفاده از افراد می کند. البته شما می توانید آگهی خود را در سایت شیپور و دیگر سایت های فروش اجناس دست دوم هم ثبت کنید که از تعداد بازدیدکنندگان کمتری برخوردارند ولی قطعا همان مشکلات و دردسرهای مربوط به دیوار را خواهند داشت.

 

با توجه به این که کلاهبرداری و اسناد جعلی در سایت هایی مانند دیوار بسیار می باشد، بهتر است به دنبال یک راه امن و مطمئن برای خرید و فروش سیم کارت خود باشیم که نه تنها از سابقه درخشانی در این زمینه برخوردارند بلکه به طور رسمی نیز به عنوان مرجع قیمت گذاری سیم کارت مورد تائید حرفه ای های این حوزه می باشد. سایت رندباز یکی از معتبرترین سایت هایی است که به صورت کاملا تخصصی در مورد خرید و فروش سیم کارت فعالیت دارد که روزانه هزاران بازدید کننده عادی دارد. علاوه بر این فروشندگان حرفه ای هم در این سایت حضور دارند که مورد تایید این وب سایت می باشند.

 

آگهی فروش سیم کارت در رندباز کاملا رایگان بوده و شما می توانید با خیال راحت و بدون دردسر سیم کارتتان را آگهی کنید و مطمئن باشید مورد بازدید هزاران خریدار واقعی و حرفه ای این حوزه قرار می گیرد. ولی نکته حائز اهمیت، دقت و نکته سنجی شماست که از بین تماس های مختلفی که با شما گرفته می شود بهترین و مطمئن ترین خریدار را پیدا کنید. زیرا در رندباز مسئولیت فروش سیم کارت با خود شماست، البته رندباز کلیه امکانات لازم برای یک معامله بی دردسر و سودآور را در اختیار شما قرار می دهد. زیرا در این وب سایت فروشندگان مورد اعتمادی وجود دارند که مورد تایید این وب سایت بوده و در صورت معامله با آنها کلیه مراحل خرید و فروش مورد تایید رندباز بوده و از ضمانت این وب سایت برخوردار است. ولی اگر بخواهید آن را به خریداران عادی بفروشید، توصیه می شود با دقت عمل و تیز بینی خاصی نسبت به این کار اقدام نمایید.

 

یکی دیگر از مزیت های اعتماد به رندباز، قیمت گذاری سیم کارت به صورت واقعی و کارشناسانه خواهد بود که کاملا بر اساس نوسانات بازار و قیمت روز سیم کارت صورت می پذیرد. از آنجا که مهمترین دغدغه در رندباز این است که مراجعه کنندگان بتوانند سیم کارت خود را به بالاترین قیمت و کمترین دردسر بفروشند، این وب سایت تلاش نموده است تا با عملکردی درست و کارآمد، اعتماد مسئولین خرید و فروش سیم کارت در دفاتر پیشخوان دولت و یا فروشندگان سیم کارت و کاربران عادی را جلب نموده و فضایی کاملا ایمن و دوستانه را ایجاد نماید تا تجربه ای لذت بخش از یک خرید یا فروش فوق العاده را به مراجعه کنندگان هدیه دهد. قطعا با در نظر گرفتن این شرایط، قیمت اعلامی در این سایت کاملا منصفانه و منطقی می باشد، به طوری که اگر شما قیمت اعلامی رندباز را با سایر سایت ها مقایسه کنید، قطعا قیمت ذکر شده بالاترین قیمت سیم کارت شما خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

تکنولوژی سهم گسترده ایی در پیشرفت در پیشرفت بشریت تا به امروز داشته توانستند با تکنولوژی بسیار از مشکلات بشریت را حل کنند و زندگی بسیار راحتی را برای بشر بسازند. این روزها اپراتور های سیم کارت از تکنولوژی هایی استفاده می کنند که بتوانند بازار را به نفع خودشان تغییر دهند و بسیاری از کارها را انجام دهند.این روز ها کسانی که سیم کارت های اپراتور ایرانسل را دارند در حال استفاده از تکنولوژی بسیار جالبی هستند که بسیار می تواند برای اپراتور های دیگر هم جذاب باشد  آن هم استفاده از تکنولوژی ترابرد است.به زبان ساده تر ترابرد یعنی این که اپراتور سیم کارت خود را تغییر دهید، مثلا اگر مشترک سیم کارت همراه اول هستید بدون آن که شماره خود را تغییر دهید، می توانید به رایتل ترابرد داشته باشید و از خدمات و امکانات این اپراتور استفاده نمایید.

سرویس ترابردپذیری نخستین بار در بهمن ماه 1394 به صورت آزمایشی اجرا شد و بعد از کسب موفقیت های لازم در 31 مرداد ماه 1395 مورد بهره برداری تجاری قرار گرفت. البته در سال های اولیه راه اندازی به دلیل عدم آشنایی مشترکین با این سرویس، به خوبی مورد استقبال مشترکین واقع نشد و تقاضای ثبت شده برای این سرویس در سال 1395، محدود به 100 هزار مورد می باشد. در سال های بعد یعنی در سال 1396 و 1397 درخواست ترابرد به بالاترین میزان خود یعنی 500 هزار مورد رسید، در سال 1398 درخواست ها دوباره روند نزولی داشته و تعداد آنها به 200 هزار مورد کاهش پیدا کرد تا در نهایت در سال 99 درخواست برای این سرویس دوباره به 100 هزار مورد رسید.

 

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به ترابردپذیری شماره های تلفن همراه در پنج سال گذشته مجموعا یک میلیون و 493 هزار درخواست ترابرد تکمیل شده؛ ثبت گردیده است که 47 درصد از درخواست های تغییر از جانب مشترکین اپراتور ایرانسل، 43 درصد مشترکین اپراتور همراه اول و 10 درصد از درخواست ها توسط مشترکین رایتل برای جابه جایی به یک اپراتور دیگر صورت گرفته است.

 علاوه بر این  آخرین آمار رگولاتوری نشان می دهد که 49 درصد از مشترکین درخواست کننده ترابرد، در پنج سال گذشته، اپراتور همراه اول را به عنوان میزبان جدید خود انتخاب نموده و 46 درصد درخواست ها به سمت اپراتور ایرانسل و تنها پنج درصد جابجایی متعلق به اپراتور رایتل می باشد.

 

 

نام اپراتور

اپراتور همراه اول

اپراتور ایرانسل

اپراتور رایتل

میزان ترابرد بر اساس اپراتورهای پذیرا

49 درصد

46 درصد

5 درصد

میزان ترابرد بر اساس اپراتور فرستنده

43 درصد

47 درصد

10 درصد

 

طبق این آمار بیشترین درخواست جابجایی نیز از سوی مشترکین ایرانسل به همراه اول بوده که این عدد نزدیک به 658 هزار مورد می باشد. البته تعداد مشترکین همراه اولی که درخواست ترابرد به ایرانسل را داشته اند نیز بیش از 613 هزار مورد می باشد. درخواست ترابرد از سوی مشترکین رایتل به سمت اپراتور ایرانسل حدود 81 هزار مورد و به سمت اپراتور همراه اول 69 هزار و 762 مورد می باشد که در مقابل نیز بیش از 41 هزار مشترک سیم کارت ایرانسل و 30 هزار مشترک همراه اول، اپراتور رایتل را به عنوان اپراتور میزبان جدید خود انتخاب نموده اند.

درخواست ترابرد به تفکیک اپراتورها به شرح ذیل می باشد:

 

اپراتور میزبان یا پذیرا

ترابرد پذیری – اپراتور فرستنده

شرکت مخابراتی ایران- همراه اول

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

شرکت خدمات ارتباطی رایتل

69،762

81،002

-

شرکت خدمات ارتباطی رایتل

657،887

-

41،204

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

-

613،435

30،245

شرکت مخابراتی ایران- همراه اول

 

البته این تکنولوژی محدودیت هایی نیز دارد مانند این که درخواست ترابرد تنها از یک سیم کارت دائمی به دائمی و یا اعتباری به اعتباری امکان پذیر است و یا این که مشترکین در یک سال فقط دو بار می توانند از این تکنولوژی استفاده نمایند. با این وجود استقبال از این تکنولوژی در طول سال های گذشته کم نبوده و حدود یک میلیون پانصد هزار نفر در طول 5 سال گذشته اپراتور خود را تغییر داده اند.

درست است که این سرویس در طول سالها اجرا، فراز و نشیب های بسیاری داشته و بعد از سال 97 دوباره سیر نزولی پیدا کرده است، ولی با توجه به این که در زمان استفاده از سرویس ترابرد مشترکین به دنبال بهره مندی از یک سرویس بهتر و با کیفیت تر می باشند، به صورت غیر مستقیم استفاده از این تکنولوژی از سوی کاربران، بین اپراتورها رقابت ایجاد کرده و آنها را به سمت ارائه سرویس بهتر و مقرون به صرفه تر سوق می دهد. امید است این رقابت در نهایت به نفع مشترکین تمام شده و اپراتورها ضمن گسترش شبکه ارتباطی و تلاش برای بهبود شرایط آنتن دهی، خدماتی ارزان تر و با کیفیت تر در اختیار کاربران قرار دهند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها در بازار به دنبال سیم کارت هایی هستند که خاص باشد. بیش تر این افراد در تلاش هستند که از پیش شماره 0912 خرید داشته باشند برای آنکه بسیار محبوب بوده است.سیم کارت های 0912  به خاطر محبوبیتی که دارند و در بازار با رقم های بسیار جالب و عجیب خرید و فروش می شوند می توانند جز دارایی فردی که سیم کارت 0912 را دارد به حساب بیایید.سیم کارت های 0912 ارزش خاصی دارند و بعضی این سیم کارت ها که با رند ها ترکیب می شنود بسیار رقم های سنگینی را پیدا می کنند. گر چه این سیم کارت هر چند وقت یک بار در جامعه خبر ساز می شوند ولی همچنان محبوب هستند.. به همین خاطر سیم کارت های 0912 جزء سرمایه های افراد محسوب شده و در صورتی که مالک آن بدهی داشته و یا در پرداخت مهریه سهل انگاری نماید، امکان توقیف آن وجود دارد.

ز بین پیش شماره 0912 کد 1 و پیش شماره 0912 کد 2 همراه اول ارزش ریالی خیلی زیادی دارند که در معمولا در مزایده های رسمی با قیمت بالا به فروش می رسند. بنابراین این شماره های تلفن می توانند به دلایل مختلف قضایی مسدود شوند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

توقف سیم کارت برای مهریه

سیم کارت های 0912 با کد یک و دو و شماره های رند در صورتی که زوج در پرداخت مهریه کوتاهی نماید، در گروه اموالی قرار می گیرند که امکان توقیف آنها وجود دارد. زیرا ارزش سیم کارت هر چقدر باشد، بر اساس آن بخشی از مهریه پرداخت نشده توسط توقیف سیم کارت تسویه خواهد شد.

طبق قانون افرادی که در وضعیت بدهکار مهریه قرار دارند و توانایی کافی برای پرداخت قسط های مهریه را ندارند، مجبور به پرداخت مهریه توسط سیم کارت، اتومبیل شخصی، پول پیش خانه و ... هستند. به این ترتیب زوجه می تواند در ازای مهریه ، اموال شخصی زوج که سیم کارت نیز جزء آنها می باشد را توقیف کرده و اختیار اموال را از او سلب نماید.

بر اساس قانون قیمت سیم کارت با توجه به قوانین و نرخ روز مشخص می شود و پس از این مرحله زوجه می تواند سیم کارت همراه اول زوج را جایگزین سهم خود از اقساط مهریه کند.

 

توقیف سیم کارت به علت بدهی

در صورتی که مالک سیم کارت 0912، در زمان دریافت قرض و یا وام سیم کارت خود را به عنوان ضمانت پرداخت معرفی کرده باشد، در صورت عدم پرداخت اقساط، در صورت شکایت فرد مقابل، سیم کارت 0912 توقیف شده و در ازای مبلغ بدهی در اختیار شاکی قرار می گیرد.

 

ارسال پیامک تبلیغاتی از خط همراه اول

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ شخصی اجازه ارسال پیامک های تبلیغاتی از سیم کارت شخصی را نداشته و در صورت ارسال، به موجب حکم قضایی سیم کارت شخص خاطی مسدود می گردد.

 

قاچاق غیر مجاز ترافیک مخابراتی

طبق قانون تمامی مکالمات بین المللی  باید به طور رسمی و قانونی بوده و هر گونه تخلف از قوانین ممنوع می باشد. تمام مکالمات بین المللی توسط مراکز ارتباط بین المللی دو کشور مبدا و مقصد تحت کنترل و نظارت می باشد و در صورت برقراری ارتباط غیر قانونی و قاچاق پهنای باند مخابرات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجازه صدور حکم توقیف سیم کارت 0912 دائمی را دارد. البته این موضوع تنها به سیم کارت همراه اول محدود نشده و برای تمامی اپراتورها صدق می کند.

 

شکایت از صاحب سیم کارت

در صورت بروز هرگونه مزاحمت یا ارتکاب اعمال مجرمانه، طبق قانون در گام اول دستور توقیف سیم کارت دائمی 0912 صادر می گردد و مالک سیم کارت باید در برابر مراجع قضایی باشد.

 

نقص اطلاعات مالک سیم کارت

خریداران سیم کارت ها موظفند مدارک و اطلاعات لازم جهت تکمیل وضعیت مالکیت سیم کارت را در اختیار اپراتور قرار دهند. در صورتی که این اطلاعات ناقص بوده و تکمیل نشود، اپراتور این اجازه را دارد که برای توقیف سیم کارت اقدام نماید. بنابراین اگر مالک سیم کارت با ارزش 0912 هستید، توصیه می شود در اسرع وقت به امور مشترکین مراجعه نموده و اطلاعات را تکمیل نمایید تا از مسدود شدن سیم کارت جلوگیری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از افراد در گذشته به تجارت می پرداختند و تجارت کالا با کالا بسیار روتین بود و لی با گذشت زمان کم کم تجارت بسیار عوض شد و حتی جز درس های دانشگاه شد و جز محبوب ترین رشته ها در دانشگاه ها است. تجارت با پیشرفت تکنولوژی بسیاری متفاوت شد و بسیار پیشرفت کرد. فناوری هم در کنار تکنولوژی سهم گسترده ایی برای کسانی که در دنیای امروزی هستند دارد. فناوری باعث شده که کره زمین به دهکده جهانی تبدیل شود و بسیار آدم ها را به هم دیگر نزدیک می کند که بسیار برای تجارت خوب است اما فناوری یک سکه دو روی بوده است وان طرف هم رقابت را برای کسانی که تجارت را دوست دارند بسیار سخت و دشوار کرده است.تکنولوژی و فناوری باعث این شده است که اطلاعات بسیار گسترده ایی مردم را در بر بگیرید و هروز اطلاعات جدیدی را وارد کند که باعث پیشرفت تجارت و خود انسان ها شود.

ثبت شدن در یاد و خاطره مخاطبان، کاری است بسیار دشوار که در این زمانه بمباران اطلاعات به راحتی صورت نمی گیرد و لازم است صاحبان کسب و کارها به آن توجه ویژه داشته و از هر راهی برای جاودانه شدن استفاده نمایند. تبلیغات منحصر بفرد و نحوه معرفی یک نام تجاری یکی از مهم ترین روش هایی است که تاثیر بسزایی در حک شدن نام یک برند در ذهن مخاطب می گذارد، به همین خاطر بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل تلاش می کنند تا با صرف هزینه های گزاف خود را به نوعی در خاطر مشتریان حک نمایند، به طوری که مخاطبان در یادآوری نام و محصولشان هیچ گونه دردسر و مشکلی نداشته باشند.

 

استفاده از تبلیغات در سطح شهر یکی از رایج ترین روش های تبلیغاتی می باشد که کمک به بهتر دیده شدن یک برند می کند. ولی امروزه با وجود پیشرفت های چشمگیر علم و فناوری و جایگزین شدن فضای مجازی خصوصا در دوران کرونا، تبلیغات کارآمد و مفید در اپ های اجتماعی هم می تواند بسیار کاربردی باشد.

در هر صورت به نظر می رسد گام اول برای موفق بودن، جلب اعتماد مشتریان می باشد که برای این کار علاوه بر مسائل کیفی محصول، مسائل کمی نیز بسیار با ارزش و مهم می باشند. قطعا یکی از روش های تاثیر گذاری بر روی مخاطب، القای خاص بودن برند و محصولات شماست. برای این کار باید از همان ابتدا همه چیز یک برند منحصر بفرد باشد، داشتن یک شماره لاکچری و رند یکی از اولین گام هایی است که شما و برندتان را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

 

در کشور ما سیم کارت های همراه اول به دلیل آنتن دهی عالی و پوشش منطقه ای مناسب یک انتخاب منحصر بفرد برای برند سازی می باشند، این اپراتور با در اختیار داشتن 68 هزار سایت فعال ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 2G ،3G ،4G در کشور و با واگذاری بیش از 100 میلیون سیم کارت دائمی و اعتباری نخستین اپراتور خاورمیانه می باشد.

ولی از بین سیم کارت همراه اول، تنها شماره های رند این سیم کارت می توانند به راحتی در خاطر مخاطب بمانند و شما را برای همیشه در ذهن آنها جاودانه سازند. علاوه بر این اگر به دنبال منحصر بفرد بودن هستید، شماره های رند 0912 از آن شماره هایی هستند که به خاطر دارا بودن خصوصیات خاص، جذابیت فوق العاده ای برای مخاطبان داشته و به صورت عادی ایجاد اعتماد و اطمینان می کنند. خصوصا اگر بیزینس شما در مورد یک محصول لوکس و منحصر بفرد می باشد، استفاده از این شماره ها برای تبلیغات به راحتی لاکچری بودن و خاص بودن شما را تداعی خواهد کرد.

 

قطعا مهم ترین دلیل شما برای خرید یک شماره رند 0912، ثابت شدن در ذهن مخاطب و بیننده خواهد بود. ولی خرید این سیم کارت مزایای دیگری هم مانند لاکچری بودن، متمایز بودن، جذاب بودن و ... خواهد داشت.

 

علاوه بر این در بازار سیم کارت، سیم کارت هایی وجود دارند که به آنها شماره های بیلبوردی می گویند، شماره های حروفی که از کنار هم قرار دادن اعداد به یک نام یا برند بخصوص می رسیم. این شماره ها که مخصوص تبلیغات در کنار اتوبان ها و بزرگراه ها می باشند، در چند ثانیه آن چنان تاثیری در ذهن مخاطب می گذارند که تا همیشه در یاد آنها می مانند. این شماره که به تازگی خرید آنها در بین صاحبان برند ها و مدیران رواج پیدا کرده، دقیقا مناسب برند سازی می باشند. زیرا علاوه بر زیبایی ظاهری که ناشی از سلاست و روانی شماره هاست، بیانگر نام برند یا محصول نیز می باشند. به همین خاطر تا ابد هر وقت که مخاطب یاد آن محصول می افتد، تنها با کنار هم قرار دادن حروف برند، می تواند به شماره شما دست یابد. مثلا شماره 09125674837 معادل برند JUPITER می باشد.

 

بنابراین اگر صاحب بیزینس بخصوصی هستید و قصد برند سازی دارید و یا می خواهید به تازگی کسب و کار خود را شروع کنید، فرصت را از دست ندهید و قبل از هر کاری یک سیم کارت 0912 رند تهیه کنید. روش های خرید سیم کارت های همراه اول هم بسیار زیاد می باشد و شما می توانید به صورت حضوری با مراجعه به امور مشترکین و یا به صورت غیر حضوری از طریق وب سایت همراه اول نسبت به خرید این سیم کارت اقدام نمایید. ولی از آنجا که سیم کارت های 0912 خصوصا سیم کارت های رند اکثرا از قبل رزرو شده، به صورت مستقیم امکان خرید آنها وجود ندارد. به همین خاطر متقاضیان می توانند سیم کارت های رند کارکرده را از حراجی ها و درگاه های معتبر خرید و فروش سیم کارت مانند رندباز تهیه نمایند.

 

با توجه به این که رندباز به عنوان درگاه خرید معتبر خرید و فروش سیم کارت، دارای ربات هوشمند قیمت گذاری سیم کارت می باشد، منصفانه ترین قیمت روز سیم کارت را در اختیار علاقمندان قرار می دهد و فضایی مطمئن و ایمن را برای خرید و یا فروش انواع سیم کارت خصوصا سیم کارت های پرطرفدار 0912 قرار می دهد.

 

البته همه می دانیم که قیمت سیم کارت های 0912 نسبتا گران می باشد، خصوصا اگر سیم کارت کد یک همراه اول و سیم کارت کد دو همراه اول باشند، قیمت ها گران تر می شود، این روند در مورد سیم کارت های رند پیچیده تر شده و معمولا سیم کارت های رند همه پیش شماره 0912 قیمت های گزاف و گرانی دارند که پرداخت آن برای افراد؛ خصوصا کسانی که به تازگی قرار است بیزینس خود را شروع کنند، بسیار سخت می باشد. ولی رندباز به عنوان یک وب سایت تخصصی که روزانه هزاران بازدید کننده حرفه ای و معمولی دارد، با اجرای طرح فروش سیم کارت اقساطی فرصتی را در اختیار خریداران واقعی سیم کارت های رند 0912 قرار داده تا بعد از مراجعه به وب سایت و انتخاب شماره مورد نظر، آن را به صورت اقساطی تهیه نمایند. شرایط پرداخت قیمت سیم کارت در سایت مشخص شده ولی به صورت پیش فرض متقاضیان می توانند ضمن انعقاد قرارداد خرید اقساطی، تنها با پرداخت یک سوم مبلغ کل سیم کارت، الباقی آن را به صورت ماهانه، پرداخت نموده و صاحب سیم کارت دلخواه خود شوند. علاوه بر این خریدار می تواند بدون پرداخت چک، سفته و یا ضمانت اجرایی از سیم کارت مورد علاقه خود تا پایان اقساط استفاده نماید.

آنچه که در رندباز اجرا می شود فرصتی است برای کسانی که به تازگی تصمیم به تجاری سازی برند خود دارند، تا با خرید یک سیم کارت رند 0912، در مسیر پیشرفت و ترقی قرار بگیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

در دولت سیزدهم تسهیل شرایط کسب و کارهای اینترنتی و بالابردن سرعت اینترنت یکی از وعده های مهم بود که وزیر ارتباطات قصد داشت با وصل کردن تک تک خانه ها به فیبر نوری نوید بخش روزهای خوشی حداقل برای قشر کم درآمد جامعه باشد و همه توقع داشتند امسال اینترنت از لحاظ سرعت و همچنین قیمت در شرایط مناسبی باشد

 

ولی برنامه ها به گونه ای دیگر چیده شده بود و در فروردین ماه 1401 با گران شدن اینترنت و حذف بسیاری از بسته های اقتصادی از سوی اپراتورها، نه تنها این وعده ها عملیاتی نشدند، بلکه شرایط سخت تر و پیچیده تر از قبل هم گردید. البته شایان ذکر است که گران شدن قیمت اینترنت کاملا قانونی بوده و اپراتورها هر گونه افزایش قیمتی را در چارچوب مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات انجام داده اند.

 از سوی دیگر صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود که وزارتخانه به دنبال برنامه ای برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم برخوردار می باشد که بعد از آن نیز عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تخصیص یارانه اینترنت به قشر ضعیف جامعه خبر داد.

 

سپس با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خانوارهایی که در سه دهک کم درآمد یارانه بگیران جامعه قرار می گیرند، میتوانستند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره گیری کد دستوری   # 1234 * 4 *  ( ستاره 4ستاره 1234 مربع ) برای دریافت اینترنت رایگان ثبت نام نمایند. بسته های ارائه شده در طرح اینترنت رایگان یارانه بگیران، به صورت دائمی در اختیار مشمولان قرار می گیرد و هر چهار ماه یک بار فعال می شود.

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بازه زمانی ثبت نام این طرح به طور کلی 758 هزار و 562 سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه بگیر برای دریافت اینترنت رایگان اقدام نمودند که به صورت تفکیکی  102 هزار و 903 سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کردند و 655 هزار و 659 نفر نیز از طریق بستر کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام نمودند. علاوه بر این تعداد 10 میلیون و 149 هزار و 710 استعلام نیز از طریق بستر کد USSD انجام شده است.

 

در همین راستا هفته گذشته مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطاتی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از فعال سازی بسته اینترنت رایگان برای افراد مشمول سه دهک اول یارانه بگیر خبر داد و اعلام کرد: " در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اختصاص بسته اینترنت رایگان برای اقشار کم برخوردار، اطلاعات مشمولانی که در بازه زمانی تعیین شده از طریق سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir  و یا کد دستوری # 1234 * 4 *  ( ستاره 4ستاره 1234 مربع )  ثبت نام کرده اند، پس از صحت سنجی شماره ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طریق سازمان فناوری اطلاعات به رگولاتوری اعلام شده است.

ایشان در ادامه افزودند: " در حال حاضر کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده حدود 944 هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتل موبایل، های وب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش هستند، به این اپراتورها اعلام شده و برای سیم کارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعال سازی بسته ( مانند قطعی سیم کارت به دلیل بدهی یا مسدودی و ... ) نداشته اند، بسته اینترنت برایشان فعال شده و پیامک فعال سازی ارسال شده است."

 

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید داشتند که این بسته سالانه اینترنت 40 گیگابایتی است که 30 گیگابایت آن برای استفاده از سایت های منتخب و 10 گیگابایت آن برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده و با هدف حمایت از اقشار کم برخوردار و در قالب مسئولیت اجتماعی اپراتور اجرایی می شود.

البته اگر از آن دست متقاضیانی هستید که از طریق سامانه خدمات دولت هوشمند و یا کد دستوری اعلام شده ثبت نام نموده اید و هنوز پیام فعال سازی اینترنت را دریافت نکرده اید، می توانید با مراکز تماس اپراتور خود تماس بگیرید و وضعیت فعال سازی بسته اینترنت خود را پیگیری نمایید. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب می توانید درخواست پیگیری ثبت نام خود را در آدرس https://195.cra.ir ثبت نمایید تا پیگیری و رسیدگی گردد.

 

لیست شماره مراکز اپراتورها برای تماس به شرح ذیل می باشد:

اپراتور

تلفن مرکز پاسخگویی و پشتیبانی

همراه اول

تماس از خطوط همراه اول: 9990

تماس از خطوط غیر از همراه اول: 0912999

ایرانسل

تماس از خطوط ایرانسل: 700

تماس از خطوط غیر از ایرانسل: 09377000000

رایتل

تماس از خطوط رایتل: 200

تماس از خطوط غیر از رایتل: 09202000000

شاتل موبایل

تماس از خطوط شاتل موبایل: 100

تماس از خطوط غیر از شاتل موبایل: 09981000000

آپتل

تماس از خطوط آپتل: 100

تماس از خطوط غیر از آپتل: 09991100000

سامان تل

تماس از خطوط سامان تل: 09999999000

تماس از خطوط غیر از سامان تل: 02187640000

های وب

تماس از خطوط های وب: 1565

منطقه آزاد کیش

تماس از خطوط منطقه آزاد کیش: 0764411          

 

امید است با ارائه این طرح که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و در راستای برقراری عدالت اجتماعی اجرایی گردیده، بخشی از مشکلات این قشر از جامعه کم رنگ تر گردد.

 

 

 





:: برچسب‌ها: 40 گیگا بایت اینترنت رایگان برای یارانه بگیران کم | 40 گیگابایت اینترنت | بسته سالانه اینترنت 40 گیگابایتی | سیم کارت همراه اول | رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

ابلاغ قانون محدودیت تعداد سیم کارت از سوی رگولاتوری؛ در روزهای اول تصویب افراد زیادی را که برای اهداف مجاز مختلفی نیاز به سیم کارت های متعدد داشتند، دچار مشکل ساخت. ولی با مرور زمان این افراد نیز مجبور شدند تا تمام نیازهای خود را با همین تعداد سیم کارت مجاز مصوب شده، حل نمایند.

با توجه به این که با پیشرفت تکنولوژی و همه گیری استفاده از فناوری های مدرن، شکل و شمایل کلاهبرداری ها و تخلفات نیز بسیار با گذشته فرق کرده و در حال حاضر متخلفان با تسلط کامل به علم روز دنیا از غفلت و سادگی افراد سوء استفاده کرده و اهداف شومشان را اجرایی می کنند، لازم است کلیه افراد دقت و توجه کافی نسبت به حفظ اموال شخصی مانند سیم کارت ها داشته باشند.

 

 

با توجه به این که آمارها نشان می دهد تعداد سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری واگذار شده در کشور از سوی اپراتورها بسیار بیشتر از جمعیت کل ایران می باشد، به نظر می رسد بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف نیاز به تهیه سیم کارت های متعدد دارند. به طوری که گاها دیده شده تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام یک فرد از 10 سیم کارت هم بیشتر است.

در گذشته هر فرد مجاز بود که از هر اپراتور 10 سیم کارت به نام خودش و با کد ملی خود ثبت نماید، ولی در سال های گذشته این قانون تغییر کرده و بر اساس آخرین اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ هر فرد ایرانی می تواند تنها 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. این قانون بدین معناست که افراد می توانند در مجموع از هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، 10 سیم کارت تحت مالکیت خود داشته باشد. البته اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و سازمان ها برای تعداد سیم کارت های فعال؛ از هیچ محدودیتی برخوردار نیستند. اتباع غیر ایرانی نیز با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت اقامت، کارت پناهندگی، کارت هویت و کارت سبز می توانند به صورت همزمان از مجموع تمام اپراتورهای فعال در کشور سه سیم کارت فعال به نام خود داشته باشند.

 

 

زیرا تخلفاتی که در فضای مجازی صورت می پذیرد؛ معمولا به کمک ابزارهایی مانند سیم کارت انجام می شود و قطعا کلاهبرداران برای حفظ هویت خود از هویت جعلی و سیم کارت هایی استفاده می کنند که به نام شخص دیگری می باشد. از آنجا که بر اساس قانون در صورت وقوع هرگونه جرم و کلاهبرداری تنها مالک سیم کارت باید در مراجع قانونی حضور یافته و پاسخگو باشد، حفظ و مراقبت از هویت شخصی و اسناد و مدارک بر عهده هر فرد می باشد. البته در مواردی هم بعد از تلاش فراوان و ارائه اسناد و ... بی گناهی مالک ثابت خواهد شد؛ ولی این روند علاوه بر این که مستلزم زمان می باشد؛ می تواند باعث ضررهای مالی و از دست رفتن آبرو نیز بشود. چون باید بپذیریم که به هر حال مالک سیم کارت به علت سهل انگاری، در وقوع جرم درصدی مقصر می باشد.

در هر صورت از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، لازم است افراد در اسرع وقت نسبت استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است؛ اقدام نمایند تا ضمن آگاهی از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد، در صورت بروز هرگونه مغایرت، نسبت به مسدود سازی سیم کارت و تعیین تکلیف آن اقدام نمایند.

 

روش های استعلام سیم کارت:

·        ارسال کد ملی به سرشماره سرشماره 3000150

·        مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir

·        مراجعه به اپلیکیشن هر یک از اپراتورها ( بخش مدیریت حساب همراه من، ایرانسل من، رایتل من )

·        مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین و مراکز ارتباطی اپراتورها

در هر کدام از این روش ها، تنها با ارائه کد ملی، مشترک می تواند از تعداد سیم کارتی که به نامش می باشد، آگاهی پیدا کند.

 

اگر بعد از استعلام از تمام سیم کارت هایی که به نامتان می باشد، آگاهی داشتید و مغایرتی جود ندارد، می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. ولی در صورت بروز هر گونه مغایرت لازم است؛ سریعا موضوع را پیگیری نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر امور مشترکین نسبت به قطع دسترسی آن اقدام نمایید. زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند منجر به بروز مشکلات و دردسرهای فراوانی گردد.

البته استعلام تعداد سیم کارت در بعضی شرایط بسیار مهم تر و جدی تر خواهد بود، زیرا در این شرایط خاص که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، امکان سوء استفاده و کلاهبرداری از سیم کارت تحت مالکیت شما بیشتر است.

 

 شرایط خاص می تواند شامل موارد زیر گردد:

·        اگر به تازگی مورد سرقت قرار گرفته اید و کیف و مدارکتان را دزدیده اند.

·        اگر گوشی هوشمندتان را به سرقت برده اند.

·        اگر سیم کارت بلا استفاده ای داشته اید که اصلا به خاطر نمی آورید؛ دچار چه سرنوشتی شده است.

·        اگر با استفاده از کد ملی خود برای دوست یا آشنایی سیم کارت تهیه نمودید و اکنون از آن فرد و آن سیم کارت بی اطلاع هستید.

·        اگر سیم کارتی داشتید که اکنون به آن دسترسی ندارید و به نوعی گم شده است.

علی ایحال مراقب باشید و با بی خیالی از کنار سیم کارتی که به نامتان بوده، نگذرید و حتما تا تعیین تکلیف نهایی سیم کارت پیگیر باشید و برای مسدود سازی سیم کارت با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به دفاتر امور مشترکین مراجعه فرمایید.

 

با در نظر گرفتن این که تمام مسئولیت های استفاده از سیم کارت حتی در صورت واگذاری خط، به عهده مالک سیم کارت می باشد، تصویب این قانون در راستای مدیریت بر سیم کارت های ارائه شده و جلوگیری از بروز جرم و تخلف صورت پذیرفته و قانونگذار با اشراف کامل بر شرایط، تصمیم به محدود سازی واگذاری سیم کارت نموده است تا از مسائل و مشکلات بعدی جلوگیری نماید. به همین خاطر همکاری و دقت نظر مشترکین بیش از هروقت دیگر می تواند، شرایط را برای کلاهبرداران و متخلفان سخت تر نماید و راه رسیدن به هدف را برای آنها ناهموار سازد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: تعداد سیم کارت مجاز برای هر شخص , محدودیت مالکیت سیم کارت , روش های استعلام سیم کارت , تعداد سیم کارت مجاز , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها ارتباط نقش مهمی را در زندگی آدم ها ایجاد کرده و بسیار مهم شده است. این روز ها آدم ها مانند گذشته دیگر نامه برای یکدیگر نمی نویسند بلکه از طریق گوشی های هوشمند با همدیگر ارتباط می گیرند و مهم نیست که ارتباط شان نزدیک است یا دور و یا در کشور های مختلفی هستند. این روز ها که از هر نظر می توان نشانه پیشرفت تکنولوژی را به راحتی درک کرد.اپراتور های سیم کارت هم در تلاش هستند که نقصی در ارتباط برقرار نشود و در تلاش هستند که تغییرات گسترده ایی را انجام دهند.یکی از تغییرات بسیار خوبی که در شبکه تلفن های همراه انجام شده است کد های دستوری است که  برای ار سال در خواست های مردم متفاوت است.کد دستوری یا USSD در واقع نوعی ارسال پیام در شبکه تلفن همراه می باشد که بسیار پرکاربرد بوده و مبنای عملکرد آنها بر اساس ذخیره نشدن اطلاعات در سرور می باشد.

این کدها که بر اساس ارتباط با اپراتورهای موبایل مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل تعریف شده اند برای ثبت درخواست ها و خدمات مختلف مانند خرید شارژ، اطلاع از باقیمانده بسته اینترنت همراه، خرید بسته های اینترنتی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

 

یکی از مهمترین مزایای استفاده از کدهای دستوری عدم نیاز به اینترنت ( به صورت آفلاین ) و رایگان بودن این سرویس می باشد که کار با آنها را برای همگان آسان و راحت نموده است. کدهای دستوری " ستاره، مربع " در اصل اعدادی هستند که بین یک  #  و  *  محصورند و ارسال یا دریافت آنها تقریبا با تمام گوشی های موجود اعم از ساده یا هوشمند امکان پذیر می باشد.

در حال حاضر استفاده از کدهای دستوری ستاره ، مربع بسیار در بین کاربران رایج می باشد، به همین خاطر ما در اینجا به برخی از بهترین و پرکاربردترین کدهای دستوری اپراتور ایرانسل اشاره می کنیم که مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند به صورت آفلاین از آنها بهره مند گردند:

 

کد تغییر زبان ایرانسل

کد دستوری یا  (USSD)

عملکرد

# 1 * 3 * 4 * 555 *

تغییر زبان به فارسی

# 2 * 3 * 4 * 555 *

تغییر زبان به انگلیسی

 

کدهای اینترنت ایرانسل

کد دستوری یا (USSD )

عملکرد

# 5 * 555 *

خرید بسته های اینترنت

# 4 * 1* 555 *

اطلاع از باقی مانده بسته اینترنت همراه

# 2 * 4* 555 *

ارسال تنظیمات اینترنت همراه

# 20 * 

بررسی پوشش اینترنت همراه در منطقه شما

# 8 * 555 *

خرید بسته اینترنت ثابت

# 815 * 

فعال سازی اینترنت اضطراری

# 4 * 1 * 555 *

مشاهده بسته های اینترنت فعال

 

کدهای شارژ ایرانسل

کد دستوری یا (USSD )

عملکرد

# 2 * 1 * 555 *

استعلام مانده حساب

ابتدا # 1 * 142 * را شماره گیری نموده و پس از تعیین رمز خود، کد زیر را شماره گیری کنید: # شماره مقصد * مبلغ به ریال * رمز* 142 *

ارسال شارژ برای دیگران ( سرویس خط به خط )

# شماره رمز 12 یا 16 رقمی * 141 *

شارژ خط با کد شارژ

# شماره رمز 12 رقمی * 144 *

شارژ شگفت انگیز

 

کدهای خرید محصولات ایرانسل

کد دستوری یا ( USSD)

عملکرد

# 3 * 10 * 555 *

بررسی موجود بودن شماره دلخواه

# 5* 5 * 555 *

خرید بسته های ترکیبی ( بوم و بوم + )

# 55 * 555 *

خرید بسته مکالمه

# 1 * 16 * 555 *

خرید سیم کارت ایرانسل

# 22* 555 *

پیگیری سفارش

 

کدهای دیگر خدمات ایرانسل

کدهای دستوری یا (USSD )

عملکرد

# 5006 *

فعال سازی و غیر فعال سازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

# 9 * 1 * 555*

تبدیل خط اعتباری به دائمی

# 11 * 555 یا # 1 * 6 *

شارژ کیف پول دیجیتال ایرانسل

# 6101 *

سرویس ردیابی گوشی ( هزینه 1000 تومان )

# 1 * 5 * 4* 555 *

فعال سازی پیام گیر صوتی

# 2* 5 * 4* 555 *

فعال سازی اطلاع رسانی تماس های ناموفق

# 3* 5 * 4* 555 *

غیر فعال سازی اطلاع رسانی تماس های ناموفق

# 4 * 5 * 4* 555 *

حذف تمام خدمات پیام گیر

# 2 * 1 * 555 *

افزایش سقف مصرف و پرداخت قبض سیم کارت های دائمی

# 6 * 555 *

مشاهده جشنواره های فصلی

# 1 * 4 * 555*

درخواست تنظیماتMMS 

# 8 * 3 * 555 *

مشاهده طرح تعرفه فعلی شما

 

با توجه به این که کدهای دستوری راهی برای ارتباط لحظه ای می باشند، مانند سرویس پیام کوتاه تاخیر نخواهند داشت. علاوه بر این امنیت استفاده از کدهای دستوری بسیار بالا می باشد، به همین خاطر امروزه استفاده از این کدها تنها به اپراتورها محدود نبوده و بسیاری از ادارات، سازمان ها، خیریه ها، موسسات مالی و بانک ها و ... از این کدها برای ارسال درخواست های متنوع استفاده می کنند.

البته تقریبا تمامی سرویس های بیان شده با مراجعه حضوری به مراکز ارتباط با ایرانسل و یا به صورت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن پرکاربرد ایرانسل من قابل اجرا می باشد ولی استفاده از  کدهای دستوری یا  USSD  همان غول چراغ جادوست که همگام با تکنولوژی روز دنیا در دسترس همگان قرار گرفته و می تواند در کسری از ثانیه درخواست های کاربران را ثبت و اجرایی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

باز محرم و صفر و باز هم داغ اولاد آدم بر جهانیان افتاده است. این روز ها که بسیاری از مردم در دهه مختلف محرم و صفر به عزاداری می پردازند و بسیاری از مردم هم برای اربعین قصد زیارت حرم امام حسین(ع) را دارند کاری که اولین بار جابر صحابه پیامبر انجام داده بود.این روز ها بسیاری از مردم به فکر این هستند که چگونه در کربلا و سامرا و یا نجف با خویشان خود ارتباط برقرار کنند که آنها هم فیض زیارت کربلا را ببرند . اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که مانند سال های گذشته در کنار مردم باشند و خدمات رسانی کنند.انتخاب روشی بسیار مطمئن و درست که کسانی که علاقه ارتباط دارند با خویشان خویش می تواند لذت سفر را دوبرابر کند.بنابراین لازم است مسافران پیش از سفر آگاهی کامل نسبت به راه های ارتباطی با ایران پیدا کنند تا با انتخابیک روش مناسب و کاربردی، از دغدغه های این سفر بکاهند.

زائران سفر به عتبات مانند مسافران هر سفر خارجی دیگری می توانند از دو روش برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

روش اول: فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

روش دوم: استفاده از سیم کارت های عراقی

 

به طور کلی هزینه های رومینگ بین الملل؛ تابعی از هزینه های بین المللی می باشد، بنابراین در حال حاضر هزینه خرید سیم کارت های عراقی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

البته خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ارزان قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند. 

بنابراین در اینجا تصمیم داریم تا با نگاهی اختصاصی به سیم کارت های عراقی، اطلاعات مورد نیاز مسافران برای خرید سیم کارت را در اختیار آنها قرار دهیم.

سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند.

 

اپراتور آسیا سل ( Asiacell )

کاربرانی که در کشور عراق سیم کارت های اپراتور آسیا سل را تهیه کنند، می توانند از تعرفه های درون شبکه ای به صورت نیم بها استفاده نمایند. هزینه فعال سازی این سرویس بر اساس تعرفه سال 98، پنج هزار دینار عراقی می باشد که با ارسال عدد 2 به سرشماره 293 فعال می گردد.

 

 

اپراتور کورک تلکام ( Korek )

کاربران سیم کارت های این اپراتور نیز مانند آسیا سل این امکان را دارند تا هزینه ارتباطات درون شبکه ای خود را به صورت نیم بها پرداخت نمایند. کاربران برای استفاده از سرویس نیم بها باید کد دستوری # 254 * را شماره گیری نموده و بعد از پرداخت 1500 دینار عراقی ( بر اساس تعرفه سال 98 ) می توانند شش مخاطب را برای مکالمه نیم بها انتخاب نمایند. ( هزینه های کاربر تنها با شش مخاطب انتخابی به صورت نیم بها خواهد بود.)

 

 

اپراتور زین ( Zain )

کاربران این سیم کارت مانند دو اپراتور دیگر امکان استفاده از تعرفه نیم بها برای ارتباطات درون شبکه ای خواهند داشت. این سرویس که با ارسال عدد 2 به سرشماره 2034 امکان پذیر می باشد با هزینه اولیه پنج هزار دینار عراقی ( تعرفه سال 98 ) قابل فعال سازی می باشد. به طور کلی استفاده از سیم کارت های زین در بین مدیر کاروان ها متداول می باشد.

 

 

کدهای دستوری پرکاربرد سیم کارت های عراقی

در اینجا برای آگاهی علاقمندان برخی از پرکاربردترین کدهای دستوری سیم کارت های عراقی را بیان می کنیم:

با توجه به این که در سال های گذشته به دلیل پاندمی کرونا، راهپیمایی اربعین برگزار نمی شد، هزینه های اعلام شده در جدول زیر بر اساس تعرفه سال 98 بوده و قطعا این هزینه ها در سال جاری تغییرات محسوسی خواهد داشت.

 

کدهای دستوری انواع سیم کارت های عراقی

نام سیم کارت

طریقه شارژ کردن

باقیمانده شارژ

لیست بسته های اینترنتی

هزینه تماس با ایران ( بر حسب دقیقه)

هزینه پیام کوتاه

مرکز تماس

آسیا سل

# کدشارژ * 133 *

# 133 *

# 299 *

280 دینار

150 دینار

333

زین

# کدشارژ * 101 *

# 100 *

# 321 *

270 دینار

150 دینار

107

کورک تلکام

# کدشارژ * 221 *

# 211 *

# 250 *

260 دینار

150 دینار

411

 

معمولا سیم کارت ها عراقی با اعتبار 30 روزه و قیمتی مناسب عرضه می گردند؛ ولی مهمترین نکته در خرید این سیم کارت ها، مراجعه به مراکز معتبر می باشد تا بتوانید سیم کارتی با تاریخ مصرف بالاتر و قیمتی اقتصادی تر تهیه کنید. در سال های گذشته، به دلیل تقاضای بالا برای خرید سیم کارت در عراق، تهیه آن بسیار سخت بود و معمولا زائران برای خرید آنها دچار سردرگمی می شدند، به همین خاطر با تمهیدات انجام شده از سوی وزارات ارتباطات، در مرز های ورودی به عراق مانند مرز مهران امکان خرید این نوع سیم کارت وجود داشت. البته برای سال جاری باید منتظر ماند تا در روزهای نزدیک اربعین علاوه بر اعلام تعرفه ها، نحوه ارائه آنها نیز مشخص شود. در هر صورت برای خرید سیم کارت عراقی، مسافران باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشند.

در حالت عادی سفر به عراق برقراری ارتباط با ایران، با فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل مقدور بوده و مشکلات شلوغی و اختلال در تماس را نخواهد داشت. ولی در روزهای اربعین به دلیل شلوغی ترافیک تماس ها زیاد بوده و سرویس رومینگ بین الملل کیفیت لازم را نخواهد داشت. علاوه بر این در صورت استفاده از سیم کارت ایرانی در کشور عراق، علاوه بر محاسبه هزینه رومینگ، هزینه تمام تماس هایی که با شما گرفته می شود نیز به حساب مشترک خواهد بود. بنابراین خرید سیم کارت عراقی بسیار به صرفه تر و منطقی تر می باشد. ولی با توجه به این که هنوز تعرفه ها و خدمات این نوع سیم کارت ها اعلام نشده، به طور قطع نمی توان یکی از آنها را به عنوان بهترین و ارزان ترین سیم کارت عراقی اعلام نمود.

البته با توجه به این که فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل و استفاده از شماره تلفن خود در کشور عراق، یکی از راحت ترین روش های ارتباطی با ایران می باشد، پیشنهاد می شود سیم کارت ایرانی(همراه اول، ایرانسل،رایتل) خود را به همراه داشته باشید تا در مواقع ضروری و گیر نیاوردن سیم کارت عراقی بتوانید از آن استفاده نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

این روز ها بسیاری از مردم به دنبال سیم کارت های شرکت شاتل موبایل در بازار موجود است و بسیار راحت همه مردم می توانند از این شرکت بهره ببرند. شرکت شاتل در تلاش این روز ها جای پای خود را بین اپراتور های سیم کارت محکم سازد و وارد رقابت با این شرکت های بزرگ بشود.اپراتور شاتل یکی از اپراتور های مجازی و بسیار فعال در کشور است. اپراتور شاتل که در حقیقت باید به یکی از اپراتور سیم کارت وصل شود تا بتوان از اینترنت استفاده کرد.شاتل در تلاش است که با دادن امکانات بسیار ویژه و مناسب به مردم بتواند که محبوب شود . اپراتور شاتل در تلاش است که می تواند بهترین خدمات را در کشور به مردم دهد. شاتل  می تواند خدمات و سرویس های اپراتورهای اصلی را به صورت عمده خریداری و آن ها را با توجه به نیاز بازار با برند تجاری خودش عرضه کند.

ولی این شرکت در طول سال های فعالیت مستمر و رو به رشد خود؛ به یک اپراتور   Full MVNO در ایران تبدیل شد و این یعنی شاتل موبایل در مجموعه نیازمندی های فنی ایجاد یک شبکه تلفن همراه، تمام زیر ساخت های فنی و مستقل خود از جمله هسته شبکه  (  Core Network ) اختصاصی خود را ایجاد و پیاده سازی کرده و تنها از ظرفیت آنتن های اپراتور تلفن همراه استفاده می کند. بنابراین این شرکت برخلاف برخی اپراتورهای مجازی که به صورت برندریسلر فعالیت داشته و صرفا با فروشنده محصولات و خدمات اپراتورها می باشند، شاتل موبایل در حوزه های مختلف، به خوبی کارآمدی خود را ثابت نموده است و توانسته سراسر کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد و بزرگترین سهم از مشتریان بازار اینترنت و خدمات تکمیلی آن را به ویژه در حوزه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت ADSL2+ به خود اختصاص دهد.  

 

علاوه بر این شاتل ارائه کننده خدمات ارتباطی همراه با نام تجاری شاتل موبایل و خدمات آنلاین فیلم و سرگرمی  ( VOD ) در وب سایت و اپلیکیشن نماوا ست. بنابراین افراد می توانند در صورت استفاده از اینترنت سیم کارت شاتل موبایل، بدون نیاز به خرید اشتراک از تماشای به روزترین فیلم ها و سریال های ایران و جهان در نماوا لذت ببرند.

در حال حاضر اپراتور شاتل موبایل به عنوان نخستین اپراتور حقیقی نوع اول تلفن همراه در کشور، سیم کارت های خود را با پیش شماره 0998 در اختیار کاربران و علاقمندان قرار می دهد و شبکه تلفن همراه این سیم کارت مبتنی بر نسل های 3،4 و 4.5 می باشد و اینترنت نسل دو در این شبکه عرضه نمی شود.

 

هم چنین شاتل موبایل، اولین و تنها اپراتور تلفن همراه در ایران است که با رونمایی از سیم کارت هوشمند ( Smart SHATEL mobile ) ، نسل جدیدی از سیم کارت ها را به بازار تلکام معرفی نمود. فناوری سیم کارت هوشمند شاتل موبایل، این قابلیت را دارد که به صورت مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی مشترک را تحلیل کرده و به صورت خودکار با کیفیت ترین پوشش سیگنال را در هر منطقه انتخاب نماید. بنابراین مشترکین شاتل موبایل در هر موقعیت جغرافیایی  به صورت لحظه ای از با کیفیت ترین و گسترده ترین پوشش شبکه فناوری های 3G ،4G/ LTE،  4.5G 3.75  را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

البته در فاز جدید هوشمندی سیم کارت های شاتل موبایل، قابلیت مدیریت شبکه میزبان این نوع سیم کارت به صورت دستی نیز فراهم شد که بر اساس آن کاربران میتوانند شبکه رادیویی مورد نظر خود را به صورت دستی از بین سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل)  انتخاب کنند و یا انتخاب شبکه را از حالت دستی به حالت هوشمند بازگردانند.

به طور کلی سیم کارت شاتل موبایل به همراه بسته های آغازین متنوعی به بازار عرضه می شوند که شامل دقایق مکالمه، پیامک و ترافیک دسترسی به اینترنت به همراه خدمات محتوایی و مکمل می باشد. بنابراین مشترکین می توانند با استفاده از قابلیت تمدید خودکار بسته های آغازین در صورت تمایل با پرداخت ماهانه و یا سه ماهه مبلغ ثابتی به عنوان آبونمان تا سقف مشخص شده هر بسته از خدمات صوت و پیامک و اینترنت بدون نیاز به پرداخت هزینه دیگری استفاده کنند. اگر این خدمات زودتر از موعد تمدید دوره تمام شود، مشترک می تواند از خدمات یاد شده با تعرفه مصرف آزاد تخفیفی استفاده نماید و یا متناسب به نیاز خود یک بسته افزایشی فعال کند.

 

تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه نیز امکانی است که برای نخستین بار از سوی شاتل موبایل در اختیار مشترکین قرار گرفته است. در تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور با پایان یافتن اعتبار حجمی بسته و در صورت عدم تمدید یا خرید بسته جدید، کارکرد اینترنت مشترک به صورت آزاد و با قیمتی به مراتب بالاتر محاسبه می گردد. ولی بر اساس تعرفه ویژه مصرف آزاد اینترنت همراه در شاتل موبایل؛ اگر کاربر یکی از بسته های آغازین ( به جز بسته آغازین پایه ) را فعال کرده باشد، با تمام شدن حجم اینترنت بسته آغازین خود و پیش از تمدید خودکار دوره بسته آغازین، می تواند مابقی ترافیک اینترنت مورد نیاز خود را تا پایان دوره بسته آغازین بدون نیاز به خرید بسته مجدد با تعرفه ویژه به جای تعرفه آزاد مصرف نماید. بنابراین مشترکین این اپراتور هنگام اتمام بسته اینترنت و ورود به مصرف آزاد اینترنت، معادل یک نهم قیمت سایر اپراتورها یعنی 0.075 ریال به ازای هر کیلو بایت ( حدود 7،800 تومان به ازاء هر گیگابایت ) هزینه خواهند کرد که این عدد کمترین تعرفه اینترنت در بین اپراتورها خواهد بود.

 

علاوه بر این، شاتل موبایل سرویس"  انتقال مانده اینترنت به دوره بعد"  را برای اولین بار در ایران بر روی برخی از بسته های اینترنت خود ارائه داده است که بر اساس آن مشترکین می توانند سقف معینی از حجم باقی مانده بسته اینترنت خود را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به بسته دوره بعد انتقال دهند. این خدمت جذاب که با هدف کاهش هزینه های مشترکین، ارائه شده است از خدمات مقرون به صرفه و نوآوارانه ای است که نه تنها توانسته یکی از دغدغه های مشترکین را مرتفع سازد بلکه لذت استفاده از این سیم کارت را نیز افزایش داده است.

 

به طور کلی مزایای استفاده از سیم کارت های شاتل موبایل را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

·        آنتن دهی هوشمند با پوشش سراسری 3Gو  4G

·        اشتراک رایگان نماوا

·        تخفیف ویژه برای سرویس های خدماتی و سرگرمی

·        خدمات همگرای ثابت و همراه FMC

·        انتقال مانده بسته اینترنت به دوره بعد

·        مقرون به صرفه ترین تعرفه های پایه و بسته ها

·        امکان مدیریت و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان با شماره گیری کد دستوری # 8 * 1 *

·        بیش از 4000 نمایندگی فروش و خدمات در سراسر کشور

 

شاتل موبایل تنها اپراتور حقیقی  MVNO موفق در ایران است که در زمینه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پر سرعت و روش های ارتباطی اینترنتی فعالیت می کند. این شرکت که در طول سال ها فعالیت خود، خدمات متنوع و منحصر بفردی را به روش های متنوع در اختیار مشترکین خود قرار می دهد که توانسته رضایت خاطر آنها را به خوبی جلب کند و شاتل موبایل را به یک رقیب سرسخت برای دیگر اپراتورها بدل سازد. 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

دزدی و سرقت در هر جامعه ایی چیز بدی است و افراد همیشه طرد می شوند از سوی جامعه . این روز ها در جامعه دزدی نسبت به قبل بسیار زیاد شده است و خیلی از مردم دچار این حادثه بسیار بد می شوند و مالی از آنها به سرقت می رود. این روز ها سرقت گوشی همراه بسیار زیاد شده است و مردم بعد از اعلام سرقت باید سریعا به پیشخوان دولت رفته و سیم کارت خود را برای جلوگیری از سو استفاده کردن سیم کارت بگیرند و سیم کارت خود را مسدود کنند.به خاطر اینکه اگر سیم کارت  هر اتفاقی بیفتد و مصداق جرم را داشته باشد برای کسی که سیم کارت به نامش است طبق قانون صدمات ناشی  بروز هر گونه تخلف یا مزاحمت برای فردی که سیم کارت به نامش است جرم محسوب می شود. تنها شخص پاسخگو در مراجع قضایی مالک سیم کارت می باشد، البته در صورت بروز هرگونه ضرر مالی یا جانی نیز، مالک سیم کارت باید نسبت به جبران هزینه ها اقدام نماید.

بنابراین اولین گام اساسی بعد از مفقود شدن یا ربوده شدن سیم کارت، مسدود سازی آن می باشد که در حال حاضر مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند از دو روش برای این کار استفاده نمایند:

 

روش اول: به صورت حضوری

برای این کار مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول لازم است با به همراه داشتن مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد به یکی از دفاتر پیشخوان دولت، نمایندگی های همراه اول، ادارات مشترکین استان ها و یا مراکز تلفن ثابت که ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول می باشند، مراجعه نمایند. البته مشترکین در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل باید به یکی از مراکز تلفن ثابت ( سلمان فارسی، نبوت، مالک اشتر، هجرت، شیخ فضل الله ) و امور مشترکین مرکز قدس در تهران و ادارات مشترکین در سایر استان ها مراجعه نمایند.

 

مدارک مورد نیاز جهت مسدود سازی سیم کارت مفقود شده به شرح ذیل می باشد:

·        حضور مالک سیم کارت یا وکیل قانونی وی

·        ارائه اصل و تصویر کارت ملی مالک

·        ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر برای سیم کارت های دائمی

·        تکمیل و امضای فرم درخواست

·        ارائه اصل وکالت نامه دارای اعتبار و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل

البته در صورت عدم حضور مشترک، بستگان درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و همسر نیز می توانند با در دست داشتن مدارک لازم ( اصل و تصویر شناسنامه مالک و مراجعه کننده ) به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت در تهران و ادارات مشترکین در سایر استان ها مراجعه نموده و صرفا نسبت به قطع مفقودی و تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند.

 

روش دوم : به صورت غیر حضوری

مراجعه به اپلیکیشن همراه من

برای این کار مشترک سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری باید در گام نخست، وارد " اپلیکیشن همراه من" شده و در منوی خدمات، مدیریت سیم کارت را انتخاب نمایند. در این قسمت، سیم کارت های به نام مشترک نمایش داده می شود که کاربر باید از بین آنها، سیم کارت مورد نظر برای سوزاندن را انتخاب نموده و دکمه اقدام به قطع را بزند. سپس با خواندن شرایط و انتخاب علت درخواست، روی دکمه تایید بزند تا دکمه قطع سیم کارت فعال شود. در نهایت با کلیک بر روی دکمه قطع سیم کارت، سیم کارت مورد نظر مسدود خواهد شد. البته برای مسدود سازی غیر حضوری سیم کارت، حتما باید سیم کارت به نام مشترک باشد.

 

نکات مهم:

·        برای سیم کارت های اعتباری قطع و تعویض سیم کارت به صورت همزمان انجام خواهد می شود.

·        در سیم کارت های دائمی، در صورت درخواست مشترک صرفا نسبت به اعمال قطع مفقودی اقدام شده و بعد از آن مشترک یا وکیل قانونی وی باید ظرف مدت 20 روز نسبت به دریافت سیم کارت جدید اقدام نمایند، در صورت عدم مراجعه مشترک برای دریافت سیم کارت جدید، تلفن همراه مربوطه مجددا وصل می گردد.

·        هزینه تعویض سیم کارت و اخذ سیم کارت جدید از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کسر می گردد.

·        تعویض سیم کارت مشترکینی که قبلا در یکی از دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به قطع مفقودی اقدام نمودند، فقط از طریق همان دفتر صورت می پذیرد.

·        در صورت مسافرت مشترک به سایر شهرهای کشور و نیاز به اعلام مفقودی، مشترکین می توانند با مراجعه به ادارات مشترکین مراکز استان ها، نسبت به این کار اقدام نمایند.

·        در صورتی که مشترک به صورت غیر حضوری و از طریق سایت همراه اول نسبت به اعلام مفقودی اقدام نموده باشد، می تواند با به همراه داشتن مدارک لازم ( اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداخت شده ) به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نموده و نسبت به دریافت سیم کارت اقدام نماید.

 

با توجه به این که بر اساس قانون هرگونه سوء استفاده از خط بر عهده مالک سیم کارت بوده و در صورت وقوع جرم، در وهله ی اول مالک سیم کارت باید در برابر قانون پاسخگو باشد، اکیدا توصیه می شود در صورت مفقودی یا سرقت سیم کارت، بلافاصله درخواست خود مبنی بر اعلام مفقودی یا سرقت را ثبت نموده و سیم کارت را مسدود نمایید. 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از مردم این روز ها  در بازار های مختلف در حال خرید و فروش اجناس خود هستند. این روز ها بازار سیم کارت هم مانند بازار های دیگر بسیار خوب است. رایتل در تلاش است که در این بازار خوب بتواند کسانی که سیم کارت ندارند یا می خواهند که سیم کارت خود را عوض کنند این اپراتور را انتخاب کنند. رایتل که در این سالها با ارائه خدمات با کیفیت و نوآورانه  توانسته است که بین مردم محبوب شود و دادن بسته های بسیار ویژه و باصرفه توانسته است که نظر بسیاری را به خود جذب کند و بتواند که مردم را راضی به خرید سیم کارت های و کند. رایتل در این سالها توانسته است گام های بسیار جذاب و جالبی را برای مردم بر دارد و در زمان کرونا مانند اپراتور های دیگر بسیار تلاش کرد تا مردم  در خانه هایشان بمانند.در دراز مدت رایتل را به یکی از رقبای سرسخت اپراتورهای فعال در کشور نیز بدل سازد.

طرح سیم کارت هدیه رایتل که یکی از همین خدمات متمایز و متفاوت از سوی این اپراتور می باشد، اساسا در راستای توسعه فناوری و اعتلای سطح زندگی مردم طراحی و معرفی گردید. بر اساس این طرح، رایتل به تمام کسانی که در بازه زمانی اجرای این طرح، اقدام به خرید سیم کارت های رایتل ( دائمی یا اعتباری) نمایند و یا به اپراتور رایتل ترابرد داشته باشند، یک عدد سیم کارت اعتباری هدیه می دهد. این سیم کارت هدیه که شامل هدایای اینترنت، اعتبار و مکالمه درون شبکه می باشد به تمام مشترکین رایتل که به تازگی عضو این خانوده بزرگ گردیده اند، تعلق می گیرد. هدایای موجود در این سیم کارت شامل موارد ذیل می گردد:

نوع خدمات ارائه شده در سیم کارت هدیه رایتل

نوع خدمات

میزان بسته

مهلت استفاده

اینترنت

500 مگا بایت

7 روزه

اعتبار

45،000 ریال

7 روزه

مکالمه درون شبکه

1،000 ریال

7 روزه

 

 

روش های دریافت سیم کارت هدیه برای هر یک از مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی رایتل به روش ذیل می باشد:

  • خریداران سیم کارت های اعتباری رایتل

برای این دسته از مشترکین، 72 ساعت بعد از اولین استفاده از سیم کارت اعتباری رایتل خریداری شده، پیامکی حاوی کد هدیه ارسال می گردد که مشترکین می توانند حداکثر تا سی روز آینده، نسبت به ثبت نام یک سیم کارت اعتباری رایگان به نام خود و یا فرد دیگر اقدام نمایند. برای ثبت نام لازم است مشترک به صفحه ثبت نام و خرید سیم کارت مراجعه نموده و کد هدیه را ثبت نماید تا از هدایای بسته آغازین این سیم کارت بهره مند گردند.

  • خریداران سیم کارت های دائمی رایتل

روش های ثبت نام سیم کارت اعتباری رایگان هدیه برای مشترکینی که اقدام به خرید سیم کارت دائمی رایتل نمودند، به نحوه خرید سیم کارت دائمی بستگی داشته و آنها می توانند در بازه زمانی اجرای طرح سیم کارت هدیه رایتل، با استفاده از روش های زیر از آن بهره مند گردند:

  1. مشترکینی که به صورت حضوری به فروشگاه های رایتل مراجعه نموده و اقدام به خرید سیم کارت های دائمی رایتل نمودند، می توانند از روش های ذیل سیم کارت هدیه رایتل را دریافت نمایند:

دریافت سیم کارت هدیه به نام خود

درخواست دریافت پیامک حاوی کد هدیه

برای این دسته از مشترکین 72 ساعت پس از اولین استفاده از سیم کارت خریداری شده، پیامک حاوی کد هدیه ارسال می گردد، بعد از دریافت پیامک، مشترک حداکثر تا 30 روز فرصت دارد با مراجعه به صفحه ثبت نام و خرید سیم کارت، با استفاده از کد هدیه ثبت نام، سیم کارت هدیه را به نام خود یا فرد دیگر تکمیل نموده و از بسته های آغازین آن لذت ببرد.

2.مشترکینی که از طریق وب سایت اقدام به خرید سیم کارت های دائمی رایتل نمودند، می توانند از روش زیر استفاده نمایند:

درخواست دریافت پیامک حاوی کد هدیه

این افراد نیز باید حداکثر 30 روز بعد از دریافت سیم کارت با کمک کد هدیه ای که 72 ساعت بعد از اولین استفاده از سیم کارت برای آنها ارسال می گردد، نسبت به ثبت نام سیم کارت اعتباری رایگان به نام خود و یا شخص دیگر اقدام نمایند.

3.مشترکینی که از طریق مراجعه به نمایندگی های رایتل اقدام به خرید سیم کارت دائمی رایتل نمودند نیز حداکثر 72 ساعت بعد از اولین استفاده از سیم کارت، پیامک حاوی کد هدیه دریافت خواهند نمود که لازم است با استفاده از این کد در صفحه ثبت نام و خرید سیم کارت، نسبت به ثبت سیم کارت اعتباری به نام خود و یا به نام شخص دیگر اقدام نموده و از هدایای آغازین آن بهره مند گردند.

نکات و قوانین طرح:

  • هر یک از بسته های آغازین به همراه سیم کارت اعتباری ارائه می شود.

  • مدت اعتبار کلیه هدایا 7 روز بوده و این بازه زمانی پس از اولین استفاده از سیم کارت محاسبه می گردد و پس از اتمام اعتبار زمانی، هدایای مذکور قابل استفاده نمی باشد.

  • با اعتبار ریالی موجود در بسته های آغازین سیم کارت هدیه، امکان خرید بسته وجود ندارد. از این اعتبار می توان از کلیه خدمات رایتل شامل اینترنت، پیامک و مکالمه ( درون شبکه و برون شبکه ) با تعرفه آزاد استفاده نمود.

  • بسته های هدیه و بسته های آغازین نسبت به سایر بسته ها به ترتیب از اولویت استفاده برخوردارند. بنابراین توصیه می شود در زمان خرید بسته جدید، به تاریخ انقضای بسته ها توجه داشته باشید.

  • بسته های آغازین فقط شامل استفاده از سرویس ها در شبکه رایتل می باشد.

  • در صورت اتمام هر یک از خدمات موجود در بسته ( تماس صوتی، حجم ترافیک عادی، حجم ترافیک ساعات افت مصرف، پیامک و... ) می توانید از سایر خدمات بسته تا پایان مهلت زمان اعتبار آن، استفاده نمایید.

  • استفاده از کلیه هدایای بسته آغازین شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت تنها در مناطق تحت پوشش شبکه های نوین رایتل ( 3G/4G ) و با خدمات رومینگ ملی ( شبکه نسل دوم / 2G اپراتورهای میزبان ) امکان پذیر است.

  • هزینه استفاده از خدمات تماس صوتی و پیامک در حالت رومینگ ملی برای مشترکین رایتل مطابق تعرفه های عادی شبکه رایتل است. یعنی در حالت رومینگ ملی تماس های دورن شبکه رایتلی رایگان بوده و یا با داشتن بسته های مکالمه و پیامک؛ از حجم بسته استفاده خواهد شد.

  • مشترکین می توانند برای آگاهی از جزئیات مربوط به قوانین و مقررات طرح ها و بسته ها با مرکز خدمات مشتریان رایتل در تماس باشند.

با توجه به این که در حال حاضر امکان بهره مندی از اینترنت 4G  برای کلیه سیم کارت های رایتل وجود دارد، برای بهره مندی از سرویس اینترنت نسل چهارم نیاز به تعویض سیم کارت نبوده و صرفا با قرار داشتن کاربر در محدوده پوشش دهی   4G و فعال بودن تنظیمات گوشی هوشمند، این امکان وجود خواهد داشت



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهريور 1401 | نظرات ()